sdg875 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:58:
[...]
Dat is een behoorlijk verschil ja! Die AWD zal veel doen denk ik ook, wat ik hier en elders lees over de 50xDrive is ook wel een beduidend hoger verbruik. Al zit er natuurlijk heel veel in je rechtervoet 😁.
[Afbeelding]
Het community-gemiddelde voor de 40sDrive ziet er ook al best behoorlijk uit moet ik zeggen!
Ik durf het niet te zeggen of het inserts zijn in de velg, en kan even niet gaan kijken. Volgens de configurator is het verschil in range niet heel groot, maar aangezien ik hem privé gekocht heb en van plan ben om hem lang te rijden, dacht ik het er op termijn misschien nog wel uit te halen (en het comfort van een beetje extra range is ook fijn natuurlijk)!
mbt de digital key gaat het om iOS. Zowel bij de Product Genius als bij mijzelf.
Wat je zegt: het community verbruik is ook al erg goed! Dat zal vast wel over een langere periode gaan en zeker ook 21"/22" berijders bevatten, maar juist daarom erg goed.
Omdat ik ook privé rijd zowel met de EV6 als de voor mij nog aanstaande iX3 40 vind ik verbruik inderdaad ook wel enigszins belangrijk, niet om helemaal in verloren te gaan want kostentechnisch is het met een eigen laadpaal peanuts, zeker vergeleken met ICE/hybride auto's. Maar als ik mijn proefrit met de iX3 40 op 21" velgen (15,8 kWh/100 km) vergelijk met mijn proefrit met een Xpeng G9 later op de dag die op 21,1 kWh/100 km uitkwam, dan is dat wel een dusdanig groot verschil dat ik alleen daarom al de Xpeng geen optie meer vond en de iX3 des te meer.
En inderdaad, het verschil tussen wel/geen aero versie is gelukkig klein, dus niet het meest belangrijke uiteindelijk.
Hopelijk wordt je digital key snel opgelost! Misschien een idee: zou het met de nieuwe iOS 27 te maken kunnen hebben?