Ik heb de Spotify app in de Android Auto settings bij Launcher uitgevinkt. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen. Op een rit van 15 minuten moet ik meermaals terug op Play drukken.Danfoss schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 02:35:
[...]
2 mogelijke oplossingen:
- gebruik een dedicated spotify account alleen voor de auto app
- blokkeer spotify in android auto via de AA settings op je telefoon. Hierna zal spotify niet meer beschikbaar zijn via AA en zal de auto altijd de auto app gebruiken
Die laatste setting gebruik ik altijd met mijn i4, aangezien daar de native spotify app ook beter klinkt dan de AA app. Of dat met de de ix3 ook zo is weet ik niet.
Een Spotify account enkel voor de wagen is absurd. Het moet gewoon werken.
Uitloggen op de Spotify app in de auto en opnieuw verbinden helpt ook niet. Wat ik nu nog ga proberen is bij Bluetooth settings van de verbonden telefoon Media uitvinken. EDIT: dit stond al uit op de gsm 🫤.
Toch heb ik de indruk dat er wel erg veel softwareproblemen zijn met de iX3. Dit Spotify probleem. Geen Curve Ahead beeld in de HUD ondanks actief in het menu en geen cruise control op en die Voice Assistent dat bij mezelf en mijn 3 andere collega's gewoon niet werkt. Zelf niet voor commando's voor de wagen zelf. Beetje jammer dit.