Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

• mnuyens
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:42
jelleeelco schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 07:02:
[...]

Klopt, maar ik vind het visueel gewoon niet prettig.
Je bent niet de enige die dit opmerkt, was bij mij ook één van mijn eerste indruk, ze hadden dat scherm beter 1cm meer naar rechts gemonteerd...

Zelf ben ik 1m82 en zit ik redelijk hoog achterover gebogen niet te dicht tegen stuur in comfort zetel, net zoals in een F-16 cockpit ;)

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:23

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Tanako schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 18:57:
Hoe zit het precies met de software updates
auto geeft aan dat ik laaste software update heb
software: 26.03.53

echter zijn er nieuwe versies beschikbaar, wordt dit in batches gedaan?
Top dat je het vraagt. Wilde er net een bericht over plaatsen.

Het lijkt erop dat de uitrol van 26.07.XX eindelijk is begonnen. Op meerdere fora lees ik hier berichten over.

https://g45.bimmerpost.co...58778/26-07-58-ota-update
https://www.motor-talk.de...-os-t8526457.html?page=48

Dit wordt idd in batches gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Miesjh op 06-10-2026 10:40 ]

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:23

Miesjh

Yargo schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 20:05:
Beetje jammer dat BMW nog geen enkele OTA update van het besturingssysteem heeft uitgestuurd. Die updates kunnen voorlopig enkel via de dealer geïnstalleerd worden.
Ik heb er in juli eentje gehad. Verwacht binnen niet al te lange tijd een nieuwe.

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:26
jelleeelco schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:02:
[...]

Maar wat me het meest stoort, en ik vraag me af of dat aan mij ligt of dat meerdere mensen dat hebben: als ik stuur en stoel in een positie zet die voor mij comfortabel aanvoelt, valt het stuur net over het scherm heen (visueel). Dus als ik naar het scherm kijk, is de linkerkant van het scherm onzichtbaar omdat het stuur er voor zit. Ik ben normale lengte (1.81) - heb ik gewoon verkeerd ingesteld of hebben meerdere mensen hier last van? Ik krijg de behoefte om het scherm naar rechts te schuiven (wat natuurlijk niet kan).
Aangezien het stuur niet in de weg kan staan van je snelheidsmeter, kan je misschien het stuur ook wat lager zetten. Gezien de vorm van het scherm, zal het al minder hinderen.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Miesjh schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:07:
[...]

Top dat je het vraagt. Wilde er net een bericht over plaatsen.

Het lijkt erop dat de uitrol van 26.07.XX eindelijk is begonnen. Op meerdere fora lees ik hier berichten over.

https://g45.bimmerpost.co...58778/26-07-58-ota-update
https://www.motor-talk.de...-os-t8526457.html?page=48

Dit wordt idd in batches gedaan.
In batches doen is niet meer dan normaal en zou zelfs heel erg dom zijn om dat niet te doen. Er kan altijd wat fout gaan, wat dan meestal iets kleins zal betreffen, maar stel je worst case eens voor dat het hele systeem erdoor "gebricked" zou worden. Ook al is dat een 0,0001% kans, als dat zich voor zou doen dan wil je als fabrikant niet ineens alle iX3's en straks alles wat op de Neue Klasse gebouwd is bij de dealer in de werkplaats hebben staan na dag 1 van je uitrol. Want niet alleen de NA5, maar ook de i3 NA0, benzine i3 G50, iX5 G65, etc. hebben straks hetzelfde systeem.

Zelfs Tesla die bekend staat om maandelijkse en soms wekelijkse updates doet dat in batches met eerst interne tests, dan beta testers, en zelfs daarna geleidelijk en willekeurig.

Eventuele grote problemen komen toch heel snel aan het licht en hiermee kan je als fabrikant de rest van de uitrol tijdelijk stoppen.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen überhaupt nog denken dat dit niet in batches gebeurt...

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:25
Ik rij inmiddels al 2.5 week heel tevreden rond in mijn ix3 40, wat een genot. Echt overal heel tevreden over, maar 1 ‘ergernis’ tot nu toe…de zonneklep die niet uit kan schuiven haha…mijn KIA EV3 die ik hiervoor had kon dit zelfs standaard. Toch jammer met een laagstaand zonnetje van de zijkant! Maar…als dat alles is ;-) inmiddels al 2341km gereden met een gemiddeld verbruik van 14.2kwh/100km…bijna alleen maar snelweg met 100/110kmh waar het kan, buiten werkzaamheden en files om (op de 20” M aero velgen). Ben echt onder de indruk van de efficiëntie!

Ik heb wel een technisch probleem waarvan ik benieuwd ben of iemand anders dat ook heeft. Het is vanaf de aflevering al niet gelukt om een digital key aan te maken. Het proces stopt elke keer bij het toevoegen aan de wallet, dan geeft hij aan dat hij niet gekoppeld kan worden. Op de dag van aflevering had ik nog een afspraak dus moest ik op een gegeven moment gewoon vertrekken zonder werkende digital key en met de fysieke sleutel. Zojuist even terug gegaan en met de product genius nog een uur aan het proberen geweest, incl resetten en verwijderen van profielen, maar nog geen succes. Hij kon hem ook niet aan zijn eigen telefoon koppelen dus het lijkt wel echt aan de kant van de auto te zitten. Hij gaat nu verder puzzelen met BMW support en ik heb voor de zekerheid een slotje in de werkplaats voor over 2 weken, mocht het dan nog niet softwarematig opgelost zijn, om een technische analyse te maken.

Ik heb altijd met een fysieke sleutel gewerkt dus het stoort me totaal niet in dagelijks gebruik, maar het moet natuurlijk wel werken :-). Benieuwd of iemand dit herkent en al ervaring heeft met een oplossing zodat ik bmw een beetje de goede kant op kan sturen. Merci!

• MooDyBLueS
  • Niet online
sdg875 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:15:
Ik rij inmiddels al 2.5 week heel tevreden rond in mijn ix3 40, wat een genot. Echt overal heel tevreden over, maar 1 ‘ergernis’ tot nu toe…de zonneklep die niet uit kan schuiven haha…mijn KIA EV3 die ik hiervoor had kon dit zelfs standaard. Toch jammer met een laagstaand zonnetje van de zijkant! Maar…als dat alles is ;-) inmiddels al 2341km gereden met een gemiddeld verbruik van 14.2kwh/100km…bijna alleen maar snelweg met 100/110kmh waar het kan, buiten werkzaamheden en files om (op de 20” M aero velgen). Ben echt onder de indruk van de efficiëntie!

Ik heb wel een technisch probleem waarvan ik benieuwd ben of iemand anders dat ook heeft. Het is vanaf de aflevering al niet gelukt om een digital key aan te maken. Het proces stopt elke keer bij het toevoegen aan de wallet, dan geeft hij aan dat hij niet gekoppeld kan worden. Op de dag van aflevering had ik nog een afspraak dus moest ik op een gegeven moment gewoon vertrekken zonder werkende digital key en met de fysieke sleutel. Zojuist even terug gegaan en met de product genius nog een uur aan het proberen geweest, incl resetten en verwijderen van profielen, maar nog geen succes. Hij kon hem ook niet aan zijn eigen telefoon koppelen dus het lijkt wel echt aan de kant van de auto te zitten. Hij gaat nu verder puzzelen met BMW support en ik heb voor de zekerheid een slotje in de werkplaats voor over 2 weken, mocht het dan nog niet softwarematig opgelost zijn, om een technische analyse te maken.

Ik heb altijd met een fysieke sleutel gewerkt dus het stoort me totaal niet in dagelijks gebruik, maar het moet natuurlijk wel werken :-). Benieuwd of iemand dit herkent en al ervaring heeft met een oplossing zodat ik bmw een beetje de goede kant op kan sturen. Merci!
Als nu nog EV6 rijder had ik dat met de zonneklep toevallig al tijdens de proefrit ervaren en had ik zoiets van "dat is waar ook, vrijwel alleen Aziatische merken doen dit". Maar inderdaad: als dat het enige is.

Inderdaad indrukwekkend energieverbruik zeg! Dat is echt serieus veel zuiniger dan mijn EV6 AWD die de laatste weken zo rond de 18 kWh/100 km hangt. Ben benieuwd, ik heb de normale 20" M velgen besteld, achteraf zit ik weleens na te denken of ik niet beter de aero variant kon nemen. Maar zijn dat niet net als bij de niet-M 20" velgen gewoon plastic inzetstukken? Weet iemand of die ook los te verkrijgen zijn als accessoire? Heb de webshop doorgebladerd maar zonder VIN krijg je alle accessoires van alle BMW's, nogal veel dus.

Omtrent de digital key: praten we over Android of iOS?

• sdg875
MooDyBLueS schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:46:
[...]

Als nu nog EV6 rijder had ik dat met de zonneklep toevallig al tijdens de proefrit ervaren en had ik zoiets van "dat is waar ook, vrijwel alleen Aziatische merken doen dit". Maar inderdaad: als dat het enige is.

Inderdaad indrukwekkend energieverbruik zeg! Dat is echt serieus veel zuiniger dan mijn EV6 AWD die de laatste weken zo rond de 18 kWh/100 km hangt. Ben benieuwd, ik heb de normale 20" M velgen besteld, achteraf zit ik weleens na te denken of ik niet beter de aero variant kon nemen. Maar zijn dat niet net als bij de niet-M 20" velgen gewoon plastic inzetstukken? Weet iemand of die ook los te verkrijgen zijn als accessoire? Heb de webshop doorgebladerd maar zonder VIN krijg je alle accessoires van alle BMW's, nogal veel dus.

Omtrent de digital key: praten we over Android of iOS?
Dat is een behoorlijk verschil ja! Die AWD zal veel doen denk ik ook, wat ik hier en elders lees over de 50xDrive is ook wel een beduidend hoger verbruik. Al zit er natuurlijk heel veel in je rechtervoet 😁.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2T7Pb-2s6mbSQcVcqaMN8nOiG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJWVQCoJ3yWPmQwB44cq1vSi.jpg?f=fotoalbum_large

Het community-gemiddelde voor de 40sDrive ziet er ook al best behoorlijk uit moet ik zeggen!

Ik durf het niet te zeggen of het inserts zijn in de velg, en kan even niet gaan kijken. Volgens de configurator is het verschil in range niet heel groot, maar aangezien ik hem privé gekocht heb en van plan ben om hem lang te rijden, dacht ik het er op termijn misschien nog wel uit te halen (en het comfort van een beetje extra range is ook fijn natuurlijk)!

mbt de digital key gaat het om iOS. Zowel bij de Product Genius als bij mijzelf.

• MooDyBLueS
  • Niet online
sdg875 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:58:
[...]

Dat is een behoorlijk verschil ja! Die AWD zal veel doen denk ik ook, wat ik hier en elders lees over de 50xDrive is ook wel een beduidend hoger verbruik. Al zit er natuurlijk heel veel in je rechtervoet 😁.

[Afbeelding]

Het community-gemiddelde voor de 40sDrive ziet er ook al best behoorlijk uit moet ik zeggen!

Ik durf het niet te zeggen of het inserts zijn in de velg, en kan even niet gaan kijken. Volgens de configurator is het verschil in range niet heel groot, maar aangezien ik hem privé gekocht heb en van plan ben om hem lang te rijden, dacht ik het er op termijn misschien nog wel uit te halen (en het comfort van een beetje extra range is ook fijn natuurlijk)!

mbt de digital key gaat het om iOS. Zowel bij de Product Genius als bij mijzelf.
Wat je zegt: het community verbruik is ook al erg goed! Dat zal vast wel over een langere periode gaan en zeker ook 21"/22" berijders bevatten, maar juist daarom erg goed.

Omdat ik ook privé rijd zowel met de EV6 als de voor mij nog aanstaande iX3 40 vind ik verbruik inderdaad ook wel enigszins belangrijk, niet om helemaal in verloren te gaan want kostentechnisch is het met een eigen laadpaal peanuts, zeker vergeleken met ICE/hybride auto's. Maar als ik mijn proefrit met de iX3 40 op 21" velgen (15,8 kWh/100 km) vergelijk met mijn proefrit met een Xpeng G9 later op de dag die op 21,1 kWh/100 km uitkwam, dan is dat wel een dusdanig groot verschil dat ik alleen daarom al de Xpeng geen optie meer vond en de iX3 des te meer.

En inderdaad, het verschil tussen wel/geen aero versie is gelukkig klein, dus niet het meest belangrijke uiteindelijk.

Hopelijk wordt je digital key snel opgelost! Misschien een idee: zou het met de nieuwe iOS 27 te maken kunnen hebben?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:28

Mavamaarten

Omdat het kan!

sdg875 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:15:
Ik heb wel een technisch probleem waarvan ik benieuwd ben of iemand anders dat ook heeft. Het is vanaf de aflevering al niet gelukt om een digital key aan te maken. Het proces stopt elke keer bij het toevoegen aan de wallet, dan geeft hij aan dat hij niet gekoppeld kan worden. ...
Heb je het al eens met een andere telefoon geprobeerd? Digital key is heel afhankelijk van je smartphone.

Hier werkte het alleszins prima met een Google Pixel 7a (Digital Key) en nu een Google Pixel 10 Pro (Digital Key Plus). Ik had wel een gekkigheidje toen ik de sleutel van m'n 7a naar m'n 10 Pro had gedeeld, de UWB deed het pas vanaf dat ik in de Wallet de oude key volledig had verwijderd en daarna weer had ingesteld.

Shit sorry, slecht gelezen, het stond in je uitleg dat hij z'n eigen telefoon ook niet kon koppelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 06-10-2026 14:21 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• sdg875
Mavamaarten schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:20:
[...]

Heb je het al eens met een andere telefoon geprobeerd? Digital key is heel afhankelijk van je smartphone.

Hier werkte het alleszins prima met een Google Pixel 7a (Digital Key) en nu een Google Pixel 10 Pro (Digital Key Plus). Ik had wel een gekkigheidje toen ik de sleutel van m'n 7a naar m'n 10 Pro had gedeeld, de UWB deed het pas vanaf dat ik in de Wallet de oude key volledig had verwijderd en daarna weer had ingesteld.

Shit sorry, slecht gelezen, het stond in je uitleg dat hij z'n eigen telefoon ook niet kon koppelen.
Geen probleem, toch bedankt voor de moeite om te reageren!😊
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste