There are no secrets, only information you do not yet have
je denkt dat door die bypass je het admin wachtwoord niet hoeft te hebben ..raym schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:58:
Beetje jammer dat je stap voor stap moet doen. Ik heb een bypass gevonden waardoor ik niet het admin wachtwoord hoefde te kraken, maar nu moet ik eerst het admin wachtwoord kraken..
helaas
[code]
<?xmlversion="1.0"encoding="UTF-8"?><calls><call>+7(946)353-85</call></calls>
[/code]
echter krijg ik geen antwoord in de chat, op het moment dat ik dit nummer submit?
[ Voor 5% gewijzigd door evanraalte op 10-02-2026 15:57 ]
Het kan wel. Ik had de benodigde informatie zonder het admin wachtwoord. :-) Maar goed, dan maar een iets langere string.zeroday schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:01:
[...]
je denkt dat door die bypass je het admin wachtwoord niet hoeft te hebben ..
helaasDie heb je nodig. en erin komen is 1 .. maar daar zitten nog wel 2 extra sneaky stappen in.
Zolang je de log maar krijgt.raym schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:42:
[...]
Het kan wel. Ik had de benodigde informatie zonder het admin wachtwoord. :-) Maar goed, dan maar een iets langere string.
Ik zit vast op de ssh sessie ... de help is waardeloos want die blijft hangen op waar ik al voorbij ben ..
de 2e easteregg binnen de ssh heb ik ook .. maar goed .. daarmee ben ik er nog niet
Ik ook. Ik laat hem even rusten. Ik dacht even een shell escape te kunnen doen maar dat lijkt een dood spoor.zeroday schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:45:
[...]
Zolang je de log maar krijgt.
Ik zit vast op de ssh sessie ... de help is waardeloos want die blijft hangen op waar ik al voorbij ben ..
de 2e easteregg binnen de ssh heb ik ook .. maar goed .. daarmee ben ik er nog niet
De chat Sara verwijst naar een discord. Wanneer ik naar die discord ga dan is de Discord link ongeldig.
Hier liep ik ook op vast. Weet niet precies hoe ver je gekomen bent maar hierbij nog een tip:zeroday schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:45:
[...]
Zolang je de log maar krijgt.
Ja daar ben ik inmiddels, maar dan loop ik vast..B1rt schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:26:
[...]
Hier liep ik ook op vast. Weet niet precies hoe ver je gekomen bent maar hierbij nog een tip:spoiler:SSH inception. Vanuit shadowlink-OS moet je nog een keer doorverbinden naar een andere server.
Sara geeft geen goede tips. Het kost je al tig helps (voor de fun) om verder te komen terwijl je er al bent
en ze weigert gewoon te accepteren dat je door de 2e deur bent .. dan krijg je deze tip
zonder wel (maar daar was ik al heel snel)
uiteindelijk zat ik dus wel helemaal goed, maar door iets te snel door te scrollen het laatste over het hoofd gezien ..
Update
voor het eerste de 3 easter-eggs gevonden
[ Voor 16% gewijzigd door zeroday op 10-02-2026 19:44 ]
Heb wel erg veel problemen deze episode rondom de state management in de browser. Progressie verdwijnt en ik moet regelmatig de hele episode opnieuw doorlopen omdat ik anders niet meer terug kan komen en niet meer kan communiceren met Sara. Bij een refresh verdwijnen chats en documenten etc. en werkt helemaal niets meer (zelfs video's en chats komen niet meer tevoorschijn). Enige optie die ik op dat moment heb is de aflevering opnieuw starten.
https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/
dragonfly28 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:04:
zit een beetje vast op dat admin password.spoiler:iemand een tip?snap dat ik die query met recovery password moet aanpassen maar snap ff niet hoe ik dat kan doen.
Edit: niet goed gelezen, je hebt de query al gevonden. Misschien kun je de query op zo een manier aanpassen dat hij meerdere wachtwoorden terugstuurt.
[ Voor 12% gewijzigd door Drabit op 11-02-2026 09:51 . Reden: Niet goed gelezen ]
Zover was ik inmiddels ook, maar hetgeen dat je voorstelde lukte niet. Maar inmiddels heb ik via dm een tip gehad om verder te gaan. Dank voor het meedenken.Drabit schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:30:
[...]spoiler:Ik had hier zelf ook helemaal geen ervaring mee, bij mij hielp het enorm om te kijken naar alle requests die werden verstuurd en ontvangen bij inloggen. Misschien kom je wel iets met sql tegen?
Edit: niet goed gelezen, je hebt de query al gevonden. Misschien kun je de query op zo een manier aanpassen dat hij meerdere wachtwoorden terugstuurt.
[ Voor 38% gewijzigd door tomieboy75 op 12-02-2026 10:39 ]
Heb ik ook last van, vooral dat de koppeling tussen Telegram en Sara niet goed werkt. Ik heb nu via Telegram al de ssh key ontvangen, maar Sara zit nog steeds vast op het krijgen van het wifi-wachtwoord. Leuk idee zo, maar jammer dat het net niet soepel werkt.tomieboy75 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:52:
Opzich leuke opdracht die 3e, alleen moet ik wel zeggen dat die Sara ondertussen wel echt begint te irriteren. Ik heb nu al voor de 4e keer gehad dat er opeens geen reactie meer komt, en dat je hem volledig opnieuw moet starten. En je weer begint bij die link van die router. Als ik dan iets typ dan komt er wederom geen reactie en moet je volledig opnieuw starten waardoor ook je tijd wordt gereset en je toegangscodes enzo waardoor je opnieuw met die Telegram bot enzo moet praten etc.
Ik heb hem nu weer gestopt voor de zoveelste keer en ga hem later weer helemaal overnieuw doen...
Licht demotiverend haha..
Op het OS waar je op een gegeven moment inlogt, heb ik volgens mij gevonden:spoiler:Heeft er iemand een tip?Dat je met een van die ssh keys moet door hoppen naar een andere server, alleen krijg ik constant connection refused.
De normale ssh commandos werken niet omdat het een Shadowlink OS custom is..(het ip of de url)
Sara is van het padjematsj schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:13:
[...]
Heb ik ook last van, vooral dat de koppeling tussen Telegram en Sara niet goed werkt. Ik heb nu via Telegram al de ssh key ontvangen, maar Sara zit nog steeds vast op het krijgen van het wifi-wachtwoord. Leuk idee zo, maar jammer dat het net niet soepel werkt.
en inderdaad zijn er nu een paar acties dat sara ziet of doorkrijgt dat je klaar bent. Maar als jij ineens in een andere sessie zit dan waar je bezig bent dan werkt dat natuurlijk niet .. Niet handig.
ikzelf zat allang op de andere server wist ook wel wat ik moest gebruiken maar alles wat ik maar intikte .. er kwam of geen reactie of ze begon weer van ja zoek naar iets om iets te stoppen .. ja duhh dat weet ik nu wel .. Uiteindelijk zoveel helps gestuurd om eea te forceren, maar de stapjes werden zo klein gemaakt dat ik bijv. 10 stappen nodig had om uiteindelijk te weten wat er als commando in gegeven moest worden en dan werkt dat commando van sara ook nog niet eens .. root@10.0.x.x werkt niet zonder de root wel.
ach ja .. te makkelijk moeten we het ook niet hebben
Laat maar... Je hoeft bot er niet bij te zetten.
[ Voor 35% gewijzigd door gertdegrote op 11-02-2026 16:52 ]
Union? ;-)Mickmeister schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:05:spoiler:Iemand een kleine tip?Ik krijg het niet voor elkaar met de query. Of de hij klapt eruit of een sql error.
Die Telegram chat is wat irritant, ik was er al maar was even weggelopen en toen moest ik het gesprek weer opnieuw begonnen.. en toen was zijn humeur veel slechter 😉
shift = (sum(ord(c) for c in key) % 64) % len(alphabet)
Eerst wordt daar een groot getal berekend door de unicode van alle characters in de key te sommeren. Maar vervolgens wordt iedere mogelijke uitkomst gereduceerd tot max 26 mogelijkheden, omdat de modulus van len(alphabet) genomen wordt. Code een klein beetje aangepast en backup_sample.shadow gedecrypt. De key was dus niet per se nodig, omdat je kan brute forces met max 26 iteraties
Respect hiervoor!vannilesoep schreef op maandag 16 februari 2026 @ 00:20:
Leuke game verder! Ik ben helemaal niet thuis in de cybersecurity, maar kan me er redelijk doorheen worstelen
Als je de specifieke tooling niet kent, maar conceptueel wel een idee hebt wat je wilt doen kan een LLM of simpele google search je natuurlijk aardig op weg helpen moet ik bekennen hoor
(Of een beetje hulp van de community, heb je ook nog tips voor m'n 1e spoiler block in m'n vorige post?
[ Voor 3% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 16-02-2026 20:48 ]
Zit je nog in dezelfde sessie?t20000 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:11:
hoihoi, ik zit in episode 3 en moet een email zoeken. Ik heb de email gevonden maar sara zegt steeds dat het fout is terwijl ik volgens mij niet echt iets anders meer kan vinden. iemand tips welk juist antwoord ik echt moet invoeren? want alleen de bestandsnaam doet het blijkbaar niet..
Ik dacht dat sommige antwoorden deels een sessie gebonden random toevoeging hadden.
Bedoel je de allereerste opdracht?t20000 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:11:
hoihoi, ik zit in episode 3 en moet een email zoeken. Ik heb de email gevonden maar sara zegt steeds dat het fout is terwijl ik volgens mij niet echt iets anders meer kan vinden. iemand tips welk juist antwoord ik echt moet invoeren? want alleen de bestandsnaam doet het blijkbaar niet..
je moet de gehele bestandsnaam gebruiken inclusief het nummer erachter (en Sara is heel gevoelig .. want zonder een extentie vind ze het niet goed.
[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 17-02-2026 07:49 ]
JiMiHeNdRiX schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:16:
Hi, ik zou graag een globaal advies ontvangen voor onderstaand probleem waar ik niet uitkom.spoiler:Mijn vraag is: denken jullie dat ik inhoudelijk gewoon nog niet op het goede spoor zit, óf moet ik de instellingen van mijn iphone of Telegram aanpassen?Ik heb het 06-nummer in mijn telefooncontacten gezet en Telegram geïnstalleerd op mijn iphone. Vervolgens open ik Telegram. Ik had nu het betreffende 06-nummer als telegram-contact verwacht, maar dat verschijnt niet. Dat kan natuurlijk opzet zijn (doordat er gewoon geen telegram-account aan dat nummer hangt), maar het zou ook veroorzaakt kunnen worden door de strenge privacy-instellingen op mijn iphone. Vervolgens heb ik met het vergrootglas gezocht naar die BP-referentiecode maar dan vind ik alleen een zekere Brian Phillips, wat gevoelsmatig niet correct is (en ik ga daar niet lukraak een bericht toe sturen).
Als ik volgens mij de juiste mail met het bestand te pakken heb, geeft sara de volgende reactie,zeroday schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:47:
[...]
Bedoel je de allereerste opdracht?
je moet de gehele bestandsnaam gebruiken inclusief het nummer erachter (en Sara is heel gevoelig .. want zonder een extentie vind ze het niet goed.
Je zit in de goede richting met die (Typemail) -mail, maar de exacte bestandsnaam klopt niet. Kijk heel goed naar de unieke code aan het einde van het bestand. In dit soort forensisch onderzoek maakt één teken het verschil tussen de dader vinden of in een doodlopend spoor belanden.
[ Voor 52% gewijzigd door t20000 op 17-02-2026 12:14 ]
scraemus schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:38:
[...]spoiler:Sara zegt precies wat je moet doen, en ja dat voelt wel wat raar zomaar een onbekend nummertje bellen
[ Voor 7% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 17-02-2026 14:05 ]
Die krijg je van Sara de WolfJiMiHeNdRiX schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:27:spoiler:De telegram bot is niet echt spraakzaam bij mij. Hij antwoordt steeds alleen maar 'Vul uw gebruikerscode in' ongeacht wat ik zeg. Komt dat bekend voor bij jullie?
Dankje. Na een stroeve interactie met Sara heb ik hem inderdaad ontvangen. Kan ik weer lekker door.
Ook hier kijk je in de browser developer tools en dan iets als:Ik heb alleen issues met het verkrijgen van informatie in Telegram.dragonfly28 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:04:
zit een beetje vast op dat admin password.spoiler:iemand een tip?snap dat ik die query met recovery password moet aanpassen maar snap ff niet hoe ik dat kan doen.
[ Voor 20% gewijzigd door Joop!e op 18-02-2026 17:19 ]
We zijn hier om te helpen hoor
die hash hoort bij je account en moet je ook opgeven. Geen idee of een hash kan verlopen, maar als je in meerdere sessies met Sara aan het klooien bent dan moet je wel de code van de sessie die je op dat moment actief hebt gebruiken.t20000 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:07:
hoihoi, heb een probleempje met die telegram bot. ik heb de referentiecode uit het telefoongesprek kunnen halen en sara geeft later de identifier zonenschakel (Hoop cijfers en letters erachter). wat ik ook invul de bot blijft vragen om een gebruikerscode maar wat ik ook invul hij vraagt het steeds opnieuw. iemand een oplossing?
Want ik kan bijv. je mijn toegangscode geven, maar dat hebben de makers geblocked door die hashjes te gebruiken. Als ik nu nog een keer mijn code opgeef dan zegt ie ook elke keer vul uw gebruikerscode in .. dus ik denk dat je daar ergens moet zoeken.
[ Voor 74% gewijzigd door t20000 op 19-02-2026 15:39 ]
Door in te loggen op de router ... (obvious .. )t20000 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:44:
Okay, ik weet nu wat ik moet invullen in de code om blijkbaar iets met sql te doen, maar welke commando moet ik dan gebruiken om het te activeren(Want als je de pagina refreshed slaat hij niks op)
maar goed, daar hangen nog wat dingen aan vast voordat je die krijgt ..
en hoe kom je op de router? nog even een keer goed de email lezen
[ Voor 5% gewijzigd door zeroday op 19-02-2026 16:31 ]
ja dat klopt ik zit nu ook in het router systeem maar dan in recovery mode en ik las hier dat je volgens mij iets met sql moest doen. na aardig lang vragen bij sara uiteindelijk een stukje code gekregen en dat ingevoerd in de source van de website. alleen snap ik nu niet hoe ik verder moet...zeroday schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:29:
[...]
Door in te loggen op de router ... (obvious .. )
maar goed, daar hangen nog wat dingen aan vast voordat je die krijgt ..
en hoe kom je op de router? nog even een keer goed de email lezenspoiler:maar volgens mij geeft sara toch de router merk website?xxx.domain.nl
t20000 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:11:
[...]
ja dat klopt ik zit nu ook in het router systeem maar dan in recovery mode en ik las hier dat je volgens mij iets met sql moest doen. na aardig lang vragen bij sara uiteindelijk een stukje code gekregen en dat ingevoerd in de source van de website. alleen snap ik nu niet hoe ik verder moet...
Hiermee kun je de SQL query beïnvloeden en zo interessante informatie uit de database halen.
[ Voor 6% gewijzigd door twiek-urs op 20-02-2026 18:46 ]
Na het voltooien werkt hij in elk geval niet meer..zeroday schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:36:
[...]
die hash hoort bij je account en moet je ook opgeven. Geen idee of een hash kan verlopen
Wou nog op zoek naar een derde easter egg maar toen moest ik bij de bot opnieuw beginnen...
Enige tip voor ssh? Ik lijk de juiste gebruiker niet te hebben?jetspiking schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:36:spoiler:Ik heb het SSH gebeuren niet helemaal door. Ik denk wel het IP-adres gevonden te hebben en een private SSH sleutel om weer verder te springen, maar daar kom ik ook niet verder mee qua toegang. Zit nog te zoeken waar ik overheen kijk. Hints kom ik ook niet echt verder mee.
Heb wel erg veel problemen deze episode rondom de state management in de browser. Progressie verdwijnt en ik moet regelmatig de hele episode opnieuw doorlopen omdat ik anders niet meer terug kan komen en niet meer kan communiceren met Sara. Bij een refresh verdwijnen chats en documenten etc. en werkt helemaal niets meer (zelfs video's en chats komen niet meer tevoorschijn). Enige optie die ik op dat moment heb is de aflevering opnieuw starten.
Is er misschien iets down.
Trouwens:
Moet ik hoppen naar andere servers of moet ik mij uplevellen naar een gebruiker op dezelfde server?
Klopt, volgens mij reageert Sara nooit meer op het moment dat je voorbij de Telegram bot bent.tiborkleinman schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 15:25:
Wat een gedoe in EP3. Sara die het niet meer doet, niet meer reageert.
Trouwens:spoiler:Ik ben op de server van shdwlnk, maar een alle gaatje aan informatie en je komt nergens.
Moet ik hoppen naar andere servers of moet ik mij uplevellen naar een gebruiker op dezelfde server?
tiborkleinman schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 15:25:
Wat een gedoe in EP3. Sara die het niet meer doet, niet meer reageert.
Trouwens:spoiler:Ik ben op de server van shdwlnk, maar een alle gaatje aan informatie en je komt nergens.
en weer terug hoppen .. want ze willen graag wat opdrachten gedaan hebben dit op zowel de mail als de sub voorkomt.
Sara is erg vervelend vooral rondom het SSH gebeuren, die blijft maar in een circeltje
om Met sara verder te komen moet je heel veel hel help doen .. ondanks dat je goed zit. En dan schieten je uren omhoog
t20000 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:13:
heyhey. heb een groot probleem hier. ik zit nu in de server maar als ik naar en andere server wil hoppen (Ik zeg niet welke) krijg telkens dat de verbinding niet established is ondanks alle overduidelijke hints van sara. iemand tips?
ik krijg de verborgen bestanden niet te zien mijn terminal zegt dat hij dir /a niet herkentzeroday schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:29:
[...]spoiler:hoppen
en weer terug hoppen .. want ze willen graag wat opdrachten gedaan hebben dit op zowel de mail als de sub voorkomt.
Sara is erg vervelend vooral rondom het SSH gebeuren, die blijft maar in een circeltje
om Met sara verder te komen moet je heel veel hel help doen .. ondanks dat je goed zit. En dan schieten je uren omhoog
\t20000 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:34:
[...]
ik krijg de verborgen bestanden niet te zien mijn terminal zegt dat hij dir /a niet herkent
ga eens naar bijv. de root en doe dan 'find .'
(vergeet de punt niet)
of find /
okay ik had uit de hints van sara al doorgekregen welke key het moest zijn maar alsnog pakt de commmando nog steeds nietzeroday schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:38:
[...]
\spoiler:Zijn linux commando's ...
ga eens naar bijv. de root en doe dan 'find .'
(vergeet de punt niet)
of find /
\t20000 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:41:
[...]
okay ik had uit de hints van sara al doorgekregen welke key het moest zijn maar alsnog pakt de commmando nog steeds niet
Exact commando: ssh -i xxxx root@xxxxx wordt niet gepakt door het systeem, root kan niet. (dat was bij mij het geval)
dus dan doe je het zonder ..
Dit was ook het gedeelte waar Sara bleef dralen en maar in rondjes bleef gaan, ik zat bijv. allang op die 2e server, maar zij bleef maar janken en gaf toen die melding met root .. en tsja.. dan probeer je dat en kwam ik er ook niet meer in .. Misschien hebben ze het aangepast, geen idee .. maar toen ik het speelde werkte het niet.
maar als je de verborgen folders niet ziet, waarom weet je dan wel dat je de juiste key hebt?
[ Voor 5% gewijzigd door zeroday op 21-02-2026 21:47 ]
heb de verborgen folders inmiddels gevonden haha. ik zag dat de key die sara gaf ook daarin stond dus dat probeerde ik. werkt dus ook niet. maar kan jij mij niet even in een pbtje zeggen welke commando je dan heb t gebruikt want kom echt niet verder zozeroday schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:46:
[...]
\spoiler:Het exacte commando van Sara werkte bij mij niet .. dat schreef ik hier al eerder
Exact commando: ssh -i xxxx root@xxxxx wordt niet gepakt door het systeem, root kan niet. (dat was bij mij het geval)
dus dan doe je het zonder ..
Dit was ook het gedeelte waar Sara bleef dralen en maar in rondjes bleef gaan, ik zat bijv. allang op die 2e server, maar zij bleef maar janken en gaf toen die melding met root .. en tsja.. dan probeer je dat en kwam ik er ook niet meer in .. Misschien hebben ze het aangepast, geen idee .. maar toen ik het speelde werkte het niet.
maar als je de verborgen folders niet ziet, waarom weet je dan wel dat je de juiste key hebt?
Ik moest zojuist even mijn machine herstarten maar Sara lijkt mijn actuele stand van zaken vergeten te zijn. Ze weet gelukkig nog wel dat ik in episode 3 zit maar haar laatste bericht is dat linkje naar die routerfabrikant. Morgen maar even verder kijken.
/edit: Sara reageert helemaal niet meer. Ook niet op 'help'.
[ Voor 61% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 22-02-2026 11:08 ]
Laten we het omdraaien, als jij nu verteld wat je exact doet dan weten we wat voor antwoord we kunnen geven.t20000 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:50:
[...]
heb de verborgen folders inmiddels gevonden haha. ik zag dat de key die sara gaf ook daarin stond dus dat probeerde ik. werkt dus ook niet. maar kan jij mij niet even in een pbtje zeggen welke commando je dan heb t gebruikt want kom echt niet verder zo
nu kan ik alleen schrijven: zorg dat je in de key folder zit om de ssh uit te voeren OF geef de hele path op vanwaar de key te pakken is. Eerste is makkelijkste.
Wellicht is daar ook nog een leuk artikel van te maken.
[ Voor 8% gewijzigd door jetspiking op 22-02-2026 10:33 ]
Dat is een leuk idee inderdaad, we zijn zoiets zeker van plan. In welke vorm moeten we nog gaan bepalen, maar dat we na de final episode nog een soort recap gaan doen met iets van statistieken staat wel vast.jetspiking schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:32:
Worden er uiteindelijk eigenlijk ook nog statistieken gepubliceerd? Ik ben wel benieuwd naar het totaal aantal deelnemers per aflevering, de gemiddelde speeltijd per episode, de hoeveelheid afrondingen, welke stukken als het meest uitdagend werden ervaren, en de hoeveelheid easter egg bevindingen die zijn ingestuurd.
Wellicht is daar ook nog een leuk artikel van te maken.
Ik ga die eerste morgen proberen maar moet ik dan echt specifiek in de verborgen map zijn of gewoon in de normale keys mapzeroday schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:01:
[...]
Laten we het omdraaien, als jij nu verteld wat je exact doet dan weten we wat voor antwoord we kunnen geven.
nu kan ik alleen schrijven: zorg dat je in de key folder zit om de ssh uit te voeren OF geef de hele path op vanwaar de key te pakken is. Eerste is makkelijkste.
Ik was bij de SSH server en begrijp uit de berichten hier dat ik vanuit die server verder moet ssh-en, maar krijg het niet voor mekaar... Heb wel een intern ip-adres gevonden dat steeds terugkomt en een ssh sleutel, maar die combinatie (en vele andere keys geprobeerd) werken niet. Alsjeblieft een kleine hint??
Thomassss schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:51:
Ik was bij de SSH server en begrijp uit de berichten hier dat ik vanuit die server verder moet ssh-en, maar krijg het niet voor mekaar... Heb wel een intern ip-adres gevonden dat steeds terugkomt en een ssh sleutel, maar die combinatie (en vele andere keys geprobeerd) werken niet. Alsjeblieft een kleine hint??
Als jij wil blijven knoeien doe je dat laatste. De makers laten je alle hoeken zien.. dus je zal er aan moeten gelovent20000 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:16:
[...]
Ik ga die eerste morgen proberen maar moet ik dan echt specifiek in de verborgen map zijn of gewoon in de normale keys map
Ik heb het zojuist bij de ontwikkelaar neergelegd om te kijken of we iets kunnen betekenen. Wordt vervolg dus.JiMiHeNdRiX schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:12:
Is het mogelijk dat er iemand kijkt waarom episode 3 bij mij is vastgelopen? Ik kan sinds gisteren geen contact meer met Sara krijgen. De video-call doet het niet meer, de chat ook niet. Als ik 'help' intyp gebeurt er niets. Ik hoop niet dat ik de hele episode opnieuw moet doorlopen.
Dit gebeurt, voor zover ik heb gemerkt, vrijwel altijd nadat je opnieuw probeert te verbinden wanneer je sessie is verlopen in het laatste gedeelte. Het laatste gedeelte wat triggert na de Telegram stap lijkt kapot, omdat daarin Sara ook niet meer reageert. Dat heb ik met diverse keren doorlopen op geen enkele manier werkend gekregen.JiMiHeNdRiX schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:12:
Is het mogelijk dat er iemand kijkt waarom episode 3 bij mij is vastgelopen? Ik kan sinds gisteren geen contact meer met Sara krijgen. De video-call doet het niet meer, de chat ook niet. Als ik 'help' intyp gebeurt er niets. Ik hoop niet dat ik de hele episode opnieuw moet doorlopen.
Voor wat het waard is, het opnieuw doorlopen kan redelijk vlot heb ik gemerkt.
Is het inmiddels gelukt?t20000 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 18:40:
hoihoi, iemand nog een tip voor het ssh gebeuren? ik heb root command gebruikt in de juiste map met als het goed is de juiste sleutel voor de controller maar kom er niet doorheen. of moet ik eerst naar een andere server?
Huh? Heeft de challenge nou zelfs een eigen icoon in de emoticon library van Tweakers gekregen of bestond die al?
Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben gehad, maar ik heb ep.3 net af kunnen maken.
Het is echt een beetje lullig geweest uiteindelijk omdat Sara's commando niet helemaal precies klopt, terwijl ze zegt gebruik dit exact commando. Ik heb ook heel lang zitten kijken wat er nu fout was, ik wist zeker dat het de juiste key was, etc. Maar kwam door Sara's "hulp" en woordgebruik ontzettend op het verkeerde spoor. Ik zag dat zeroday al een keer een hint had gegeven, al kwam die in het begin niet zo precies binnen bij mij.
usage: ssh [-i key] [url]
Het is dus geen "ssh [-i key] [user@host]" wat Sara aan je geeft als exact commando.
Da's mooi want dan gaf ik het niet geheel weg,Raikou schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:56:
[...]
Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben gehad, maar ik heb ep.3 net af kunnen maken.
Het is echt een beetje lullig geweest uiteindelijk omdat Sara's commando niet helemaal precies klopt, terwijl ze zegt gebruik dit exact commando. Ik heb ook heel lang zitten kijken wat er nu fout was, ik wist zeker dat het de juiste key was, etc. Maar kwam door Sara's "hulp" en woordgebruik ontzettend op het verkeerde spoor. Ik zag dat zeroday al een keer een hint had gegeven, al kwam die in het begin niet zo precies binnen bij mij.spoiler:Als je "help" typt op de gateway zie je bij ssh:
Het is dus geen "ssh [-i key] [user@host]" wat Sara aan je geeft als exact commando.
[ Voor 5% gewijzigd door zeroday op 03-03-2026 16:04 ]
Ah, ik zie het al. Het is een ode aan Henk, onderdeel van de layout van Tweakers 'back in the early days'. Ik wist dat niet. Leuk om te zien dat de emoticon veelvuldig in de NetherOps-challenge terugkomt.JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 23:31:
Huh? Heeft de challenge nou zelfs een eigen icoon in de emoticon library van Tweakers gekregen of bestond die al?
Ik heb het geprobeerd, maar hoe gek het ook klinkt ik kom er nog steeds niet op.Raikou schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:56:
[...]
Het is echt een beetje lullig geweest uiteindelijk omdat Sara's commando niet helemaal precies klopt, terwijl ze zegt gebruik dit exact commando. Ik heb ook heel lang zitten kijken wat er nu fout was, ik wist zeker dat het de juiste key was, etc. Maar kwam door Sara's "hulp" en woordgebruik ontzettend op het verkeerde spoor. Ik zag dat zeroday al een keer een hint had gegeven, al kwam die in het begin niet zo precies binnen bij mij.spoiler:Als je "help" typt op de gateway zie je bij ssh:
[/spoiler]
heb dit commando gebruikt: ssh -i shadowlock-access.key ssh://shadow@10.0.42.28
t20000 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:21:
[...]
Ik heb het geprobeerd, maar hoe gek het ook klinkt ik kom er nog steeds niet op.
[/spoiler]
help zou ssh [-i key] [url] gevent20000 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 19:21:
[...]
Ik heb het geprobeerd, maar hoe gek het ook klinkt ik kom er nog steeds niet op.
[/spoiler]
dan krijg je toch nooit bovenstaande commando
En volgens mij was er geschreven dat je geen root@ gebruikt en dus
ssh -i [je gevenden key] [ip-adres]
dus dan krijg je ssh -i mijn.key 10.0.xx.x
Soms moet je het ook niet moeilijker maken dan het is ..
/f/image/ZwdcVC4dIqCJc2lOvctT8A8N.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/40Td6j12jrbe1VGyhfvVNS1D.jpg?f=fotoalbum_large)