Bedankt voor de link, en ik kan die drie weken bevestigen: bij mij productie 7 augustus, aflevering gepland 28 augustus. Zes weken eerder dan oorspronkelijk gepland, met de 20 inch velgen type 1046 overigens.rolelael schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:27:
[...]
neen idd dat zie je niet,maar je weet nu wel de exacte productie datum, en normaal is het dan 3 weken erna aflevering ( approx ) . indien veel langer -> dealer . Die kan echt wel achterhalen waarom
Ook een 50? Ik probeer te achterhalen of daar nog verschil in zit. Productiedatum bij mij is 28 juli, maar de auto staat dus nog bij de fabriek.EV_Eric schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:49:
[...]
Bedankt voor de link, en ik kan die drie weken bevestigen: bij mij productie 7 augustus, aflevering gepland 28 augustus. Zes weken eerder dan oorspronkelijk gepland, met de 20 inch velgen type 1046 overigens.
Ja, een 50, in basis uitvoering.JdV023 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:40:
[...]
Ook een 50? Ik probeer te achterhalen of daar nog verschil in zit. Productiedatum bij mij is 28 juli, maar de auto staat dus nog bij de fabriek.
Deze info is ook te vinden bij onze oosterburen. Mogelijk dezelfde bron?Devil schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 01:34:
Iemand al iets gehoord over uitstel ivm niet beschikbare 20" velgen? Las deze post op bimmerforum.
https://g45.bimmerpost.co...shortage-of-standard-rims
https://www.motor-talk.de/forum/produktionstermin-verschoben-wegen-lieferengpass-standardfelge-t8637571.html
Betreft dezelfde bron. En er wordt gesproken over een auto die nog gebouwd moet worden. Hopelijk worden de auto’s die al gebouwd zijn sneller dan de post genoemde 9 weken voorzien van de juiste velgen.JdV023 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:35:
[...]
Deze info is ook te vinden bij onze oosterburen. Mogelijk dezelfde bron?
https://www.motor-talk.de/forum/produktionstermin-verschoben-wegen-lieferengpass-standardfelge-t8637571.html
Ik vind het wel vreemd als er ineens 9 weken vertraging zou zijn ivm gebrek aan velgen. Ik weet niet precies hoe de logistiek van zo'n fabriek werkt, maar je zou denken dat ze niet ineens op zijn en alles 9 weken stil staat. Te langzame toelevering zou wel kunnen, maar ook dan verwacht je niet ineens dat soort sprongen. Of ze trekken gewoon auto's uit de planning en zetten ze achteraan ofzo.
Ik hoop dat het een indianenverhaal is.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Had jij niet al een VIN, want dat kan nog wel eens uitmaken.Devil schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:11:
Ik vind het wel vreemd als er ineens 9 weken vertraging zou zijn ivm gebrek aan velgen. Ik weet niet precies hoe de logistiek van zo'n fabriek werkt, maar je zou denken dat ze niet ineens op zijn en alles 9 weken stil staat. Te langzame toelevering zou wel kunnen, maar ook dan verwacht je niet ineens dat soort sprongen. Of ze trekken gewoon auto's uit de planning en zetten ze achteraan ofzo.
Ik denk (speculatie) dat er problemen zijn ontstaan bij de leverancier en dat de auto’s met de betreffende velgen inderdaad (weer) achteraan sluiten. Hier en daar lees ik ook dat auto’s sneller dan gedacht worden geleverd. Wellicht zijn dit auto’s met andere velgen die aanvankelijk later gepland stonden, maar door het velgen probleem naar voren geschoven zijn.
Nogmaals, het blijft een educated guess.