Endurance/Sportscar race topic 2026 editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:41
Prachtig om ze zo samen te zien racen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:04
Klopt. SuperGT, Jimmy Broadbent, Misha en dan Metzger als professional.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:23
Dit is ronde 5, aan het einde van ronde 7 zullen ze wel pitten.

Fantastisch om dit zo te zien!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• TheBrut3
Wat zijn die HWA EVO R's toch ook geweldig mooie wagens.

De M3 touring ging ook wel lekker, zo rond de top 10.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52
Wat een verschil tussen een GT3 mercedes en een GT4 Mercedes. Verstappen haalde net een GT4 in en je hebt het idee dat er op een GT4 iets ontbreekt als je ze van voren ziet.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:23
Zou wel handig zijn als ze in de overlay bij de namen aangeven wie achter het stuur zit. De namen staan immers al in beeld.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• TheBrut3
Haase heeft weer plezier gehad, goed om te lezen. Max ligt inmiddels zo'n 30 seconden voor.

• ge-flopt
Heeft Verstappen met die wat vroegere pitstop in eens een stap van minder dan 1 seconde voorsprong gemaakt naar 26?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33

Fuelke

Forza Ferrari

ge-flopt schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:16:
Die IMSA race van gisteren avond was wel weer een mooie. Ik stond versteld van Wickens die van pole vertrok en zelfs gewoon secondes weg reeds van de rest van het GT3 veld. Ook hoe de driver change verliep.
Mogen ze (net als bij bv Zanardi) een extra crew lid gebruiken om hem uit de auto te halen?
Ik zag die rijderswissel voor dat ik doorhad dat het Wickens was en ik dacht die wordt wel vlot uit de auto getrokken. Heel wat anders dan Frédéric Sausset die uit de auto getakeld werd in Le Mans.

Wel een bizarre actie tussen de BMW en de Porsche op het rechte stuk, die Porsche leek me toch echt de muur in gedrukt te worden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• asing
Rivanov schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:06:
Zou wel handig zijn als ze in de overlay bij de namen aangeven wie achter het stuur zit. De namen staan immers al in beeld.
Als "verwende F1 kijker" mis je van alles. Throttle, brake, rmp, snelheid, afstand tot elkaar en meer van dat.

Vergeken met de F1 is dit een low budget sport waar je al mee kan doen als je een oudere afgetrapte BMW hebt. Kosten om erbij te zijn vallen in het niet vergeleken bij F1 (daar ben je denk ik hetzelfde kwijt alleen al aan catering) en iedereen kan gratis meekijken via Youtube.

En dan krijg je dit soort races. Geweldig dat het kan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• asing
ge-flopt schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:12:
Heeft Verstappen met die wat vroegere pitstop in eens een stap van minder dan 1 seconde voorsprong gemaakt naar 26?
:Y O-) :z _/-\o_

• Rivanov
asing schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:13:
[...]

Als "verwende F1 kijker" mis je van alles. Throttle, brake, rmp, snelheid, afstand tot elkaar en meer van dat.

Vergeken met de F1 is dit een low budget sport waar je al mee kan doen als je een oudere afgetrapte BMW hebt. Kosten om erbij te zijn vallen in het niet vergeleken bij F1 (daar ben je denk ik hetzelfde kwijt alleen al aan catering) en iedereen kan gratis meekijken via Youtube.

En dan krijg je dit soort races. Geweldig dat het kan.
Ik ben niet nieuw hoor. ;)
Kijk al sinds jaar en dag endurance races. Maar het was gewoon een "algemene" opmerking aangezien ze de namen netjes weergeven. Maar markeer even de actieve rijder. Zelfs voor de doorgewinterde kijker ook handig. ;)
Heb niet continue de live-timing voor m'n neus.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• ge-flopt
Fuelke schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:12:
[...]

Ik zag die rijderswissel voor dat ik doorhad dat het Wickens was en ik dacht die wordt wel vlot uit de auto getrokken. Heel wat anders dan Frédéric Sausset die uit de auto getakeld werd in Le Mans.
Sausset was ook in Garage 56 gezet. Dus ze zouden ook niet vergeleken worden met de LMP2 wagens. En omdat Sausset niet aan de zijkant uit de wagen gehaald kon worden, was dat de beste manier.
Viel me wel op dat Wickins zijn bovenbenen vast hield, leek net of hij in een onzichtbaar stoeltje zat.
Wel een bizarre actie tussen de BMW en de Porsche op het rechte stuk, die Porsche leek me toch echt de muur in gedrukt te worden.
Dat de BMW in eerste instantie niet gestraft werd vond ik ook vreemd, zeker ook hoe hij de bocht de 2e keer wilde afnijpen. Als het hem gelukt was, had de hoek om in te sturen ook heel krap geworden.

• TheBrut3
ge-flopt schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:12:
20 seconden minder pitstop tijd.

• Rivanov
Flinke schade aan de #3 Merc.

• asing
Ziet er niet goed uit, Max heeft iets te pakken genomen op de Ring en de grill ligt eruit.

• TheBrut3
Slim van Mercedes weer. 2x waarschijnlijk winst, maar 2x niet winnen. Dus geen straf in de BoP voor de 24h.

• asing
TheBrut3 schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:36:
Slim van Mercedes weer. 2x waarschijnlijk winst, maar 2x niet winnen. Dus geen straf in de BoP voor de 24h.
Dit was zeker niet expres en ze willen Auer graag meer track time geven dus dat gaat zo ook niet lukken. :X

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-04 16:11
TheBrut3 schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:36:
Ja mooi dat een teamlid even een rat de baan op gooit op t juiste moment. Vast in iRacing reoefend.

• TheBrut3
Hopelijk komt na de laatste pitstops de spanning een beetje terug.

• TheBrut3
Verdiende overwinning van de Audi. Jammer dat de auto van Max zo lang in de garage stond, maar ook hij had een goede generale repetitie voor de 24h.

• Rivanov
TheBrut3 schreef op zondag 19 april 2026 @ 17:03:
Verdiende overwinning van de Audi. Jammer dat de auto van Max zo lang in de garage stond, maar ook hij had een goede generale repetitie voor de 24h.
Mwa. Denk dat hij liever gisteren had gereden om de stint in het donker te rijden. Heeft nog steeds geen echte nacht ervaring op de Ring. (Los van iRacing..)

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
meenkdrie schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:47:
[...]

Ja mooi dat een teamlid even een rat de baan op gooit op t juiste moment. Vast in iRacing reoefend.
Je zag Verstappen oprecht bij binnenkomst in de pitstop *fml* denken op dat moment.

Maar zijn er beelden van het incident? Heb de halve race gemist dus heb een deel in de herhaling gezien...

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• asing
ArcticWolf schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:26:
[...]

Je zag Verstappen oprecht bij binnenkomst in de pitstop *fml* denken op dat moment.

Maar zijn er beelden van het incident? Heb de halve race gemist dus heb een deel in de herhaling gezien...
Ik heb geen beelden gezien behalve die van de stream zelf terwijl ze in de garage bezig waren. Uiteindelijk bleek de splitter gebroken en de hele grill was weg. Dat zorgde voor aero problemen op Döttinger Höhe.

Ik ging even op X kijken voor je: Filmpje van de schade in de tweet.

• asing
Ik weet dat het RacingNews365 is, maar toch een leuke reactie van Christopher Haase over zijn race met Max : https://racingnews365.nl/...rstappen-gewoon-grandioos

Youtube heeft ook wat shorts met de acties van Max. Leuk om te zien!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
asing schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:35:
Crofty mode : He's having none of that!
Het teken dat je weet dat je te vaak Crofty hebt geluistert: Je kunt het hem daadwerkelijk horen zeggen in gedachten... :+

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:44

Chocoball

瞧好吧!

Verstappen is the talk of the town, niet alleen bij de NLS maar ook bij de IMSA race afgelopen weekend. Allemaal praten ze over Verstappen en een mogelijke truc die hij gebruikt.

Dat heeft ermee te maken dat zijn teamgenot Dani Juncadella na de NLS2 race iets wist te vertelleen over een dirty air truc van Verstappen maar wou verder niet in details treden. Sindsdien is men druk aan het speculeren wat het zou kunnen zijn. AMuS liet er nog wat gedachten over gaan en denkt men aan side-draft maar schijnbaar is er een belangrijke rol voor de splitter weggelegd die gisteren mogelijk door rommel op de baan stuk ging. De reparatie duurde 17 minuten voordat Auer kon verder rijden.

https://www.auto-motor-un...rioesen-verstappen-trick/

• asing
Het Engelse commentaar had het er ook al over. Blijkbaar is het mogelijk om de luchtstroom van je tegenstander te verstoren als deze naast je rijdt. Dat soort grappen is overigens niet nieuw, nascar maakt er ook gebruik van door letterlijk bumper op bumper te rijden.

De splitter was in dit geval de oorzaak van vibraties op Döttinger Höhe. Dat is vervelend want aan het einde tik je wel de 300km/h aan.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:44

Niellie41

[object Object]

Hier is een goede uitleg hoe side draft werkt.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste