Ik moet de oppo weer opnieuw registeren voor de actie.
Als ik alles invul en ik klik op clain your gift .. dan gebeurd er niks?
Als ik alles invul en ik klik op clain your gift .. dan gebeurd er niks?
Nee wel de actie om te kopenn en gratis tablet enz te krijgen...rsint schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:57:
Claimperiode verlopen misschien?
[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 06-06-2026 05:59 ]
In het begin van de actie kregen we wel een melding dat er geen producten beschikbaar waren, dan stond er een klein rood zinnetje boven aan de pagina terwijl de pagina zelf niets deed.Aggressor schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 05:58:
[...]
Nee wel de actie om te kopenn en gratis tablet enz te krijgen...
Op de site staat :
From:
07/05/2026, 10:00:00
To:
05/06/2026, 23:59:00
End Claim Period:
19/06/2026, 23:59:00
Dan lijkt mij dat je hem nog wel kunt registreren?
Bij elke actie staat rechtsboven " Terms and conditions not available"
Misschien een bug?
[ Voor 16% gewijzigd door Rammstein op 06-06-2026 22:39 ]
De Realme SuperVOOC oplader is inderdaad compatible met Oppo! Ik gebruik dezelfde voor mijn OnePlus 15Rammstein schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:20:
Heb zojuist de Oppo Find X9 Pro gehaald.
Voordat deze uit het doosje gaat wil ik de accessoires even in orde hebben.
Heb een supervooc lader van Realme besteld voor 2 tientjes bij Amazon. Deze is compatible toch? https://amzn.eu/d/03k58Orm
Qua bescherming. Hebben jullie nog tips voor een goede case en cover, ook voor op de camera? Hoeft niet perse glas te zijn. Volgens mij zit er vanuit de fabriek een cover op toch? Is dat op het cameraglas ook het geval?
-Heb nu bij Ali nog volgende besteld:
Nillkin hoesje en 2x Smartdevil beschermglas.
Iemand nog een goede tip om de camera lens te beschermen?
En waarom de pro gehaald en niet de Ultra?Rammstein schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:20:
Heb zojuist de Oppo Find X9 Pro gehaald.
Voordat deze uit het doosje gaat wil ik de accessoires even in orde hebben.
Heb een supervooc lader van Realme besteld voor 2 tientjes bij Amazon. Deze is compatible toch? https://amzn.eu/d/03k58Orm
Qua bescherming. Hebben jullie nog tips voor een goede case en cover, ook voor op de camera? Hoeft niet perse glas te zijn. Volgens mij zit er vanuit de fabriek een cover op toch? Is dat op het cameraglas ook het geval?
-Heb nu bij Ali nog volgende besteld:
Nillkin hoesje en 2x Smartdevil beschermglas.
Iemand nog een goede tip om de camera lens te beschermen?
Als nieuwe klant bij Tibber €50 Store-tegoed? Stuur me een PM.
Je kan de OnePlus AIRVOOC 50W Magnetic Charger kopen! Die werkt ook met Oppo, want OnePlus is een dochtermerk van Opporsint schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:38:
Heeft iemand al een goede draadloze supervooc lader gevonden? Hij eigen Oppo turbo 2 is nergens in Nederland te krijgen en via AliExpress nog steeds best wel prijzig.
Mindere bluetooth kwaliteit? Hoe kan dat nou, ze hebben dezelfde codecs, of mis ik dan verder wat?13art schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:44:
[...]
En waarom de pro gehaald en niet de Ultra?
Prijskaartje?
Accuduur?
Nadelen (los van de andere camere setup) die ik gevonden heb over de pro tov de Ultra, mindere speaker, maar ook minder goede kwaliteit bluetooth audio. Maar je de Ultra is wel weer erg prijzig.
Weet het ook niet tot in detail. Maar heb vaker gelezen dat de geluidskwaliteit bij Snapdragon processoren beter is dan bij Dimencity processoren.Ynze_162 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:04:
[...]
Mindere bluetooth kwaliteit? Hoe kan dat nou, ze hebben dezelfde codecs, of mis ik dan verder wat?
Als nieuwe klant bij Tibber €50 Store-tegoed? Stuur me een PM.
Puur prijskaartje hoor. Ik kijk bij een nieuw toestel altijd een beetje in de 900-1000 range. Mijn vorige toestel was een Honor Magic 6 Pro. Deze kostte me 996 euro. Echt een top toestel. Top camera en ook batterij. Deze doet het na 2 jaar gebruik nog steeds perfect. Qua batterijverbruik amper slechter geworden, want daar zit zo'n koolstof-silicium batterij in. En de Honor heeft qua Bluetooth de APTX(-HD) codec. Denk dat je die bedoelt? Ik hoor zelf amper verschil met normale Bluetooth, maar ik ben dan ook geen audiofiel en m'n oren zijn Inmiddels 45 jaar oud, dan hoor je toch niet alles zo helder meer 😂😂13art schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:44:
[...]
En waarom de pro gehaald en niet de Ultra?
Prijskaartje?
Accuduur?
Nadelen (los van de andere camere setup) die ik gevonden heb over de pro tov de Ultra, mindere speaker, maar ook minder goede kwaliteit bluetooth audio. Maar je de Ultra is wel weer erg prijzig.
[ Voor 30% gewijzigd door Rammstein op 07-06-2026 16:41 ]
Ik kan OS Updater aanraden, mocht je niet willen wachten op een update. Je moet alleen wel de ontwikkelaarsoptie aanzetten en handmatig installerenrsint schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:39:
Las over een trucje om de meest recente update voor de ultra alvast te krijgen door met een VPN virtueel naar de UK te emigreren en het heeft gewerkt. Geen idee of het iets verbeterd. [Afbeelding]
Nope, zit ook te wachten. Heb geen idee wanneer we wat kunnen verwachten.rsint schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:47:
Iemand al bericht gekregen over goedkeuring van de Oppo promotion?
Toen ik de Find X9 Pro haalde op release duurde het bij mij 6 weken tot de promotie werd goedgekeurdrsint schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:47:
Iemand al bericht gekregen over goedkeuring van de Oppo promotion?
Oh, daar ben ik nog niet aan nu. We wachten af dan maar.Wes1987 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:29:
[...]
Toen ik de Find X9 Pro haalde op release duurde het bij mij 6 weken tot de promotie werd goedgekeurd
Had vandaag een Masterclass van Oppo in Rotterdam. Er was iemand die de tablet en lader van de pre-orderactie al binnen twee weken had ontvangen, maar de meeste hadden nog niks (ik ook nog niet).rsint schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:31:
[...]
Oh, daar ben ik nog niet aan nu. We wachten af dan maar.
Ik verbaas me vooral over het feit dat mijn claim nog steeds niet gereviewed is.Fonzerelli schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:16:
[...]
Had vandaag een Masterclass van Oppo in Rotterdam. Er was iemand die de tablet en lader van de pre-orderactie al binnen twee weken had ontvangen, maar de meeste hadden nog niks (ik ook nog niet).
Ik had het erover met iemand anders die er ook was, en de Oppo-medewerker had het ook gehoord.Hij zei daarna tegen iedereen: geen zorgen, het is een stock issue, maar het komt er binnenkort zeker aan.
Niet dat je er veel aan hebt, maar ik denk dat het rond die 6 weken wel binnen zal komen.
Zojuist hetzelfde probleem gehad. Ga eens naar meldingen van de app, dan zie je vergrendelscherm en banner aan staan. Onderaan hebben veel apps dan Categorieen staan. Open daar de juiste van.pimjai schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:45:
Heb van het weekend mijn x9 ultra opgehaald. Top ding in vergelijking met mijn s24 ultra, heb echter een raar probleem waar ik niet uitkom: Ik ontvang helemaal geen notificaties van discord. Dingen die ik heb geprobeerd/gecontroleed:
-De app heeft notificatie permissies
-heb in de discord app alles rond meldingen exact hetzelfde ingested als op de s24 ultra die ernaast ligt, welke wel notificaties geeft.
-ik heb de "power consumption controls" van smart mode naar allow background activity aangepast.
-ik heb de app uitgelogd op de oude telefoon met het idee dat notificaties wellicht niet naar 2 toestellen verzonden worden
- de app opnieuw geinstalleerd op de oppo
Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Iemand die hetzelfde ervaren heeft en de gouden tip kan geven?
Dankje, maar helaas is dit het ook niet. Bij bijvoorbeeld direct messages staat alles aan, en toch ontvang ik niks. Heel vreemd.
[ Voor 11% gewijzigd door pimjai op 15-06-2026 12:37 ]
Ja, ik heb precies het zelfde ook i.c.m. Deco. Alleen dit is pas sinds de laatste firmware update van de Find X9 Pro. Of van de Deco, want die heeft ook recent een update gehad, al is het alleen de telefoon die dit issue heeft. Andere apparaten werken gewoon goed.Lyca schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
Zijn hier nog mensen die recent issues hebben gehad met hun Oppo connectivity?
Mijn Oppo find x9 pro heeft ineens problemen met Wifi (Deco + Unifi)
- Connected op de wifi, maar geen Internet
- Reset van wifi is een direct oplossing van het probleem
Volgende dingen als geprobeerd:
- Disable private DNS
- Fixed IP gegeven
- DHCP parameters aangepast in Unifi
- Gefixed op 5Ghz in Deco
En toch blijft die issues hebben, op fixed IP soms zelfs meerdere keren achter elkaar,. Hij is wel verbonden, maar krijgt geen internet. Hij is ook het enige device dat issues heeft, meerdere laptops en andere IoT devices die geen issues hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Wes1987 op 15-06-2026 20:25 ]
Hier ook problemen gehad met WiFi/internet, maar op een gewone KPN modem. Reset van de modem heeft het probleem opgelost.Lyca schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
Zijn hier nog mensen die recent issues hebben gehad met hun Oppo connectivity?
Mijn Oppo find x9 pro heeft ineens problemen met Wifi (Deco + Unifi)
- Connected op de wifi, maar geen Internet
- Reset van wifi is een direct oplossing van het probleem
Volgende dingen als geprobeerd:
- Disable private DNS
- Fixed IP gegeven
- DHCP parameters aangepast in Unifi
- Gefixed op 5Ghz in Deco
En toch blijft die issues hebben, op fixed IP soms zelfs meerdere keren achter elkaar,. Hij is wel verbonden, maar krijgt geen internet. Hij is ook het enige device dat issues heeft, meerdere laptops en andere IoT devices die geen issues hebben.
:strip_exif()/f/image/mt0kabhGNJvTI21JLGcSQhwm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nfBW0uX8HJVDEhhpiqe9b0YR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de Tundra Umbr, hij past daar goed op...of hij er voor gemaakt is weet ik niet, maar hij past wel. Het is deze https://nl.aliexpress.com/item/1005012261340410.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.4.52a179d2zM68mC&tblci=GiBsJ3UHdixKZ9KMoYfeMshQwWMquOcK_sWhb3_S4bauWSDA9m4og52P6oPWp8XwATDcuXY&gatewayAdapt=glo2nldAggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:00:
Welke versie van de telefoon heb jij? En heb je linkje? Is deze echt bedoeld voor de zwarte lederen variant?
En weet iemand het volgende, als ik op een website zit en ik stuur een link door naar iemand op whatsapp. Daarna opent hij whatsapp in het klein... Kan in dit uitzetten?
Daar irriteerde ik mij ook aan heb het destijds uit weten te zetten.Aggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:00:
Welke versie van de telefoon heb jij? En heb je linkje? Is deze echt bedoeld voor de zwarte lederen variant?
En weet iemand het volgende, als ik op een website zit en ik stuur een link door naar iemand op whatsapp. Daarna opent hij whatsapp in het klein... Kan in dit uitzetten?
Dank dit vond ik ook vervelend. Nu opgelostCursed Guardian schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:06:
[...]
Daar irriteerde ik mij ook aan heb het destijds uit weten te zetten.
Ik meen dat je het terug kan vinden in Settings\Accessibility & convenience\Floating Window en dan de optie "Share via floating window" uitschakelen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Dan hoop ik niet dat je de camera vaak gebruikt... die is nadrukkelijk minder bij Samsung ;-)Aggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:51:
Ik heb mijn toestel te koop staan.
Ik ga toch weer terug naar Samsung. Vind ik persoonlijk wat fijner....
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Klopt dat weet ik ookSteeffoon schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:03:
[...]
Dan hoop ik niet dat je de camera vaak gebruikt... die is nadrukkelijk minder bij Samsung ;-)
Ik had dit met WhatsApp. Geen meldingen.pimjai schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:45:
Heb van het weekend mijn x9 ultra opgehaald. Top ding in vergelijking met mijn s24 ultra, heb echter een raar probleem waar ik niet uitkom: Ik ontvang helemaal geen notificaties van discord. Dingen die ik heb geprobeerd/gecontroleed:
-De app heeft notificatie permissies
-heb in de discord app alles rond meldingen exact hetzelfde ingested als op de s24 ultra die ernaast ligt, welke wel notificaties geeft.
-ik heb de "power consumption controls" van smart mode naar allow background activity aangepast.
-ik heb de app uitgelogd op de oude telefoon met het idee dat notificaties wellicht niet naar 2 toestellen verzonden worden
- de app opnieuw geinstalleerd op de oppo
Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Iemand die hetzelfde ervaren heeft en de gouden tip kan geven?
[ Voor 8% gewijzigd door Rammstein op 20-06-2026 01:49 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Rammstein op 20-06-2026 03:13 ]
Alles nu eens een restart gegeven, helaas geen oplossing.Wombat13 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:47:
[...]
Hier ook problemen gehad met WiFi/internet, maar op een gewone KPN modem. Reset van de modem heeft het probleem opgelost.
Heb je al eens naar deze netwerkopties gekeken bij instellingen > systeem & updates > aanbevolen services. Wellicht verstoort dat de boel.Lyca schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:31:
[...]
Alles nu eens een restart gegeven, helaas geen oplossing.
Hij heeft het nu zelfs veel frequenter, zelfs een LLM komt niet verder dan opgenoemde dingen te checken.
Beide eens afgezet, maar geen oplossing.Rammstein schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:55:
[...]
Heb je al eens naar deze netwerkopties gekeken bij instellingen > systeem & updates > aanbevolen services. Wellicht verstoort dat de boel.
[Afbeelding]
Ik had dat probleem niet maar trof laatst wel onderstaand artikel waarin als het ware beschreven wordt dat er een nieuwe batterij kalibratie-achtig iets plaats moet vinden waardoor het wat dagen duurde voordat de batterij duur weer beter werd.CryRaven schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:58:
Ik merk dat na de update van mijn x9 pro de batterij een stuk sneller leegloopt, ervaren meer mensen dit?
e
[ Voor 5% gewijzigd door Rammstein op 27-06-2026 16:29 ]
Vandaag de spullen binnengekregen. Ik weet eigenlijk niet wat ik met de tablet moet. Het is natuurlijk een simpel exemplaar. Ik heb al een Samsung Galaxy Tab S10 Ultra. Kan de Oppo tablet proberen te verkopen, maar vermoed dat deze niet veel oplevert.cassiekai schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:25:
Ik heb ook bericht gekregen en verwacht binnenkort een track&trace te krijgen.
Genoeg mensen met een minimum inkomen die je er superblij mee maakt. Wat voor jou simpel lijkt is voor iemand anders goud... Geef weg, en wordt een gelukkiger man!cassiekai schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:48:
[...]
Vandaag de spullen binnengekregen. Ik weet eigenlijk niet wat ik met de tablet moet. Het is natuurlijk een simpel exemplaar. Ik heb al een Samsung Galaxy Tab S10 Ultra. Kan de Oppo tablet proberen te verkopen, maar vermoed dat deze niet veel oplevert.
[ Voor 15% gewijzigd door Knamix op 13-07-2026 14:12 ]
Eens! Ook erg onder de indruk steeds van de camera, en vooral de mooie scherptediepte achter het onderwerp. Mooie plaat ook dit!rsint schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:11:
Ik ben toch steeds weer onder de indruk van wat de camera op de ultra kan. Ik kijk nog meer uit naar de vakantie. [Afbeelding]
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Alles heeft een prijs :)cassiekai schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:48:
[...]
Vandaag de spullen binnengekregen. Ik weet eigenlijk niet wat ik met de tablet moet. Het is natuurlijk een simpel exemplaar. Ik heb al een Samsung Galaxy Tab S10 Ultra. Kan de Oppo tablet proberen te verkopen, maar vermoed dat deze niet veel oplevert.
Ik heb al sinds 7 juli een DHL tracking code, maar bij DHL staat sindsdien "aangemeld, maar pakket nog niet ontvangen". Heel irritant dit.Aggressor schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:49:
Heeft iedereen zijn promotie onderdelen al binnen?
Die van mij heeft al bijna al 2 weken dezelfde status...
Oppo geeft aan dat het druk is... Terwijl het goedgekeurd is...
Heb jij binnen twee dagen na goedkeuring de spulletjes al ontvangen?cassiekai schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:48:
[...]
Sorry voor mijn late reactie. Ik heb hem weg gegeven aan een buurjongentje. Zijn ouders hebben het niet zo breed dus leek mij dit een goed doel. Hij was er echt heel blij mee en dat was mooi om te zien.lifeguard schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 06:27:
[...]
Alles heeft een prijs :)
Welk type is het? Heb wellicht interesse.
Als het goed is, is dat opgelost met de nieuwste update. Ik heb iig met de OnePlus 15 dat je weer naar beneden kunt swipen met notificaties. Ik gok dat de Oppo Find X9 Pro ook die update gehad heeftGerjannn schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:41:
Inmiddels heb ik de Find X9 Pro al bijna 9 maanden, en ik ben nog steeds enorm blij met de camera. Kan niet meer terug naar Pixel/Galaxy. Grootste frustratiepunt van ColorOS is toch wel notificaties, vooral dat je niet naar beneden kunt swipen (met 1 of 2 vingers) om meer details te zien van een notificatie. Ik heb mijn schermgrootte wat kleiner gezet, klik regelmatig toch op de notificatie terwijl ik alleen maar de details wil zien.
Ik heb wat foto's verzameld die ik de afgelopen 9 maanden gemaakt heb, mochten jullie het leuk vinden (zelfde album als in mijn review): https://photos.app.goo.gl/joeFjQBBWsPWCff78
Hmm, ik kan er helaas geen instelling voor vinden nog. Maar even op Reddit gezocht, daar heeft iemand inderdaad de update op de X9 waarna dit weer werkt, thanks! Dat is erg goed nieuwsJotyjo schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:45:
[...]
Als het goed is, is dat opgelost met de nieuwste update. Ik heb iig met de OnePlus 15 dat je weer naar beneden kunt swipen met notificaties. Ik gok dat de Oppo Find X9 Pro ook die update gehad heeft
Oh heerlijk, nu hopen dat het ook naar de Find X9 Ultra komt.Jotyjo schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 13:45:
[...]
Als het goed is, is dat opgelost met de nieuwste update. Ik heb iig met de OnePlus 15 dat je weer naar beneden kunt swipen met notificaties. Ik gok dat de Oppo Find X9 Pro ook die update gehad heeft
Grote kans van wel! De updates van OnePlus en Oppo zijn ten slotte erg vergelijkbaarSteeffoon schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 20:50:
[...]
Oh heerlijk, nu hopen dat het ook naar de Find X9 Ultra komt.
Das zeker waar. Ik zet de vlag vast klaar, kan die straks uitJotyjo schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:11:
[...]
Grote kans van wel! De updates van OnePlus en Oppo zijn ten slotte erg vergelijkbaar
[ Voor 16% gewijzigd door Jotyjo op 27-07-2026 15:03 ]
Ik lees dit in je review:Gerjannn schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:38:
[...]
Hmm, ik kan er helaas geen instelling voor vinden nog. Maar even op Reddit gezocht, daar heeft iemand inderdaad de update op de X9 waarna dit weer werkt, thanks! Dat is erg goed nieuws
- The Neo and Only -
Nu ik achtergrondgegevens niet toestaan heb aangezet voor Google Photos gaat het een stuk beter. Als ik dan de app open dan gaat ie uploaden. Incidenteel thuis op de wifi nog wel eens een foto die toch niet goed geüpload is, dus ik kijk er af en toe nog wel naar op tablet of pc om de bestanden te vergelijken qua MB. Niet ideaal, maar valt mee te leven voor mij. Als je inderdaad alleen via Wifi uploaden aanzet, dan zullen al je foto's die je buitenshuis maakt in ieder geval goed zijn.NeoFoX schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:00:
[...]
Ik lees dit in je review:
Op Google Foto's krijg je dan een lage kwaliteit foto. Je ziet dit pas op een ander apparaat. Om dit op te lossen heb ik netwerkactiviteit op de achtergrond toestaan uitgezet voor Google Foto's, het lijkt nu wel meestal goed te gaan.
Heb je dit nog steeds? Mijn Oppo X9 heb ik gisteren besteld en komt morgen aan.. Kom van een Huawei P30 Pro (waarbij de camera altijd uitmuntend geweest is) dus ben benieuwd hoe dit zich houdt..
Maar de upload naar Google Foto's is voor mij wel altijd een vereist, kan je het ook omzeilen door alleen te back-uppen via WiFi bijvoorbeeld?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat is helaas met de Ultra idem dito. Oppo is toch minder populair dan Apple of Samsung, en dat zie je direct terug in het aanbod van cases.Deathchant schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:00:
Ligt het aan mij of zijn er maar bitter weinig goeie hoesjes te krijgen voor de Find X9 Pro?
Ik heb dan maar een standaard doorzichtige TPU case besteld (was maar 6,95) totdat mijn Nilkin case binnenkomt.Steeffoon schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:24:
[...]
Dat is helaas met de Ultra idem dito. Oppo is toch minder populair dan Apple of Samsung, en dat zie je direct terug in het aanbod van cases.
Soms kan het nog lonen via verschillende sites te kijken, en op bijvoorbeeld Amazon.de. Maar heb mijn Ultra-hoesje toch maar via Ali gehaald. (nog steeds blij mee overigens)
[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 05-08-2026 15:27 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik heb de sim-tray net even uit mijn X9 Pro gehaald voor de zekerheid, daar passen inderdaad 2 fysieke simkaarten in.wari42 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:47:
even een vraagje ik overweeg om volgende maand bij verlenging van mn abbo de X9 pro aan te schaffen. Nu is mijn vraag kan ik 2 fysieke simkaarten gebruiken in dit toestel? Of alleen 1 fysieke en 1 e-sim? Allemaal beetje onduidelijk op het internet, ondersteunt dual sim maar dit houd volgens mij niet in dat er 2 fysieke simkaarten in passen
Je kan inderdaad 2 fysieke sim kaarten tegelijk gebruiken. Of 1 fysieke en 1 e sim tegelijk.wari42 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:47:
even een vraagje ik overweeg om volgende maand bij verlenging van mn abbo de X9 pro aan te schaffen. Nu is mijn vraag kan ik 2 fysieke simkaarten gebruiken in dit toestel? Of alleen 1 fysieke en 1 e-sim? Allemaal beetje onduidelijk op het internet, ondersteunt dual sim maar dit houd volgens mij niet in dat er 2 fysieke simkaarten in passen
:strip_exif()/f/image/fDESCSqgGyIigMsT2GoJePa3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TZ3ThouJHj3pk0qlUF2pDTak.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pfMc7CernPpmkrSXhBCHaZ8m.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 10-08-2026 21:33 ]
De eerste vraag: ja dat gebruik ik met een Oppo muziekbestand ook, en dat werkt voor mijn gevoel wel goed, hij begint wel minder zacht dan bij de Pixel die ik had zover ik me kan herinneren.Deathchant schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 21:29:
Zo, meteen het amazon TPU hoesje vervangen door een Nillkin.
Wel stevig hoesje hoor! Echter vind ik dat de TPU meer grip heeft omdat het "plakkeriger" aanvoelt. Ook had die aan de hoeken flinkere bumpers, dus ik ben benieuwd hoe goed de bumpers werken van de Nillkin...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook maar een Google Flex 67W dual charger gekocht:
[Afbeelding]
Ik heb een vraagje aan iedereen die de X9 Pro als wekker gebruikt en daarbij de originele Oppo Clock app gebruikt: als jullie in de settings aanvinken dat ie gradueel het volume moet opschroeven wanneer het alarm gaat, werkt dat bij jullie?
Ik heb echt alles geprobeerd, cache legen, clear data, app disabled en weer enabled, force stop, alle settings uitgeprobeerd, maar het lijkt wel alsof de fade-in functionaliteit (zo noem ik het maar effe) door ColorOS genegeerd wordt, ik ga er niet vanuit dat het een core android bug is. Nog meer mensen last van?
2e vraag: ik wil eigenlijk graag dat de notificaties, wanneer ik deze tevoorschijn haal door de quicksettings naar onder te swipen, ingeklapt zijn. Nu laat ie default meteen de inhoud zien. Hoe kan ik het dusdanig instellen dat de notificaties ingeklapt blijven? Volgens mij is dit ook een ColorOS functionaliteit en niet core android...
Bij mij werkt het niet. Hij blijft op hetzelfde volume spelenGerjannn schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 23:11:
[...]
De eerste vraag: ja dat gebruik ik met een Oppo muziekbestand ook, en dat werkt voor mijn gevoel wel goed, hij begint wel minder zacht dan bij de Pixel die ik had zover ik me kan herinneren.
[ Voor 64% gewijzigd door Deathchant op 12-08-2026 12:22 ]
Je kan de x9 icm abo bij Belsimpel krijgen. De x9 is een stuk beter en het geld zeker waard.Snakeman123 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:01:
Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaring tussen de X8 en X9, ik heb op dit moment een pixel 7(bijna 4 jaar oud sinds launch), nu twijfel ik tussen de 8 & 9. Wat ik belangrijk vind is de camera en de accu en dat is bij beide top! Alleen de X9 is niet met abbonement in NL te verkrijgen.
Hoe is jullie ervaring tussen de 8&9?
:strip_exif()/f/image/xVkjbgOpaJOwnNQQlUZ5Qh2R.jpg?f=fotoalbum_large)
Google lensDeathchant schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:41:
Ik ben fotograaf, en ik schaam me om het te vragen, maar kan iemand mij vertellen wat het knopje links van het settingsknopje (rechtsboven) doet als je in de standaard fotomodus zit?
[Afbeelding]
Als ik erop klik, flikkert het beeld alsof ik een foto maak, maar dat is niet zo. Verder gebeurt er niets visueels.
Overigens, de foto's zijn wel uitstekend te noemen! Grote sprong t.o.v. Oneplus 7T Pro!!
Misschien ben ik een ouderwetse millenial, maar ik vind de camerainterface en -processing erg wispelturig:
- er verschijnen (en verdwijnen ook weer) vanzelf knopjes zoals nachtmode en macro. Ik kan nergens vinden hoe ik die permanent in beeld heb staan. Kan dit eigenlijk wel?
- foto's die je maakt zijn wisselend qua resolutie en bestandsgrootte ondanks in de settings de high resolution aangevinkt staat. De ene keer is het 12MPix, de andere keer 50MPix, de ene keer 3MB en de andere keer 23MB.
- hij kiest doorgaans erg hoge iso waardes, ook als het gewoon overdag/zonnig is.
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Oh ik heb alle zooi van de telefoon af gegooid wat ik niet (wil) gebruik(en). Google lens ook uitgeschakeld. Vandaar dat het niks doet...
Tja, noem google lens maar zooi....Deathchant schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:01:
[...]
Oh ik heb alle zooi van de telefoon af gegooid wat ik niet (wil) gebruik(en). Google lens ook uitgeschakeld. Vandaar dat het niks doet...
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Weer wat geleerd...ik had niet eens gelet op dat icoontje en werk nog lekker ouderwets met een heus eigen icoontje voor Google Lens (ik gebruik het voor makkelijk inloggen met QR codes, want alleen de camera pakt het niet). Dus dat eigen icoontje kan ik weg doen en toch vanuit de camera zelf Google Lens opstarten, thanks!Deathchant schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:44:
Hmmm ja sorry je hebt gelijk. Wat voor mij zooi is, hoeft dat voor een ander niet te zijn. Ik had ook niet als doel om een waardeoordeel uit te spreken ermee.
Don't walk on the grass, smoke it.
Ik heb deze week 16.0.9.400 gekregen, en daar ben ik erg blij mee want kan nu weer naar beneden swipen over notificaties om ze uit te klappengermanaaizer schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:39:
Ik ben nu 3 weken in het bezit van een findx9 pro. Over het algemeen heb ik absoluut geen klagen over het toestel, enkel wat betreft software updates ben ik toch wat teleurgesteld. Op welke versie zitten jullie? Ik blijf namelijk steken op versie 16.0.8.302. Ook os updater geeft geen nieuwe versie. Online zie ik mensen die al op versie 16.0.10.xxx zitten. Voor een toestel in deze prijsklasse had ik toch snellere updates verwacht, of ben ik nu een zeikerd? 😅
Hoe bedoel je beneden swipen om notificaties uit te klappen?Gerjannn schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:45:
[...]
Ik heb deze week 16.0.9.400 gekregen, en daar ben ik erg blij mee want kan nu weer naar beneden swipen over notificaties om ze uit te klappenen andere regio's krijgen denk ik net wat eerder updates. Maar heb zelf geen klagen over de snelheid, prima als andere regio's een weekje eerder de update hebben, mochten er grote bugs in zitten zullen ze op tijd de update weer intrekken en heb je er geen last van
Ter land, ter zee en in de kroeg
Je woont in Nederland veronderstel ik? Zelf ben ik een belg, dus hopelijk komt ie hier ook snel. Ik hoef absoluut niet als eerste aan de beurt te komen, ik had het gewoon iets sneller verwacht...Gerjannn schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:45:
[...]
Ik heb deze week 16.0.9.400 gekregen, en daar ben ik erg blij mee want kan nu weer naar beneden swipen over notificaties om ze uit te klappenen andere regio's krijgen denk ik net wat eerder updates. Maar heb zelf geen klagen over de snelheid, prima als andere regio's een weekje eerder de update hebben, mochten er grote bugs in zitten zullen ze op tijd de update weer intrekken en heb je er geen last van
Don't walk on the grass, smoke it.
Ja het werkt met deze update meer zoals bij Samsung (en Google)Christiano007 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:55:
[...]
Hoe bedoel je beneden swipen om notificaties uit te klappen?
Ik heb op mijn vergrendelscherm als ik whatsapp berichten zie, dat ik deze bij Samsung naar beneden kon klappen om ze te lezen zonder ze te openen. Bij de Oppo gaat hij unlocken en direct naar het bericht in WhatsApp. En dan heb ik deze dus gelezen volgens de verzender. Dat zou ik liever hebben zoals bij bijv. Samsung
Klopt, in Nederland inderdaad. Hopelijk komt hij ook snel bij jou binnen!germanaaizer schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 21:22:
[...]
Je woont in Nederland veronderstel ik? Zelf ben ik een belg, dus hopelijk komt ie hier ook snel. Ik hoef absoluut niet als eerste aan de beurt te komen, ik had het gewoon iets sneller verwacht...
Ik heb de update ook, en mijn notificaties zijn standaard nog steeds uitgeklapt. Enig idee hoe ik die defaulted krijg naar ingeklapt?Gerjannn schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:45:
[...]
Ik vrees dat daar niks voor is, ColorOS heeft erg weinig instellingen voor notificaties.Deathchant schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:02:
[...]
Ik heb de update ook, en mijn notificaties zijn standaard nog steeds uitgeklapt. Enig idee hoe ik die defaulted krijg naar ingeklapt?