Operatie 1337: Dossier NetherOps - Deel 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• PolitieTHTC
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-12 21:58
Wat tof om te lezen dat er al zoveel mensen lekker bezig zijn met Operatie 1337!

We kijken met interesse naar hoe jullie het aanpakken en waar je wellicht vastloopt. We hebben met veel plezier samen met het projectteam aan de puzzels gewerkt om uitdagende puzzels te maken die we zomaar in de praktijk ook tegen zouden kunnen komen.

Vragen voor Team High Tech Crime? We proberen af en toe mee te lezen en proberen jullie vragen dan te beantwoorden.

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:47
Dammit... toch nog een help gebruikt... paar keer overheen gekeken. Succesvol afgerond, was weer leuk! Complimenten

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:39:
spoiler:
Iemand een tip voor de clusternaam in de logfile? Ik heb nu al 2 keer help moeten doen, maar de enige tip die er telkens uitkomt is dat de logfile hidden was (maar zover was ik al) 8)7

Ik kom niet verder dan Shadow42
spoiler:
Je zit in de juiste file?, aan het begin van de file in de eerste 100 lines staat alles wat je nodig hebt alleen niet plain text.
Als je eenmaal gevonden hebt wat je zoekt kan je hier:
spoiler:
https://gchq.github.io/CyberChef/

de boel heel makkelijk ontcijferen

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:00
vormulier schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 22:19:
[...]
spoiler:
Je zit in de juiste file, aan het begin van de file in de eerste 100 lines staat alles wat je nodig hebt alleen niet plain text.
Als je eenmaal gevonden hebt wat je zoekt kan je hier:
spoiler:
https://gchq.github.io/CyberChef/

de boel heel makkelijk ontcijferen
doe mij maar een DM dan, want ik heb ook in CyberChef geen manier gevonden om iets met dat oude Russische protocol te dectrypten?

• BasHouse
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:31
ik zie ook niet wat er te decrypten valt, oh lama

[ Voor 10% gewijzigd door BasHouse op 09-12-2025 22:48 ]

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:03
Loop even vast op het "vinden" van XXX discord channel...

• Rensjuh
  • Laatst online: 06:35
Episode 1 zojuist dan ook voltooid.
Even lopen klooien met dat laatste stukje, maar het is me dan toch gelukt!

• Hippo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07:32
"Sara" is een beetje flauw en geeft mij geen toegang tot de Discord. Ook als ik haar heel duidelijk maak dat ik de pizza-code heb bestudeerd. Ze blijft altijd hangen op:

"Goed. Zorg ervoor dat je die 'pizza-code' grondig bestudeert. Je moet het 'bestelsysteem' goed begrijpen om je zo dadelijk als klant voor te kunnen doen. Zodra je denkt dat je klaar bent, laat het me dan weten, dan stuur ik je de link naar het Discord-kanaal."

• Rensjuh
  • Laatst online: 06:35
Als het goed is, staat daarboven ergens de link naar de discord.
Die krijg je niet als chat bericht, maar die staat daar ergens tussen de berichten in.

Was me eerst ook niet helemaal duidelijk, moest even goed zoeken voor ik 'm gevonden had.

[ Voor 23% gewijzigd door Rensjuh op 09-12-2025 23:43 ]

• Hippo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07:32
Rensjuh schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:42:
Als het goed is, staat daarboven ergens de link naar de discord.
Die krijg je niet als chat bericht, maar die staat daar ergens tussen de berichten in.

Was me eerst ook niet helemaal duidelijk, moest even goed zoeken voor ik 'm gevonden had.
Blijkbaar helpt het om uBlock (met mijn hardened settings) uit te zetten voor deze situatie. Bedankt!

• xxtremexx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:21
Leuk, werkt prima met John op mijn Mac, het enige vervelende is die Discord login - daar moet ik nog even een oplossing voor vinden, b.v. een fake account aanmaken oid.

[ Voor 5% gewijzigd door xxtremexx op 10-12-2025 00:19 ]

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:37
Ok, na een nachtje slapen en met de tips in het topic hier, heb ik het ook gevonden.
Zeker niet de snelste, zeker niet de beste, maar ben tot op het einde geraakt en dat vind ik wel leuk op zich.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RMOqcqm.png

[ Voor 29% gewijzigd door X-DraGoN op 10-12-2025 08:57 ]

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als iemand mij nog een zetje kan geven met die log..
spoiler:
Ik heb een sh****er.log gevonden met daarin o.a. wat informatie van 'Russische makelij'. Daar staat ook een SHA-256 hash, waar mijns inziens het antwoord in verborgen zit. Alleen heb ik even geen idee hoe ik dat er uit ga peuteren. Of ik kijk ergens finaal overheen?
DM sturen mag ook, mocht het te concreet worden.

| PoE | iPhone 13 Pro |

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ezechiel schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:39:
Als iemand mij nog een zetje kan geven met die log..
spoiler:
Ik heb een sh****er.log gevonden met daarin o.a. wat informatie van 'Russische makelij'. Daar staat ook een SHA-256 hash, waar mijns inziens het antwoord in verborgen zit. Alleen heb ik even geen idee hoe ik dat er uit ga peuteren. Of ik kijk ergens finaal overheen?
DM sturen mag ook, mocht het te concreet worden.
spoiler:
Ik ga het niet letterlijk uitkauwen, maar boven aan die log staat een key en encryptie soort, in de log zelf staat vrij duidelijk wat je zoekt. Lees de opdracht van sara nog een keer goed door waar je naar zoekt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

zeroday schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 21:43:
[...]

heb ik ook meerdere keren help gevraagd van de chatbot maar hierboven staat wel de hint . .
wat hoort er eigenlijk niet in thuis .. had ik daar niet overheen gekeken dan had ik minder help nodig gehad.
Ik liep hierop gisteravond ook vast. Ik zie een ouderwets, Russisch encryptie-algoritme genoemd worden, een IV, een S-box, een sleutel en een ciphertekst en nog wat parameters.

Moet ik daar iets mee, of zit ik dan te diep?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
CodeCaster schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:48:
[...]

Ik liep hierop gisteravond ook vast. Ik zie een ouderwets, Russisch encryptie-algoritme genoemd worden, een IV, een S-box, een sleutel en een ciphertekst en nog wat parameters.

Moet ik daar iets mee, of zit ik dan te diep?
spoiler:
je bent er bijna, de sleutel en encryptie algoritme heb je natuurlijk nodig om iets te ontcijferen, in de log staat vrij duidelijk beschreven waar je naar zoekt, lees nog een keer de opdracht van sara welk antwoord je moet geven

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
haakjesluiten schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:48:
[...]
spoiler:
Ik ga het niet letterlijk uitkauwen, maar boven aan die log staat een key en encryptie soort, in de log zelf staat vrij duidelijk wat je zoekt. Lees de opdracht van sara nog een keer goed door waar je naar zoekt.
Je hebt gelijk, ik dacht even veel te moeilijk. Afgerond!

| PoE | iPhone 13 Pro |

Pagina: 1 2 Laatste