Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25
Danfoss schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 02:35:
[...]

2 mogelijke oplossingen:

- gebruik een dedicated spotify account alleen voor de auto app

- blokkeer spotify in android auto via de AA settings op je telefoon. Hierna zal spotify niet meer beschikbaar zijn via AA en zal de auto altijd de auto app gebruiken

Die laatste setting gebruik ik altijd met mijn i4, aangezien daar de native spotify app ook beter klinkt dan de AA app. Of dat met de de ix3 ook zo is weet ik niet.
Ik heb de Spotify app in de Android Auto settings bij Launcher uitgevinkt. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen. Op een rit van 15 minuten moet ik meermaals terug op Play drukken.

Een Spotify account enkel voor de wagen is absurd. Het moet gewoon werken.

Uitloggen op de Spotify app in de auto en opnieuw verbinden helpt ook niet. Wat ik nu nog ga proberen is bij Bluetooth settings van de verbonden telefoon Media uitvinken. EDIT: dit stond al uit op de gsm 🫤.

Toch heb ik de indruk dat er wel erg veel softwareproblemen zijn met de iX3. Dit Spotify probleem. Geen Curve Ahead beeld in de HUD ondanks actief in het menu en geen cruise control op en die Voice Assistent dat bij mezelf en mijn 3 andere collega's gewoon niet werkt. Zelf niet voor commando's voor de wagen zelf. Beetje jammer dit.

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:19
Yargo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:12:
[...]

Ik heb de Spotify app in de Android Auto settings bij Launcher uitgevinkt. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen. Op een rit van 15 minuten moet ik meermaals terug op Play drukken.

Uitloggen op de Spotify app in de auto en opnieuw verbinden helpt ook niet. Wat ik nu nog ga proberen is bij Bluetooth settings van de verbonden telefoon Media uitvinken. EDIT: dit stond al uit op de gsm 🫤.

Toch heb ik de indruk dat er wel erg veel softwareproblemen zijn met de iX3. Dit Spotify probleem. Geen Curve Ahead beeld in de HUD ondanks actief in het menu en geen cruise control op en die Voice Assistent dat bij mezelf en mijn 3 andere collega's gewoon niet werkt. Zelf niet voor commando's voor de wagen zelf. Beetje jammer dit.
Heeft de dealer de laatste software er wel op gezet bij aflevering?

Het is helaas van deze tijd. Er zijn directe Duitse concurrenten waarover je horror-verhalen leest.

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

mendel129

Radioactivator

ergodyne1 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:11:
[...]

Lijkt mij vrij logisch. Wil je dat echt tijdens het rijden doen ja?
Die grote tablet in het midden van de wagen uitzetten? Jazeker! Was in men vorige wagens gewoon een optie onder de options knop… veel aangenamer rijden ‘s nachts, al is het maar voor de kinderen op de achterbank… Pano kan actief blijven met alle noodzakelijke info…

Is er een bmw ideeënbox ergens? O+

—edit—

Mailtje gestuurd naar de klantendienst, we zien wel weer verder…

[ Voor 8% gewijzigd door mendel129 op 02-09-2026 19:09 ]

Bringer of heat, food and silence!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

SKB

Yargo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:12:
[...]

Assistant werkt hier ook nog steeds niet. Garage wil dat ik auto er terug voor binnen breng 😞

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25
Bart Simpson schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:00:
[...]

Heeft de dealer de laatste software er wel op gezet bij aflevering?

Het is helaas van deze tijd. Er zijn directe Duitse concurrenten waarover je horror-verhalen leest.
Ja, de juli update staat erop. Komende maandag moet ik hem binnenbrengen voor een dag om naar de voice assistent te laten kijken.

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02
Quantor schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:01:
[...]

Klein beetje (veel) off-topic, maar hoe was je ervaring met die Macan? Waarom doe je m weg?
PB gestuurd ;)

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:41
SirLct schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:55:
Ik begreep dat als je met aanhanger rijdt de highway assistant niet werkt?
Maar werkt driving assistant wel (lees: adaptief cruise control + binnen de lijn houden)?
Klopt. De instellingen zijn ook afhankelijk van wat je ingeeft dat je aan het trekken bent. Fietsendrager corrigeert hij meer dan als je aanhanger ingeeft.

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:24
EV_Eric schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:58:
[...]

Eens, zou het ook wel willen. Saab begon ooit volgens mij met het "night panel" waarbij alleen de snelheidsmeter verlicht was. In een poging afgelopen week om door wat handleidingen heen te lopen meen ik gezien te hebben dat scherm niet handmatig uitgezet kan worden (tijdens het rijden), maar als dat toch kan hoor ik het graag. Navigatie-aanwijzingen staan ook op panoramic dashboard dus scherm lijkt me niet noodzakelijk, zeker niet als lichtbron als er midden in de nacht alleen een bestuurder wakker wil blijven. En het panoramic dashboard heeft volgens mij juist wel een optie dat je alleen het linker gedeelte aan hebt staan.
Ik heb laatst in de nacht de satelliet maps (die ik vrij fel vond) omgezet naar de grafische weergave. Dat scheelt in ieder geval qua brightness. En daarnaast silent modus aangezet zodat het panorama display werd uitgezet. Centrale display uitzetten kan niet naar mijn weten.

• martinelli
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:49
Vodgen schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:09:
[...]

Thnx! Ja, toch maar aangevinkt ;)

Auto zal waarschijnlijk eerder binnen zijn (nov-dec) maar ik laat hem in januari '27 pas op kenteken zetten.
Welke dealer heb jij? Poelgeest (Randstad) gaf aan dat het maart/april zou worden als ik nu bestelde.

Iemand ervaring met Poelgeest?
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste