Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

• Krentjes
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 27-04 21:04
Beatman schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:38:
[...]

Ook extra BMW Individual Special Request lakken voor € 4995:
A32 - Sepang Bronze.
C3Z - Tanzanite Blau.
S10 - Dark Malachite Green.
P28 - Twilight Purple.
P6M - Grigio Telesto.
P7L - Voodoo Blue.
P7V - Java Green ii.
P9P - Urban Green II.
R61 - Purple Slik.
406 - Orinoco
Ik had de iX3 besteld in het zwart, maar neig nu toch naar de BMW Individual kleur Dark Malachite Green (S10). Hieronder een AI preview :D
https://www.carpaints.co/...nt=[malachite-green-dark]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NjYXDuOes5ZayJPKt1bewp2w2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hu0kjtOpAzNRAkTIgOV5baeL.jpg?f=fotoalbum_large

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 21:36

Floor-is

5.2

Krentjes schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:51:
[...]

Ik had de iX3 besteld in het zwart, maar neig nu toch naar Dark Malachite Green (S10).

[Afbeelding]
Dat is een nieuwe kleur! Holy smackers, die is mooi. Wat kost dat? (Gezien mijn order van vanmorgen, kan ik dat vast nog wel veranderen ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 03-04-2026 12:54 ]

Bericht hierboven

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:24
Is dat een officiele kleur want in de configurator staat ze alvast niet in.

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 13:23
Floor-is schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:52:
[...]

Wat kost dat? (Gezien mijn order van vanmorgen, kan ik dat vast nog wel veranderen ;))
Zoals je ergens hierboven kan lezen € 4995,-.

Kleuren zullen in de configurator erbij komen als de iX3 40 erbij komt.

[ Voor 7% gewijzigd door BB72 op 03-04-2026 13:11 ]

• Floor-is

Floor-is

5.2

BB72 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:11:
[...]

Zoals je ergens hierboven kan lezen € 4995,-.

Kleuren zullen in de configurator erbij komen als de iX3 40 erbij komt.
Ik had er inderdaad overheen gekeken. Echt wel vette kleur, echt geen 5k waard, laat maar lekker zitten :D

Bericht hierboven

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:24
Loewe schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:47:
Ik ga ook een ix3 bestellen, ik twijfel er over het panorama dak. Ik heb nu een panaroma dak dat open kan en met een gordijntje tegen de zon verduisterd kan worden. Als het warm wordt dan gaat het vanzelf dicht.

Dat het dak niet meer open kan dat heeft ook voordelen qua lekkage risico. Het panorama dak van de ix3 geeft veel licht binnen en dat vindt mijn vrouw fijn.

Waar ik over twijfel is de warmte die binnenkomt als de zon erop staat. Nu nog geen real life ervaringen omdat het nog niet warm is geweest waar de ix3 is uitgeleverd.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Is er een vergelijkbaar dak bij een ander model waar ik ervaringen op kan halen?
Ik heb nu een vergelijkbaar panorama dak in mijn auto zitten en dat blijft echt wel koel tegenwoordig. Nadeel daarbij is dat het ook weer niet zo heel veel licht door laat, dus ik heb hem in de offerte niet gezet. Maar twijfel toch nog. Ben nog aan het wachten wat mijn leasemaatschappij doet voor de 40 qua maandprijs...

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
Floor-is schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 09:45:
[...]

[...]

Vind het stiekem schandalig dat dit pas later komt, bij Volvo (EX60) kan je dit al wel 'gewoon' bestellen. (Toegegeven, die krijg je pas ergens vanaf februari als je voor de P12 kiest)
Er is ook een merk wat bijna de helft kost en het standaard heeft (net als achterbank verwarming). Maar dat is de Premium beleving, lokken met een enigszins acceptabele vanafprijs waar essentiële zaken op ontbreken.

[ Voor 17% gewijzigd door Maurice- op 03-04-2026 17:01 ]

• CharlyBeemer
  • Laatst online: 24-04 21:11
Ik wacht op de levering van mijn iX3-50: M-sport pro, polarized grey, 1050 21", full options.
Weet iemand of en evt wanneer de m-performance onderdelen beschikbaar komen? in NL.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:36
Floor-is schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 09:45:
[...]
…het onderstel (hoezo niet adaptief?).
Adaptief onderstel schijnt later te komen. Dus geen zorgen, en uiteraard mag je daar extra voor betalen :)

• r2504
Franciesco schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:01:
Adaptief onderstel schijnt later te komen. Dus geen zorgen, en uiteraard mag je daar extra voor betalen :)
Ik heb dit op m'n huidige iX3... merk er eigenlijk niets van (zou ook enkel werken in de Sportstand die ik eigenlijk nooit gebruik). Het voordeel van de extra optie was dat de leaseprijs uiteindelijk lager was.

• r2504
Loen schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:36:
Ik heb nu een vergelijkbaar panorama dak in mijn auto zitten en dat blijft echt wel koel tegenwoordig.
M'n huidige iX3 heeft een panorama dak (dat dus open kan) maar dat je ook extra kan afsluiting met een stoffen dak. Wanneer ik dit in de winter niet doe dan vind ik dat het koud aanvoelt, dus als je dit niet hebt bij de iX3 NK dan vraag ik me af of dit niet hetzelfde probleem geeft.

• Franciesco
r2504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:55:
[...]

Ik heb dit op m'n huidige iX3... merk er eigenlijk niets van (zou ook enkel werken in de Sportstand die ik eigenlijk nooit gebruik). Het voordeel van de extra optie was dat de leaseprijs uiteindelijk lager was.
Ik heb het op mijn i4 (lease, alleen zakelijk gebruik) en ook gehad op een eerdere 5 touring (jong gebruikt gekocht). Persoonlijk zou ik het niet nemen als ik er extra voor moet betalen: het standaard onderstel vind ik tot nu toe altijd erg goed maar heb nog niet met de nieuwe iX3 gereden.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

r2504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:55:
[...]

Ik had hem ook op mijn iX3. Ik woon in een dorp zonder asfalt, we hebben enkel klinkers. Het verschil is dan zeker merkbaar, de auto geeft minder door in de zachte stand. In dagelijks gebruik, snelwegen en asfalt wegen, zal het weinig uitmaken.

Het is helaas niet meer wat het was. Tot 10 jaar geleden maakte het echt veel verschil.

• xidead
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 16:47
Gisteren (03-04) iX3 M50 besteld in Polarized Grey. Inclusief achterbank verwarming en dakrails. Dealer kon de achterbank verwarming wel selecteren (S0496). De dakrails nog niet (kon alleen op de 40 gekozen worden). De dakrails maakt in mijn ogen de auto veel volwassener en krijgt daardoor ook meer het SUV gevoel terug.
Tevens als zomerset de 22 inch 1054 M Jet Black erbij gekozen. Levertijd, schrik niet begin november!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De 50’s die nu worden uitgeleverd hebben geen dankrails en kunnen daarmee geen dakkoffer monteren?

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:38
Bashy schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:55:
De 50’s die nu worden uitgeleverd hebben geen dankrails en kunnen daarmee geen dakkoffer monteren?
je kan dakdragers bij bestellen in de optielijst voor de ix3 50
Deze schroef je dan vast op de auto, waar normaal de dakrails zouden zijn.
zie : https://shop.ekris.nl/bmw...s-bmw-ix3-na5/82715B72452

er is voorlopig nog geen thule set beschikbaar, maar die komt volgens de thule support deze maand beschikbaar.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Bij Alphabet lease in de configurator kom ik ook een nieuwe interieurkleur tegen, Agave Green, wat vinden we hiervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccWcFFWAsILDK92wFoR5TMWMkeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fj1wm3tFp2CHmyi5lkh0htZE.jpg?f=fotoalbum_large

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JustTrying schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 15:44:
Bij Alphabet lease in de configurator kom ik ook een nieuwe interieurkleur tegen, Agave Green, wat vinden we hiervan?
Je least een auto toch voor jezelf? Dan lijkt het me vooral belangrijk wat jij ervan vindt. Wat een ander ervan vindt zou mij aan mijn achterwerk oxideren...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:08
JustTrying schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 15:44:

[Afbeelding]
Kan me nog niet direct overtuigen.
Vind overigens de kleuren van de zetels in het algemeen niet overtuigend. Ik ga voor zwart kiezen, maar dan is alles zo donker.
Het rood vind ik wat te overheersend en het wit is dan weer te fel wit voor mij.
De standaardzetels lijken in de configurator ook niet overtuigend.
Dus het minst slechte is dan zwart voor mij.

• JustTrying
  • Nu online
Korre schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:57:
[...]

Vind overigens de kleuren van de zetels in het algemeen niet overtuigend. Ik ga voor zwart kiezen, maar dan is alles zo donker.
Het rood vind ik wat te overheersend en het wit is dan weer te fel wit voor mij.
Vandaag een proefrit gemaakt met de M sportstoelen erin, best een hard zit, even wennen, wel fijne steun aan de zijkant, en mooier om naar de kijken dan de 'gewone' stoelen.

Overigens met het M Sport Pro interieur erin vond ik de stoffen bekleding in de deurpanelen niet geweldig, was in de demoauto al een beetje 'gebruikt' en lager op de deur, maar ook hoger op het dashboard toch weer dat harde plastic, het interieur in mijn Enyaq sportline is eigenlijk minimaal vergelijkbaar.

Op de foto ziet dat agave groen er best leuk uit, niet te overheersend maar ook niet te donker.

[ Voor 5% gewijzigd door JustTrying op 04-04-2026 19:51 ]

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:56

mdeiman

Projet 45

Korre schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:57:
[...]

De zwarte bicolor vind ik live erg mooi. Het grijsachtige biesjes geeft het toch een fris geheel. Zeker in combi met een panoramadak. De M sportstoelen vind ik niet mooi.

Shit happens.

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-04 19:51
PWM schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:59:
[...]

Het is helaas niet meer wat het was. Tot 10 jaar geleden maakte het echt veel verschil.
Wat is er helaas aan het feit dat een standaard onderstel veel beter is geworden?!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:03
mdeiman schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:46:
Die knipperlicht kan toch echt niet...?
https://youtube.com/shorts/uf5UUxhM4ss?si=QkRpS2qNipbr-aq3
Iemand daar nog eens goed naar gekeken?
Ik dacht eerst dat dit niet kon kloppen, maar blijkbaar is het echt zo. Dergelijk grote lichtblokken en dan een minimaal streepje die amper zichtbaar is als de remlichten ook branden. Begrijp ook niet dat zoiets goedgekeurd wordt. Pinkers moeten toch véél zichtbaarder zijn? Vooraan zijn ze wel een stuk duidelijker. Die ontwerpers maken toch soms rare keuzes 🤪.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Yargo schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:30:
[...]

Ik dacht eerst dat dit niet kon kloppen, maar blijkbaar is het echt zo. Dergelijk grote lichtblokken en dan een minimaal streepje die amper zichtbaar is als de remlichten ook branden. Begrijp ook niet dat zoiets goedgekeurd wordt. Pinkers moeten toch véél zichtbaarder zijn? Vooraan zijn ze wel een stuk duidelijker. Die ontwerpers maken toch soms rare keuzes 🤪.
Ik begrijp het ook werkelijk niet. Toch echt een ontwerpfout.
En als je de alarmlichten aan doet, gaat er dan nog wel wat extra's branden....??
Anders weinig alarm voor de mensen die van achteren naderen... |:(

Shit happens.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Scientific schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:30:
[...]
Wat is er helaas aan het feit dat een standaard onderstel veel beter is geworden?!
Of het onderstel beter is geworden, is objectief. Het is een goed onderstel, dat sowieso.

Maar er is nu eenmaal verschil in hoe/wanneer/waar je rijdt. En ook een top onderstel kan nooit alles goed doen. Ik rijdt nu een BMW F07. Het verschil tussen Comfort/Normaal/Sport is echt enorm. De auto verandert volledig per stand, waar Normaal zoals de naam zegt de standaard is, zoals nu de iX3. Maar bij Comfort ben je ook echt comfortabel en voel je niks meer, zelfs drempels niet. Bij Sport voel je weer precies wat er onder je gebeurt.

Of je die optie wil hebben of niet is een keuze. Maar een aanpasbaar onderstel wat alleen nuance verschillen heeft, is wel redelijk nutteloos.

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-04 19:51
PWM schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:46:
[...]

Maar bij Comfort ben je ook echt comfortabel en voel je niks meer, zelfs drempels niet.
Dat geloof je toch zelf niet, mag ik hopen?

• folker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 11:16
Bashy schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:55:
Ja zeker wel, er zijn gewoon dakdragers beschikbaar. Staan ook in de BMW configurator overigens.

• r2504
Insidio2 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:20:
Deze schroef je dan vast op de auto, waar normaal de dakrails zouden zijn.
Het is terug het systeem van twee generaties terug... waarbij verzonken in het dak montage boutjes zitten om de dakrails op te bevestigen. Het is dus niet zoals bij de vorige iX3 dat je een opstaande dakrand hebt (persoonlijk vind ik dat voor een SUV wel mooier) waarop je de dakrails moet bevestigen.

• folker
r2504 schreef op zondag 5 april 2026 @ 14:21:
[...]

Het is terug het systeem van twee generaties terug... waarbij verzonken in het dak montage boutjes zitten om de dakrails op te bevestigen. Het is dus niet zoals bij de vorige iX3 dat je een opstaande dakrand hebt (persoonlijk vind ik dat voor een SUV wel mooier) waarop je de dakrails moet bevestigen.
Vermoed dat het te maken heeft met aerodynamica. Waarom zou je de handgrepen verzinken als je er een dakrail op plaatst.

• CharlyBeemer
dag beste mensen,
heeft er iemand iets gehoord wanneer de m-performance onderdelen voor de ix3 beschikbaar zijn? de mijn wordt begin mei afgeleverd en ik overweeg iets toe te voegen. de dealer zegt t niet te weten.....iemand?
fijne 2e paasdag!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Maurice- schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:00:
[...]

Er is ook een merk wat bijna de helft kost en het standaard heeft (net als achterbank verwarming). Maar dat is de Premium beleving, lokken met een enigszins acceptabele vanafprijs waar essentiële zaken op ontbreken.
Voor de helft? Echt, welke auto is ~40k en biedt dit allemaal standaard? 800V, >100kWh accu, >700km bereik, goede stoelen, lekkere ruimte. Mijn huidige Model Y heeft de ruimte, maar niet 800V, niet zo'n grote accu, niet het bereik en al helemaal de stoelen niet oh en heeft een vanafprijs die hoger ligt dan 50% van de iX3.

FYI: Ik heb mijn eigen bedrijf, ik rijd 45-50k/jr, het verbruik telt voor mij ook mee. Ik kon de iX (XDrive45) nieuw krijgen voor gelijke prijs als de iX3, maar naast de bijtelling zou die ook 25-35% minder zuinig zijn; dat is rustig €125/mnd in mijn geval.

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Franciesco schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 22:01:
[...]

Als ik al rondrijd zeker? ;)

Dat verwacht ik in oktober/november te doen, ook al blijft de leasemij volhouden dat het augustus zal zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Floor-is op 06-04-2026 11:23 ]

Bericht hierboven

• Maurice-
Floor-is schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:09:
[...]

Voor de helft? Echt, welke auto is ~40k en biedt dit allemaal standaard? 800V, >100kWh accu, >700km bereik, goede stoelen, lekkere ruimte. Mijn huidige Model Y heeft de ruimte, maar niet 800V, niet zo'n grote accu, niet het bereik en al helemaal de stoelen niet oh en heeft een vanafprijs die hoger ligt dan 50% van de iX3.

FYI: Ik heb mijn eigen bedrijf, ik rijd 45-50k/jr, het verbruik telt voor mij ook mee. Ik kon de iX (XDrive45) nieuw krijgen voor gelijke prijs als de iX3, maar naast de bijtelling zou die ook 25-35% minder zuinig zijn; dat is rustig €125/mnd in mijn geval.
Het ging over stoelventilatie.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Maurice- schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:36:
[...]

Het ging over stoelventilatie.
No offense, maar dat mocht je dan wel iets helderder maken :D

Bericht hierboven

• Maurice-
Floor-is schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:21:
[...]

No offense, maar dat mocht je dan wel iets helderder maken :D
Of je leest gewoon waar het over gaat voordat je roept, ook een optie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wG0QOvFgM5QL-ftw3S-kSOhGV5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toPlg5IIvpWSTApBXLGS06HK.jpg?f=fotoalbum_large

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Laten we alles op een respectvolle manier beantwoorden. Het ging (?) zo fijn hier.

Shit happens.

• Franciesco
Woorden gebruiken als ‘schandalig’ en ‘essentieel’ als het om stoelventilatie en/of een verwarmde achterbank gaat die pas wat later verkrijgbaar zijn klinkt mij wel erg extreem in de oren. Je kunt het jammer of zelfs onbegrijpelijk vinden dat die opties niet direct beschikbaar zijn, maar verder?

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:00
Op motor-talk.de hebben ze een topic tijdelijk stop gezet omdat iedereen het nodig vond om elkaar de maat te meten. Laten wij dat zelf oplossen en weer terug gaan naar het topic en elkaar helpen en respectvol reageren. Soms lijkt het niet te lukken om naar elkaar te luisteren of te begrijpen. Tekst is heel zwart wit, geen nuances. Tel tot 10 of wacht met een reactie.

Ik kijk uit naar mijn IX3 met al zijn goede en ongetwijfeld mindere punten die ik mag gaan ontdekken.

• r2504
Vandaag de eerste maal een iX3 in het zwart in het wild gezien… toch even wennen al was hij in een flits voorbij.

• folker
Loewe schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:47:Waar ik over twijfel is de warmte die binnenkomt als de zon erop staat. Nu nog geen real life ervaringen omdat het nog niet warm is geweest waar de ix3 is uitgeleverd.
Valt reuze mee. Het dak is vrij donker getint en laat geen UV door. Zeker in Nederland prima te doen.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Franciesco schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:44:
Woorden gebruiken als ‘schandalig’ en ‘essentieel’ als het om stoelventilatie en/of een verwarmde achterbank gaat die pas wat later verkrijgbaar zijn klinkt mij wel erg extreem in de oren. Je kunt het jammer of zelfs onbegrijpelijk vinden dat die opties niet direct beschikbaar zijn, maar verder?
Okay okay, ik stel het soms wat te hard. :)

Ik vind het gewoon 'erg bevreemdend' dat auto's worden uitgebracht, te bestellen zijn, als ze ondertussen nog de auto aan het finaliseren zijn. Iets als stoelventilatie is niet per se noodzakelijk, maar het voelt wel stom dat als je er vroeg bij bent, je functionaliteit mist omdat die pas later wordt toegevoegd.
Mag ik het vergelijk trekken met de games-industrie? We krijgen een product dat eigenlijk nog niet helemaal af lijkt, want er komt nog functionaliteit bij.

Bericht hierboven

• Yargo
Begrijp ik wel. Het idee dat je als early adaptor bepaalde dingen niet hebt omdat ze pas amper een aantal maanden later op de optielijst komen is gewoon niet fijn. Dan krijg je echt het gevoel een nog niet volledig afgewerkt product te hebben. Je voelt je toch ergens in het zak gezet. Van een premium merk verwacht je dit eigenlijk niet.

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 29-04 11:28
Yargo schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:00:
Begrijp ik wel. Het idee dat je als early adaptor bepaalde dingen niet hebt omdat ze pas amper een aantal maanden later op de optielijst komen is gewoon niet fijn. Dan krijg je echt het idee een nog niet volledig afgewerkt product te hebben. Je voelt je toch ergens in het zak gezet. Van een premium merk verwacht je dit eigenlijk niet.
Sweet spot is vaak het 2e modeljaar: qua software, qua beschikbare of verbeterde functies.... Alleen heb je soms een introductie actie die je dan misloopt haha. Ik had het ooit bij een Volvo V90. Als eerste koper had je nappaleder maar nog geen ventilatie. Kwam een half jaar later... :+

• Franciesco
Het zal, denk ik, te maken gehad hebben met ontwikkeltijd en het ‘zo snel mogelijk’ op de markt brengen van het model geweest zijn. En misschien is het ook wel een stukje marketing door regelmatig aandacht te kunnen krijgen/vragen omdat er wat nieuws te melden valt.

Sowieso is het, iig bij BMW, vaak zo dat het aantal opties qua kleuren en motorisering uitgebreider wordt naar mate de tijd verstrijkt. En nu ook opties zoals stoelventilatie, achterbank verwarming, adaptief onderstel en wat nog meer komt.

• Yargo
lmvoo schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:03:
[...]

Sweet spot is vaak het 2e modeljaar: qua software, qua beschikbare of verbeterde functies.... Alleen heb je soms een introductie actie die je dan misloopt haha. Ik had het ooit bij een Volvo V90. Als eerste koper had je nappaleder maar nog geen ventilatie. Kwam een half jaar later... :+
Klopt volledig. Had het ook voor met bepaalde zaken op m'n Audi. Gewoon rot.

Zou er naar het einde van dit jaar al een nieuw modeljaar komen? Vanaf welke maand begint die meestal te lopen?

Gezien dit soort auto's voornamelijk gekozen wordt door leaserijders moet je natuurlijk een beetje geluk hebben dat je bij de keuze van een nieuwe auto juist in die weet spot zit. Maar goed. Life is not fair, deal with it zeker 😝.

[ Voor 7% gewijzigd door Yargo op 07-04-2026 10:13 ]

• r2504
Iedereen heeft natuurlijk zijn prioriteiten... maar achterbank verwarming ? (zeker in een electrische auto die je kan laten voorverwarmen)

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:44
Heeft iemand al foto’s van Frozen oceaan wave gevonden? Ik vind alleen van de reguliere oceaan wave.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:56

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Zimonia2 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:10:
Heeft iemand al foto’s van Frozen oceaan wave gevonden? Ik vind alleen van de reguliere oceaan wave.
Ik vind dit een mooie foto van een Frozen Ocean wave O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fm2cwQJjaTxXtcQrlwUmWnPj0po=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dw1W6foxNucxKFJBIt3bLOF9.png?f=user_large

Sys Specs

• Vizzie
  • Laatst online: 07-04 15:03
Krentjes schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:51:
[...]

Ik had de iX3 besteld in het zwart, maar neig nu toch naar de BMW Individual kleur Dark Malachite Green (S10). Hieronder een AI preview :D

[Afbeelding]
1. Schitterend! Echt een heel mooie kleur :o
2. No way in hell dat ik 5K betaal voor een bepaalde kleur lak, ik vind het sowieso al bevreemdend dat je op een auto van 70/80K überhaupt extra betaalt voor metalic lak :X

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-04 10:58
Iemand idee hoe ik de voorverwarming kan activeren via de MyBMW app?
Bij vorige stond dit onder laden, blijkbaar bij nieuwe niet te vinden...

• Franciesco
In de app icm mijn i4 staat dat direct op de hoofdpagina: een knop genaamd ‘Klimaatregeling”. Als je daar op drukt gaat het klimatiseren direct aan.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iemand de iX3 met de standaard bekleding en de Multifunctionele stoelen gezien? De configurator laat de standaard stoelen zien ook als je de optie kiest, en de optie zelf heeft niet echt een foto. Bij mijn lokale dealer stond er een met de standaard stoelen. Ik ben er nog niet uit wat ik van die stof vind, maar wil sowieso de uittrekbare zitting hebben.

Voor wie de prijs wil configureren, hij staat al in de publieke configurator van Alphabet
https://configurator.alph...YF46RKnfi1WTZX6RYfw%3D%3D

[ Voor 25% gewijzigd door Z___Z op 07-04-2026 21:49 ]

• Loen
Z___Z schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 21:47:
Iemand de iX3 met de standaard bekleding en de Multifunctionele stoelen gezien? De configurator laat de standaard stoelen zien ook als je de optie kiest, en de optie zelf heeft niet echt een foto. Bij mijn lokale dealer stond er een met de standaard stoelen. Ik ben er nog niet uit wat ik van die stof vind, maar wil sowieso de uittrekbare zitting hebben.
Ik was onder de impressie dat de multifunctionele stoelen gewoon de standaard stoelen zijn, maar dan elektrisch, met massage stand, e.d. Dat verklaart dan ook waarom ze er hetzelfde uit zien.
Voor de verlengde zitting moet je de M sportstoelen hebben.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Bij directlease geven ze aan dat de 40 een FWD is…
Klopt dat?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Loen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:24:
[...]

Ik was onder de impressie dat de multifunctionele stoelen gewoon de standaard stoelen zijn, maar dan elektrisch, met massage stand, e.d. Dat verklaart dan ook waarom ze er hetzelfde uit zien.
Voor de verlengde zitting moet je de M sportstoelen hebben.
Prijslijst geeft alleen 8 versus 6 (standaard) verstel mogelijkheden. Lease calculator zegt:
Elektrisch verstelbare stoelen voorin met een verstelbare leuning, een lengteverstelling, een hoogteverstelling en een verstelbare dijsteun 7 elektrische verstellingen voor de bestuurder met een kantelverstelling hebben actief/massage, verstelbaarheids type geheugen, bereikverstelling geheugen, hoogteverstelling geheugen, zijsteunverstelling 2-way memory, hoekverstelling geheugen en dijondersteuning manueel, elektrisch verstelbare stoelen voorin met een verstelbare leuning, een lengteverstelling, een hoogteverstelling en een verstelbare dijsteun 7 elektrische verstellingen voor de passagier met een kantelverstelling hebben actief/massage, verstelbaarheids type geheugen, bereikverstelling geheugen, hoogteverstelling geheugen, zijsteunverstelling 2-way electric, hoekverstelling geheugen en dijondersteuning manueel
Geheugeninstellingen voor de positie van de buitenspiegel(s) en de positie van het stuurwiel

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:47
Hoe vaak informeren jullie naar de status van jullie order?

Ik merk dat ik toch wel wat ongeduldig ben en check elke 2 weken de status bij de dealer. Al zal ik dit het liefst elke week of vaker doen. Jammer dat het niet gewoon online kan.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

mrfatmen schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:21:
Hoe vaak informeren jullie naar de status van jullie order?

Ik merk dat ik toch wel wat ongeduldig ben en check elke 2 weken de status bij de dealer. Al zal ik dit het liefst elke week of vaker doen. Jammer dat het niet gewoon online kan.
Eigenlijk nooit. In januari de afleverweek gehoord (week 27) en daarna wachten...
Vraag je dan iedere keer of er wat veranderd is in de afleverweek?

Shit happens.

• mrfatmen
mdeiman schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:32:
[...]

Eigenlijk nooit. In januari de afleverweek gehoord (week 27) en daarna wachten...
Vraag je dan iedere keer of er wat veranderd is in de afleverweek?
Ik vraag een update over de auto. Hij vertelt dan de status code van de order of de geplande productiedatum gewijzigd is en daarmee ook de afleverdatum. En soms ook eventuele wijzigingen welke mogelijke zijn (nieuwe opties welke beschikbaar komen).

• mnuyens
Franciesco schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:30:
In de app icm mijn i4 staat dat direct op de hoofdpagina: een knop genaamd ‘Klimaatregeling”. Als je daar op drukt gaat het klimatiseren direct aan.
De knop (ventilator symbool) is inderdaad aanwezig op beginmenu.
Maar, ook bij vorige LCI iX3 had je in menu "LADEN" bijkomend nog de optie "Laad- en klimaattimer" staan.
Hierdoor kan je voorverwarmen activeren met timer, je kon dan eender wanneer (vandaag of morgen) deze met tijd instellen.

Dit mis ik nu in nieuwe, kan toch niet zijn dat BMW (ook) deze optie niet meer heeft voorzien :'(

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-04 20:07
mnuyens schreef op woensdag 8 april 2026 @ 06:26:
[...]

De knop (ventilator symbool) is inderdaad aanwezig op beginmenu.
Maar, ook bij vorige LCI iX3 had je in menu "LADEN" bijkomend nog de optie "Laad- en klimaattimer" staan.
Hierdoor kan je voorverwarmen activeren met timer, je kon dan eender wanneer (vandaag of morgen) deze met tijd instellen.

Dit mis ik nu in nieuwe, kan toch niet zijn dat BMW (ook) deze optie niet meer heeft voorzien :'(
Dit kan naar ik aanneem toch nog steeds vanuit de BMW app?

• Franciesco
@mnuyens met de i4 heb ik de optie "Laad- en klimaattimer" nog steeds (iPhone). Dus geen idee waarom je dat niet ziet met een iX3.

• Franciesco
Tommie12 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:29:
Bij directlease geven ze aan dat de 40 een FWD is…
Klopt dat?
Nee, de 40 versie is RWD.

https://www.press.bmwgrou...aanbod-van-de-bmw-ix3-uit

• mnuyens
Bart Simpson schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:14:
[...]

Dit kan naar ik aanneem toch nog steeds vanuit de BMW app?
Bij mijn vorige LCI iX3 was dit ook via app mogelijk
Nu met nieuwe enkel het ventilator symbooltje nog (was trouwens ook in LCI iX3), maar in nieuwe niet meer klimatiseringstijd in te stellen :-(

• Bart Simpson
Is het Laden-menu voor de nieuwe iX3 verdwenen in de BMW app dan? In het Laden-menu staat namelijk de optie laad- en klimaattimer als submenu (voor de vorige iX3 in ieder geval nog steeds in de meest recente versie van de BMW app). Het aparte ventilatoricoontje is er ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart Simpson op 08-04-2026 21:05 ]

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:01
Neen dat menu staat ze nog steeds, net zoals
Klimatiseren met vertrektijd....

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-04 21:45
De wagen hieronder mist getinte ruiten en pano dak, maar binnen 4 weken is dit de mijne, bevestiging van de garage. Kan niet wachten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qM-Kyi-6Wlt46W-IHllZdBW706Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4VpHdbi7HfUq1IuwfFZArjB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hHUAvbhLCIz9ZP_4Mnh1tiiqDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBz38zMmX5zjiHMj7VbgopNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-n_6e7LXOGTo_RQGo9Sm_HQoOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8v1AFPB41jWVzghJjNUps9aC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ou7Arb6ABjcWmFzp1ubymxAxh80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4Vekeh6sXZFmzh7qiPe591m.jpg?f=fotoalbum_large

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

oGoG schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:28:
De wagen hieronder mist getinte ruiten en pano dak, maar binnen 4 weken is dit de mijne, bevestiging van de garage. Kan niet wachten!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor,. Voor mij dezelfde uitvoering maar dan Ocean Wave Blue. Nog wel even langer wachten. Blijft toch mooi deze standaard uitvoering met die velgen.

Ik wil er wel direct de banden omwisselen naar all weather banden. Iemand nog uitgezocht wat het beste is qua zuinigheid/rolweerstand en geluid?

Shit happens.

• JustTrying
  • Nu online
Best bizar dat je 2 weken nadat je de auto bij de dealer kan configureren, je dat nog steeds niet kan via de normale website van BMW, toch?

• Hysth
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-04 12:18
Heb hier ook eentje besteld een tijdje terug - een 50 xDrive blauwe langs buiten, een Ocean Wave Blue, met volgende opties.

Nu, op de renders zag die rode binnenkleur er nog wel mooi uit - maar nu ik foto's en videos zie van dat interieur... In alle eerlijkheid vind ik het echt niet mooi, en da's een understatement. Ik heb graag altijd iets anders dan wit/zwart binnenin (huidige iX3 heeft donkerbruine zetels), maar hier lijkt wit toch echt wel mooi.
Ik heb er dus nu al - ook al heb ik hem nog niet in het echt gezien en kan het natuurlijk meevallen - wat spijt van, ik had gewoon voor zwart of wit moeten gaan... Niet lang genoeg bij stilgestaan. Ik zou'm eind juni krijgen. Kijk er wel naar uit!
Verwarmd stuurwiel
S02PA Antidiefstalbouten
S0337 M Sportpakket
S02XH Sportstuur 0,00
S03M1 M Sport remmen, blau 0,00
S09T1 Specifieke exterieur elementen M Sport
S09T2 Specifieke interieur elementen M Sport
S03DP BMW Iconic Glow Exterieur Pack
S0408 Panoramisch dak met Climate Comfort Glas
S0420 Zonnewerend glas achteraan
S04FM Multifunctionele zetels vooraan
S04UR Sfeerverlichting
S05DN Parking Assistant Pack Plus
S07EW Professional Pack

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:17
Hysth schreef op donderdag 9 april 2026 @ 00:49:
Heb hier ook eentje besteld een tijdje terug - een 50 xDrive blauwe langs buiten, een Ocean Wave Blue, met volgende opties.

Nu, op de renders zag die rode binnenkleur er nog wel mooi uit - maar nu ik foto's en videos zie van dat interieur... In alle eerlijkheid vind ik het echt niet mooi, en da's een understatement. Ik heb graag altijd iets anders dan wit/zwart binnenin (huidige iX3 heeft donkerbruine zetels), maar hier lijkt wit toch echt wel mooi.
Ik heb er dus nu al - ook al heb ik hem nog niet in het echt gezien en kan het natuurlijk meevallen - wat spijt van, ik had gewoon voor zwart of wit moeten gaan... Niet lang genoeg bij stilgestaan. Ik zou'm eind juni krijgen. Kijk er wel naar uit!

[...]
Dealer al benaderd? Toen ik bestelde gaf deze bij mij aan dat de kleur tot vrij laat voor daadwerkelijke productie nog aangepast kan worden.
Ik twijfelde overigens ook over de rood/bruine bekleding. Op de foto's en video's vind ik het eigenlijk ook te rood, maar het staaltje bij de dealer leek toch echt meer bruin dan rood. Je moet het in het echt zien denk ik, in de auto. Mijn twijfel (en luxeprobleem) loste zichzelf op: leasebudget gaf geen ruimte meer voor de bekledingsoptie, dus wordt het bij mij de standaard bekleding. Dat wordt ook een verrassing straks, want die heb ik op geen video kunnen terugvinden tot nu toe.

• Hysth
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-04 12:18
EV_Eric schreef op donderdag 9 april 2026 @ 07:13:
[...]

Dealer al benaderd? Toen ik bestelde gaf deze bij mij aan dat de kleur tot vrij laat voor daadwerkelijke productie nog aangepast kan worden.
Ik twijfelde overigens ook over de rood/bruine bekleding. Op de foto's en video's vind ik het eigenlijk ook te rood, maar het staaltje bij de dealer leek toch echt meer bruin dan rood. Je moet het in het echt zien denk ik, in de auto. Mijn twijfel (en luxeprobleem) loste zichzelf op: leasebudget gaf geen ruimte meer voor de bekledingsoptie, dus wordt het bij mij de standaard bekleding. Dat wordt ook een verrassing straks, want die heb ik op geen video kunnen terugvinden tot nu toe.
Nog niet, net eens gedaan. Zou me sterk lijken dat dat nog zou kunnen, maar niet geschoten is altijd mis, dus ik heb het net eens gevraagd. Bedankt voor de tip in ieder geval.

• mnuyens
rolelael schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:39:
Neen dat menu staat ze nog steeds, net zoals
Klimatiseren met vertrektijd....
Bizar, bij mij is het klimatiseren: optie "Laad- en klimaattimer" verdwenen in app , hoe kan dit?
Nieuwe iX350 dinsdag in ontvangst genomen en toegevoegd in MyBMW app (vorige verwijderd).
Het kan toch niet dat ik moet wachten op een update voor de app aangezien het bij u werkt :?

[ Voor 4% gewijzigd door mnuyens op 09-04-2026 08:07 ]

• JustTrying
  • Nu online
Waarschijnlijk een kleine doelgroep, maar voor degenen die graag een M60 uitvoering wilden bestellen van de ix3, nog even geduld helaas (onderstaande afkomstig van bimmerpost);

NA5 iX3 M60 xDrive has been delayed to 03/27. A longer story: the M60 had an intermediate version that was supposed to be produced for just 8 months. That version is now gone. The version that was supposed to go into production in 03/27 is now the only one that will be built.

• Bart Simpson
mnuyens schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:05:
[...]

Bizar, bij mij is het klimatiseren: optie "Laad- en klimaattimer" verdwenen in app , hoe kan dit?
Nieuwe iX350 dinsdag in ontvangst genomen en toegevoegd in MyBMW app (vorige verwijderd).
Het kan toch niet dat ik moet wachten op een update voor de app aangezien het bij u werkt :?
Heb je de app al eens afgesloten en opnieuw opgestart? Een andere optie is de app verwijderen, opnieuw installeren en opnieuw inloggen.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Hysth schreef op donderdag 9 april 2026 @ 00:49:

[...]
Prima kleur hoor dat rood/bruine. Waarom ga je niet gewoon kijken bij een dealer waar die als demo staat? Bijvoorbeeld in Groningen. Vast wel op meer plekken. Kun je wel opzoeken.

Shit happens.

• mnuyens
Bart Simpson schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:45:
[...]

Heb je de app al eens afgesloten en opnieuw opgestart? Een andere optie is de app verwijderen, opnieuw installeren en opnieuw inloggen.
Heb 'My BMW' app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nog steeds die optie niet :(

Zijn er nog anderen met dit probleem?

• rolelael
is de optie nog wel in de wagen instelbaar? Ik ben aan het denken aan privacy rechten ? Of je apps en services die niet up to date zijn evt

• Bart Simpson
Je kan ook de BMW Klantenservice bellen. Als er iets speelt (of nog aangepast moet worden) kunnen zij dat vertellen. Ook kunnen zij een case aanmaken voor de fabriek.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart Simpson op 09-04-2026 12:55 ]

• Loewe
  • Laatst online: 28-04 22:01
JustTrying schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:36:
Waarschijnlijk een kleine doelgroep, maar voor degenen die graag een M60 uitvoering wilden bestellen van de ix3, nog even geduld helaas (onderstaande afkomstig van bimmerpost);

NA5 iX3 M60 xDrive has been delayed to 03/27. A longer story: the M60 had an intermediate version that was supposed to be produced for just 8 months. That version is now gone. The version that was supposed to go into production in 03/27 is now the only one that will be built.
Daar was ik wel op aan het wachten, ik wil het verschil in auto en in prijs weten voordat ik een besluit neem of het een 50 of M60 wordt. Ik kan deze info niet vinden op bimmerpost, kun je de link delen?

• JustTrying
  • Nu online
Loewe schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:20:
[...]

Daar was ik wel op aan het wachten, ik wil het verschil in auto en in prijs weten voordat ik een besluit neem of het een 50 of M60 wordt. Ik kan deze info niet vinden op bimmerpost, kun je de link delen?
Updates van April 2026 onderaan de startpost : https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=901686

• Loewe
  • Laatst online: 28-04 22:01
Bedankt! De zoek functie van bimmerpost kon het niet vinden. Dan nog maar even wachten. Ook geen straf om in onze huidige auto te blijven rijden tot die tijd.

• PetereK
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-04 15:55
mnuyens schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:07:
[...]

Heb 'My BMW' app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nog steeds die optie niet :(

Zijn er nog anderen met dit probleem?
Ik had hetzelfde probleem met mijn LCI maar dat werkt nu weer goed.
Veel zaken geprobeerd maar ik denk dat het uitzetten en opnieuw aanzetten van de privacy optie in de auto het probleem heeft opgelost.
Ben benieuwd of dat bij jullie ook gaat helpen.

PS Op 24 April ga ik mijn nieuwe NA5 ophalen (groen, M Sport Pro, stuurwielverwarming, getint glas, trekhaak, park assistant plus en innovation pack)

• martinelli
  • Laatst online: 24-04 23:08
mdeiman schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:34:
[...]

Prima kleur hoor dat rood/bruine. Waarom ga je niet gewoon kijken bij een dealer waar die als demo staat? Bijvoorbeeld in Groningen. Vast wel op meer plekken. Kun je wel opzoeken.
Inderdaad gewoon gaan kijken. Ik was aangenaam verrast over de kleur.

• CharlyBeemer
Je kunt tot best kort voordat de auto in productie gaat wijzigingen in je bestelling doorvoeren. De mijne wordt begin mei geleverd en ik kan nog wijzigingen doorvoeren. Kleur en bekleding zal geen probleem zijn. Zo voegde ik recent AC laden professional V2L en V2H toe aan mn bestelling (kun je terugleveren naar je huis met een geschikte laadpaal; thuisbatterij van 108kW).
Overigens heb ik via de dealer een link ontvangen waarin ik precies mn bestelling kan volgen en wanneer deze in productie gaat (Van Poelgeest dealer).

• Korre
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07:08
Gisteren de ix3 in de luchthaven gezien in het blauw. Was eigenlijk beetje tegenvallen. Het is een vrij donker dof blauw. Ik zie liever een meer helder blauw. Terug naar af dus.
Begin deze week ook 1 in space silver gezien en zag er wel echt goed uit. Ook al is zilver zo basic als kleur.. En heb ook de indruk dat de auto in een lichter kleur beter uitkomt.
Zoektocht opnieuw. Blijven over eucalyptus green, space silver en brooklyn gray.

Moeilijke keuze. Zou ze graag eens naast elkaar zien

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:39

SKB

CharlyBeemer schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:10:
Je kunt tot best kort voordat de auto in productie gaat wijzigingen in je bestelling doorvoeren. De mijne wordt begin mei geleverd en ik kan nog wijzigingen doorvoeren. Kleur en bekleding zal geen probleem zijn. Zo voegde ik recent AC laden professional V2L en V2H toe aan mn bestelling (kun je terugleveren naar je huis met een geschikte laadpaal; thuisbatterij van 108kW).
Overigens heb ik via de dealer een link ontvangen waarin ik precies mn bestelling kan volgen en wanneer deze in productie gaat (Van Poelgeest dealer).
Is dit een link van BMW zelf of van je dealer?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Korre schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:10:
Gisteren de ix3 in de luchthaven gezien in het blauw. Was eigenlijk beetje tegenvallen. Het is een vrij donker dof blauw. Ik zie liever een meer helder blauw. Terug naar af dus.
Begin deze week ook 1 in space silver gezien en zag er wel echt goed uit. Ook al is zilver zo basic als kleur.. En heb ook de indruk dat de auto in een lichter kleur beter uitkomt.
Zoektocht opnieuw. Blijven over eucalyptus green, space silver en brooklyn gray.

Moeilijke keuze. Zou ze graag eens naast elkaar zien
Dat is juiste het mooie vind ik van Ocean Wave Blue. Buiten in de zon is het een hele frisse lichte kleur blauw.
Net een kameleon.
In Heerenveen staat buiten een demo in blauw.

Shit happens.

• rolelael
Over die link ben ik ool benieuwd???

• CharlyBeemer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvLVh4spc-mvezivb25dxSXT2dY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sxoWs4U3svkpfLdWkosE0vW0.png?f=fotoalbum_large

Bijgevoegd de link met het tijdspad.

[ Voor 6% gewijzigd door CharlyBeemer op 11-04-2026 09:19 ]

• rolelael
dat zal iets eigen 'dealer' maak zijn denk ik ..... zou fijn zijn dat alle dealers dit aanbieden

• mrfatmen
Ik heb besteld bij Hedin dordrecht. Maar hier moet ik het specifiek aan de dealer zelf vragen. Inderdaad jammer dat niet alle dealers z'n koppeling hebben

• JustTrying
  • Nu online
Heeft iemand hier een BMW iX3 besteld met de standaard 20" velgen? Style 1045? Ben heel benieuwd hoe dat er in het echt uitziet voordat ik 6k aan opties ga toevoegen voor in feite M sportstoelen en waarschijnlijk iets mooiere 20" velgen :)

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:31
CharlyBeemer schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 09:19:
[Afbeelding]

Nice ik heb ook bij van poelgeest besteld moeten zij nog iets doen of kan ik gewoon inlog bij hun aanvragen?

Bijgevoegd de link met het tijdspad.

• mrfatmen
Zijn er mensen waarvan de auto nog niet in productie is (bv. status 111) maar de auto wel al n de app of op de website staan? Van wat is hier en daar lees zou dat mogelijk moeten zijn als de dealer je BMW id gekoppeld heeft in hun systeem aan de order.

• Zsandra
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:22
Zou dit een aardige indruk geven van de groene kleur?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwaKgbGk_NcZ89r6bjbLk85fbPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLmlpcj9S7LIXhrqi2Idz6Hp.jpg?f=fotoalbum_large

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zsandra schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:02:
Zou dit een aardige indruk geven van de groene kleur?[Afbeelding]
Dat is geen groen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• CharlyBeemer
Hai Tanako,
Ik kreeg van de dealer een mail met daarin de link toen ik besteld had. wellicht kun je erom vragen? Lijkt me dat Van Poelgeest one-policy voert over de vestigingen?
Ben benieuwd!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Zsandra schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:02:
Zou dit een aardige indruk geven van de groene kleur?[Afbeelding]
In de verste verte niet. Te weinig groen.

Shit happens.

• BMWnewbie
  • Laatst online: 28-04 15:03
Ben altijd VW (benzine) rijder geweest, maar heb begin maart de BMW iX3 NK Ocean Blue met de rood/bruine bekleding besteld. Ben sowieso geen fan van hybride auto's (alles dubbel, ook de nadelen) en met de bizar goede specs van deze nieuwe BMW voelt de stap naar een volledige EV als de enige juiste. Productie staat in juni gepland en levering ergens in juli.

Vraagje aan de experts hier: het RDW heeft deze week bepaalde Tesla software voor self-driving (met verplichte alertheid door de bestuurder) goedgekeurd. Toen ik mijn BMW bestelde, was er nog geen optie in Nederland om "highway driving assistance" aan te klikken en ik verwacht dat de RDW-goedkeuring hiervoor in het zog van de Tesla meegaat. Dat zal best wel snel gebeuren omdat het in Duitsland immers ook al goedgekeurd is.

Ik heb redelijk ver teruggelezen in dit forum, maar het is me nog steeds niet duidelijk of deze optie alleen af-fabriek geleverd kan worden of dat dit straks via een simpele software update geactiveerd kan worden. Het laatste lijkt me het meest waarschijnlijke (en klantvriendelijke), want voor zover ik kan nagaan zitten alle benodigde sensoren en actoren hiervoor al ingebouwd voor andere functies als Parking Assistance Plus/Pro.

Is er iemand die het definitieve antwoord weet?

• Loen
BMWnewbie schreef op maandag 13 april 2026 @ 00:05:
[...]

ik verwacht dat de RDW-goedkeuring hiervoor in het zog van de Tesla meegaat. Dat zal best wel snel gebeuren omdat het in Duitsland immers ook al goedgekeurd is.

Ik heb redelijk ver teruggelezen in dit forum, maar het is me nog steeds niet duidelijk of deze optie alleen af-fabriek geleverd kan worden of dat dit straks via een simpele software update geactiveerd kan worden. Het laatste lijkt me het meest waarschijnlijke (en klantvriendelijke), want voor zover ik kan nagaan zitten alle benodigde sensoren en actoren hiervoor al ingebouwd voor andere functies als Parking Assistance Plus/Pro.

Is er iemand die het definitieve antwoord weet?
Voor zover ik kon vinden is dit al lang goedgekeurd en dat is ook wat de dealer me vertelt. Maar alleen level 2 op de snelweg natuurlijk, wat anders is dan bij Tesla. Zie quote van van Poelgeest:
BMW iX3 maakt het mogelijk: hands-free rijden is nu legaal in Nederland.
De BMW iX3 is de eerste auto die officieel is goedgekeurd om in Nederland legaal hands-free te rijden. Daarmee zet BMW een flinke stap richting geavanceerder rijden, en pakt de elektrische SUV meteen een leiderspositie in binnen de Nederlandse mobiliteit. Voor rijders betekent dit dat autorijden niet langer per se synoniem hoeft te zijn aan beide handen aan het stuur.

Wat de goedkeuring betekent.
De goedkeuring voor hands-free rijden is mogelijk geworden door de internationale certificering onder de nieuwe UN‑ECE R 171 / DCAS-regeling. Daarmee voldoet BMW’s nieuwste generatie rijhulpsystemen aan strenge veiligheids- en prestatie-eisen. Concreet betekent dit dat de iX3 via het zogeheten Motorway Assistant (of Highway/City Assistant) op snelwegen tot 130 km/u de controle kan overnemen: sturen, binnen de rijstrook blijven, afstand houden, en op verzoek zelfs automatisch van rijstrook wisselen.
Qua opties: ja, parking assistant (beide versies), highway assistant en digital premium zijn allen naderhand te bestellen via de connected drive store. De sensoren zitten er al op. Dealer heeft me dit verzekerd, want ik laat ze er vanuit fabriek af vanwege fiscale waarde en bijtelling

[ Voor 29% gewijzigd door Loen op 13-04-2026 08:35 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste