Nou jongens, hier is die dan. Waarschijnlijk 1 van de eerste in NL, want zelfs de dealer heeft zijn demo 40 nog niet binnen.
Wat ik van het rijden vind:
Moet zeggen dat ik vrij weinig merk van de RWD. Je voelt wel een hele lichte rwd basis maar voelt bijna hetzelfde als de xdrive. Auto plakt echt op de weg ivm de goodyear banden, ben blij dat die erop zitten. Misschien past dat ook wel beter bij de type auto. Anders dan dat, ik merk wel dat hij wat lichter aanvoelt dan de 50, die had ik een hele weekend mee dus goed vergelijkingsmateriaal. Ook voelt de auto wel wat comfortabeler maar ongeveer net zo snel, wellicht door de 21 inch ipv 22 inch wielen op de demo 50 auto en ook het gewicht. De ix3 40 logo moet nog zwart maar daar moet ik later voor terug komen.
Kortom gewoon een hele fijne auto. Wel een kanttekening: de 40 heeft niet zo’n mooie en volledige remklauw kapje als op de 50, dit viel wel tegen. Ze zijn wel rood maar minder zichtbaar/groot. Hebben dit dubbel gecheckt en blijkbaar is dat alleen op de 50. Wel jammer voor een auto van bijna 80k.
wel een vraag aan de andere rijders: kunnen jullie de drive recorder instellen of zit dit ingebakken in het systeem? Bij alle andere bmws kan je instellen hoe lang hij opneemt bij ongelukken etc, bij deze is nergens die setting te vinden