Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• oGoG
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:42
r2504 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:28:
[...]

Je heb toch Eucalyptus Green, Fire Red, Ocean Wave Bleu... of waren die er initieel niet (begin Februari wanneer ik in de garage was althans wel).
In november toen ik bestelde waren ze er nog niet beschikbaar. En ook vind ik dat de kleuren die je opsomt niet mooi uitzien in de basis versie. Zilver en Brooklyn wel, persoonlijke mening wel.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:26

mdeiman

Projet 45

r2504 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:02:
[...]

Smaken verschillen... gelukkig maar of we zouden allemaal met dezelfde kleur rijden.

Ik vind het persoonlijk een non-kleur... precies of de wagen is niet gespoten.
Dat vond/vind ik ook toen ik de auto live in die kleur zag. Geen levendige kleur. Dat komt mede doordat er niet die glinsteringen van de metallic deeltjes zichtbaar zijn. Was de eerste kleur die afviel. Maar anderen houden (gelukkig) wel van deze kleur.

Misschien ook afhankelijk op welk type auto de kleur zit.

Kan ook niet zeggen dat de kleur lelijk is hoor. Zo erg is het ook weer niet. ;)

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNpacmzHoNsmIU9uXwB47QlE7jk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qtENvwrI2xMqPOePMSYiRdx3.jpg?f=user_large

Wel grappig dat dat kleine horizontale streepje van circa 10cm breed aan de onderkant bij de trekhaak de achteruitrijverlichting is.

Bijzondere plek. Zeker als de trekhaak is uitgeklapt, minder goed zichtbaar.

Shit happens.

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-03 13:19
mdeiman schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:00:
[Afbeelding]

Wel grappig dat dat kleine horizontale streepje van circa 10cm breed aan de onderkant bij de trekhaak de achteruitrijverlichting is.

Bijzondere plek. Zeker als de trekhaak is uitgeklapt, minder goed zichtbaar.
Dat meen je niet, in mijn huidige iX3 is de achterruitrijlichten al een ramp, camera beelden te donker en onscherp. Totaal niet te gebruiken, ik vrees dat dit met nieuwe dan ook het geval zal zijn, ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.
Vooral plaatsing van achteruitrijcamera lens staat nog lager dan huidige, maw nog meer kans op vuil. Die sproeier zal mijn inziens ook niet echt helpen...

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:36
Ter info: in de Lodderstraat in Bornem (België) kan je gewoon binnenlopen (ik wist dat niet!) en kan je de nieuwe iX3 bezichtigen en er ook inzitten.
Er staan 2 nieuwe iX3's binnen in het "driving experience center" en 2 buiten.
Vanaf 6 maart zouden ze bij alle dealers moeten staan in België vertelde men mij in de Lodderstraat.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:00
Gisteren gepost op bimmerpost forum :

iX3 M60x will use the same battery pack as 50x. 40 will use a smaller battery pack (exact capacity tbd).

Wanneer dan op dit moment nog niet duidelijk is hoe groot de accu van de 40 editie van iX3 gaat zijn, dan lijkt deze me nog niet snel te bestellen, had vernomen dat de productie van de 40 editie wel in juli 2026 start, dus ik had dan gedacht dat deze toch in april/mei te bestellen moest zijn..

• oGoG
Vandaag bericht gekregen dat de wagen van een collega, besteld eerste week van oktober, nu al in de garage is aangekomen en wacht op nummerplaat. De mijne komt aan op 4 mei, besteld in de 2de week van november. Ik vind wel goede levertijden voorlopig.

• mnuyens
oGoG schreef op maandag 23 februari 2026 @ 23:01:
Vandaag bericht gekregen dat de wagen van een collega, besteld eerste week van oktober, nu al in de garage is aangekomen en wacht op nummerplaat. De mijne komt aan op 4 mei, besteld in de 2de week van november. Ik vind wel goede levertijden voorlopig.
Toch raar, mijne midden oktober besteld en volgens app van Arval nog wachten op productie.... geschatte levering eerste helft april. Zal waarschijnlijk via Concorde uit Hongarije komen :*)

• oGoG
mnuyens schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 06:38:
[...]

Toch raar, mijne midden oktober besteld en volgens app van Arval nog wachten op productie.... geschatte levering eerste helft april. Zal waarschijnlijk via Concorde uit Hongarije komen :*)
Check bij de garage zelf, leasemaatschappijen weten het niet en maken voorspellingen.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:33
@mdeiman ze hebben er niet echt over nagedacht daar bij BMW (over de verlichting gesproken).

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

turkeyhakan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:40:
@mdeiman ze hebben er niet echt over nagedacht daar bij BMW (over de verlichting gesproken).
Zou zo leuk zijn om het de ontwerpers te kunnen vragen.

Maar goed, de meeste zaken zijn natuurlijk meer dan geweldig! En dan met name de zaken die belangrijk zijn.

Wat ook goed was te zien, dat het gedeelte dat voor de radar zit verwarmd is en er een sproeier zit boven de camera. Mijn huidige auto heeft dat niet en bij het rijden tijdens sneeuw is het dan snel gedaan met de rijfuncties. Maar dat is waarschijnlijk wel standaard bij BMW. Weet ik niet.

Vanaf 7 maart staan ze in de showrooms. Ik ga gauw wel even weer kijken.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Tip. Op bijvoorbeeld Autoscoot kun je al zien welke iX3's straks bij de dealers staan om bijvoorbeeld nog even een blik op de kleur of interieur te werpen.

Mogelijk is het nog beter om op de site van de BM dealer zelf te kijken. Voor Groningen kan ik het zien.

[ Voor 13% gewijzigd door mdeiman op 25-02-2026 12:00 ]

Shit happens.

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-03 11:12
Mijn auto, besteld op 31 december 2026, heeft een vervroegde productiedatum gekregen van week 33 (augustus) naar week 28 (begin juli)

• rolelael
  • Registratie: April 2007
Tanako schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:13:
Mijn auto, besteld op 31 december 2026, heeft een vervroegde productiedatum gekregen van week 33 (augustus) naar week 28 (begin juli)
Week 33 was ook wel vrij laat :-) Ik heb mijn ix3 eind januari besteld en productie is juni
En ik schat zelfs dat dat nog vervroegd, met de opschalende productie capaciteit. Alles staat en valt uiteraard bij welke dealer je besteld. Een kleine dealer heeft weinig productie slots, terwijl een grote ( bv Jorssen in. BE ) heel veel slots heeft

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-03 18:25
De mijne is medio november door de leasemaatschappij besteld bij de dealer (Gregoir België), levering pas voorzien in september.

• rolelael
@Skiwi222 ik denk dat dat absoluut niet kan kloppen. Mogelijks is dat de lease maatschappij die natte vingerwerk doet. Wat zegt Gregoir zelf? Gregoir is toch geen kleintje in België , dus t zou me zeer bizar lijken

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:21
Ik ben deze auto ook aan het overwegen. Omdat ik nog nooit een 'nieuwe' auto gekocht heb, 2 vragen.

1. Wat is jullie ervaring met inruil bij de dealer (rijd nu een tesla)
2. Kan ik nog iets van korting/extras onderhandelen? Zou gaan om prive aankoop dus geen lease oid.

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55
@Renoo Het is eigenlijk vrij simpel: een autoverkoper maakt in zijn hoofd een rekensommetje. Op een autoverkoop aan een particulier zit een bepaalde marge. Ga jij heel veel onderhandelen over de aankoopprijs, geeft hij jou een lage inruilprijs op je huidige auto. Wil jij een hoge inruilprijs, is hij zuinig met korting op de nieuwe auto. Uiteindelijk moet dat voor de verkoper zo uitmiddelen dat er een leuke marge overblijft. Dus ga met het totaalplaatje op pad en stel jezelf een doel daarin (prijs min inruilbedrag). Linksom of rechtsom wil je zo dichtbij mogelijk dat doel komen. En ook goed om in je achterhoofd te houden dat (Nederlandse) dealers graag aan een particulier verkopen. Particulieren leveren namelijk op de langere termijn veel meer op dan leaseauto’s. Leasebedrijven maken op importeursniveau allerlei afspraken waardoor de marges op bijvoorbeeld onderhoud en accessoires erg laag zijn voor de dealer. Bij particulieren zit er geen partij tussen. Dat maakt je uitgangspositie als particulier beter.

• Renoo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:21
pietjansen schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:37:
@Renoo Het is eigenlijk vrij simpel: een autoverkoper maakt in zijn hoofd een rekensommetje. Op een autoverkoop aan een particulier zit een bepaalde marge. Ga jij heel veel onderhandelen over de aankoopprijs, geeft hij jou een lage inruilprijs op je huidige auto. Wil jij een hoge inruilprijs, is hij zuinig met korting op de nieuwe auto. Uiteindelijk moet dat voor de verkoper zo uitmiddelen dat er een leuke marge overblijft. Dus ga met het totaalplaatje op pad en stel jezelf een doel daarin (prijs min inruilbedrag). Linksom of rechtsom wil je zo dichtbij mogelijk dat doel komen. En ook goed om in je achterhoofd te houden dat (Nederlandse) dealers graag aan een particulier verkopen. Particulieren leveren namelijk op de langere termijn veel meer op dan leaseauto’s. Leasebedrijven maken op importeursniveau allerlei afspraken waardoor de marges op bijvoorbeeld onderhoud en accessoires erg laag zijn voor de dealer. Bij particulieren zit er geen partij tussen. Dat maakt je uitgangspositie als particulier beter.
Tx! Ik overweeg ook om mijn auto zelf te verkopen. Ik was benieuwd welke kortingen de mensen op dit forum die deze auto hebben gekocht hebben weten te bedingen bij particuliere koop zonder inruil. Ik ben zelf namelijk een vrij slechte onderhandelaar namelijk haha.

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55
Zelf verkopen is meestal gunstiger, alleen meer moeite. Lees even terug in dit forum, er zijn wel mensen die over kortingen iets hebben geschreven (meen ik, ik lees ook mee op het Volvo EX60 forum dus misschien heb ik het daar gelezen). De kortingen bij leaserijders zijn niet vergelijkbaar met de kortingen voor particulieren (o.a. inkoopvoordelen van grote organisaties en kortingen op lease zijn vaak excl. BTW kortingen vs incl BTW kortingen voor particulieren).

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

SKB

Besteld via lease en dealer Louyet (belgie) 2de week van februari en levertermijn is laatste week van augustus

• Auke 325ci
  • Laatst online: 21:55
Ik vind de laatste zin wel weer grappig bedacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/se9JpGBHE7xJ8O8a0P_PmFYPEfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OfDG5re2VPsks08ioYgXyosN.png?f=fotoalbum_large

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-03 17:26

Goku33

Ownage!

Haha, mooi om zo'n stigma om te zetten in een geintje in een officieel persbericht :)

• Viashino
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:39
SKB schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:18:
Besteld via lease en dealer Louyet (belgie) 2de week van februari en levertermijn is laatste week van augustus
Ik ook lease via zelfde dealer... Eind december besteld, eind juli levering geschat

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:49
Richtingsaanwijzers werden minder gebruikt... tja, die BMW rijders hé :-)

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Auke 325ci schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:48:
Ik vind de laatste zin wel weer grappig bedacht.
[Afbeelding]
Denk dat gewoon via de snelweg en dan de autopilot op 80 km/h zetten onder aan de streep zuiniger is dan via allerlei dorpjes en elke keer moeten optrekken. Anyway, als je doel zuinig is moet je natuurlijk al niet beginnen met een SUV... Ik wacht op de 3 Touring NK ;)

Divide and conquer.

• Skiwi222
rolelael schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:29:
@Skiwi222 ik denk dat dat absoluut niet kan kloppen. Mogelijks is dat de lease maatschappij die natte vingerwerk doet. Wat zegt Gregoir zelf? Gregoir is toch geen kleintje in België , dus t zou me zeer bizar lijken
Dat is de feedback die ik eind november van de verkoper van Grégoir zelf heb gekregen. Msschien toen nog niet voldoende duidelijk en gewoon op safe gespeeld?

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:57
Vandaag eentje in Polarized Grau gezien, toch een stukje lichter (in de zon) dan ik had verwacht.

Video:
https://photos.app.goo.gl/sbBoatkLPhpFc8an7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlFp-_mw77j9LsGjYO9UPRm4M24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUNzBNgsjwzfg3qLgMu0k3Ca.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door MrMute op 27-02-2026 15:28 ]

• JesperA
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:44
MrMute schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:27:
Vandaag eentje in Polarized Grau gezien, toch een stukje lichter (in de zon) dan ik had verwacht.

Video:
https://photos.app.goo.gl/sbBoatkLPhpFc8an7

[Afbeelding]
Gaaf! Kleur vind ik in het licht nog mooier dan verwacht, kan niet wachten...

Skoda Enyaq IV80 | Daikin Altherma 3 R LT F 6kW | Sigenergy 10kW 36kWh - 11 KW AC charger | Haier Airco 3,5kW | Aux airco 7kW

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

wimpie schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:49:
[...]

Denk dat gewoon via de snelweg en dan de autopilot op 80 km/h zetten onder aan de streep zuiniger is dan via allerlei dorpjes en elke keer moeten optrekken. Anyway, als je doel zuinig is moet je natuurlijk al niet beginnen met een SUV... Ik wacht op de 3 Touring NK ;)
De nieuwe iX3 is relatief laag in vergelijking met andere SUV's. Ook lager dan de oude versie.
Zo erg SUV is de iX3 niet meer.

Shit happens.

• MM1974
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-03 14:31
mdeiman schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:53:
Tip. Op bijvoorbeeld Autoscoot kun je al zien welke iX3's straks bij de dealers staan om bijvoorbeeld nog even een blik op de kleur of interieur te werpen.

Mogelijk is het nog beter om op de site van de BM dealer zelf te kijken. Voor Groningen kan ik het zien.
Dank voor de tip!

Vind het een zeer geslaagde auto maar alleen de bekleding van de stoelen zijn een tegenvaller voor mij. Het wit is mij te wit. Jammer dat ze niet de kleur Oyster hiervoor hebben genomen. Maar het lelijkst vind ik die grijze baan in de stoelen, waarom? De M Pro vind ik mooi alleen jammer dat deze alleen in het zwart zijn tenzij je voor bijna 2K de lederen stoelen kiest.
Tevens beetje cheap dat het opladen voor in de console alleen maar 1 x draadloos is. Vreemde keuze!

[ Voor 4% gewijzigd door MM1974 op 27-02-2026 22:10 ]

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

MM1974 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:07:
[...]

Dank voor de tip!

Vind het een zeer geslaagde auto maar alleen de bekleding van de stoelen zijn een tegenvaller voor mij. Het wit is mij te wit. Jammer dat ze niet de kleur Oyster hiervoor hebben genomen. Maar het lelijkst vind ik die grijze baan in de stoelen, waarom? De M Pro vind ik mooi alleen jammer dat deze alleen in het zwart zijn tenzij je voor bijna 2K de lederen stoelen kiest.
Tevens beetje cheap dat het opladen voor in de console alleen maar 1 x draadloos is. Vreemde keuze!
Dat is toch echt een kwestie van smaak. Ik vind die grijze baan en het wit wel erg fraai. Maar goed, die kreeg ik er niet door. Het is Castanea geworden. Zwart interieur vond ik zelf geen optie.

Zo verschilt de smaak ook nogal of het M pakket wel of niet mooi is. De hele familie vindt standaard veel mooier. Gelukkig ik ook.

Shit happens.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:14

Maximus

There is no substitute

Vandaag in de iX3 gezeten. Wat een imposante auto om te zien, zonder dat hij bombastisch groot is. Heb mij aangemeld voor een proefrit. Als je deze naast de i5 ziet staan, dan is de keuze wel duidelijk.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• MartyGld
  • Laatst online: 22:24
Vandaag alvast even bij Dusseldorp Apeldoorn wezen “gluren”. Ik telde er 22 iX3-en 😍. Alle kleuren die tot voor kort als enige te bestellen waren (wit, zwart, zilver, blauw, polarized grey en Brooklyn grey) in het echt kunnen zien. Ook de 3 kleuren interieur en de sportstoelen gezien. Door het raam dan want ik kon er niet echt in. Voor mij de bevestiging dat Castanea de goede keuze is. Op sommige filmpjes en foto’s is die keur veel roder of bijna oranje dan in het echt. Van de kleuren die er stonden is voor mij (ik weet het, het is een kwestie van smaak) Brooklyn ook het mooist. Eucalyptus groen ben ik nog steeds nieuwsgierig naar maar die stond er helaas niet tussen. Ook op het Duitse forum Motortalk nog geen foto’s van kunnen vinden. Als iemand die een keer bij een dealer ziet staan, lees ik het graag hier. De basis trim ook niet gezien maar dat komt ongetwijfeld binnenkort. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/803fk73nNs7nds9sdYnchM234YU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PB9R4DCILHw8Gex7MQyd5nXb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MeyY3oIZ8c7jjFMkchYgL1CoxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNSjEWwqxTaDgJuUiBzKxtJO.jpg?f=fotoalbum_large

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 11:07
Hi! Ik rijd momenteel een rode Ford Mustang Mach-E AWD Premium Extended Range, maar het werd tijd voor een nieuwe leaseauto en dat is de BWM iX3 geworden (twijfelde nog even over de EX60 maar die koplampen zijn echt een afknapper...). Januari besteld en begin februari bevestiging gekregen dat de auto besteld is in de fabriek, verwachte levering is augustus 2026 (eerder kon, maar mijn huidige leasecontract loopt tot begin augustus). Zie hieronder voor bestelde specs, vind het echt een machtig mooie auto qua design (dat vond ik ook van de Mach E - het ook wil ook wat). Volgende week kan ik een proefrit maken bij de dealer hier in Utrecht, ben erg benieuwd. Zal qua snelheid van de auto niet veel uitmaken als ik kijk naar de specs, maar ik verwacht wel een hoger niveau qua kwaliteit en rijcomfort. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7r2PWV_Q-9JoN0tMdLTFRjr_fo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QITAW9bO3y2pR8ozbwpwyHOi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPDkrnbCCvlJ3oZuL-DGfhs1cGk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FGGUBnBKrSodyj7byAmS8H0o.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door martijnvds op 02-03-2026 17:29 ]

• DEvRV
  • Laatst online: 15-03 09:28
Nice lijkt erg op mijn ideaal set up. Heeft iemand hier meer info/mening over de stoelen? Twijfel ik nog over (standaard, multifunctioneel of m sport)

• oGoG
martijnvds schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:45:
Hi! Ik rijd momenteel een rode Ford Mustang Mach-E AWD Premium Extended Range, maar het werd tijd voor een nieuwe leaseauto en dat is de BWM iX3 geworden (twijfelde nog even over de EX60 maar die koplampen zijn echt een afknapper...). Januari besteld en begin februari bevestiging gekregen dat de auto besteld is in de fabriek, verwachte levering is augustus 2026 (eerder kon, maar mijn huidige leasecontract loopt tot begin augustus). Zie hieronder voor bestelde specs, vind het echt een machtig mooie auto qua design (dat vond ik ook van de Mach E - het ook wil ook wat). Volgende week kan ik een proefrit maken bij de dealer hier in Utrecht, ben erg benieuwd. Zal qua snelheid van de auto niet veel uitmaken als ik kijk naar de specs, maar ik verwacht wel een hoger niveau qua kwaliteit en rijcomfort. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies deze setup staat bij BMW in Melsbroek. Ik ging langs om ye polsen wanneer ik de mijne mag verwachten, eind April dus!

• oGoG
oGoG schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:50:
[...]

Precies deze setup staat bij BMW in Melsbroek. Ik ging langs om te polsen wanneer ik de mijne mag verwachten, eind April dus!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

DEvRV schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:40:
Nice lijkt erg op mijn ideaal set up. Heeft iemand hier meer info/mening over de stoelen? Twijfel ik nog over (standaard, multifunctioneel of m sport)
Is toch echt zelf de stoelen bekijken en je keus maken. Is uiteraard erg persoonlijk. Ik zou de BMW M Schwarz zelf nooit kiezen. Erg somber.

Zo maakt iedereen zijn keus en de meesten zonder echt naar de prijslijst te kijken.

Shit happens.

• JustTrying
Leuk nieuwtje : de kleinere accu van de 40 uitvoering zou inderdaad een heel stuk kleiner worden :

NA5 iX3 40 (the single motor model) will have 82.6 kWh usable battery capacity - less than 3/4 of 40x/50x/M60x. However, it will weigh 200kg less (2160 kg curb with driver vs 2360kg for 50x). The motor will output 235 kW/500 Nm, with max speed 200 km/h.

Ben zeer benieuwd naar de range met die accu, 10 % minder gewicht, maar wel 3/4 van de accu uit de 50 versie, gaat die uitvoering dan nog 600km WLTP halen? 320 pk lijkt me vermogen genoeg.

(https://g45.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2230970)

• mnuyens
oGoG schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:50:
[...]

Precies deze setup staat bij BMW in Melsbroek. Ik ging langs om ye polsen wanneer ik de mijne mag verwachten, eind April dus!
...en ik ga er volgende vrijdag een proefritje mee doen O-)

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-03 17:42
Ik kreeg ook de uitnodiging voor de proefrit aanstaand weekend.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28
JustTrying schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 00:41:
Leuk nieuwtje : de kleinere accu van de 40 uitvoering zou inderdaad een heel stuk kleiner worden :

NA5 iX3 40 (the single motor model) will have 82.6 kWh usable battery capacity - less than 3/4 of 40x/50x/M60x. However, it will weigh 200kg less (2160 kg curb with driver vs 2360kg for 50x). The motor will output 235 kW/500 Nm, with max speed 200 km/h.

Ben zeer benieuwd naar de range met die accu, 10 % minder gewicht, maar wel 3/4 van de accu uit de 50 versie, gaat die uitvoering dan nog 600km WLTP halen? 320 pk lijkt me vermogen genoeg.

(https://g45.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2230970)
75,9% van de batterijcapaciteit dus (82,6kWh vs 108,7kWh).
Dus WLTP: 547 - 611km vs 720 - 805 (iets meer misschien vanwege lagere gewicht)

• Skiwi222
1Mark schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:17:
[...]
75,9% van de batterijcapaciteit dus (82,6kWh vs 108,7kWh).
Dus WLTP: 547 - 611km vs 720 - 805 (iets meer misschien vanwege lagere gewicht)
Zal ruim meer zijn denk ik: single ipv dual motor, minder vermogen en minder gewicht zal wel een substantiële impact hebben.
De i4 xdrive40 (AWD, 401pk) heeft 12% minder range dan de i4 edrive40 (RWD, 340pk) met dezelfde batterij.

Ik denk dat je dus een dikke 10-12% er opnieuw mag bijrekenen en dat de range van de edrive40 dus eerder op 610 - 690km zal uitkomen

• JustTrying
Skiwi222 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:42:
[...]

Zal ruim meer zijn denk ik: single ipv dual motor, minder vermogen en minder gewicht zal wel een substantiële impact hebben.
De i4 xdrive40 (AWD, 401pk) heeft 12% minder range dan de i4 edrive40 (RWD, 340pk) met dezelfde batterij.

Ik denk dat je dus een dikke 10-12% er opnieuw mag bijrekenen en dat de range van de edrive40 dus eerder op 610 - 690km zal uitkomen
Dat zou, in combinatie met een prijskaartje van 8000 euro minder dan de 50 uitvoering (wat ooit eens is beloofd, benieuwd of dat dan ook zo gaat zijn), en het snelle laden, en het,wanneer we de eerste rijervaringen mogen geloven, fantastische rijgedrag, wel denk ik een heel goede aanbieding zijn. Productiestart zou juli 2026 zijn, ben benieuwd wanneer die 40 versie dan te bestellen is.

• Mafke
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-03 18:16
Zo, na maanden legitiem meelezen kan ik me eindelijk ook toevoegen aan deze tread.
Gisteren bij JUMA Leuven de bon getekend voor een IX3x50 Saffire black met volgend optielijstje:
  • M Sportstuur
  • Iconic Light Pack
  • Parking Assistant Pack plus
  • trekhaak
  • Veganza black-grey zetels
  • Richtingaanwijzers links en rechts
  • Zonnewerend glas achter
  • zonder Monogram
  • Sfeerverlichting
  • All weather vloermatten 8)
  • 20" standaard velgen
Op die manier kom ik net binnen mijn cafetaria leasebudget uit.

Levering volgens de leasemaatschappij 2/12 dus ik vermoed dat dit vroeger zal liggen...
Heb indertijd 18maand op de Enyaq gewacht dus dit valt nog mee...

en nu kan t wachten beginnen. Ik vermoed dat er na t weekend hier nog een paar gaan bijkomen.

Waiting for my Enyaq...

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-03 18:51
Mafke schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:08:

Hahaha.... Ja die zijn bij BMW een optie. 🤣
Nu nog wat maandjes slapen. Leuk vooruitzicht 👍

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:54
Mafke schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:08:

Ik moet er erover heen gelezen hebben, nou ja schijnbaar scheelt geen richting aangeven in het rijbereik als je de 1000km op een lading wilt halen.
In ieder geval heb ook ik deze week de bestelling gedaan, via leasemaatschappij. Voor de klantorders uit die vast komende week gaan komen. Geplande levering nu volgens dealer: begin oktober.
Voor mij bleken de mogelijkheden op de optielijst beperkt met het maximale budget in de leaseregeling. Mijn alternatief was een ID7 GTX, maar die kwam boven budget. Voor de iX3 is de verwachte restwaarde blijkbaar een stuk hoger, want die paste wel, maar ook maar net. Ik heb hem dus besteld met enkel de volgende opties, in basistrim, niet het M pakket.
- trekhaak
- aerodynamische velgen (20 inch): de 805km actieradius configuratie dus
- privacy glass
- digital premium abonnement
Kleur is wit en bekleding standaard. Ben erg benieuwd hoe dat er in het echt uit gaat zien, alle demo auto's hebben tot nu toe het M pakket en veganza bekleding. Ik rijd nu overigens een Q4 quattro. Dat rijdt wat mij betreft ook goed, maar software problemen blijven daarin irritant en actieradius valt me tegen. Na daarbovenop slechte service van de dealer, stap ik na vier keer Audi nu over naar BMW.

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-03 13:54
mnuyens schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:12:
[...]

Je kan deze via MyBMW app ten alle tijden activeren ;)
Ik heb de auto vandaag opgehaald. Zonder Highway assistant besteld, en ik kan hem ook niet activeren.... :'( andere opties, zoals parking assistant pro wel.

Gevalletje "Assumption is the mother of all fuckups" ?

• IceQbe75
  • Laatst online: 06:53
Ik vind de witte bekleding de mooiste maar is dat niet moeilijk proper/wit te houden op lange termijn?

[ Voor 43% gewijzigd door IceQbe75 op 07-03-2026 14:43 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

IceQbe75 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:42:
Ik vind de witte bekleding de mooiste maar is dat niet moeilijk proper/wit te houden op lange termijn?
Hangt we nogal vanaf wat je doet (kinderen, eten in de auto, vies in de auto na sporten of werk etc) en hoe veel moeite je wilt doen om je interieur te poetsen.

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• r2504
Veel hoef je niet te doen… stap er maar eens iedere dag in met je jeans en je zal vrij snel het effect zien.

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Volgens de dealer vandaag is er gister intern bij BMW meer info gedeeld over de eDrive 40. Zou eind maart bestelbaar worden. Dat is voor mij eerder dan verwacht en snel genoeg voor het verlopen van mijn huidige lease.
Prijsstelling nog niet helemaal helder maar ballpark was 10% minder dan de xDrive 50. Wisten nog niks over accupakket en motor, maar daar was hierboven al e.e.a. aan geruchten over gedeeld

• rolelael
two-one schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:05:
[...]

Ik heb de auto vandaag opgehaald. Zonder Highway assistant besteld, en ik kan hem ook niet activeren.... :'( andere opties, zoals parking assistant pro wel.

Mogelijks komt t nog wel vrij binnen een paar dagen als alle apps geupdate zijn? Kan je mij een overzichtje bezorgen dat de opties kosten die je kan of hebt geavtiveerd? De parking assist pro interesseert me , highway ansich niet. Maar ik ben op zoek naar een overzichtje. Dank je wel

• mnuyens
[...]

Highway assist zou mogelijk moeten zijn. Ik had dit hier : https://www.youtube.com/watch?v=fgdwhLZxYxE&t=275s ondertussen al enkele maanden geleden gezien...
doorspoelen tot iets voor 03:40 minuten O-)

• two-one
  • Laatst online: 09-03 13:54
rolelael schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 16:22:
[...]

Mogelijks komt t nog wel vrij binnen een paar dagen als alle apps geupdate zijn? Kan je mij een overzichtje bezorgen dat de opties kosten die je kan of hebt geavtiveerd? De parking assist pro interesseert me , highway ansich niet. Maar ik ben op zoek naar een overzichtje. Dank je wel
Het enige wat ik kan bijbestellen is Parking Assistant Professional. (ik heb al Parking Assistant Plus meebesteld), dit zijn de prijzen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wCNL7uDh-HXB8WZrP-7VxiSwMU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rvre8hvTEKvAb0jRpcs86les.png?f=fotoalbum_large

• Auke 325ci
Vandaag een uurtje mee gereden, prima wagen met mooie tech. Hoge auto is voor mij nog niet weggelegd, misschien over een jaartje of 10 ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaCfMP9tl8kvEDbs_B626CXC3xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjYCdyhbAcv5xIIIAkZaTo5C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEC_pNGirNGTf7SLFywwzhNU8Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SnWOWyxgVU3IuGAQ4Pe7IB5p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fvfw2lr0KCx1y6h_XQ_PLIPDBQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjsUIFhHLunB0fwPGZCqj2lR.jpg?f=fotoalbum_large

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Auke 325ci schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:29:
Vandaag een uurtje mee gereden, prima wagen met mooie tech. Hoge auto is voor mij nog niet weggelegd, misschien over een jaartje of 10 ;-)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan is de i4 vast wat voor jou!

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

[...]

Veel veilige kilometers gewenst!

Ben erg benieuwd naar de eerste ervaringen op vlak van software-achtige gebreken c.q. bugs. Ik hoop dat het meevalt.

Shit happens.

• Auke 325ci
mdeiman schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:37:
[...]

Dan is de i4 vast wat voor jou!
Zoiets hebben we al in de vorm van Alpina b4 :)

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Auke 325ci schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:53:
[...]

Zoiets hebben we al in de vorm van Alpina b4 :)
Kun je er mooi op inruilen ;)

Shit happens.

• r2504
Mooie kleur.

• bertus70
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:01
two-one schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:51:
[...]

Het enige wat ik kan bijbestellen is Parking Assistant Professional. (ik heb al Parking Assistant Plus meebesteld), dit zijn de prijzen:
[Afbeelding]
Volgens de info in de app zou het wel mogelijk moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKx_WbNZ_salKF7bt73B3Ylhu3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VuEBg1qgNWRCEYbh4Lz5JfLS.png?f=fotoalbum_large

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Een auto die in bestelling staat, zou je die ook in My BMW moeten staan bij Explore your BMW op tabblad met het lampje?

Shit happens.

• napchar
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 17-03 13:50
two-one schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 18:51:
[...]

[Afbeelding]
Pack staat in de configurator aan 880 € (in BE), dat is dus een koopje...Blij dat ik dit niet heb bijbesteld.

• r2504
mdeiman schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:28:
Een auto die in bestelling staat, zou je die ook in My BMW moeten staan bij Explore your BMW op tabblad met het lampje?
Vermoedelijk pas vanaf dat er effectief een VIN nummer is toegekend aan de wagen.

• rolelael
napchar schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:53:
[...]

Pack staat in de configurator aan 880 € (in BE), dat is dus een koopje...Blij dat ik dit niet heb bijbesteld.
Neen hij had al plus, dus dat wordt in vermindering gebracht
ook als je plus kiest in de BE config, zie je dat die 880 eur -> maar 310 eur kost :-)

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Ze komen al automatisch voorbij op YouTube. :) Leuk om te kijken.
Nog niet echt veel nieuws gehoord, behalve dat eentje de verlichting op de auto wat tegenviel.
Verbruik en laden lijkt me conform verwachting.
En nog geen echte bugs in de software. Dat is mooi.

Shit happens.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag in de iX3 met de M sportstoelen gezeten. Alsof je op een houten tuinbank gaat zitten. Allemachtig wat is dat oncomfortabel. Snap niet wat rijders zichzelf toch aan doen met die dingen. Leuk hoor, tijdens een proefrit waar je bochten aanvalt. Maar in de dagelijkse praktijk niet wat ik zoek.

De Multifunctionele voorstoelen zitten beter, maar comfortabel is anders. Helaas heeft de X3 hetzelfde probleem. De X5 heeft wel comfortstoelen, maar dat is wel weer een stap.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:18

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

PWM schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 12:59:
Vandaag in de iX3 met de M sportstoelen gezeten. Alsof je op een houten tuinbank gaat zitten. Allemachtig wat is dat oncomfortabel. Snap niet wat rijders zichzelf toch aan doen met die dingen. Leuk hoor, tijdens een proefrit waar je bochten aanvalt. Maar in de dagelijkse praktijk niet wat ik zoek.

De Multifunctionele voorstoelen zitten beter, maar comfortabel is anders. Helaas heeft de X3 hetzelfde probleem. De X5 heeft wel comfortstoelen, maar dat is wel weer een stap.
Hoe is de zithouding eigenlijk? Ik heb nog niet in een ix3 of x3 gezeten en overweeg er 1 als opvolger voor de i4. We hebben hier ook een Aceman staan waar je al wat meer op de bok zit maar daar ervaar ik het niet als storend.

Sys Specs

• kstja0

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Joe Achilles met een preview:

[ Voor 11% gewijzigd door MaZo op 10-03-2026 20:44 ]

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 11:07
Vanochtend een proefrit gemaakt in de iX3.

Eerst nog even in een volledig aangeklede uitvoering in de showroom gezeten. Daarna voelt een iets “kalere” versie natuurlijk meteen net wat minder aan, haha.

Mijn eerste indruk: het is echt een flinke auto om te zien. Ik vond ’m in het echt groter ogen dan ik op basis van foto’s had verwacht. De nieuwe BMW iX3 is ook iets langer (ongeveer 4 cm) en breder (ca. 1,4 cm) dan de Mustang Mach-E die ik nu rijd. De kofferbak viel me positief op; die is met zo’n 100 liter ook duidelijk ruimer dan wat ik nu heb. Achterin zit je als volwassene prima en het panoramische dak is echt een plus. Ook het scherm / interieur maakt een goede indruk.

Dan het rijgedrag, op basis van een korte proefrit op snelweg en binnen de bebouwde kom: ik was eerlijk gezegd niet direct onder de indruk. Ja, de auto is stil en snel — al vond ik dat vooral in de sportstand. In de normale stand voelde hij voor mij zelfs wat minder vlot aan dan de Mach-E. Sturen doet hij prima, maar hij mist voor mijn gevoel wel het strakke en precieze stuurkarakter van de Ford. Misschien ben ik daarin inmiddels gewend / door verwend geraakt.

Mijn gevoel na afloop: gewoon echt een goede auto, zonder twijfel. Maar qua rijbeleving werd ik er niet direct heel warm van. Het voelde allemaal wat groot en een beetje tank-achtig.

Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Herkennen jullie dat, of hadden jullie juist een heel andere indruk van de iX3?

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

martijnvds schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:46:

Eerst nog even in een volledig aangeklede uitvoering in de showroom gezeten. Daarna voelt een iets “kalere” versie natuurlijk meteen net wat minder aan, haha.

Mijn eerste indruk: het is echt een flinke auto om te zien. Ik vond ’m in het echt groter ogen dan ik op basis van foto’s had verwacht. De nieuwe BMW iX3 is ook iets langer (ongeveer 4 cm) en breder (ca. 1,4 cm) dan de Mustang Mach-E die ik nu rijd. De kofferbak viel me positief op; die is met zo’n 100 liter ook duidelijk ruimer dan wat ik nu heb. Achterin zit je als volwassene prima en het panoramische dak is echt een plus. Ook het scherm / interieur maakt een goede indruk.

Dan het rijgedrag, op basis van een korte proefrit op snelweg en binnen de bebouwde kom: ik was eerlijk gezegd niet direct onder de indruk. Ja, de auto is stil en snel — al vond ik dat vooral in de sportstand. In de normale stand voelde hij voor mij zelfs wat minder vlot aan dan de Mach-E. Sturen doet hij prima, maar hij mist voor mijn gevoel wel het strakke en precieze stuurkarakter van de Ford. Misschien ben ik daarin inmiddels gewend / door verwend geraakt.

Mijn gevoel na afloop: gewoon echt een goede auto, zonder twijfel. Maar qua rijbeleving werd ik er niet direct heel warm van. Het voelde allemaal wat groot en een beetje tank-achtig.

Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren. Herkennen jullie dat, of hadden jullie juist een heel andere indruk van de iX3?
Heb je rijmodus sport ook nog gebruikt? Geeft een heel andere beleving.
Voor de rest is dit ook allemaal erg persoonlijk.

Shit happens.

• Mafke
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-03 18:16
mdeiman schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:56:
[...]

Heb je rijmodus sport ook nog gebruikt? Geeft een heel andere beleving.
Voor de rest is dit ook allemaal erg persoonlijk.
Ik vond de beleving tussen Efficient en Sport een heel verschil tijdens mijn anderhalf uur testrit een paar keer heen en weer geschakeld tussen de twee.
In Efficient rijdt hij een beetje zoals mijn Enyaq nu, comfortabel maar niet vinnig.
De Sport modus is dan weer heel aangenaam als je wat sportiever wil rijden, maar gaf mijn bijzitters snel een beetje beu gevoel.
Voor mij is het een echte sportwagen in een SUV kleedje en rij je hem zoals je dat het liefst hebt.

Ik had de kans om veilig op kasseiën een stevige noodstop te simuleren en ook daar voel je helemaal niet dat dit een mastodont van 2,3 ton is. Een 2e noodstop met bijsturen gaf ook een heel veilig gevoel, maar daar zal de 4x4 wel tussen zitten.

Ben benieuwd als de mijne geleverd is hoe hij op sneeuw en ijs zich gaat gedragen.

Waiting for my Enyaq...

• Auke 325ci
"een echte sportwagen in een SUV kleedje".
Nu push je het wel hoor :9
Hij rijdt zeker niet verkeerd en voor het gewicht heel netjes gedaan maar het komt in de verste verte niet in de buurt van een sportwagen... :+

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb na een proefrit besloten om mijn Ford Explorer EV in te gaan ruilen voor de IX3.
Vind hem lekker rijden anders dan de Ford maar wel erg prettig.

Het is een de M Sport editie geworden met bijna alle opties. Ben heel benieuwd wat de leverdatum gaat worden. Als het goed is hoor ik morgen de te verwachte datum.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• NemeSiS-7
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:16
Weet iemand ook of er ventilerende stoelen komen?

• rolelael
Gisteren van de lease afleverdatum gekregen, al schat ik dat die nog naar voren komt, doordat de productie nu wel deftig wordt opgeschaald met de 2de fabriek erbij

besteld eind januari, levering 02/07 .

• Skiwi222
Mijn dealer (Gregoir Latem, België) blijft vasthouden aan levering september. Besteld mid november.

Vreemd...

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

martijnvds schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:46:

Nabrander: Wat is een volledig aangeklede uitvoering tov een iets kalere? Binnenin is er toch amper verschil behalve stoelkeuze? Wel geen panorama zou ook nog kunnen, maar ja.

Shit happens.

• mrfatmen
Heb als voorlopige leverdatum eind augustus gekregen vandaag, gisteren besteld via Hedin automotive Dordrecht.

Weet iemand of er ook een digitale handleiding beschikbaar is, of doet BMW daar niet aan?

Heb ik het goed gezien dat de auto in de bumper lamellen heeft zitten? Kunnen deze ook open gaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaEHIR46yPnw4LlDMgCyEMHVmFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EyAt84MqpIW15uDboE4KkaDD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door mrfatmen op 12-03-2026 21:04 ]

• folker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03 13:08
Gisteren mijn BMW iX3 opgehaald. M sport Pro met Innovation Pakket in Brooklyn Grau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vI2L2g6WjAXrLBqVoj9S7O6uZwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fz5qqpOwRA1SGTPWbUtao0xM.jpg?f=fotoalbum_large

Zal morgen de eerste ervaring delen.

• oGoG
Hier de eerste video met review zonder de m-pakket YouTube: BMW Finally Built the EV We’ve Been Waiting For? | iX3 First Drive

• oGoG
folker schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:45:
Gisteren mijn BMW iX3 opgehaald. M sport Pro met Innovation Pakket in Brooklyn Grau.

[Afbeelding]

Zal morgen de eerste ervaring delen.
Toch een mooie kleur, persoonlijke mening natuurlijk

• mnuyens
Is inderdaad eerste review zonder het M-pakket op YouTube!
Binnen enkele uurtjes naar Tanghe voor een proefrit, ben benieuwd... ;)

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Toch mooier zonder een M pakket, zeker nog in de lichtere kleuren. In wit erg fraai. Uiteindelijk toch gekozen voor Ocean Wave Blue. Dat is net een toverval. In de zon echt een lichte kleur blauw kleur en als het wat donkerder is, gaat de kleur naar Polarized Grey.

Wat heel lelijk is, zijn bouten aan de binnenkant van de portieren. Aan de onderkant. Bij de voorste portieren 2 en bij de achterste 3. Echt heel weird.

Shit happens.

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

mrfatmen schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:20:
Heb als voorlopige leverdatum eind augustus gekregen vandaag, gisteren besteld via Hedin automotive Dordrecht.

Weet iemand of er ook een digitale handleiding beschikbaar is, of doet BMW daar niet aan?

Heb ik het goed gezien dat de auto in de bumper lamellen heeft zitten? Kunnen deze ook open gaan?

[Afbeelding]
Die lamellen kunnen normaliter opengaan voor koeling.

Digitale handeling komt beschikbaar in de app wat ik heb gezien. Online is helaas nog niets te vinden.

Shit happens.

• kstja0
Ik heb hem gedownload een paar weken geleden. Maar de bron is nu offline. Kan ik hem hier ergens delen?

Edit.
Ik zie dat ivm mogelijke copyrights ik hem niet mag delen. Bij bimmer post al verwijderd en ik wil geen problemen.

[ Voor 39% gewijzigd door kstja0 op 13-03-2026 11:43 ]

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

kstja0 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:00:
Ik heb hem gedownload een paar weken geleden. Maar de bron is nu offline. Kan ik hem hier ergens delen?
Misschien ergens in je Dropbox, ICloud, GoogleDrive plaatsen en dan met een linkje delen ?
Zou mooi zijn.

Shit happens.

• mrfatmen
mdeiman schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:03:
[...]

Misschien ergens in je Dropbox, ICloud, GoogleDrive plaatsen en dan met een linkje delen ?
Zou mooi zijn.
Zou hier zeer geïnteresseerd in zijn.

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:43
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een M sport Pro. Wat zijn die zetels hard! En ook in comfort, elke gat in de weg voel je iets te hard voor mij. 22" wielen helpen zeker niet.

Voor de rest vond ik de stuur iets te licht, maar op de snelweg rijdt de auto heel soepel.

Ik ben geen audiophile en vond niks vaan de harmann Kardon sprekers, vooral in surround mode.

Ik ben zeker dat het is een mooie auto voor veel mensen die misschien meer aan BMW gewend zijn, maar het is niet voor mij.

• mnuyens
Eindelijk vandaag voor het eerst in echt mogen bewonderen en proefrit mogen maken, ook al was het slecht weer en vrijdag de 13de...
Het was een M Sport Pro met alles erop en eraan. De kleur was Polarized Grey, deze viel echt mooi mee, mocht ik het eerder geweten hebben had ik misschien wel deze kleur gekozen. Zelf heb ik de Brooklyn Grey, waar ik ook favoriet van ben.
(@oGoG : staan momenteel 2 standaard versies in Brooklyn in showroom, onze keuze valt goed mee <3 )

Eerste indruk van interieur, was toch wel het grote scherm, indrukwekkend. De panoramic view valt goed mee, groter dan ik verwacht had. Heb niet alles kunnen testen, maar vond het drive X systeem toch even wennen, is zoeken en soms niet duidelijk waar te vinden, maar dat is kwestie van mijn onwetenheid momenteel >:)

Qua rijgedrag, zalig, ook al heb ik niet echt veel kunnen uitproberen in de regen en drukke rijverkeer (lees, veel sukkelaars op baan O-) )
Oh ja, voor diegene die net zo dom zijn als ik, om de frunk te openen moet je 2x aan dat hendeltje trekken ipv 1x !!

Ze verwachten mijn bestelling van midden oktober eind deze maand.

...dus voor mij nog even verder genieten van mijn huidige LCM iX3 O+

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vandaag ook even een ritje gemaakt. Ging er heen met een vriend die zijn Q6 E-Tron in ontvangst had genomen laatst en spijt als haren op zijn hoofd heeft.

Ik blijf nog even mijn BMW F07 rijden, voornamelijk om de stoelen. Maar vergeleken met iX3 is de Q6 echt ouderwets. Afwerking van de Q6 (hallo pianolak) is matig. Maar vooral de rijbeleving, de ruimte, de range, de... alles, is zoveel verder dan Audi is.

Interessant zo'n stap. De huidige i5/5 is helemaal niet zo indrukwekkend en on-par met de A6. Maar met de iX3 heeft BMW echt de grenzen verlegd.

Nu nog comfortstoelen en ik neem er 1 :+

EDIT:

Krijg net appje van dealer dat comfortstoelen met ventilatie en 14 standen onderweg zijn :p

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 13-03-2026 20:56 ]

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-03 17:42
Ik heb de auto afgelopen december besteld en ook net een rit gemaakt. Gelukkig heb ik de juiste keuze gemaakt. Ik heb nu het vorige model iX3 en kon mooi een vergelijking maken. Enkele zaken die opvielen.

- De auto voelt zeer natuurlijk aan en het rijden vergt geen gewenning. De respons op het 'gas'pedaal is in de comfort-stand iets progressiever (eerste helft meer geleidelijke versnelling). Je moet (in comfort) echt doortrappen voor de maximale power. Het regeneratief remmen verloopt iets anders dan in het vorige model maar je past je snel aan. De auto komt subtiel to stilstand.
- De auto (in deze configuratie) was minder gevoelig voor spoorvorming.
- Het onderstel is stevig maar toch comfortabel (ik reed N.B. in de auto met de 22 inch velgen). Erg knap.
- Mijn huidige iX3 heeft de draaicirkel van een mammoettanker. Dat lijkt gelukkig verbeterd.
- Ik reed in de auto met de M-sportstoelen met zitverlenger. In de showroom stond een auto met de comfortstoelen (die ik heb besteld) en van die laatste was de zitting aanmerkelijk zachter.
- Nagenoeg alles verloopt via het scherm. Ik ben de i-drivecontroller gewend en het zal even wennen zijn (ook vanwege de ontelbare instellingsmogelijkheden). De ervaring tijdens de rit was wel dat alle functies daar zitten waar je ze verwacht.
- Ik vind de Harman Kardon-audio prima. Ik heb in het verleden in BMW's met de B&W-installatie gereden en daarin had ik altijd de indruk dat de bas te nadrukkelijk (kunstmatig, boemerig) aanwezig was. Ik vond het geheel evenwichtig overkomen.
- het EU-piepje was niet uitgeschakeld tijdens de proefrit, maar was gelukkig erg subtiel en stopte ook vanzelf.

De levercyclus lijkt ook met ruim een maand te zijn verkort. De verwachte productieweek is week 19 (kleur Eucalyptus grün, bij bestelling net voor kerst 2025).

• oGoG
Nog een zonder m-pakket met ocean wave blue metallic. ziet er goed uit.
YouTube: FIRST DRIVE in the NEW BMW iX3!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

oGoG schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:11:
Nog een zonder m-pakket met ocean wave blue metallic. ziet er goed uit.
YouTube: FIRST DRIVE in the NEW BMW iX3!
Vind ik er ook mooi uitzien!
Zo besteld, dan wel met Schwarz Bicolor, M stuur, panoramadak en met het stuur aan de 'goede' kant. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mdeiman op 14-03-2026 19:33 ]

Shit happens.

• oGoG
mdeiman schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:13:
[...]

Vind ik er ook mooi uitzien!
Zo besteld, dan wel met Schwarz Bicolor, M stuur, panoramadak en met het stuur aan de 'goede' kant. ;)
😜
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste