• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
X9 Ultra komt met een screenprotector erop geplakt toch?

Laten jullie deze zitten of vervang je hem voor een glazen protector?

  • cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 13:11
Aggressor schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:26:
X9 Ultra komt met een screenprotector erop geplakt toch?

Laten jullie deze zitten of vervang je hem voor een glazen protector?
Yep, zit een screenprotector op en ik laat deze nog even zitten. Ik ga wel binnenkort 1 van glas kopen. Voor het camera eiland heb ik vandaag binnen gekregen.

  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Welke heb je van de camera eiland?

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
cassiekai schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:17:
[...]

Top, heb ik gelezen👍. Ik heb gisterenavond laat op Amazon(NL) nog snel een case besteld. Er staan er idd heel wat meer op. De orignele van aramid heb ik er nu omheen zitten. Best wel mooi, maar weinig bescherming en een vlekken magneet. Had dit kunnen weten want heb voor mijn S24 ultra 1 van het merk Mous gekocht en die zag er altijd vettig uit. Ik vind de alu ring op de Oppo aramid case er ook goedkoop uitzien. Ik had een ribbel in de rand gemaakt. Dan lijkt het net of je eraan kunt draaien en ziet er sjiek uit.

Het is nog niet zo druk in dit topic. Denk dat het toestel niet echt veel verkocht wordt. Heeft waarschijnlijk met de huidige prijs te maken en dat Oppo vrij onbekend is. Ik heb er in ieder geval tot nu toe geen spijt van. Het OS vind ik tot nu toe ook niet verkeerd en vrij makkelijk te doorgronden. Moet nog wel veel ontdekken.
welke heb je besteld? Ik begrijp dat niet alle cases werken met de Tundra Umbre versie.

  • st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-06 23:06
rsint schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:40:
[...]

welke versie heb je? de oranje of de zwarte? en welk hoesje heb je besteld?
Ik heb er een paar besteld, sommige via AliExpress en een paar vandaag via Amazon.

https://nl.aliexpress.com/item/1005012149261818.html

https://www.amazon.nl/dp/B0GVMTXXBX

https://www.amazon.nl/dp/B0GRJ69PC8?th=1

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Dit is wel grappig. Blijkbaar past en werkt de Xiaomi cameragrip (van de 15 ultra denk ik) met de Oppo ultra. https://www.reddit.com/r/Oppo/comments/1teprf9/oppo_x9_ultra_works_with_xiaomi_15u_camera_kit/

[ Voor 4% gewijzigd door rsint op 16-05-2026 22:14 ]


  • cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 13:11
rsint schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:47:
[...]

welke heb je besteld? Ik begrijp dat niet alle cases werken met de Tundra Umbre versie.
Ik heb deze erbij besteld: Beschermhoesje voor OPPO Find X9 Ultra, magnetische 360° draaibare ring, krasbestendig, schokbestendig, beschermhoes, zwart https://amzn.eu/d/01FcBstw

Voor het camera eiland deze: https://amzn.eu/d/0d2z9IBO. Weet alleen niet of de foto's er minder door worden🤔.

[ Voor 15% gewijzigd door cassiekai op 17-05-2026 10:59 ]


  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
cassiekai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:57:
[...]

Ik heb deze erbij besteld: Beschermhoesje voor OPPO Find X9 Ultra, magnetische 360° draaibare ring, krasbestendig, schokbestendig, beschermhoes, zwart https://amzn.eu/d/01FcBstw

Voor het camera eiland deze: https://amzn.eu/d/0d2z9IBO. Weet alleen niet of de foto's er minder door worden🤔.
Dan heb jij de oranje versie van de Oppo zeker? Deze is helaas niet compatibel met de donkere versie

  • cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 13:11
rsint schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:10:
[...]

Dan heb jij de oranje versie van de Oppo zeker? Deze is helaas niet compatibel met de donkere versie
Nope, de Tundra versie. Snap ook even niet wat je bedoelt.

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
cassiekai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:42:
[...]

Nope, de Tundra versie. Snap ook even niet wat je bedoelt.
Als je naar beneden scrollt op de pagina van dat hoesje zie je dit. Dat komt doordat de Tundra versie net even dikker is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc-q1yb3lJBXtdsPEOZRlKBI4wI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CQ63BcI23pLPl8YDaD1luVIm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door rsint op 17-05-2026 17:37 ]


  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Ja wel balen dat er zo weinig hoesjes geschikt zijn....

Zijn er überhaupt wel geschikte hoesjes?

  • st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-06 23:06
Op Reddit wordt Nillkin genoemd als een degelijk merk dat hoesjes maakt voor Oppo-telefoons.

  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
st1v xtr1m schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:04:
Op Reddit wordt Nillkin genoemd als een degelijk merk dat hoesjes maakt voor Oppo-telefoons.
Ka maar deze zijn volgens mij ook niet voor de zwarte variant.

  • st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-06 23:06
Ik heb deze net ontvangen en hij ziet er mooi uit en voelt prettig aan. Hij past goed op de zwarte model, met mooie opstaande randen aan de voorkant. De draaibare magneetstandaard aan de achterkant voelt stevig aan - ik was bang dat hij fragiel zou zijn.

https://www.amazon.nl/dp/B0GVMTXXBX?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
ik vind vooral die zwarte camera cover zo lelijk bij dit soort hoesjes. Ik vraag me af of daar geen broekzaktroep tussen gaat zitten "grinden".

  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
rsint schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:19:
ik vind vooral die zwarte camera cover zo lelijk bij dit soort hoesjes. Ik vraag me af of daar geen broekzaktroep tussen gaat zitten "grinden".
Als ik reddit moet geloven dan wel...

Ik heb nu het oringle hoesje uit Duitsland binnen.

https://www.oppo.com/de/p...-magnetic-case.P.P1100335

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Aggressor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:59:
[...]

Als ik reddit moet geloven dan wel...

Ik heb nu het oringle hoesje uit Duitsland binnen.

https://www.oppo.com/de/p...-magnetic-case.P.P1100335
Hoe heb je die besteld? Ze leveren niet naar NL toch?

  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
rsint schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:10:
[...]

Hoe heb je die besteld? Ze leveren niet naar NL toch?
Naar mailboxde. Hun sturen het weer door naar jou. (Was iets van 11 euro)

Dit hiesje is tenminste geschikt voor de umber versie. (Zit een inlay in wat je eruit kunt halen)

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Aggressor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:14:
[...]

Naar mailboxde. Hun sturen het weer door naar jou. (Was iets van 11 euro)

Dit hiesje is tenminste geschikt voor de umber versie. (Zit een inlay in wat je eruit kunt halen)
en? Hoe bevalt deze?

  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Weekend ga ik alles instellen

  • Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 00:59
Heb de Ultra nu iets meer dan een week, en moet zeggen dat het een fijn ding is!

Had als eerst een Abeel Hybrid case met een losse ringstand van Nillkin. Vond die losse stand bij nader inzien toch niet zo handig. De kwaliteit van het hoesje viel ook wat tegen. Het was na een paar dagen al ingedeukt en je zag de vorm van de ringstand al helemaal zitten. Ook is het camera-eiland niet beschermd en heb wel het idee dat het kwetsbaar is door het glas (zag ook wat verhalen op Reddit dat het glas snel zou breken).

Nu voor de Xundd case gegaan (met magnetic ringstand). Case bevalt tot nu toe super.
Past ook goed op de Tundra Umber-versie! Deze geeft wel het gevoel dat hij beter beschermd is (vooral het camera-eiland).
Van zo'n camera-cover moet je wel houden. Ik vind het bij deze iig prima staan. De ringstand klapt goed dicht. Wel het idee dat je hier wat voorzichtig mee moet zijn omdat het natuurlijk vrij dun is. Maar deze blijft er dus voorlopig op zitten 🙂.

Verder nog een tempered glass met anti-reflectie besteld van Blueo op Giztop. Iemand ervaring met dit merk/tempered glass?

Verder zoek ik een goede draadloze oplader voor op mijn nachtkastje (liefst met een extra usb-poort). Iemand een tip?
Een mat gaat denk ik niet werken met dat grote camera-eiland.

  • 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-06 06:25
Er is zojuist een update genomen voor de 9 pro ieder geval. Ook wat visuele ui elementen zijn net wat anders. En de camera app heeft een flinke update gekregen. Of de kwaliteit van de fotos ook beter is heb ik niet geprobeerd.

  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
@Fonzerelli nu geeft je camera eiland een veilig gevoel, tot er stof of ander spul tussen komt.

  • Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 00:59
Aggressor schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:21:
@Fonzerelli nu geeft je camera eiland een veilig gevoel, tot er stof of ander spul tussen komt.
Ach ja, alles heeft zo z'n voor- en nadelen.
Ik heb op Reddit ook gebarsten camera-eilanden gezien van mensen die er naar eigen zeggen niets bijzonders mee deden, terwijl het toestel gewoon in hun broekzak zat.
Krassen kunnen ook ontstaan als een toestel zonder bescherming ergens langs schuurt. Als het toestel valt of ergens tegenaan stoot, denk ik dat die cover wel zal helpen.
Er zal inderdaad wel stof en zo tussen komen, maar je moet het af en toe gewoon schoonmaken. Dat geldt eigenlijk zowel met als zonder camera-cover.

  • Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 12:10
1993jjohan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:51:
Er is zojuist een update genomen voor de 9 pro ieder geval. Ook wat visuele ui elementen zijn net wat anders. En de camera app heeft een flinke update gekregen. Of de kwaliteit van de fotos ook beter is heb ik niet geprobeerd.
Ik zie nog geen update klaarstaan op mijn X9 Pro.

Weet iemand of de updates een beetje consistent binnenkomen?
Ik heb de mijne vanaf eind maart maar die zit nog steeds op versie CPH2791_16.0.5.701(EX01B40P02) met de maart security patch.
Beetje op het web gezocht, heb het gevoel dat Europa wat achterloopt in het uitrol proces. Weet ook niet of providers hier een rol in spelen.

  • Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 00:59
1993jjohan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:51:
Er is zojuist een update genomen voor de 9 pro ieder geval. Ook wat visuele ui elementen zijn net wat anders. En de camera app heeft een flinke update gekregen. Of de kwaliteit van de fotos ook beter is heb ik niet geprobeerd.
Is dit 16.1?
Nog niks op de Ultra hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Fonzerelli op 21-05-2026 16:02 ]


  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:11
Cursed Guardian schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:12:
[...]

Ik zie nog geen update klaarstaan op mijn X9 Pro.

Weet iemand of de updates een beetje consistent binnenkomen?
Ik heb de mijne vanaf eind maart maar die zit nog steeds op versie CPH2791_16.0.5.701(EX01B40P02) met de maart security patch.
Beetje op het web gezocht, heb het gevoel dat Europa wat achterloopt in het uitrol proces. Weet ook niet of providers hier een rol in spelen.
Je kan altijd de beta checken of het installeren en handmatig installeren met de app OS Updater

  • Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 08:49
1993jjohan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:51:
Er is zojuist een update genomen voor de 9 pro ieder geval. Ook wat visuele ui elementen zijn net wat anders. En de camera app heeft een flinke update gekregen. Of de kwaliteit van de fotos ook beter is heb ik niet geprobeerd.
Ik heb nog geen update binnen. Heb je de globale versie, of de chinese?

  • Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:22
Fonzerelli schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:01:
[...]

Is dit 16.1?
Nog niks op de Ultra hier.
16.07.205. Ik heb hem zelf via OS Updater lokaal geïnstalleerd.

  • FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Cursed Guardian schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:12:
[...]

Ik zie nog geen update klaarstaan op mijn X9 Pro.

Weet iemand of de updates een beetje consistent binnenkomen?
Ik heb de mijne vanaf eind maart maar die zit nog steeds op versie CPH2791_16.0.5.701(EX01B40P02) met de maart security patch.
Beetje op het web gezocht, heb het gevoel dat Europa wat achterloopt in het uitrol proces. Weet ook niet of providers hier een rol in spelen.
OPPO is imho erg consistent met uitbrengen van updates. Uitrol zal ongetwijfeld gefaseerd gaan om netwerk/server spikes te voorkomen

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.


  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDSIvX5TXCKuO3lMjoX5DXQ40cE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/meL6RqJ14uEY91Namr1y0hgX.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg hem net binnen via de reguliere manier, dus de uitrol is hier ook begonnen.

  • vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:27
Gisteren de x9 pro besteld. De maat was vol qua batterij van de Pixel 7pro. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog binnen :o

Ik ben erg benieuwd!

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
vinpower schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:06:
Gisteren de x9 pro besteld. De maat was vol qua batterij van de Pixel 7pro. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog binnen :o

Ik ben erg benieuwd!
De ultra heeft voor mij al een enorme accuduur. Ik haal lachend de twee dagen met 15% aan het einde van de dag. De pro heeft nog eens 500 mAh meer.

  • Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 12:10
vinpower schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:06:
Gisteren de x9 pro besteld. De maat was vol qua batterij van de Pixel 7pro. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog binnen :o

Ik ben erg benieuwd!
Ga je geen spijt van krijgen! En zoals @rsint al aangeeft, de batterijduur is top. Op rustige dagen zoals werkdagen gaat mijn X9 Pro zelfs 3 dagen mee op één lading.

@Jotyjo , dank voor de tip. Ik heb besloten toch op de reguliere release te wachten.

@FooLsKi , dat is goed om te horen. Ik kom van een Samsung (S23+) af dus was maandelijkse updates gewend.

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:11
Cursed Guardian schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:49:
@Jotyjo , dank voor de tip. Ik heb besloten toch op de reguliere release te wachten
Is helemaal goed! Uiteindelijk komt de update vanzelf :3

  • cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 13:11
Gebruiken jullie de screenprotector die erop zit bij levering of hebben jullie al een andere geplaatst? Zo ja, welke? Die er standeerd op zit is wel een vlekken(vette vingers) magneet.

  • Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 08:49
cassiekai schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:33:
Gebruiken jullie de screenprotector die erop zit bij levering of hebben jullie al een andere geplaatst? Zo ja, welke? Die er standeerd op zit is wel een vlekken(vette vingers) magneet.
Ik heb ongeveer 5 maanden met de screenprotector die uit de doos mee kwam gedaan. Daarna een glazen screenprotector geplakt, maar daar zat snel een barst in. Dus nu weer een folie besteld online. Bevalt prima (9 pro)

  • st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-06 23:06
cassiekai schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:33:
Gebruiken jullie de screenprotector die erop zit bij levering of hebben jullie al een andere geplaatst? Zo ja, welke? Die er standeerd op zit is wel een vlekken(vette vingers) magneet.
Opnieuw, volgens aanbevelingen op Reddit (/r/oppo), zeggen ze dat de beste screenprotectors voor Oppo van het merk SmartDevil zijn en te vinden zijn op AliExpress.

Ze zijn duur, maar ik heb er een besteld op basis van de vele aanbevelingen en mijn ervaring met slechte screenprotectors. Bovendien maakt Spigen nog geen screenprotectors voor Oppo, dus als je kwaliteit wilt, moet je betalen, zelfs op AliExpress.

Ik heb hem een ​​paar dagen geleden ontvangen voor mijn X9 Ultra en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Hij wordt geleverd in een stevige kartonnen doos, waardoor hij supergemakkelijk te installeren is zonder problemen met de uitlijning. Ik had slechts twee kleine luchtbelletjes die ik binnen een paar minuten kon verwijderen.

Hij is veel beter dan de voorgeïnstalleerde screenprotector, die inderdaad enorm veel stof aantrekt en ook ruw is aan de randen. Deze heeft geen van die problemen en glijdt ook nog eens heel soepel over het scherm.

Het enige wat me opviel, is dat de vingerafdrukscanner nu IETS minder betrouwbaar is, maar niet zo erg dat ik mijn vingers opnieuw wil registreren. Ik weet zeker dat dat het probleem daarmee wel oplost.

Zeker een aanrader, hier is de link naar het product dat ik besteld heb: https://nl.aliexpress.com/item/1005012181063489.html

  • CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:40
Wes1987 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:46:
[...]

Ik heb ongeveer 5 maanden met de screenprotector die uit de doos mee kwam gedaan. Daarna een glazen screenprotector geplakt, maar daar zat snel een barst in. Dus nu weer een folie besteld online. Bevalt prima (9 pro)
Welke folie heb je besteld als ik vragen mag?

  • Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 08:49

  • vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:27
vinpower schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:06:
Gisteren de x9 pro besteld. De maat was vol qua batterij van de Pixel 7pro. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog binnen :o

Ik ben erg benieuwd!
Nu een paar daagjes mee aan het spelen. Wat een ding de pro! Lekkere batterij, veel details in de foto. Dat zal bij de Ultra nog meer zijn _/-\o_

Alleen 1 nadeeltje wat ik niet opgelost krijg, en dat is dat ik Outlook heb ik de werkomgeving en dat ik jammer genoeg niet de Outlook calendar als een widget kan toevoegen aan mijn homescreen.. :-(

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
vinpower schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:14:
[...]

Nu een paar daagjes mee aan het spelen. Wat een ding de pro! Lekkere batterij, veel details in de foto. Dat zal bij de Ultra nog meer zijn _/-\o_

Alleen 1 nadeeltje wat ik niet opgelost krijg, en dat is dat ik Outlook heb ik de werkomgeving en dat ik jammer genoeg niet de Outlook calendar als een widget kan toevoegen aan mijn homescreen.. :-(
Ik vond dit:

1. Are you using a Work Profile?

If your Outlook is managed by your company (an IT Work Profile) and the widget is missing from the list, the ColorOS Shelf app is likely hiding it.

The Fix: Go to Settings > Apps > App Management. Tap the three dots in the top right and select Show System Apps. Search for Shelf, select it, and tap Disable. Go back to your home screen, and your work widgets will now appear in the list. You can re-enable Shelf afterward if you use it.

  • vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:27
rsint schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:06:
[...]

Ik vond dit:

1. Are you using a Work Profile?

If your Outlook is managed by your company (an IT Work Profile) and the widget is missing from the list, the ColorOS Shelf app is likely hiding it.

The Fix: Go to Settings > Apps > App Management. Tap the three dots in the top right and select Show System Apps. Search for Shelf, select it, and tap Disable. Go back to your home screen, and your work widgets will now appear in the list. You can re-enable Shelf afterward if you use it.
Topper ik kwam alleen maar met Google/Gemini uit op dat IT het blokkeert om widgets te gebruiken vanwege veiligheidsredenen. Maar dit heeft het opgelost. Wel grappig, er zijn ontzettend veel widgets bijgekomen waar ik nu uit kan kiezen!

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
vinpower schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:59:
[...]

Topper ik kwam alleen maar met Google/Gemini uit op dat IT het blokkeert om widgets te gebruiken vanwege veiligheidsredenen. Maar dit heeft het opgelost. Wel grappig, er zijn ontzettend veel widgets bijgekomen waar ik nu uit kan kiezen!
Ja, dat viel mij ook al op. Ik denk dat ik dit ook fijner vindt werken dan die lijst zonder voorbeelden.

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Aggressor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:14:
[...]

Naar mailboxde. Hun sturen het weer door naar jou. (Was iets van 11 euro)

Dit hiesje is tenminste geschikt voor de umber versie. (Zit een inlay in wat je eruit kunt halen)
Ik ben dat nu ook aan het proberen maar ik snap niet helemaal wat ik waar moet invullen?

Waar heb jij je id ingevuld die je van mailboxde krijgt en wat heb je met telefoonnummer gedaan?

  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
rsint schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:53:
[...]

Ik ben dat nu ook aan het proberen maar ik snap niet helemaal wat ik waar moet invullen?

Waar heb jij je id ingevuld die je van mailboxde krijgt en wat heb je met telefoonnummer gedaan?
Thank you for your email.


Please, put your name in the First name field, your surname in the Last name field and the Mailboxde.com GmbH, your ID XXXXX in the "Wohnung, Suite, Gebaude" field.

  • Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-06 07:06
Gisteren even bij Coolblue gepasseerd en ik zag dat de Oppo Find X9 Ultra er nu ook lag.

Yaha!


  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Ik had een camera protector op mijn telefoon.

Ik dacht dat er stof onder zat ..meer het blijkt eronder te zitten.

Gaat om dat witte puntje onder de lens linkerlens. Wat zouden jullie hier mee doen? Rest is stof bovenkant :p

https://tweakers.net/fotoalbum/image/yXZCTvySPJ41OuneuBTWBR8U.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Aggressor op 30-05-2026 11:33 ]


  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-06 06:47

13art

Moderator Mobile
Aggressor schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:32:
Ik had een camera protector op mijn telefoon.

Ik dacht dat er stof onder zat ..meer het blijkt eronder te zitten.

Gaat om dat witte puntje onder de lens linkerlens. Wat zouden jullie hier mee doen? Rest is stof bovenkant :p

https://tweakers.net/fotoalbum/image/yXZCTvySPJ41OuneuBTWBR8U.jpg
Stof onder het glaasje van de lens zou voor mij een reden zijn om aanspraak te maken op garantie. Één het hoort niet, twee wanneer je de telefoon ooit door wil verkopen zullen er weinig mensen zijn die staan te springen om een telefoon met stof bij de lens.

50 euro korting bij Tibber


  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
13art schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:31:
[...]

Stof onder het glaasje van de lens zou voor mij een reden zijn om aanspraak te maken op garantie. Één het hoort niet, twee wanneer je de telefoon ooit door wil verkopen zullen er weinig mensen zijn die staan te springen om een telefoon met stof bij de lens.
Nee klopt idd. Bedankt voor je berichtje

Vandaag voor het eerst in gebruik genomen...Kon gewoon ruilen via mobiel nl. (Zal hem nu op de post doen en dan krijg ik een nieuwe)

Zat nog in de 31 dagen retour ..

Daar gaat mijn dure screenprotector weer :(

[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 30-05-2026 12:54 ]


  • vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:27
Is de trilmotor voor notificaties nou zo zwak bij de pro? Ik heb de tips van Reddit al opgevolgd maar ik voel en hoor nagenoeg niks bij een notificatie. Is de trilmotor kapot? Hoe is dat bij jullie?

  • Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-06 03:58
vinpower schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:49:
Is de trilmotor voor notificaties nou zo zwak bij de pro? Ik heb de tips van Reddit al opgevolgd maar ik voel en hoor nagenoeg niks bij een notificatie. Is de trilmotor kapot? Hoe is dat bij jullie?
Ik heb er geen last van, maar hij hoeft bij mij niet te trillen, alles gaat via mijn OnePlus Watch 3. Voor haptic feedback is dit de beste trilmotor die ik heb gehad tot nu toe, maar ik kan me best voorstellen dat je hem te zacht vind. In mijn broekzak voel ik hem amper, maar dat is zo geweest met elke telefoon die ik heb gehad.

  • Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 12:10
vinpower schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:49:
Is de trilmotor voor notificaties nou zo zwak bij de pro? Ik heb de tips van Reddit al opgevolgd maar ik voel en hoor nagenoeg niks bij een notificatie. Is de trilmotor kapot? Hoe is dat bij jullie?
Ik vind de trilmotor best prima. Het enige wat ik jammer vind is dat er niet genoeg tril-patroon opties kunnen worden ingesteld per applicatie.
Net als wat Ynze_162 zegt, ik voel de trillingen ook niet altijd in mijn broekzak maar dat is ook bij mij met alle telefoons welke ik heb gehad het geval geweest.

Je had al onder Settings\Sound & Vibration\Vibration intensity gekeken? Als het daar al op max staat en het is nog steeds erg zwak lijkt het er inderdaad op dat er een probleem met de trilmotor is.
En om het maar uit te sluiten, je hebt de recente OS update naar versie 16.0.7 al gehad/uitgevoerd?

[ Voor 16% gewijzigd door Cursed Guardian op 04-06-2026 10:32 ]


  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
13art schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:31:
[...]

Stof onder het glaasje van de lens zou voor mij een reden zijn om aanspraak te maken op garantie. Één het hoort niet, twee wanneer je de telefoon ooit door wil verkopen zullen er weinig mensen zijn die staan te springen om een telefoon met stof bij de lens.
Hij is omgeruild voor een nieuwe. Deze is wel goed.
Ook krijg ik een nieuw hoesje erbij..komt vandaag binnen. Ik ben benieuwd welke ....
Netjes van mobiel.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 05-06-2026 08:14 ]


  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Ik moet de oppo weer opnieuw registeren voor de actie.
Als ik alles invul en ik klik op clain your gift .. dan gebeurd er niks?

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Claimperiode verlopen misschien?

  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
rsint schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:57:
Claimperiode verlopen misschien?
Nee wel de actie om te kopenn en gratis tablet enz te krijgen...
Op de site staat :

From:
07/05/2026, 10:00:00
To:
05/06/2026, 23:59:00

End Claim Period:
19/06/2026, 23:59:00

Dan lijkt mij dat je hem nog wel kunt registreren?
Bij elke actie staat rechtsboven " Terms and conditions not available"
Misschien een bug?

[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 06-06-2026 05:59 ]


  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Aggressor schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 05:58:
[...]


Nee wel de actie om te kopenn en gratis tablet enz te krijgen...
Op de site staat :

From:
07/05/2026, 10:00:00
To:
05/06/2026, 23:59:00

End Claim Period:
19/06/2026, 23:59:00

Dan lijkt mij dat je hem nog wel kunt registreren?
Bij elke actie staat rechtsboven " Terms and conditions not available"
Misschien een bug?
In het begin van de actie kregen we wel een melding dat er geen producten beschikbaar waren, dan stond er een klein rood zinnetje boven aan de pagina terwijl de pagina zelf niets deed.

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Zojuist deze hoes besteld, dit ziet er echt uit als het ontwerp van de telefoon zelf. https://nl.aliexpress.com/item/1005012261340410.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.39cc79d2SuSO9X&gatewayAdapt=glo2nld

Deze heeft zo te zien ook de juiste uitsparing in de cameraring voor de mic. De twee hoesjes die ik al besteld had, hadden dit niet en ook een vrij zwakke magneet. Ik gebruik nu nog steeds de oppo aramid case, die heeft echt een hele sterke magneet.

  • Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:09
Heb zojuist de Oppo Find X9 Pro gehaald.

Voordat deze uit het doosje gaat wil ik de accessoires even in orde hebben.

Heb een supervooc lader van Realme besteld voor 2 tientjes bij Amazon. Deze is compatible toch? https://amzn.eu/d/03k58Orm

Qua bescherming. Hebben jullie nog tips voor een goede case en cover, ook voor op de camera? Hoeft niet perse glas te zijn. Volgens mij zit er vanuit de fabriek een cover op toch? Is dat op het cameraglas ook het geval?

-Heb nu bij Ali nog volgende besteld:

Nillkin hoesje en 2x Smartdevil beschermglas.

Iemand nog een goede tip om de camera lens te beschermen?

[ Voor 16% gewijzigd door Rammstein op 06-06-2026 22:39 ]


  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
@rsint er staat nu wat anders op de claim pagina..

Error with submitting claim
Dear user, we are currently experiencing an error with claim submissions. We are working on this to resolve the issue as soon as possible. Please come back later.

Lag het dus niet aan mij :p

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:11
Rammstein schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:20:
Heb zojuist de Oppo Find X9 Pro gehaald.

Voordat deze uit het doosje gaat wil ik de accessoires even in orde hebben.

Heb een supervooc lader van Realme besteld voor 2 tientjes bij Amazon. Deze is compatible toch? https://amzn.eu/d/03k58Orm

Qua bescherming. Hebben jullie nog tips voor een goede case en cover, ook voor op de camera? Hoeft niet perse glas te zijn. Volgens mij zit er vanuit de fabriek een cover op toch? Is dat op het cameraglas ook het geval?

-Heb nu bij Ali nog volgende besteld:

Nillkin hoesje en 2x Smartdevil beschermglas.

Iemand nog een goede tip om de camera lens te beschermen?
De Realme SuperVOOC oplader is inderdaad compatible met Oppo! Ik gebruik dezelfde voor mijn OnePlus 15

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Heeft iemand al een goede draadloze supervooc lader gevonden? Hij eigen Oppo turbo 2 is nergens in Nederland te krijgen en via AliExpress nog steeds best wel prijzig.

  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-06 06:47

13art

Moderator Mobile
Rammstein schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:20:
Heb zojuist de Oppo Find X9 Pro gehaald.

Voordat deze uit het doosje gaat wil ik de accessoires even in orde hebben.

Heb een supervooc lader van Realme besteld voor 2 tientjes bij Amazon. Deze is compatible toch? https://amzn.eu/d/03k58Orm

Qua bescherming. Hebben jullie nog tips voor een goede case en cover, ook voor op de camera? Hoeft niet perse glas te zijn. Volgens mij zit er vanuit de fabriek een cover op toch? Is dat op het cameraglas ook het geval?

-Heb nu bij Ali nog volgende besteld:

Nillkin hoesje en 2x Smartdevil beschermglas.

Iemand nog een goede tip om de camera lens te beschermen?
En waarom de pro gehaald en niet de Ultra?
Prijskaartje?
Accuduur?

Nadelen (los van de andere camere setup) die ik gevonden heb over de pro tov de Ultra, mindere speaker, maar ook minder goede kwaliteit bluetooth audio. Maar je de Ultra is wel weer erg prijzig.

50 euro korting bij Tibber


  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:11
rsint schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:38:
Heeft iemand al een goede draadloze supervooc lader gevonden? Hij eigen Oppo turbo 2 is nergens in Nederland te krijgen en via AliExpress nog steeds best wel prijzig.
Je kan de OnePlus AIRVOOC 50W Magnetic Charger kopen! Die werkt ook met Oppo, want OnePlus is een dochtermerk van Oppo

  • Ynze_162
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-06 03:58
13art schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:44:
[...]

En waarom de pro gehaald en niet de Ultra?
Prijskaartje?
Accuduur?

Nadelen (los van de andere camere setup) die ik gevonden heb over de pro tov de Ultra, mindere speaker, maar ook minder goede kwaliteit bluetooth audio. Maar je de Ultra is wel weer erg prijzig.
Mindere bluetooth kwaliteit? Hoe kan dat nou, ze hebben dezelfde codecs, of mis ik dan verder wat?

  • 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-06 06:47

13art

Moderator Mobile
Ynze_162 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:04:
[...]

Mindere bluetooth kwaliteit? Hoe kan dat nou, ze hebben dezelfde codecs, of mis ik dan verder wat?
Weet het ook niet tot in detail. Maar heb vaker gelezen dat de geluidskwaliteit bij Snapdragon processoren beter is dan bij Dimencity processoren.

50 euro korting bij Tibber


  • Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:09
13art schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:44:
[...]

En waarom de pro gehaald en niet de Ultra?
Prijskaartje?
Accuduur?

Nadelen (los van de andere camere setup) die ik gevonden heb over de pro tov de Ultra, mindere speaker, maar ook minder goede kwaliteit bluetooth audio. Maar je de Ultra is wel weer erg prijzig.
Puur prijskaartje hoor. Ik kijk bij een nieuw toestel altijd een beetje in de 900-1000 range. Mijn vorige toestel was een Honor Magic 6 Pro. Deze kostte me 996 euro. Echt een top toestel. Top camera en ook batterij. Deze doet het na 2 jaar gebruik nog steeds perfect. Qua batterijverbruik amper slechter geworden, want daar zit zo'n koolstof-silicium batterij in. En de Honor heeft qua Bluetooth de APTX(-HD) codec. Denk dat je die bedoelt? Ik hoor zelf amper verschil met normale Bluetooth, maar ik ben dan ook geen audiofiel en m'n oren zijn Inmiddels 45 jaar oud, dan hoor je toch niet alles zo helder meer 😂😂

Bij keuze van een nieuw toestel heb ik puur de vergelijking gemaakt tussen de Oppo Find X9 Pro en de Vivo X300 Pro. Ik gebruik mijn telefoon altijd heel veel om plaatjes te schieten. Persoonlijk vond ik de foto's geschoten met de Oppo net iets natuurlijker ogen dan die van Vivo en ook het kleurgebruik van de Oppo is natuurlijker. Andere zijde van het verhaal is dat de X300 Pro wel beter met de scherpte om lijkt te gaan. De Find X9 Pro lijkt de foto's soms té scherp te maken in de verwerking. De weinig licht en avondshots vind ik in het geval van de Oppo dan weer beter overkomen dan de Vivo. De Vivo lijkt qua kleur af en toe overdreven veel gebruik te maken van AI in de verwerking.

Mooie vergelijking vind je hier:
https://adamlobo.tv/oppo-find-x9-pro-vs-vivo-x300-pro-camera-comparison/

De batterij was voor mij tenslotte toch wel de doorslag om toch voor de Oppo te gaan. Las in de reviews dat deze hele goede scores haalt qua duur. Voor beide toestellen kan je ook zo'n voorzet telelens kopen. Misschien dat ik dat nog overweeg in de toekomst. Als de prijs er nog van gaat zakken in de toekomst, want voor zo'n kit betaal je nu ook een slordige 400 euro.

En ja ik stond gisteren even met de Ultra in m'n hand in de Odido winkel. Die 10x optische zoom is echt wel om te smullen. Alleen hebben we het bij Odido dan wel over een prijsverschil van 600 euro t.o.v. de Pro en dat was voor mij net even te gortig voor een telefoon.

Maar goed mijn hoesje en beschermglas zijn inmiddels onderweg vanuit China. Totdat dat pakketje binnen is, wordt de 17e verwacht, laat ik het doosje echt braaf nog even dicht 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Rammstein op 07-06-2026 16:41 ]


  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Las over een trucje om de meest recente update voor de ultra alvast te krijgen door met een VPN virtueel naar de UK te emigreren en het heeft gewerkt. Geen idee of het iets verbeterd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VBCQPZsyegZC-pgSg1RT5UL_zg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5cbmDLS8z8RkVDg1yTVG8r36.jpg?f=fotoalbum_large

  • Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:11
rsint schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:39:
Las over een trucje om de meest recente update voor de ultra alvast te krijgen door met een VPN virtueel naar de UK te emigreren en het heeft gewerkt. Geen idee of het iets verbeterd. [Afbeelding]
Ik kan OS Updater aanraden, mocht je niet willen wachten op een update. Je moet alleen wel de ontwikkelaarsoptie aanzetten en handmatig installeren

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Ik heb wel het idee dat de camera weer iets verbeterd is, de focus wat consistenter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHD7_NMdw11zhloDEjzl4JJJhFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tF55lPmGpPJdMEPD2MJQU9Tn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDFxmNlEig0WVaq5hYogyg31ub8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6tR7NftHp9rbE2ml6W4Oc28.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVH6M9Kh18V0Msu1LgOkgpcAOWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0uGCdESujTKv9PcXLuJ0L7b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJBqlWy9wsZk1cNiW_5m9mmw890=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuW4QZ7NODUnXb0qEvAG8lNY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slV2yZySa2MKEdoNRBmPSPY89Rw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sT86AdBzmUdLyvhr8ECSbpS.jpg?f=fotoalbum_large

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Iemand al bericht gekregen over goedkeuring van de Oppo promotion?

  • cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-06 13:11
rsint schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:47:
Iemand al bericht gekregen over goedkeuring van de Oppo promotion?
Nope, zit ook te wachten. Heb geen idee wanneer we wat kunnen verwachten.

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Ik zag dat ze in de UK begonnen waren met goedkeuren.

  • Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 08:49
rsint schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:47:
Iemand al bericht gekregen over goedkeuring van de Oppo promotion?
Toen ik de Find X9 Pro haalde op release duurde het bij mij 6 weken tot de promotie werd goedgekeurd

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Wes1987 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:29:
[...]

Toen ik de Find X9 Pro haalde op release duurde het bij mij 6 weken tot de promotie werd goedgekeurd
Oh, daar ben ik nog niet aan nu. We wachten af dan maar.

  • Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 00:59
rsint schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:31:
[...]

Oh, daar ben ik nog niet aan nu. We wachten af dan maar.
Had vandaag een Masterclass van Oppo in Rotterdam. Er was iemand die de tablet en lader van de pre-orderactie al binnen twee weken had ontvangen, maar de meeste hadden nog niks (ik ook nog niet).

Ik had het erover met iemand anders die er ook was, en de Oppo-medewerker had het ook gehoord.Hij zei daarna tegen iedereen: geen zorgen, het is een stock issue, maar het komt er binnenkort zeker aan.
Niet dat je er veel aan hebt, maar ik denk dat het rond die 6 weken wel binnen zal komen.

  • pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:42
Heb van het weekend mijn x9 ultra opgehaald. Top ding in vergelijking met mijn s24 ultra, heb echter een raar probleem waar ik niet uitkom: Ik ontvang helemaal geen notificaties van discord. Dingen die ik heb geprobeerd/gecontroleed:
-De app heeft notificatie permissies
-heb in de discord app alles rond meldingen exact hetzelfde ingested als op de s24 ultra die ernaast ligt, welke wel notificaties geeft.
-ik heb de "power consumption controls" van smart mode naar allow background activity aangepast.
-ik heb de app uitgelogd op de oude telefoon met het idee dat notificaties wellicht niet naar 2 toestellen verzonden worden
- de app opnieuw geinstalleerd op de oppo

Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Iemand die hetzelfde ervaren heeft en de gouden tip kan geven?

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Fonzerelli schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:16:
[...]

Had vandaag een Masterclass van Oppo in Rotterdam. Er was iemand die de tablet en lader van de pre-orderactie al binnen twee weken had ontvangen, maar de meeste hadden nog niks (ik ook nog niet).

Ik had het erover met iemand anders die er ook was, en de Oppo-medewerker had het ook gehoord.Hij zei daarna tegen iedereen: geen zorgen, het is een stock issue, maar het komt er binnenkort zeker aan.
Niet dat je er veel aan hebt, maar ik denk dat het rond die 6 weken wel binnen zal komen.
Ik verbaas me vooral over het feit dat mijn claim nog steeds niet gereviewed is.

  • FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-06 14:11
pimjai schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:45:
Heb van het weekend mijn x9 ultra opgehaald. Top ding in vergelijking met mijn s24 ultra, heb echter een raar probleem waar ik niet uitkom: Ik ontvang helemaal geen notificaties van discord. Dingen die ik heb geprobeerd/gecontroleed:
-De app heeft notificatie permissies
-heb in de discord app alles rond meldingen exact hetzelfde ingested als op de s24 ultra die ernaast ligt, welke wel notificaties geeft.
-ik heb de "power consumption controls" van smart mode naar allow background activity aangepast.
-ik heb de app uitgelogd op de oude telefoon met het idee dat notificaties wellicht niet naar 2 toestellen verzonden worden
- de app opnieuw geinstalleerd op de oppo

Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Iemand die hetzelfde ervaren heeft en de gouden tip kan geven?
Zojuist hetzelfde probleem gehad. Ga eens naar meldingen van de app, dan zie je vergrendelscherm en banner aan staan. Onderaan hebben veel apps dan Categorieen staan. Open daar de juiste van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxbToLwlIdevwl-idz0224-3AXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3vGQlnej3vzstaXFHS7vl3J.jpg?f=fotoalbum_large

In dit geval Pakketten, dan zie ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47ueURP7lMAVymso6CA_nrHgfOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpEsTHyhxAWcvsxbvBVjncdV.jpg?f=fotoalbum_large

Banner staat dus toch stiekem uit, geen melding gezien. Bij een andere app met een test functie kon ik banner inschakelen, daarna deed de melding het.

Anyway; Hoe beviel de masterclass?

  • pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:42
Dankje, maar helaas is dit het ook niet. Bij bijvoorbeeld direct messages staat alles aan, en toch ontvang ik niks. Heel vreemd.
Edit: zonder enige aanleiding ontvang ik opeens notificaties.

[ Voor 11% gewijzigd door pimjai op 15-06-2026 12:37 ]


  • Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 13:12
Zijn hier nog mensen die recent issues hebben gehad met hun Oppo connectivity?
Mijn Oppo find x9 pro heeft ineens problemen met Wifi (Deco + Unifi)

- Connected op de wifi, maar geen Internet

- Reset van wifi is een direct oplossing van het probleem


Volgende dingen als geprobeerd:

- Disable private DNS

- Fixed IP gegeven

- DHCP parameters aangepast in Unifi

- Gefixed op 5Ghz in Deco


En toch blijft die issues hebben, op fixed IP soms zelfs meerdere keren achter elkaar,. Hij is wel verbonden, maar krijgt geen internet. Hij is ook het enige device dat issues heeft, meerdere laptops en andere IoT devices die geen issues hebben.

  • Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 08:49
Lyca schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
Zijn hier nog mensen die recent issues hebben gehad met hun Oppo connectivity?
Mijn Oppo find x9 pro heeft ineens problemen met Wifi (Deco + Unifi)

- Connected op de wifi, maar geen Internet

- Reset van wifi is een direct oplossing van het probleem


Volgende dingen als geprobeerd:

- Disable private DNS

- Fixed IP gegeven

- DHCP parameters aangepast in Unifi

- Gefixed op 5Ghz in Deco


En toch blijft die issues hebben, op fixed IP soms zelfs meerdere keren achter elkaar,. Hij is wel verbonden, maar krijgt geen internet. Hij is ook het enige device dat issues heeft, meerdere laptops en andere IoT devices die geen issues hebben.
Ja, ik heb precies het zelfde ook i.c.m. Deco. Alleen dit is pas sinds de laatste firmware update van de Find X9 Pro. Of van de Deco, want die heeft ook recent een update gehad, al is het alleen de telefoon die dit issue heeft. Andere apparaten werken gewoon goed.

Alle maanden daarvoor geen issues gehad.
Ik zet Wifi dan even aan en uit en dan werkt het weer. Maar het is wel irritant. Want soms heb je er geen erg in en dan krijg je dus geen meldingen e.d. binnen omdat de internetverbinding dus blijkbaar niet werkt

[ Voor 5% gewijzigd door Wes1987 op 15-06-2026 20:25 ]


  • codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:51

codex

Geen OpenAI agent :)

Ook Deco thuis, ik herken deze issues niet, Find X9 Pro.

  • Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:22
Lyca schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
Zijn hier nog mensen die recent issues hebben gehad met hun Oppo connectivity?
Mijn Oppo find x9 pro heeft ineens problemen met Wifi (Deco + Unifi)

- Connected op de wifi, maar geen Internet

- Reset van wifi is een direct oplossing van het probleem


Volgende dingen als geprobeerd:

- Disable private DNS

- Fixed IP gegeven

- DHCP parameters aangepast in Unifi

- Gefixed op 5Ghz in Deco


En toch blijft die issues hebben, op fixed IP soms zelfs meerdere keren achter elkaar,. Hij is wel verbonden, maar krijgt geen internet. Hij is ook het enige device dat issues heeft, meerdere laptops en andere IoT devices die geen issues hebben.
Hier ook problemen gehad met WiFi/internet, maar op een gewone KPN modem. Reset van de modem heeft het probleem opgelost.

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Nu een dag deze hoes er op zitten en ik ben niet onverdeeld enthousiast. Hij was niet goedkoop voor een AliExpress hoesje maar hij past goed, geeft bescherming rondom en door het rubber achtige materiaal ook goede grip. De magsafe is niet zo sterk als die van het Oppo hoesje zelf, maar sterk genoeg. Het ontwerp lijkt echt op telefoon zelf. Het scherm is volledige omrand en het steek rondom een beetje uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q45Ym6gdYZ2BvkvIQzZT4s9jCEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mt0kabhGNJvTI21JLGcSQhwm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4f5nJL80W3sJD49VRFtEhFmcGQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfBW0uX8HJVDEhhpiqe9b0YR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdwr7SKnVzrE39x59iyvA_Sg-AE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aFtaMfTN3UpOgg3jw1xsr8x.jpg?f=fotoalbum_large

  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Welke versie van de telefoon heb jij? En heb je linkje? Is deze echt bedoeld voor de zwarte lederen variant?

En weet iemand het volgende, als ik op een website zit en ik stuur een link door naar iemand op whatsapp. Daarna opent hij whatsapp in het klein... Kan in dit uitzetten?

  • rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 09:26
Aggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:00:
Welke versie van de telefoon heb jij? En heb je linkje? Is deze echt bedoeld voor de zwarte lederen variant?

En weet iemand het volgende, als ik op een website zit en ik stuur een link door naar iemand op whatsapp. Daarna opent hij whatsapp in het klein... Kan in dit uitzetten?
Ik heb de Tundra Umbr, hij past daar goed op...of hij er voor gemaakt is weet ik niet, maar hij past wel. Het is deze https://nl.aliexpress.com/item/1005012261340410.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.4.52a179d2zM68mC&tblci=GiBsJ3UHdixKZ9KMoYfeMshQwWMquOcK_sWhb3_S4bauWSDA9m4og52P6oPWp8XwATDcuXY&gatewayAdapt=glo2nld

  • Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 12:10
Aggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:00:
Welke versie van de telefoon heb jij? En heb je linkje? Is deze echt bedoeld voor de zwarte lederen variant?

En weet iemand het volgende, als ik op een website zit en ik stuur een link door naar iemand op whatsapp. Daarna opent hij whatsapp in het klein... Kan in dit uitzetten?
Daar irriteerde ik mij ook aan heb het destijds uit weten te zetten.
Ik meen dat je het terug kan vinden in Settings\Accessibility & convenience\Floating Window en dan de optie "Share via floating window" uitschakelen.

  • Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32

Christiano007

Ich bin der champion

Cursed Guardian schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:06:
[...]

Daar irriteerde ik mij ook aan heb het destijds uit weten te zetten.
Ik meen dat je het terug kan vinden in Settings\Accessibility & convenience\Floating Window en dan de optie "Share via floating window" uitschakelen.
Dank dit vond ik ook vervelend. Nu opgelost

Ter land, ter zee en in de kroeg


  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Ik heb mijn toestel te koop staan.

Ik ga toch weer terug naar Samsung. Vind ik persoonlijk wat fijner....

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Aggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:51:
Ik heb mijn toestel te koop staan.

Ik ga toch weer terug naar Samsung. Vind ik persoonlijk wat fijner....
Dan hoop ik niet dat je de camera vaak gebruikt... die is nadrukkelijk minder bij Samsung ;-)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:04
Steeffoon schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:03:
[...]

Dan hoop ik niet dat je de camera vaak gebruikt... die is nadrukkelijk minder bij Samsung ;-)
Klopt dat weet ik ook ;)
Af en toe maak ik wel een foto...maar niet professioneel ofso

  • Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:09
pimjai schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:45:
Heb van het weekend mijn x9 ultra opgehaald. Top ding in vergelijking met mijn s24 ultra, heb echter een raar probleem waar ik niet uitkom: Ik ontvang helemaal geen notificaties van discord. Dingen die ik heb geprobeerd/gecontroleed:
-De app heeft notificatie permissies
-heb in de discord app alles rond meldingen exact hetzelfde ingested als op de s24 ultra die ernaast ligt, welke wel notificaties geeft.
-ik heb de "power consumption controls" van smart mode naar allow background activity aangepast.
-ik heb de app uitgelogd op de oude telefoon met het idee dat notificaties wellicht niet naar 2 toestellen verzonden worden
- de app opnieuw geinstalleerd op de oppo

Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Iemand die hetzelfde ervaren heeft en de gouden tip kan geven?
Ik had dit met WhatsApp. Geen meldingen.

Als je in de instellingen zoek naar app-meldingen en je scrollt naar beneden. Dan kan je op 'alles beheren' klikken en zie je precies van de apps welke uit en aan staan. Staat die van jou toevallig uit bij discord?

Als hij actief is helpt wellicht een keer uit en weer aanzetten?

En het is verder wel handig dat overzicht want je klikt in 1 rits alles waar je geen meldingen van wenst te ontvangen uit. En standaard zijn dat nogal wat apps merkte ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Rammstein op 20-06-2026 01:49 ]


  • Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:09
Helaas zijn mijn AliExpress cover en hoesje geweigerd bij het ophaalpunt die ik op Ali had geselecteerd. Vaag verhaal van PostNL gekregen dat mijn woonadres niet op het verzendlabel was vermeld en omdat het aangetekend was het hierdoor is geweigerd. Pakje ligt nu ergens bij de hub in Schiedam en is een postbus. Binnenkort ergens per kilo te koop gok ik in de mazzeltas 😂 Nou goed heb claims ingediend bij AliExpress. Komt vast wel goed.

Ondertussen bij Amazon dit hoesje met 2 glaasjes erbij besteld. Hoesje is prima. Beetje gladjes dus oppassen. Zit ook een magnetisch toefje in de hoes. Kan ik helaas niks over melden, want ik gebruik dat niet. Heb gewoon een ouderwetse klem in de auto. Over de screenprotectors kan ik ook niet veel zeggen. Voorlopig laat ik de cover er nog op die in de fabriek erop is geplakt.

https://amzn.eu/d/0dDzSRVh

Heb er ook een bescherming bij besteld voor de camera.

https://amzn.eu/d/07SmKvkF

Sluit perfect aan, past ook in het bijbesteld hoesje. Echter.. De kleine uitsparing voor de camerasensor laat stof en vuildeeltjes toe en stof dat gaat onder het lensje plakken. Tenzij je constant je telefoon in een stofvrije omgeving hebt bruikbaar anders dus compleet nutteloos. Gelukkig waren ze niet zo duur. Idee was goed. Risico genomen, helaas onbruikbaar.

Eerste indruk toestel (vergeleken met mijn vorige de Honor Magic 6 Pro).

Laden. Via de supervooc lader van Realme. Gaat snel, maar helaas 2x zo lang als bij m'n vorige toestel. Die was echt binnen een half uurtje vol met een Huawei 100w supercharge blok. Batterij gisteren in de avond volopgeladen. Volgende ochtend blijkt er gedurende nacht toch 16% verbruikt te zijn. Met de overige 84% heb ik tot een uurtje of 12 in de nacht gedaan, dus dat is netjes. Toch is die 16% verbruik in de nachtelijke uren een ding. Eens proberen uit te vogelen wat er zoveel vreet.

Gebruik. Toestel is snel, mag je ook verwachten. Mooi helder scherm. Ik moet echt nog wat wennen aan Color OS. Instellingen zijn net iets anders dan bij Magic OS. Wat me vooral opvalt is warmte van het toestel tijdens intensief gebruik. Had ik bij mijn vorige telefoon zo goed als niet. Wellicht is het nieuwigheid. Schermhelderheid automatisch. Tsja ik ben er niet echt vriendjes mee. Midden in de nacht staat de helderheid bijna uit en overdag vaak te laag.

De camera. Nog niet echt heel erg mee gespeeld. Maar heel veel opties. Té veel eigenlijk. Nog niet echt een idee in welke mode ik nou de beste plaatjes maak en in de beste kwaliteit. Master mode, gewone foto mode, hasselblad mode. Ja de hasselblad mode heeft 50 Megapixel, maar dat hoeft niet perse het best te zijn. Best verwarrend. Moet ik nog wat meer mee testen de komende tijd. Filmpjes zien er strak uit. Heb wel het idee dat er heeeeel veel AI processing gedaan wordt op foto's. Zie je vooral als je inzoomt. Van mij mogen ze daarvoor een instelling maken om dat met 1 druk op de knop uit te schakelen. Vreselijk. De enige AI hulp die ik op de Honor Magic Pro 6 had was AI bewerking vanaf 40x zoomen. Leuke gadget, maar dat gebruik je toch vrijwel niet.
Heb gisteren een paar foto's gemaakt in de pro mode in een slecht verlichte ruimte. Of je nou de sluitertijd op 2 seconden of 10 seconden zet de foto's lijken vrij weinig lichter te worden. Ook de ISO waarde op max 3200 zetten heeft ten opzichte van 100 ISO vrij weinig effect. Dat viel me wel even vies tegen. Lijkt haast of de ISO en sluitertijd instellingen amper invloed hebben in de handmatige modus.

Instellingen. Instellingen zijn duidelijker dan op het Honor toestel. Veel makkelijker zijn dingen te vinden. Heb bijvoorbeele gezocht op AI en gelijk de hele zooi die ik vond uitgezet. Zit niet te wachten op AI services zoals vertalen, schrijven, etc. In de reacties op Facebook had ik allemaal loepjes en dikgedrukte woorden in de comments. Blijkt een optie te zijn in de telefoon. AI-schrijver > Apps voor slimme suggesties. Gelijk uitgezet pfft..

Toetsenbordindeling. Ben ik niet erg fan van. Heb maar weer SwiftKey van Microsoft erop gezet. Vind ik veel fijner toetsenbordje.

Geluid. Klinkt op zich prima. Ben geen audiofiel en muziek afspelen doe ik vrijwel toch nooit door de telefoonspeaker heen.
Wat me wel opviel is dat de Bluetooth uitkoppeling qua volume veel een tikkeltje zachter is dan bij mijn vorige toestel. Vorige toestel geluid op max en in de auto standje 15. Moet de speaker in de auto nu op standje 20 zetten om een beetje tot hetzelfde vertrouwde niveau te komen.

Voor de rest maar even aanzien om tot een oordeel te komen. Maar goed, ik zit de komende 2 jaar toch aan dit toestel vast 😅

[ Voor 71% gewijzigd door Rammstein op 20-06-2026 03:13 ]


  • Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 13:12
Wombat13 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:47:
[...]

Hier ook problemen gehad met WiFi/internet, maar op een gewone KPN modem. Reset van de modem heeft het probleem opgelost.
Alles nu eens een restart gegeven, helaas geen oplossing.
Hij heeft het nu zelfs veel frequenter, zelfs een LLM komt niet verder dan opgenoemde dingen te checken.

  • Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:09
Lyca schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:31:
[...]

Alles nu eens een restart gegeven, helaas geen oplossing.
Hij heeft het nu zelfs veel frequenter, zelfs een LLM komt niet verder dan opgenoemde dingen te checken.
Heb je al eens naar deze netwerkopties gekeken bij instellingen > systeem & updates > aanbevolen services. Wellicht verstoort dat de boel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFzJWJ1Ezea9PhTzX0xfPFUCjok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6fmLtm2gxJYy5I4ek8C2Xmq.jpg?f=fotoalbum_large

  • Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 13:12
Rammstein schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:55:
[...]


Heb je al eens naar deze netwerkopties gekeken bij instellingen > systeem & updates > aanbevolen services. Wellicht verstoort dat de boel.

[Afbeelding]
Beide eens afgezet, maar geen oplossing.

Dual Wi-Fi ook eens afgezet, ik gebruikte het niet.

  • CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:40
Ik merk dat na de update van mijn x9 pro de batterij een stuk sneller leegloopt, ervaren meer mensen dit?

  • Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 12:10
CryRaven schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:58:
Ik merk dat na de update van mijn x9 pro de batterij een stuk sneller leegloopt, ervaren meer mensen dit?
Ik had dat probleem niet maar trof laatst wel onderstaand artikel waarin als het ware beschreven wordt dat er een nieuwe batterij kalibratie-achtig iets plaats moet vinden waardoor het wat dagen duurde voordat de batterij duur weer beter werd.
Hopelijk is dat het.

https://community.oppo.com/thread/2122108236768215048
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste