Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De huis-tuin-en keuken PC van mijn ouders wil ik upgraden naar Windows 11. Helaas heeft de huidige moederbord / cpu geen TPM 2.0, daarom een nieuw moederbord en CPU. Ook koeling, want de oude zal niet passen op de nieuwere cpu socket neem ik aan?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minimaal, maar wel degelijk genoeg voor dagelijks gebruik de komende 5-8 jaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU, verder weinig voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet persé
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd of ik iets over het hoofd zie. Zijn dit moederbord / CPU inderdaad geschikt voor Windows 11, met TPM2.0? Ik zie het nl niet in de specs van het moederbord. Kan ik ook de voeding blijven gebruiken, of zijn connectoren tegenwoordig anders?
Alvast bedankt!
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De huis-tuin-en keuken PC van mijn ouders wil ik upgraden naar Windows 11. Helaas heeft de huidige moederbord / cpu geen TPM 2.0, daarom een nieuw moederbord en CPU. Ook koeling, want de oude zal niet passen op de nieuwere cpu socket neem ik aan?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Minimaal, maar wel degelijk genoeg voor dagelijks gebruik de komende 5-8 jaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | ASRock Phantom Gaming Radeon RX550 2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT2K8G4DFS8266 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair SF450 (2018) | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 0,- | |||
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-14400F (SRN47) Tray | € 171,- | € 171,- |
| 1 | Moederborden | ASUS PRIME B760-PLUS D4 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, Retail) | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 411 Nano | € 16,69 | € 16,69 |
| Totaal | € 409,64 | |||
Intel CPU, verder weinig voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet persé
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral benieuwd of ik iets over het hoofd zie. Zijn dit moederbord / CPU inderdaad geschikt voor Windows 11, met TPM2.0? Ik zie het nl niet in de specs van het moederbord. Kan ik ook de voeding blijven gebruiken, of zijn connectoren tegenwoordig anders?
Alvast bedankt!