X9 Ultra komt met een screenprotector erop geplakt toch?
Laten jullie deze zitten of vervang je hem voor een glazen protector?
Laten jullie deze zitten of vervang je hem voor een glazen protector?
Yep, zit een screenprotector op en ik laat deze nog even zitten. Ik ga wel binnenkort 1 van glas kopen. Voor het camera eiland heb ik vandaag binnen gekregen.Aggressor schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:26:
X9 Ultra komt met een screenprotector erop geplakt toch?
Laten jullie deze zitten of vervang je hem voor een glazen protector?
welke heb je besteld? Ik begrijp dat niet alle cases werken met de Tundra Umbre versie.cassiekai schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:17:
[...]
Top, heb ik gelezen👍. Ik heb gisterenavond laat op Amazon(NL) nog snel een case besteld. Er staan er idd heel wat meer op. De orignele van aramid heb ik er nu omheen zitten. Best wel mooi, maar weinig bescherming en een vlekken magneet. Had dit kunnen weten want heb voor mijn S24 ultra 1 van het merk Mous gekocht en die zag er altijd vettig uit. Ik vind de alu ring op de Oppo aramid case er ook goedkoop uitzien. Ik had een ribbel in de rand gemaakt. Dan lijkt het net of je eraan kunt draaien en ziet er sjiek uit.
Het is nog niet zo druk in dit topic. Denk dat het toestel niet echt veel verkocht wordt. Heeft waarschijnlijk met de huidige prijs te maken en dat Oppo vrij onbekend is. Ik heb er in ieder geval tot nu toe geen spijt van. Het OS vind ik tot nu toe ook niet verkeerd en vrij makkelijk te doorgronden. Moet nog wel veel ontdekken.
Ik heb er een paar besteld, sommige via AliExpress en een paar vandaag via Amazon.rsint schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:40:
[...]
welke versie heb je? de oranje of de zwarte? en welk hoesje heb je besteld?
[ Voor 4% gewijzigd door rsint op 16-05-2026 22:14 ]
Ik heb deze erbij besteld: Beschermhoesje voor OPPO Find X9 Ultra, magnetische 360° draaibare ring, krasbestendig, schokbestendig, beschermhoes, zwart https://amzn.eu/d/01FcBstwrsint schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:47:
[...]
welke heb je besteld? Ik begrijp dat niet alle cases werken met de Tundra Umbre versie.
[ Voor 15% gewijzigd door cassiekai op 17-05-2026 10:59 ]
Dan heb jij de oranje versie van de Oppo zeker? Deze is helaas niet compatibel met de donkere versiecassiekai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:57:
[...]
Ik heb deze erbij besteld: Beschermhoesje voor OPPO Find X9 Ultra, magnetische 360° draaibare ring, krasbestendig, schokbestendig, beschermhoes, zwart https://amzn.eu/d/01FcBstw
Voor het camera eiland deze: https://amzn.eu/d/0d2z9IBO. Weet alleen niet of de foto's er minder door worden🤔.
Nope, de Tundra versie. Snap ook even niet wat je bedoelt.rsint schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:10:
[...]
Dan heb jij de oranje versie van de Oppo zeker? Deze is helaas niet compatibel met de donkere versie
Als je naar beneden scrollt op de pagina van dat hoesje zie je dit. Dat komt doordat de Tundra versie net even dikker is.cassiekai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:42:
[...]
Nope, de Tundra versie. Snap ook even niet wat je bedoelt.
[ Voor 4% gewijzigd door rsint op 17-05-2026 17:37 ]
Ka maar deze zijn volgens mij ook niet voor de zwarte variant.st1v xtr1m schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:04:
Op Reddit wordt Nillkin genoemd als een degelijk merk dat hoesjes maakt voor Oppo-telefoons.
Als ik reddit moet geloven dan wel...rsint schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:19:
ik vind vooral die zwarte camera cover zo lelijk bij dit soort hoesjes. Ik vraag me af of daar geen broekzaktroep tussen gaat zitten "grinden".
Hoe heb je die besteld? Ze leveren niet naar NL toch?Aggressor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:59:
[...]
Als ik reddit moet geloven dan wel...
Ik heb nu het oringle hoesje uit Duitsland binnen.
https://www.oppo.com/de/p...-magnetic-case.P.P1100335
Naar mailboxde. Hun sturen het weer door naar jou. (Was iets van 11 euro)rsint schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:10:
[...]
Hoe heb je die besteld? Ze leveren niet naar NL toch?
en? Hoe bevalt deze?Aggressor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:14:
[...]
Naar mailboxde. Hun sturen het weer door naar jou. (Was iets van 11 euro)
Dit hiesje is tenminste geschikt voor de umber versie. (Zit een inlay in wat je eruit kunt halen)
Ach ja, alles heeft zo z'n voor- en nadelen.Aggressor schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:21:
@Fonzerelli nu geeft je camera eiland een veilig gevoel, tot er stof of ander spul tussen komt.
Ik zie nog geen update klaarstaan op mijn X9 Pro.1993jjohan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:51:
Er is zojuist een update genomen voor de 9 pro ieder geval. Ook wat visuele ui elementen zijn net wat anders. En de camera app heeft een flinke update gekregen. Of de kwaliteit van de fotos ook beter is heb ik niet geprobeerd.
Is dit 16.1?1993jjohan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:51:
Er is zojuist een update genomen voor de 9 pro ieder geval. Ook wat visuele ui elementen zijn net wat anders. En de camera app heeft een flinke update gekregen. Of de kwaliteit van de fotos ook beter is heb ik niet geprobeerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Fonzerelli op 21-05-2026 16:02 ]
Je kan altijd de beta checken of het installeren en handmatig installeren met de app OS UpdaterCursed Guardian schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:12:
[...]
Ik zie nog geen update klaarstaan op mijn X9 Pro.
Weet iemand of de updates een beetje consistent binnenkomen?
Ik heb de mijne vanaf eind maart maar die zit nog steeds op versie CPH2791_16.0.5.701(EX01B40P02) met de maart security patch.
Beetje op het web gezocht, heb het gevoel dat Europa wat achterloopt in het uitrol proces. Weet ook niet of providers hier een rol in spelen.
Ik heb nog geen update binnen. Heb je de globale versie, of de chinese?1993jjohan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:51:
Er is zojuist een update genomen voor de 9 pro ieder geval. Ook wat visuele ui elementen zijn net wat anders. En de camera app heeft een flinke update gekregen. Of de kwaliteit van de fotos ook beter is heb ik niet geprobeerd.
16.07.205. Ik heb hem zelf via OS Updater lokaal geïnstalleerd.
OPPO is imho erg consistent met uitbrengen van updates. Uitrol zal ongetwijfeld gefaseerd gaan om netwerk/server spikes te voorkomenCursed Guardian schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:12:
[...]
Ik zie nog geen update klaarstaan op mijn X9 Pro.
Weet iemand of de updates een beetje consistent binnenkomen?
Ik heb de mijne vanaf eind maart maar die zit nog steeds op versie CPH2791_16.0.5.701(EX01B40P02) met de maart security patch.
Beetje op het web gezocht, heb het gevoel dat Europa wat achterloopt in het uitrol proces. Weet ook niet of providers hier een rol in spelen.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
De ultra heeft voor mij al een enorme accuduur. Ik haal lachend de twee dagen met 15% aan het einde van de dag. De pro heeft nog eens 500 mAh meer.vinpower schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:06:
Gisteren de x9 pro besteld. De maat was vol qua batterij van de Pixel 7pro. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog binnen
Ik ben erg benieuwd!
Ga je geen spijt van krijgen! En zoals @rsint al aangeeft, de batterijduur is top. Op rustige dagen zoals werkdagen gaat mijn X9 Pro zelfs 3 dagen mee op één lading.vinpower schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:06:
Gisteren de x9 pro besteld. De maat was vol qua batterij van de Pixel 7pro. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog binnen
Ik ben erg benieuwd!
Is helemaal goed! Uiteindelijk komt de update vanzelf :3Cursed Guardian schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:49:
@Jotyjo , dank voor de tip. Ik heb besloten toch op de reguliere release te wachten
Ik heb ongeveer 5 maanden met de screenprotector die uit de doos mee kwam gedaan. Daarna een glazen screenprotector geplakt, maar daar zat snel een barst in. Dus nu weer een folie besteld online. Bevalt prima (9 pro)cassiekai schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:33:
Gebruiken jullie de screenprotector die erop zit bij levering of hebben jullie al een andere geplaatst? Zo ja, welke? Die er standeerd op zit is wel een vlekken(vette vingers) magneet.
Opnieuw, volgens aanbevelingen op Reddit (/r/oppo), zeggen ze dat de beste screenprotectors voor Oppo van het merk SmartDevil zijn en te vinden zijn op AliExpress.cassiekai schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:33:
Gebruiken jullie de screenprotector die erop zit bij levering of hebben jullie al een andere geplaatst? Zo ja, welke? Die er standeerd op zit is wel een vlekken(vette vingers) magneet.
Welke folie heb je besteld als ik vragen mag?Wes1987 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:46:
[...]
Ik heb ongeveer 5 maanden met de screenprotector die uit de doos mee kwam gedaan. Daarna een glazen screenprotector geplakt, maar daar zat snel een barst in. Dus nu weer een folie besteld online. Bevalt prima (9 pro)
Nu een paar daagjes mee aan het spelen. Wat een ding de pro! Lekkere batterij, veel details in de foto. Dat zal bij de Ultra nog meer zijnvinpower schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:06:
Gisteren de x9 pro besteld. De maat was vol qua batterij van de Pixel 7pro. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog binnen
Ik ben erg benieuwd!
Ik vond dit:vinpower schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:14:
[...]
Nu een paar daagjes mee aan het spelen. Wat een ding de pro! Lekkere batterij, veel details in de foto. Dat zal bij de Ultra nog meer zijn![]()
Alleen 1 nadeeltje wat ik niet opgelost krijg, en dat is dat ik Outlook heb ik de werkomgeving en dat ik jammer genoeg niet de Outlook calendar als een widget kan toevoegen aan mijn homescreen..
Topper ik kwam alleen maar met Google/Gemini uit op dat IT het blokkeert om widgets te gebruiken vanwege veiligheidsredenen. Maar dit heeft het opgelost. Wel grappig, er zijn ontzettend veel widgets bijgekomen waar ik nu uit kan kiezen!rsint schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:06:
[...]
Ik vond dit:
1. Are you using a Work Profile?
If your Outlook is managed by your company (an IT Work Profile) and the widget is missing from the list, the ColorOS Shelf app is likely hiding it.
The Fix: Go to Settings > Apps > App Management. Tap the three dots in the top right and select Show System Apps. Search for Shelf, select it, and tap Disable. Go back to your home screen, and your work widgets will now appear in the list. You can re-enable Shelf afterward if you use it.
Ja, dat viel mij ook al op. Ik denk dat ik dit ook fijner vindt werken dan die lijst zonder voorbeelden.vinpower schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:59:
[...]
Topper ik kwam alleen maar met Google/Gemini uit op dat IT het blokkeert om widgets te gebruiken vanwege veiligheidsredenen. Maar dit heeft het opgelost. Wel grappig, er zijn ontzettend veel widgets bijgekomen waar ik nu uit kan kiezen!
Ik ben dat nu ook aan het proberen maar ik snap niet helemaal wat ik waar moet invullen?Aggressor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:14:
[...]
Naar mailboxde. Hun sturen het weer door naar jou. (Was iets van 11 euro)
Dit hiesje is tenminste geschikt voor de umber versie. (Zit een inlay in wat je eruit kunt halen)
Thank you for your email.rsint schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:53:
[...]
Ik ben dat nu ook aan het proberen maar ik snap niet helemaal wat ik waar moet invullen?
Waar heb jij je id ingevuld die je van mailboxde krijgt en wat heb je met telefoonnummer gedaan?
[ Voor 47% gewijzigd door Aggressor op 30-05-2026 11:33 ]
Stof onder het glaasje van de lens zou voor mij een reden zijn om aanspraak te maken op garantie. Één het hoort niet, twee wanneer je de telefoon ooit door wil verkopen zullen er weinig mensen zijn die staan te springen om een telefoon met stof bij de lens.Aggressor schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:32:
Ik had een camera protector op mijn telefoon.
Ik dacht dat er stof onder zat ..meer het blijkt eronder te zitten.
Gaat om dat witte puntje onder de lens linkerlens. Wat zouden jullie hier mee doen? Rest is stof bovenkant :p
https://tweakers.net/fotoalbum/image/yXZCTvySPJ41OuneuBTWBR8U.jpg
Nee klopt idd. Bedankt voor je berichtje13art schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:31:
[...]
Stof onder het glaasje van de lens zou voor mij een reden zijn om aanspraak te maken op garantie. Één het hoort niet, twee wanneer je de telefoon ooit door wil verkopen zullen er weinig mensen zijn die staan te springen om een telefoon met stof bij de lens.
[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 30-05-2026 12:54 ]
Ik heb er geen last van, maar hij hoeft bij mij niet te trillen, alles gaat via mijn OnePlus Watch 3. Voor haptic feedback is dit de beste trilmotor die ik heb gehad tot nu toe, maar ik kan me best voorstellen dat je hem te zacht vind. In mijn broekzak voel ik hem amper, maar dat is zo geweest met elke telefoon die ik heb gehad.vinpower schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:49:
Is de trilmotor voor notificaties nou zo zwak bij de pro? Ik heb de tips van Reddit al opgevolgd maar ik voel en hoor nagenoeg niks bij een notificatie. Is de trilmotor kapot? Hoe is dat bij jullie?
Ik vind de trilmotor best prima. Het enige wat ik jammer vind is dat er niet genoeg tril-patroon opties kunnen worden ingesteld per applicatie.vinpower schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:49:
Is de trilmotor voor notificaties nou zo zwak bij de pro? Ik heb de tips van Reddit al opgevolgd maar ik voel en hoor nagenoeg niks bij een notificatie. Is de trilmotor kapot? Hoe is dat bij jullie?
[ Voor 16% gewijzigd door Cursed Guardian op 04-06-2026 10:32 ]
Hij is omgeruild voor een nieuwe. Deze is wel goed.13art schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:31:
[...]
Stof onder het glaasje van de lens zou voor mij een reden zijn om aanspraak te maken op garantie. Één het hoort niet, twee wanneer je de telefoon ooit door wil verkopen zullen er weinig mensen zijn die staan te springen om een telefoon met stof bij de lens.
[ Voor 11% gewijzigd door Aggressor op 05-06-2026 08:14 ]
Nee wel de actie om te kopenn en gratis tablet enz te krijgen...rsint schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:57:
Claimperiode verlopen misschien?
[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 06-06-2026 05:59 ]
In het begin van de actie kregen we wel een melding dat er geen producten beschikbaar waren, dan stond er een klein rood zinnetje boven aan de pagina terwijl de pagina zelf niets deed.Aggressor schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 05:58:
[...]
Nee wel de actie om te kopenn en gratis tablet enz te krijgen...
Op de site staat :
From:
07/05/2026, 10:00:00
To:
05/06/2026, 23:59:00
End Claim Period:
19/06/2026, 23:59:00
Dan lijkt mij dat je hem nog wel kunt registreren?
Bij elke actie staat rechtsboven " Terms and conditions not available"
Misschien een bug?
[ Voor 16% gewijzigd door Rammstein op 06-06-2026 22:39 ]
De Realme SuperVOOC oplader is inderdaad compatible met Oppo! Ik gebruik dezelfde voor mijn OnePlus 15Rammstein schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:20:
Heb zojuist de Oppo Find X9 Pro gehaald.
Voordat deze uit het doosje gaat wil ik de accessoires even in orde hebben.
Heb een supervooc lader van Realme besteld voor 2 tientjes bij Amazon. Deze is compatible toch? https://amzn.eu/d/03k58Orm
Qua bescherming. Hebben jullie nog tips voor een goede case en cover, ook voor op de camera? Hoeft niet perse glas te zijn. Volgens mij zit er vanuit de fabriek een cover op toch? Is dat op het cameraglas ook het geval?
-Heb nu bij Ali nog volgende besteld:
Nillkin hoesje en 2x Smartdevil beschermglas.
Iemand nog een goede tip om de camera lens te beschermen?
En waarom de pro gehaald en niet de Ultra?Rammstein schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:20:
Heb zojuist de Oppo Find X9 Pro gehaald.
Voordat deze uit het doosje gaat wil ik de accessoires even in orde hebben.
Heb een supervooc lader van Realme besteld voor 2 tientjes bij Amazon. Deze is compatible toch? https://amzn.eu/d/03k58Orm
Qua bescherming. Hebben jullie nog tips voor een goede case en cover, ook voor op de camera? Hoeft niet perse glas te zijn. Volgens mij zit er vanuit de fabriek een cover op toch? Is dat op het cameraglas ook het geval?
-Heb nu bij Ali nog volgende besteld:
Nillkin hoesje en 2x Smartdevil beschermglas.
Iemand nog een goede tip om de camera lens te beschermen?
Je kan de OnePlus AIRVOOC 50W Magnetic Charger kopen! Die werkt ook met Oppo, want OnePlus is een dochtermerk van Opporsint schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:38:
Heeft iemand al een goede draadloze supervooc lader gevonden? Hij eigen Oppo turbo 2 is nergens in Nederland te krijgen en via AliExpress nog steeds best wel prijzig.
Mindere bluetooth kwaliteit? Hoe kan dat nou, ze hebben dezelfde codecs, of mis ik dan verder wat?13art schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:44:
[...]
En waarom de pro gehaald en niet de Ultra?
Prijskaartje?
Accuduur?
Nadelen (los van de andere camere setup) die ik gevonden heb over de pro tov de Ultra, mindere speaker, maar ook minder goede kwaliteit bluetooth audio. Maar je de Ultra is wel weer erg prijzig.
Weet het ook niet tot in detail. Maar heb vaker gelezen dat de geluidskwaliteit bij Snapdragon processoren beter is dan bij Dimencity processoren.Ynze_162 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:04:
[...]
Mindere bluetooth kwaliteit? Hoe kan dat nou, ze hebben dezelfde codecs, of mis ik dan verder wat?
Puur prijskaartje hoor. Ik kijk bij een nieuw toestel altijd een beetje in de 900-1000 range. Mijn vorige toestel was een Honor Magic 6 Pro. Deze kostte me 996 euro. Echt een top toestel. Top camera en ook batterij. Deze doet het na 2 jaar gebruik nog steeds perfect. Qua batterijverbruik amper slechter geworden, want daar zit zo'n koolstof-silicium batterij in. En de Honor heeft qua Bluetooth de APTX(-HD) codec. Denk dat je die bedoelt? Ik hoor zelf amper verschil met normale Bluetooth, maar ik ben dan ook geen audiofiel en m'n oren zijn Inmiddels 45 jaar oud, dan hoor je toch niet alles zo helder meer 😂😂13art schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:44:
[...]
En waarom de pro gehaald en niet de Ultra?
Prijskaartje?
Accuduur?
Nadelen (los van de andere camere setup) die ik gevonden heb over de pro tov de Ultra, mindere speaker, maar ook minder goede kwaliteit bluetooth audio. Maar je de Ultra is wel weer erg prijzig.
[ Voor 30% gewijzigd door Rammstein op 07-06-2026 16:41 ]
Ik kan OS Updater aanraden, mocht je niet willen wachten op een update. Je moet alleen wel de ontwikkelaarsoptie aanzetten en handmatig installerenrsint schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:39:
Las over een trucje om de meest recente update voor de ultra alvast te krijgen door met een VPN virtueel naar de UK te emigreren en het heeft gewerkt. Geen idee of het iets verbeterd. [Afbeelding]
Nope, zit ook te wachten. Heb geen idee wanneer we wat kunnen verwachten.rsint schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:47:
Iemand al bericht gekregen over goedkeuring van de Oppo promotion?
Toen ik de Find X9 Pro haalde op release duurde het bij mij 6 weken tot de promotie werd goedgekeurdrsint schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:47:
Iemand al bericht gekregen over goedkeuring van de Oppo promotion?
Oh, daar ben ik nog niet aan nu. We wachten af dan maar.Wes1987 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:29:
[...]
Toen ik de Find X9 Pro haalde op release duurde het bij mij 6 weken tot de promotie werd goedgekeurd
Had vandaag een Masterclass van Oppo in Rotterdam. Er was iemand die de tablet en lader van de pre-orderactie al binnen twee weken had ontvangen, maar de meeste hadden nog niks (ik ook nog niet).rsint schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 10:31:
[...]
Oh, daar ben ik nog niet aan nu. We wachten af dan maar.
Ik verbaas me vooral over het feit dat mijn claim nog steeds niet gereviewed is.Fonzerelli schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 23:16:
[...]
Had vandaag een Masterclass van Oppo in Rotterdam. Er was iemand die de tablet en lader van de pre-orderactie al binnen twee weken had ontvangen, maar de meeste hadden nog niks (ik ook nog niet).
Ik had het erover met iemand anders die er ook was, en de Oppo-medewerker had het ook gehoord.Hij zei daarna tegen iedereen: geen zorgen, het is een stock issue, maar het komt er binnenkort zeker aan.
Niet dat je er veel aan hebt, maar ik denk dat het rond die 6 weken wel binnen zal komen.
Zojuist hetzelfde probleem gehad. Ga eens naar meldingen van de app, dan zie je vergrendelscherm en banner aan staan. Onderaan hebben veel apps dan Categorieen staan. Open daar de juiste van.pimjai schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:45:
Heb van het weekend mijn x9 ultra opgehaald. Top ding in vergelijking met mijn s24 ultra, heb echter een raar probleem waar ik niet uitkom: Ik ontvang helemaal geen notificaties van discord. Dingen die ik heb geprobeerd/gecontroleed:
-De app heeft notificatie permissies
-heb in de discord app alles rond meldingen exact hetzelfde ingested als op de s24 ultra die ernaast ligt, welke wel notificaties geeft.
-ik heb de "power consumption controls" van smart mode naar allow background activity aangepast.
-ik heb de app uitgelogd op de oude telefoon met het idee dat notificaties wellicht niet naar 2 toestellen verzonden worden
- de app opnieuw geinstalleerd op de oppo
Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Iemand die hetzelfde ervaren heeft en de gouden tip kan geven?
Dankje, maar helaas is dit het ook niet. Bij bijvoorbeeld direct messages staat alles aan, en toch ontvang ik niks. Heel vreemd.
[ Voor 11% gewijzigd door pimjai op 15-06-2026 12:37 ]
Ja, ik heb precies het zelfde ook i.c.m. Deco. Alleen dit is pas sinds de laatste firmware update van de Find X9 Pro. Of van de Deco, want die heeft ook recent een update gehad, al is het alleen de telefoon die dit issue heeft. Andere apparaten werken gewoon goed.Lyca schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
Zijn hier nog mensen die recent issues hebben gehad met hun Oppo connectivity?
Mijn Oppo find x9 pro heeft ineens problemen met Wifi (Deco + Unifi)
- Connected op de wifi, maar geen Internet
- Reset van wifi is een direct oplossing van het probleem
Volgende dingen als geprobeerd:
- Disable private DNS
- Fixed IP gegeven
- DHCP parameters aangepast in Unifi
- Gefixed op 5Ghz in Deco
En toch blijft die issues hebben, op fixed IP soms zelfs meerdere keren achter elkaar,. Hij is wel verbonden, maar krijgt geen internet. Hij is ook het enige device dat issues heeft, meerdere laptops en andere IoT devices die geen issues hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Wes1987 op 15-06-2026 20:25 ]
Hier ook problemen gehad met WiFi/internet, maar op een gewone KPN modem. Reset van de modem heeft het probleem opgelost.Lyca schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:47:
Zijn hier nog mensen die recent issues hebben gehad met hun Oppo connectivity?
Mijn Oppo find x9 pro heeft ineens problemen met Wifi (Deco + Unifi)
- Connected op de wifi, maar geen Internet
- Reset van wifi is een direct oplossing van het probleem
Volgende dingen als geprobeerd:
- Disable private DNS
- Fixed IP gegeven
- DHCP parameters aangepast in Unifi
- Gefixed op 5Ghz in Deco
En toch blijft die issues hebben, op fixed IP soms zelfs meerdere keren achter elkaar,. Hij is wel verbonden, maar krijgt geen internet. Hij is ook het enige device dat issues heeft, meerdere laptops en andere IoT devices die geen issues hebben.
:strip_exif()/f/image/mt0kabhGNJvTI21JLGcSQhwm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nfBW0uX8HJVDEhhpiqe9b0YR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de Tundra Umbr, hij past daar goed op...of hij er voor gemaakt is weet ik niet, maar hij past wel. Het is deze https://nl.aliexpress.com/item/1005012261340410.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.4.52a179d2zM68mC&tblci=GiBsJ3UHdixKZ9KMoYfeMshQwWMquOcK_sWhb3_S4bauWSDA9m4og52P6oPWp8XwATDcuXY&gatewayAdapt=glo2nldAggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:00:
Welke versie van de telefoon heb jij? En heb je linkje? Is deze echt bedoeld voor de zwarte lederen variant?
En weet iemand het volgende, als ik op een website zit en ik stuur een link door naar iemand op whatsapp. Daarna opent hij whatsapp in het klein... Kan in dit uitzetten?
Daar irriteerde ik mij ook aan heb het destijds uit weten te zetten.Aggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:00:
Welke versie van de telefoon heb jij? En heb je linkje? Is deze echt bedoeld voor de zwarte lederen variant?
En weet iemand het volgende, als ik op een website zit en ik stuur een link door naar iemand op whatsapp. Daarna opent hij whatsapp in het klein... Kan in dit uitzetten?
Dank dit vond ik ook vervelend. Nu opgelostCursed Guardian schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:06:
[...]
Daar irriteerde ik mij ook aan heb het destijds uit weten te zetten.
Ik meen dat je het terug kan vinden in Settings\Accessibility & convenience\Floating Window en dan de optie "Share via floating window" uitschakelen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Dan hoop ik niet dat je de camera vaak gebruikt... die is nadrukkelijk minder bij Samsung ;-)Aggressor schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:51:
Ik heb mijn toestel te koop staan.
Ik ga toch weer terug naar Samsung. Vind ik persoonlijk wat fijner....
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Klopt dat weet ik ookSteeffoon schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:03:
[...]
Dan hoop ik niet dat je de camera vaak gebruikt... die is nadrukkelijk minder bij Samsung ;-)
Ik had dit met WhatsApp. Geen meldingen.pimjai schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:45:
Heb van het weekend mijn x9 ultra opgehaald. Top ding in vergelijking met mijn s24 ultra, heb echter een raar probleem waar ik niet uitkom: Ik ontvang helemaal geen notificaties van discord. Dingen die ik heb geprobeerd/gecontroleed:
-De app heeft notificatie permissies
-heb in de discord app alles rond meldingen exact hetzelfde ingested als op de s24 ultra die ernaast ligt, welke wel notificaties geeft.
-ik heb de "power consumption controls" van smart mode naar allow background activity aangepast.
-ik heb de app uitgelogd op de oude telefoon met het idee dat notificaties wellicht niet naar 2 toestellen verzonden worden
- de app opnieuw geinstalleerd op de oppo
Ik zou niet weten wat ik verder nog kan doen. Iemand die hetzelfde ervaren heeft en de gouden tip kan geven?
[ Voor 8% gewijzigd door Rammstein op 20-06-2026 01:49 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Rammstein op 20-06-2026 03:13 ]
Alles nu eens een restart gegeven, helaas geen oplossing.Wombat13 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:47:
[...]
Hier ook problemen gehad met WiFi/internet, maar op een gewone KPN modem. Reset van de modem heeft het probleem opgelost.
Heb je al eens naar deze netwerkopties gekeken bij instellingen > systeem & updates > aanbevolen services. Wellicht verstoort dat de boel.Lyca schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:31:
[...]
Alles nu eens een restart gegeven, helaas geen oplossing.
Hij heeft het nu zelfs veel frequenter, zelfs een LLM komt niet verder dan opgenoemde dingen te checken.
Beide eens afgezet, maar geen oplossing.Rammstein schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:55:
[...]
Heb je al eens naar deze netwerkopties gekeken bij instellingen > systeem & updates > aanbevolen services. Wellicht verstoort dat de boel.
[Afbeelding]
Ik had dat probleem niet maar trof laatst wel onderstaand artikel waarin als het ware beschreven wordt dat er een nieuwe batterij kalibratie-achtig iets plaats moet vinden waardoor het wat dagen duurde voordat de batterij duur weer beter werd.CryRaven schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:58:
Ik merk dat na de update van mijn x9 pro de batterij een stuk sneller leegloopt, ervaren meer mensen dit?