• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 17:42
Sinds een dag ook een tevreden gebruiker van de Find X9 Pro. ColorOS bevalt goed! Er is veel naar wens in te stellen en t.o.v. UI8 van Samsung is het nog even zoeken. Beide hebben zo voor en tegens.

Ik krijg alleen één melding niet weg links bovenin het scherm en in m'n notificatiescherm "Vodafone NL Wifi". Deze melding komt van telefoonservices en geeft aan dat ik met m'n vodafone simkaart via Wifi bel. Helemaal prachtig maar dat hoeft niet prominent in het scherm te staan bij meldingen. Iemand tips hoe ik deze melding uit krijg?

EDIT: uiteindelijk bij simkaart instellingen Bellen via Wi-Fi uitgezet. Hierdoor is de permanente melding in het scherm ook verdwenen.

[ Voor 11% gewijzigd door RoadRunnerRik op 13-02-2026 09:58 ]

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-05 20:53
Sinds vorige week mijn telefoon het spontaan begaf (Sony Xperia 5 iv) moet ik opzoek naar wat anders en de Find X9 pro spreekt mij erg aan vooral vanwege de batterij en de camera die er erg goed uitkomen. Software ziet er ook goed uit maar vergeleken met Sony ziet het er al snel uitgebreid uit want die zijn heel erg kaal wat ook fijn is maar soms wel wat functiies mist.

Ik lees alleen over de camera dat deze nogal inconsistent kan zijn? Vooral met bewegende beelden?
Is dit de autofocus die traag is? Ik dacht gezien te hebben dat je wel in birst kan schieten namelijk (20 fotos per seconde?)
De autofocus op de Sony telefoons is altijd erg snel en gewoon heel betrouwbaar en dat is iets wat ik niet graag opgeef
Hoe inconsistent is de camera of is dat inmiddels opgelost met software updates?

• RoadRunnerRik
Op de bijzondere automatische keuze om de ene foto in 12mp op te slaan en de ander in 50mp (onder dezelfde omstandigheden), ben ik geen bijzonderheden tegengekomen omtrent de camera software. Let wel, geschoten in volledige automatische stand.

Bovenstaande is mij zowel in een buiten situatie als binnen in huis al opgevallen. Storend vind ik het niet. Ik kwam er ook alleen achter toen ik ging kijken hoe groot de fotos nou zijn (ca 3/6mb voor 12mp vs 17/25mb voor 50mp)

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Niels-88 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:20:
Sinds vorige week mijn telefoon het spontaan begaf (Sony Xperia 5 iv) moet ik opzoek naar wat anders en de Find X9 pro spreekt mij erg aan vooral vanwege de batterij en de camera die er erg goed uitkomen. Software ziet er ook goed uit maar vergeleken met Sony ziet het er al snel uitgebreid uit want die zijn heel erg kaal wat ook fijn is maar soms wel wat functiies mist.

Ik lees alleen over de camera dat deze nogal inconsistent kan zijn? Vooral met bewegende beelden?
Is dit de autofocus die traag is? Ik dacht gezien te hebben dat je wel in birst kan schieten namelijk (20 fotos per seconde?)
De autofocus op de Sony telefoons is altijd erg snel en gewoon heel betrouwbaar en dat is iets wat ik niet graag opgeef
Hoe inconsistent is de camera of is dat inmiddels opgelost met software updates?
Bij snel bewegende beelden is die bij mij wel heel constant(goed) mits ik de sport modus aanzet, als deze niet aanstaat is het inderdaad soms een beetje wazig als het wat donkerder is.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 21:28

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind de laatste tijd wel vaker dat gsmarena en tweakers best een groot verschil in oordeel vellen, waarbij gsmarena doorgaans een stuk positiever is. Zo wordt weliswaar een beetje aangehaald dat de Find X9 Pro wat agressieve nabewerking heeft, maar verder echt positief zijn, en tweakers vindt toch wel wat inconsistenties op cameragebied, terwijl de Find X9 Pro/vivo X300 Pro nu toch wel zo'n beetje de gouden standaard lijken te zijn.

Dat lijkt zich dus in ieder geval niet helemaal te vertalen bij T.net.

De Samsung en Pixel en iPhone topics staan vol met pagina's ervaringen, en bij de chinese toppers als Vivo, Oppo en OnePlus zijn er maar een bescheiden aantal pagina's....Is dit een teken van dat alles veel beter gaat bij de chinese toppers, of simpelweg omdat deze telefoons minder populair zijn?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 08:18
Deathchant schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:50:
De Samsung en Pixel en iPhone topics staan vol met pagina's ervaringen, en bij de chinese toppers als Vivo, Oppo en OnePlus zijn er maar een bescheiden aantal pagina's....Is dit een teken van dat alles veel beter gaat bij de chinese toppers, of simpelweg omdat deze telefoons minder populair zijn?
De toestellen zijn gewoon minder populair.

Dat heeft deels ook te maken met de beschikbaarheid binnen de Benelux. Bij de meeste providers en in iedere winkel kom je Samsung- en Google-telefoons tegen. Bij de Chinese merken is dat gewoon minder het geval. In het verleden was Huawei echt overal te vinden. Je kon er niet omheen.

De situatie met betrekking tot Oppo evolueert alvast positief in Europa. Je ziet duidelijk dat men het merk weer aan het opbouwen is na de patentkwestie met Nokia. De Oppo Find X9 toestellen zijn veel breder beschikbaar dan zijn voorganger. De Find X9 Ultra komt normaal gesproken ook onze kant op.

Yaha!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Fettel schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:40:
[...]

De toestellen zijn gewoon minder populair.

Dat heeft deels ook te maken met de beschikbaarheid binnen de Benelux. Bij de meeste providers en in iedere winkel kom je Samsung- en Google-telefoons tegen. Bij de Chinese merken is dat gewoon minder het geval. In het verleden was Huawei echt overal te vinden. Je kon er niet omheen.

De situatie met betrekking tot Oppo evolueert alvast positief in Europa. Je ziet duidelijk dat men het merk weer aan het opbouwen is na de patentkwestie met Nokia. De Oppo Find X9 toestellen zijn veel breder beschikbaar dan zijn voorganger. De Find X9 Ultra komt normaal gesproken ook onze kant op.
Ah I see....Ik zit zelf nog op een OnePlus 7T Pro en ben al een jaar bezig met em te vervangen. De Find X9 Pro kan ik "goedkoper" krijgen via mijn werkgever, maar het is nog maar even de vraag of de Ultra ook in het assortiment gaat komen (die ik dan ook goedkoper kan krijgen). Daarnaast weet ik niet of dat betekent dat de Pro goedkoper gaat worden.
Als ik kijk naar wat de vermeende prijzen van de Xiaomi 17 Ultra gaat zijn (1500 euro voor de non-leica variant), dan zullen zowel vivo X300 Ultra als Find X9 Ultra dezelfde prijs gaan hebben, waardoor het gat groot genoeg is om de huidige Pro's niet te hoeven laten zakken in prijs.

Dus ja, ik ben aan het wachten op de Ultra, maar zelfs als ik die voor zeg 1100 euro zou kunnen krijgen, ben ik vermoedelijk niet bereid om dat aan een telefoon uit te geven....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• RoadRunnerRik
Deathchant schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:50:De Samsung en Pixel en iPhone topics staan vol met pagina's ervaringen, en bij de chinese toppers als Vivo, Oppo en OnePlus zijn er maar een bescheiden aantal pagina's....Is dit een teken van dat alles veel beter gaat bij de chinese toppers, of simpelweg omdat deze telefoons minder populair zijn?
https://www.hartvannederl...oon-date-afknapper-iphone :+

• Niels-88
bedankt voor de ervaring mbt de camera. Dan ga ik nog eens goed overwegen of ik een groter toestel wil want compact heb ik altijd heel erg fijn gevonden en de batterijduur van mijn Sony's ik ook altijd goed geweest met 1,5 tot 2 dagen.
De privacy van de software vind ik ook wel een ding wat ik nog verder uit moet zoeken.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:55

codex

Geen OpenAI agent :)

Niels-88 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:34:
bedankt voor de ervaring mbt de camera. Dan ga ik nog eens goed overwegen of ik een groter toestel wil want compact heb ik altijd heel erg fijn gevonden en de batterijduur van mijn Sony's ik ook altijd goed geweest met 1,5 tot 2 dagen.
De privacy van de software vind ik ook wel een ding wat ik nog verder uit moet zoeken.
Batterijduur is voor wat ik gewend ben extreem. 2x Pixel , 3 keer Samsung en een Huawei gehad de afgelopen 10 jaar, maar niks wat hierbij in de buurt komt. Ik vind het knap als je deze telefoon in een dag leeg weet te krijgen, waar ik het met bovengenoemde toestellen wel eens met 6 uur voor elkaar kreeg (mobiel gamen met name).

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:06
Via de Galaxy S8, S9+, S10+, Find x3 Pro, Galaxy s23 Ultra nu weer terug bij Oppo met de find X9 Pro.

Mijn eerste bevinden na 3 weken:

- Handzaam toestel vergelijken met de S23 Ultra
- Snappy en snel, zeker een step up tov de de S23 Ultra
- Color OS is even wennen als je van One UI komt, maar bevalt zeker al is het wel veel IOS inspired
- Camera is volgens verwachting na de vele positieve reviews, alhoewel ik nog niet veel heb geschoten. Binnenkort maandje naar Zuid Amerika, verwacht daar de camera's wat meer aan het werk te kunnen zetten
- Batterij duur is extreem goed. Laad tot max 80% en doe hie rmakkelijk 2 dagen mee
- Snel laden (SuperVOOC) werkt ook prima met 65W en 100W laders van de Action, wellichy iets minder snel dan de orginele supervooc lader, maar voor mij snel genoeg
- Scherm is top en vegrelijkbaar met scherm S3 Ultra, met hogere piek helderheid
- Luidsprekers zijn ok, maar zeker een stap terug van de S23 Ultra of zelfs de S10+
- Connectiviteit zowel wifi als 5G zijn zeer snel en zeer stabiel
- Oppo AI vind ik wel echt een stap terug tov van Galaxy AI, maar niet echt erg daar ik sowieso voornamelijk Gemini Pro gebruik welke beschikbaar is op beide toestellen
- Google Play update lijkt iets achter te lopen bij de S23 Ultra

Al met al conform verwachting en zeker content met de aanschaf van de Find X9 Pro

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:16
Niels-88 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:34:
Je kan ook de Vivo X300 overwegen :)

• Niels-88
Batsu schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:56:
[...]

Je kan ook de Vivo X300 overwegen :)
Ja ik vind dat alleen geen mooi toestel en dat speelt toch mee

• Batsu
  • Laatst online: 28-04 11:16
Oh ok já dat is ook van belang natuurlijk..ik vind hem wel.mooi.maar dat is persoonlijk ja. Wel echt een top toestel hoor!!

• RoadRunnerRik
Al gebruikers die de update hebben geïnstalleerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0xkff4yJnmtG-W6FTttfzn7UNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKLmocgzrOgr1Uqm9OUDka1T.jpg?f=fotoalbum_large

• goofer_nieuw
Draai deze update al enkele weken. Zelfde dag dat ik mijn x9 pro ontving.

Geen bijzonderheden wat mij betreft

[ Voor 68% gewijzigd door goofer_nieuw op 03-03-2026 09:29 ]

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-05 16:08
RoadRunnerRik schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:20:

[Afbeelding]
Nee, ik heb deze nog niet.
Ik weet wel dat er in januari een update was met het zelfde buildnummer. Die draai ik momenteel.
Er zijn dus 2 updates in omloop met als eindcijfers 504. De changelog is alleen anders bij beiden, dus ik verwacht de komende dagen de update te krijgen waarvan jij het screenshot nu gedeeld hebt.
Ik zie op Reddit ook veel meldingen dat mensen 2 verschillende 504 updates hebben. Blijkbaar had de januari update hetzelfde build nummer.

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
Ik kreeg vanmorgen ook een tweede 504 aangeboden en heb die geïnstaleerd. Het verliep echter zo snel (zonder de bekende notificatie na restart met 'wat er nieuw is') dat ik het idee dat er niet echt iets aan apps 'geïnstalleerd' werd. Mogelijk is iets in de rom zelf gecorrigeerd voor toekomstige updates.

• RoadRunnerRik
Paar ervaringen na 3 weken gebruik van de Find X9 Pro.
Het is echt een fijn toestel met een bijzonder lange accuduur. Bijna 3 dagen doe ik met de acculading die maar tot 90% wordt opgeladen. Daarbij veel bellen, appen, foto's maken en navigeren met Android Auto.

Het formaat van de foto's is wel een dingetje. De ene foto wordt in 50mp geschoten (met gemak 16mb) en de andere 12mp (ca 3 tot 5mb) terwijl de lens op 1x blijft staan. Waarom de automatische software hiervoor kiest... geen idee. De haptic knop om de camera op te starten/ foto te maken/ in-/uit zoomen is een fijne toevoeging.

Face unlock en de vingerscanner blijven vlot en snel werken. Kanttekening, face unlock werkt alleen in belichte omstandigheden. Ik hoef nooit te wachten tot een van de twee unlock mogelijkheden is gepakt door het systeem. Voordat ik omhoog swipe is het toestel al unlocked.

De extra knop aan de linkerkant van het scherm is ideaal! Bij mij regelt deze geluid/trillen/stil instellingen. Ideaal als je een meeting ingaat, even ingedrukt houden en hij gaat van geluid naar trillen.

Bij het luisteren naar Spotify/ Soundcloud kan de equalizer ingesteld worden. Bij Android Auto is mij dit nog niet gelukt, daar blijven de instelmogelijkheden 'grijs'. Ergens wel jammer want door de equalizer settings klinkt het muziek iets voller/ helderder wat bij Android Auto meer afgevlakt blijft. Daarbij creëert de Samsung Fold 7 sowieso warmer, kristal helder geluid via de koptelefoon / Android Auto. Op dit vlak presteert de Find X9 Pro wel minder.

De tekst op het scherm (DPI settings) vind ik op de kleinste stand nog te groot. Via ontwikkelaar modus kan het wel gewijzigd worden naar nog kleiner (van 427 naar 470). Nadeel, na het herstarten van de telefoon wordt het weer terug gezet naar 427. Voor de rest geen nadelige gevolgen tegengekomen van een hogere DPI. Als iemand hier nog een permanentere oplossing voor heeft hoor ik het graag!

• Wes1987
micheldenhaag schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:40:
Ik kreeg vanmorgen ook een tweede 504 aangeboden en heb die geïnstaleerd. Het verliep echter zo snel (zonder de bekende notificatie na restart met 'wat er nieuw is') dat ik het idee dat er niet echt iets aan apps 'geïnstalleerd' werd. Mogelijk is iets in de rom zelf gecorrigeerd voor toekomstige updates.
Ik heb hem vanmorgen ook mogen ontvangen.
Er stond alleen bij 'wat is er nieuw' dat de systeemprestaties verbeterd zijn.
Als ik nu echter opnieuw naar Systeem en updates ga en druk op software bijwerken, kan ik daarna op softwareversie drukken.

Hier zie ik wel andere patchnotes al bij mijn vorige 504 update. Dus het is toch wel iets meer dan alleen systeem prestaties.
Het gaat voornamelijk om systeemapps van oppo zelf, zoals de stock foto en ai apps. Ik gebruik deze vrijwel niet. Ik gebruik hiervoor Google Foto's.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LNVKk5WXCr6Eg73ExR3wJTKV9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siCeZ5viqSmp2qoVwYyNrUIG.jpg?f=fotoalbum_large

ik kreeg deze patchnotes erbij vanochtend.

• codex

codex

RoadRunnerRik schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:20:

[Afbeelding]
Kreeg deze vandaag aangeboden, niet heel veel bijzondere aanpassingen zo te zien. Met name de Foto's app.

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:35
codex schreef op maandag 9 maart 2026 @ 15:30:
[...]

Kreeg deze vandaag aangeboden, niet heel veel bijzondere aanpassingen zo te zien. Met name de Foto's app.
Enige dat ik merk dat de camera app nu QR codes indexeert in de zoeker, terwijl dat voorheen alleen na druk op de 'google lens' knop was. Of ik was altijd koekoek...dat kan natuurlijk ook 8)7

• codex

codex

micheldenhaag schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 11:20:
[...]

Enige dat ik merk dat de camera app nu QR codes indexeert in de zoeker, terwijl dat voorheen alleen na druk op de 'google lens' knop was. Of ik was altijd koekoek...dat kan natuurlijk ook 8)7
QR herkenning is wel uitermate traag vergeleken met de Pixels. Dat is überhaupt erg traag.

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 22:28
Wat vinden jullie van de camera kwaliteit 🤔

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:01

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Topicstarter
zuukie schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:03:
Zeer tevreden over na 5 maanden gebruik. Blijft mijn meest favoriete smartphone tot nu toe.

• goofer_nieuw
Komende van een S23 ultra zeer te spreken over de camera kwaliteit.
Als point en shoot presteert hij een stuk beter.
Wel nog wat tijd maken om de master mode en hasselblad mode beter te leren kennen voor (nog) beter resultaat.

• zuukie
Bedankt voor jullie reacties. Wordt gewaardeerd 👌

• codex

codex

zuukie schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:03:
Foto's zijn erg goed, video opnames is uitzonderlijk goed. Het beste wat ik gezien heb op een (Android) smartphone.

• zuukie
👌

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-05 21:04
Zojuist ook overgestapt op de 9 pro. Wat een geweldig toestel zeg!

Wel even wennen komende van een Xperia 5V welke qua scherm toch prettiger werkt door de 21:9 verhouding. Maar de snelheid, accu, camera...top!

• CoisBackeljau
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 02-05 01:54
Hallo iedereen

Ik overweeg om deze telefoon te kopen, maar twijfel over de Chinese oorsprong... wordt privacy gerespecteerd? Ik weet dat Samsung ook wat gegevens verzameld maar de relatie met China is meer volatiel dan Zuid-Korea... Moet ik bang zijn met de data die ze over mij kunnen verzamelen?

Moet ik hiervoor angst hebben? Wat als er een conflict met China komt? Inval op Taiwan? Met Rusland hebben we ook alle banden verbroken..

[ Voor 7% gewijzigd door CoisBackeljau op 13-04-2026 21:44 ]

• Wes1987
CoisBackeljau schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:54:
Hallo iedereen

Ik overweeg om deze telefoon te kopen, maar twijfel over de Chinese oorsprong... wordt privacy gerespecteerd? Ik weet dat Samsung ook wat gegevens verzameld maar de relatie met China is meer volatiel dan Zuid-Korea... Moet ik bang zijn met de data die ze over mij kunnen verzamelen?

Moet ik hiervoor angst hebben? Wat als er een conflict met China komt? Inval op Taiwan? Met Rusland hebben we ook alle banden verbroken..
Tja, dat is geheel persoonlijk. Je hebt ook geen 100% garantie dat een Google met Android geen informatie van jou aan bijvoorbeeld Amerikaanse instanties door geeft.

En heel eerlijk, vind ik momenteel China normaler en betrouwbaarder dan wat de President van Amerika allemaal aan het uithalen is met zijn acties waar heel de wereld last van heeft. En zijn houding ten opzichte van de NAVO e.d. En natuurlijk is dat een moment opname. Je weet nooit wat China op termijn zou kunnen gaan doen...
Dus kies vooral waar jij je zelf prettig bij voelt.
Je kunt sowieso niemand volledig vertrouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wes1987 op 13-04-2026 22:02 ]

• CoisBackeljau
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 02-05 01:54
Wes1987 schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:58:
[...]

Tja, dat is geheel persoonlijk. Je hebt ook geen 100% garantie dat een Google met Android geen informatie van jou aan bijvoorbeeld Amerikaanse instanties door geeft.

En heel eerlijk, vind ik momenteel China normaler en betrouwbaarder dan wat de President van Amerika allemaal aan het uithalen is met zijn acties waar heel de wereld last van heeft. En zijn houding ten opzichte van de NAVO e.d. En natuurlijk is dat een moment opname. Je weet nooit wat China op termijn zou kunnen gaan doen...
Dus kies vooral waar jij je zelf prettig bij voelt.
Je kunt sowieso niemand volledig vertrouwen.
Hallo, bedankt voor je antwoord. Wat zou jij zelf doen? Welk merk raadt jij aan?

• Wes1987
CoisBackeljau schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:10:
[...]

Hallo, bedankt voor je antwoord. Wat zou jij zelf doen? Welk merk raadt jij aan?
Ik heb tot 2013 een BlackBerry gehad. Daarna Samsung Galaxy toestellen. Een Google Nexus en een iPhone. Daarna ben ik op OnePlus overgestapt. Sinds 2019 heb ik alleen maar Google Pixels gehad en nu de Find X9 Pro.

Voor wat Privacy betreft. Ik maak me daar geen zorgen over, maar ben me er wel bewust van dat er altijd een risico is. Je hebt als consument gewoon niet overal invloed op, al bescherm je nog al je apparaten zelf. Kijk naar klanten van Odido, een hack en veel van je gegevens liggen op "straat". Dat is de reden dat ik zeg, kijk waar je je goed bij voelt. Als een toestel van Chinese makelij voor jou niet prettig voelt, dan kun je beter voor iets anders kiezen. Maar garanties heb je nergens.
Als het echt angst oproept ben je beter af zonder smartphone. Al is dat tegenwoordig eigenlijk haast niet te doen met alle bankieren apps, DigiD en eventuele 2 stapsverficaties.

Ik kies mijn toestellen zelf niet op basis van Privacy, maar op basis wat ik in mijn gebruik belangrijk vind. Ik heb de Oppo Find X9 Pro gekozen voor de goede camera's, maar vooral de geweldige batterij.
De Pixel 9 Pro die ik hiervoor had, had ook een camera waar ik erg blij mee was, maar de batterij stelde teleur. Dat is echt voor mij persoonlijk het grootste minpunt van Google Pixels. Daarom de overstap naar de Oppo Find X9 Pro.

[ Voor 19% gewijzigd door Wes1987 op 13-04-2026 22:50 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nog een paar daagjes en dan gaan we de Ultra zien, ben benieuwd;
Oppo Find X9 Ultra

Oppo Find X9 Ultra

Oppo Find X9 Ultra

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 08:18
Helaas geen witte variant in Europa.

OPPO Watch X3 en OPPO Pad 5 komen gelijktijdig met de OPPO Find X9 Ultra onze richting uit.

Yaha!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-05 09:34
In Duitsland en England is hij al te pre-orderen. Komt hij in NL later?

• CLB
  • Niet online
21ste wordt alles gepresenteerd... Mooie pre-order acties ook daar hoor!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 21:30
Ben benieuwd. De camera zal vooral een upgrade zijn. Maar denk dat ik bij de pro blijf. Heb eigenlijk nu al niks te klagen natuurlijk. Camera is echt een verbetering komende van de s24 ultra.

Ik vind de Oppo ultra wel meer ultra lijken als de Samsung.

• cassiekai
Ik kan hem via mijn zoon in Duitsland pre-orderen. krijg er dan een tablet bij van een kleine 500 euro. Het hoesje wat je er ook bij kon krijgen is al op. Prijs heb ik nog niet gehoord van mijn zoon. Ik heb nu een Galaxy 24 ultra en heb al een tijdje Samsungs gehad. Ik wil eens wat ander. Is Color OS een fijne schil en hoe zit het met de Ai functionaliteit bij Oppo?

• Wes1987
cassiekai schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:59:
Ik kan hem via mijn zoon in Duitsland pre-orderen. krijg er dan een tablet bij van een kleine 500 euro. Het hoesje wat je er ook bij kon krijgen is al op. Prijs heb ik nog niet gehoord van mijn zoon. Ik heb nu een Galaxy 24 ultra en heb al een tijdje Samsungs gehad. Ik wil eens wat ander. Is Color OS een fijne schil en hoe zit het met de Ai functionaliteit bij Oppo?
Ik vind de ai bij Oppo wel tegenvallen.
Bij foto's kun je vrijwel hetzelfde als met Google Foto's, alleen doet Google het veel beter.

Verder gebruik ik geen ai, behalve Gemini. Maar ook dat is weer van Google.
De ai van oppo, voor spraak enz... Werkt niet Nederlandstalig.

• codex

codex

1 ding wat mij wel irriteert:
Op mijn Pixel waren Gmail meldingen vrij promonent aanwezig. Het valt mij op dat ik soms geen notificatie zie, maar als ik mijn Gmail open staan er wel ongelezen emails. Ik heb al gekeken of ik de meldingen ergens blokkeer, maar alles staat aan. Herkennen jullie dit?

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:37
codex schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:08:
1 ding wat mij wel irriteert:
Op mijn Pixel waren Gmail meldingen vrij promonent aanwezig. Het valt mij op dat ik soms geen notificatie zie, maar als ik mijn Gmail open staan er wel ongelezen emails. Ik heb al gekeken of ik de meldingen ergens blokkeer, maar alles staat aan. Herkennen jullie dit?
Heel vervelend idd. Ik heb hetzelfde.

• codex

codex

hollabizack12 schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:09:
[...]

Heel vervelend idd. Ik heb hetzelfde.
Oplossing gevonden. In Gmail via het hamburger menu naar "Instellingen", dan het account kiezen, er is dan een item genaamd "Meldingen voor Postvak IN"
Daar kun je "Meldingen ontvangen voor elk bericht" inschakelen.

• CLB
  • Niet online

• codex

codex

Wat een geld. Ik zat nog te twijfelen toen ik de Pro haalde, maar dit is wel een beetje overdreven.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

Misschien volgen de telefoons bij Oppo elkaar wat te snel op? Door deze snelle cyclus gaat Oppo zijn telefoons qua prijs niet te dicht bij elkaar positioneren want dan verkopen ze maar de helft. En ze zullen wel gedacht hebben met de Ultra naamgeving ook een ultra prijskaartje te kunnen rekenen.

Ik vind de Ultra echt een mooi toestel en mooie specs, maar inderdaad; mijn Pro doet het perfect en voor €1700 wacht ik wel wat langer of kijken naar wat anders.

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Tweakers preview van de Ultra is ook online.

https://tweakers.net/revi...igapixel-naar-de-top.html

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
Ik zou toch vaker de xiaomi foto's kiezen haha
Ergens had ik gehoopt op wat kortingen bij de pre-order. Ik hoef niet al die dingen erbij.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Na het zien van de prijs van de vivo X300 Ultra had ik al zo'n vermoeden dat de Find X9 Ultra dezelfde kant uit zou gaan. Wat een waanzin, deze prijzen :'( Dan denk ik voor de X9 Pro te gaan.

• cassiekai
Geen korting bij het pre-orderen. Je krijgt er een goedkope tablet bij. In Duitsland krijg je 150 euro korting en een tab 5 tablet erbij. Dit is tenminste nog een behoorlijk tablet die je denk ik nog aaridg kunt verkopen. De Xiaomi 17 ultra kun je icm een abonnement voor ongeveer 1050 euro kopen. Weet iemand hoelang je updates krijgt bij de X9 Ultra? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

• Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05 14:29
cassiekai schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:28:
Geen korting bij het pre-orderen. Je krijgt er een goedkope tablet bij. In Duitsland krijg je 150 euro korting en een tab 5 tablet erbij. Dit is tenminste nog een behoorlijk tablet die je denk ik nog aaridg kunt verkopen. De Xiaomi 17 ultra kun je icm een abonnement voor ongeveer 1050 euro kopen. Weet iemand hoelang je updates krijgt bij de X9 Ultra? Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.
5 jaar OS updates & 6 jaar security updates
Van de productpagina
Ik vind het ook nog geen goede deal. Misschien doet KPN nog zo'n giga korting zoals bij de Find X9 Pro.

• cassiekai
Ynze_162 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:02:
[...]

5 jaar OS updates & 6 jaar security updates
Van de productpagina
Ik vind het ook nog geen goede deal. Misschien doet KPN nog zo'n giga korting zoals bij de Find X9 Pro.
Thanks, zelfde dus als bij de Xiaomi 17 ultra. Ik ben benieuwd wanneer hij bij Belsimpel gaat verschijnen.

• st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:31
Ik overweeg de Oppo X9 Ultra te kopen, maar de Pro-versie spreekt me ook wel aan. Meer RAM en een langere batterijduur? Iets mindere camera's, maar maakt dat voor mij als niet-fotograaf eigenlijk wel uit?

Ik vraag me af of het verschil in batterijduur überhaupt merkbaar zal zijn...

En wat kunnen we verwachten van Vodafone of KPN qua prijzen en kortingen? Vergelijkbaar met de officiële Oppo-aanbiedingen?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:16
st1v xtr1m schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 01:45:
Ik overweeg de Oppo X9 Ultra te kopen, maar de Pro-versie spreekt me ook wel aan. Meer RAM en een langere batterijduur? Iets mindere camera's, maar maakt dat voor mij als niet-fotograaf eigenlijk wel uit?

En wat kunnen we verwachten van Vodafone of KPN qua prijzen en kortingen? Vergelijkbaar met de officiële Oppo-aanbiedingen?
Goede vraag...
Ik ben ook wel benieuwd maar ik verwacht dat je niet heel veel korting krijgt met een abonnement.
Dan is de preorder misschien beter inclusief oplader en tablet....

Ps bol verkoopt hem ook 1699.

• Wes1987
st1v xtr1m schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 01:45:

Als de camera niet je belangrijkste onderdeel in een telefoon is, dan zie ik buiten de looks misschien (wat smaak is) geen reden om de Ultra boven de Pro te kiezen.
De camera van de Pro werd 6 maanden geleden al alom geprezen door veel tech journalisten en YouTubers, dus een miskoop doe je sowieso niet met de Pro.
En hij is iets vriendelijker voor je portemonnee

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:43
Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn IPhone 14 Pro Max te verruilen voor een Android telefoon.
Voornamelijkste reden is eigenlijk vernieuwing en een meer open systeem.

Daarbij is mijn oog komen te vallen op de Oppo x9 ultra. Kwa aanschaf zeker niet goedkoop maar de camera schijnt top te zijn en kwa hardware en stoftware geloof ik het allemaal wel.
Ben erg benieuwd naar de tweakers review want daar hecht ik best veel waarde aan.

• speedo1983
  • Laatst online: 06-05 15:43
Ik kom van de s24 serie af. Iedere twee jaar vernieuwd de afgelopen 10 jaar.
Maar het werd er de laatste generaties niet beter op (zeker met de eigen exynos chipset) en gekeken naar een 'beter' alternatief. Met name met batterij gebruik ging het met de generatie slechter. En de camera is ook al laatste generaties hardware matig hetzelfde gebleven. Zodoende kwam ik bij de Oppo find. Afweging gemaakt tussen de Pro en de normale variant. Uiteindelijk vind ik de meerprijs het niet waard van de pro/ultra. Maar goed ik heb hiervoor ook geen s-serie Ultra gehad dus dat blijft subjectief. De normale variant heeft een prima lens die zich minimaal kan meten met de s26 serie. Maar wat gewoon heerlijk is, is het feit dat ik ruimschoots de dag door kom met een batterij. En die laad ik slechts tot 80%. Screen on time van 5 uur met 80 % pers ik er makkelijk uit. Dat is gewoon fijn. En ja China daar kan je over twisten, maar als je ziet wat er allemaal tegenwoordig van je gegevens blootgelegd zijn is het een nutteloze discussie geworden naar mijn idee. En je hebt weer eens wat nieuws te ontdekken wat ook wel leuk is 😁

• Garret1410
  • Laatst online: 06-05 20:43
Ramon27 schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:07:
Ik zit er steeds meer aan te denken om mijn IPhone 14 Pro Max te verruilen voor een Android telefoon.
Voornamelijkste reden is eigenlijk vernieuwing en een meer open systeem.

Daarbij is mijn oog komen te vallen op de Oppo x9 ultra. Kwa aanschaf zeker niet goedkoop maar de camera schijnt top te zijn en kwa hardware en stoftware geloof ik het allemaal wel.
Ben erg benieuwd naar de tweakers review want daar hecht ik best veel waarde aan.
Wat is een meer ‘open’ systeem. Ik heb altijd Androids gehad en het leuke waren de custom roms maar tegenwoordig is dat ook niet echt een dingetje meer want customizen kan elke telefoon wel of je moet echt iets geks willen en cpu tunen is ook niet meer nodig tegenwoordig of wil je apps gebruiken buiten de Store om want dat kan bij Apple niet.

Maar een uitstapje is altijd leuk natuurlijk. Ik ben de andere kant opgegaan en ben de laatste twee jaar een fulltime iPhone gebruiker geworden omdat ik film kwaliteit belangrijk vind en ik heb nog geen Android gezien die beter is. Heb in Februari nog even de S26 Ultra geprobeerd maar dat was het ook net niet. De X9 Ultra leek me interessant maar de prijs is echt absurd.

• codex

codex

Ik heb een heel irritante "bug". Ik heb dualsim, KPN en Simpel. Ik gebruik eigenlijk altijd mijn KPN sim, die Simpel is alleen om zakelijk bereikbaar te zijn.

Als ik iemand wil bellen, dan gebeurt er niks. Ik zie een oproep die nooit tot stand komt en die wordt dan vanzelf beëindigd. Het enige wat ik kan doen om uit te kunnen bellen is vliegtuigstand in en uitschakelen.

Ik vind dit heel bijzonder, ik had hier tot vorige week geen last van.

• JoaLootens
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-05 22:53
Ik heb momenteel een Google Pixel 9 Pro en denk erover na om die te verkopen nu hij nog iets waard is op de tweedehandsmarkt. Zit al een tijdje naar de Oppo Find X9 Pro en Ultra te lonken. Ik heb momenteel volgende opties:

- Oppo Find X9 Pro (laten) bestellen via Telenet voor 899 euro
- Oppo Find X9 Ultra (globale versie) kopen via Duitsland voor 1699 euro (+100 euro korting + smartwatch/tablet)
- Oppo Find X9 Ultra (Chinese versie) kopen via Aziatische websites

Mijn bedenkingen zijn vooral: de Ultra globale variant heeft 12GB RAM en slechts 512GB opslagruimte tegenover de veel goedkopere Chinese versie (die 16GB RAM heeft en tot 1TB opslagruimte gaat).

Hoewel ik in principe voor de 'beste' versie wil gaan, zeker op vlak van de camera's, vind ik de vraagprijs vrij schandalig en kan ik die meerprijs tegenover de Pro (die wél over 16GB RAM beschikt) moeilijk verantwoorden. Een Chinese versie halen lijkt me dan weer veel gedoe.

Wat vinden jullie?

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
JoaLootens schreef op maandag 27 april 2026 @ 22:57:
Ik heb momenteel een Google Pixel 9 Pro en denk erover na om die te verkopen nu hij nog iets waard is op de tweedehandsmarkt. Zit al een tijdje naar de Oppo Find X9 Pro en Ultra te lonken. Ik heb momenteel volgende opties:

- Oppo Find X9 Ultra (globale versie) kopen via Duitsland voor 1699 euro (+100 euro korting + smartwatch/tablet)

Mijn bedenkingen zijn vooral: de Ultra globale variant heeft 12GB RAM en slechts 512GB opslagruimte tegenover de veel goedkopere Chinese versie (die 16GB RAM heeft en tot 1TB opslagruimte gaat).

Hoewel ik in principe voor de 'beste' versie wil gaan, zeker op vlak van de camera's, vind ik de vraagprijs vrij schandalig en kan ik die meerprijs tegenover de Pro (die wél over 16GB RAM beschikt) moeilijk verantwoorden. Een Chinese versie halen lijkt me dan weer veel gedoe.

Wat vinden jullie?
Alleen als de camera's je hoogste prio hebben zou ik de Ultra overwegen. De Pro doet eigenlijk alles goed en ik vind het nog steeds de beste telefoon die ik ooit heb gebruikt. De camera's zijn voor mij meer dan goed en ik denk dat de meeste gebruikers niet meer nodig hebben.

De Ultra is een showcase voor wat er technologisch allemaal kan en gezien de hoge meerprijs is dat verschil, voor mij, te groot.

• Space_eend
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 02-05 14:36

Wat vinden jullie?
Mag ik vragen hoe je de ultra moet bestellen via Duitsland, want ze hebben daar betere deals met de ultra

• Aggressor
Space_eend schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:16:
[...]

Mag ik vragen hoe je de ultra moet bestellen via Duitsland, want ze hebben daar betere deals met de ultra
Ben ik ook wel benieuwd naar

• JoaLootens
Aggressor schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:30:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar
Ik kan de exacte informatie niet meteen terugvinden, maar je zou vanalles kunnen bestellen in het buitenland en dat naar een bepaald adres kunnen laten sturen (in Duitsland bijvoorbeeld) waar een bedrijf dat dan doorstuurt naar jou.

Je betaalt dan natuurlijk nog een kost voor die 'tussenpersoon'.

• Aggressor
JoaLootens schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:46:
[...]

Ik kan de exacte informatie niet meteen terugvinden, maar je zou vanalles kunnen bestellen in het buitenland en dat naar een bepaald adres kunnen laten sturen (in Duitsland bijvoorbeeld) waar een bedrijf dat dan doorstuurt naar jou.

Je betaalt dan natuurlijk nog een kost voor die 'tussenpersoon'.
Wat is de 100 euro code dan?

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 21:03
Zit het telelens pakket bij die forse prijs inbegrepen of komt dat nog bovenop de forse aanschafprijs?

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
NeWSJuNK schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:29:
Zit het telelens pakket bij die forse prijs inbegrepen of komt dat nog bovenop de forse aanschafprijs?
Het 'zakkanon', zoals ze het zelf noemen :+ , is een aparte aanschaf (helaas) a € 599,-.

• JoaLootens
Aggressor schreef op woensdag 29 april 2026 @ 02:30:
[...]

Wat is de 100 euro code dan?
Gewoon 'findx9usave100'. Die code staat op de website van de Duitse Oppo Store.
Ik vind het heel vreemd dat die in de Belgische store niet geldig is...

• Aggressor
JoaLootens schreef op woensdag 29 april 2026 @ 23:28:
[...]

Gewoon 'findx9usave100'. Die code staat op de website van de Duitse Oppo Store.
Ik vind het heel vreemd dat die in de Belgische store niet geldig is...
Nee wel jammer...
Ik twijfel ook ...misschien is huifkarverzendsericce een optie? Of gewoon wachten

• st1v xtr1m
Ik wacht af wanneer de telecomproviders aanbiedingen gaan doen. Weet iemand wanneer het beschikbaar komt? Pas na de officiële lancering?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Even een vraagje voor degene die de Find X9 PRO hebben: hoe tevreden zijn jullie over het display, met name qua kleurechtheid en de helderheid bij zonlicht?

• 1993jjohan
Deathchant schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:48:
Even een vraagje voor degene die de Find X9 PRO hebben: hoe tevreden zijn jullie over het display, met name qua kleurechtheid en de helderheid bij zonlicht?
Prima. Doet echt niet onder voor het display van mijn vorige s24ultra

• st1v xtr1m
1993jjohan schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:15:
[...]

Prima. Doet echt niet onder voor het display van mijn vorige s24ultra
En hoe zit het met de antireflectiecoating van de Samsung S24? Merk je veel verschil in zonlicht?

• JoaLootens

Via Mobyshop in Singapore kan je een 'globale' versie bestellen die wél 16GB RAM en 1TB geheugen heeft. Het probleem daarmee is dat je zelf moet aangeven wat de waarde is van je pakje dat zij dan opsturen. Kies je de volledige waarde, betaal je keiveel BTW. Ga je voor een lagere waarde, maar raakt je pakje zoek, krijg je enkel die waarde terug van de verzenddienst. Daarnaast heb je slechts 1 jaar garantie omdat je hem niet in Europa kocht.

Die versie kost omgerekend nog steeds 1400 euro (+een variabel bedrag voor de BTW, afhankelijk van je keuze). Dus ik ga ook gewoon wachten tot de solden in juli en dan kijken of er betere aanbiedingen zijn voor de Pro of Ultra.

• Aggressor
Huifkarverzendservice vraagt ongeveer 76 euro.
Dam kan je het laten leveren in duitsland en hun sturen het door...
Dan heb je hem voor 1599 plus 76.
En een duurdere tablet erbij ....

Maar wordt pas begin juni verzonden :( (vind ik te lang)

• Ramon27
Ik zit hier nog smachtend af te wachten op de tweakers review of ik hem überhaupt ga bestellen.

Dan is nog de vraag waar ik hem ga bestellen. We gaan in september (als het doorgaat met de oorlog) naar Thailand op vakantie. En daar zou ik hem ook kunnen kopen. En of ik zo lang kan wachten is ook nog maar de vraag.

Eventueel bestellen vanuit websites die hem voor je importeren. Zelf importeren, betekent zelf nog de 21% btw betalen.

Bestellen via Duitsland, die hebben momenteel een aktie. Ze hebben wel alleen de 12 ram en niet de 16 ram versie.

Keuzes keuzes keuzes 😂

• Aggressor
@Ramon hoe zie jij het dsn voor je .eventueel uit duitsland bestellen?
Levertijd is dan wel pas juni :(

Hier in nl aankomende week al bij oppo

• Ramon27
Aggressor schreef op zondag 3 mei 2026 @ 08:32:
@Ramon hoe zie jij het dsn voor je .eventueel uit duitsland bestellen?
Levertijd is dan wel pas juni :(

Hier in nl aankomende week al bij oppo
Ik woon zelf in Boxmeer, en dat ligt zowat tegen Duitsland aan. Tevens heb ik veel collega’s die in Duitsland wonen dus ik kan bij hun de telefoon laten bezorgen of ik ga de telefoon zelf ophalen.

Ook heeft de Duitse site een behoorlijke goede aanbieding die Nederland (momenteel) niet heeft. Maar opzich zou ik ook kunnen wachten en hem in Thailand kunnen kopen.

• Wes1987
Voor wie niet zeker weet of je wil kiezen tussen de Find X9 Pro en de Ultra.
Hier een goede vergelijkingsvideo.
Voor wie geen zin heeft om te kijken

- Ultra iets betere camera
- Pro betere thermals en batterijduur

Dus het is maar net wat je het belangrijkste vindt. En hoeveel je op de bank hebt staan :)

https://youtu.be/UJIwSs7kD9c?is=c0zkP7EgrnX1nc38

[ Voor 4% gewijzigd door Wes1987 op 03-05-2026 11:14 ]

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:13
Ik zie dat bol.com hem ook zal aanbieden aan zelfde prijs als de Oppo website: 1699€.
Wel krijg je de extra’s er niet bij dan.
Ik zou meer geneigd zijn om het via bol te doen dan oppo. Gezien dit nogal een nieuwere fabrikant is heb ik even hun retourbeleid doorgenomen en ik vond dat vaag. Er stond als de telefoon geactiveerd is, ze een waardevermindering kunnen toepassen bij retour. Ook zouden er restocking kosten bijkomen omdat ze nieuwe verpakking moeten doen. Dat is iets wat ik bij geen enkele fabrikant al heb gezien waar ik zaken heb gekocht.

Er staat ook nergens wat die bedragen zijn, kan zo maar even paar honderd euro zijn. Daarom meer geneigd om bij Bol te kopen qua retourbeleid.

• vinpower
Wes1987 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 11:13:

Dus het is maar net wat je het belangrijkste vindt. En hoeveel je op de bank hebt staan :)

Niet dat ik de Ultra zou kunnen betalen, maar de foto's van de Pro in deze vergelijking doen eigenlijk niet veel onder.

• 1993jjohan
Wees als je de pro hebt vooral blij en dankbaar met wat je hebt. De camera en batterijduur zijn enorm geprezen bij release. Het is een solide telefoon die toen voor 600 te koop was met een mooie aanbieding van KPN.

De x9 pro staat bij dxomark op de 6e plaats. De s26 ultra staat op 18. De x9 ultra zal vast hoger schoren maar hoe vaak ga je dat verschil zien. Waarschijnlijk vooral bij slechte verlichting of meer ingezoomd.

De andere soc zal je ook het verschil vooral bij extremere belasting merken. En misschien met gamen mits je dat doet.

• 1993jjohan
st1v xtr1m schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:18:
[...]

En hoe zit het met de antireflectiecoating van de Samsung S24? Merk je veel verschil in zonlicht?
Ik merkte überhaupt niet veel van de coating omdat ik mijn telefoon altijd met glazen screenprotector eroverheen gebruikte. Dan doet die coating niet zo veel meer.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 19:24

Steeffoon

Smartphone-nerd

Wes1987 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 11:13:

Eerlijk? Ik vind de Pro vaak beter in de vergelijking hier 😬

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• cassiekai
Pufster schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:49:
Ik zie dat bol.com hem ook zal aanbieden aan zelfde prijs als de Oppo website: 1699€.
Wel krijg je de extra’s er niet bij dan.
Ik zou meer geneigd zijn om het via bol te doen dan oppo. Gezien dit nogal een nieuwere fabrikant is heb ik even hun retourbeleid doorgenomen en ik vond dat vaag. Er stond als de telefoon geactiveerd is, ze een waardevermindering kunnen toepassen bij retour. Ook zouden er restocking kosten bijkomen omdat ze nieuwe verpakking moeten doen. Dat is iets wat ik bij geen enkele fabrikant al heb gezien waar ik zaken heb gekocht.

Er staat ook nergens wat die bedragen zijn, kan zo maar even paar honderd euro zijn. Daarom meer geneigd om bij Bol te kopen qua retourbeleid.
Ik zag bij Belsimpel dat hij daar ook binnenkort verwacht wordt.

• Aggressor
Daar zal hij ook wel 1699 zijn ....
Als je hem via oppo duitsland kunt kopen heb je toch een veel betere deal.

Tablet van 529 en hoesje van 55..
En 1599

• cassiekai
Aggressor schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:06:
Daar zal hij ook wel 1699 zijn ....
Als je hem via oppo duitsland kunt kopen heb je toch een veel betere deal.

Tablet van 529 en hoesje van 55..
En 1599
Jawel, is mij bekend. Mijn zoon die in Duitsland woont wilde hem wel voor mij bestellen. Misschien dat ik dit nog wel doe. Moet alleen zien hoe ik hem bij mij krijg want hij woont op 550km rijden. Volgens mij is de levertijd wel een dingetje.

• Aggressor
cassiekai schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:42:
[...]

Jawel, is mij bekend. Mijn zoon die in Duitsland woont wilde hem wel voor mij bestellen. Misschien dat ik dit nog wel doe. Moet alleen zien hoe ik hem bij mij krijg want hij woont op 550km rijden. Volgens mij is de levertijd wel een dingetje.
Begin juni toch?

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:55
Ik zit al een tijd te wachten op dit toestel. Momenteel heb ik een S23 Ultra, maar de laatste Samsung releases vond ik telkens te kleine upgrades om te switchen.

Vorig jaar zat ik nog te twijfelen om de X9 Pro te halen met die KPN-deal, maar door de geruchten over een Ultra met global release heb ik toch gewacht.

Alleen die release lijkt steeds op te schuiven: eerst begin dit jaar, toen maart, daarna eind maart/april, en nu zou 7 mei de officiële datum zijn.

Wat ik me vooral afvraag: denken jullie dat hij rond release ook meteen via providers/retailers (zoals Belsimpel of Mobiel.nl) beschikbaar is? Daar staat nu alleen “binnenkort verwacht”, dus ik vraag me af of dat niet nog weken kan duren.

ChatGPT suggereert dat het eerder eind mei/juni wordt vanwege gefaseerde release in Europa, maar ik hoop eerlijk gezegd dat dat niet zo is :-(

Iemand hier ervaring met eerdere (niche) releases en hoe snel die bij providers beschikbaar komen?

Mijn S23 Ultra begint het qua batterij namelijk aardig te begeven, dus ik ben wel toe aan een upgrade 😅

• st1v xtr1m
Fonzerelli schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:31:
Ik zit al een tijd te wachten op dit toestel. Momenteel heb ik een S23 Ultra, maar de laatste Samsung releases vond ik telkens te kleine upgrades om te switchen.

Vorig jaar zat ik nog te twijfelen om de X9 Pro te halen met die KPN-deal, maar door de geruchten over een Ultra met global release heb ik toch gewacht.

Alleen die release lijkt steeds op te schuiven: eerst begin dit jaar, toen maart, daarna eind maart/april, en nu zou 7 mei de officiële datum zijn.

Wat ik me vooral afvraag: denken jullie dat hij rond release ook meteen via providers/retailers (zoals Belsimpel of Mobiel.nl) beschikbaar is? Daar staat nu alleen “binnenkort verwacht”, dus ik vraag me af of dat niet nog weken kan duren.

ChatGPT suggereert dat het eerder eind mei/juni wordt vanwege gefaseerde release in Europa, maar ik hoop eerlijk gezegd dat dat niet zo is :-(

Iemand hier ervaring met eerdere (niche) releases en hoe snel die bij providers beschikbaar komen?

Mijn S23 Ultra begint het qua batterij namelijk aardig te begeven, dus ik ben wel toe aan een upgrade 😅
Ik zit in dezelfde situatie, ook met een S23U, en de batterij is niet meer acceptabel, zelfs niet na vervanging.

Mijn enige zorg bij Oppo is of ik de X9 Pro of de X9 Ultra wil. Ik neig naar de Ultra, maar ik zou nog blijer zijn als die ook een batterij van 7500 mAh had.

• Aggressor
Heeft iemand van jullie de x9 ultra besteld en zo ja ..waar?

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 06-05-2026 16:54 ]

• Ramon27
Aggressor schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:45:
Heeft iemand van jullie de x9nuktar besteld en zo ja ..waar?
Ik ga ervan uit dat je de x9 Ultra bedoeld.

Ik zelf was aan het tobben of ik hem snel wilde hebben en tegen welke prijs.

Via de Nederlands Oppo site zou je het al morgen binnen hebben, maar de gifts zijn echt een slap aftreksel in vergelijking met de Duitse website. Via de Duitse Oppo krijg je hem pas in Juni.

Je krijgt bij beide sites “gifts” maar ik zeg zit niet echt te wachten op een Oppo tabblad. En geen idee of het makkelijk verkoopt voor een leuke verkoop prijs.

Ik zou zelf eerder gaan voor “themobilemarvel of wandomobile”. Beide staan in voor eventuele douane kosten. En de service zou bij beide top zijn. Maar die van “themobilemarvel” toch net wat beter. Beide sites bieden de HK versie aan wat gelijk staat aan de Europese versie. Plus de prijs scheelt aanzienlijk als je het vergelijkt met de Nederlandse aanbieders.

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:16
Ik heb hem besteld via de Oppo site. Komt morgen binnen als het goed is. Ik kreeg net de DHL mail.

• Aggressor
arene schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:13:
Ik heb hem besteld via de Oppo site. Komt morgen binnen als het goed is. Ik kreeg net de DHL mail.
Nice.

In dutsland kan je nu een mooi hoesje erbij kopen voor 4.90..

Staat volgens mij niet op de nl site...iemand enig idee waar deze te bestellen is?

• vinpower
De ultra pagina is nu ook actief bij Odido. 1.595 als los toestel bij een abonnement.

OPPO Find X9 Ultra kopen? Kies je abonnement hier | Odido

[ Voor 7% gewijzigd door vinpower op 07-05-2026 09:15 ]

• Aggressor
Bij mobiel nl goedkoper. Daar krijg je momenteel ook de lader en tablet erbij.

Bv met hollands nieuwe 2 jaar.

1477 euro

Als je dan het duurste abonnement neemt.. 40 bel sms gb voor 12 euro per maand. Eerste 12 maanden betaal je dan 6 per maand.

Eventueel kan je nog 10 euro per maand doen voor het toestel...(ook geen inkomingtoets)

Dan betaal je 1235 euro. Inclusief lader en tablet.

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 07-05-2026 10:27 ]

• st1v xtr1m
Dat is vreemd - ik kan de X9 Ultra wel bestellen via Vodafone aan de mobiel nl website, maar niet via de website van Vodafone zelf...

• Aggressor
st1v xtr1m schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:30:
Dat is vreemd - ik kan de X9 Ultra wel bestellen via Vodafone aan de mobiel nl website, maar niet via de website van Vodafone zelf...
Misschien gaat Vodafone hem wel niet aanbieden.
Bij mobiel nl is alles apart...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste