Ik heb tot 2013 een BlackBerry gehad. Daarna Samsung Galaxy toestellen. Een Google Nexus en een iPhone. Daarna ben ik op OnePlus overgestapt. Sinds 2019 heb ik alleen maar Google Pixels gehad en nu de Find X9 Pro.
Voor wat Privacy betreft. Ik maak me daar geen zorgen over, maar ben me er wel bewust van dat er altijd een risico is. Je hebt als consument gewoon niet overal invloed op, al bescherm je nog al je apparaten zelf. Kijk naar klanten van Odido, een hack en veel van je gegevens liggen op "straat". Dat is de reden dat ik zeg, kijk waar je je goed bij voelt. Als een toestel van Chinese makelij voor jou niet prettig voelt, dan kun je beter voor iets anders kiezen. Maar garanties heb je nergens.
Als het echt angst oproept ben je beter af zonder smartphone. Al is dat tegenwoordig eigenlijk haast niet te doen met alle bankieren apps, DigiD en eventuele 2 stapsverficaties.
Ik kies mijn toestellen zelf niet op basis van Privacy, maar op basis wat ik in mijn gebruik belangrijk vind. Ik heb de Oppo Find X9 Pro gekozen voor de goede camera's, maar vooral de geweldige batterij.
De Pixel 9 Pro die ik hiervoor had, had ook een camera waar ik erg blij mee was, maar de batterij stelde teleur. Dat is echt voor mij persoonlijk het grootste minpunt van Google Pixels. Daarom de overstap naar de Oppo Find X9 Pro.
[
Voor 19% gewijzigd door
Wes1987 op 13-04-2026 22:50
]