Ik voeg even mijn ervaring toe voor anderen zoals ik die een bestelling hebben geplaatst bij Bambu Lab EU en benieuwd zijn hoe het verloop is.
Maandagavond een A1 combo bestelt (de net aangekondigde A2L vond ik niet nodig voor m’n eerste 3D printer), samen met een leuke hoeveelheid PLA . Een paar uur later twee verzend mails, nr 1: DHL (3 van de filamenten) en nr 2: DPD (de rest van de filamenten en accessoires).
Dinsdagavond voor de printer, verzendmail 3: DHL
Woensdagavond is nr. 1 geleverd
Donderdagochtend (een dag eerder dan de inschatting van DPD zelf) is nr. 2 geleverd.
Nu wacht ik nog op het daadwerkelijk verzenden van de printer, vooralsnog is er alleen informatie uitgewisseld met DHL (tracking nummer is wel te zien in DHL app).
Afzender van nr. 3 is overigens “SF express Germany GmbH(Gate 21)” - wat ik hierover kan vinden wordt dit omschreven als de UPS van China. Hoop dat dat niet betekend dat ie nog uit China moet komen. Zit inmiddels op bijna 3 werkdagen na de bestelling dus hoop echt dat ie vandaag nog daadwerkelijk bij DHL terecht komt, zodat ie morgen of zaterdag nog komt. Zit nu te staren naar een lege tafel en een stapel filamenten doosjes.
Ik update uiteraard wel even als de printer onderweg is en geleverd is.