Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste
Acties:

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:20

mdeiman

Project 45 -> iX3

Mijn auto staat al een week bij de garage om de eerder genoemde problemen op te lossen.

Rijden ging niet meer en allerlei meldingen. Na een tijdje geen meldingen meer en alles prima. Garage heeft veel foutmeldingen uit de log kunnen halen.

De regeleenheid ipb module en de boordnetaccu worden vervangen. Hopelijk volgende week de auto weer ophalen.

Als vervangende auto een nieuwe ix1. Rijdt ook prima. De harman die daar in zit is ook bagger. De standaard in de ix3 vind ik beter. Weird. Harman in de Ioniq 5 was ook al niet best.

Shit happens.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mdeiman schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:26:
Mijn auto staat al een week bij de garage om de eerder genoemde problemen op te lossen.

Rijden ging niet meer en allerlei meldingen. Na een tijdje geen meldingen meer en alles prima. Garage heeft veel foutmeldingen uit de log kunnen halen.

De regeleenheid ipb module en de boordnetaccu worden vervangen. Hopelijk volgende week de auto weer ophalen.

Als vervangende auto een nieuwe ix1. Rijdt ook prima. De harman die daar in zit is ook bagger. De standaard in de ix3 vind ik beter. Weird. Harman in de Ioniq 5 was ook al niet best.
Klopt, hoewel het luxe klinkt is Harman/Kardon van ooit een best aardig merk naar een middle-of-the-road merk gegaan sinds de overname door Samsung en is het meer een marketingmerk geworden die te pas en te onpas gebruikt wordt dan dat het écht kwaliteit levert. Niet voor niks heeft het de bijnaam Harman/Karton.

Troep is het natuurlijk ook weer niet, maar audioliefhebbers/-fielen zijn veel beter af met merken als Bowers & Wilkins, Mark Levinson, Burmester en dergelijke (al zitten ook daar soms uitzonderingen tussen).

Van Harman/Kardon kan je meestal niet veel meer te verwachten dan "gewoon prima".

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-09 23:44
De instellingen voor HK Audio maken ook nog best aardig verschil is mijn ervaring. O.a. totallyev doet suggesties voor verschillende merken en voertuigen, waaronder de vorige generatie iX3: https://totallyev.net/bmw-ix3-audio-review-harman-kardon/

Zowel bij mijn 330e als bij mijn iX3 (G08) klinkt de HK audio na deze instellingen daadwerkelijk beter. Maar het blijft geen Dali, B&W, etc natuurlijk :)

• D-dickmann
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-08 11:27
Nielspunt schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:35:
[...]

Voor de geïnteresseerden - gemiddeld 35 kWh/100. Vaak is onze blaas de reden om te stoppen en niet de accu🤪…..
en welke snelheid hou je dan aan op de snelweg? En laden lijkt me haast onmogelijk zonder loskoppelen van de caravan? Of zoek je de laadstations uit op de juiste opzet zodat je kan laden met aanhanger aangekoppeld (die ben ik niet veel tegengekomen in Frankrijk).

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:53
D-dickmann schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:52:

- highway control genomen als test, maar als je iets inplugt op de trekhaakstekker werkt deze helaas niet (ook met alleen trekhaakkoffer)
Werkt de adaptief cruise en binnen lijn houden wel?

Life is too short to drive boring cars

• TL999
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 17:12
mdeiman schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:26:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpIWvKYXu5RACkWDdOz1_IRVKWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLHX54KhuC0WEnM7FwEhrTBr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQhO0sVNtjNFG-Q5Dc-DpO4g3Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZFYMeAuKFvgA7sjvzn4hnaT.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je ook deze foutmeldingen op je auto? Die van mij heeft van 1 juni tot 4 aug bij BMW gestaan vanwege dit probleem.

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 16:21
FabiRaket schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:07:
[...]

Laatste update ten aanzien van de levertijd:

Op 5 augustus bij de dealer aangekomen, morgen afleveren. Kortom, BMW heeft productie en transport goed op orde voor de 40.
Dat kan ik helaas niet zeggen van de 50: besteld mid-november en nog steeds wachtende...

Weliswaar geen M Sport, geen pano dak en met trekhaak. Wellicht is die combi geen ideale, maar toch...

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:29
Skiwi222 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:55:
[...]

Dat kan ik helaas niet zeggen van de 50: besteld mid-november en nog steeds wachtende...

Weliswaar geen M Sport, geen pano dak en met trekhaak. Wellicht is die combi geen ideale, maar toch...
Op een of andere manier krijgen de 40's voorhang op de 50's; persoonlijk verbaasd mij dat wel; ik zit zelf ook met 8 maanden wachttijd (juni 2026 - feb 2027)

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:44
besteld in november en nog geen levering? Lijkt dat er daar iets fout gaat , toch? Wat zegt je dealer, want die kan perfect zien aan wat het ligt? Ik had mijne eind februari, begin maart besteld en rij er sinds 3 , bijna 4 weken mee. Geen trekhaak, geen pano, wel M sport pro en 21" M velgen.

• Skiwi222
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 16:21
knoore schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:56:
[...]

Op een of andere manier krijgen de 40's voorhang op de 50's; persoonlijk verbaasd mij dat wel; ik zit zelf ook met 8 maanden wachttijd (juni 2026 - feb 2027)
Wellicht zijn de winstmarges hoger.

Op zich niet verwonderlijk: minder batterijcellen, een elektromotor minder en mogelijks ook nog wel wat andere onderdelen die iets minder van kwaliteit (en dus goedkoper) mogen zijn omdat het vermogen lager is

• Tutter
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 18:21
Skiwi222 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:01:
[...]

Wellicht zijn de winstmarges hoger.

Op zich niet verwonderlijk: minder batterijcellen, een elektromotor minder en mogelijks ook nog wel wat andere onderdelen die iets minder van kwaliteit (en dus goedkoper) mogen zijn omdat het vermogen lager is
Heeft hier niets mee te maken. Ook niet met de configuratie zoals pano, trekhaak, marge etc. Er zijn simpelweg meer 50-ers besteld dan voorzien was.

Er is bij de start van de productie in Hongarije al bepaald dat op dit moment (zomer 2026) de 40-ers geproduceerd worden. Alle onderdelen voor de 40-ers zijn nu dus geproduceerd door bmw en partners en liggen klaar om geassembleerd te worden. Dit proces stopzetten is niet meer mogelijk, zelf niet met zo’n backlog voor de 50-ers.

Dit zou je dealer je ook moeten kunnen vertellen.

• FabiRaket
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik begreep juist dat het verschil in productie te maken heeft met de elektromotor voorin bij de 50. Die wordt geproduceerd door Bosch, terwijl de achtermotor door BMW inhouse wordt geproduceerd.

Die motor voorin moet straks ook nog eens in andere modellen, zoals de i3, en dat beperkt de mogelijkheden tot opschalen.

Alles van Apple

• mdeiman

mdeiman

Project 45 -> iX3

TL999 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:49:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je ook deze foutmeldingen op je auto? Die van mij heeft van 1 juni tot 4 aug bij BMW gestaan vanwege dit probleem.
Eerste scherm niet. Tweede wel. Hoeveel foutmeldingen zullen er in de code zitten…? 😅

Shit happens.

• Tutter
FabiRaket schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:47:
Ik begreep juist dat het verschil in productie te maken heeft met de elektromotor voorin bij de 50. Die wordt geproduceerd door Bosch, terwijl de achtermotor door BMW inhouse wordt geproduceerd.

Die motor voorin moet straks ook nog eens in andere modellen, zoals de i3, en dat beperkt de mogelijkheden tot opschalen.
Volgens mij een broodje aap verhaal, het komt nergens terug in de officiële kanalen..

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:06
Ik heb de auto vanochtend afgeleverd gekregen. Met BMW-id waren al de nodige instellingen overgezet maar evengoed ben je nog wel enkele uurtjes zoet om alles naar je hand te zetten en om te kijken waar je in het menu dient te zijn. Ik denk dat het meeste nu wel is gelukt. De kleur van de interieurverlichting en de stoelinstellingen zullen bij het gebruik de komende periode vermoedelijk nog proefondervindelijk worden getweakt. Ik heb BMW Digital Premium en Parking Plus (met name vanwege de stoeprand-camera) nog geactiveerd. Parking Professional en Highway Assistant geloof ik wel. Voor mij niet nodig.

Met de af-fabriek instellingen vind ik het HK-geluidssysteem bij stilstand goed met voldoende laag, maar bij het rijden merk je dat met name de lage frequenties deels wegvallen in het rijgeluid en dat het nog wel wat schuiven met de EQ-instellingen gaat vergen om tot het optimum te komen. Mogelijk is de noise-canceling functie (ook) van invloed (?).

Bij het rijden viel al op dat de draaicirkel in vergelijking met de vorige iX3 enorm is verkleind. Met name achteruitrijdend de oprit op is dit een zegen.

Helaas bleek er op de achterklep een restyle-deukje te zitten. Dit heb ik direct gemeld. Vermoedelijk is dit tijdens transport of voor of bij het klaarmaken voor aflevering gebeurd. Dat wordt volgende week opgelost.

• Tutter
Is er iemand met de ix3-40 m sport pro uitvoering met de bmw sportstoelen?

Ik vraag me af of de m logo’s in de stoelen in de 40 (ook) verlicht zijn.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Tutter schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:16:

Ik heb er een proefgereden en voor zover ik kan beoordelen zijn de stoelen exact hetzelfde als bij de 50 (50 heb ik alleen ingezeten, niet gereden)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• TL999
mdeiman schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:54:
[...]

Eerste scherm niet. Tweede wel. Hoeveel foutmeldingen zullen er in de code zitten…? 😅
Dan heb je geluk en zal het allemaal meevallen 😏 ik kreeg een demo ix3 mee en die had ook eens in de zoveel tijd die fouten van in het tweede scherm. Ook bij erg veel ritten deed de linker camera het niet en soms achter niet en soms geen van allen. Nog geen bugs te fixen.

• mdeiman

mdeiman

Project 45 -> iX3

TL999 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:06:
[...]

Dan heb je geluk en zal het allemaal meevallen 😏 ik kreeg een demo ix3 mee en die had ook eens in de zoveel tijd die fouten van in het tweede scherm. Ook bij erg veel ritten deed de linker camera het niet en soms achter niet en soms geen van allen. Nog geen bugs te fixen.
Wat is geluk? Had niet mogen gebeuren. En afwachten nog of het vervangen van de accu en regeleenheid de oplossing is. Ben er nog niet gerust op. Hopelijk hoor ik het halverwege volgende week.

Zo zijn er toch al wel de nodige problemen bij eigenaren. Ik denk dat het alles ook te complex wordt voor de engineers / technici om zaken foutloos of vrijwel foutloos op te leveren.

Shit happens.

• rolelael
Tutter schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:16:

Stoelen zijn in de 40 hetzelfde, met name bij instappen kleurt het logo in de M kleuren. Tijdens t rijden , witte letters en omranding

• XiXinTheMix
  • Laatst online: 19:39
Vandaag bij garage geinformeerd naar status van onze bestelde ix3 40.
Productie zou binnen enkele weken zijn en aflevering 2 maand eerder.
Leuk om zoiets te horen, maar toch best eerst afwachten tot het effectief zover is.

• Nielspunt
  • Laatst online: 13:57
D-dickmann schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:24:
[...]

en welke snelheid hou je dan aan op de snelweg? En laden lijkt me haast onmogelijk zonder loskoppelen van de caravan? Of zoek je de laadstations uit op de juiste opzet zodat je kan laden met aanhanger aangekoppeld (die ben ik niet veel tegengekomen in Frankrijk).
90-95 km/u - inderdaad tot nu toe steeds losgekoppeld laden (ik heb een abo op Ionity genomen), 2 min werk met de fantastische camera, de mover niet eens gebruikt.

• Tutter
rolelael schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:07:
[...]

Stoelen zijn in de 40 hetzelfde, met name bij instappen kleurt het logo in de M kleuren. Tijdens t rijden , witte letters en omranding
Namelijk m’n VIN mogen ontvangen, en in de app zie ik in de galerij geen duidelijke m symbolen in de stoelen namelijk.

De auto wordt eens dezer dagen gebouwd. Ben benieuwd hoelang het duurt voor hij geleverd wordt..

• rolelael
Als ik in de NL config kijk naar de 40 met M Sport Pro dan zie ik daar wel degelijk de zelfde M sportstoelen als in de 50. Dus ik zou me geen zorgen maken. Ze gaan heus geen 2 verschillende M stoelen maken.

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:16
(jarig!)
Las toevallig dat in China ook een 30(L) variant met 250 pk gaat uitkomen. Denk dat dat voor Europa geen prioriteit heeft zeker de i3 nu flink geproduceerd wordt.

• FabiRaket
Inmiddels een volle dag gereden in de 40. Die had ik besteld op basis van een 3-daagse proefrit in de 50. Ik beperk mijn tot het vermogen.

Mijn theorie (lees: hoop) was dat van het vermogen weinig verschil zou zijn te merken. Bij de 50 schijnt de motor voorin alleen bij te schakelen wanneer rijomstandigheden of het ‘gaspedaal’ daarom vragen. De achtermotor is identiek.

De 40 voelt bloedsnel aan. Een veelvoud aan vermogen dan wat voor de dagelijkse ritten nodig is, zelfs met een zware rechtervoet. Met vlot rijden merk ik geen verschil met de 50. Dat wil niet zeggen dat er geen verschil is. Als je volgas de oprit van de snelweg op gaat, dan merk je duidelijk verschil. De 50 is angstaanjagend, de 40 is slechts bloedsnel. Ook de onmerkbare smooth stop functie is inderdaad aanwezig bij de 40.

Gemiddelde verbruik binnen en buiten bebouwde kom: gem 14,1 Khw/100km (rit 1.5 uur). Mix met snelweg met te hoge pieksnelheden: 18.5. Dat valt mij zeer mee.

Detail: het viel mij op dat de achterbak een rvs strip heeft sinds de juli update.

Alleen de spraakassistent doet niks en blijft hangen bij het downloaden van de Nederlandse taal. Daar moet ik nog even voor terug. Alle apps zijn up-to-date, wifi is verbonden en de OS is de laatste versie (26.07.31).

Alles van Apple

• rolelael
Rvs strip was er toch altijd al? Zelfs in de testwagen die ik in april had. Mijne is gemaakt in juni en die heeft de rvs strip ook

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:29
rolelael schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:56:
Rvs strip was er toch altijd al? Zelfs in de testwagen die ik in april had. Mijne is gemaakt in juni en die heeft de rvs strip ook
Klopt, mijne in maart en idem.

• FabiRaket
rolelael schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:56:
Dan vergis ik mij, excuus :)

Alles van Apple

• Tutter
Kan iemand me vertellen of je de app van bmw open moet hebben of open op de achtergrond om de deuren te ontgrendelen etc. Of kan de app gewoon (zoals bij Tesla) afgesloten zijn/ blijven?

• mdizzy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:39
Tutter schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:34:
Kan iemand me vertellen of je de app van bmw open moet hebben of open op de achtergrond om de deuren te ontgrendelen etc. Of kan de app gewoon (zoals bij Tesla) afgesloten zijn/ blijven?
Mijn Pixel moet ik enkel tegen de deurgreep houden, niet unlocken. Het is trouwens Google Wallet die voor het ontgrendelen zorgt.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:26
Een iPhone kan gewoon in je zak blijven zitten. Tenzij je passieve toegang uit zet. Dan moet je de wallet app openen en je telefoon bij de deurhendel houden.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• kstja0
(jarig!)
Bij een Samsung zit de key in de Samsung wallet. Telefoon hoeft niet tevoorschijn worden gehaald.

• Tutter
Beatman schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:31:
Een iPhone kan gewoon in je zak blijven zitten. Tenzij je passieve toegang uit zet. Dan moet je de wallet app openen en je telefoon bij de deurhendel houden.
En de app van bmw hoeft niet actief te zijn?

• Bart Simpson
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:06
Tutter schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 15:16:
[...]

En de app van bmw hoeft niet actief te zijn?
De sleutel zit in de wallet. iPhone in de buurt is ontgrendeling van de auto. Je hoeft er niets voor te doen.

• rolelael
Is via uwb chip. Dus idd geen app openen. Oudere iphones hebben dit niet , alsook sommige gewone pixels bv ( enkel de pro vanaf een bepaalde versie) . Werkt trouwens super

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:23
Weet iemand toevallig of de ix3 (standaard of als optie) ook een warmtewerende voorruit en evt. zijruiten heeft?

• Tutter
cd2013 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:08:
Weet iemand toevallig of de ix3 (standaard of als optie) ook een warmtewerende voorruit en evt. zijruiten heeft?
Ik denk van wel, bij mij staat in de optielijst in de app:
Panoramadak voorzien van warmtewerend glas en dan nog apart vermeld extra warmtewerend glas. Ik heb wel de optie getinte ramen gekozen, wellicht maakt dat verschil wanneer je die optie niet kiest(?)

• FabiRaket
Tutter schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 18:51:
Ah, ik ga er ook mee aan de slag dan :-)
Niets is erger (vind ik) dan rammels in een auto :-/

Misschien is grofmazig muggen-hor- gaas een idee(?)

[...]
Vervolg op een aantal eerdere posts. Aangezien ik online nergens roosters kon vinden heb ik ze zelf gemaakt. Inmiddels heb ik ze geüpload naar Makerworld voor degenen met een printer (zal komende dagen ergens online verschijnen, trefwoord: BMW iX3 NA05.

Na een aantal verschillende testversies, erg tevreden met het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCG7JSjes2l7KcKkJZoTIONzB-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsHtvVzik1OWflqoyuLVVeE5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YD3BkLtKXoaSiHDcr_Iq9WIar9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwilpXeHzVAZpCBvIJ2CHP0P.jpg?f=fotoalbum_tile
Edit:

linkje klik

[ Voor 4% gewijzigd door FabiRaket op 09-08-2026 20:00 ]

Alles van Apple

• MooDyBLueS
  • Niet online
rolelael schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:35:
Is via uwb chip. Dus idd geen app openen. Oudere iphones hebben dit niet , alsook sommige gewone pixels bv ( enkel de pro vanaf een bepaalde versie) . Werkt trouwens super
In de basis worden alleen iPhones, Google Pixels en Samsung Galaxy's ondersteund, andere smartphones sowieso niet. En hoe het bij Pixels/Galaxy's precies zit weet ik verder niet, maar iPhones moeten de UWB chip hebben om volledig contactloos te kunnen werken, maar dat zijn niet alleen oudere iPhones.

Ook de alle e-modellen (16e/17e) en SE modellen hebben geen UWB chip dus kan je wel in Apple Wallet zetten maar dien je de telefoon tegen de NFC lezer in de deurhendel te houden.

Hier staan alle iPhones met UWB chip volgens Apple zelf.

Nog een handige bijkomstigheid: als je iPhone batterij leeg is heb je nog tot ±5 uur erna de mogelijkheid om alsnog je auto te openen en te starten, alleen moet je hem dan wel tegen de NFC lezer houden om dit te laten werken. Dus de kans dat je er echt niet in komt is praktisch nihil, want wie het voor elkaar krijgt om z'n telefoon dusdanig leeg te laten lopen dat deze uitvalt én binnen 5 uur geen oplader kan vinden doet toch echt iets gigantisch fout.

[ Voor 21% gewijzigd door MooDyBLueS op 09-08-2026 19:35 ]

• cd2013
Tutter schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:32:
[...]

Ik denk van wel, bij mij staat in de optielijst in de app:
Panoramadak voorzien van warmtewerend glas en dan nog apart vermeld extra warmtewerend glas. Ik heb wel de optie getinte ramen gekozen, wellicht maakt dat verschil wanneer je die optie niet kiest(?)
Bij het panodak zag ik het inderdaad staan, maar bij voor de voorruit zie ik niet heel expliciet voor bij komen. Ik heb het bij mijn huidige x1 aftermarket laten installeren en het maakt een giga verschil.

• rolelael
MooDyBLueS schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 19:33:
[...]

In de basis worden alleen iPhones, Google Pixels en Samsung Galaxy's ondersteund, andere smartphones sowieso niet. En hoe het bij Pixels/Galaxy's precies zit weet ik verder niet, maar iPhones moeten de UWB chip hebben om volledig contactloos te kunnen werken, maar dat zijn niet alleen oudere iPhones.

Ook de alle e-modellen (16e/17e) en SE modellen hebben geen UWB chip dus kan je wel in Apple Wallet zetten maar dien je de telefoon tegen de NFC lezer in de deurhendel te houden.

Nog een handige bijkomstigheid: als je iPhone batterij leeg is heb je nog tot ±5 uur erna de mogelijkheid om alsnog je auto te openen en te starten, alleen moet je hem dan wel tegen de NFC lezer houden om dit te laten werken. Dus de kans dat je er echt niet in komt is praktisch nihil, want wie het voor elkaar krijgt om z'n telefoon dusdanig leeg te laten lopen dat deze uitvalt én binnen 5 uur geen oplader kan vinden doet toch echt iets gigantisch fout.
Klopt/ dank voor de volledigheid. Bij mijn vorige wagen ( i4 ) kon ik niet anders dan de iphone tegen de hendel houden - omdat daar geen uwb in zat. Dit is toch wel een verademing. Geen sleutel meer mee. Nog geen enkele keer een probleem gehad

• Tokheim
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 19:57
Ik gebruik gewoon de ouderwetse sleutel 😂 De auto staat op onze oprit en als ik in de keuken sta met mijn iPhone op zak of mijn Applewatch om mijn pols gaat ie al van het slot af. Dus leuke gadget maar niet handig in mijn situatie.

• Tutter
cd2013 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 19:52:
[...]

Bij het panodak zag ik het inderdaad staan, maar bij voor de voorruit zie ik niet heel expliciet voor bij komen. Ik heb het bij mijn huidige x1 aftermarket laten installeren en het maakt een giga verschil.
Klopt, ik heb het ook nergens zien staan, ook niet bij het configureren noch bij de offerte van de dealer. Pas nu ik de VIN heb toegevoegd in de app zag ik bij de configuratie staan dat er extra warmtewerend ramen zijn. Maar ik denk dat hiermee de zijruiten bedoeld worden daar ik de getinte versie heb genomen.

In m’n huidige i4 heb ik ook de voorraam aftermarket laten doen, merk idd enorm verschil.

• Tutter
Tokheim schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:10:
Ik gebruik gewoon de ouderwetse sleutel 😂 De auto staat op onze oprit en als ik in de keuken sta met mijn iPhone op zak of mijn Applewatch om mijn pols gaat ie al van het slot af. Dus leuke gadget maar niet handig in mijn situatie.
Dat is inderdaad niet handig. Over hoeveel afstand heb je het dan tussen jouw keuken en de auto als ik vragen mag.

• Tutter
FabiRaket schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:58:
[...]

Vervolg op een aantal eerdere posts. Aangezien ik online nergens roosters kon vinden heb ik ze zelf gemaakt. Inmiddels heb ik ze geüpload naar Makerworld voor degenen met een printer (zal komende dagen ergens online verschijnen, trefwoord: BMW iX3 NA05.

Na een aantal verschillende testversies, erg tevreden met het resultaat:
[Afbeelding][Afbeelding]
Edit:

linkje klik
Ziet er goed uit :-)
Jammer dat ik geen printer heb 😌

• Tutter
MooDyBLueS schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 19:33:
[...]

Das handig, alleen m’n Apple Watch is al voldoende :-)

• Tokheim
Tutter schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:17:
[...]

Dat is inderdaad niet handig. Over hoeveel afstand heb je het dan tussen jouw keuken en de auto als ik vragen mag.
1,5 meter van de auto als ik voor het keukenblad bij het raam sta.

• FabiRaket
Wat is het nut van het 'wifi acces point'? De auto verbindt thuis al met Wifi en onderweg heb ik Digital Premium, dus wat mis ik als ik 'wifi acces point' uitzet? Anders gezegd, wat doet deze functie exact?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwlHPhZS4vBcrAWR_taCVFG_sCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkxvaNVZQejR4YUS9CaNncKk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door FabiRaket op 09-08-2026 22:59 ]

Alles van Apple

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:26
Tokheim schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 22:14:
[...]

Dat probleem had ik ook met mijn iX1 + iPhone met UWB chip. En ik loop er ook nogal vaak langs. Daarom in de auto ingesteld dat de auto pas ontgrendelt als je je hand in de deurhendel deed. Op slot gaat pas als je je vinger op de buitenkant van de deurgreep legt.

Ik ben benieuwd of zoiets ook in de iX3 kan, want daar kan je hand niet meer in de deurgreep.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Tutter
Tokheim schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 22:14:
[...]

Dat is dichtbij inderdaad, van benieuwd hoever de afstand kan zijn, mijn auto zal zo’n 2.5 meter verder geparkeerd staan.

Ik dacht te hebben begrepen dat je het ook zo kan instellen dat de auto alleen opent als je de deurgrepen aandrukt, dus comfort acces zonder dat de auto op afstand al opent, klopt dat niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Tutter op 10-08-2026 05:14 ]

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:15

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

FabiRaket schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 22:58:
Wat is het nut van het 'wifi acces point'? De auto verbindt thuis al met Wifi en onderweg heb ik Digital Premium, dus wat mis ik als ik 'wifi acces point' uitzet? Anders gezegd, wat doet deze functie exact?[Afbeelding]
Is dit niet een hotspot?

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:16
Bron google: Het wifi-access point (de wifi-hotspot) in je BMW iX3 verandert je auto in een mobiele router. Hiermee laat je tot tien apparaten, zoals tablets van kinderen of laptops van passagiers, tegelijk via het ingebouwde netwerk van de auto op hoge snelheid internet.

• Bashy
cd2013 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 19:52:
[...]

Een nieuwe voorruit laten plaatsen bedoel je?

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Worra schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:30:
Bron google: Het wifi-access point (de wifi-hotspot) in je BMW iX3 verandert je auto in een mobiele router. Hiermee laat je tot tien apparaten, zoals tablets van kinderen of laptops van passagiers, tegelijk via het ingebouwde netwerk van de auto op hoge snelheid internet.
Hoe wordt deze wifi gevoed? Kan je bijv esim installeren in ix3?

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:16
DEvRV schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:43:
[...]

1. Geen gratis data: Je kunt dit niet zomaar voortslepen vanuit je eigen telefoonbundel; vaak heb je een apart data-abonnement of een actieve persoonlijke eSIM nodig via BMW ConnectedDrive.
  2. Verschil met Apple CarPlay: De wifi in je auto wordt ook gebruikt voor draadloze verbindingen zoals Apple CarPlay of Android Auto, maar dat is iets anders dan het delen van een externe internetverbinding via de hotspot

• Miesjh

Miesjh

DEvRV schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:43:
[...]

In de My BMW app heb ik bij voertuigconfiguratie de optie Personal eSIM.
De Personal eSIM maakt een Personal Hotspot in het voertuig mogelijk.

• rolelael
Ik heb die optie ook maar eronder staat : ix3 50 incompatible :-)

• Miesjh

Miesjh

rolelael schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:02:
Ik heb die optie ook maar eronder staat : ix3 50 incompatible :-)
Ja ik ook, maar heb wel de mogelijkheid om de eSIM te activeren.

• cd2013
Bashy schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:19:
[...]

Een nieuwe voorruit laten plaatsen bedoel je?
Warmtewerend folie laten plaatsen op de voor en zij ruiten

• Bashy
cd2013 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:18:
[...]

Warmtewerend folie laten plaatsen op de voor en zij ruiten
Check. Ik heb het idd al laten plaatsen op de zijruiten, nog niet op de voorruit.

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Miesjh schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:04:
[...]

Ja ik ook, maar heb wel de mogelijkheid om de eSIM te activeren.
En nog beperkingen tot aanbieders? Of gewoon elke willekeurige Simyo/budgetthuis etc te in te stellen?

• Miesjh

Miesjh

DEvRV schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:57:
[...]

En nog beperkingen tot aanbieders? Of gewoon elke willekeurige Simyo/budgetthuis etc te in te stellen?
Ubigi en Xtreme.

• kstja0
(jarig!)
Bashy schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 15:04:
[...]

Check. Ik heb het idd al laten plaatsen op de zijruiten, nog niet op de voorruit.
Zelfde hier. Ze wilde gezien de pv en folie daar niet overheen gaan en tegen de rand aan is wellicht niet zo mooi omdat je dit dan weer ziet.

• Stebol
  • Laatst online: 22:23
Waar laten jullie dat warmtewerend folie plaatsen? Bij de dealer?

• kstja0
(jarig!)
Stebol schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:26:
Niet bij de dealer, bij een specialist voor auto wraps en / of raam folies.

• depette
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:08
Gisteren gemerkt dat de deurhendel buiten van passagier niet meer correct intrekt. Bekeken en blijkt dat er een rubber binnenin de deurhendel los hangt. De andere deurhendels ook nagekeken en die zijn allen al vervormd…. (Bij het intrekken klemt het op die rubber)

Nog mensen met dit?

• FabiRaket
depette schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:30:
Gisteren gemerkt dat de deurhendel buiten van passagier niet meer correct intrekt. Bekeken en blijkt dat er een rubber binnenin de deurhendel los hangt. De andere deurhendels ook nagekeken en die zijn allen al vervormd…. (Bij het intrekken klemt het op die rubber)

Nog mensen met dit?
Schijnt iets te zijn dat vaker voorkomt (las ik in de Facebook groep 'BMW iX3 Neue Klasse Europe, post 2 augustus). Iemand schrijft daar:

"t is happening on ALL the NEUE klasse iX3 models as they all use the same system and rubber sealing. I spoke to my dealership this week and we came to the conclusion we might as well wait until there is a campaign to fix this. Replacing it with the same rubber sealing makes ZERO sense as they will break to. To mechanics discussed what is was for....it might not even be so important, so lets see what happens"

Alles van Apple

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja dat is altijd een mooie 'het is helemaal niet zo belangrijk '. Waarom zit het er dan in? Alsof een fabrikant ergens voor de lol rubber in gaat stoppen terwijl het niet nodig is :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• cd2013
Stebol schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 16:26:
Ik heb dat in Eindhoven laten doen (weet niet of ik het mag noemen maar bij Luna glass tinting), je krijgt ook een certificaat (mbt legale tint etc), al is het nauwelijks te zien. Een van mijn zorgen was dat het tijdens rijden in het donker te veel zicht zou verminderen, maar dat is zga niet te merken.

Heeft voor mijn x1 voor en zijruiten (alleen voorzijde) 440 euro incl btw gekost ("Voorzijde pakket Maximum Performance (Consument)"), maar dat was in 2024. Heel tevreden over, zowel over het folie qua werking, als mede de installateur.

• Stebol
  • Laatst online: 22:23
cd2013 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 05:36:
[...]

Ik heb dat in Eindhoven laten doen (weet niet of ik het mag noemen maar bij Luna glass tinting), je krijgt ook een certificaat (mbt legale tint etc), al is het nauwelijks te zien. Een van mijn zorgen was dat het tijdens rijden in het donker te veel zicht zou verminderen, maar dat is zga niet te merken.

Heeft voor mijn x1 voor en zijruiten (alleen voorzijde) 440 euro incl btw gekost ("Voorzijde pakket Maximum Performance (Consument)"), maar dat was in 2024. Heel tevreden over, zowel over het folie qua werking, als mede de installateur.
Dank voor de nadere toelichting!

• Tutter
FabiRaket schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:39:
[...]

Schijnt iets te zijn dat vaker voorkomt (las ik in de Facebook groep 'BMW iX3 Neue Klasse Europe, post 2 augustus). Iemand schrijft daar:

"t is happening on ALL the NEUE klasse iX3 models as they all use the same system and rubber sealing. I spoke to my dealership this week and we came to the conclusion we might as well wait until there is a campaign to fix this. Replacing it with the same rubber sealing makes ZERO sense as they will break to. To mechanics discussed what is was for....it might not even be so important, so lets see what happens"
Het is nogal stellig te zeggen dat “allen” dit hebben, die persoon of dealer overziet niet alles lijkt mij.

• jessepost
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:17
Ik wil graag warmtewerend folie op de voorruit én de voorste zijruiten laten zetten. Hier lees ik dat sommigen alleen de zijruiten hebben gedaan. Is er een technische reden om de voorruit over te slaan? Denk aan de camera's achter de ruit of het head-up display oid.

En hoe lang bleef de voorruit bij jullie wazig na plaatsing? Of is dat geen issue?

• GJ1
  • Laatst online: 21-08 21:57

GJ1

iX3 NA5 – Dutch (NL) spraakassistent werkt niet en blijft downloaden op 0%

Ik heb mijn nieuwe BMW iX3 40 neue klasse vorige week ontvangen zonder werkende spraakassistent.

Zijn er hier meer mensen met problemen met de Nederlandse BMW Intelligent Personal Assistant in de nieuwe iX3 / OS X?

Bij mijn iX3 40 lukt het downloaden/activeren van Dutch (NL) voor de spraakassistent niet.

Onder Taal van uw assistent staat:

“Dutch (NL) wordt gedownload…”

maar de download blijft permanent op 0% staan.

De auto heeft de recente software-update van 31 juli 2026 (26.07.31) geïnstalleerd.

Ik heb geprobeerd de complete taal van de auto naar Duits te veranderen. Menu’s, displays en bediening worden allemaal Duits. Alleen de taal van de Personal Assistant verandert niet mee. Die blijft op Dutch (NL) staan en blijft het Nederlandse pakket op 0% proberen te downloaden.

Ik kan daardoor dus ook niet testen of de Duitse spraakassistent wel werkt.

Kort samengevat:
  • iX3 40 / Neue Klasse NA5
  • BMW Operating System X
  • software 26.07.31
  • Dutch (NL) Personal Assistant blijft op download 0%
  • wijzigen van de voertuigtaal naar Duits werkt
  • assistenttaal blijft desondanks Dutch (NL)
  • probleem blijft ook na de laatste software-update bestaan
Zijn er hier andere Nederlandse iX3-eigenaren bij wie Dutch (NL) wél volledig is gedownload en de spraakassistent in het Nederlands werkt?

En kan iemand met OS X / 26.07.31 controleren wat er bij Taal van uw assistent staat?

Vooral interessant om te weten of iemand hetzelfde 0%-probleem heeft, of dat Dutch (NL) bij anderen gewoon wordt gedownload.

Zie foto's waarop te zien is dat Dutch (NL) op 0% blijft staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVpoQyLkSOxFSJEmt2pBvRoQbaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cApqMNBZT0ExJcI6dny8hymN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BXotj3FHopiGvicBNUQm-RefGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZZBBxtb9ETDMD7Hj5f5Ce2w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRwDYQ2GvFPX7HJ3JITNx9kwHs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5opBP2nQzJgvSIv4yQXDwUyd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdkMhIb3WfUIdAX4tl9YWqnuLGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgUBYaZOBuOFFWRwMcC6KonG.jpg?f=fotoalbum_large

• Miesjh

Miesjh

Zou het ermee te maken hebben dat de OTA update van jouw versie is stilgelegd? De versie die jij hebt kan alleen door een dealer geinstalleerd worden op dit moment.

• FabiRaket
GJ1 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:34:

Ik heb mijn nieuwe BMW iX3 40 neue klasse vorige week ontvangen zonder werkende spraakassistent.

Zijn er hier meer mensen met problemen met de Nederlandse BMW Intelligent Personal Assistant in de nieuwe iX3 / OS X?

Bij mijn iX3 40 lukt het downloaden/activeren van Dutch (NL) voor de spraakassistent niet.

De auto heeft de recente software-update van 31 juli 2026 (26.07.31) geïnstalleerd.

Ik heb geprobeerd de complete taal van de auto naar Duits te veranderen. Menu’s, displays en bediening worden allemaal Duits. Alleen de taal van de Personal Assistant verandert niet mee. Die blijft op Dutch (NL) staan en blijft het Nederlandse pakket op 0% proberen te downloaden.

Kort samengevat:
  • BMW Operating System X
  • software 26.07.31
Zijn er hier andere Nederlandse iX3-eigenaren bij wie Dutch (NL) wél volledig is gedownload en de spraakassistent in het Nederlands werkt?

En kan iemand met OS X / 26.07.31 controleren wat er bij Taal van uw assistent staat?

Vooral interessant om te weten of iemand hetzelfde 0%-probleem heeft, of dat Dutch (NL) bij anderen gewoon wordt gedownload.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 40 die afgelopen vrijdag is afgeleverd. De software is identiek aan de versie die jij hebt vanuit de fabriek.

Het lijkt erop dat het systeem een taalpakket probeert te downloaden en die download niet start (wellicht vanwege een niet bestaande link?). De dealer heeft aangegeven dat meerdere voertuigen dit hetzelfde probleem hebben, maar dat er nog geen oplossing vanuit BMW is aangedragen.

Overigens heb ik de auto volledig gereset en opnieuw ingesteld, herhaaldelijk reset met de volume button (30sec), en ook het wijzigen van de taal helpt niet. Verder heb ik in het menu de apps die verband houden met spraak gereset (cache verwijderd etc) en ook dat heeft niet geholpen.

Mocht iemand een oplossing hebben, dan hoor ik het graag!

Alles van Apple

• Elrolo
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-09 11:29
Tja de software bevat (iig bij mij) nog wel meer problemen en ik hoop dat dit snel wordt opgelost

- melding " telefoon op draadloze lader" wordt iedere keer uitgeschakeld

- reset van equalizer

- rijgeluid wordt aangezet

- favorieten map radio eens in de zoveel tijd verdwenen. Later weer tig dezelfde in de lijst, die bij verwijderen weer achteraan in de rij staan...

- assistent die niet meer luistert en welke pas weer werkt na een harde reset van de Idrive

De taal in dan wel NL! Ik heb de laatste OTA software en heb expres maar 1 profiel aangemaakt aan welke de sleutel en 2 telefoons zijn gekoppeld. Dit gaf nog meer problemen .

Volgens mij had ook de vorige IX3 rammelende software in het begin, maar had gehoopt dat ze dit beter onder de knie hadden

• kstja0
(jarig!)
jessepost schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:45:
Ik wil graag warmtewerend folie op de voorruit én de voorste zijruiten laten zetten. Hier lees ik dat sommigen alleen de zijruiten hebben gedaan. Is er een technische reden om de voorruit over te slaan? Denk aan de camera's achter de ruit of het head-up display oid.

En hoe lang bleef de voorruit bij jullie wazig na plaatsing? Of is dat geen issue?
De reden om de vooruit niet te doen was voor mij en de installateur om 2 redenen. Voor de pv zit speciaal folie op het raam voor de reflectie. Deze wordt indirect op het raam geprojecteerd. Wat als je daar folie overheen plaatst? Een andere optie was folie tegen de naad aan plakken maar dat ziet er wellicht niet mooi uit.

• FabiRaket
Elrolo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:09:
Tja de software bevat (iig bij mij) nog wel meer problemen en ik hoop dat dit snel wordt opgelost

- reset van equalizer

- favorieten map radio eens in de zoveel tijd verdwenen. Later weer tig dezelfde in de lijst, die bij verwijderen weer achteraan in de rij staan...

- assistent die niet meer luistert en welke pas weer werkt na een harde reset van de Idrive

De taal in dan wel NL! Ik heb de laatste OTA software en heb expres maar 1 profiel aangemaakt aan welke de sleutel en 2 telefoons zijn gekoppeld. Dit gaf nog meer problemen .

Volgens mij had ook de vorige IX3 rammelende software in het begin, maar had gehoopt dat ze dit beter onder de knie hadden
Ondanks ons gezamenlijke probleem met de spraakassistent, heb ik (gelukkig) geen van de andere genoemde problemen die jij ervaart. Het overige werkt tot nu vlekkeloos. (Zou je mij evt via een PM op de hoogte willen houden van de reactie van jouw dealer?)

Alles van Apple

• jessepost
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:17
kstja0 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:29:
[...]

De reden om de vooruit niet te doen was voor mij en de installateur om 2 redenen. Voor de pv zit speciaal folie op het raam voor de reflectie. Deze wordt indirect op het raam geprojecteerd. Wat als je daar folie overheen plaatst? Een andere optie was folie tegen de naad aan plakken maar dat ziet er wellicht niet mooi uit.
Ah nu snap ik het. Ik ga het eens even goed bekijken met de foliespecialist komende zaterdag. Hij plakt al sinds 1993 folies op autoruiten, dus ik vertrouw hem wel. Misschien dat we eerst een stukje kunnen testen om te zien hoe de Panoramic Vision reageert. Bedankt voor de uitleg!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-09 22:01
jessepost schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:48:
[...]

Ah nu snap ik het. Ik ga het eens even goed bekijken met de foliespecialist komende zaterdag. Hij plakt al sinds 1993 folies op autoruiten, dus ik vertrouw hem wel. Misschien dat we eerst een stukje kunnen testen om te zien hoe de Panoramic Vision reageert. Bedankt voor de uitleg!
Ben benieuwd naar de bevindingen! Hou ons maar op de hoogte :-).

• depette
Miesjh schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 13:23:
Zou het ermee te maken hebben dat de OTA update van jouw versie is stilgelegd? De versie die jij hebt kan alleen door een dealer geinstalleerd worden op dit moment.
Is die versie teruggetrokken ?

• kstja0
(jarig!)
depette schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:13:
[...]

Is die versie teruggetrokken ?
Dat klopt. Hij was gestart voor OTA, maar is stop gezet. Gezien de issues lijkt mij dat een wijs besluit.

• Tutter
kstja0 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:21:
[...]

Dat klopt. Hij was gestart voor OTA, maar is stop gezet. Gezien de issues lijkt mij dat een wijs besluit.
Bedoel je de grote augustus update?

• kstja0
(jarig!)
Tutter schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:34:
[...]

Bedoel je de grote augustus update?
Ik heb dat min of meer vanuit bimmer post en motor talk forums. Maar eerlijk gezegd lees ik ook wel weer tegengestelde berichten. Wellicht nog even geduld om te zien of hij wellicht nog binnenkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door kstja0 op 11-08-2026 21:10 ]

• Tutter
kstja0 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:08:
[...]

Ik heb dat min of meer vanuit bimmer post en motor talk forums. Maar eerlijk gezegd lees ik ook wel weer tegengestelde berichten. Wellicht nog even geduld om te zien of hij wellicht nog binnenkomt.
Wellicht want hij wordt gefaseerd uitgerold, ik dacht ook te hebben begrepen dat de ota gewoon voortgezet wordt..

Inderdaad maar even afwachten.

• mindstrip
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:45
depette schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:30:

Nog mensen met dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19lW2aT9YRQ8qf9cKQSiL-E_FzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAl3xvIjA5TB5PZhBDOaFxYh.jpg?f=fotoalbum_large

Rubber op alle deuren ziet er zo uit.

[ Voor 12% gewijzigd door mindstrip op 11-08-2026 21:41 ]

• Tutter
mindstrip schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:39:
[...]

[Afbeelding]

Rubber op alle deuren ziet er zo uit.
Mag ik vragen: gaat dit over de eerst geleverde auto’s? Ik zie geen melding over recent geleverde auto’s..

• mdeiman

mdeiman

Project 45 -> iX3

Elrolo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:09:

- reset van equalizer

Als dat het is, zou ik er blij mee zijn.

Mijn auto nu al 1,5 week bij de garage. Technici in Hongarije zijn zelfs ingeschakeld. Duurt nog wel ff lijkt het.

Een nieuwe iX1 als vervangende auto mee. Ook een prima auto. Met een mooi panoramadak die voor de helft open kan en ook nog een scherm/doek die elektrisch open en dicht kan. Had ik ook wel zo in de iX3 willen hebben.

Shit happens.

• mindstrip
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:45
Tutter schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:26:
[...]

Mag ik vragen: gaat dit over de eerst geleverde auto’s? Ik zie geen melding over recent geleverde auto’s..
Auto is eind juni geleverd.

• Tutter
Recent dus. Heel vervelend dat men dat niet al heeft verholpen.
Er zijn toch veel meer problemen met van alles en nog wat dan je zou verwachten van bmw, ook al is het een volledig nieuw opgebouwd model/ type.

• TL999
GJ1 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:34:

Kort samengevat:
  • BMW Operating System X
  • software 26.07.31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn auto heeft ook de nieuwe software update gekregen bij de BMW dealer. Toen ik naar huis reed, werkte de spraakbegeleiding niet van de BMW navigatie. NL taalpakket was blijkbaar niet geinstalleerd. Ik heb de volume knop 15 seconden ingehouden daarna. Alle schermen werden zwart en daarna toen het weer aanging, kwam er ineens een pop-up dat NL pakket werd geinstalleerd. Daarna werkte de BMW navigatie wel met NL routebegeleiding.

Ik weet eigenlijk niet of mijn NL spraakassistent werkt. Ik gebruik die niet. Ik neem aan dat het wel werkt aangezien ik nu wel een NL taalpakket heb.

• Miesjh

Miesjh

TL999 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:43:
[...]

Mijn auto heeft ook de nieuwe software update gekregen bij de BMW dealer. Toen ik naar huis reed, werkte de spraakbegeleiding niet van de BMW navigatie. NL taalpakket was blijkbaar niet geinstalleerd. Ik heb de volume knop 15 seconden ingehouden daarna. Alle schermen werden zwart en daarna toen het weer aanging, kwam er ineens een pop-up dat NL pakket werd geinstalleerd. Daarna werkte de BMW navigatie wel met NL routebegeleiding.

Ik weet eigenlijk niet of mijn NL spraakassistent werkt. Ik gebruik die niet. Ik neem aan dat het wel werkt aangezien ik nu wel een NL taalpakket heb.
Is de uitspraak nu beter?

• depette
heb ondertussen een afspraak voor die rubbers te vervangen/herstellen. Maar vermoed niet dat dit veel gaat uitmaken als het 1 op 1 vervangen wordt...

• rolelael
Guys ( girls ) , hoe bevalt jullie range eigenlijk op de 50? Ik heb nu als een slak gereden vandaag, snelweg mixed 70-90-120 met 100% SOC. En hij geeft nu aan 87% 578km... Het is nog altijd een guess-o-meter. Slechts 1200 km mee gereden, en hij zal zich nog aanpassen

Ik kom van een i4m50 waar ik ook maar 320km mee kon doen , en de dochter een 500 km , dus ja zegt genoeg.

Als ik het nu zie kom ik beste geval uit op een 650 km range?

• Tokheim
Ik heb het volgende aan de hand:

ik gebruik niet de passieve toegang van de iphone app en apple watch app. So far so good. Ik gebruik 9 van de 10 keer de sleutel. Als ik de auto open via de iphone app wordt ik gezien door mijn BMW ID, maar als ik hem open met de Applewatch app ben ik gast? Al gezocht voor oplossingen maar ik kan niks vinden, iemand enig idee?

• mdeiman

mdeiman

Project 45 -> iX3

rolelael schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:44:
Guys ( girls ) , hoe bevalt jullie range eigenlijk op de 50? Ik heb nu als een slak gereden vandaag, snelweg mixed 70-90-120 met 100% SOC. En hij geeft nu aan 87% 578km... Het is nog altijd een guess-o-meter. Slechts 1200 km mee gereden, en hij zal zich nog aanpassen

Ik kom van een i4m50 waar ik ook maar 320km mee kon doen , en de dochter een 500 km , dus ja zegt genoeg.

Als ik het nu zie kom ik beste geval uit op een 650 km range?
Dat is toch dikke prima? En kom je niet op de snelweg, alleen binnenwegen ga je richting de 750km. Wil je nog verder kunnen, kun je nog de efficiency stand zetten. En wil je nòg verder, kun je iets aanvinken dat het met beperkingen nog verder gaat.

Maar ja, waarom zou je al meer dan 650 km willen? In de winter gaat er natuurlijk nog wel een heel flink stuk af. En, stroom is niet duur met een dynamisch contract en zonnepanelen.

Dus gewoon gebruiken die PK's en niet te veel nadenken over het verbruik.

Shit happens.

• Miesjh

Miesjh

Tokheim schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:05:
Ik heb het volgende aan de hand:

ik gebruik niet de passieve toegang van de iphone app en apple watch app. So far so good. Ik gebruik 9 van de 10 keer de sleutel. Als ik de auto open via de iphone app wordt ik gezien door mijn BMW ID, maar als ik hem open met de Applewatch app ben ik gast? Al gezocht voor oplossingen maar ik kan niks vinden, iemand enig idee?
Je kan via het menu je digitale sleutel koppelen aan een BMW ID.

• MooDyBLueS
  • Niet online
mdeiman schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:50:
[...]

Een nieuwe iX1 als vervangende auto mee. Ook een prima auto. Met een mooi panoramadak die voor de helft open kan en ook nog een scherm/doek die elektrisch open en dicht kan. Had ik ook wel zo in de iX3 willen hebben.
Dit is ook waarom ik geen panoramadak in de iX3 kies, het is weliswaar UV en warmtewerend glas, maar op echt zonnige hete dagen is het alsnog niet fijn. En dat er in de iX3 alleen een handmatig in te plaatsen cover te verkrijgen is, is deze prijsklasse onwaardig. Dus dan maar liever helemaal niet is mijn mening.

• mdeiman

mdeiman

Project 45 -> iX3

MooDyBLueS schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:30:
[...]

Dit is ook waarom ik geen panoramadak in de iX3 kies, het is weliswaar UV en warmtewerend glas, maar op echt zonnige hete dagen is het alsnog niet fijn. En dat er in de iX3 alleen een handmatig in te plaatsen cover te verkrijgen is, is deze prijsklasse onwaardig. Dus dan maar liever helemaal niet is mijn mening.
Nou, ik heb zelf wel een panoramadak in de ix3 en met echt heet weer geen enkel probleem hoor. Lange afstanden gereden, toen de auto het nog deed ;-), met rond de 35 graden. Echt dikke prima.

Shit happens.

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste