Nog mensen waarbij carplay regelmatig uitvalt? Op rit van 1u gemiddeld 3-4 keer dat die een minuut uitvalt. Vorige met idrive 7 nooit problemen gehad
Yep.Menno1234 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 14:20:
polarized grey? Mooi
mijn auto is polarized grey en niet oceaan wave blue. daarom de foto om de kleur goed te zien; zit blauw-paarse ondertoon inBashy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:22:
Dat is toch ocean wave blue? Dit is polarized grey:
[Afbeelding]
Was ook mijn gedachte. Jouw foto geeft een goede weergave van de kleur.Bashy schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:22:
Dat is toch ocean wave blue? Dit is polarized grey:
[Afbeelding]
Shit happens.
Ben ik de enigste die het spijtig vindt dat die "standaard" zetelbekleding van de oude iX3 precies nietmeer beschikbaar is? Ik bedoel dat vals geperforeerd leer (skytech dacht ik dat het noemde).
Dat was zo'n zalige bekleding: dat zat goed, dat maakte je makkelijk proper, geuren zetten zich daar niet in vast. Dat zit zelfs nu in mijn BMW 3 PHEV die ik tijdelijk heb.
Bevalt de bekleding van jullie nieuwe iX3 jullie?4
Nog een aanvulling: een glazen/panoramisch dak, bestaat dat in de neu klasse? Ik kan het precies niet aanvinken als ik hem configureer en als ik op het einde van de configuratie de foto's bekijk, lijkt dat er precies toch niet op te zitten. Je kan dan weer wel een zonnewering als accessoire bestellen op het einde van je configuratie. Beetje onduidelijk.
Dat was zo'n zalige bekleding: dat zat goed, dat maakte je makkelijk proper, geuren zetten zich daar niet in vast. Dat zit zelfs nu in mijn BMW 3 PHEV die ik tijdelijk heb.
Bevalt de bekleding van jullie nieuwe iX3 jullie?4
Nog een aanvulling: een glazen/panoramisch dak, bestaat dat in de neu klasse? Ik kan het precies niet aanvinken als ik hem configureer en als ik op het einde van de configuratie de foto's bekijk, lijkt dat er precies toch niet op te zitten. Je kan dan weer wel een zonnewering als accessoire bestellen op het einde van je configuratie. Beetje onduidelijk.
[ Voor 29% gewijzigd door Pharos1985 op 01-06-2026 00:17 ]
Panoramadak kun je aanvinken bij Pakketten -> Toon PakkettenPharos1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 00:14:
Ben ik de enigste die het spijtig vindt dat die "standaard" zetelbekleding van de oude iX3 precies nietmeer beschikbaar is? Ik bedoel dat vals geperforeerd leer (skytech dacht ik dat het noemde).
Dat was zo'n zalige bekleding: dat zat goed, dat maakte je makkelijk proper, geuren zetten zich daar niet in vast. Dat zit zelfs nu in mijn BMW 3 PHEV die ik tijdelijk heb.
Bevalt de bekleding van jullie nieuwe iX3 jullie?4
Nog een aanvulling: een glazen/panoramisch dak, bestaat dat in de neu klasse? Ik kan het precies niet aanvinken als ik hem configureer en als ik op het einde van de configuratie de foto's bekijk, lijkt dat er precies toch niet op te zitten. Je kan dan weer wel een zonnewering als accessoire bestellen op het einde van je configuratie. Beetje onduidelijk.
Shit happens.
Bij mij pakt ie m bij aanvang niet altijd (moet dan in menu telefoon op CarPlay klikken). Maar als eenmaal verbonden, probleemloos voor lange tijd.depette schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:04:
Nog mensen waarbij carplay regelmatig uitvalt? Op rit van 1u gemiddeld 3-4 keer dat die een minuut uitvalt. Vorige met idrive 7 nooit problemen gehad
Hier ook geen issues.D-dickmann schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:36:
[...]
Bij mij pakt ie m bij aanvang niet altijd (moet dan in menu telefoon op CarPlay klikken). Maar als eenmaal verbonden, probleemloos voor lange tijd.
Xbox Live: Miesjh NL
Lekker hoor. Het weer is denk ook ook aardig of heel goed voor de accu. Ik moet nog een paar weekjes wachten.CharlyBeemer schreef op maandag 1 juni 2026 @ 18:15:
[Afbeelding] Vandaag met volle accu vertrokken en thans staat de accu op 50% en nog 346km range. Ik ben echt onder de indruk. Hoofdzakelijk snelweg en 1/6 binnenwegen ofzo. cruise op 120kmu
Shit happens.
Wat is de minimum current om te laden? Bij dynamisch aansturen via evcc komt deze vaak in error (min is 6A 1ph)
Alle (?) wagens hebben normaal gezien minimum 1.4 kW of 6A nodig per fase.
MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc
Elektrische schok voor BMW ix3, terugroepactie al gestart.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kans-op-elektrische-schok-met-nieuwe-bmw-ix3-dit-speelt-er-in-nederland-niet-veel/?fbclid=IwU1NDUASKq7lleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEe0sKMn8l5pL2ar245X9tIru9Nws-A_kQRgRc0pYbmF7P6Gh2roXmf6VD0xAk_aem_FtSdNfk43mNsQBJE8KETgw
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kans-op-elektrische-schok-met-nieuwe-bmw-ix3-dit-speelt-er-in-nederland-niet-veel/?fbclid=IwU1NDUASKq7lleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEe0sKMn8l5pL2ar245X9tIru9Nws-A_kQRgRc0pYbmF7P6Gh2roXmf6VD0xAk_aem_FtSdNfk43mNsQBJE8KETgw
[ Voor 5% gewijzigd door oGoG op 01-06-2026 20:17 ]
Ik krijg altijd dit soort laadcurves…
edit:
zie net in infotainment “netvermogen te laag”. Staat nu fixed op 8A
zie net in infotainment “netvermogen te laag”. Staat nu fixed op 8A
[ Voor 10% gewijzigd door depette op 01-06-2026 21:22 ]
Ik ga mijn order aanpassen en de achterbank verwarming erbij nemen (voor de kindjes) sinds deze bij de bestelling nog niet aanwezig was. Nu ben ik al even aan het twijfelen over het interieur. Ik heb de zwarte M zetels genomen (niet de sportzetels) welke een combinatie van alcantara en leder zijn. Maar sinds ik een collega heb mogen vergezellen met zijn testrit in de iX3 met dit interieur ben ik eigenlijk wel beginnen twijfelen. Het is wel héél donker vanbinnen. Ook het alcantara leek in de testwagen vrij gevoelig voor stof te zijn. Daarom de twijfel om Castanea te nemen. Kleur van de wagen is Eucalyptus Green. Wat denken jullie? Gaat dit samen gaan? Kan zo niet direct real life foto's vinden van deze combo. Mijn vrouw is minder te vinden voor het castanea maar de cockpit ziet er een pak lichtrijker uit. Twijfels....
:strip_exif()/f/image/RMGevQhmGT5JL87qaCV2iKOc.jpg?f=fotoalbum_large)
Een pano dak zit er ook nog op, hier niet afgebeeld.
:strip_exif()/f/image/RMGevQhmGT5JL87qaCV2iKOc.jpg?f=fotoalbum_large)
Een pano dak zit er ook nog op, hier niet afgebeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Yargo op 01-06-2026 21:55 ]
Zeer mooie combinatie (maar smaak blijft persoonlijk)
Alles van Apple
Zo, ik mag mijn nieuwe leasewagen ook gaan bestellen. Helaas met een IX3 40 nog maar weinig budget over voor opties. Dus het puzzelwerk kan beginnen, maar hmmm, ik geraak er niet zo goed uit. Het is mijn eerste elektrische wagen, dus kan moeilijk inschatten of het AC snelladen een nuttige upgrade is of niet (thuis laden kan ik niet, enkel bij publieke laadpalen).
Dit zijn m'n mogelijkheden, met standaard interieur en stoelen (
):
- iX30 40 base + Snelladen AC (wisselstroom) meerfasig (S04U6) + M stuurwiel (S070B)
of
- iX30 40 base + Highway Assistant (S05BA)
of
- iX30 40 base + Parking Assistant Pack Professional (S05DW) + scheidingsnetje om het budget op te maken
Ik neig zelf naar de highway assistant, ik doe bijna alleen snelwegkilometers en heb in het verleden heel tevreden gebruik gemaakt van allerlei lane assists in andere wagens. Anderzijds lijkt mij de 360 camera ook wel handig, maar ik kan moeilijk inschatten hoe goed of slecht de basemodel achteruitrijcamera is. De AC snelladen optie is zo'n jammere want het voegt geen functionaliteit toe die ik graag zou hebben, maar als dit echt een must-have is volgens andere EV-rijders dan zal ik me erbij moeten neerleggen...
Iemand tips of ervaringen? Ik heb een testrit gepland maar heb geen keuze noch info over welk model ik zal proefrijden, de kans is best groot dat het geen basemodel gaat zijn.
Dit zijn m'n mogelijkheden, met standaard interieur en stoelen (
- iX30 40 base + Snelladen AC (wisselstroom) meerfasig (S04U6) + M stuurwiel (S070B)
of
- iX30 40 base + Highway Assistant (S05BA)
of
- iX30 40 base + Parking Assistant Pack Professional (S05DW) + scheidingsnetje om het budget op te maken
Ik neig zelf naar de highway assistant, ik doe bijna alleen snelwegkilometers en heb in het verleden heel tevreden gebruik gemaakt van allerlei lane assists in andere wagens. Anderzijds lijkt mij de 360 camera ook wel handig, maar ik kan moeilijk inschatten hoe goed of slecht de basemodel achteruitrijcamera is. De AC snelladen optie is zo'n jammere want het voegt geen functionaliteit toe die ik graag zou hebben, maar als dit echt een must-have is volgens andere EV-rijders dan zal ik me erbij moeten neerleggen...
Iemand tips of ervaringen? Ik heb een testrit gepland maar heb geen keuze noch info over welk model ik zal proefrijden, de kans is best groot dat het geen basemodel gaat zijn.
Android developer & dürüm-liefhebber
Even iets om bij de dealer te checken, maar volgens mij kun je de Highway assistent en parking assistant ook achteraf als abonnement betalen. De 22kw optie niet, maar de toegevoegde waarde daarvan hangt af van waar je meestal laadt en hoe belangrijk laadsnelheid dan is. Wil je hem bijvoorbeeld in de nacht aan een openbare laadpaal zetten (die 22kw aankan) dan kun je toch beter op 11kw laden. Een nacht laden is dan ook genoeg om vol te laden en je voorkomt zelfs mogelijk een blokkeertarief omdat de auto eerder volgeladen is.Mavamaarten schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:04:
Zo, ik mag mijn nieuwe leasewagen ook gaan bestellen. Helaas met een IX3 40 nog maar weinig budget over voor opties. Dus het puzzelwerk kan beginnen, maar hmmm, ik geraak er niet zo goed uit. Het is mijn eerste elektrische wagen, dus kan moeilijk inschatten of het AC snelladen een nuttige upgrade is of niet (thuis laden kan ik niet, enkel bij publieke laadpalen).
Dit zijn m'n mogelijkheden, met standaard interieur en stoelen ():
- iX30 40 base + Snelladen AC (wisselstroom) meerfasig (S04U6) + M stuurwiel (S070B)
of
- iX30 40 base + Highway Assistant (S05BA)
of
- iX30 40 base + Parking Assistant Pack Professional (S05DW) + scheidingsnetje om het budget op te maken
Ik neig zelf naar de highway assistant, ik doe bijna alleen snelwegkilometers en heb in het verleden heel tevreden gebruik gemaakt van allerlei lane assists in andere wagens. Anderzijds lijkt mij de 360 camera ook wel handig, maar ik kan moeilijk inschatten hoe goed of slecht de basemodel achteruitrijcamera is. De AC snelladen optie is zo'n jammere want het voegt geen functionaliteit toe die ik graag zou hebben, maar als dit echt een must-have is volgens andere EV-rijders dan zal ik me erbij moeten neerleggen...
Iemand tips of ervaringen? Ik heb een testrit gepland maar heb geen keuze noch info over welk model ik zal proefrijden, de kans is best groot dat het geen basemodel gaat zijn.
En alvast welkom bij de basismodel met standaard bekleding club 😀. Is ook mijn bestelling en ik heb het vermoeden dat die uitvoering heel wat exclusiever zal zijn (qua aantallen dan) dan de M uitvoeringen met veganza bekleding. Maar bij mij maakte het budget het ook een gedwongen keuze. Ik ben allang blij dat het überhaupt passend te krijgen was, nog een maand of vier wachten nu (besteld net voor dealer introductie, eind februari).
Ik zou zeggen , skip die 22kW optie.. 11kW is snel zat om publiek te laden ( al zal dat voor een ieder , anders zijn ) . De highway assist & parking assist kan je achteraf bijnemen uit de connected drive store.
Dan heb je nog ruimte nu voor andere opties evt
Dan heb je nog ruimte nu voor andere opties evt
Ik heb ook getwijfeld. Toch heb ik zwart gekozen.Yargo schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:48:
Ik ga mijn order aanpassen en de achterbank verwarming erbij nemen (voor de kindjes) sinds deze bij de bestelling nog niet aanwezig was. Nu ben ik al even aan het twijfelen over het interieur. Ik heb de zwarte M zetels genomen (niet de sportzetels) welke een combinatie van alcantara en leder zijn. Maar sinds ik een collega heb mogen vergezellen met zijn testrit in de iX3 met dit interieur ben ik eigenlijk wel beginnen twijfelen. Het is wel héél donker vanbinnen. Ook het alcantara leek in de testwagen vrij gevoelig voor stof te zijn. Daarom de twijfel om Castanea te nemen. Kleur van de wagen is Eucalyptus Green. Wat denken jullie? Gaat dit samen gaan? Kan zo niet direct real life foto's vinden van deze combo. Mijn vrouw is minder te vinden voor het castanea maar de cockpit ziet er een pak lichtrijker uit. Twijfels....
[Afbeelding]
Een pano dak zit er ook nog op, hier niet afgebeeld.
Met rode interieur is het dashboard wel een stuk lichter, maar het rood vond ik te fel.
Ik heb in mijn IX3 "alte klasse" de rollo altijd open. Lekker ruimtelijk!. Met vooraf klimatiseren stap je in een koele auto, maar ook als je gaat rijden is alles snel op temperatuur. Misschien scheelt het een kmtje range, ik weet het niet. Heb wel regelmatig dak stukje open. Jammer dat die functie geschrapt isgerlofant schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:39:
Ja, same here. We wonen tenslotte niet aan de Midellandse zee
Morgen de levering van de base 50xdrive.EV_Eric schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:03:
[...]
Even iets om bij de dealer te checken, maar volgens mij kun je de Highway assistent en parking assistant ook achteraf als abonnement betalen. De 22kw optie niet, maar de toegevoegde waarde daarvan hangt af van waar je meestal laadt en hoe belangrijk laadsnelheid dan is. Wil je hem bijvoorbeeld in de nacht aan een openbare laadpaal zetten (die 22kw aankan) dan kun je toch beter op 11kw laden. Een nacht laden is dan ook genoeg om vol te laden en je voorkomt zelfs mogelijk een blokkeertarief omdat de auto eerder volgeladen is.
En alvast welkom bij de basismodel met standaard bekleding club 😀. Is ook mijn bestelling en ik heb het vermoeden dat die uitvoering heel wat exclusiever zal zijn (qua aantallen dan) dan de M uitvoeringen met veganza bekleding. Maar bij mij maakte het budget het ook een gedwongen keuze. Ik ben allang blij dat het überhaupt passend te krijgen was, nog een maand of vier wachten nu (besteld net voor dealer introductie, eind februari).
Opties zijn:
- M Brooklyn grau
- andere velgen, bicolor
- getinte ruiten
- pano dak
- zwart leer interieur
- parking assistance pack plus pakket
- Multifunctionele stoelen vooraan
- professional pack
Mooie wagen!!Tokheim schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:02:
Vandaag was de grote dag. WoW wat een auto, héél blij mee
Heb je ook interieurfoto's? Is dat zwarte binnenbekleding?Tokheim schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:02:
Vandaag was de grote dag. WoW wat een auto, héél blij mee!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dikke wagen, proficiat. Veel plezier en veilige km's! Ik hoop over 2 of 3 maand een 40 uit stock te kunnen pakken, we zien wel dan, dan mag ik min of meer bestellen.Tokheim schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:02:
Vandaag was de grote dag. WoW wat een auto, héél blij mee!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De highway assistent, werkt die nu eigenlijk in België of niet? Mijn dealer zei van niet, maar ik lees tegenstrijdige informatie want bij de BMW configurator staat van wel.
Ik lees hier in het topic dat er enkelen waren waarbij het in NL al wel werkte. Toevallig iemand die België ook kan bevestigen?
Maar ... welke snelwegen zijn "goedgekeurd" dan? Ik heb BMW gecontacteerd maar nog geen info ontvangen.Als het systeem klaar is, kunt u op goedgekeurde snelwegen...
De Highway assistant is op het ogenblik in de volgende landen beschikbaar: Duitsland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk, België,...
Ik lees hier in het topic dat er enkelen waren waarbij het in NL al wel werkte. Toevallig iemand die België ook kan bevestigen?
Android developer & dürüm-liefhebber
Sedert begin april werkt deze prima in België, moest nog eerst een software update ondergaan toen net voor ik hem kon afhalenMavamaarten schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:50:
De highway assistent, werkt die nu eigenlijk in België of niet? Mijn dealer zei van niet, maar ik lees tegenstrijdige informatie want bij de BMW configurator staat van wel.
[...]
Maar ... welke snelwegen zijn "goedgekeurd" dan? Ik heb BMW gecontacteerd maar nog geen info ontvangen.
Ik lees hier in het topic dat er enkelen waren waarbij het in NL al wel werkte. Toevallig iemand die België ook kan bevestigen?
Hallo allemaal, sinds ikzelf ook een iX3 50 in bestelling heb staan volg ik dit forum al even. Nu er steeds meer mensen zijn die hun wagen reeds ontvangen hebben zou ik een vraag willen stellen over de bevindingen van het comfort van de stoelen. Dit vooral bij de wagens met de sportzetels die standaard bij het M Sport Pack Pro horen.
proficiat, hopelijk heeft Wim jou een goede uitleg gedaan ;-)
mijne bijna net zelfde, behalve donker ruiten en pano dak
Heb deze middag van garage bericht gekregen dat de mijne (geleverd 2de week April) terug binnen moet wegens terugroep actie!
Blijkbaar voor onderdeel in batterij te vervangen, daarvoor moeten ze gans batterij eruit halen en kan tot 2 weken duren
Blijkbaar voor onderdeel in batterij te vervangen, daarvoor moeten ze gans batterij eruit halen en kan tot 2 weken duren
Ja toffe kerel. Maar ik hoef niet altijd een volledige uitleg. Maar ik ben vergeten te vragen hoe ik het verbruik in KWh heb op de main dashboard kan zien. Of ik moet dit nog vinden.mnuyens schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:06:
[...]
proficiat, hopelijk heeft Wim jou een goede uitleg gedaan ;-)
mijne bijna net zelfde, behalve donker ruiten en pano dak
probeer eens in sport modus, dan komt dit op pano viewoGoG schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:28:
[...]
Ja toffe kerel. Maar ik hoef niet altijd een volledige uitleg. Maatbeker ben vergeten te vragen hoe ik het verbruik in KWh heb op de main dashboard kan zien. Of ik moet dit nog vinden.
had jij bestelling ook via Didier gedaan?
Nee bestelling bij Yves.mnuyens schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:38:
[...]
probeer eens in sport modus, dan komt dit op pano view
had jij bestelling ook via Didier gedaan?
Is dat in eco mode niet beschikbaar dan? Oké straks misschien eens proberen.mnuyens schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:38:
[...]
probeer eens in sport modus, dan komt dit op pano view
had jij bestelling ook via Didier gedaan?
En eerlijk gezegd ik ben blij met de heads-up display bovenop de dashboard misschien overkill voor enkele zaken, maar nog steeds zeer tevreden over de keuze.
Ik kom van een GLE 350de, met beige interieur, dus terug een beetje aanpassen aan het zwart interieur, wel met pano dak, maar die is wel super getint.
In de Trip modus. Via hamburgermenu op het stuur.Maar ik ben vergeten te vragen hoe ik het verbruik in KWh heb op de main dashboard kan zien. Of ik moet dit nog vinden.
Vergeet ook niet de BMW Guide app te downloaden. Hier kan je de handleiding van de auto bekijken.
[ Voor 79% gewijzigd door Miesjh op 03-06-2026 20:27 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Morgen tijdens rijden eens zien uit te zoeken ☺️Miesjh schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:23:
[...]
In de Trip modus. Via hamburgermenu op het stuur.
Vergeet ook niet de BMW Guide app te downloaden. Hier kan je de handleiding van de auto bekijken.
Vraagje over 40 vs 50 keuze. Mis ik een inzicht als petrol head?
Dit wordt mijn eerste elektrische auto. Afgelopen weken dacht ik voor de 50 te kiezen vanwege de range. Maar als ik praktisch kijk lijkt het nut beperkt te zijn? Bijvoorbeeld deze route naar het Gardameer. Slechts 1 extra stop en 15 minuten extra laden.
Uitgangspunten berekening: 22kw/100km. Omdat de 40 nog niet in de calculator staat heb ik de 50 aangehouden met degradatie van 22% (advies Gpt).
:strip_exif()/f/image/7NHrYB8swBgR0fWVDQesef93.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit wordt mijn eerste elektrische auto. Afgelopen weken dacht ik voor de 50 te kiezen vanwege de range. Maar als ik praktisch kijk lijkt het nut beperkt te zijn? Bijvoorbeeld deze route naar het Gardameer. Slechts 1 extra stop en 15 minuten extra laden.
Uitgangspunten berekening: 22kw/100km. Omdat de 40 nog niet in de calculator staat heb ik de 50 aangehouden met degradatie van 22% (advies Gpt).
:strip_exif()/f/image/7NHrYB8swBgR0fWVDQesef93.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles van Apple
Range is 1 ding, maar vergeet niet dat 50 een AWD is met wat meer pk's. Ook lekker.Menno1234 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:57:
Vraagje over 40 vs 50 keuze. Mis ik een inzicht als petrol head?
Dit wordt mijn eerste elektrische auto. Afgelopen weken dacht ik voor de 50 te kiezen vanwege de range. Maar als ik praktisch kijk lijkt het nut beperkt te zijn? Bijvoorbeeld deze route naar het Gardameer. Slechts 1 extra stop en 15 minuten extra laden.
Uitgangspunten berekening: 22kw/100km. Omdat de 40 nog niet in de calculator staat heb ik de 50 aangehouden met degradatie van 22% (advies Gpt).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je geld / budget hebt, verwen jezelf gewoon met de 50. Niet teveel nadenken.
Shit happens.
Zie nu bij de foto’s dat niet iedereen over het Harman Kardon audio pakket bezit, wat is de ervaring met de standaard audio? 7 speakers en geen subwoofer… klinkt dit een beetje ?
bedankt! Van de kleur was ik aan het twijfelen omdat ik die niet in het echt had gezien eerder. Maar bij mijn vorige IX3 LCI wilde ik ook die kleur, maar kon niet. En met zwarte accenten past dit perfect.mdeiman schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:17:
[...]
Toch mooi(er) de standaard uitvoering. Mooie velgen ook.
De kleur staat de ix3 ook goed. Vele veilige kilometers gewenst!
Ik heb de sportstoelen M pro (en 22”) en heb op de gemiddelde NL (snel) wegen (en een op en neertje naar Brussel) echt nul problemen ondervonden. De stoelen zijn op veel manieren te stellen en ik zit echt vorstelijk. En dan ook nog de verlichte M logo’s die volslagen nutteloos maar wel een heel vette feature zijn! Het enige nadeel wat ik kan bedenken, door de hogere zijwangen kom ik niet meer in het opbergvak onder het middenconsole, waarvan ik het praktisch nut al betwijfelde…XNT schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:21:
Hallo allemaal, sinds ikzelf ook een iX3 50 in bestelling heb staan volg ik dit forum al even. Nu er steeds meer mensen zijn die hun wagen reeds ontvangen hebben zou ik een vraag willen stellen over de bevindingen van het comfort van de stoelen. Dit vooral bij de wagens met de sportzetels die standaard bij het M Sport Pack Pro horen.
Officieel is het verschil nog kleiner, de 40 is 200kg lichter en heeft zoals gezegd 1 motor minder. Het verbruik op de snelweg 15-25% minder dan de 50 afhankelijk van het weer. Ik heb zelf de 40 besteld omdat het op lange ritten max 15 minuten scheelt en die PKs en AWD heb ik realistisch gezien nooit nodig. Tevens kon de 40 in Augustus 2026 geleverd worden ipv februari 2027…Menno1234 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:57:
Vraagje over 40 vs 50 keuze. Mis ik een inzicht als petrol head?
Dit wordt mijn eerste elektrische auto. Afgelopen weken dacht ik voor de 50 te kiezen vanwege de range. Maar als ik praktisch kijk lijkt het nut beperkt te zijn? Bijvoorbeeld deze route naar het Gardameer. Slechts 1 extra stop en 15 minuten extra laden.
Uitgangspunten berekening: 22kw/100km. Omdat de 40 nog niet in de calculator staat heb ik de 50 aangehouden met degradatie van 22% (advies Gpt).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gisteren werd bij mij de BMW iX3 40 besteld met een voorlopige verwachte levertermijn van 30 september 2026. Wanneer had jij de uwe besteld?yec schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 05:59:
[...]
Officieel is het verschil nog kleiner, de 40 is 200kg lichter en heeft zoals gezegd 1 motor minder. Het verbruik op de snelweg 15-25% minder dan de 50 afhankelijk van het weer. Ik heb zelf de 40 besteld omdat het op lange ritten max 15 minuten scheelt en die PKs en AWD heb ik realistisch gezien nooit nodig. Tevens kon de 40 in Augustus 2026 geleverd worden ipv februari 2027…
Volgens de handleiding zou bij de parkeerassistent er een optie manoeuvre opslaan moeten zijn. Deze optie zie ik niet, hoewel ik parking pro heb (remote parking werkt wel)
Ben ook wel benieuwd. Ook zonder besteld. Zolang podcasts maar goed genoeg te horen zijn, is het mij prima. Dat zal toch wel...WesleyZ schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:18:
Zie nu bij de foto’s dat niet iedereen over het Harman Kardon audio pakket bezit, wat is de ervaring met de standaard audio? 7 speakers en geen subwoofer… klinkt dit een beetje ?
Verder inderdaad nog nergens iets over gehoord of gelezen.
Shit happens.
Eens, mijn ervaringen zijn ook positief.D-dickmann schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 01:09:
[...]
Ik heb de sportstoelen M pro (en 22”) en heb op de gemiddelde NL (snel) wegen (en een op en neertje naar Brussel) echt nul problemen ondervonden. De stoelen zijn op veel manieren te stellen en ik zit echt vorstelijk. En dan ook nog de verlichte M logo’s die volslagen nutteloos maar wel een heel vette feature zijn! Het enige nadeel wat ik kan bedenken, door de hogere zijwangen kom ik niet meer in het opbergvak onder het middenconsole, waarvan ik het praktisch nut al betwijfelde…
[Afbeelding]
Ja die trip mode, allemaal goed en wel, maar dan ben je de gepersonaliseerde widgets kwijt.kwijt niet echt maar ze zijn niet meer beschikbaar. Spijtig dat ik op de algemene dashboard voor de kw verbruik niet kan zien. Die gegevens voor de rijder zijn vast en dus niet aanpasbaar.oGoG schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:40:
[...]
Morgen tijdens rijden eens zien uit te zoeken ☺️
Hey
Op 28 April mijn ix3 besteld via Alphabet (Belgie) om mijn huidige ix3 te vervangen
ix3 40 Base
Oceanwave Blue
1046 Velgen
Castanea interieur
M stuur
Scheidingsnet
Zonnewerend glas achteraan
Parking Assistant Pack Plus
Levering op 15-November.... wat ik wel bizar vind als ik hier de andere ix3 40 bestelling lees
Op 28 April mijn ix3 besteld via Alphabet (Belgie) om mijn huidige ix3 te vervangen
ix3 40 Base
Oceanwave Blue
1046 Velgen
Castanea interieur
M stuur
Scheidingsnet
Zonnewerend glas achteraan
Parking Assistant Pack Plus
Levering op 15-November.... wat ik wel bizar vind als ik hier de andere ix3 40 bestelling lees
De informatie omtrent levertijd te checken bij de bmw dealer. Want initieel ging mijn wagen in sep26 aankomen, bestelling was gedaan mid november. Uiteindelijk was het bijgesteld op mei en dan gisteren gaan ophalen.
De BMW dealer kan u exact zeggen wanneer de wagen is gepland in de fabriek.
De BMW dealer kan u exact zeggen wanneer de wagen is gepland in de fabriek.
Voor de mensen die nog hun keuze moeten maken mijn eerste indrukken na een week: iX3 50, Msport Pro, 21", polarized grey, pano-dak, driving assistent plus, digital premium.
Ik had hiervoor een BMWi5, full options, incl adaptief en meesturende achteras.
Verbuik / Range: erg goed: zie eerdere foto: combi snelweg en binnenwegen bijna 700km echte range. Cruise op 116kmu meestal.
Driving asistemnt PLUS: heel fijn op de snelweg; een handje op stuur en de auto rijdt zelf tussen de lijnen en past snelheid aan; voor mij gaat de PRO niets toevoegen; inhalen dus ik liefst even zelf.
Harman Kardon: verrassend goed. Vorige auto had Bowers Wilkins, dus maakte me wat zorgen, maar ik vind de sound echt goed en ruimtelijk.
Stoelen: m sport pro stoelen: stevige zetels, ik houd ervan. Hogere zit dan in mn i5, maar das logisch. Goed verstelbaar; jammer dat je de bovenkant rugleuning niet apart kan instellen. Stoelventilatie mis ik vooralsnog niet (had ik wel).
iDrive: easy, maar ik had dat systeem al in de i5. Scherm reageert snel. Geen lampje ergens als je dimlicht aangaan alleen. Op zich geen punt. Heb wel digital premium over the air aangeschaft; mooiere kaart lay-out en cameras op afstand af te lezen via de app.
Banden: Nexen Nfera Sport. Was er kritisch over maar las wel vooraf gewoon goede reviews. Klopt; banden zijn stil en ik rij niet op circuit; fijne banden zo ver.
Korte bobbels geeft de auto beter door dan in mn i5 met adaptief. Wegligging is wel zeer strak.
De auto is erg snel; echt stuk sneller dan mn i5-40.
Zonlicht komt vrijwel niet door het pano dak; is dus fijn.
Interieurdelen deuren en middenconsole lijken krasgevoelig dus die ga ik laten wrappen in ppf.
Stuur: fijn stuur, knoppen werken perfect.
Zo maar even; mochten mensen vragen hebben, laat t me weten.
Ik had hiervoor een BMWi5, full options, incl adaptief en meesturende achteras.
Verbuik / Range: erg goed: zie eerdere foto: combi snelweg en binnenwegen bijna 700km echte range. Cruise op 116kmu meestal.
Driving asistemnt PLUS: heel fijn op de snelweg; een handje op stuur en de auto rijdt zelf tussen de lijnen en past snelheid aan; voor mij gaat de PRO niets toevoegen; inhalen dus ik liefst even zelf.
Harman Kardon: verrassend goed. Vorige auto had Bowers Wilkins, dus maakte me wat zorgen, maar ik vind de sound echt goed en ruimtelijk.
Stoelen: m sport pro stoelen: stevige zetels, ik houd ervan. Hogere zit dan in mn i5, maar das logisch. Goed verstelbaar; jammer dat je de bovenkant rugleuning niet apart kan instellen. Stoelventilatie mis ik vooralsnog niet (had ik wel).
iDrive: easy, maar ik had dat systeem al in de i5. Scherm reageert snel. Geen lampje ergens als je dimlicht aangaan alleen. Op zich geen punt. Heb wel digital premium over the air aangeschaft; mooiere kaart lay-out en cameras op afstand af te lezen via de app.
Banden: Nexen Nfera Sport. Was er kritisch over maar las wel vooraf gewoon goede reviews. Klopt; banden zijn stil en ik rij niet op circuit; fijne banden zo ver.
Korte bobbels geeft de auto beter door dan in mn i5 met adaptief. Wegligging is wel zeer strak.
De auto is erg snel; echt stuk sneller dan mn i5-40.
Zonlicht komt vrijwel niet door het pano dak; is dus fijn.
Interieurdelen deuren en middenconsole lijken krasgevoelig dus die ga ik laten wrappen in ppf.
Stuur: fijn stuur, knoppen werken perfect.
Zo maar even; mochten mensen vragen hebben, laat t me weten.
Er is geen verbruikswidget. Niet in je personal Panoramic Vision.oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:48:
[...]
Ja die trip mode, allemaal goed en wel, maar dan ben je de gepersonaliseerde widgets kwijt.kwijt niet echt maar ze zijn niet meer beschikbaar. Spijtig dat ik op de algemene dashboard voor de kw verbruik niet kan zien. Die gegevens voor de rijder zijn vast en dus niet aanpasbaar.
Je kan ook links op het scherm op de auto drukken en dan onder op de verbruiksbalk. Dan krijg je veel meer details te zien. Hoeveel stroom er in totaal verbruikt is. Waaraan. Drive train, Airco, electronica.
[ Voor 8% gewijzigd door Miesjh op 04-06-2026 10:33 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Ja ik zag deze ook al, thxMiesjh schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:20:
[...]
Er is geen verbruikswidget. Niet in je personal Panoramic Vision.
Je kan ook links op het scherm op de auto drukken en dan onder op de verbruiksbalk. Dan krijg je veel meer details te zien. Hoeveel stroom er in totaal verbruikt is. Waaraan. Drive train, Airco, electronica.
[Afbeelding]
het is ca 1200km à 22kWh/100km => 264kWh nodig.Menno1234 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:57:
Vraagje over 40 vs 50 keuze. Mis ik een inzicht als petrol head?
Dit wordt mijn eerste elektrische auto. Afgelopen weken dacht ik voor de 50 te kiezen vanwege de range. Maar als ik praktisch kijk lijkt het nut beperkt te zijn? Bijvoorbeeld deze route naar het Gardameer. Slechts 1 extra stop en 15 minuten extra laden.
Uitgangspunten berekening: 22kw/100km. Omdat de 40 nog niet in de calculator staat heb ik de 50 aangehouden met degradatie van 22% (advies Gpt).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
nuttig gebruik van de batterij (10-80%). Bij de 50 is dat 75.6 en bij de 40 is dat 58.
264/75.6=3.5 => 4 stops
264/58=4,5 => 5 stops
Dat zal in de praktijk idd ongeveer een 20 tal minuten verschil.geven.
Voordeel van grotere batterij zit hem niet zozeer in de rit naar de vakantiebestemming, maar het comfort daar ter plaatse. In die zuiderse bestemmingen zijn de laadpalen niet altijd even dik bezaaid, zijn die bezet of werken die niet. Als je dan wat extra range hebt, moet je veel minder frequent daar aan de laadpaal gaan hangen.
In de panoramic display vision (bedoel je dat met “algemene dashboard?) kun je toch ook het actuele en gemiddelde verbruik zichtbaar maken? Ik heb dat tenminste gezien in een video (heb zelf geen iX3).oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:48:
[...]
Ja die trip mode, allemaal goed en wel, maar dan ben je de gepersonaliseerde widgets kwijt.kwijt niet echt maar ze zijn niet meer beschikbaar. Spijtig dat ik op de algemene dashboard voor de kw verbruik niet kan zien. Die gegevens voor de rijder zijn vast en dus niet aanpasbaar.
1 maand geleden.Ai-Karamba schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:23:
[...]
Gisteren werd bij mij de BMW iX3 40 besteld met een voorlopige verwachte levertermijn van 30 september 2026. Wanneer had jij de uwe besteld?
Top tip: zorg dat je laad mogelijkheden hebt bij je hotel of BnB. Zelfs een stekker met 3kw is prima. Dan heb je nooit een publieke laadpaal nodig op bestemming en is je batterij vaak in de ochtend vol (80%). Want meeste dagen doe je ritten minder dan 250km…Korre schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:29:
[...]
het is ca 1200km à 22kWh/100km => 264kWh nodig.
nuttig gebruik van de batterij (10-80%). Bij de 50 is dat 75.6 en bij de 40 is dat 58.
264/75.6=3.5 => 4 stops
264/58=4,5 => 5 stops
Dat zal in de praktijk idd ongeveer een 20 tal minuten verschil.geven.
Voordeel van grotere batterij zit hem niet zozeer in de rit naar de vakantiebestemming, maar het comfort daar ter plaatse. In die zuiderse bestemmingen zijn de laadpalen niet altijd even dik bezaaid, zijn die bezet of werken die niet. Als je dan wat extra range hebt, moet je veel minder frequent daar aan de laadpaal gaan hangen.
Had deze vraag ook al eerder gesteld, blijkbaar niemand mist deze optie in dit forumdepette schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:26:
Volgens de handleiding zou bij de parkeerassistent er een optie manoeuvre opslaan moeten zijn. Deze optie zie ik niet, hoewel ik parking pro heb (remote parking werkt wel)
Na langdurig wachten heeft BMW mij gemeld dat dit in een toekomstige software update beschikbaar zal worden in de zomer, vraag is natuurlijk welke zomer...
Panoramic VisionFranciesco schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:29:
[...]
In het panoramic display (bedoel je dat met “algemene dashboard?) kun je toch ook het actuele en gemiddelde verbruik zichtbaar maken? Ik heb dat tenminste gezien in een video (heb zelf geen iX3).

Je kan het gemiddelde gebruik zichtbaar maken in de Trip Modus. Er is nog geen widget.
[ Voor 19% gewijzigd door Miesjh op 04-06-2026 13:11 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Ik weet niet hoe ik dat noemen, niet onder de heads-up display, in de Panaramic Vision, voor de rijden, die je niet kan aanpassen. Daar staat nu de km/h en aantal KMS gereden, % en hoeveel jou range is. Daar verwacht ik ook, als ook op de heads-up display verbruik in kWh, als de gemiddelde. Wat je nu wel hebt in de trip mode.Franciesco schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:29:
[...]
In de panoramic display vision (bedoel je dat met “algemene dashboard?) kun je toch ook het actuele en gemiddelde verbruik zichtbaar maken? Ik heb dat tenminste gezien in een video (heb zelf geen iX3).
Als ook al die waarden dat Björn Niland heeft, vind ik ook niet terug. Moet mij nog meer in verdiepen.
Laat even weten welke waarden je zoekt. Desnoods via PM.oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:52:
[...]
Ik weet niet hoe ik dat noemen, niet onder de heads-up display, in de Panaramic Vision, voor de rijden, die je niet kan aanpassen. Daar staat nu de km/h en aantal KMS gereden, % en hoeveel jou range is. Daar verwacht ik ook, als ook op de heads-up display verbruik in kWh, als de gemiddelde. Wat je nu wel hebt in de trip mode.
Als ook al die waarden dat Björn Niland heeft, vind ik ook niet terug. Moet mij nog meer in verdiepen.
Xbox Live: Miesjh NL
Miesjh schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:55:
[...]
Laat even weten welke waarden je zoekt. Desnoods via PM.
Ik wil gemiddelde en de reële verbruik in kWh op de dashboard zien en niet op de geconfigureerde gedeelte. Als ook op de heads-up display als het kan.Want als je de trip mode kiest, dan verdwijnen alle gepersonaliseerde widgets die je hebt gekozen. En daarbij merk ik bij de trip mode dat er wel plaats over is om extra zaken te plaatsen maar dat gaat ook niet.
Best of both worlds.
Een foto is soms duidelijk
[ Voor 14% gewijzigd door oGoG op 04-06-2026 16:16 ]
Zover ik weet, kan dat niet. Alleen een powermeter kan je daar extra toevoegen.oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:14:
[...]
[Afbeelding] Ik wil gemiddelde en de reële verbruik in kWh op de dashboard zien en niet op de geconfigureerde gedeelte. Als ook op de heads-up display als het kan.
Want als je de trip mode kiest, dan verdwijnen alle gepersonaliseerde widgets die je hebt gekozen. En daarbij merk ik bij de trip mode dat er wel plaats over is om extra zaken te plaatsen maar dat gaat ook niet.
Best of both worlds.
Een foto is soms duidelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Miesjh op 04-06-2026 16:53 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Hallo allemaal, heb gisteren de ix3 40 sport pro in space silver besteld. Wat ik mij nog afvraag eigenlijk (voor de gelukkige huidige eigenaren), heeft de achteruitrijd camera een lens wasser net als voor ? Kan er niets over vinden op het internet.
ja, voor en achterFusuy_23 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:25:
Hallo allemaal, heb gisteren de ix3 40 sport pro in space silver besteld. Wat ik mij nog afvraag eigenlijk (voor de gelukkige huidige eigenaren), heeft de achteruitrijd camera een lens wasser net als voor ? Kan er niets over vinden op het internet.
Dank je, blij om te horen dat de ix3 dit heeft. Heb nog geen leverdatum te horen gekregen. Hoop ergens komende week meer duidelijkheid te krijgen.
Waar vind ik de file informatie op de navigatie? En waar is de pagina met al de apps.
Bepaalde zaken heel snel bereikbaar en intuïtief , andere zaken is nog zoeken. The guide heb ik ook nog niet kunnen downloaden.
Mja ik heb de wagen ook maar officieel 1 dag en ik wil alles al kunnen.
Bepaalde zaken heel snel bereikbaar en intuïtief , andere zaken is nog zoeken. The guide heb ik ook nog niet kunnen downloaden.
Mja ik heb de wagen ook maar officieel 1 dag en ik wil alles al kunnen.
Ik had zonet vrienden op bezoek met hun nieuwe iX3 en het panorama dak... maar blijkbaar kan je dit niet verduisteren ? De verkoper had hen laten weten dat dit automatisch ging en je manueel niets kon veranderen ?
MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc
klopt, mijn ervaring is dat er geen zonlicht doorheen komt door t glasr2504 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:32:
Ik had zonet vrienden op bezoek met hun nieuwe iX3 en het panorama dak... maar blijkbaar kan je dit niet verduisteren ? De verkoper had hen laten weten dat dit automatisch ging en je manueel niets kon veranderen ?
De file informatie vind je door op de route balk links te drukken. Dit kan alleen als je een route hebt ingesteld.oGoG schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:33:
Waar vind ik de file informatie op de navigatie? En waar is de pagina met al de apps.
Bepaalde zaken heel snel bereikbaar en intuïtief , andere zaken is nog zoeken. The guide heb ik ook nog niet kunnen downloaden.
Mja ik heb de wagen ook maar officieel 1 dag en ik wil alles al kunnen.
De apps vind je als je op de home knop drukt. En dan zie je de home knop veranderen in 4 vakjes. Dan nog een keer drukken.
Xbox Live: Miesjh NL
Bij digital premium via de store ook zonder ingestelde route op de kaart te zien.
Helemaal juist en deze zou actief moeten zijn voor iedereen. Wim toonde deze maar ik denk dat het nog niet enabled is.Alleen weet ik niet waar hij naartoe ging om dit te doen. Is dat in de apps?CharlyBeemer schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:57:
Bij digital premium via de store ook zonder ingestelde route op de kaart te zien.
Op de kaart is het sowieso te zien. Maar je kan het ook als text weergeven.CharlyBeemer schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:57:
Bij digital premium via de store ook zonder ingestelde route op de kaart te zien.
Xbox Live: Miesjh NL
En hoe activeer je deze, in de apps …Miesjh schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:39:
[...]
Op de kaart is het sowieso te zien. Maar je kan het ook als text weergeven.
Heeft iemand uitgezocht hoe de kosten van 'service inclusief' zich verhoudt tot 'los' onderhoud? Wat is het te verwachten onderhoud gedurende 4 jaar (stel 20k km per jaar)?
In de prijslijst staat:
"Bij de aanschaf van uw BMW iX3 is optioneel Service Inclusive voor 4 jaar en onbeperkte kilometers (7UN) in de autoprijs opgenomen. U heeft de keuze om de auto zonder Service Inclusive (ZUN) te bestellen. De waarde van dit Service Inclusive contract is € 703,- inclusief 21% BTW en wordt afhankelijk van uw keuze verrekend in de fiscale waarde van de auto."
In de prijslijst staat:
"Bij de aanschaf van uw BMW iX3 is optioneel Service Inclusive voor 4 jaar en onbeperkte kilometers (7UN) in de autoprijs opgenomen. U heeft de keuze om de auto zonder Service Inclusive (ZUN) te bestellen. De waarde van dit Service Inclusive contract is € 703,- inclusief 21% BTW en wordt afhankelijk van uw keuze verrekend in de fiscale waarde van de auto."
Alles van Apple
Goede vraag. Ik heb er nooit echt in verdiept. Houdt dit echt in dat je nul euro betaalt voor alle beurten de eerste vier jaar?Menno1234 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:34:
Heeft iemand uitgezocht hoe de kosten van 'service inclusief' zich verhoudt tot 'los' onderhoud? Wat is het te verwachten onderhoud gedurende 4 jaar (stel 20k km per jaar)?
In de prijslijst staat:
"Bij de aanschaf van uw BMW iX3 is optioneel Service Inclusive voor 4 jaar en onbeperkte kilometers (7UN) in de autoprijs opgenomen. U heeft de keuze om de auto zonder Service Inclusive (ZUN) te bestellen. De waarde van dit Service Inclusive contract is € 703,- inclusief 21% BTW en wordt afhankelijk van uw keuze verrekend in de fiscale waarde van de auto."
Ik denkt dat dit dan wel heel gauw uit kan.
Shit happens.
Als dat zo is zou ik niet snel durven zeggen dat je dat er uit haalt. Eerste paar jaar kan je je voor veel beroepen op garantie en elektrische auto heeft niet zoveel onderhoud nodig. In 4 en half jaar polestar 2 en 75k km ben ik 1 keer naar de garage geweest voor onderhoud en 1x omdat de buitenspiegel niet meer bewoog. En met onderhoud was het een interieurfilter en wat vloeistoffen vervangen.mdeiman schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:44:
[...]
Goede vraag. Ik heb er nooit echt in verdiept. Houdt dit echt in dat je nul euro betaalt voor alle beurten de eerste vier jaar?
Ik denkt dat dit dan wel heel gauw uit kan.
Elke 2 jaar voor de bmw EV.. waar dan nog de remmen bv geen slijtage hebben etc. Dit louter ter info
Hoe dat zich precies tot elkaar verhoudt weet ik niet. De dealer vertelde me wel dat ze de service inclusief standaard schrappen bij leaseauto’s. Dan verschuift de post namelijk van de aanschaf naar de onderhoudsperiode. Dat maakt voor de leasemaatschappij niet uit (die betaalt vroeg of laat toch het onderhoud), maar voor de berijder wel want die betaalt minder bijtelling (NL).Menno1234 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:34:
Heeft iemand uitgezocht hoe de kosten van 'service inclusief' zich verhoudt tot 'los' onderhoud? Wat is het te verwachten onderhoud gedurende 4 jaar (stel 20k km per jaar)?
In de prijslijst staat:
"Bij de aanschaf van uw BMW iX3 is optioneel Service Inclusive voor 4 jaar en onbeperkte kilometers (7UN) in de autoprijs opgenomen. U heeft de keuze om de auto zonder Service Inclusive (ZUN) te bestellen. De waarde van dit Service Inclusive contract is € 703,- inclusief 21% BTW en wordt afhankelijk van uw keuze verrekend in de fiscale waarde van de auto."
Ik krijg net bericht dat als je een trekhaak wilt hebben, je pas volgend jaar een auto gaat krijgen. Achteraf een trekhaak monteren schijnt ook niet te kunnen.
Nou, dat is mooi køt
Nou, dat is mooi køt
Bericht hierboven
Ik heb bijna 150k in iets meer dan 3 jaar Model Y. Het enige dat qua onderhoud is gedaan, is een interieurfilter, de ruitenwissers en natuurlijk banden. Echt geen zak aan onderhoudLoen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:42:
[...]
Als dat zo is zou ik niet snel durven zeggen dat je dat er uit haalt. Eerste paar jaar kan je je voor veel beroepen op garantie en elektrische auto heeft niet zoveel onderhoud nodig. In 4 en half jaar polestar 2 en 75k km ben ik 1 keer naar de garage geweest voor onderhoud en 1x omdat de buitenspiegel niet meer bewoog. En met onderhoud was het een interieurfilter en wat vloeistoffen vervangen.
M'n Model 3 kreeg wel een nieuwe motor (terugroep-actie), een of ander ding in de ophanging (garantie) en euh.. interieurfilters, ruitenwissers en banden
[ Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 05-06-2026 17:21 ]
Bericht hierboven
Zoiets moet toch wel achteraf kunnen??Floor-is schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:16:
Ik krijg net bericht dat als je een trekhaak wilt hebben, je pas volgend jaar een auto gaat krijgen. Achteraf een trekhaak monteren schijnt ook niet te kunnen.
Nou, dat is mooi køt
De enige die ze leveren zijn die automatisch wegklappende versies.
Ik wil er eigenlijk wel eentje, omdat die een paar keer per jaar best handig is. Maar langer wachten heb ik geen zin in.
Oh trouwens: ik wil de auto eigenlijk in HA zien te krijgen. Maar ik lees vooral dat er nogal weinig mogelijk is.
Dat is een heftige tegenvaller, zeker omdat m'n huidige Tesla >200 entities heeft waar ik wat mee kan.
[ Voor 25% gewijzigd door Floor-is op 05-06-2026 19:15 ]
Bericht hierboven
Ik ben 2 weken geleden door de dealer gebeld dat de trekhaak idd niet achteraf in te bouwen was en of ik hem toch wilde toevoegen. Productiedatum staat in juli en heb geen wijziging gehoord door het toevoegen ervan.
Skoda Enyaq IV80 | Daikin Altherma 3 R LT F 6kW | Sigenergy 10kW 36kWh - 11 KW AC charger | Haier Airco 3,5kW | Aux airco 7kW
Dan misschien morgen eens bellen met een dealer om navraag te doenJesperA schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:28:
Ik ben 2 weken geleden door de dealer gebeld dat de trekhaak idd niet achteraf in te bouwen was en of ik hem toch wilde toevoegen. Productiedatum staat in juli en heb geen wijziging gehoord door het toevoegen ervan.
Bericht hierboven
Bevestiging dat het niet echt groen is voor mijTokheim schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:51:
Kleine update met een fotoshoot van mijn iX3 50 M Sport Pro in Eucalyptus Grün met 21 inch wielen, sportstoelen, zwart interieur en een glasdak.
Ik ben erg tevreden met de (kleuren) combinatie, aangezien dit best moeilijke keuzes waren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bericht hierboven
Klopt ikv HA. De oorspronkelijke bmw api hebben ze dichtgeschroefd. Enige wat nu nog kan met bmw cardata integratie is wat statussen tonen ( soc, deuren op slot, bandendruk etc) . Dus geen bedieningenFloor-is schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:12:
[...]
De enige die ze leveren zijn die automatisch wegklappende versies.
Ik wil er eigenlijk wel eentje, omdat die een paar keer per jaar best handig is. Maar langer wachten heb ik geen zin in.
Oh trouwens: ik wil de auto eigenlijk in HA zien te krijgen. Maar ik lees vooral dat er nogal weinig mogelijk is.
Dat is een heftige tegenvaller, zeker omdat m'n huidige Tesla >200 entities heeft waar ik wat mee kan.
Zuigt echt harige kamelenballenrolelael schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:06:
[...]
Klopt ikv HA. De oorspronkelijke bmw api hebben ze dichtgeschroefd. Enige wat nu nog kan met bmw cardata integratie is wat statussen tonen ( soc, deuren op slot, bandendruk etc) . Dus geen bedieningen
Ik moet ofwel de laadpaal-leverancier weten te overtuigen dat ik meer mag dan nu kan, of een nieuwe laadpaal gaan aanschaffen.. Komt die Peblar toch ineens weer in beeld
Bericht hierboven
:strip_exif()/f/image/6JKbtvcWBBx2C2gAanJlnIoz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1U8OzuG390t2kZbBx34K5UvV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mCgCa2ZSzEZq3BbSbEydJLb0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdhnsfgf8dJRI296htMmKFFf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cGyRJKk1FYyfhaClo0mJddzE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GV9bgn2DGaFoMLIKw6ODKWVv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZxLBELCl0W4kptPv2PF1FTxN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gPTM5dKeFrkWnwr2VRqKpnnB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uwtcTa2vTAx43ZeLNwmqc7IS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hukomOaCnglzZATC90g09IXR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zi8xliAQJfgD1iOxUj4eUazT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HdHuTdRbTCZH3YEnqwaj0sj7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CTG1Gyc5TuC7E6IjPPoGuzIz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x47hhaaxWTijn8ZJtsAWmcwE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/afwJMha5CKcjx6L8YiPBun8L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K7gT7jNmcKZ6bdGsBrHXIa1n.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/emL48EMEQaiURMXILJAlvgQX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0O6OBSnuWyyvlIyhywpk1ZR8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fhna1kM2uumDiOkazRbcfq9L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/507esyQMcGkmfyNHroaiKCp7.jpg?f=fotoalbum_large)