Als het goed is zit er standaard al een screen protector op de telefoon toch? Is deze een beetje makkelijk te verwijderen?
Ik zou het geen echte screen protector willen noemen, meer een tijdelijk plastic beschermlaagje. Heel makkelijk te verwijderen.Raxious schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 07:23:
Als het goed is zit er standaard al een screen protector op de telefoon toch? Is deze een beetje makkelijk te verwijderen?
ah top. Zit echt te twijfelen of ik wil proberen om de losse screen protector erop te doen of wil wachten tot de smartdevil binnen is.WhateverSuitsU schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 07:25:
[...]
Ik zou het geen echte screen protector willen noemen, meer een tijdelijk plastic beschermlaagje. Heel makkelijk te verwijderen.
Hij wordt geleverd met die plastic laag op het scherm, zou die lekker laten zitten totdat je iets sterkers hebt.Raxious schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 07:33:
[...]
ah top. Zit echt te twijfelen of ik wil proberen om de losse screen protector erop te doen of wil wachten tot de smartdevil binnen is.
Heeft er iemand een foto van de case van nillkin met toestel erin. Op internet staan alleen maar van die renders. Ik ben nog opzoek naar de perfecte case.
heb de telefoon ook binnen eindeljk, (uiteindelijk via odido gedaan, want KPN had nog steeds gee idee wanneer die van binnen zou kome) scheelde ook niet zoveel,in totaal omdat ik ook odido thuis heb.
ik laat voor nu gewoon lekker de standaard screen protector erop zitten, tot dat dze bekrast is oid,
en ben best tevreden over dit hoesje:
https://nl.aliexpress.com...VbjW&gatewayAdapt=glo2nld
Zit echt een sterke magsafe op. Krijg mijn magsafe wallet er bijna niet af
eerste indruk positeif, foto's zijn mooi en toestel werkt vlot.
Nu even spelen met alle isntellingen, wat ik aan en uit wil zetten.
edit: zie dat ik alleen de google wallet niet kan kopellen aan mijn aan/uit knop. is hier een andere goede manier voor?
ik laat voor nu gewoon lekker de standaard screen protector erop zitten, tot dat dze bekrast is oid,
en ben best tevreden over dit hoesje:
https://nl.aliexpress.com...VbjW&gatewayAdapt=glo2nld
Zit echt een sterke magsafe op. Krijg mijn magsafe wallet er bijna niet af
eerste indruk positeif, foto's zijn mooi en toestel werkt vlot.
Nu even spelen met alle isntellingen, wat ik aan en uit wil zetten.
edit: zie dat ik alleen de google wallet niet kan kopellen aan mijn aan/uit knop. is hier een andere goede manier voor?
[ Voor 8% gewijzigd door Ruudox op 21-11-2025 09:14 ]
Wie weet hoe het bij Oppo zit met de updates? Ik heb de laatste 8 jaar alleen maar Google Pixels gehad. Ik kom zelf nu van een Pixel 9 Pro, dus ben gewend om elke maand updates te krijgen. Dat verwacht ik niet bij Oppo, maar wat ik tot nu toe vind op reddit aan info, is dat het redelijk inconsistent is. Het lijkt er ook op dat Globale/Europese versies updates later krijgen dat het zelfde model in de Chinese variant.
Iemand hier met ervaring met eerdere Find X toestellen qua frequentie aan updates?
Iemand hier met ervaring met eerdere Find X toestellen qua frequentie aan updates?
Heb nu ruim 3,5 jaar de Oppo Find X3 Pro en krijg met regelmaat de security updates. Telefoon draait wel nog op Android 14, security update juni 2025 heb ik onlangs nog gehad.Wes1987 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:12:
Wie weet hoe het bij Oppo zit met de updates? Ik heb de laatste 8 jaar alleen maar Google Pixels gehad. Ik kom zelf nu van een Pixel 9 Pro, dus ben gewend om elke maand updates te krijgen. Dat verwacht ik niet bij Oppo, maar wat ik tot nu toe vind op reddit aan info, is dat het redelijk inconsistent is. Het lijkt er ook op dat Globale/Europese versies updates later krijgen dat het zelfde model in de Chinese variant.
Irritant inderdaad, er zitten zoveel knoppen op die amper te customizen zijn. Ik begrijp niet dat ze de moeite doen om die snapkey toe te voegen om vervolgens zwaar gelimiteerd te zijn aan hun profielen. Als oplossing heb ik nu "snel starten" ingesteld met een wallet snelkoppeling. Dan hou je je vinger op de scanner na het ontgrendelen en kies je een van de 5 snelkoppelingen.Ruudox schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:13:
Ik lees her en der dat er een nieuwe update is van ColorOS: CPH2791_16.0.1.302
Hier nog niet binnen.
Release notes:
https://ibb.co/kVCPdLP4
Hier nog niet binnen.
Release notes:
null
Beta schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:56:
Ik lees her en der dat er een nieuwe update is van ColorOS: CPH2791_16.0.1.302
Hier nog niet binnen.
Release notes:
/f/image/s2pf3UYj3PIFutqszeZiFFm9.webp?f=fotoalbum_large)
Ik kwam toevallig deze afbeelding tegen. Dus komende dagen zal hij wel beschikbaar komen
1993jjohan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:45:
Heeft er iemand een foto van de case van nillkin met toestel erin. Op internet staan alleen maar van die renders. Ik ben nog opzoek naar de perfecte case.
:strip_exif()/f/image/oqSBdYRIxZzu4WL5vvchSxYF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JbMCFKQH2l0yDNPPUNeNdVtt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qXKhcz5ECNBRl0cyJjEmHaKn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9OuBYUtKdVoFOIjybySeymPF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AxpmEZO5T41wVTFy4bwNJJhn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8l0AV4MahA2zguYqSL8DMec7.jpg?f=fotoalbum_large)
Net binnen, hier een aantal fotos. Ik moet zeggen dat ik de verhoging boven het scherm vind tegenvallen. Er is wel wat bescherming in de hoeken, maar het is niet zoals mijn vorige S23 Mous hoesje. Hij is wel lekker grippy, dus zal wel minder snel vallen hopelijk.
Hier is hij vanmorgen afgeleverd (KPN deal). De bezorger belde eerst even of ik thuis was, dus krijg je een belletje met een private nummer, dan is dat waarschijnlijk de koerier.
Hier ook binnen. Nu bezig om alle apps en dergelijke over te zetten vanaf mijn S21 FE.
Daarna kijken of ik de protector die erop zit er gemakkelijk vanaf krijg en de Nillkin protector er goed op kan krijgen xD
Wat hebben jullie trouwens als bewijs materiaal aangeleverd voor de serial bij de Oppo redemption pagina? Proof of Purchase kan ik gewoon de factuur doen, maar bewijs voor serial heb ik geen idee xD
Hebben jullie daarnaast SN of IMEI opgegeven?
Daarna kijken of ik de protector die erop zit er gemakkelijk vanaf krijg en de Nillkin protector er goed op kan krijgen xD
Wat hebben jullie trouwens als bewijs materiaal aangeleverd voor de serial bij de Oppo redemption pagina? Proof of Purchase kan ik gewoon de factuur doen, maar bewijs voor serial heb ik geen idee xD
[ Voor 41% gewijzigd door Raxious op 22-11-2025 14:17 ]
Factuur en foto van de doos als proof of serial. Gezien de brakke vraagstelling in het formulier de IMEI opgegeven. Nog geen bevestiging van goedkeuring verder.Raxious schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:52:
Hier ook binnen. Nu bezig om alle apps en dergelijke over te zetten vanaf mijn S21 FE.
check, leek mij ook al een goed idee.Wombat13 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:22:
[...]
Factuur en foto van de doos als proof of serial. Gezien de brakke vraagstelling in het formulier de IMEI opgegeven. Nog geen bevestiging van goedkeuring verder.
Ik krijg overigens dus voor geen meter de screen protector die er standaard op zit van af
Sws belachelijk dat ze zichzelf zo lang de tijd geven om die aanvragen te checken. Ik snap het ontmoedigingsbeleid, maar kan je dan de mensen die het wel indienen op zijn minst tijdig bedienen? Na 3 weken nog niks van ze gehoord. Zo veel werk kan het niet zijn zou je denken.
Dergelijke acties worden meestal volledig door derden afgewikkeld, zeker als het om acties in andere continenten gaat. In dit geval Donaraz. Die wacht wrs. tot het eind van de actieperiode om in één batch alles te verwerken en te verzenden.hollabizack12 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:28:
Sws belachelijk dat ze zichzelf zo lang de tijd geven om die aanvragen te checken. Ik snap het ontmoedigingsbeleid, maar kan je dan de mensen die het wel indienen op zijn minst tijdig bedienen? Na 3 weken nog niks van ze gehoord. Zo veel werk kan het niet zijn zou je denken.
Zelf een actie starten? https://donaraz.com/pricing
In een hoekje opwippen met een speld of naald, het is plastic. Of anders stuk plakband erover aan de bovenzijde en dan lostrekken.Raxious schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:24:
[...]
check, leek mij ook al een goed idee.
Ik krijg overigens dus voor geen meter de screen protector die er standaard op zit van af
Ik heb na met eindeloos geduld te hebben lopen rommelen, maar mijn duimnagel erond geramdmicheldenhaag schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:49:
[...]
In een hoekje opwippen met een speld of naald, het is plastic. Of anders stuk plakband erover aan de bovenzijde en dan lostrekken.
nagel ook al geprobeerd maar ding zit muur vast xD
Laat de huidige er voorlopig maar even opzitten denk ik, krijg hem er absoluut niet af en ben er wel een beetje klaar mee.
Goodies van Oppo aangevraagd, nu wachten totdat er bericht komt of ik er ook voor in aanmerking kom.
Nog even een andere vraag voor de Nillkin case bezitters. Ligt het aan mij of komt die case met de grootste moeite weer van de telefoon af? Ik heb het idee dat ik zwaar geweld moet toepassen om de telefoon er weer uit te krijgen.
Laat de huidige er voorlopig maar even opzitten denk ik, krijg hem er absoluut niet af en ben er wel een beetje klaar mee.
Goodies van Oppo aangevraagd, nu wachten totdat er bericht komt of ik er ook voor in aanmerking kom.
Nog even een andere vraag voor de Nillkin case bezitters. Ligt het aan mij of komt die case met de grootste moeite weer van de telefoon af? Ik heb het idee dat ik zwaar geweld moet toepassen om de telefoon er weer uit te krijgen.
[ Voor 82% gewijzigd door Raxious op 22-11-2025 18:39 ]
Oh is dat met die ook al zo? Ik heb het met een ali hoesje ook al dat ik met een naald en schaar het hoesje eraf moet.. scheuren? *In deze handeling zijn geen telefoons of hoesjes gewond geraakt, getraumatiseerd of anderszins onheus bejegend. De eigenaar heeft milde schade opgelopen aan zijn minimale trots.Raxious schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:17:
nagel ook al geprobeerd maar ding zit muur vast xD
Laat de huidige er voorlopig maar even opzitten denk ik, krijg hem er absoluut niet af en ben er wel een beetje klaar mee.![]()
Dat klinkt alsof Oppo de afmeringen van het product nog slightly heeft gewijzigd nadat de mock-ups beschikbaar waren voor de accessoire industrie. Iemand met een origineel Oppo TPU-hoesje kan dat bevestigen (als die er wel 'eenvoudig' afkomt).Wombat13 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:08:
[...]
Oh is dat met die ook al zo? Ik heb het met een ali hoesje ook al dat ik met een naald en schaar het hoesje eraf moet.. scheuren? *In deze handeling zijn geen telefoons of hoesjes gewond geraakt, getraumatiseerd of anderszins onheus bejegend. De eigenaar heeft milde schade opgelopen aan zijn minimale trots.
Sinds gisteren ook toestel binnen. Is er iemand die nog een hoesje over heeft voor een leuke prijs in de buurt van rotterdam die ik vandaag op kan komen halen? Wat voor hoesje maakt me niet heel veel uit, laat maar weten!
Krijg net mail dat mijn aanvraag voor de pre order bonus is goedgekeurd. Heb genoeg opladers dus mocht iemand deze willen kopen.. ben wel benieuwd naar de earbuds in vergelijking met de Galaxy buds 2 pro die ik nu gebruik.
Die van mij is ook net goedgekeurd!hollabizack12 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:53:
Krijg net mail dat mijn aanvraag voor de pre order bonus is goedgekeurd. Heb genoeg opladers dus mocht iemand deze willen kopen.. ben wel benieuwd naar de earbuds in vergelijking met de Galaxy buds 2 pro die ik nu gebruik.
Ik heb ook de galayx buds 2 pro, ben erg benieuwd wat je er van vind tegenover de buds. Als het niks is gaan ze op marktplaatshollabizack12 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:53:
Lees net de review op tweakers, misschien gaan ze direct op marktplaats haha.Ynze_162 schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:00:
[...]
Ik heb ook de galayx buds 2 pro, ben erg benieuwd wat je er van vind tegenover de buds. Als het niks is gaan ze op marktplaats. Die van mij is overigens ook net goedgekeurd en verzonden.
Daar staan inmiddels al meer dan 10 gesealde exemplaren op... 😉hollabizack12 schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:01:
[...]
Lees net de review op tweakers, misschien gaan ze direct op marktplaats haha.
Net als een KPN deal telefoon voor 950,00. Best een interessant verdienmodel als je 600 euro hebt liggen.
Haha zag het idd. Ik hou ze dan maar zelf. Ja de kpn deal was echt bizar goed. Heb hem zelf ook op die manier aangeschaft. De avond ervoor had ik bijna 1300 betaald bij Oppo zelf. Heel blij dat ik dat niet gedaan heb.micheldenhaag schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:33:
[...]
Daar staan inmiddels al meer dan 10 gesealde exemplaren op... 😉
Net als een KPN deal telefoon voor 950,00. Best een interessant verdienmodel als je 600 euro hebt liggen.
Ik heb vier hoesjes beschikbaar. Hoef er niks voor, maar woon zelf in Lelystad. Wil ze best op de post doen als de verzendkosten vergoed worden. Geldt trouwens voor alle medetweakers die nog een hoesje nodig hebbenRobertreyez schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:43:
Sinds gisteren ook toestel binnen. Is er iemand die nog een hoesje over heeft voor een leuke prijs in de buurt van rotterdam die ik vandaag op kan komen halen? Wat voor hoesje maakt me niet heel veel uit, laat maar weten!
:strip_exif()/f/image/Qco7dPiEmN9kME95j7AMqn7E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xFYf1Qn40Bh3bcm9blrOtI7f.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben ik de enige die niet echt onder de indruk is van de batterij? Ik had een P30‑effect verwacht, maar het valt nog wel mee. Misschien komt dat door 5G, of misschien is er iets mis met mijn toestel, of moet de batterij nog even wennen.
Met - conservatief - casual gebruik zit ik nu sinds laatste full charge (100%) op 2 dagen, 23 uur en 40 min. Nu nog 10% procent batterij resterend waarmee ik nog 3,5 uur vooruit kan. Daarbij activeer ik 's nachts wel de Power Saving mode.
In de praktijk is 3 dagen met een lading goed te doen.
Casual gebruik: wat youtube, spotify, bellen, chrome, Reddit.
In de praktijk is 3 dagen met een lading goed te doen.
Casual gebruik: wat youtube, spotify, bellen, chrome, Reddit.
null
Ik heb hem sinds vorige week ook binnen. Erg blij mee, de accu vooral. Mijn Oppo Find X5 Pro hield het nog maar maximaal 5 uur uit. Was wel een paar dagen bezig om alle Apps weer werkend te krijgen.
Ik had op Temu wat hoesjes en screenprotectors besteld, maar blij dat ik toch ook inmiddels de Nillkin binnen heb: geen van die goedkope hoesjes ondanks de magnetic vermelding, doen wat op de wireless AirVOOC lader. Ik krijg even een melding en dan blijft de lader rood knipperen en stopt het laden weer.
Ik laad tegenwoordig het liefste draadloos, omdat de connector van de X5 defect was geraakt.
Ik kon data ook enkel via internet overzetten (heel handig..), dat wil ik voorkomen.
Nu de buds nog en lader. Ben benieuwd, heb hem meermaals geprobeerd aan te vragen door de onduidelijke vraagstelling (enkel serienr, imei of beide).. Afwachten.
Ik had op Temu wat hoesjes en screenprotectors besteld, maar blij dat ik toch ook inmiddels de Nillkin binnen heb: geen van die goedkope hoesjes ondanks de magnetic vermelding, doen wat op de wireless AirVOOC lader. Ik krijg even een melding en dan blijft de lader rood knipperen en stopt het laden weer.
Ik laad tegenwoordig het liefste draadloos, omdat de connector van de X5 defect was geraakt.
Ik kon data ook enkel via internet overzetten (heel handig..), dat wil ik voorkomen.
Nu de buds nog en lader. Ben benieuwd, heb hem meermaals geprobeerd aan te vragen door de onduidelijke vraagstelling (enkel serienr, imei of beide).. Afwachten.
Iemand een suggestie? Als ik de Outlook widget op home plaats is het font zo klein dat ik bijna met een loupe mijn scherm moet lezen.
Wat ik ook doe, niets veranderd het mega kleine font.
Ik gebruik de standaard launcher van Oppo, want helaas zit er in Nova een vertraging bij terug naar home....
Ik gebruik de standaard launcher van Oppo, want helaas zit er in Nova een vertraging bij terug naar home....
Probeer eens in de developer settings de drawing smallest width te zetten op 400.micheldenhaag schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:22:
Iemand een suggestie? Als ik de Outlook widget op home plaats is het font zo klein dat ik bijna met een loupe mijn scherm moet lezen.
Dat kijkt bij mij (persoonlijk) ook beter.
null
Dat maakt voor de widgets helaas geen verschil.Beta schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:56:
[...]
Probeer eens in de developer settings de drawing smallest width te zetten op 400.
Dat kijkt bij mij (persoonlijk) ook beter.
Bedoel je deze?micheldenhaag schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:22:
dit lijkt naar verhouding nog wel mee te vallen?
Ik zit op een 5 kolommen launcher indeling, Maar zelfs op 4 ziet het er veeeeeel kleiner uit als bij jou.Wombat13 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 23:23:
[...]
Bedoel je deze?
[Afbeelding] dit lijkt naar verhouding nog wel mee te vallen?
En onder weergave instellingen iets aanpassen aan lettertype of weergavegrootte heeft er totaal geen invloed op. Zou jij dat eens kunnen testen bij jou, of dat bij joiu wel wat uitmaakt met deze widget?
Gevonden! En wat een valkuilinstelling is dat.... In de launchersettings zit een optie: visuele effecten van plug-ins optimaliseren. Die had ik aangezet (klinkt wel als een 'ja, doe maar' instelling). Die maakte die widget dus onleesbaar. Frustratie opgelost
Nu nog iemand die de discoverfeed weet te slopen (niet alleen uitschakelen en een leeg tabblad overhouden). Oh ik mis Nova Launcher...
[ Voor 22% gewijzigd door micheldenhaag op 27-11-2025 07:33 ]
Dát zou ik ook graag willen weten. Stonden her en der wat tips op internet, maar dat zijn andere Android versies of geen ColorOS.micheldenhaag schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:19:
[...]
Nu nog iemand die de discoverfeed weet te slopen (niet alleen uitschakelen en een leeg tabblad overhouden). Oh ik mis Nova Launcher...
Voor de duidelijkheid:
- In the Google app
- On your Android phone or tablet, open the Google app .
- At the top right, tap your profile picture or initial and then Settings and then General.
- Turn off Discover.
Je kan ook de "Google app" disablen, maar dan breken andere componenten ook.
[ Voor 39% gewijzigd door Beta op 27-11-2025 08:22 ]
null
Ik heb inmiddels een paar dagen de Oppo Find X9 Pro in gebruik. Het valt me op dat bij elke nieuwe app installatie via de Play Store het toestel verbinding maakt met classify-app-eu.allawnos.com. Daarnaast zie ik dagelijks een groot aantal verbindingen naar diverse heytapmobile.com en heytapdl.com subdomeinen.
Dit is mijn eerste Oppo toestel na jarenlang Samsung en Google Pixel telefoons gebruikt te hebben. Daarom vraag ik mij af hoe het precies zit met het verzamelen van gegevens door Oppo, en in hoeverre deze trackers/telemetrie volledig uit te schakelen zijn.
Ik heb onderstaande reactie van de Oppo-klantenservice ontvangen, maar als ik het internet mag geloven krijg je dit nooit 100% uit op Oppo/OnePlus-toestellen:
Zijn er Tweakers die hier ervaring mee hebben?
Als dit soort (mogelijk) grootschalige dataverzameling inderdaad niet uit te schakelen is, dan is dat voor mij een reden om het toestel weer terug te sturen.
Dit is mijn eerste Oppo toestel na jarenlang Samsung en Google Pixel telefoons gebruikt te hebben. Daarom vraag ik mij af hoe het precies zit met het verzamelen van gegevens door Oppo, en in hoeverre deze trackers/telemetrie volledig uit te schakelen zijn.
Ik heb onderstaande reactie van de Oppo-klantenservice ontvangen, maar als ik het internet mag geloven krijg je dit nooit 100% uit op Oppo/OnePlus-toestellen:
| Bedankt dat u contact heeft opgenomen met OPPO! Ik begrijp dat u een OPPO Find X9 Pro hebt gekocht en dat u binnen uw bedrijfsfirewall ziet dat de telefoon regelmatig verbinding maakt met de genoemde domeinen. Daarom wilt u graag weten hoe u deze functies volledig kunt uitschakelen op het apparaat. Wees gerust, ik ben hier om u te helpen met uw vraag. Om dat te kunnen doen, heb ik je zaak doorverwezen naar onze betrokken afdeling. Zodra er een antwoord van hen beschikbaar is, nemen we weer contact met je op om je dit te geven. Als je meer hulp nodig hebt, laat het me dan weten. Met vriendelijke groet, xx |
Als dit soort (mogelijk) grootschalige dataverzameling inderdaad niet uit te schakelen is, dan is dat voor mij een reden om het toestel weer terug te sturen.
Iemand die vanaf een pixel 8 of 9 pro afkomt? Ben erg benieuwd naar de vergelijking en dan ook rondom de camera!
Weet wel dat veel applicaties van Oppo onder de naam heytap op de telefoon staan. Heb veel wat ik niet gebruik uitgeschakeld. Ook de beveiliging app van Oppo. Eigenlijk zonder dat het problemen geeft.racnor2 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:29:
Ik heb inmiddels een paar dagen de Oppo Find X9 Pro in gebruik. Het valt me op dat bij elke nieuwe app installatie via de Play Store het toestel verbinding maakt met classify-app-eu.allawnos.com. Daarnaast zie ik dagelijks een groot aantal verbindingen naar diverse heytapmobile.com en heytapdl.com subdomeinen.
Ik heb onderstaande reactie van de Oppo-klantenservice ontvangen, maar als ik het internet mag geloven krijg je dit nooit 100% uit op Oppo/OnePlus-toestellen:Zijn er Tweakers die hier ervaring mee hebben?
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met OPPO!
Ik begrijp dat u een OPPO Find X9 Pro hebt gekocht en dat u binnen uw bedrijfsfirewall ziet dat de telefoon regelmatig verbinding maakt met de genoemde domeinen. Daarom wilt u graag weten hoe u deze functies volledig kunt uitschakelen op het apparaat.
Wees gerust, ik ben hier om u te helpen met uw vraag.
Om dat te kunnen doen, heb ik je zaak doorverwezen naar onze betrokken afdeling. Zodra er een antwoord van hen beschikbaar is, nemen we weer contact met je op om je dit te geven.
Als je meer hulp nodig hebt, laat het me dan weten.
Met vriendelijke groet,
xx
Klopt ik heb ook een hele rits aan apps op disabled staan en waar mogelijk verwijderd. Dingen zoals die AI Engine en ook Meta installers (Meta App manager).
Al het verkeer op mijn Oppo gaat via Proton VPN, maar dat houdt geen verbindingen naar een specifiek land tegen. Volgens mij zou ik dan een site-to-site VPN naar mijn eigen Ubiquiti Unifi omgeving moeten aanleggen, waar ik wel stricte rules heb ingesteld.
Al het verkeer op mijn Oppo gaat via Proton VPN, maar dat houdt geen verbindingen naar een specifiek land tegen. Volgens mij zou ik dan een site-to-site VPN naar mijn eigen Ubiquiti Unifi omgeving moeten aanleggen, waar ik wel stricte rules heb ingesteld.
null
Klopt, en daarnaast heb ik hier ook al een hele reeks HeyTap apps uitgeschakeld.1993jjohan schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:14:
[...]
Weet wel dat veel applicaties van Oppo onder de naam heytap op de telefoon staan. Heb veel wat ik niet gebruik uitgeschakeld. Ook de beveiliging app van Oppo. Eigenlijk zonder dat het problemen geeft.
[Afbeelding]
Toch zie ik icota-service-eu.allawnos.com nog steeds regelmatig voorbijkomen hier op het netwerk.
Uit een packet capture blijkt bovendien dat het "doorgeven aan Oppo" na elke app installatie diep in Android lijkt ingebakken te zitten.
Deze stappen voor OxygenOS werken ook op ColorOS voor het uitschakelen/vervangen van de discover feed:micheldenhaag schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:19:
[...]
https://www.reddit.com/r/oneplus/s/uqoQCJFm42
Paar regels in adb
Ik lees op GIT een lijstje van iemand die en DNS blocklist gebruikt hiervoor, daar wordt ook icota-service-eu.allawnos.com genoemd. Wellicht kan dat iets doen? Overigens wel heel fijn dat die ingebakken apps uitgeschakeld kunnen worden, dat wist ik niet. Nu ben ik eindelijk af van die game-assistent troep.racnor2 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:26:
[...]
Klopt, en daarnaast heb ik hier ook al een hele reeks HeyTap apps uitgeschakeld.
Toch zie ik icota-service-eu.allawnos.com nog steeds regelmatig voorbijkomen hier op het netwerk.
Uit een packet capture blijkt bovendien dat het "doorgeven aan Oppo" na elke app installatie diep in Android lijkt ingebakken te zitten.
[Afbeelding]
Ja ik kom van de Pixel 9 Pro af.0re0 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:39:
Iemand die vanaf een pixel 8 of 9 pro afkomt? Ben erg benieuwd naar de vergelijking en dan ook rondom de camera!
Kwalitatief doen ze niet veel onder van elkaar. Ik denk dat beide toestellen in het topsegment zitten voor het schieten van mooie plaatjes met een Smartphone.
De pixel heeft qua camera weinig opties, het is een point en shoot camera met vaak prima resultaten.
Bij de Find X9 Pro heb je veel meer camera opties
Ik ben zelf na jaren lang Pixels te hebben gehad een redelijke leek op het gebied van foto's maken.
Ik ben dus een beetje overweldigd door de vele opties die Oppo biedt. Ik heb geen idee wanneer ik bijvoorbeeld het beste de normale foto mode kan gebruiken of wanneer ik master mode moet gebruiken.
Ik hoop daar gaande weg wat meer achter te komen. Foto's en filmpjes maak ik doorgaans alleen om momenten met mijn gezin vast te leggen. En op vakanties. Dus het wordt nog een beetje zoeken straks.
Tips voor hoe je met dit toestel de beste foto's en videos maakt en welke mode je moet gebruiken zijn dus welkom
Ik denk er ook over om de Nillkin case te kopen. Zijn er mensen met paar suggesties van screenprotectors?
Is camera bescherming aan te raden met deze case?
Is camera bescherming aan te raden met deze case?
Ik ben overgestapt van Samsung naar deze oppo telefoon. Op de Samsung had ik netjes de google wallet. Zodat ik draadloos met de telefoon ergens kon betalen. Nu wilde ik dit ook weer voor de Oppo. Hij ziet de pas wel en bij het toevoegen krijg ik deze melding. Heb ook al contact gehad met de bank. Deze gaan bij Google een ticket indienen. Maar wellicht is er ook iemand hier, die mij ermee kan helpen.
Dit had ik ook toen ik een Vivo telefoon in gebruik nam icm mijn ing bankrekening. Lag uiteindelijk aan de bank, dus ING, zijn hele subreddits van. Heeft wel een aantal weken geduurd voor het werd opgelost. Ik heb toen in de tussentijd een revolut rekening aangemaakt om maar met mijn telefoon te kunnen betalen. Revolut schijnt dus echt altijd te werken. Hopelijk wordt het snel opgelost!richard045 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:52:
Ik ben overgestapt van Samsung naar deze oppo telefoon. Op de Samsung had ik netjes de google wallet. Zodat ik draadloos met de telefoon ergens kon betalen. Nu wilde ik dit ook weer voor de Oppo. Hij ziet de pas wel en bij het toevoegen krijg ik deze melding. Heb ook al contact gehad met de bank. Deze gaan bij Google een ticket indienen. Maar wellicht is er ook iemand hier, die mij ermee kan helpen. [Afbeelding]
Dankjewel voor je snelle reactie.
Dan wachten we maar even af.
Revolut moet je dan geld op storten toch? En via hun dan betalen?
[ Voor 28% gewijzigd door richard045 op 28-11-2025 12:41 ]
wellicht een andere tip voor je. Dit herken ik toen ik een oudere Find x wilde gebruiken voor betalen. Van alles uitgezocht, maar de enige oplossing was om ipv opera browser, de chome browser als standaard in te stellen.
De bank heeft me terug gebeld. Moet tot volgend jaar wachten. Google heeft toestel gemarkeerd als hoog risico. Dit kwam dan doordat eventueel 2e hands toestel was of een show model. Gaf aan dat dit niet kon, productie datum was 09/11/2025. Moet tot volgend jaar wachten. Tot ze de risicos opnieuw beoordelen. Gelukkig is volgend jaar al gauw.
Hmm eens proberen maar volgens mij staat google chrome al standaard bij mij
Hmm eens proberen maar volgens mij staat google chrome al standaard bij mij
Graag gedaan.richard045 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:36:
Dankjewel voor je snelle reactie.
Klopt idd!
Ik heb ook besteld bij Voptronics. Heb 2 dingen binnen gekregen van de 4 dingen die ik heb besteld, dus ben benieuwd of ik nog alles krijg? Heb inmiddels de screenprotector en de Xundd Pro Magnetic Case binnen. Wacht nog op de OPPO Find X9 Pro Nillkin Magnetic Case en de wat goedkopere Pro xundd Case zonder magnetic.micheldenhaag schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:44:
[...]
Inmiddels het originele Nillkin hoesje binnen en zie nu het verschil in bouwkwaliteit met eerder ontvangen 'Ali-hoesjes'. Veel betere grip en belangrijker, de zijkanten zijn meer afgerond wat veel prettiger vasthouden is.
Mocht je nog twijfelen... deze hoes is zijn €14,50 meer dan waard. En supersnel in de brievenbus!
Wel raar dat niet alles gelijk word verzonden. Heb ze ook gevraagd waarom maar geen reactie gehad nog
Ik heb exact hetzelfde.. Wat enorm balen dit.richard045 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:52:
Ik ben overgestapt van Samsung naar deze oppo telefoon. Op de Samsung had ik netjes de google wallet. Zodat ik draadloos met de telefoon ergens kon betalen. Nu wilde ik dit ook weer voor de Oppo. Hij ziet de pas wel en bij het toevoegen krijg ik deze melding. Heb ook al contact gehad met de bank. Deze gaan bij Google een ticket indienen. Maar wellicht is er ook iemand hier, die mij ermee kan helpen. [Afbeelding]
Een telefoon waar je niet contactloos mee kan betalen is waardeloos.
Rabobank hier
Vreemd. Ik heb Rabobank en Ing en het is voor beiden gewoon gelukt ook Google Wallet werkend te krijgen (Find X9 Pro)
Ja echt vreemd, dacht eerst wellicht aan de pas, nieuwe pas aangevraagd en geactiveerd. Dit werkte helaas ook niet. Abn amro gebeld weer. Deze weer gereset. App opnieuw ingesteld en toestel opnieuw geregistreerd. Dit werkte ook niet. Hun gingen contact leggen met Google. Deze middag terug gebeld geworden. Volgens Google zou mijn telefoon of 2e hands zijn of een show model. Gaf aan dat dit niet kon, aangezien de productiedatum 9/11/2025 was. En had hem vorige week donderdag 20/11/2025 gekregen. Ze zeiden dat mijn toestel gemerkt werd als hoog risico... Moest dan even wachten tot volgend jaar. Gelukkig is dit dan nog maar een maand,gelukkig zitten we niet in maart ofzo..Wes1987 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:48:
Vreemd. Ik heb Rabobank en Ing en het is voor beiden gewoon gelukt ook Google Wallet werkend te krijgen (Find X9 Pro)
Ja waardeloos dat dit niet werkt. Krijg het op geen enkele manier aan het werken. Terwijl dit op de Samsung altijd zo geregeld was. Desnoods doe ik de bankpas achter het hoesje dan heb ik zo maar draadloos betalen haha. Ik wacht even af. Misschien nog maar toestel naar fabrieksinstellingen zetten, dit doe ik dan liever niet. Maar als het in Januari 2026 nog niet werkt, dit dan nog maar proberen.
Zonde, voor de rest is het een geweldige telefoon. Altijd huiverig geweest om van iets vertrouwde naar een voor mij onbekende telefoon te gaan.
Is er iemand met de nilkin case die mij kan vertellen hoe veel vingerafdrukken/vegen je daarop ziet? De 2 cases die ik heb van AliExpress zijn prima behalve dat ze er na 10 minuten goor uit zien.
P.s. Heeft iemand al de nieuwste update waarbij de (telephoto) camera performance o.a. zou zijn verbeterd? Ik zit nog vast op CPH2791_16.0.0.216
P.s. Heeft iemand al de nieuwste update waarbij de (telephoto) camera performance o.a. zou zijn verbeterd? Ik zit nog vast op CPH2791_16.0.0.216
[ Voor 27% gewijzigd door gregor160300 op 28-11-2025 18:08 ]
Hoezo hoog risico.. Markeren ze losse toestellen als hoog risico? Hoe kan nou bij de ene werken en bij de ander niet..?richard045 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:59:
[...]
Ja echt vreemd, dacht eerst wellicht aan de pas, nieuwe pas aangevraagd en geactiveerd. Dit werkte helaas ook niet. Abn amro gebeld weer. Deze weer gereset. App opnieuw ingesteld en toestel opnieuw geregistreerd. Dit werkte ook niet. Hun gingen contact leggen met Google. Deze middag terug gebeld geworden. Volgens Google zou mijn telefoon of 2e hands zijn of een show model. Gaf aan dat dit niet kon, aangezien de productiedatum 9/11/2025 was. En had hem vorige week donderdag 20/11/2025 gekregen. Ze zeiden dat mijn toestel gemerkt werd als hoog risico... Moest dan even wachten tot volgend jaar. Gelukkig is dit dan nog maar een maand,gelukkig zitten we niet in maart ofzo..
Ja waardeloos dat dit niet werkt. Krijg het op geen enkele manier aan het werken. Terwijl dit op de Samsung altijd zo geregeld was. Desnoods doe ik de bankpas achter het hoesje dan heb ik zo maar draadloos betalen haha. Ik wacht even af. Misschien nog maar toestel naar fabrieksinstellingen zetten, dit doe ik dan liever niet. Maar als het in Januari 2026 nog niet werkt, dit dan nog maar proberen.
Zonde, voor de rest is het een geweldige telefoon. Altijd huiverig geweest om van iets vertrouwde naar een voor mij onbekende telefoon te gaan.
Als dit in januari niet is opgelost, gaat het toestel zo op marktplaats.. Vind dit echt ontzettend waardeloos hoor.
Nul geen vingerafdrukken.gregor160300 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:05:
Is er iemand met de nilkin case die mij kan vertellen hoe veel vingerafdrukken/vegen je daarop ziet? De 2 cases die ik heb van AliExpress zijn prima behalve dat ze er na 10 minuten goor uit zien.
null
Oplossing voor wallet!!!!
Dit heeft voor mij geholpen, heb liggen googlen en googlen
https://www.reddit.com/r/...ouldnt_finish_card_setup/
Eerst Google services cache legen, en dan de play store. Dan met revolut kaart aanmaken en die toevoegen aan wallet, dan de bank app.
Voor mij heeft dit nu geholpen. Godzijdank
Dit heeft voor mij geholpen, heb liggen googlen en googlen
Eerst Google services cache legen, en dan de play store. Dan met revolut kaart aanmaken en die toevoegen aan wallet, dan de bank app.
Voor mij heeft dit nu geholpen. Godzijdank
Ja geen idee hoe en wat, maar dat kreeg ik dus als antwoord. Maar heb het gelukkig opgelost!Felke schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:07:
[...]
Hoezo hoog risico.. Markeren ze losse toestellen als hoog risico? Hoe kan nou bij de ene werken en bij de ander niet..?
Als dit in januari niet is opgelost, gaat het toestel zo op marktplaats.. Vind dit echt ontzettend waardeloos hoor.
Dit werkte voor mij
Ik raad je aan een alternatieve wallet app te proberen: Curve Pay. Dit is ook een alternatief als je op een Chinese Rom zit zonder Google wallet of ander geschizle met Google Wallet.richard045 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:52:
https://play.google.com/s...om.imaginecurve.curve.prd
De zoomlens en AI processing schijnen flink verbeterd te zijn bij de laatste update. In europa krijgen we hem hopelijk ook snel. In deze thread zie je in de comments de verschillen. Ik vond de overprocessing van de AI heel irritant, dus dit is een fijne verbetering.
Ik kon vanmorgen de update installeren. 1.72 gb groot.
Mooie lijst met wat Verbeteringen staan erin. Moet ze nog even testen.
Mooie lijst met wat Verbeteringen staan erin. Moet ze nog even testen.
Top update. Mijn widgets schalen eindelijk goed mee!
Echt bizar, dat deden ze bij mij na veel omzwervingen voor de update. En na de update zijn ze weer ienieminie.WhateverSuitsU schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:04:
Top update. Mijn widgets schalen eindelijk goed mee!
Dacht dat het aan het schakelaartje in de launchersettings lag (visuele effecten van plug-ins optimaliseren), maar dat heeft nu geen invloed er meer op....
Ruim een week ook een trotse bezitter van een x9 pro via de KPN actie. Ik kom van een S25 Ultra en het valt me niet tegen deze Oppo. Wat mij is opgevallen is dat er een gaatje midden onderin op de linkerboven lens zit. Hebben jullie dit ook?
Yes, die hoort erin te zitten.. Voorkomt drukopbouwdsdopey82 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:41:
Ruim een week ook een trotse bezitter van een x9 pro via de KPN actie. Ik kom van een S25 Ultra en het valt me niet tegen deze Oppo. Wat mij is opgevallen is dat er een gaatje midden onderin op de linkerboven lens zit. Hebben jullie dit ook?
Ah gelukkig dank voor je antwoord. Toevallig mijn Oppo ingesteld gisteren in mijn auto en bij mij werkt Spotify wel i.s.m. Android Auto.Felke schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:59:
Spotify werkt niet op Android auto.. Hebben meer hier last van? [Afbeelding]
Fixed: Spotify opnieuw geïnstalleerd en de laatste (bèta) Android auto erop gezet..dsdopey82 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 12:02:
[...]
Ah gelukkig dank voor je antwoord. Toevallig mijn Oppo ingesteld gisteren in mijn auto en bij mij werkt Spotify wel i.s.m. Android Auto.
Toch jammer dat er nog wat "kinderziektes" in zitten.
Camera is echt enorm goed, bizar wat een verschil met mijn find x5 pro.
Ik heb mijne ondertussen ook ontvangen. In eerste instantie even wennen aan het formaat/gewicht komende van een iphone 12 maar de eerste indrukken zijn voor de rest goed. Het voelt allemaal premium aan, mooi scherm, goede accuduur en ook de software bevalt mij wel.
HeyTap is de ColorOS software ontwikkelaar van Oppo. En het klopt dat er op de achtergrond daar aan gerelateerd e.e.a. meedraait. Bijvoorbeeld voor het melden van bugs/feedback in de sofware. Open je dialer en toets: *#800#. Je komt dan in het feedback menu van HeyTap, waarmee je al dan niet met screenrecordings bugs kunt melden.racnor2 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 14:26:
[...]
Klopt, en daarnaast heb ik hier ook al een hele reeks HeyTap apps uitgeschakeld.
[Afbeelding]
Ik vind de game performance wel echt ondermaats. Heb enorme lag, terwijl mijn find x5 pro een stuk soepeler draaide.
Hopenlijk kunnen ze softwarematig nog iets fixen.
Hopenlijk kunnen ze softwarematig nog iets fixen.
Super interessant om te zien hoe deze prachtige Oppo gebouwd wordt....
YouTube: How Smartphones Are Made
YouTube: How Smartphones Are Made
31 oktober besteld met de kpn actie, 22 november was ik pas aan de beurt om de Oppo te ontvangen. 22 ook gelijk de claim bij Oppo ingediend voor de 80 watt lader en de airbuds, en die claim status staat nog steeds op to review. Duurt allemaal maar lang. Is dat normaal? Verder super tevreden over de telefoon, ik zou hem alleen graag sneller opladen. Maar aangezien ik er vanuit ga dat ik een snelle lader ga ontvangen wil ik geen lader kopen. Maar ja, als ik weet dat dit nog maanden gaat duren, dan overweeg ik toch een lader te kopen. Dus, hoe lang mag ik verwachten dat het nog duurt?
Het duurde wel een paar weken voor de goedkeuring, maar dan wordt hij ook direct verzonden en heb je hem een dag later. Misschien dat het nu sneller gaat omdat de release geweest is.DannyXP1600 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:21:
31 oktober besteld met de kpn actie, 22 november was ik pas aan de beurt om de Oppo te ontvangen. 22 ook gelijk de claim bij Oppo ingediend voor de 80 watt lader en de airbuds, en die claim status staat nog steeds op to review. Duurt allemaal maar lang. Is dat normaal? Verder super tevreden over de telefoon, ik zou hem alleen graag sneller opladen. Maar aangezien ik er vanuit ga dat ik een snelle lader ga ontvangen wil ik geen lader kopen. Maar ja, als ik weet dat dit nog maanden gaat duren, dan overweeg ik toch een lader te kopen. Dus, hoe lang mag ik verwachten dat het nog duurt?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Bij mij precies een maand van indienen tot ontvangst.DannyXP1600 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:21:
Heb je de hoes inmiddels binnen? En hoe bevalt hij? Heeft het hoesje randen om het scherm ter bescherming van valschade?micheldenhaag schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:32:
Ik ben voor deze cover gegaan (1500D versie). Beter beschermd (op de foto's te zien) dan Oppo's eigen hoes en de prijs niet te verslaan: https://nl.aliexpress.com/item/1005010195995274.html
De kwaliteit viel tegen (idd nauwelijks randbescherming aan voorzijde. Inmiddels de black en transparant Nillkin magnetic cases in bezit en die zijn perfect!Wes1987 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:10:
[...]
Heb je de hoes inmiddels binnen? En hoe bevalt hij? Heeft het hoesje randen om het scherm ter bescherming van valschade?
Er stond laatst van MKBHD een review online van de Xiaomi SU7 (een elektrische auto). Conclusie: als deze auto leverbaar zou zijn in de USA dan had hij alle concurrentie het lastig gemaakt. Prijs - feature verhouding is zeer goed en dan is het ook nog een goede kwaliteit.
Dat gevoel heb ik ook bij de Oppo Find X9 pro. Ik heb jarenlang een iPhone gehad (en Apple Watch, Macbook) maar de Oppo laat wel zien dat Apple en iOS echt niet zo goed zijn en zelfs achter de feiten aan beginnen te lopen. De Oppo software is zeer prettig, doet niet onder voor iOS en biedt fijne instelmogelijkheden en "quality of life features". De camera is zeer goed. Ik was afgelopen weekend bij een vogelshow en kwam qua camera niets te kort. Ik ben zeer blij om op dit moment in het Oppo kamp te zitten.
:strip_exif()/f/image/7okk3ogAeqid6TXiyItzvjMR.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/U5OtYdYRqFB2zCvyRf62SCyp.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/jeHFQxiS69kp9iwe4JX12qKM.jpg?f=fotoalbum_medium)
Deze is wel gemaakt in de Hasselblad mode.
null
Wat je zegt snap ik. Nu ik een aantal weken verder ben ben ik helemaal om. Het is echt even wennen komende van oneui op de s24u. Maar eigenlijk achteraf zitten er best wat lekkere functies in die Samsung toch anders en minder goed deed. Ik mis eigenlijk niks hier wat de Samsung wel had.Beta schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:13:
[...]
Er stond laatst van MKBHD een review online van de Xiaomi SU7 (een elektrische auto). Conclusie: als deze auto leverbaar zou zijn in de USA dan had hij alle concurrentie het lastig gemaakt. Prijs - feature verhouding is zeer goed en dan is het ook nog een goede kwaliteit.
Dat gevoel heb ik ook bij de Oppo Find X9 pro. Ik heb jarenlang een iPhone gehad (en Apple Watch, Macbook) maar de Oppo laat wel zien dat Apple en iOS echt niet zo goed zijn en zelfs achter de feiten aan beginnen te lopen. De Oppo software is zeer prettig, doet niet onder voor iOS en biedt fijne instelmogelijkheden en "quality of life features". De camera is zeer goed. Ik was afgelopen weekend bij een vogelshow en kwam qua camera niets te kort. Ik ben zeer blij om op dit moment in het Oppo kamp te zitten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze is wel gemaakt in de Hasselblad mode.
De camera is beter dan die van mijn s24u. Geen wereld van verschil maar echt wel een stap. Vind die camera button ook handiger als verwacht. De batterij is echt top van dit nieuwe toestel en de bouwkwaliteit is ook minstens net zo goed. Ook miste ik de aptx hd ondersteuning op Samsung. Die heeft Oppo wel. De vingerafdruk scanner werkt beduidend beter, zelfs met glazen Screenprotector. Dat was bij de Samsung nog wel een dingetje. De Oppo heeft smallere scherm randen maar de Samsung weer een kleinere frontcamera gat.
Heb de Samsung s24u op marktplaats voor 650 verkocht. Met de kpn actie dus eigenlijk een gratis upgrade gehad.
Weet iemand waarom er van de bekende merken geen accessoires te krijgen zijn? En of deze misschien in de pijplijn zitten?
Ik heb veel interesse in deze telefoon, maar dit is voor mij wel echt een dealbreaker.
Ik heb veel interesse in deze telefoon, maar dit is voor mij wel echt een dealbreaker.
Zijn er meer mensen die lage helderheid ervaren? Ik gebruik deze telefoon met handmatige helderheid en die is niet erg hoog. Hij zou helderder moeten zijn dan mijn S23, maar dat is hij bij lange na niet. Net na het booten van mijn telefoon lijkt hij heel kort erg helder te zijn, dan een seconde later is hij weer erg dim. Ik begrijp dat in auto brightness er een hogere helderheid wordt behaald, maar ook die is niet heel helder. Het lijkt wel een soort bug die voor lagere helderheid zorgt. Ik gebruik geen oogbescherming modus etc.
https://youtu.be/sfyL4BswUeE?si=gMNaBiSk1dAZ-Fip&t=372
Oppo Find X9 Pro is volgens MKBHD de "cameraphone of the year".
Oppo Find X9 Pro is volgens MKBHD de "cameraphone of the year".
null
Wat voor accesoires zou je graag willen zien?daanNL schreef op maandag 8 december 2025 @ 21:09:
Weet iemand waarom er van de bekende merken geen accessoires te krijgen zijn? En of deze misschien in de pijplijn zitten?
Vergeet niet dat Oppo zeker in West Europa niet de naam heeft zoals Samsung, Apple en Google en dus voor veel fabrikanten niet interessant is qua R&D, logistiek en sales om een hele pipeline op te zetten.
Voor mij was "magsafe" een vereiste, maar dat was makkelijk op te lossen met de case van Nillkin.
null
Vandaag de Oppo X9 ingesteld. Normaal doe ik altijd een herstel van mijn vorige gsm, maar nu eens een clean install gedaan. Amai, wat een werk haha. Ben bijna volledig rond 😅.
Iets dat me tot nu toe is opgevallen:
Als ik naar het scherm ga waar alle apps op de achtergrond open staan (onderaan de 3 horizontale streepjes voor diegene die de onscreen buttons nog gebruiken) zit er toch steeds een soort van lag, hickup, stotter bij de opbouw van dat scherm. Hebben jullie dat ook? Precies alsof hij dan moeite heeft om het weer te geven.
Voor de rest heb ik voorlopig volgende accessoires in gebruik:
Hoesje:
https://a.aliexpress.com/_EjQQqeo
Glazen screen protector:
https://a.aliexpress.com/_EjwWaYc
Bescherming van het camera eiland:
https://a.aliexpress.com/_Eyp8NgY
Voorlopig erg tevreden van. Hoesje is wel een fingerprint magneet, maar past verder erg goed, ook leuk is de ronde oranje bol voor de Snapkey. Ze 'klikken' erg goed. Wel zijn de opstaande randen rond het scherm niet erg hoog. Met de screenprotector erop komen bijna gelijk ermee. Verder geen glad hoesje.
Het zwarte Nilkin hoesje misschien later eens proberen. Die zal er volgens mij minder last van hebben.
Screenprotector ook heel goed. Geen issue's met de fingerprint reader.
Iets dat me tot nu toe is opgevallen:
Als ik naar het scherm ga waar alle apps op de achtergrond open staan (onderaan de 3 horizontale streepjes voor diegene die de onscreen buttons nog gebruiken) zit er toch steeds een soort van lag, hickup, stotter bij de opbouw van dat scherm. Hebben jullie dat ook? Precies alsof hij dan moeite heeft om het weer te geven.
Voor de rest heb ik voorlopig volgende accessoires in gebruik:
Hoesje:
https://a.aliexpress.com/_EjQQqeo
Glazen screen protector:
https://a.aliexpress.com/_EjwWaYc
Bescherming van het camera eiland:
https://a.aliexpress.com/_Eyp8NgY
Voorlopig erg tevreden van. Hoesje is wel een fingerprint magneet, maar past verder erg goed, ook leuk is de ronde oranje bol voor de Snapkey. Ze 'klikken' erg goed. Wel zijn de opstaande randen rond het scherm niet erg hoog. Met de screenprotector erop komen bijna gelijk ermee. Verder geen glad hoesje.
Het zwarte Nilkin hoesje misschien later eens proberen. Die zal er volgens mij minder last van hebben.
Screenprotector ook heel goed. Geen issue's met de fingerprint reader.
[ Voor 10% gewijzigd door Yargo op 09-12-2025 18:04 ]
Ik zou graag zien dat de gerenomeerde merken als Spigen, Mous e.d. ook hoesjes zouden hebben voor de X9. Als ik bij de grote Nederlandse webshops kijk (Amazon, Bol, Gsmpunt.nl e.d.) kom ik bijv. geen enkele fatsoenlijke back-cover tegen.. Dat vind ik erg jammer.Beta schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 09:49:
[...]
Wat voor accesoires zou je graag willen zien?
Vergeet niet dat Oppo zeker in West Europa niet de naam heeft zoals Samsung, Apple en Google en dus voor veel fabrikanten niet interessant is qua R&D, logistiek en sales om een hele pipeline op te zetten.
Voor mij was "magsafe" een vereiste, maar dat was makkelijk op te lossen met de case van Nillkin.
Ik weet dat de Temu's en Aliexpressen van deze wereld wel hoesjes hebben voor een knaak, maar daar doe ik niet aan.
Het Nillkin hoesje wordt ook op amazon verkocht. Zelf was ik altijd heel tevreden over mijn Ringke Onyx, helaas is die niet beschikbaar voor de Find X9 pro. Het gekke is dat hij dan wel weer beschikbaar is voor de Oneplus 15, een heel vergelijkbaar design. Wellicht zou een massa requests via de contactpagina iets kunnen uithalen.daanNL schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:20:
[...]
Ik zou graag zien dat de gerenomeerde merken als Spigen, Mous e.d. ook hoesjes zouden hebben voor de X9. Als ik bij de grote Nederlandse webshops kijk (Amazon, Bol, Gsmpunt.nl e.d.) kom ik bijv. geen enkele fatsoenlijke back-cover tegen.. Dat vind ik erg jammer.
Ik weet dat de Temu's en Aliexpressen van deze wereld wel hoesjes hebben voor een knaak, maar daar doe ik niet aan.
Iemand die ervaring heeft met zowel de Oppo Find X9 als de X9 Pro? Ik vraag me af wat het merkbaar verschil is bij dagelijks gebruik.
:strip_exif()/f/image/8EMdwAdJnsghQuZMemyDedrQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iMx6wuSb4T5IPskJJQAlCljY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0dlTQ4LpQzr3yEiJP3Wq0iOS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fwSeuJ1bWSKJM5067OhHdWNM.jpg?f=fotoalbum_large)