• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:44
Ik heb al jaren de interesse om een 3D printer te kopen toen ze op de markt kwamen, maar tot nu toe mij ingehouden. Maar omdat Home Assistant een uit de hand gelopen hobby is, en ik meer mijn eigen elektronica/sensors begin te maken, heb ik de knoop doorgehakt om mijn hobby ook te voorzien van een 3D Printer. Ik wou eerst voor de A1 Combo gaan, maar heb uiteindelijk de P2S Combo + 0,2mm hotend gegaan.

Nu, omdat ik helemaal niet bekend ben met 3D printer. wat raden jullie mij aan als beginner om te beginnen en dingen die ik moet kopen of leren?

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13
Bambu P2S dinsdag 27 januari besteld en hij komt vandaag (donderdag 29 januari) al binnen via DPD (komt via Duitsland).

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hier ook net binnen, unboxed, en momenteel is ie aan het kalibreren :9

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• ThunderNet
  • Laatst online: 23-03 15:45

ThunderNet

Flits!

Gisteren een H2C besteld met accesoires, inmiddels de 4e track&trace code in m'n inbox, volgens mij zijn alle 51 "items" nu iig voorzien van een track&trace code.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-03 07:47
sn33ky schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:17:
Ik heb al jaren de interesse om een 3D printer te kopen toen ze op de markt kwamen, maar tot nu toe mij ingehouden. Maar omdat Home Assistant een uit de hand gelopen hobby is, en ik meer mijn eigen elektronica/sensors begin te maken, heb ik de knoop doorgehakt om mijn hobby ook te voorzien van een 3D Printer. Ik wou eerst voor de A1 Combo gaan, maar heb uiteindelijk de P2S Combo + 0,2mm hotend gegaan.

Nu, omdat ik helemaal niet bekend ben met 3D printer. wat raden jullie mij aan als beginner om te beginnen en dingen die ik moet kopen of leren?
Misschien meer een vraag voor dit topic: Bambu Lab 3D Printers of deze: [3D Printen] Discussieer hier over de 3d prints
Korte versie

Leren:
Algemene werking van je printer en slicer opties.
De filamenten, wat is geschikt voor wat?
Basisonderhoud van je printer en wat te doen bij welke problemen.
En in jouw geval denk ik ook sowieso 3D modelleren voor 3D Printen als je bijvoorbeeld behuizingen voor je eigen sensoren en zo wil kunnen maken. Dus bijvoorbeeld de werking van Onshape, Fusion360, Freeshape, Tinkercad, maar ook is je model in 3D print gewoon stevig, als je schroefdraad gebruikt welke marge moet je aanhouden zodat het goed past etc.

Kopen:
Filament
Droogkorrels
Wat basisgereedschap, met wat hier in zit ben je aardig compleet als startpunt samen met wat er bij je printer geleverd wordt: https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title
Droger als je gaat printen met vochtgevoeliger filamenten, zoals Nylon
Best wat bestaande modellen gebruiken schroefjes, magneetjes en lagertjes. Nuttig om te hebben als je daarmee aan de slag gaat

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:35
GorgeousMetal schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:51:
Bambu P2S dinsdag 27 januari besteld en hij komt vandaag (donderdag 29 januari) al binnen via DPD (komt via Duitsland).
Zonder AMS besteld?
Had ik ook moeten doen. Hoef ik nu geen 6 weken te wachten, en was de AMS later wel gekomen.

@DetailingBySmotske

• GorgeousMetal
Smotske schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 19:46:
[...]

Zonder AMS besteld?
Had ik ook moeten doen. Hoef ik nu geen 6 weken te wachten, en was de AMS later wel gekomen.
Inderdaad zonder AMS besteld. Ik zie dat er nu ook een AMS 2 Pro is. Wellicht dat ik die later aanschaf.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 18:43
Op 29 jan de Bambu Lab P2S Combo en 11 filamenten besteld.

De filamenten komen aankomende week binnen.
De P2S combo staat nog op "verwerken". Tijdens de bestelling was verwachte leverdatum 27 feb. aangegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUYdlKg0hbc6cG3IMbdafx-LHUU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fPtkftz7uE8MxwU9PuH89tbq.png?f=user_large

Voor diegene met een P2S combo bestelling. Wanneer kregen jullie een status update dat het verzonden was?

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-03 18:32
Sinds van de week de P2S binnen. Klik and play, fijn ding tot nu toe!

Ook al een eigen ontwerpje gemaakt. Een houder voor een Ikea GÖMPYSSLING lampje.

Afbeeldingslocatie: https://makerworld.bblmw.com/makerworld/model/US1e9a6756123911/design/793b87e580685c29.jpg?x-oss-process=image/resize,w_1000/format,webp

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:42
Jasper schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 17:48:
Sinds van de week de P2S binnen. Klik and play, fijn ding tot nu toe!

Ook al een eigen ontwerpje gemaakt. Een houder voor een Ikea GÖMPYSSLING lampje.

[Afbeelding]
Hoort dit niet in een ander rubriek , (Deel je nuttige/functionele prints) .

• Smotske
goodfella schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:59:
Op 29 jan de Bambu Lab P2S Combo en 11 filamenten besteld.

De filamenten komen aankomende week binnen.
De P2S combo staat nog op "verwerken". Tijdens de bestelling was verwachte leverdatum 27 feb. aangegeven.

[Afbeelding]

Voor diegene met een P2S combo bestelling. Wanneer kregen jullie een status update dat het verzonden was?
14 Januari besteld, met verwachte datum 27feb. Filamenten zijn al een tijdje binnen. Afgelopen vrijdag (30ste) kreeg ik 's avond een mailtje van Bambu met de titel: Een zending van bestelling [bestelnr.] is onderweg, met een DPD tracking nr. Ik dacht de P2S komt veel eerder! Helaas, geen update in m'n Bambu account en geen update van DPD. Dus zal wel 27 feb blijven.

@DetailingBySmotske

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Smotske schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:30:
[...]

14 Januari besteld, met verwachte datum 27feb. Filamenten zijn al een tijdje binnen. Afgelopen vrijdag (30ste) kreeg ik 's avond een mailtje van Bambu met de titel: Een zending van bestelling [bestelnr.] is onderweg, met een DPD tracking nr. Ik dacht de P2S komt veel eerder! Helaas, geen update in m'n Bambu account en geen update van DPD. Dus zal wel 27 feb blijven.
Ik had hetzelfde. Tussen de eerste melding van DPD en daadwerkelijke verzending zat enkele dagen

• Jasper
wim62 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:36:
[...]

Hoort dit niet in een ander rubriek , (Deel je nuttige/functionele prints) .
Oops ja, natuurlijk :X

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

NoTimeRemains

I know

P2S 15 jan besteld en vandaag ineens een bericht dat DPD zou langskomen. Benchy is al geprint!

This is the Way.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-03 14:03
Nice. Met of zonder AMS?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001

NoTimeRemains

I know

Met AMS. Filament had ik al binnen gekregen. Alleen toen ik bestelde was filament moeilijker verkrijgbaar en dacht dat ik makkelijk de spoel van eentje met naar een zonder kon wisselen. Viel dat even tegen, kon het uncoilen van het filament net tegenhouden... Nu ben ik een poopchute aan t printen, morgen maar eens kijken welke spoel ik t beste kan doen.

This is the Way.

• ThunderNet
  • Laatst online: 23-03 15:45

ThunderNet

Flits!

ThunderNet schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:10:
Gisteren een H2C besteld met accesoires, inmiddels de 4e track&trace code in m'n inbox, volgens mij zijn alle 51 "items" nu iig voorzien van een track&trace code.
En vandaag "alles" geleverd (ik moet 1 van de 5 pakketten bij een postpunt ophalen).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Smotske
14 jan besteld, met AMS. Een half uurtje nadat de verwachte leverdatum van 15feb naar 27feb sprong. Gisteravond (3feb) stond 'ie al op de tuintafel! Geen bericht van Bambu of DPD gehad.

@DetailingBySmotske

• roda_djavulen
Jullie beginnen me hoop te geven. Wie weet wat minder lang wachten :)

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03 08:07
16 jan besteld, ook gisteren (3 feb) binnen. Met AMS

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik zit al een tijdje te twijfelen om wel of geen 3D printer te kopen. Bambu helpt gelukkig met mijn inpuls driften, direct filaments bijbestellen bij een P2S combo is al weken praktisch onmogelijk als je zo'n beetje meer dan 1 kleur wilt. :+

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03 08:07
new_guy schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:39:
Ik zit al een tijdje te twijfelen om wel of geen 3D printer te kopen. Bambu helpt gelukkig met mijn inpuls driften, direct filaments bijbestellen bij een P2S combo is al weken praktisch onmogelijk als je zo'n beetje meer dan 1 kleur wilt. :+
Ik heb donderdag nog 10 kleuren besteld. 1tje was een refill. De rest met spoel. Redelijk normale kleuren. Wel allemaal Pla.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-03 07:42

OmeJoyo

This is me

Als het goed is komt morgen mijn H2C binnen met FedEx *O*

Iemand ervaring of ze met 1 of twee bezorgers komen en zetten ze hem voor de deur of binnen ?

Dan weet ik even wat ik moet regelen omdat ik zelf niet thuis ben, maar mijn vrouw wel :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Jasper
OmeJoyo schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:58:
Iemand ervaring of ze met 1 of twee bezorgers komen en zetten ze hem voor de deur of binnen ?
P2s lag hier voor de deur, op zijn zijkant. Met de pijl 'deze kant naar boven' richting mijn voordeur gericht..

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-03 07:42

OmeJoyo

This is me

Jasper schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:25:
[...]

P2s lag hier voor de deur, op zijn zijkant. Met de pijl 'deze kant naar boven' richting mijn voordeur gericht..
Hij kwam een dag later, in een vrachtwagen. Aardige chauffeur en we hebben hem samen binnen neergezet. Ook was die prima op de aangeven tijd :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• roda_djavulen
P2S combo binnen, leverdatum was origineel 27 februari dus toch mooi 10 dagen eerder.

Schadevrij en met de juiste kant boven afgeleverd. :)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 16:00
Goed om te horen, ik heb ~3 dagen later dan dat jij een bestelling deed, een P2S besteld met wat rollen filament met ETD 27feb, de filament was snel geleverd maar natuurlijk wachten op de P2S.
Op dit moment staat de P2S nog op backorder bij BL.

http://specs.tweak.to/5253

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vandaag mijn P2S binnen gekregen, zaterdag besteld, vandaag binnen. (zonder AMS Pro2, deze heb ik al)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• goodfella
Sjowhan schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:43:
Goed om te horen, ik heb ~3 dagen later dan dat jij een bestelling deed, een P2S besteld met wat rollen filament met ETD 27feb, de filament was snel geleverd maar natuurlijk wachten op de P2S.
Op dit moment staat de P2S nog op backorder bij BL.
Hier op 29 jan P2S combo besteld. Ik hoop dat we in dezelfde batch zitten :P

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 19:21
Hier 20 Januari de combo besteld, vandaag in huis :D Verwachte levering was 27 Februari.

[ Voor 34% gewijzigd door Flesdop op 17-02-2026 23:53 ]

• Sjowhan
goodfella schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:25:
[...]

Hier op 29 jan P2S combo besteld. Ik hoop dat we in dezelfde batch zitten :P
Ik hoop het ook (combo).
Het lijkt de goede kant op te gaan met leveringen, af en toe ben ik de DHL app en DPD account aan het checken of er "nieuws" is (en nu begrijp ik ook beter soms de frustratie van (lease)rijders die op hun nieuwe auto wachten ;) ).

Vind overigens wel dat het filament (en dan bv de matte Sky Blue (nu wel toevallig even op voorraad), Ice blue en caramel) snel uitverkocht zijn en/of slecht op voorraad. Ik heb deze nog op mijn lijstje staan, maar als ik een notificatie krijg lijkt het alweer uitverkocht te zijn :S

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-03 15:50
23 januari P2S combo besteld, gisteren ontvangen via DPD :*) Verwachte levering stond op 27 februari.

PSN-ID: TheDwizzles

• goodfella
Flesdop schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 23:53:
Hier 20 Januari de combo besteld, vandaag in huis :D Verwachte levering was 27 Februari.
Kreeg je een track & trace vooraf of was het zonde aankondiging?

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-03 01:39
31 januari p2s combo besteld maar helaas nog niks :( wachten is zooo vreselijk...

[ Voor 6% gewijzigd door sanane op 18-02-2026 21:33 ]

• Flesdop
  • Laatst online: 23-03 19:21
goodfella schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:53:
[...]

Kreeg je een track & trace vooraf of was het zonde aankondiging?
De 13e kreeg ik de eerste berichtgeving van DPD, en een email van BambuLabs.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Na heel lang wikken en wegen vandaag toch maar de trekker overgehaald en een Bambulab P2S Combo bestelt :D met wat extra nozzles en 2x Grijs filament dan hebben we in ieder geval alvast een basis om mee te beginnen ( andere keuzes hadden ze ook niet tijdens het bestellen, de rest was uitverkocht).

De Estimated Shipping Date staat op 28 Februari, dus voorlopig even tijd om uit te zoeken welke filamenten en waar *O* *O* *O* *O*

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-03 02:26

alienfruit

the alien you never expected

Zo eindelijk mijn refund voor de P1S Combo ontvangen. Het duurde lang maar het is het is inmiddels gelukt :))
Nu alleen wat vage problemen met de P2S lol

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:32
Ik heb gisterenavond de PS2 Combo besteld, ik kon nog 6 kleuren PLA kiezen, Wit, Zwart, bruin, groen, geel en oranje, omdat ik gelezen had over de problemen met bestellen ze allemaal maar besteld.

BIj mij ook een estimated shipping date van 28 februari, gisterenavond nog even schrikken toen ik al een email kreeg dat de bestelling onderweg was :9~ Bleek alleen de zwarte filmanet te zijn :D

• Grijzewolf
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-02 10:21
Mijn P2S combo heb ik op 7 februari besteld, stond op backorder voor 27 februari. Nog niets gezien of gehoord, wachten is wel moeilijk 🙁

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JPvdB schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:51:
Ik heb gisterenavond de PS2 Combo besteld, ik kon nog 6 kleuren PLA kiezen, Wit, Zwart, bruin, groen, geel en oranje, omdat ik gelezen had over de problemen met bestellen ze allemaal maar besteld.

BIj mij ook een estimated shipping date van 28 februari, gisterenavond nog even schrikken toen ik al een email kreeg dat de bestelling onderweg was :9~ Bleek alleen de zwarte filmanet te zijn :D
Nice, dan zit je in dezelfde batch als mij super benieuwd naar. Ik merk wel dat er onderscheid tussen als je de filament via de opties mee selecteert dus bij aankoop van de printer, of los via de store. Los via de store zijn er nog veel meer opties dus ze zullen wel een bepaalde selectie of hoeveelheid zijn die ze willen verkopen met korting bij aankoop printer.

Zelfde geld voor de Nozzle, kies je die als optie bij je printer dan zijn ze duurder als dat je ze los via de shop bestelt. Beetje rare manier van de shop maar daas was ik dan wel betijds achter.

• Sjowhan
Het grappige is wel dat je de filament (door de bundle deal) vaak goedkoper kan krijgen als je voor zeg 10 rollen gaat dan dat je ze mee besteld met een printer. Ook heb je (inderdaad) meer opties voor kleuren.
Heb zelf daarom gekozen om de filament wel mee te bestellen in dezelfde bestelling maar dan via de store-bundle-deal optie. Hierdoor welliswaar meer kleuren/rollen (die uiteindelijk 2 feb binnen kwamen) maar onder de streep dezelfde deal zoals met de printer meegeleverd.
Ergens las ik ook dat het verstandig was om een PETG rol mee te bestellen zodat je zelf de refill-rollen kan printen, dat dus ook gedaan. Sommige kleuren zijn makkelijker verkrijgbaar in refill dan met rol (spool bedoel ik dan).

Vergeet trouwens ook niet de optie om korting te krijgen bij je eerste bestelling onder de noemer elke euro telt ;) (10 eur).

• gevoelig
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 08:11
Kom net dit topic tegen. 24-01 de P2S Combo besteld samen met 8 filaments. De filaments kwamen een paar dagen later binnen. De P2S kwam 18-02 binnen. Netjes door DPD bezorgd.
Gecommuniceerde leverdatum was 27-02.

Voor mij de eerste printer. Het voordeel van het wachten: heb ondertussen youtube uit kunnen kijken over alles wat met 3d printen te maken heeft.

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

• pjb78
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-02 21:34
Ik heb 1 februari een P2S combo besteld. Vanmorgen mail gekregen dat deze vandaag verstuurd wordt. Originele verzenddatum was 27 februari. Eindelijk beginnen met deze nieuwe hobby voor mij.

• goodfella
We zitten in dezelfde batch.

29 jan P2S combo besteld. ETA was ook 27 feb. Zojuist van Bambu lab een DPD track en trace gekregen. Wellicht dus morgen of overmorgen binnen.

[ Voor 17% gewijzigd door goodfella op 23-02-2026 10:36 ]

• schoolspel
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-03 21:55
Hallo, vraagje iemand praktijk ervaring? Wanneer je een p2s besteld via Bambu.com site. Hoeveel bijkomende kosten moet ik rekening mee houden?
GPT komt met deze schatting:
🖨️ Aanschaf
• Printer: €749
• Verzendkosten: €30–€60
• BTW: inbegrepen (geen extra bij levering)
• Douane: geen (EU-verzending)

👉 Totaal geleverd: ± €780–€810

PS: was opzoek naar a1min. Keek daarna naar de a1. Wel/geen combo. Vervolgens kom ik nu bij de P1S/P2S.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-03 07:47
schoolspel schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:09:
Hallo, vraagje iemand praktijk ervaring? Wanneer je een p2s besteld via Bambu.com site. Hoeveel bijkomende kosten moet ik rekening mee houden?
🖨️ Aanschaf

PS: was opzoek naar a1min. Keek daarna naar de a1. Wel/geen combo. Vervolgens kom ik nu bij de P1S/P2S.
https://eu.store.bambulab.com/nl/policies/shipping-policy
Naar Nederland dus 16 euro.

• Grijzewolf
Voor mij kwamen er €16,- bij voor verzending. Het totaalbedrag was €777,59.

[ Voor 25% gewijzigd door Grijzewolf op 23-02-2026 14:42 ]

• Sjowhan
schoolspel schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:09:
🖨️ Aanschaf

Voor de p1s/p2s is het 16 euro extra voor verzending ( zie ook https://eu.store.bambulab.com/policies/shipping-policy).
Gratis verzending boven 55 euro (filament, accessoires).

• Sjowhan
Heb blijkbaar (ook) een verzendbevestiging gekregen in de mailbox vanochtend van de p2s combo. Waar resultaten uit het verleden natuurlijk niet gelden, maar zoals ik kijk naar de eerder geleverde filament, verwacht ik dat deze vrijdag geleverd gaat worden door dpd :)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb wel een verzendbevestiging van DHL, maar dat is enkel van het filament en de extra nozzles. De P2S Combo staat nog in nalevering hier dus ik moet nog even in spanning afwachten.

[ Voor 15% gewijzigd door ShadowBumble op 23-02-2026 16:21 ]

• Sjowhan
Valt mij wel wat op - normaliter als DPD een pakket van mij ontvangt krijg ik hiervan een aantal mail notificaties. Nu heb ik ook een login op de DPD omgeving (https://www.dpdgroup.com/nl/mydpd/) dus zag gisteravond dat het pakket waarschijnlijk al vandaag bezorgd wordt, maar ik heb hiervan geen mail gehad.
Terwijl dat bij de verzending van de filament, nozzles etc wel gebeurde.
Zie wel dat de verzending van de p2s combo door een andere partij is geinitieerd (WinInit gmbh Bremen) dan de verzending van het filament (GCDUS-12 Shipper only # 11WG8439 Mönchengladbach).
Lijkt erop dat eerstgenoemde de zogenaamde predict service niet gebruikt van DPD waardoor je hierover niet geinformeerd wordt van verzending van de printer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj3M6GyYS3lRzBaXpJ_hJAuD-Yw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sereITGRXIOSFie3TZ58MJRt.png?f=user_large

• Arite
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:46
Sjowhan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:55:
Valt mij wel wat op - normaliter als DPD een pakket van mij ontvangt krijg ik hiervan een aantal mail notificaties. Nu heb ik ook een login op de DPD omgeving (https://www.dpdgroup.com/nl/mydpd/) dus zag gisteravond dat het pakket waarschijnlijk al vandaag bezorgd wordt, maar ik heb hiervan geen mail gehad.
Terwijl dat bij de verzending van de filament, nozzles etc wel gebeurde.
Zie wel dat de verzending van de p2s combo door een andere partij is geinitieerd (WinInit gmbh Bremen) dan de verzending van het filament (GCDUS-12 Shipper only # 11WG8439 Mönchengladbach).
Lijkt erop dat eerstgenoemde de zogenaamde predict service niet gebruikt van DPD waardoor je hierover niet geinformeerd wordt van verzending van de printer:
[Afbeelding]
Mijn filament is ook door WinInit Bremen verstuurd via DPD en heb hier vanuit DPD ook geen mails over ontvangen. Elke dag maar even via de track-and-trace gekeken wanneer hij ongeveer zou komen.

Op 17 februari ook de P2S Combo besteld, filament ondertussen dus al binnen maar nu nog wachten op de P2S. Mijn collecties in MakerWorld zijn al aardig gevuld en ook de vrouw heeft al wat verzoeken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Arite op 24-02-2026 12:57 ]

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-03 01:39
sanane schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:33:
31 januari p2s combo besteld maar helaas nog niks :( wachten is zooo vreselijk...
Zojuist mail ontvangen van DHL. Printer wordt hopelijk morgen bezorgd :9~

• Sjowhan
P2S combo is zojuist hier afgeleverd. Vanavond maar uitpakken.
Indien de printer door BL verstuurd wordt krijg je een notificatie van BL, en kan je de t&t volgen via DPD.

• GorgeousMetal
Ik ben redelijk nieuw in de Bambulab wereld, maar het valt me op dat veel kleuren van hun Bambu Filament (bijvoorbeeld PLA basic) al weken uitverkocht is. Hoe snel wordt dat normaal gesproken aangevuld?

Edit: het schijnt dat ze vandaag weer de voorraad hebben aangevuld. Gisteren was er bijna niks op voorraad en op moment van schrijven nu (25-Feb-2025) is er nog volop keuze.

[ Voor 31% gewijzigd door GorgeousMetal op 25-02-2026 10:50 ]

• mcurlym
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-03 18:50
na lang wikken en wegen mag het wachten op een P2S hier ook beginnen - 11 maart volgens de site. We zullen zien. Filament was hit/miss wat betreft kleuren en geen petg. Maar er zijn genoeg andere alternatieven.

• goodfella
  • 29 jan p2s combo besteld met 27 feb verwachte leverdatum
  • 23 feb track & trace van Bambu Labs gekregen
  • 25 feb geleverd.
Benchy voor de kinderen geprint, en nu even uitvogelen wat ik zelf wil ;)

• Grijzewolf
7 februari de P2S combo besteld, 25 februari bericht dat hij verstuurd zou worden en vanmiddag 13:25 uur geleverd. Benchy geprint en ja hij print verrekte snel en goed 😀

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 19:16
Ik heb zojuist bericht gekregen van Bambu dat de AMS 2 weer leverbaar is. Meteen besteld samen met een voeding. Ben benieuwd wanneer hij geleverd gaat worden.

• goodfella
Voor diegene die een P2S (combo) kopen, wellicht goed om met het volgende rekening te houden om te besparen op bezorgkosten., mits het voorradig is (dat is het nu niet).

Wat
Optionele exhaust fan beschikbaar (20 euro) voor recente P2S eigenaren.
Vereiste is dat je P2S een rooster heeft. De mijne heeft het (29 jan. besteld en 25 feb geleverd).

Waarom
Early P2S versies hebben wellicht geen rooster, deze is gratis verkrijgbaar volgens deze youtuber.
Eigen situatie
Ik ga de exhaust fan bestellen met de volgende lading filament om op bezorgkosten te besparen.

Graag hoor ik of andere medetweakers dit hebben besteld (en wanneer) en gemonteerd hebben.
In deze bambu topic heeft Axel dit al gedaan

-- edit --
- Voorbeeld van medetweaker bijgesloten
- Beschikbaarheid

[ Voor 18% gewijzigd door goodfella op 01-03-2026 10:17 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

goodfella schreef op zondag 1 maart 2026 @ 10:05:

Eigen situatie
Ik ga de exhaust fan bestellen met de volgende lading filament om op bezorgkosten te besparen.

Graag hoor ik of andere medetweakers dit hebben besteld (en wanneer) en gemonteerd hebben.
In deze bambu topic heeft Axel dit al gedaan

-- edit --
- Voorbeeld van medetweaker bijgesloten
- Beschikbaarheid
Oh nice dat ga ik ook doen bij de volgende batch filament ! Thanks voor de tip, de mijne is 20 Feb besteld maar hij staat nog in backorder, ik zal eens mailen om te vragen of er nog dingen mee kunnen bij die bestelling.

• GPSMuis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-03 12:09
Woensdag 25 febr H2C met AMS Pro 2 en AMS HT en filament, wat nozzles etc. besteld.
Zaterdag de HT ontvangen en net bericht gehad dat de H2C vanmiddag wordt bezorgd.
Dus alles binnen in 5 kalender dagen. Niet slecht toch?

• JPvdB
ShadowBumble schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:17:
[...]

Nice, dan zit je in dezelfde batch als mij super benieuwd naar. Ik merk wel dat er onderscheid tussen als je de filament via de opties mee selecteert dus bij aankoop van de printer, of los via de store. Los via de store zijn er nog veel meer opties dus ze zullen wel een bepaalde selectie of hoeveelheid zijn die ze willen verkopen met korting bij aankoop printer.

Zelfde geld voor de Nozzle, kies je die als optie bij je printer dan zijn ze duurder als dat je ze los via de shop bestelt. Beetje rare manier van de shop maar daas was ik dan wel betijds achter.
Net een email ontvangen dat mijn printer aan zijn reis is begonnen. Als ik het goed heb duurt het nu ongeveer 4 dagen voordat hij er is, misschien dit weekend al printen *O*

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JPvdB schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:54:
[...]

Net een email ontvangen dat mijn printer aan zijn reis is begonnen. Als ik het goed heb duurt het nu ongeveer 4 dagen voordat hij er is, misschien dit weekend al printen *O*
Nice ! Dan heb ik goede hoop dat ik zo een mail ga ontvangen met de verzending :D

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-03 06:38
Hupla ik sta ook in de lijst met mijn eerste 3d printer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i53m4202VD-xnaxVs4Za1TKFGhs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FpGoUpO9voDDaWDtQ023CaSi.png?f=user_large

Verwachte shipping date: 19 maart

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

• bramlau
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 03-03 19:28
P2S combo gisteren eindelijk ontvangen! 12 februari besteld, 27 verzonden zoals aangegeven tijdens bestellen.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 07:22
Ik heb zojuist mijn H2C ontvangen. Besteld op 22 feb samen met 2 AMS HT en nog wat nozzles, buildplates en filament. Uiteindelijk in 3 pakketten verzonden, eerste 2 na 2 dagen binnen (DHL) en de laatste met de printer vandaag (Fedex).

De H2C gaat een van mijn printers vervangen, twijfel nog of de P1S of the X1C weggaat (beide met AMS).

tja...

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JPvdB schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:54:
[...]

Iets langer als verwacht maar zojuist ook de "is onderweg" mail gehad van de P2S Combo :D kon gelijk nog even wat PETG HF rollen mee bestellen zwart en oranje voor wat upgrades meebestellen. Helaas de exhaust fan was nog steeds ( eigenlijk) alweer uitverkocht :D

• Sjowhan
ShadowBumble schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:51:
[...]
. Helaas de exhaust fan was nog steeds ( eigenlijk) alweer uitverkocht :D
Om 12u vannacht was deze weer in stock volgens een mail die ik ontvangen heb, maar eerder vanochtend weer out of stock. Blijkbaar verwachten ze nog wel leveringen, want ETA is morgen..

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sjowhan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:32:
[...]

Om 12u vannacht was deze weer in stock volgens een mail die ik ontvangen heb, maar eerder vanochtend weer out of stock. Blijkbaar verwachten ze nog wel leveringen, want ETA is morgen..
Inderdaad, ik blijf het gewoon in de gaten houden en dan komt het vanzelf wel goed. Ik ben nog vol op in de research over alles 3D printing :)

• roda_djavulen
Sjowhan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:32:
[...]

Net zomaar even de pagina refreshed en kon de fan kit bestellen.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Was net even aan het kijken naar de track en trace maar ik vermoed dat de pakkettten bij Bambulab maar eens per x dagen worden verzonden. Van bambulab twee track en trace nummers ontvangen ( P2S Combo en de andere wat PETG filament) maar beide zijn enkel nog "Aangemeld" als status :(

Wachten duurt lang :+

• Arite
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:46
ShadowBumble schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:10:
Was net even aan het kijken naar de track en trace maar ik vermoed dat de pakkettten bij Bambulab maar eens per x dagen worden verzonden. Van bambulab twee track en trace nummers ontvangen ( P2S Combo en de andere wat PETG filament) maar beide zijn enkel nog "Aangemeld" als status :(

Wachten duurt lang :+
Hier hetzelfde, T&T op zaterdag ontvangen maar helaas nog niet verstuurd. Heb al wel 14KG aan filament klaarstaan :P

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 17:59

c0burn

Feed your head

ShadowBumble schreef op zondag 1 maart 2026 @ 12:06:
[...]

Oh nice dat ga ik ook doen bij de volgende batch filament ! Thanks voor de tip, de mijne is 20 Feb besteld maar hij staat nog in backorder, ik zal eens mailen om te vragen of er nog dingen mee kunnen bij die bestelling.
Ik heb een ticket gemaakt om te vragen of ze de fan kunnen toevoegen aan mijn back-order bestelling. Antwoord wat ik kreeg is dat dit alleen mogelijk is door de back-order items te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen. Dit betekent ook dat je achteraan aansluit in de rij voor de printer zelf. Dit heb ik niet gedaan, ik bestel de fan wel op een later moment.

[ Voor 20% gewijzigd door c0burn op 05-03-2026 14:33 ]

Remember what the dormouse said

• brogel
Waarom is iedereen zo geïnteresseerd in de fan? ik begrijp het niet echt.
Gaat iedereen daar dan een slang op aansluiten en buiten de venster hangen? Anders heeft het toch nog geen nut, dan blaast hij nog in de kamer.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

c0burn schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:55:
Edit: quoten lijkt niet te werken op dit moment? Dit is een reactie op ShadowBumble in "Bambu Lab bestel- en levertijden topic."

[...]

Ik heb een ticket gemaakt om te vragen of ze de fan kunnen toevoegen aan mijn back-order bestelling. Antwoord wat ik kreeg is dat dit alleen mogelijk is door de back-order items te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen. Dit betekent ook dat je achteraan aansluit in de rij voor de printer zelf. Dit heb ik niet gedaan, ik bestel de fan wel op een later moment.
Ah ja dat hadden ze ook aan mij als terug koppeling gegeven, had ik hier wel ff kunnen updaten inderdaad
brogel schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 10:20:
Waarom is iedereen zo geïnteresseerd in de fan? ik begrijp het niet echt.
Gaat iedereen daar dan een slang op aansluiten en buiten de venster hangen? Anders heeft het toch nog geen nut, dan blaast hij nog in de kamer.
Nee ik ga er geen duct naar buiten mee maken, maar met active koolstof filtering erbij maakt het wel enorm uit in ruimtes die gewoon minder geventileerd zijn zoals de thuiswerk ruimte waar ik constant werk maar waar ook de 3d printer gaat komen.

[ Voor 39% gewijzigd door ShadowBumble op 05-03-2026 10:46 ]

• C@SP
  • Laatst online: 20-03 12:32

C@SP

Biertje ??

P2S Combo besteld op 3 maart, schipping staat nu op 19 maart.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-03 19:16
Mijn AMS 2 is binnen. Op 28 februari besteld, best netjes.

• JPvdB
Mijn P2S Combo is net binnen gekomen. gisteren nog van DPD de verwachting dat hij Maandag bezorgd zou worden. Maar vanochtend opeens een update dat hij vandaag bezorgd zou worden. Ik heb hem al uit de doos gehaald en ik kan niet wachten om hem vanavond aan te gaan sluiten en mijn eerste print te maken. Nu eerst weer verder werken. :9

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:59
Maandagmiddag mijn H2C met 2 buildplates, HT AMS en wat filament besteld.
Gisteren zijn de accessoires aangekomen en deze middag werd de H2C geleverd. Netjes binnen de opgegeven levertermijn.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zowel mijn Filament als de P2S combo zijn vandaag binnen gekomen *O* *O* *O* dus ik ga voor de rest van de posts verhuizen richting het Bambu topic :D

Hopelijk snel ook nog even de exhaust kit

• Sjowhan
Wat mij opvalt (en misschien ligt dat dan aan de tax/btw?)
Ik heb 10 rollen filament besteld in de winkel. Normaliter is het (ongeveer) 22.99 voor refill en 25.99 voor spool. Soms ontkom je niet aan een spool (bv met petg hf).
Uiteindelijk wat je afrekent is wel 50% korting, maar kosten zijn hoger omgerekend per filament rol dan dat je oorspronkelijk in de winkel hebt bij elkaar gesprokkeld.

Moet wel zeggen dat ik nog steeds het filament voorraad proces compleet ruk vind.
Vanochtend een bestelling gedaan omdat een kleur weer eens op voorraad kwam, en vanmiddag kwam ik erachter dat er nog een kleur (ice blue) ook op voorraad was die weer niet vanochtend op voorraad was.
Ds uiteindelijk 2 bestellingen gedaan. Had het liever in 1 bestelling gedaan, maar goed :{ .

• Dysan
  • Niet online
Gister besteld, staat ook op levering de 19e
Vervanging van de Ender 3d V2 dus het zal wel schrikken worden

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

• Fearless
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 19:05
Hallo allen, voor beschikbaarheid van filament in de EU store, is er een mooie trackwebsite:

https://bbltracker.com/?region=eu

Veel printplezier 😊

I'm proud te be a nerd

• GorgeousMetal
AMS Pro 2 besteld op 4 maart en aangekomen op 7 maart. Helaas is de meebestelde Filament Buffer voor de P2S in een apart pakket verstuurd wat nog niet is aangekomen.

• Sjowhan
Fearless schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:58:
Hallo allen, voor beschikbaarheid van filament in de EU store, is er een mooie trackwebsite:

https://bbltracker.com/?region=eu

Veel printplezier 😊
Die kende ik nog niet. Gebookmarkt!

5 maart een bestelling met een extra plate besteld (smooth pei) voor de P2s, net voor 12u UPS aan de deur.
Ze werken blijkbaar dus samen met verschillende verzenders om het verzend proces zo smooth mogelijk te maken :)

• brogel
brogel schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:00:
Hupla ik sta ook in de lijst met mijn eerste 3d printer:
[Afbeelding]

Verwachte shipping date: 19 maart
3 maart besteld, zelfde dag is het filament verzonden. Deze zijn vandaag geleverd.
Nu nog 3wk wachten op de printer zelf :-( :-(

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-03 16:36
Na vele vechten met de Ender 3 Pro is mijn limiet bereikt en heb ik 7 maart de P2s besteld.

Ik heb nu wel een bericht ontvangen dat de printer verzonden zou zijn maar als ik bij Bambu Lab zelf kijk staat er dat het nog verwerkt wordt. Waar zien jullie de verwachte leverdatum, want het enige dat ik gezien heb tijdens het bestellen was dat de printer binnen 1-3 werkdagen verstuurd zou worden en met 3-10 werkdagen geleverd zou worden na verzending.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sta ook in de wacht voor verzending op 19 maart. Upgrade van A1 mini naar P2S combo.

Hoop dat de boot niet vast ligt bij iran ergens.. ;)

• C@SP

C@SP

Biertje ??

SacredRose schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:20:
Na vele vechten met de Ender 3 Pro is mijn limiet bereikt en heb ik 7 maart de P2s besteld.

Ik heb nu wel een bericht ontvangen dat de printer verzonden zou zijn maar als ik bij Bambu Lab zelf kijk staat er dat het nog verwerkt wordt. Waar zien jullie de verwachte leverdatum, want het enige dat ik gezien heb tijdens het bestellen was dat de printer binnen 1-3 werkdagen verstuurd zou worden en met 3-10 werkdagen geleverd zou worden na verzending.
Bij mij staat er dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIx9IDND1rxTUnvED50rQt5BXpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0s7wZ1zu0ynbZiLsgwi3YVq.jpg?f=fotoalbum_large

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-03 16:36
ah bij mij staat hij daar nog op verwerken. Ik had gehoopt dat ze op voorraad zouden zijn omdat er niks anders vermeld werd. Stiekeme hoop dat ik meer geluk heb omdat ik de AMS er niet bij heb besteld O-)

Edit: als het goed is is de printer binnen. Jammer genoeg nog even werken voor ik het kan controleren.
Zeer nette levertijd voor zo’n flink apparaat.

[ Voor 12% gewijzigd door SacredRose op 10-03-2026 14:48 ]

• Sjowhan
Grotendeels zijn de bestellingen van vorige week nu binnen, geloof dat ik nog 1 bulkbestelling mis.
Leveringen komen nu zowel uit Tsjechië en Duitsland, waar vanuit Tsjechië het met UPS verzonden wordt (met T&T en mailnotificatie) en Duitsland (geen notificatie, al eerder over gehad).
Vandaag had ik dus UPS aan de deur met een doosje met 2 rollen en DPD met 8; verwacht (via het DPD account) eigenlijk morgen de laatste levering omdat deze nog aangemeldt staat maar nog niet met de bezorger mee. Zou nog een avondlevering kunnen worden maar meen dat DPD dat niet doet.

edit: gistermiddag was het pakket alsnog voor de deur bezorgd (doorgegeven in de DPD app dat dit mocht/kon). Alle bestellingen zijn hierbij afgeleverd, dus levertijd is bij beschikbaarheid filament 4-7 werkdagen .

[ Voor 15% gewijzigd door Sjowhan op 13-03-2026 12:35 ]

• mcurlym
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-03 18:50
P2S 25Feb besteld, stond toen levertijd op 11 Maart - en jawel vandaag keurig ontvangen. Kreeg een paar dagen geleden verzendbevestiging van bambulab, dag later in de DPD app en vandaag aan de deur. Eerste print meteen een schot in de roos >:)

• brogel
3 maart besteld, verwachte shipping date 19 maart.
deze ochtend is de printer al verzonden...

De PLA had ik al eerder ontvangen.

• C@SP

C@SP

Biertje ??

Ik krijg nu ook een mail dat de printer verzonden is. Op de site is die update nog niet te zien.

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009

Cordon

Lievelings jankert

30 maart moet die van mij komen (8 maart besteld), de P2S combo. Zin in! Plastic is al binnen :+

• brogel
brogel schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:16:
3 maart besteld, verwachte shipping date 19 maart.
deze ochtend is de printer al verzonden...

De PLA had ik al eerder ontvangen.
Deze middag al ontvangen. Mijn poop-chute (top woord) al perfect geprint.

• C@SP

C@SP

Biertje ??

P2S is hier zojuist ook geleverd.

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-03 19:19
Mijn P2S combo zou 29 maart geleverd worden, maar werd gisteren al verstuurd + vandaag bij DPD. Dus blij dat ik het eerder krijg.

Mijn eerste 3d printer, dus heb er zin in :).

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009

Cordon

Lievelings jankert

V-rg schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 14:37:
Mijn P2S combo zou 29 maart geleverd worden, maar werd gisteren al verstuurd + vandaag bij DPD. Dus blij dat ik het eerder krijg.

Mijn eerste 3d printer, dus heb er zin in :).
Oeh! Die van mij de 30ste, dus misschien komt die eerder! :D
Pagina: 1 2 3 Laatste