Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:44
mdeiman schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:06:
[...]

Dat is toch dikke prima? En kom je niet op de snelweg, alleen binnenwegen ga je richting de 750km. Wil je nog verder kunnen, kun je nog de efficiency stand zetten. En wil je nòg verder, kun je iets aanvinken dat het met beperkingen nog verder gaat.

Maar ja, waarom zou je al meer dan 650 km willen? In de winter gaat er natuurlijk nog wel een heel flink stuk af. En, stroom is niet duur met een dynamisch contract en zonnepanelen.

Dus gewoon gebruiken die PK's en niet te veel nadenken over het verbruik.
Is idd een dikke plus tov de i4 :-) dat is een feit. en ik kom zeker ruimschoots toe. ik ga niet op vakantie met een auto en ik laad thuis in de zonnige maanden nog eens gratis ook met overschot van de panelen. Ik klaag niet hoor :-)

• Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 18:59
Miesjh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:18:
[...]

Je kan via het menu je digitale sleutel koppelen aan een BMW ID.
Alles gechecked in de auto, de iphone en Applewatch waren geautoriseerd. Dan maar alles gedelete en opnieuw de iPhone en Applewatch geautoriseerd met de originele key-card en voila hetzelfde probleem. Weer als gast verwelkomt met het openen van de iX3 met de Applewatch, dus waarschijnlijk een bug!

• TL999
  • Registratie: Augustus 2026
  • Nu online
Nee.... nog steeds belachelijk. Woorden zoals Laan, Baan, Boom, A15, Haven. Die gaan allemaal verkeerd. Een van de redenen waarom ik liever Google Maps navigatie gebruik via Carplay.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:43

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Tokheim schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 12:06:
[...]

Alles gechecked in de auto, de iphone en Applewatch waren geautoriseerd. Dan maar alles gedelete en opnieuw de iPhone en Applewatch geautoriseerd met de originele key-card en voila hetzelfde probleem. Weer als gast verwelkomt met het openen van de iX3 met de Applewatch, dus waarschijnlijk een bug!
YouTube: How-To: Link Your BMW Digital Key and BMW ID

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:43

Miesjh

Tokheim schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 13:47:
[...]

In de iX3 NA5 werkt dit anders….
Ik heb laatste de fysieke sleutel aan het account van mijn vrouw gekoppeld. Ging vrij simpel.

• Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 18:59
Miesjh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:12:
[...]

Ik heb laatste de fysieke sleutel aan het account van mijn vrouw gekoppeld. Ging vrij simpel.
Ja, alles lijkt te kloppen. De auto openen met de sleutel en de iPhone gaat prima en dan wordt ook mijn BMW ID geladen. Met de Apple watch gaan de deuren keurig open (en dicht) alleen de BMW ID lijkt ie niet te herkennen en ben ik een Gast 🤪

• FabiRaket
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:46
TL999 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:43:
[...]

Mijn auto heeft ook de nieuwe software update gekregen bij de BMW dealer. Toen ik naar huis reed, werkte de spraakbegeleiding niet van de BMW navigatie. NL taalpakket was blijkbaar niet geinstalleerd. Ik heb de volume knop 15 seconden ingehouden daarna. Alle schermen werden zwart en daarna toen het weer aanging, kwam er ineens een pop-up dat NL pakket werd geinstalleerd. Daarna werkte de BMW navigatie wel met NL routebegeleiding.

Ik weet eigenlijk niet of mijn NL spraakassistent werkt. Ik gebruik die niet. Ik neem aan dat het wel werkt aangezien ik nu wel een NL taalpakket heb.
Bij mij werken de gesproken aanwijzingen van de navigatie gewoon goed. Daardoor werkt de spraakassistent niet.

Welke exacte software versie heb je nu? En wat is de versie van de app van de spraakassistent? Zou je ook eens een spraakassistent kunnen testen door de knop op het stuur in te drukken?

Alles van Apple

• GJ1
  • Laatst online: 18:51

GJ1

TL999 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:43:
[...]

Mijn auto heeft ook de nieuwe software update gekregen bij de BMW dealer. Toen ik naar huis reed, werkte de spraakbegeleiding niet van de BMW navigatie. NL taalpakket was blijkbaar niet geinstalleerd. Ik heb de volume knop 15 seconden ingehouden daarna. Alle schermen werden zwart en daarna toen het weer aanging, kwam er ineens een pop-up dat NL pakket werd geinstalleerd. Daarna werkte de BMW navigatie wel met NL routebegeleiding.

Ik weet eigenlijk niet of mijn NL spraakassistent werkt. Ik gebruik die niet. Ik neem aan dat het wel werkt aangezien ik nu wel een NL taalpakket heb.
Zou eens willen proberen of die spraakassistent bij jou werkt dan nu? Hello BMW bel mijn vrouw op of zet de airco wat lager, ik noem iets wat je zou kunnen proberen.

• TL999
  • Nu online
FabiRaket schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:39:
[...]

Bij mij werken de gesproken aanwijzingen van de navigatie gewoon goed. Daardoor werkt de spraakassistent niet.

Welke exacte software versie heb je nu? En wat is de versie van de app van de spraakassistent? Zou je ook eens een spraakassistent kunnen testen door de knop op het stuur in te drukken?
26.07.31 heb ik. Voorheen kon ik het in de BMW zien, maar nu niet meer volgens mij.

BMW navigatie gesproken aanwijzingen waren voorheen en nu steeds vreemd. Laan spreekt het uit als Lan, Baan als Ban etc.

Interessant dat het bij jou wel ok is.

Met spraakassistent bedoel je de functie waarmee je wat kunt vragen wanneer je Hoi BMW zegt? Ik druk nooit op mijn stuur voor die functie. Die spraakassistent is voor mij ook waardeloos. Op het merendeel van mijn vragen wordt er gezegd dat die het niet begrijpt. Alleen hele simpele opdrachten begrijpt het systeem. Wellicht ligt het aan mijn uitspraak en moet ik alleen simpele vragen stellen.

• TL999
  • Nu online
GJ1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:08:
[...]

Zou eens willen proberen of die spraakassistent bij jou werkt dan nu? Hello BMW bel mijn vrouw op of zet de airco wat lager, ik noem iets wat je zou kunnen proberen.
Sinds de auto terug is van de reparatie, werkte hoi BMW niet meer. Vandaag tijdens het rijden toch maar proberen uit te zoeken of het uitstond. Blijkbaar was dat zo, maar mag alleen in stilstand geactiveerd worden. Nu doet die het gewoon normaal volgens mij.

• GJ1

GJ1

Klein wondertje zojuist, de spraak assistent doet het, downloads van diverse talen komen binnen en ik heb NL ingesteld. Eerste testjes zijn goed verlopen. Ik kan mijn vrouw bellen met Hi BMW en vragen hoe laat het is. En dan krijg ik ook nog het goede antwoord. Hopelijk is het nu voor andere BMW eigenaren ook opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ja7mqyibkB-hbBx3Z_rGaaOTFCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8hQ1vlLNWCWfXGoU9XWdpcv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9w2ooivmJLA_2yrfc3wemtG9SqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPMjquvptpx4smhAD94v30k7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogN6qyYI9nHOu0jXIye-ltA6ohg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwuBotW9LHSFg5GaQhYorkmw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zftuzdeEDGv5ZAAlLdMXJM5UJlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yhm9XLR5G9lq88S2vxynmNSm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdxNRnjqQGWTSsO4YGfQtPBU944=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17LZOpq2LFcotCMRD7fMhcB0.jpg?f=fotoalbum_large

• Tutter
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 18:50
GJ1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:44:
Klein wondertje zojuist, de spraak assistent doet het, downloads van diverse talen komen binnen en ik heb NL ingesteld. Eerste testjes zijn goed verlopen. Ik kan mijn vrouw bellen met Hi BMW en vragen hoe laat het is. En dan krijg ik ook nog het goede antwoord. Hopelijk is het nu voor andere BMW eigenaren ook opgelost.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is goed nieuws!
Kan de spraakassitent/ AI ook uit eigenlijk?

• GJ1

GJ1

Ben voorlopig blij dat die aanstaat. :*)

• TL999
  • Nu online
GJ1 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed nieuws!
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste