Het grote BMW iX3 neue klasse 2026 NA5 topic

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

• GraveHard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50
mailman|IA schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:12:
Na mijn eerder review hier boven, nog wat aanvullingen:
  • De laadklep ontgrendeld nog steeds niet automatisch, ook al vink ik dit aan zoals @Miesjh adviseerde in het menu
  • Deurgrepen doen de meest random acties. Soms blijven ze naar buiten staan na op slot gaan. Soms alleen 1 deurgreep, zoals linksachter gisteren. Openen is nog steeds soms met geluidssignalen en een flinke ruk aan de deurgreep en soms niet. Het lijkt erop dat als je de deur probeert te openen, terwijl de achterklep aan het sluiten is, hij daar nog niet klaar voor is.
  • Uitspraak van navigatiesysteem is echt zeer slecht. Heb zelden zulke slecht uitgesproken straatnamen gehoord
  • Carplay doet het soms een paar keer op rij wel en dan weer helemaal niet en start sowieso niet altijd op en moet dan handmatig worden aangezet
  • Gisterenavond zag ik plots dat stoplichten worden herkend als deze op rood staan. Dan krijg je in de HUD en panoramic vision een rood stoplicht te zien. Anderen dit ook gehad?
  • De inschatting van de SoC bij aankomst is vaak pesimistisch. Dat vind ik op zich prettig, want dit geeft veel zekerheid dat je altijd met meer aankomt dan verwacht.
Mij ervaring met de laadklep is dat deze na het voltooien of beëindigen van de laadsessie automatisch ontgrendeld na het openen van een portier.

Ik heb de zelfde ervaringen met de deurgrepen. Het systeem lijkt in de war te raken bij het veelvuldig in/uit bereik gaan van de sleutel. Tijdens het schoonmaken van de auto in de wasbox gaan ze alle kanten. Ook bij gesloten portieren en sluiten van de achterklep met de op slot knop blijven de grepen vaak uit staan. Uit ervaring zet ik in de wasbox "unlock on approach" nu standaard uit.

Met de uitspraak van het navigatie system heb ik dezelfde ervaring.

Rood stoplicht in de HUD zie ik geregeld. Een enkele keer ook als het stoplicht op groen staat, maar dan pakt die waarschijnlijk het stoplicht op wat er net naast zit.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:23

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

mailman|IA schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:12:
Na mijn eerder review hier boven, nog wat aanvullingen:

Gisterenavond zag ik plots dat stoplichten worden herkend als deze op rood staan. Dan krijg je in de HUD en panoramic vision een rood stoplicht te zien. Anderen dit ook gehad?
~~~[/list]
Ja, dit krijg je alleen als je te hard aan komt rijden. Voor de nieuwe BMW iX3 heeft BMW aangekondigd dat de nieuwe City Assistant verkeerslichten kan ondersteunen, waaronder stoppen voor rood en weer wegrijden bij groen. BMW gaf daarbij aan dat deze functionaliteit eerst in Duitsland wordt uitgerold en later via OTA-updates verder wordt uitgebreid.

[ Voor 22% gewijzigd door Miesjh op 07-07-2026 10:08 ]

Xbox Live: Miesjh NL

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:20
Miesjh schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:05:
[...]

Ja, dit krijg je alleen als je te hard aan komt rijden. Voor de nieuwe BMW iX3 heeft BMW aangekondigd dat de nieuwe City Assistant verkeerslichten kan ondersteunen, waaronder stoppen voor rood en weer wegrijden bij groen. BMW gaf daarbij aan dat deze functionaliteit eerst in Duitsland wordt uitgerold en later via OTA-updates verder wordt uitgebreid.
[YouTube: How-To: BMW City Assistant with Traffic Light Assistant.]
M'n oude doet dat ook al... en alhoewel ik sporadisch in Belgie het rode verkeerslicht op m'n dashboard zie werkt het stoppen/starten enkel in Duitsland.

MT Venus E 3.0 | HW P1 | UDM Pro | BMW iX3 | Alfen Single Pro | HA | evcc

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste