Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:

  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:02
Floor-is schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 19:59:
[...]

Bevestiging dat het niet echt groen is voor mij :(
Gelukkig niet 😂 Uiteraard is het persoonlijk, je moet die kleuren ook eigenlijk in het echt zien voordat je de keuze maakt. Ik heb ook wat dealers bezocht waardoor ik weer andere kleuren ging afstrepen en ik uiteindelijk bij deze “grün” uitkwam. In mijn geval ben ik er heel blij mee.

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
Floor-is schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:16:
Ik krijg net bericht dat als je een trekhaak wilt hebben, je pas volgend jaar een auto gaat krijgen. Achteraf een trekhaak monteren schijnt ook niet te kunnen.

Nou, dat is mooi køt
Gaat dit over de 50, of ook de 40?

  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 23:01

Floor-is

5.2

Yargo schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:32:
[...]

Gaat dit over de 50, of ook de 40?
Oh de 50 :)

Bericht hierboven


  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
Vraag me af wat de reden daarvan zou zijn? Als er een tekort is, moet dat de 40 toch ook affecteren, ook al is die nog niet in productie gegaan?

  • Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:01
Helaas na net 1 maand in bezit al de eerste terugroepactie aan mijn been :(


Voor de afwerking van de maatregel verzoeken we u zo spoedig mogelijk een afspraak in onze werkplaats vast te leggen. De uitvoering van de actie is voor u natuurlijk gratis.

Verschraubung Kopfairbag prüfen ggf. nacharbeiten

Kost je weeral een paar uur verloren tijd dat je wat anders kan doen.

  • ovi82
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-06 22:54
Ik loop tegen de volgende issue aan bij het gebruik van CarPlay: wanneer bijv. Flitsmeister een melding afspeelt, wordt de podcast (native Apple Podcasts-app) daarna niet automatisch hervat. Hebben meer mensen hier last van, en er mogelijk al een oplossing voor gevonden? Mijn toestel is aangesloten via een USB-C kabel, maar volgens mij gebruikt de auto alsnog de draadloze versie van CarPlay. Op mijn vorige auto (enkel CarPlay via USB-kabel) had ik hier geen last van (zelfde toestel, iPhone 17). Aanpassingen aan de audio-instellingen binnen de Flitsmeister-app hebben helaas geen effect (alle combinaties geprobeerd)..

  • mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-06 13:46
Carman1971 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:03:
Helaas na net 1 maand in bezit al de eerste terugroepactie aan mijn been :(


Voor de afwerking van de maatregel verzoeken we u zo spoedig mogelijk een afspraak in onze werkplaats vast te leggen. De uitvoering van de actie is voor u natuurlijk gratis.

Verschraubung Kopfairbag prüfen ggf. nacharbeiten

Kost je weeral een paar uur verloren tijd dat je wat anders kan doen.
Hetzelfde bij mij, kan tot max 2 weken duren vooraleer ze onderdeel van batterij vervangen hebben.

Blijkbaar moet men daarvoor alle zetels verwijderen, not amused!

  • Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Zijn er mensen die recent de ix3 40 hebben besteld en hebben jullie al een leverdatum? Dealer vertelde mij dat ze nu richting november gaan met geplaatste bestellingen.

  • Ai-Karamba
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 20:33
Fusuy_23 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:07:
Zijn er mensen die recent de ix3 40 hebben besteld en hebben jullie al een leverdatum? Dealer vertelde mij dat ze nu richting november gaan met geplaatste bestellingen.
Hier 3 juni besteld, verwachte levering 30 september voor onderstaande:

- bmw ix3 40 (space silver)

- warmtewerend glas achteraan

- trekhaak

- verwarmd stuurwiel

- veganza zwart/grijs interieur

  • Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:17
Fusuy_23 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:07:
Zijn er mensen die recent de ix3 40 hebben besteld en hebben jullie al een leverdatum? Dealer vertelde mij dat ze nu richting november gaan met geplaatste bestellingen.
Vandaag besteld, dealer had nog een productieslot. Levering eerste week september.

Alles van Apple


  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

Carman1971 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:03:
Helaas na net 1 maand in bezit al de eerste terugroepactie aan mijn been :(


Voor de afwerking van de maatregel verzoeken we u zo spoedig mogelijk een afspraak in onze werkplaats vast te leggen. De uitvoering van de actie is voor u natuurlijk gratis.

Verschraubung Kopfairbag prüfen ggf. nacharbeiten

Kost je weeral een paar uur verloren tijd dat je wat anders kan doen.
Balen natuurlijk.

Jij hebt toch de standaard versie van het geluid in de iX3? Wat vind je daarvan?

Shit happens.


  • Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
september is best netjes ben benieuwd. mijn config is als volgt:

- ix3 40 m sport pro (space silver)

- sportstoelen (verlichte badge en talloze afstellingen hebben mij overgehaald)

- 20” m dubbelspaaks

- verwarmd stuurwiel

- parking assist plus

- geblindeerd ruiten achter

-22kw v2l (voortaan/tijdelijk gratis standaard)

heb de innovation pack niet kunnen pakken gezien leasebudget. HUD zal ik niet missen maar ben wel heel erg benieuwd naar de base audio t.o.v. de HK. Heb nou een model y met wel super lekker geluid. Zal wennen zijn denk ik.

dealer en lease vertelde mij, zonder de 22kw optie wordt het 2027!

[ Voor 6% gewijzigd door Fusuy_23 op 07-06-2026 06:51 ]


  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
Klein feedback, na enkele dagen wagen te hebben. Wat een top auto en de kleur (Brooklyn Grau) is persoonlijk smaak maar ben super tevreden mee. De contrast met zwart maakt hem heel sportief.

Op sportstand naar 100km/h word je echt wel op je stoel gedrukt, zal ik wss nooit doen met vrouw en dochter in de auto.

Toch een foutje gevonden die ook al bestond bij de LCI, hebben ze spijtig genoeg niet aangepakt.

Ik heb dus digital key en zaterdag merkte ik dat de auto niet wilde sluiten, scenario is het volgende:

Ik kom terug van boodschappen doen. Voor dat ik de boodschappen uitlaad, ging ik naar het achterpoortje, auto heeft ondertussen zichzelf automatisch afgesloten, de deurklinken gingen naar beneden en spiegels ingeklapt. Ik kwam terug en deed de koffer open, deurklinken gingen open, maar niet de spiegels (ze gaan alleen open als je daadwerkelijk een deur opent). Ik laad alles uit en sluit de koffer, maar niet op de sluitklep te drukken. Ik ben nog steeds dichtbij de wagen. En ik stap weg van de wagen en normaal gezien zouden de deurklinken binnengaan, maar dit gebeurt niet.

Sleutel had ik niet bij de hand, dus om dicht te doen, oftewel via de app. Maar wat ik deed, terug snaar de wagen, deur open doen en dicht. Van de wagen weglopen en dan pas ging het dicht.

Hebben anderen dit ook voor?

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
Fusuy_23 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:07:
Zijn er mensen die recent de ix3 40 hebben besteld en hebben jullie al een leverdatum? Dealer vertelde mij dat ze nu richting november gaan met geplaatste bestellingen.
21 mei besteld met levering normaal gezien eind oktober (België). Er zit blijkbaar erg veel verschil tussen de dealers. Heeft te maken met het aantal slots dat ze hebben. Collega's van mij hebben dezelfde periode besteld bij een andere dealer van dezelfde groep, en bij hen is het eind november en eentje eind december zelf. Héél bizar.

Klopt het dat er geen verlichting in de koffer is? 8)7

  • Bundi
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 08:55
Fusuy_23 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 06:46:
september is best netjes ben benieuwd. mijn config is als volgt:

- ix3 40 m sport pro (space silver)

- sportstoelen (verlichte badge en talloze afstellingen hebben mij overgehaald)

- 20” m dubbelspaaks

- verwarmd stuurwiel

- parking assist plus

- geblindeerd ruiten achter

-22kw v2l (voortaan/tijdelijk gratis standaard)

heb de innovation pack niet kunnen pakken gezien leasebudget. HUD zal ik niet missen maar ben wel heel erg benieuwd naar de base audio t.o.v. de HK. Heb nou een model y met wel super lekker geluid. Zal wennen zijn denk ik.

dealer en lease vertelde mij, zonder de 22kw optie wordt het 2027!
is de 22kw standaard voor bestellingen bij een bepaalde leasemaatschappij, en is dat in België of NL? Ik heb er vanuit mijn dealer niets over gehoord.

  • Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
NL, je ziet ook als het goed is op de bmw site bij de configuratie dat de 22kw 0 euro is en/of al is toegevoegd wanneer je de auto configureert. In het leaseportaal staat er nog wel een bedrag tegenover. Wellicht dat de lease maatschappijen dit nog moeten verwerken.

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
Fusuy_23 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:06:
[...]

NL, je ziet ook als het goed is op de bmw site bij de configuratie dat de 22kw 0 euro is en/of al is toegevoegd wanneer je de auto configureert. In het leaseportaal staat er nog wel een bedrag tegenover. Wellicht dat de lease maatschappijen dit nog moeten verwerken.
In België nog steeds 760 euro ☺️.

  • kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06 19:54
oGoG schreef op zondag 7 juni 2026 @ 07:31:
Klein feedback, na enkele dagen wagen te hebben. Wat een top auto en de kleur (Brooklyn Grau) is persoonlijk smaak maar ben super tevreden mee. De contrast met zwart maakt hem heel sportief.

Op sportstand naar 100km/h word je echt wel op je stoel gedrukt, zal ik wss nooit doen met vrouw en dochter in de auto.

Toch een foutje gevonden die ook al bestond bij de LCI, hebben ze spijtig genoeg niet aangepakt.

Ik heb dus digital key en zaterdag merkte ik dat de auto niet wilde sluiten, scenario is het volgende:

Ik kom terug van boodschappen doen. Voor dat ik de boodschappen uitlaad, ging ik naar het achterpoortje, auto heeft ondertussen zichzelf automatisch afgesloten, de deurklinken gingen naar beneden en spiegels ingeklapt. Ik kwam terug en deed de koffer open, deurklinken gingen open, maar niet de spiegels (ze gaan alleen open als je daadwerkelijk een deur opent). Ik laad alles uit en sluit de koffer, maar niet op de sluitklep te drukken. Ik ben nog steeds dichtbij de wagen. En ik stap weg van de wagen en normaal gezien zouden de deurklinken binnengaan, maar dit gebeurt niet.

Sleutel had ik niet bij de hand, dus om dicht te doen, oftewel via de app. Maar wat ik deed, terug snaar de wagen, deur open doen en dicht. Van de wagen weglopen en dan pas ging het dicht.

Hebben anderen dit ook voor?
Ik heb mijn IX3 nog net niet, maar met mijn huidige X1 U11, is de digitale key nog steeds onnavolgbaar. Denk dat dat ook niet zo snel opgelost wordt.

  • Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 14:35
Fusuy_23 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:06:
[...]

NL, je ziet ook als het goed is op de bmw site bij de configuratie dat de 22kw 0 euro is en/of al is toegevoegd wanneer je de auto configureert. In het leaseportaal staat er nog wel een bedrag tegenover. Wellicht dat de lease maatschappijen dit nog moeten verwerken.
Misschien staat de optie er nu voor €0 in, maar de totaalprijs is wel met ca. €400 gestegen. Je krijg het niet gratis.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica


  • Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:01
mdeiman schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 22:39:
[...]

Balen natuurlijk.

Jij hebt toch de standaard versie van het geluid in de iX3? Wat vind je daarvan?
Dat is nogal persoonlijk zeker? Ik ben geen audiofreak dus voor mij voldoende. DABradio klinkt goed maar Spotify een stuk minder. Maar geen idee of dat dan aan Spotify ligt.

  • Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 16:21

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Carman1971 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:58:
[...]

Dat is nogal persoonlijk zeker? Ik ben geen audiofreak dus voor mij voldoende. DABradio klinkt goed maar Spotify een stuk minder. Maar geen idee of dat dan aan Spotify ligt.
Vergeet niet in de auto in de Spotify app je kwaliteit te selecteren.

Xbox Live: Miesjh NL


  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

Carman1971 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:58:
[...]

Dat is nogal persoonlijk zeker? Ik ben geen audiofreak dus voor mij voldoende. DABradio klinkt goed maar Spotify een stuk minder. Maar geen idee of dat dan aan Spotify ligt.
Goed te horen dat het voldoende is ;)

Shit happens.


  • depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 12:14
Zijn er nog mensen die laden met loadbalancing? Mijn gek laadgedrag kunnen achterhalen. De bmw honoreert de pwm niet (vb paal stuurt PWM van 11,3% uit, wat overeenkomt met 7A en toch trekt de BMW er 7,8A uit). Dit triggert dan de overcurrent protection en onderbreekt de laadsessie...

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
Heeft er iemand een idee waarvoor het kleine roostertje dient boven de ramen van de achterbank? In dat blokje zit het leeslampje, een haak, en dat roostertje alsof er een micro achter zit? Zou deze een bepaalde functie hebben? In de Kia EV9 bijvoorbeeld zitten er ook een micro op de 3de zitrij zodat de bestuurder de achterste rij kan verstaan. Ik veronderstel dat deze wel een andere functie zal hebben?

  • Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-06 20:59
Yargo schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:19:
Heeft er iemand een idee waarvoor het kleine roostertje dient boven de ramen van de achterbank? In dat blokje zit het leeslampje, een haak, en dat roostertje alsof er een micro achter zit? Zou deze een bepaalde functie hebben? In de Kia EV9 bijvoorbeeld zitten er ook een micro op de 3de zitrij zodat de bestuurder de achterste rij kan verstaan. Ik veronderstel dat deze wel een andere functie zal hebben?
Er zullen waarschijnlijk meerdere microfoons ‘verstopt’ zitten, om de active noise canceling iets te geven om mee te werken. Dat zou het kunnen zijn.

  • Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:41
Yargo schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:19:
Heeft er iemand een idee waarvoor het kleine roostertje dient boven de ramen van de achterbank? In dat blokje zit het leeslampje, een haak, en dat roostertje alsof er een micro achter zit? Zou deze een bepaalde functie hebben? In de Kia EV9 bijvoorbeeld zitten er ook een micro op de 3de zitrij zodat de bestuurder de achterste rij kan verstaan. Ik veronderstel dat deze wel een andere functie zal hebben?
Zijn dat niet de klepjes waarachter je een/het bagagenet kan bevestigen?

  • CharlyBeemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-06 09:36
Yargo schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:19:
Heeft er iemand een idee waarvoor het kleine roostertje dient boven de ramen van de achterbank? In dat blokje zit het leeslampje, een haak, en dat roostertje alsof er een micro achter zit? Zou deze een bepaalde functie hebben? In de Kia EV9 bijvoorbeeld zitten er ook een micro op de 3de zitrij zodat de bestuurder de achterste rij kan verstaan. Ik veronderstel dat deze wel een andere functie zal hebben?
als je belt kun je aantikken in je scherm welke microfoons je actief wilt hebben. er zijn er vier: twee voor en twee achter

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
Bart Simpson schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:41:
[...]

Zijn dat niet de klepjes waarachter je een/het bagagenet kan bevestigen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eGeubU_GFOwmenso1yeOceilak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEdQtoXJdlNlNuGswWkM7BcW.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, dat is het klepje rechts ernaast. Ik heb het over het roostertje rechts van het haakje hier ook te zien op de foto. CharlyBeemer heeft hierboven wel al iets aangegeven waarvoor ze zouden kunnen dienen.

  • KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-06 21:31
Heeft er iemand een elegante oplossing gevonden om een zonnebril weg te stoppen? Onder de armsteun vind ik behoorlijk onhandig, en onderin is het al helemaal een ramp. Dus op zoek naar een alternatief. Op zich weg redelijk erg dat er geen gebruiksvriendelijke oplossing voor voorzien is. Wie weet is ze zo goed verstopt dat ik ze na 4 weken nog niet ontdekt hebt. Oh ja, het handschoenkastje is ook een optie, maar dan kan ik als bestuurder niet aan en dan zit dat ook weer direct vol. De kleine ergernissen van een overigens voor de rest schitterende wagen!

  • mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01
Ik had dezelfde uitdaging in mijn huidige auto met de zonnebril en heb daarvoor deze oplossing gevonden: https://a.aliexpress.com/_EukUXoK

Na 2 jaar nog steeds tevreden met deze oplossing, dus die gaat mee naar de IX3 die volgende maand geleverd wordt

  • KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-06 21:31
mailman|IA schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:28:
Ik had dezelfde uitdaging in mijn huidige auto met de zonnebril en heb daarvoor deze oplossing gevonden: https://a.aliexpress.com/_EukUXoK

Na 2 jaar nog steeds tevreden met deze oplossing, dus die gaat mee naar de IX3 die volgende maand geleverd wordt
Da's eentje dat ik nog niet ontdekt had. Keep me posted waar je dit in de iX3 gaat plaatsen. Enige plaats die ik zie is frontaal op het dashboard, wat kan natuurlijk en vermoedelijk best praktisch is. Alleen weet ik niet of ik 'm daar in het zicht wil hebben.

  • mailman|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01
Heb hem nu iets onder de middenconsole op het tapijt, maar weet niet of dat in de IX3 te laag is. In de deur zit denk ik geen stof toch?

Laat wel weten als ik de auto heb, waar hij komt

  • mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-06 13:46
mailman|IA schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:28:
Ik had dezelfde uitdaging in mijn huidige auto met de zonnebril en heb daarvoor deze oplossing gevonden: https://a.aliexpress.com/_EukUXoK

Na 2 jaar nog steeds tevreden met deze oplossing, dus die gaat mee naar de IX3 die volgende maand geleverd wordt
Ik had zeer praktisch model hangen in de plaats van de handgrepen, maar zelfs deze zijn niet meer in de nieuwe.

Qua opbergmogelijkheden heel weinig ruimte, gelukkig kunnen er nog net een paar handschoenen in het handschoenbakje want documenten passen daar ook al zelfs niet meer in :'(

  • Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-06 13:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh0s5D9iBxqQR2uWeU12c8J-I-M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/DTcNIqLC3YpB6FwyeO5xuDSY.png?f=user_large

Ik krijg mijn auto aankomende zaterdag en ben ik aan het kijken naar de verzekeringsvoorwaarden. Uit de kleine lettertjes (zie het bijgevoegde screenshot) blijkt dat ik voor de dekking tegen diefstal/inbraak verplicht ben om een alarmsysteem met hellingshoekdetectie (CCV Klasse 3) te hebben, in combinatie met een voertuigvolgsysteem (CCV Klasse 4 of Klasse 5) of een terugvindsysteem (Klasse TV).

Als het goed is zit er standaard ccv klasse 3 op en overweeg ik de klasse 5 voertuigvolgsystemte laten inbouwen bij bmw. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee:
  1. Heeft iemand hier onlangs achteraf een Klasse 5 (voertuigvolgsysteem) of Klasse TV (peilzender) in zijn of haar BMW laten zetten? en wat dit snel gedaan of moet je je auto wel even kwijt
  2. Wat waren de kosten voor de inbouw, en waar moet ik op rekenen qua abonnementskosten voor de koppeling met de PAC (Meldkamer)?

  • CharlyBeemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-06 09:36
Tanako schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:56:
[Afbeelding]

Ik krijg mijn auto aankomende zaterdag en ben ik aan het kijken naar de verzekeringsvoorwaarden. Uit de kleine lettertjes (zie het bijgevoegde screenshot) blijkt dat ik voor de dekking tegen diefstal/inbraak verplicht ben om een alarmsysteem met hellingshoekdetectie (CCV Klasse 3) te hebben, in combinatie met een voertuigvolgsysteem (CCV Klasse 4 of Klasse 5) of een terugvindsysteem (Klasse TV).

Als het goed is zit er standaard ccv klasse 3 op en overweeg ik de klasse 5 voertuigvolgsystemte laten inbouwen bij bmw. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee:
  1. Heeft iemand hier onlangs achteraf een Klasse 5 (voertuigvolgsysteem) of Klasse TV (peilzender) in zijn of haar BMW laten zetten? en wat dit snel gedaan of moet je je auto wel even kwijt
  2. Wat waren de kosten voor de inbouw, en waar moet ik op rekenen qua abonnementskosten voor de koppeling met de PAC (Meldkamer)?
Ik zou dat niet doen. via die app kun je je auto al volgen en er zijn verzekeraars bij wie je met alleen klasse 3 voldoende bent beveiligd. ik zit bij Carmeleon. Kleine club, hele goede voorwaarden, oa nieuwaarde verzekering tot 2031

  • _SW
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 09:45

_SW

Tanako schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:56:
[Afbeelding]

Ik krijg mijn auto aankomende zaterdag en ben ik aan het kijken naar de verzekeringsvoorwaarden. Uit de kleine lettertjes (zie het bijgevoegde screenshot) blijkt dat ik voor de dekking tegen diefstal/inbraak verplicht ben om een alarmsysteem met hellingshoekdetectie (CCV Klasse 3) te hebben, in combinatie met een voertuigvolgsysteem (CCV Klasse 4 of Klasse 5) of een terugvindsysteem (Klasse TV).

Als het goed is zit er standaard ccv klasse 3 op en overweeg ik de klasse 5 voertuigvolgsystemte laten inbouwen bij bmw. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee:
  1. Heeft iemand hier onlangs achteraf een Klasse 5 (voertuigvolgsysteem) of Klasse TV (peilzender) in zijn of haar BMW laten zetten? en wat dit snel gedaan of moet je je auto wel even kwijt
  2. Wat waren de kosten voor de inbouw, en waar moet ik op rekenen qua abonnementskosten voor de koppeling met de PAC (Meldkamer)?
Mijn auto werd het voertuigvolgsysteem (Klasse 4) door de dealer meegeleverd. Kosten +/- 250 euro per jaar abonnement. Vorige auto had peilzender en was stukje goedkoper. LoJack is als het goed is nog iets goedkoper en voldoet vaak ook.

Als je ritregistratie wilt en kunnen zien waar je auto rijdt, dan heb je voertuigvolg nodig. Als ik de keuze heb dan gaat in de volgende gewoon weer een alleen peilzender en geen volgsysteem.

Bijkomend nadeel van de voertuigvolg is dat je vaak ook een extra sleuteltje krijgt om het systeem vrij te schakelen als het geactiveerd is. Probleem heb je niet met een peilzender.

Succes met de keuze.

  • kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06 19:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xbrKW9JciAaK3tAJKTn6oE33fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FoVuYm6Jsv0wfvM4rbTPIwoa.jpg?f=fotoalbum_large daar is hij dan eindelijk. Helemaal blij.

  • Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:17
Tanako schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:56:
[Afbeelding]

Ik krijg mijn auto aankomende zaterdag en ben ik aan het kijken naar de verzekeringsvoorwaarden. Uit de kleine lettertjes (zie het bijgevoegde screenshot) blijkt dat ik voor de dekking tegen diefstal/inbraak verplicht ben om een alarmsysteem met hellingshoekdetectie (CCV Klasse 3) te hebben, in combinatie met een voertuigvolgsysteem (CCV Klasse 4 of Klasse 5) of een terugvindsysteem (Klasse TV).

Als het goed is zit er standaard ccv klasse 3 op en overweeg ik de klasse 5 voertuigvolgsystemte laten inbouwen bij bmw. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee:
  1. Heeft iemand hier onlangs achteraf een Klasse 5 (voertuigvolgsysteem) of Klasse TV (peilzender) in zijn of haar BMW laten zetten? en wat dit snel gedaan of moet je je auto wel even kwijt
  2. Wat waren de kosten voor de inbouw, en waar moet ik op rekenen qua abonnementskosten voor de koppeling met de PAC (Meldkamer)?
Misschien even kijken bij een verzekeraar die minder zware eisen stelt. De Abn stelt pas boven de 100k die eis.

Edit: welke verzekering hebben anderen en geldt daarbij voor jullie ix3 klasse 3 of 4?

[ Voor 3% gewijzigd door Menno1234 op 10-06-2026 05:51 ]

Alles van Apple


  • Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:40
Hoe ervaren jullie de stoelen van de nieuwe iX3? In mijn ix3 2024 LCI waren die perfect.

Ondertussen heb ik met een Mercedes EQC een tijdje gereden: die stoelen waren een ramp voor mij en ik moest elke 60km stoppen om even mijn benen te kunnen strekken anders kreeg ik enorme rugpijn.
Nu een BMW 3 PHEV 2024 en daar krijg ik ook rugpijn in (auto ligt énorm laag) maar al veel beter dan de Mercedes: niet zulke zware pijnen en ook veel minder frequent.

  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

Pharos1985 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 23:06:
Hoe ervaren jullie de stoelen van de nieuwe iX3? In mijn ix3 2024 LCI waren die perfect.

Ondertussen heb ik met een Mercedes EQC een tijdje gereden: die stoelen waren een ramp voor mij en ik moest elke 60km stoppen om even mijn benen te kunnen strekken anders kreeg ik enorme rugpijn.
Nu een BMW 3 PHEV 2024 en daar krijg ik ook rugpijn in (auto ligt énorm laag) maar al veel beter dan de Mercedes: niet zulke zware pijnen en ook veel minder frequent.
Ik denk dat dit wel heeeeel persoonlijk is. Er zijn vast ook veel mensen die de EQC heerlijk vinden zitten. Gewoon de iX3 zelf een keer proberen met een lange rit.

Shit happens.


  • gerlofant
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-06 07:25
Menno1234 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:35:
[...]

Misschien even kijken bij een verzekeraar die minder zware eisen stelt. De Abn stelt pas boven de 100k die eis.

Edit: welke verzekering hebben anderen en geldt daarbij voor jullie ix3 klasse 3 of 4?
verzekering via bmw financial services zag er veelbelovend uit. Geen gedoe met alarmklasses, service via de dealer, geen gedoe lijkt het. offerte die ik kreeg(per maand) 126,- inclusief schadeverz inzittenden.

  • PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ben ik nou gek, of is het veranderd. Ik ben voor een medewerker een iX3 aan het bestellen. Hij had wel HK Audio, maar geen Heads-up display. Nu kan HK alleen in een pakket van 2000 euro, waarbij je dus die Heads-up ook krijgt, die hij niet hoeft.

Is dat nieuw, of hebben we eerder niet opgelet.

  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

PWM schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 15:13:
Ben ik nou gek, of is het veranderd. Ik ben voor een medewerker een iX3 aan het bestellen. Hij had wel HK Audio, maar geen Heads-up display. Nu kan HK alleen in een pakket van 2000 euro, waarbij je dus die Heads-up ook krijgt, die hij niet hoeft.

Is dat nieuw, of hebben we eerder niet opgelet.
Was altijd al onderdeel van een pakket, waar een hoop mensen niet blij mee zijn.

Shit happens.


  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:02
Ondanks de gedachte dat die Head-Up Display overbodig zou zijn, vond ik hem erg nuttig tijdens mijn eerste “roadtrip” naar Frankrijk met de IX3. Ik vind hem dus zeker geen overbodige luxe ondanks de panoramic vision.

  • CharlyBeemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 26-06 09:36
gerlofant schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:01:
[...]

verzekering via bmw financial services zag er veelbelovend uit. Geen gedoe met alarmklasses, service via de dealer, geen gedoe lijkt het. offerte die ik kreeg(per maand) 126,- inclusief schadeverz inzittenden.
Ik betaal 93,-/mnd incl alles (inzittende, juridische bijstand en 4 jaar nieuwwaarde bij verlies) en 0,- eigen risico. Carmelon. wel 28 schadevrije jaren. standaard het klasse 3 alarm

  • Ev3rt
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-06 09:17
KoenD schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:38:
Heeft er iemand een elegante oplossing gevonden om een zonnebril weg te stoppen? Onder de armsteun vind ik behoorlijk onhandig, en onderin is het al helemaal een ramp. Dus op zoek naar een alternatief. Op zich weg redelijk erg dat er geen gebruiksvriendelijke oplossing voor voorzien is. Wie weet is ze zo goed verstopt dat ik ze na 4 weken nog niet ontdekt hebt. Oh ja, het handschoenkastje is ook een optie, maar dan kan ik als bestuurder niet aan en dan zit dat ook weer direct vol. De kleine ergernissen van een overigens voor de rest schitterende wagen!
Ik heb deze: https://www.amazon.nl/TIESOME-Zonnebrilhouder-magnetische-brilhanger-autovizieraccessoires/dp/B0B8J2C612

  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
Ik dacht ik ga eens 400kw lader proberen van Fastned bij Postel, is tegengevallen. Kwam aan met 4%. Voorverwarmd, maar was aan het laden aan 116kw.

Verder gereden naar een HPC Optiload van 320kw, en deze was nog slechter, aan het laden aan 38kw. SOC was dan 20%.

Kwam aan HPC chargepoint van 300kw met SOC 19%, begint meteen te laden aan 300kw en dat tot 40%, daarna zakt de laadcyclus geleidelijk naar beneden. In 23 minuten wel naar 80% en heeft 480km geladen.

  • mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-06 13:46
Hulp gevraagd :

Sinds 2 dagen bij het starten heb ik geen muziek meer. Normaal gezien wordt spontaan Spotify of radio gestart (naargelang laatst gebruikt), nu moet ik manueel eerst media starten en dan keuze....

Iemand gelijksoortig probleem al gehad, graag jullie advies :?

  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

oGoG schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:31:
Ik dacht ik ga eens 400kw lader proberen van Fastned bij Postel, is tegengevallen. Kwam aan met 4%. Voorverwarmd, maar was aan het laden aan 116kw.

Verder gereden naar een HPC Optiload van 320kw, en deze was nog slechter, aan het laden aan 38kw. SOC was dan 20%.

Kwam aan HPC chargepoint van 300kw met SOC 19%, begint meteen te laden aan 300kw en dat tot 40%, daarna zakt de laadcyclus geleidelijk naar beneden. In 23 minuten wel naar 80% en heeft 480km geladen.
Jammer dat het niet overal direct rap werkt. Heb je in de auto kunnen zien of de auto of de lader de beperkende factor was?

Shit happens.


  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
mdeiman schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:24:
[...]

Jammer dat het niet overal direct rap werkt. Heb je in de auto kunnen zien of de auto of de lader de beperkende factor was?
Alle twee waren de beperkende factor. Bij de eerste laadpumt van 400kw, zou de wagen alleen 168kw aankunnen en bij de lader 110. Ik stone als enige aan Fastend. Bij de andere laadpunten niet gechecked.

  • JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:16
oGoG schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:31:
Ik dacht ik ga eens 400kw lader proberen van Fastned bij Postel, is tegengevallen. Kwam aan met 4%. Voorverwarmd, maar was aan het laden aan 116kw.

Verder gereden naar een HPC Optiload van 320kw, en deze was nog slechter, aan het laden aan 38kw. SOC was dan 20%.

Kwam aan HPC chargepoint van 300kw met SOC 19%, begint meteen te laden aan 300kw en dat tot 40%, daarna zakt de laadcyclus geleidelijk naar beneden. In 23 minuten wel naar 80% en heeft 480km geladen.
Sow dan kom je wel wat bedrogen uit, het vriest volgens mij niet vandaag, maar het is keurig rond de 20 graden. Die lage snelheden heb ik zelfs nooit gehaald met mn 5 jaar oude Skoda Enyaq, zonder voorverwarmfunctie haal ik daar met temperaturen onder het vriespunt zelfs nog 80kw mee.

  • WVabhove
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-06 20:41
KoenD schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:38:
Heeft er iemand een elegante oplossing gevonden om een zonnebril weg te stoppen? Onder de armsteun vind ik behoorlijk onhandig, en onderin is het al helemaal een ramp. Dus op zoek naar een alternatief.
Misschien een stomme vraag want ik heb de auto nog niet, maar waarom niet in het opbergvak in de deur?

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
oGoG schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:31:
Ik dacht ik ga eens 400kw lader proberen van Fastned bij Postel, is tegengevallen. Kwam aan met 4%. Voorverwarmd, maar was aan het laden aan 116kw.

Verder gereden naar een HPC Optiload van 320kw, en deze was nog slechter, aan het laden aan 38kw. SOC was dan 20%.

Kwam aan HPC chargepoint van 300kw met SOC 19%, begint meteen te laden aan 300kw en dat tot 40%, daarna zakt de laadcyclus geleidelijk naar beneden. In 23 minuten wel naar 80% en heeft 480km geladen.
Ik kan het nu niet direct terug vinden, maar had ergens in een filmpje gezien dat iemand ook niet aan zijn maximale snelheid geraakte. Blijkbaar staat er ergens een instelling in het menu mbt de koeling. Deze zou standaard niet op maximaal staan. Dit is nodig om de maximale laadsnelheid te halen. Ik heb de wagen zelf nog niet dus kan dit niet bevestigen.

  • Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:17
oGoG schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 19:32:
[...]

Alle twee waren de beperkende factor. Bij de eerste laadpumt van 400kw, zou de wagen alleen 168kw aankunnen en bij de lader 110. Ik stone als enige aan Fastend. Bij de andere laadpunten niet gechecked.
Car Maniac heeft er een interessant interview over. Ook hij kon niet op volle snelheid laden. Na onderzoek bleek het aan de kabel van de paal te liggen (YouTube: BMW iX3 versagt beim laden | Alpitronic & IONITY zur Ursache)

Alles van Apple


  • Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:53
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Ferry34 op 11-06-2026 00:25 ]


  • Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 16:21

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Yargo schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:33:
[...]

Ik kan het nu niet direct terug vinden, maar had ergens in een filmpje gezien dat iemand ook niet aan zijn maximale snelheid geraakte. Blijkbaar staat er ergens een instelling in het menu mbt de koeling. Deze zou standaard niet op maximaal staan. Dit is nodig om de maximale laadsnelheid te halen. Ik heb de wagen zelf nog niet dus kan dit niet bevestigen.
Bij laadinstellingen in de app, verwarmingsvermogen op hoog.

Xbox Live: Miesjh NL


  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
Miesjh schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 00:33:
[...]

Bij laadinstellingen in de app, verwarmingsvermogen op hoog.
Aha, dat kan het ook geweest zijn. Is al even geleden dat ik het gezien heb.

  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
Menno1234 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:33:
[...]

Car Maniac heeft er een interessant interview over. Ook hij kon niet op volle snelheid laden. Na onderzoek bleek het aan de kabel van de paal te liggen (YouTube: BMW iX3 versagt beim laden | Alpitronic & IONITY zur Ursache)
Ja ik denk dat het inderdaad aan de laadpaal in Postel lag. Want aan de 300kw lader ging die in paar seconden naar 300kw.

Volgende keer eens proberen bij andere laadpalen van Fastned en Ionity.

  • KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-06 21:31
WVabhove schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 20:08:
[...]

Misschien een stomme vraag want ik heb de auto nog niet, maar waarom niet in het opbergvak in de deur?
Zeker geen domme en in alle eerlijkheid: nooit overwogen, moet ik misschien es doen. reden is dat ik niet wil dat de brik rondslingert en dat ik het vak gebruik om enkel waterflesjes in stockeren, ihbz bij langere ritten.

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
WVabhove schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 20:08:
[...]

Misschien een stomme vraag want ik heb de auto nog niet, maar waarom niet in het opbergvak in de deur?
Omdat het gaat rammelen daar BMW ook hier bespaard heeft op het voorzien van wat stof aan de binnenkant. Iets wat vroeger gezien werd als luxe is nu niet meer terug te vinden op een auto in deze prijsklasse 🫣🤣

  • Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:09
In mijn ervaring heeft BMW de deurvakken nog nooit voorzien van een stofje of laagje vilt oid: niet in de twee verschillende 5-series (E61, F11), en ook niet in de 1-serie en de 3-serie die ik gehad heb.

Ik vind dat ook raar maar goed, nobody is perfect.

  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
Yargo schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:29:
[...]

Omdat het gaat rammelen daar BMW ook hier bespaard heeft op het voorzien van wat stof aan de binnenkant. Iets wat vroeger gezien werd als luxe is nu niet meer terug te vinden op een auto in deze prijsklasse 🫣🤣
Ik heb mijn zonnebril in zijn zonnebril houder in de deur gedeelte, probleem opgelost.

  • Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 17:37
Franciesco schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:04:
In mijn ervaring heeft BMW de deurvakken nog nooit voorzien van een stofje of laagje vilt oid: niet in de twee verschillende 5-series (E61, F11), en ook niet in de 1-serie en de 3-serie die ik gehad heb.

Ik vind dat ook raar maar goed, nobody is perfect.
Klopt, Mijn Audi A4 van 2016 heeft het ook niet meer. Is al even aan de gang :-).

  • hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:40
De laatste dagen zie ik geen rijaanwijzingen van Waze of Google Maps meer in de Panoramic Vision. Nog iemand die hier last van heeft?

  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

hedwigvb schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:15:
De laatste dagen zie ik geen rijaanwijzingen van Waze of Google Maps meer in de Panoramic Vision. Nog iemand die hier last van heeft?
Hier geen antwoord op, maar kan Waze tegelijk actief zijn met de BMW navigatie?

Shit happens.


  • WVabhove
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-06 20:41
Yargo schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 13:29:
[...]

Omdat het gaat rammelen daar BMW ook hier bespaard heeft op het voorzien van wat stof aan de binnenkant. Iets wat vroeger gezien werd als luxe is nu niet meer terug te vinden op een auto in deze prijsklasse 🫣🤣
Bij mijn huidige iX3 steekt mijn zonnebril in de doos in het deurvak, samen met 2 flesjes water en een bus deo :-) nooit last van rammelen. Maar ik heb er niet aan gedacht om het uit te proberen bij de proefrit, dus ik ben benieuwd.

  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

Zijn er nog mensen die direct bij de aflevering geregeld hebben dat er all weather banden onder komen. Wat waren de kosten?

Mijn dealer vraag 1400 euries en dan houden ze ook nog de banden die er onder zaten af fabriek. Dat vind ik wel heel erg prijzig. Ik wil de Hankook ION Flexclimate SUV. Maar dat enigszins terzijde.

Shit happens.


  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
mdeiman schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:52:
[...]

Hier geen antwoord op, maar kan Waze tegelijk actief zijn met de BMW navigatie?
Nee dit gaat niet, het is oftewel Waze of de BMW navigatie. Eens je de ene aanzet gaat het andere uit. Ik vind dit zeer vervelend, mja soit leefbaar.

  • Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 21:51
WVabhove schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:00:
[...]

Bij mijn huidige iX3 steekt mijn zonnebril in de doos in het deurvak, samen met 2 flesjes water en een bus deo :-) nooit last van rammelen. Maar ik heb er niet aan gedacht om het uit te proberen bij de proefrit, dus ik ben benieuwd.
Ik heb deze oplossing in mijn huidige auto. Werkt ideaal. Ben benieuwd of ze ook een variant voor in de IX3 op de markt brengen, daar kon ik nog niet veel over vinden...

https://shop.ekris.nl/bmw...wart-e-series/51164862874

[ Voor 14% gewijzigd door Loen op 11-06-2026 22:01 ]


  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

oGoG schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:26:
[...]

Nee dit gaat niet, het is oftewel Waze of de BMW navigatie. Eens je de ene aanzet gaat het andere uit. Ik vind dit zeer vervelend, mja soit leefbaar.
Jammer, heeft je Waze wel je voorkeur boven de BMW navigatie?

Shit happens.


  • ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 12:57
Hi all, ik ben van plan om een bestelling te gaan plaatsen voor een 40. Wat een gewik en geweeg deze keer (vooral om kleur eerlijk gezegd). Maar nu heb ik toch nog een vraag over 2 opties:

-BMW digital premium: ik hoorde van de dealer dat je deze nodig hebt voor filemelding/3d navigatie en Spotify als een losse app? Is dat echt zo? Wat is jullie ervaring? (Ik rijd het liefst zonder Carplay-koppeling zoals in mijn Kodiaq nu wel)

- Parking assistent Plus: is dit een must ivm 360 camera? Ik kan heel prima parkeren en heb de systemen niet nodig, maar die camera’s vind ik altijd wel handig…

  • hedwigvb
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:40
BMW Navigatie en Waze moeten voor mij niet samen hoor, Waze heeft mijn voorkeur voor de community meldingen. Zo al eens een boete en voorwerp op de rijbaan vermeden.
Ik vrees dat het iets van BMW is om ons naar hun eigen navigatie te dwingen.

  • rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:42
-BMW digital premium: klopt wat de dealer zegt. 3D navigatie weet ik niet. Maar je hebt idd geen file melding, ook geen HPDC ladpalen met availability dacht ik en navi geen gebruik van google voor opzoeken POI's etc. Spotify gebruik ikzelf via applecarplay en staat op de allerhoogste kwaliteit ( veel Bandbreedte en data verbruik ( dat wel :-) ) . Zelf heb k deze optie niet genomen, maar mogelijks wel erna ( W27 wordt mijne geleverd )

- Parking assistent Plus: is dit een must ivm 360 camera? Ja als je 360 wil wel. Dat zou ook de enigste 'reden' zijn dat ik dat erbij zou nemen

  • Mie69
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 05:11
ergodyne1 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 23:58:
Hi all, ik ben van plan om een bestelling te gaan plaatsen voor een 40. Wat een gewik en geweeg deze keer (vooral om kleur eerlijk gezegd). Maar nu heb ik toch nog een vraag over 2 opties:

-BMW digital premium: ik hoorde van de dealer dat je deze nodig hebt voor filemelding/3d navigatie en Spotify als een losse app? Is dat echt zo? Wat is jullie ervaring? (Ik rijd het liefst zonder Carplay-koppeling zoals in mijn Kodiaq nu wel)

- Parking assistent Plus: is dit een must ivm 360 camera? Ik kan heel prima parkeren en heb de systemen niet nodig, maar die camera’s vind ik altijd wel handig…
Ik heb tijdens de bestelling van mijn ix3 deze vraag ook gesteld en wat ik heb begrepen is dat BMW navigatie en RTTI (Real Time Traffic info.) er standaard bijzitten (geen onderdeel van digital premium). Idem voor statische informatie over laadpalen en stops/afstanden berekenen enz. Dynamische informatie zoals bezetting zal waarschijnlijk wel een extra zijn. Deze info. is inmiddels ook al een paar maanden oud dus het kan inmiddels weer anders zijn.

  • Mie69
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 05:11
De levering van mijn ix3 40 is gepland in week 42. Ik ben nu aan het kijken naar een oplossing voor een laadpaal. Zijn er mensen die de V2H al hebben uitgeprobeerd? van BMW heb ik begrepen dat de BMW Wallbox pro. op dit moment de enige (goedgekeurde) oplossing is voor V2H (terugleveren). Zijn er voorzover jullie weten inmiddels ook andere oplossingen?

  • Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Ik ga die van mij vanmiddag ophalen! Ben heel benieuwd ook naar de kleur (blauw) omdat ik die nog niet heb gezien. Straks de andere auto nog even door de wasstraat en dan vanmiddag weer zalig elektrisch rijden!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be


  • Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06 14:57
oooh leuk, veel plezier vanmiddag. Vergeet niet ff wat fotokes te droppen. Ik moet nog een maandje of 2 geduld hebben voor de levering van mijn ix3.

  • Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:17
ergodyne1 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 23:58:
Hi all, ik ben van plan om een bestelling te gaan plaatsen voor een 40. Wat een gewik en geweeg deze keer (vooral om kleur eerlijk gezegd). Maar nu heb ik toch nog een vraag over 2 opties:

-BMW digital premium: ik hoorde van de dealer dat je deze nodig hebt voor filemelding/3d navigatie en Spotify als een losse app? Is dat echt zo? Wat is jullie ervaring? (Ik rijd het liefst zonder Carplay-koppeling zoals in mijn Kodiaq nu wel)

- Parking assistent Plus: is dit een must ivm 360 camera? Ik kan heel prima parkeren en heb de systemen niet nodig, maar die camera’s vind ik altijd wel handig…
De Parking assistent plus kan je ook nog achteraf boeken als je het mist. Overigens vind ik het niet duur, want met een kleine parkeerschade heb je al winst. Komende jaren kom je vast ergens ver weg in een te kleine parkeergarage terecht...

Alles van Apple


  • Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Dit is em

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9PCcJbjVO_BPj93XNi3C2YLu7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nv5AKBUsMKIvBWkTPoXLMNL6.jpg?f=fotoalbum_large ongelofelijk veel kracht! Het zelf driving / assist is wel aardig goed, niet zoals een tesla maar van wat ik geprobeerd heb wel tevreden!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be


  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
mdeiman schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 23:21:
[...]

Jammer, heeft je Waze wel je voorkeur boven de BMW navigatie?
BMW navigatie heeft mij voorkeur als ik een reis inplan, mits deze ook weerspiegelt in de headsup display en op de panoramic Vision. Maar als ik de file wil zien, dan zet op Waze.

Ik heb niet de digital oremius, dus ik zie file alleen als ik een bestemming ingeef.

  • oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-06 22:54
Ik merkte vandaag een vervelend mechanische tik tak. Ik wilde even geen geluid en zette de radio af. Door de regen gaan de ruitenwissers aan en uit, en bij telkens in werking zetten van de ruitenwisser hoor je een tik. Zeer vervelend als je op begint te focussen 😜😡😩

  • Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:17
Zorg schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:05:
Dit is em

[Afbeelding] ongelofelijk veel kracht! Het zelf driving / assist is wel aardig goed, niet zoals een tesla maar van wat ik geprobeerd heb wel tevreden!
Mooi. Wat s de officiële naam van deze kleur Tanzanite?

Alles van Apple


  • Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 16:21

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Menno1234 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 19:11:
[...]

Mooi. Wat s de officiële naam van deze kleur Tanzanite?
Ocean wave blue.

Xbox Live: Miesjh NL


  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

Zorg schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:05:
Dit is em

[Afbeelding] ongelofelijk veel kracht! Het zelf driving / assist is wel aardig goed, niet zoals een tesla maar van wat ik geprobeerd heb wel tevreden!
En, ook nog wel tevreden met de kleur die je voor het eerst zag?

Shit happens.


  • RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 22:15
Heb de nieuwe ix3 nu een paar dagen in gebruik, maar wat me opvalt is het volgende:

Parkeersensoren vooraan: ik heb het gevoel dat die niet automatisch inschakelen bij het frontaal inparkeren? Moet je dat ergens instellen in het menu? Bij mijn vorige ix3 schakelde die weergave op de display automatisch in wanneer je in de oranje zone kwam en begon hij ook te piepen. Ik heb het gevoel dat dat bij nieuwe ix3 niet is, want ik sta soms heel dicht bij een muur zonder dat die piept of de weergave op het scherm aanzet.

Draadloos oplaadvak: je kan dat uitschakelen in het instellingenmenu, maar om de een of andere reden schakelt die optie bij mij altijd terug in? Nog iemand die dit ervaart? Ik laad zelf altijd met de kabel op (veel sneller en minder een gekookte smartphone).

Thx!

  • Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
mdeiman schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 20:53:
[...]

En, ook nog wel tevreden met de kleur die je voor het eerst zag?
Jazeker! Al oogt het op de foto wel iets donkerder dan dat het in het echt is!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be


  • WVabhove
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-06 20:41
Zorg schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:46:
[...]

Jazeker! Al oogt het op de foto wel iets donkerder dan dat het in het echt is!
Zeer mooi, ik heb dezelfde kleur besteld. Mijn huidige iX3 heb ik ook in het blauw.

  • JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 20:20
Zorg schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:05:
Dit is em

[Afbeelding] ongelofelijk veel kracht! Het zelf driving / assist is wel aardig goed, niet zoals een tesla maar van wat ik geprobeerd heb wel tevreden!
Hoeveel bevalt ie vergeleken met een Tesla?
Rij momenteel een Model Y en moet eind dit jaar een nieuwe (lease)auto uitzoeken.

Ik blijf vooral de keuze moeilijk gezien de software altijd tegenvalt als je van een Tesla af stapt.

5120Wp Oost/West - PV Output


  • Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
Vandaag gelijk wat langer ritje gedaan: Antwerpen - Amsterdam

Wel al veel geklooi met GPS / telefoon pairing wellicht door grensovergang (altijd problemen met mijn telefoon). En wat ik jammer vind is dat op het hoofdscherm je niet EN gps/ map EN radio kanalen, althans mij nog niet gelukt! Lane assist werkt wel heel goed! Weet nog niet precies hoe en waarom maar bij momenten rustig 10 min zonder stuur aan te raken!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be


  • Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
JustinoFTW schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:32:
[...]

Hoeveel bevalt ie vergeleken met een Tesla?
Rij momenteel een Model Y en moet eind dit jaar een nieuwe (lease)auto uitzoeken.

Ik blijf vooral de keuze moeilijk gezien de software altijd tegenvalt als je van een Tesla af stapt.
Heb zelf geen Tesla ervaring, puur op de video wat op tweakers.net stond. Zo goed gaat de bmw niet door het verkeer

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be


  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:02
Hier een kleine update na een electrische rookie roadtrip met de iX3 van Den Haag naar Parijs en terug. Auto rijdt heerlijk, automatische systemen zijn erg wennen, soms heerlijk, soms heel irritant. De medeweggebruikers helpen niet mee, dus blijven opletten! De snelheidsborden vooral in Frankrijk van 90, 110 en 130 worden echt gevolgd, dus dat vele snelheids gewissel is een beetje irritant. Het bereik viel toch wat tegen, met 4 mensen, vol bepakt en met het verkeer meerijdend moest er toch worden geladen onderweg om geen risico te lopen. De eindbestemming status ga ik voortaan bij een roadtrip lager inzetten dan de standaard 20%. De laad suggesties omzeilen met de BMW navigatie is best een ding, deleten betekent gelijk de hele route kwijt. Dus ik moet nog een hoop leren en zien of dit anders moet of kan. We hebben onderweg geladen bij 4 verschillende aanbieders: Tesla, Engie, Indigo en Total, waarbij Tesla de goedkoopste was en Total de duurste. De BMW kaart werkte 2x niet, gelukkig had ik een ANWB laadpas als back-up meegenomen. In Nederland laad ik thuis, dus dat is makkelijker. Ik zie dat mijn mijn gemiddelde 19,1 kwh/100km is na 1250km. De myBMW app laad veel info zien van alle rit gegevens, top! Ik ben overall erg tevreden. Morgen de auto maar eens grondig wassen 😂

  • Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29
@Tokheim waarom 4x laden voor 1250 km? Een keertje is dan toch voldoend? Gewoon vol knallen en gaan ;)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be


  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:02
Zorg schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 20:55:
@Tokheim waarom 4x laden voor 1250 km? Een keertje is dan toch voldoend? Gewoon vol knallen en gaan ;)
Uiteraard kon ik dit in 2 laadbeurten doen. Maar onderweg niet te lang en niet helemaal tot 100%. Ik ben begonnen met 100%, daarna 160 kWh in die 4 beurten (49, 36, 22 en 53) kWh bijgeladen op momenten dat het kon. De 1ste en laatste bij snelladers en de 2 middelste tijdens het parkeren met 7 en 11. Ik heb 1100 km gereden en nu nog 44% over. Dus 260-44=216 verbruikt voor de 1100 km.

Ik had me beter moeten voorbereiden blijkt 😎

  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

Tokheim schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:51:
Hier een kleine update na een electrische rookie roadtrip met de iX3 van Den Haag naar Parijs en terug. Auto rijdt heerlijk, automatische systemen zijn erg wennen, soms heerlijk, soms heel irritant. De medeweggebruikers helpen niet mee, dus blijven opletten! De snelheidsborden vooral in Frankrijk van 90, 110 en 130 worden echt gevolgd, dus dat vele snelheids gewissel is een beetje irritant. Het bereik viel toch wat tegen, met 4 mensen, vol bepakt en met het verkeer meerijdend moest er toch worden geladen onderweg om geen risico te lopen. De eindbestemming status ga ik voortaan bij een roadtrip lager inzetten dan de standaard 20%. De laad suggesties omzeilen met de BMW navigatie is best een ding, deleten betekent gelijk de hele route kwijt. Dus ik moet nog een hoop leren en zien of dit anders moet of kan. We hebben onderweg geladen bij 4 verschillende aanbieders: Tesla, Engie, Indigo en Total, waarbij Tesla de goedkoopste was en Total de duurste. De BMW kaart werkte 2x niet, gelukkig had ik een ANWB laadpas als back-up meegenomen. In Nederland laad ik thuis, dus dat is makkelijker. Ik zie dat mijn mijn gemiddelde 19,1 kwh/100km is na 1250km. De myBMW app laad veel info zien van alle rit gegevens, top! Ik ben overall erg tevreden. Morgen de auto maar eens grondig wassen 😂
Mooi verslag, Thx. Die snelheidswissel, moet je die volgen of kun je dat zelf ook steeds bepalen bij zelfstandig rijden? Ik hoef geen 130.

Shit happens.


  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:02
mdeiman schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Mooi verslag, Thx. Die snelheidswissel, moet je die volgen of kun je dat zelf ook steeds bepalen bij zelfstandig rijden? Ik hoef geen 130.
Uiteraard kan je dit zelf met de knopjes op je stuur of je gaspedaal bepalen. Ga er niet vanuit dat alles automatisch perfect gebeurt. Het is handig maar soms is dat ook niet fijn voor achterliggers.

Ik had de auto ook maar 5 dagen voor deze trip, had hem graag wat eerder gekregen. Maar het was een feestje om ermee te rijden hoor!

  • r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 19:04
Tokheim schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:12:
[...]

Ga er niet vanuit dat alles automatisch perfect gebeurt. Het is handig maar soms is dat ook niet fijn voor achterliggers.
En zeker niet als hij plots naast de autostrade een bord van 30 km/u ziet staan :X

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc


  • mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 16:30

mdeiman

Projet 45

r2504 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:14:
[...]

En zeker niet als hij plots naast de autostrade een bord van 30 km/u ziet staan :X
Dat begrijp ik! Waardeloos.

Ik neem aan dat het uit te zetten is dat de max snelheid automatisch wordt overgenomen? Ik wil dat sowieso niet.

Shit happens.


  • Fusuy_23
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
heb een leverdatum van de dealer, 6 jun was de auto besteld. bouwen week 48, levering week 51. hoe ver van te voren wordt er een VIN toegekend? Het is de ix3 40 m sport pro in space silver. wat zijn jullie ervaringen?

  • Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:02
r2504 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:14:
[...]

En zeker niet als hij plots naast de autostrade een bord van 30 km/u ziet staan :X
Gevonden 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xG6XeHS63ekQizA4VxvMjebmqQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeSydX5lvZg0Z7f1lsUufstM.jpg?f=fotoalbum_large

  • Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 16:21

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

mdeiman schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:24:
[...]

Dat begrijp ik! Waardeloos.

Ik neem aan dat het uit te zetten is dat de max snelheid automatisch wordt overgenomen? Ik wil dat sowieso niet.
Ja, dat kan je uitzetten. Door vervolgens op OK te drukken neemt hij de snelheid over.

Xbox Live: Miesjh NL

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste