AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
En maar een ticket aangemaakt bij Bambu. Er gebeurt niks met mijn pakket. Bambu gaat er naar kijken, lees ik net.NaN schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 10:30:
Meh, mijn P1S combo blijft maar hangen in Dorsten. Staat daar al sinds zaterdag.
Jammer, had gehoopt deze week aan de slag te kunnen!
De extra spullen zijn al onderweg. De A1 laat jammer genoeg nog even op zich wachten.......
Hier op 30 november besteld en ook voor 9 januari, zal dus dus de volgende boot zijnGhost0447 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:46:
Op 6 december P2S combo besteld. Levertijd staat nog steeds op 9-1. Hopen dat ze wat eerder komen! Wanneer heeft iedereen zijn P2S combo besteld die deze dagen binnen komen?
29 nov besteld (levering 9 januari)
24 dec verzendbevestiging gehad
tot nu toe alleen nog een verzendlabel, pakket is nog niet bij DHL.
[ Voor 7% gewijzigd door Mitssz op 28-12-2025 15:23 ]
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Prima door Bambu opgelost, een nieuw scherm is onderweg en kreeg direct een instructie opgestuurd hoe te vervangen.ngommers schreef op woensdag 24 december 2025 @ 10:53:
Hij is binnen alleen de display is helaas kapot, hopelijk reageert support snel.
[Afbeelding]
Ik 3 december met levering 9 januari maar nog geen verzendbevestigingMitssz schreef op zondag 28 december 2025 @ 15:23:
P2S Combo
29 nov besteld (levering 9 januari)
24 dec verzendbevestiging gehad
tot nu toe alleen nog een verzendlabel, pakket is nog niet bij DHL.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik verwacht dat het weer wel normaal op voorraad gaat komen?
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Had weken lang precies hetzelfde, mijn printer komt 9 januari zoals het nu lijkt en zag al voor mij dat ik dan geen filament heb. Vandaag kwamen er meerdere opeens op voorraad en heb ik in 2 bestellingen flink wat korting kunnen pakken. Zo’n 13 a 14 gem. per KG en stuk of 6 op spoel, rest navulling.timovd schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:51:
Mijn P2S draait al even hier, maar wat is het bestellen van Bambu filament irritant. Ik wil meerdere rollen in één keer bestellen om verzendkosten te besparen en korting te krijgen. Als een product niet op voorraad is, kan ik pas bestellen als het weer op voorraad is en als het dan weer op voorraad is, denk je te kunnen bestellen, maar is er een ander procuct niet op voorraad. Wat is de gedachte hier achter? Heel frustrerend dit!
Zijn ook al verzonden zie ik net.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
In al die tijd is die volgens de mailinglijst online geweest om 4:30? Nja gemist natuurlijk, de tijd dat ik keek was 3 uur later op zijn vroegst.
Ga ik naar AliExpress, wordt deze verkocht, maar wel voor iets meer, maar ik ben haast geneigd om hem daar te kopen, waarom moet het zolang duren voor een stuk plastic van 20 euro!?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Context? Never mind zie het hieronderalienfruit schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:41:
Wat slechte service van Bambu Labs Support zeg. Teleurstellend gewoon. Ik wil gewoon mijn ~750euro terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Axel op 02-01-2026 18:40 ]
alienfruit schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:16:
Ik denk dat ik niet slim genoeg ben voor de AMS 2 Pro. Ik wil Bambu Labs support ook nog niet contacteren voordat ze mij verteld hebben waar mijn teruggestuurde P1S is... Blijkbaar is het nu kwijt bij de courier. Vraag mij af of ik via de creditcardmaatschappij mij geld terug kan krijgenIk wordt er een beetje moedeloos van
Want je oude P1S blijft zoek?alienfruit schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:41:
Wat slechte service van Bambu Labs Support zeg. Teleurstellend gewoon. Ik wil gewoon mijn ~750euro terug.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik snap ook niet dat je het durft om een gebruikte printer terug te sturen om de nieuwe te kopen.alienfruit schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:10:
Ja, nog steeds geen bevestiging dat het bij hun is aangekomen. Snap niet dat ze van die vage bezorgbedrijven gebruiken en niet gewoon ook DPD/UPS/DHL gebruiken voor retourzendingen.
Het mag via de wet maar het is wel het randje op zoeken.
Was er een inruilprogramma dan? Of had je 'm net?alienfruit schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:27:
Omdat ik er vanuit ging dat er meer voor terug kreeg dan de ~350euro dat ze tweedehands worden verkocht zonder dat ik een koper e.d. er hoeft te vinden.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
[ Voor 47% gewijzigd door alienfruit op 03-01-2026 18:40 ]
Moet nog maar even blijken of het echt er zo verslavend uitziet of dat het na een week stof ligt te happen (of dat ik uit frustratie het bijltje er bij neer heb gegooid
Het is een P2s Combo geworden, paar PLA-filamenten en een tweetal PET-G om wat te experimenteren. Ook wat tools, een droger gekocht, en dan maar even kijken wat ik er uit mee weet te krijgen.
(alleen nog een maandje wachten.... verwachte levertijd 5 februari).
Tips, tricks, goede bronnen welkom
[ Voor 8% gewijzigd door LuNaTiC op 07-01-2026 14:29 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
[ Voor 3% gewijzigd door Axel op 07-01-2026 14:53 ]
Ik ook. Na een paar jaar veel plezier gehad te hebben van mijn Ender 3 v2 met heel wat customizations, afgelopen weekend een P2S combo besteld. Ook 5 februari als verwachte verzenddatum, dus "we're on the same boat" :-)LuNaTiC schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:27:
Ik mag hier geloof ik blij vermelden dat ik een Bambu printer heb gekocht. Na wat weken in wat fuiken en rabbit holes gezeten te hebben op alle socials toch overstag gegaan, dus ik vind van mezelf dat het impuls-aankoop voorbij is.
Moet nog maar even blijken of het echt er zo verslavend uitziet of dat het na een week stof ligt te happen (of dat ik uit frustratie het bijltje er bij neer heb gegooid).
Het is een P2s Combo geworden, paar PLA-filamenten en een tweetal PET-G om wat te experimenteren. Ook wat tools, een droger gekocht, en dan maar even kijken wat ik er uit mee weet te krijgen.
(alleen nog een maandje wachten.... verwachte levertijd 5 februari).
Tips, tricks, goede bronnen welkom
Volgens mij betekent ETD Estimated Time of Delivery ipv departure. Die van mij kwam uit Duitsland.Axel schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:52:
Iemand met een ETD van 9 januari al iets gehoord? (3 december besteld hier)Benieuwd of die D van departure uit China is of al Duitsland. Ga maar uit van het eerste denk ik
Feel free to Buy me a coffee
En toch lijkt het vrij vertaald in dit geval toch echt departure: “Schip rond 9 januari”. Uiteindelijk komt die uit Duitsland maar daarvoor toch echt China. Dus benieuwd of die 9 januari Chinese haven verlaat of… anders had ik allang wat moeten horen…?musicpixel schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:54:
[...]
Volgens mij betekent ETD Estimated Time of Delivery ipv departure. Die van mij kwam uit Duitsland.
Ah, de geweldige Nederlandse vertalingen van Bambu... Ik zet de site altijd maar op EngelsAxel schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:51:
[...]
En toch is het vrij vertaald in dit geval toch echt departure: “Schip rond 9 januari”. Uiteindelijk komt die uit Duitsland maar daarvoor toch echt China. Dus benieuwd of die 9 januari Chinese haven verlaat of… anders had ik allang wat moeten horen…?
Nog geen track&trace ontvangen?
Feel free to Buy me a coffee
Haha ja precies. Nope nog helemaal niets gehoord sinds 3 december… zag in dit topic ook iemand met 9 januari ETD en die had 28 dec al verzendbevestiging. Gok dat mijn P2S combo niet op deze boot zit / zat haha. Maar werk dan de datum bij?musicpixel schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:56:
[...]
Ah, de geweldige Nederlandse vertalingen van Bambu... Ik zet de site altijd maar op Engels
Nog geen track&trace ontvangen?
[ Voor 4% gewijzigd door Axel op 08-01-2026 13:07 ]
Waar heb je de tracking link ontvangen? Mijne staat ook op 09-01 echter nog geen tracking ontvangen.Axel schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:07:
Zojuist track and trace van DPD (is al in Duitsland dus)
Mail van bambu zelf. Komt vast snel, gok dat ze bootje aan het uitladen zijn nu.Ghost0447 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:02:
[...]
Waar heb je de tracking link ontvangen? Mijne staat ook op 09-01 echter nog geen tracking ontvangen.
[ Voor 10% gewijzigd door Axel op 08-01-2026 15:10 ]
Yes gisteravond een mailtje gehad. DHL heeft hem nog niet ontvangen, hopen dat de hinder vanwege het weer meevalt!Axel schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:04:
Nu ook mail van DHL, delivery expected to arrive in 2 businessdays. Al wat gehoord @Ghost0447?
DHL komt hier zaterdag (zeggen ze nu)Ghost0447 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:14:
[...]
Yes gisteravond een mailtje gehad. DHL heeft hem nog niet ontvangen, hopen dat de hinder vanwege het weer meevalt!
Filament is al binnen, mis enkel de hygrometers (die al een week op verzending wachten bij Bambu).
[ Voor 29% gewijzigd door JaQ op 09-01-2026 09:33 ]
Geleverd?Xof schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:15:
DHL heeft mijn P2S op het depot staan, maar ik verwacht niet dat ze vandaag komen (T&T zegt nog van wel). Had deze week al eerder een levering van DHL op woensdag en die kwam ook pas gisteren ivm het weer. Maar de "9 januari" status was dus wel behoorlijk correct.
Levering stond gepland vanaf 21 januari.
Gaaf! Geniet ervan. de mijne komt vanavond. Zou eerst zaterdag komen maar door het slechte weer niet doorgegaan.Axel schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:48:
Hier vandaag ook de p2s combo geleverd
De Bambu p2s-combo staat op de website met een ETD: Schip in de buurt 19 februari 2026.
Om teleurstelling te voorkomen vroeg ik mij af of iemand enig idee heeft hoe zeker het is dat als je nu besteld, je van die datum uit kunt gaan ?
Ik wil voorkomen dat ik bestel en blijkt dat de batch van 19 februari al uitverkocht was.
Dan zoek ik liever verder naar een shop waar ik zeker weet dat er voorraad is.
Ik heb de mijne besteld op 2-12-2025 met verwachte leverdatum op 09-01-2026. Dit werd 12 januari door het winterse weer. Het is inderdaad lang wachten. Dit soort items bestel ik het liefste bij de bedrijven zelf vanwege de garantie en support. Maar dat is mijn persoonlijke mening.NoReseth schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:49:
Ik ben mijzelf ook aan het orienteren voor een 3D-Printer.
De Bambu p2s-combo staat op de website met een ETD: Schip in de buurt 19 februari 2026.
Om teleurstelling te voorkomen vroeg ik mij af of iemand enig idee heeft hoe zeker het is dat als je nu besteld, je van die datum uit kunt gaan ?
Ik wil voorkomen dat ik bestel en blijkt dat de batch van 19 februari al uitverkocht was.
Dan zoek ik liever verder naar een shop waar ik zeker weet dat er voorraad is.
Thanks! Jij ook! Zat extreem goed verpakt, kwam hier binnen met flapje karton wat opengescheurd was door transport. Was dichtgeplakt met DHL tape. Maar aan binnenkant zo extreem goed verpakt dat er niets mee aan de hand was.Ghost0447 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:12:
[...]
Gaaf! Geniet ervan. de mijne komt vanavond. Zou eerst zaterdag komen maar door het slechte weer niet doorgegaan.
Ding komt helemaal uit China met x tal koeriers dus zal hier en daar wat te verduren krijgen… maar door manier van verpakkend dus geen probleem
@NoReseth 3 december besteld met etd 9 januari, 10 jan geleverd. Dus klopt wel aardig ja
[ Voor 7% gewijzigd door Axel op 12-01-2026 13:58 ]
Firmware upgrades, calibreren en dan eerst maar eens een testje printen
Die van mij is vandaag (dinsdag) binnengekomen, had ook een ETD van 9 januari (P2S+AMS2), besteld 1 december als opvolger van mijn P1S. Zou eigenlijk maandag al binnenkomen maar toen was ik op kantoor. Had hem TBH eerder verwacht, was begin vorige week al onderweg en opgehaald maar deed er lang over om vanuit Duitsland in NL te komenmusicpixel schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:54:
[...]
Volgens mij betekent ETD Estimated Time of Delivery ipv departure. Die van mij kwam uit Duitsland.
Edit:
Lees nu dat je die van jou inmiddels ook binnen hebt
[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 14-01-2026 00:46 ]
Besteld op 9 dec, en levering stond op 16 januari. Lijkt dus exact te kloppen als DHL er 2 dagen over gaat doen. Cant wait :-)
@DetailingBySmotske
:strip_exif()/f/image/mRmTO3K7JCeJaXmX8uyIkpLt.jpg?f=fotoalbum_large)