Toen ik de Find X9 Pro haalde op release duurde het bij mij 6 weken tot de promotie werd goedgekeurdrsint schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:47:
Iemand al bericht gekregen over goedkeuring van de Oppo promotion?
Oh, daar ben ik nog niet aan nu. We wachten af dan maar.Wes1987 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:29:
[...]
Toen ik de Find X9 Pro haalde op release duurde het bij mij 6 weken tot de promotie werd goedgekeurd
Had vandaag een Masterclass van Oppo in Rotterdam. Er was iemand die de tablet en lader van de pre-orderactie al binnen twee weken had ontvangen, maar de meeste hadden nog niks (ik ook nog niet).rsint schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:31:
[...]
Oh, daar ben ik nog niet aan nu. We wachten af dan maar.
Ik had het erover met iemand anders die er ook was, en de Oppo-medewerker had het ook gehoord.Hij zei daarna tegen iedereen: geen zorgen, het is een stock issue, maar het komt er binnenkort zeker aan.
Niet dat je er veel aan hebt, maar ik denk dat het rond die 6 weken wel binnen zal komen.
Heb van het weekend mijn x9 ultra opgehaald. Top ding in vergelijking met mijn s24 ultra, heb echter een raar probleem waar ik niet uitkom: Ik ontvang helemaal geen notificaties van discord. Dingen die ik heb geprobeerd/gecontroleed:
-De app heeft notificatie permissies
-heb in de discord app alles rond meldingen exact hetzelfde ingested als op de s24 ultra die ernaast ligt, welke wel notificaties geeft.
-ik heb de "power consumption controls" van smart mode naar allow background activity aangepast.
-ik heb de app uitgelogd op de oude telefoon met het idee dat notificaties wellicht niet naar 2 toestellen verzonden worden
- de app opnieuw geinstalleerd op de oppo
Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Iemand die hetzelfde ervaren heeft en de gouden tip kan geven?
-heb in de discord app alles rond meldingen exact hetzelfde ingested als op de s24 ultra die ernaast ligt, welke wel notificaties geeft.
-ik heb de "power consumption controls" van smart mode naar allow background activity aangepast.
-ik heb de app uitgelogd op de oude telefoon met het idee dat notificaties wellicht niet naar 2 toestellen verzonden worden
Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Iemand die hetzelfde ervaren heeft en de gouden tip kan geven?
Ik verbaas me vooral over het feit dat mijn claim nog steeds niet gereviewed is.Fonzerelli schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:16:
[...]
Had vandaag een Masterclass van Oppo in Rotterdam. Er was iemand die de tablet en lader van de pre-orderactie al binnen twee weken had ontvangen, maar de meeste hadden nog niks (ik ook nog niet).
Ik had het erover met iemand anders die er ook was, en de Oppo-medewerker had het ook gehoord.Hij zei daarna tegen iedereen: geen zorgen, het is een stock issue, maar het komt er binnenkort zeker aan.
Niet dat je er veel aan hebt, maar ik denk dat het rond die 6 weken wel binnen zal komen.
Zojuist hetzelfde probleem gehad. Ga eens naar meldingen van de app, dan zie je vergrendelscherm en banner aan staan. Onderaan hebben veel apps dan Categorieen staan. Open daar de juiste van.pimjai schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:45:
Heb van het weekend mijn x9 ultra opgehaald. Top ding in vergelijking met mijn s24 ultra, heb echter een raar probleem waar ik niet uitkom: Ik ontvang helemaal geen notificaties van discord. Dingen die ik heb geprobeerd/gecontroleed:
In dit geval Pakketten, dan zie ik:
Banner staat dus toch stiekem uit, geen melding gezien. Bij een andere app met een test functie kon ik banner inschakelen, daarna deed de melding het.
Anyway; Hoe beviel de masterclass?
Dankje, maar helaas is dit het ook niet. Bij bijvoorbeeld direct messages staat alles aan, en toch ontvang ik niks. Heel vreemd.
Edit: zonder enige aanleiding ontvang ik opeens notificaties.
[ Voor 11% gewijzigd door pimjai op 15-06-2026 12:37 ]
Zijn hier nog mensen die recent issues hebben gehad met hun Oppo connectivity?
Mijn Oppo find x9 pro heeft ineens problemen met Wifi (Deco + Unifi)
- Connected op de wifi, maar geen Internet
- Reset van wifi is een direct oplossing van het probleem
Volgende dingen als geprobeerd:
- Disable private DNS
- Fixed IP gegeven
- DHCP parameters aangepast in Unifi
- Gefixed op 5Ghz in Deco
En toch blijft die issues hebben, op fixed IP soms zelfs meerdere keren achter elkaar,. Hij is wel verbonden, maar krijgt geen internet. Hij is ook het enige device dat issues heeft, meerdere laptops en andere IoT devices die geen issues hebben.
- Disable private DNS
- Fixed IP gegeven
En toch blijft die issues hebben, op fixed IP soms zelfs meerdere keren achter elkaar,. Hij is wel verbonden, maar krijgt geen internet. Hij is ook het enige device dat issues heeft, meerdere laptops en andere IoT devices die geen issues hebben.
Ja, ik heb precies het zelfde ook i.c.m. Deco. Alleen dit is pas sinds de laatste firmware update van de Find X9 Pro. Of van de Deco, want die heeft ook recent een update gehad, al is het alleen de telefoon die dit issue heeft. Andere apparaten werken gewoon goed.Lyca schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
- Disable private DNS
- Fixed IP gegeven
Alle maanden daarvoor geen issues gehad.
Ik zet Wifi dan even aan en uit en dan werkt het weer. Maar het is wel irritant. Want soms heb je er geen erg in en dan krijg je dus geen meldingen e.d. binnen omdat de internetverbinding dus blijkbaar niet werkt
[ Voor 5% gewijzigd door Wes1987 op 15-06-2026 20:25 ]
Ook Deco thuis, ik herken deze issues niet, Find X9 Pro.
Hier ook problemen gehad met WiFi/internet, maar op een gewone KPN modem. Reset van de modem heeft het probleem opgelost.Lyca schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
- Disable private DNS
- Fixed IP gegeven
Nu een dag deze hoes er op zitten en ik ben niet onverdeeld enthousiast. Hij was niet goedkoop voor een AliExpress hoesje maar hij past goed, geeft bescherming rondom en door het rubber achtige materiaal ook goede grip. De magsafe is niet zo sterk als die van het Oppo hoesje zelf, maar sterk genoeg. Het ontwerp lijkt echt op telefoon zelf. Het scherm is volledige omrand en het steek rondom een beetje uit.
:strip_exif()/f/image/mt0kabhGNJvTI21JLGcSQhwm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nfBW0uX8HJVDEhhpiqe9b0YR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mt0kabhGNJvTI21JLGcSQhwm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nfBW0uX8HJVDEhhpiqe9b0YR.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke versie van de telefoon heb jij? En heb je linkje? Is deze echt bedoeld voor de zwarte lederen variant?
En weet iemand het volgende, als ik op een website zit en ik stuur een link door naar iemand op whatsapp. Daarna opent hij whatsapp in het klein... Kan in dit uitzetten?
En weet iemand het volgende, als ik op een website zit en ik stuur een link door naar iemand op whatsapp. Daarna opent hij whatsapp in het klein... Kan in dit uitzetten?
Ik heb de Tundra Umbr, hij past daar goed op...of hij er voor gemaakt is weet ik niet, maar hij past wel. Het is deze https://nl.aliexpress.com/item/1005012261340410.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.4.52a179d2zM68mC&tblci=GiBsJ3UHdixKZ9KMoYfeMshQwWMquOcK_sWhb3_S4bauWSDA9m4og52P6oPWp8XwATDcuXY&gatewayAdapt=glo2nldAggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:00:
Welke versie van de telefoon heb jij? En heb je linkje? Is deze echt bedoeld voor de zwarte lederen variant?
Daar irriteerde ik mij ook aan heb het destijds uit weten te zetten.Aggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:00:
Ik meen dat je het terug kan vinden in Settings\Accessibility & convenience\Floating Window en dan de optie "Share via floating window" uitschakelen.
Dank dit vond ik ook vervelend. Nu opgelostCursed Guardian schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:06:
[...]
Daar irriteerde ik mij ook aan heb het destijds uit weten te zetten.
Ik meen dat je het terug kan vinden in Settings\Accessibility & convenience\Floating Window en dan de optie "Share via floating window" uitschakelen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik heb mijn toestel te koop staan.
Ik ga toch weer terug naar Samsung. Vind ik persoonlijk wat fijner....
Dan hoop ik niet dat je de camera vaak gebruikt... die is nadrukkelijk minder bij Samsung ;-)Aggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:51:
Ik heb mijn toestel te koop staan.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Klopt dat weet ik ookSteeffoon schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:03:
[...]
Dan hoop ik niet dat je de camera vaak gebruikt... die is nadrukkelijk minder bij Samsung ;-)
Af en toe maak ik wel een foto...maar niet professioneel ofso
Ik had dit met WhatsApp. Geen meldingen.pimjai schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:45:
Als je in de instellingen zoek naar app-meldingen en je scrollt naar beneden. Dan kan je op 'alles beheren' klikken en zie je precies van de apps welke uit en aan staan. Staat die van jou toevallig uit bij discord?
Als hij actief is helpt wellicht een keer uit en weer aanzetten?
En het is verder wel handig dat overzicht want je klikt in 1 rits alles waar je geen meldingen van wenst te ontvangen uit. En standaard zijn dat nogal wat apps merkte ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Rammstein op 20-06-2026 01:49 ]
Helaas zijn mijn AliExpress cover en hoesje geweigerd bij het ophaalpunt die ik op Ali had geselecteerd. Vaag verhaal van PostNL gekregen dat mijn woonadres niet op het verzendlabel was vermeld en omdat het aangetekend was het hierdoor is geweigerd. Pakje ligt nu ergens bij de hub in Schiedam en is een postbus. Binnenkort ergens per kilo te koop gok ik in de mazzeltas 😂 Nou goed heb claims ingediend bij AliExpress. Komt vast wel goed.
Ondertussen bij Amazon dit hoesje met 2 glaasjes erbij besteld. Hoesje is prima. Beetje gladjes dus oppassen. Zit ook een magnetisch toefje in de hoes. Kan ik helaas niks over melden, want ik gebruik dat niet. Heb gewoon een ouderwetse klem in de auto. Over de screenprotectors kan ik ook niet veel zeggen. Voorlopig laat ik de cover er nog op die in de fabriek erop is geplakt.
https://amzn.eu/d/0dDzSRVh
Heb er ook een bescherming bij besteld voor de camera.
https://amzn.eu/d/07SmKvkF
Sluit perfect aan, past ook in het bijbesteld hoesje. Echter.. De kleine uitsparing voor de camerasensor laat stof en vuildeeltjes toe en stof dat gaat onder het lensje plakken. Tenzij je constant je telefoon in een stofvrije omgeving hebt bruikbaar anders dus compleet nutteloos. Gelukkig waren ze niet zo duur. Idee was goed. Risico genomen, helaas onbruikbaar.
Eerste indruk toestel (vergeleken met mijn vorige de Honor Magic 6 Pro).
Laden. Via de supervooc lader van Realme. Gaat snel, maar helaas 2x zo lang als bij m'n vorige toestel. Die was echt binnen een half uurtje vol met een Huawei 100w supercharge blok. Batterij gisteren in de avond volopgeladen. Volgende ochtend blijkt er gedurende nacht toch 16% verbruikt te zijn. Met de overige 84% heb ik tot een uurtje of 12 in de nacht gedaan, dus dat is netjes. Toch is die 16% verbruik in de nachtelijke uren een ding. Eens proberen uit te vogelen wat er zoveel vreet.
Gebruik. Toestel is snel, mag je ook verwachten. Mooi helder scherm. Ik moet echt nog wat wennen aan Color OS. Instellingen zijn net iets anders dan bij Magic OS. Wat me vooral opvalt is warmte van het toestel tijdens intensief gebruik. Had ik bij mijn vorige telefoon zo goed als niet. Wellicht is het nieuwigheid. Schermhelderheid automatisch. Tsja ik ben er niet echt vriendjes mee. Midden in de nacht staat de helderheid bijna uit en overdag vaak te laag.
De camera. Nog niet echt heel erg mee gespeeld. Maar heel veel opties. Té veel eigenlijk. Nog niet echt een idee in welke mode ik nou de beste plaatjes maak en in de beste kwaliteit. Master mode, gewone foto mode, hasselblad mode. Ja de hasselblad mode heeft 50 Megapixel, maar dat hoeft niet perse het best te zijn. Best verwarrend. Moet ik nog wat meer mee testen de komende tijd. Filmpjes zien er strak uit. Heb wel het idee dat er heeeeel veel AI processing gedaan wordt op foto's. Zie je vooral als je inzoomt. Van mij mogen ze daarvoor een instelling maken om dat met 1 druk op de knop uit te schakelen. Vreselijk. De enige AI hulp die ik op de Honor Magic Pro 6 had was AI bewerking vanaf 40x zoomen. Leuke gadget, maar dat gebruik je toch vrijwel niet.
Heb gisteren een paar foto's gemaakt in de pro mode in een slecht verlichte ruimte. Of je nou de sluitertijd op 2 seconden of 10 seconden zet de foto's lijken vrij weinig lichter te worden. Ook de ISO waarde op max 3200 zetten heeft ten opzichte van 100 ISO vrij weinig effect. Dat viel me wel even vies tegen. Lijkt haast of de ISO en sluitertijd instellingen amper invloed hebben in de handmatige modus.
Instellingen. Instellingen zijn duidelijker dan op het Honor toestel. Veel makkelijker zijn dingen te vinden. Heb bijvoorbeele gezocht op AI en gelijk de hele zooi die ik vond uitgezet. Zit niet te wachten op AI services zoals vertalen, schrijven, etc. In de reacties op Facebook had ik allemaal loepjes en dikgedrukte woorden in de comments. Blijkt een optie te zijn in de telefoon. AI-schrijver > Apps voor slimme suggesties. Gelijk uitgezet pfft..
Toetsenbordindeling. Ben ik niet erg fan van. Heb maar weer SwiftKey van Microsoft erop gezet. Vind ik veel fijner toetsenbordje.
Geluid. Klinkt op zich prima. Ben geen audiofiel en muziek afspelen doe ik vrijwel toch nooit door de telefoonspeaker heen.
Wat me wel opviel is dat de Bluetooth uitkoppeling qua volume veel een tikkeltje zachter is dan bij mijn vorige toestel. Vorige toestel geluid op max en in de auto standje 15. Moet de speaker in de auto nu op standje 20 zetten om een beetje tot hetzelfde vertrouwde niveau te komen.
Voor de rest maar even aanzien om tot een oordeel te komen. Maar goed, ik zit de komende 2 jaar toch aan dit toestel vast 😅
Ondertussen bij Amazon dit hoesje met 2 glaasjes erbij besteld. Hoesje is prima. Beetje gladjes dus oppassen. Zit ook een magnetisch toefje in de hoes. Kan ik helaas niks over melden, want ik gebruik dat niet. Heb gewoon een ouderwetse klem in de auto. Over de screenprotectors kan ik ook niet veel zeggen. Voorlopig laat ik de cover er nog op die in de fabriek erop is geplakt.
https://amzn.eu/d/0dDzSRVh
Heb er ook een bescherming bij besteld voor de camera.
https://amzn.eu/d/07SmKvkF
Sluit perfect aan, past ook in het bijbesteld hoesje. Echter.. De kleine uitsparing voor de camerasensor laat stof en vuildeeltjes toe en stof dat gaat onder het lensje plakken. Tenzij je constant je telefoon in een stofvrije omgeving hebt bruikbaar anders dus compleet nutteloos. Gelukkig waren ze niet zo duur. Idee was goed. Risico genomen, helaas onbruikbaar.
Eerste indruk toestel (vergeleken met mijn vorige de Honor Magic 6 Pro).
Laden. Via de supervooc lader van Realme. Gaat snel, maar helaas 2x zo lang als bij m'n vorige toestel. Die was echt binnen een half uurtje vol met een Huawei 100w supercharge blok. Batterij gisteren in de avond volopgeladen. Volgende ochtend blijkt er gedurende nacht toch 16% verbruikt te zijn. Met de overige 84% heb ik tot een uurtje of 12 in de nacht gedaan, dus dat is netjes. Toch is die 16% verbruik in de nachtelijke uren een ding. Eens proberen uit te vogelen wat er zoveel vreet.
Gebruik. Toestel is snel, mag je ook verwachten. Mooi helder scherm. Ik moet echt nog wat wennen aan Color OS. Instellingen zijn net iets anders dan bij Magic OS. Wat me vooral opvalt is warmte van het toestel tijdens intensief gebruik. Had ik bij mijn vorige telefoon zo goed als niet. Wellicht is het nieuwigheid. Schermhelderheid automatisch. Tsja ik ben er niet echt vriendjes mee. Midden in de nacht staat de helderheid bijna uit en overdag vaak te laag.
De camera. Nog niet echt heel erg mee gespeeld. Maar heel veel opties. Té veel eigenlijk. Nog niet echt een idee in welke mode ik nou de beste plaatjes maak en in de beste kwaliteit. Master mode, gewone foto mode, hasselblad mode. Ja de hasselblad mode heeft 50 Megapixel, maar dat hoeft niet perse het best te zijn. Best verwarrend. Moet ik nog wat meer mee testen de komende tijd. Filmpjes zien er strak uit. Heb wel het idee dat er heeeeel veel AI processing gedaan wordt op foto's. Zie je vooral als je inzoomt. Van mij mogen ze daarvoor een instelling maken om dat met 1 druk op de knop uit te schakelen. Vreselijk. De enige AI hulp die ik op de Honor Magic Pro 6 had was AI bewerking vanaf 40x zoomen. Leuke gadget, maar dat gebruik je toch vrijwel niet.
Heb gisteren een paar foto's gemaakt in de pro mode in een slecht verlichte ruimte. Of je nou de sluitertijd op 2 seconden of 10 seconden zet de foto's lijken vrij weinig lichter te worden. Ook de ISO waarde op max 3200 zetten heeft ten opzichte van 100 ISO vrij weinig effect. Dat viel me wel even vies tegen. Lijkt haast of de ISO en sluitertijd instellingen amper invloed hebben in de handmatige modus.
Instellingen. Instellingen zijn duidelijker dan op het Honor toestel. Veel makkelijker zijn dingen te vinden. Heb bijvoorbeele gezocht op AI en gelijk de hele zooi die ik vond uitgezet. Zit niet te wachten op AI services zoals vertalen, schrijven, etc. In de reacties op Facebook had ik allemaal loepjes en dikgedrukte woorden in de comments. Blijkt een optie te zijn in de telefoon. AI-schrijver > Apps voor slimme suggesties. Gelijk uitgezet pfft..
Toetsenbordindeling. Ben ik niet erg fan van. Heb maar weer SwiftKey van Microsoft erop gezet. Vind ik veel fijner toetsenbordje.
Geluid. Klinkt op zich prima. Ben geen audiofiel en muziek afspelen doe ik vrijwel toch nooit door de telefoonspeaker heen.
Wat me wel opviel is dat de Bluetooth uitkoppeling qua volume veel een tikkeltje zachter is dan bij mijn vorige toestel. Vorige toestel geluid op max en in de auto standje 15. Moet de speaker in de auto nu op standje 20 zetten om een beetje tot hetzelfde vertrouwde niveau te komen.
Voor de rest maar even aanzien om tot een oordeel te komen. Maar goed, ik zit de komende 2 jaar toch aan dit toestel vast 😅
[ Voor 71% gewijzigd door Rammstein op 20-06-2026 03:13 ]
Alles nu eens een restart gegeven, helaas geen oplossing.Wombat13 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:47:
[...]
Hier ook problemen gehad met WiFi/internet, maar op een gewone KPN modem. Reset van de modem heeft het probleem opgelost.
Hij heeft het nu zelfs veel frequenter, zelfs een LLM komt niet verder dan opgenoemde dingen te checken.
Heb je al eens naar deze netwerkopties gekeken bij instellingen > systeem & updates > aanbevolen services. Wellicht verstoort dat de boel.Lyca schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:31:
[...]
Alles nu eens een restart gegeven, helaas geen oplossing.
Hij heeft het nu zelfs veel frequenter, zelfs een LLM komt niet verder dan opgenoemde dingen te checken.
Beide eens afgezet, maar geen oplossing.Rammstein schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:55:
[...]
Heb je al eens naar deze netwerkopties gekeken bij instellingen > systeem & updates > aanbevolen services. Wellicht verstoort dat de boel.
[Afbeelding]
Dual Wi-Fi ook eens afgezet, ik gebruikte het niet.
Ik merk dat na de update van mijn x9 pro de batterij een stuk sneller leegloopt, ervaren meer mensen dit?
Ik had dat probleem niet maar trof laatst wel onderstaand artikel waarin als het ware beschreven wordt dat er een nieuwe batterij kalibratie-achtig iets plaats moet vinden waardoor het wat dagen duurde voordat de batterij duur weer beter werd.CryRaven schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:58:
Ik merk dat na de update van mijn x9 pro de batterij een stuk sneller leegloopt, ervaren meer mensen dit?
Hopelijk is dat het.
https://community.oppo.com/thread/2122108236768215048
Heeft iemand al wat gehoord van de promotie? Duurt wel lang
Buiten de bevestiging nog niets. Heb hem zelf dan ook pas op 11juni ingediend en ze hebben het over max 6 weken, dus ik maak me er niet druk om.
Ik heb m nu precies 6 weken geleden ingediend en nog steeds dezelfde status. Vind het echt niet normaal meer..
Zat net even te denken wanneer voor het laatst volledig geladen. Best goede score al was mijn schermverberbruik niet zo gek hoog de afgelopen 2 dagen. Wel klein beetje bijgeladen gisteren tijdens een autorit.
e
e
[ Voor 5% gewijzigd door Rammstein op 27-06-2026 16:29 ]
Ik heb zojuist een update van OPPO ontvangen over een levering voor de X9 Ultra-promotie.
Ik ook, gelijk ook een track&trace erbij! Eindelijk na 7 weken..
Wilde ook echt vanmiddag gaan bellen, en toen verscheen de mail rond de lunch.
Wilde ook echt vanmiddag gaan bellen, en toen verscheen de mail rond de lunch.
Ik heb ook bericht gekregen en verwacht binnenkort een track&trace te krijgen.
Ja, hier ook bericht, de track&trace staat op de statuspagina.
Vandaag de spullen binnengekregen. Ik weet eigenlijk niet wat ik met de tablet moet. Het is natuurlijk een simpel exemplaar. Ik heb al een Samsung Galaxy Tab S10 Ultra. Kan de Oppo tablet proberen te verkopen, maar vermoed dat deze niet veel oplevert.cassiekai schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:25:
Ik heb ook bericht gekregen en verwacht binnenkort een track&trace te krijgen.
Genoeg mensen met een minimum inkomen die je er superblij mee maakt. Wat voor jou simpel lijkt is voor iemand anders goud... Geef weg, en wordt een gelukkiger man!cassiekai schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:48:
[...]
Vandaag de spullen binnengekregen. Ik weet eigenlijk niet wat ik met de tablet moet. Het is natuurlijk een simpel exemplaar. Ik heb al een Samsung Galaxy Tab S10 Ultra. Kan de Oppo tablet proberen te verkopen, maar vermoed dat deze niet veel oplevert.