• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:50
Welk hoesje gebruiken jullie voor de find x9 pro? Heb wat hoesjes via ali maar heb nog niet eentje die mij echt bevalt.

• racnor2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:31
CryRaven schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:31:
Welk hoesje gebruiken jullie voor de find x9 pro? Heb wat hoesjes via ali maar heb nog niet eentje die mij echt bevalt.
Nillkin Magnetic Case, veel beter dan de AliExpress hoesjes. Besteld bij VopTronics

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:42
Nillkin hoesje met de SmartDevil (Ali) screenprotector is een perfecte combinatie naar mijn mening. Niet te lomp maar heeft genoeg bescherming en zit perfect.

Heb ook de orginele carbon case maar die heeft niet genoeg bescherming voor het fysieke werk wat ik doe en is heel glad.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:26

13art

Moderator Mobile
Heb momenteel de OnePlus 13. Overweeg om de Oppo find X9 Pro of Ultra te kopen. Ben er nog niet uit dus ben het www nog aan het afspeuren naar vergelijkingen. De Ultra vind ik eigenlijk te duur. Maar als de foto's van de kleine (17 maanden) beduidend beter zijn op de Ultra dan zou ik er misschien het geld nog wel voor over hebben. To be continued dus....

50 euro korting bij Tibber + Soundcore Liberty 4 NC te koop.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:42
Als ik het zo zie zijn de foto's niet beduidend beter. Op dat niveau wordt het echt marginaal. Heb zelf de X9 Pro en deze maakt echt prachtige foto's. Ook van de kids. Mijlenver beter dan m'n vorige tel (Samsung S23+). Ik zou persoonlijk voor de Pro gaan tenzij je simpelweg het beste van het beste wil hebben en daar ook een forse meerprijs voor wil betalen!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MitchellHearth schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 21:27:
Als ik het zo zie zijn de foto's niet beduidend beter. Op dat niveau wordt het echt marginaal. Heb zelf de X9 Pro en deze maakt echt prachtige foto's. Ook van de kids. Mijlenver beter dan m'n vorige tel (Samsung S23+). Ik zou persoonlijk voor de Pro gaan tenzij je simpelweg het beste van het beste wil hebben en daar ook een forse meerprijs voor wil betalen!
Was inderdaad precies mijn overwegingen. Komt met name neer op de 10x zoom. Verder is het, voor zover ik nu gezien heb, redelijk verwaarloosbaar. Waar de accuduur van de pro beter is. Maar bijv de speakers van de Ultra weer beter zijn.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
De meerprijs vind ik nog wel mee vallen.

Momenteel gratis tablet en lader... En nog 10 procent terug na het schrijven van een review.

Bij oppo duitsland zelfs 1599 (code van 100) Hierbij krijg je ook een tblet van 500 euro.

De pro is ook al 1100

[ Voor 5% gewijzigd door Aggressor op 09-05-2026 21:47 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aggressor schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 21:36:
De meerprijs vind ik nog wel mee vallen.

Momenteel gratis tablet en lader... En nog 10 procent terug na het schrijven van een review.

Bij oppo duitsland zelfs 1599 (code van 100) Hierbij krijg je ook een tblet van 500 euro.

De pro is ook al 1100
Moet je wel een adres hebben in DE om het naartoe te kunnen laten verzenden. Althans daar ga ik vanuit. .

Al is er ook wat te zeggen voor een accuduur die beduidend beter is bij de Pro.

Heb ooit gezegd dat ik geen telefoon van 1000+ euro ga kopen, maar ja, wanneer je een dochter hebt van 17 maanden ga je opeens toch vreemde andere keuzes maken ;-)

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 10-05-2026 07:30 ]

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:07
1993jjohan schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:53:
Nillkin hoesje met de SmartDevil (Ali) screenprotector is een perfecte combinatie naar mijn mening. Niet te lomp maar heeft genoeg bescherming en zit perfect.

Heb ook de orginele carbon case maar die heeft niet genoeg bescherming voor het fysieke werk wat ik doe en is heel glad.
Ik zoek ook een goed hoesje. Voorheen wel goede ervaringen gehad met Nillkin.
Maar is het bij dit hoesje niet irritant om elke keer die lenscover er af te moeten halen om een foto te maken?

• Aggressor
Fonzerelli schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 22:09:
[...]

Ik zoek ook een goed hoesje. Voorheen wel goede ervaringen gehad met Nillkin.
Maar is het bij dit hoesje niet irritant om elke keer die lenscover er af te moeten halen om een foto te maken?
https://nl.aliexpress.com/item/1005012245958017.html

Misschien is dit iets?

Je hebt ook hoesjes met een soort protector op de camera(Alleen de lenzen zijn dan vrij)

Maar als er stof tussen komt heb je kans op krassen lees ik?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aggressor schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:06:
Daar zal hij ook wel 1699 zijn ....
Als je hem via oppo duitsland kunt kopen heb je toch een veel betere deal.

Tablet van 529 en hoesje van 55..
En 1599
Heb jij hem Duitsland gekocht? En dan Huifkarverzendservice oid? Of zijn er nog 'betere' of goedkopere alternatieven?

• 13art

13art

Moderator Mobile
cassiekai schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:42:
[...]

Jawel, is mij bekend. Mijn zoon die in Duitsland woont wilde hem wel voor mij bestellen. Misschien dat ik dit nog wel doe. Moet alleen zien hoe ik hem bij mij krijg want hij woont op 550km rijden. Volgens mij is de levertijd wel een dingetje.
Je zoon zou hem toch ook kunnen doorsturen naar NL voor je?

• Aggressor
13art schreef op zondag 10 mei 2026 @ 08:38:
[...]

Heb jij hem Duitsland gekocht? En dan Huifkarverzendservice oid? Of zijn er nog 'betere' of goedkopere alternatieven?
Via mobiel.nl

1477 icm hollands nieuwe abonnement. En dan 10 euro per maand voor het toestel

1477 -240 (om de pijn wat te verzachten) Inclusief lader en tablet

Eerste 12 maanden 6 euro. Plus 10 euro toestel (50gb min bel sms)

En ik had nog een code van 35 korting als je bij mobiel.nl een abonnement afsluit.

Ik heb ook gedacht aan duitsland..maar zit je weer met doorsturen eventueel garantie enz

[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 10-05-2026 12:31 ]

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 14:57
13art schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:29:
[...]

Je zoon zou hem toch ook kunnen doorsturen naar NL voor je?
MIjn zoon had dit wel willen doen, maar de levertijd in Duitsland is nogal vaag. Het zou ergens in juni worden en dat duurt mij te lang. Garantie was mij ook niet duidelijk. In Duitsland zou ik 1599 kwijt zijn. Ik heb hem nu bij mobiel.nl besteld voor 1419 euro icm een abonnement van 25 euro p/m.

[ Voor 4% gewijzigd door cassiekai op 10-05-2026 10:57 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
cassiekai schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:55:
[...]

MIjn zoon had dit wel willen doen, maar de levertijd in Duitsland is nogal vaag. Het zou ergens in juni worden en dat duurt mij te lang. In Duitsland zou ik 1599 kwijt zijn. Ik heb hem nu bij mobiel.nl besteld voor 1419 euro icm een abonnement van 25 euro p/m.
Je zou natuurlijk de tablet kunnen verkopen waarmee de totaalprijs een stuk lager uit komt (heb zelf als een Samsung tablet dus zelf dat doen). Maar inderdaad levertijd is wel een dingetje

• Aggressor
@cassiekai welk abonnement heb jij als ik vragen mag?

• cassiekai
Aggressor schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:41:
@cassiekai welk abonnement heb jij als ik vragen mag?
Vodafone, alles onbeperkt. Ik heb het toestel volledig betaald.

[ Voor 8% gewijzigd door cassiekai op 10-05-2026 13:46 ]

• cassiekai
13art schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:57:
[...]

Je zou natuurlijk de tablet kunnen verkopen waarmee de totaalprijs een stuk lager uit komt (heb zelf als een Samsung tablet dus zelf dat doen). Maar inderdaad levertijd is wel een dingetje
Ik heb zelf een Tab s10 Ultra tablet dus heb ook geen tablet nodig. Die ik er nu bij krijg is niet veel soeps volgens mij. Kijk wel even wat ik ermee doe. Misschien wat voor mijn kleindochter.

• 13art

13art

Moderator Mobile
cassiekai schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:48:
[...]

Ik heb zelf een Tab s10 Ultra tablet dus heb ook geen tablet nodig. Die ik er nu bij krijg is niet veel soeps volgens mij. Kijk wel even wat ik ermee doe. Misschien wat voor mijn kleindochter.
Nee precies, daarom is die deal in Duitsland met een betere tablet + de 100 euro korting eigenlijk beter. Maar ja dat is lang wachten op het toestel plus gedoe om het naar NL te krijgen.

• cassiekai
13art schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:50:
[...]

Nee precies, daarom is die deal in Duitsland met een betere tablet + de 100 euro korting eigenlijk beter. Maar ja dat is lang wachten op het toestel plus gedoe om het naar NL te krijgen.
Yep, en mocht er wat mis zijn met het toestel dan zou het mogelijk ook een dingetje kunnen worden. Ik lees zo links en rechts soms toch wel wat mindere verhalen over Oppo. Zijn natuurlijk nog vrij klein in de EU.

• 13art

13art

Moderator Mobile
cassiekai schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:54:
[...]

Yep, en mocht er wat mis zijn met het toestel dan zou het mogelijk ook een dingetje kunnen worden. Ik lees zo links en rechts soms toch wel wat mindere verhalen over Oppo. Zijn natuurlijk nog vrij klein in de EU.
Ja dat was wel iets wat ik me nog afvroeg en nog niet in verdiept had. Als de telefoon in DE gekocht wordt, kan je dan wel voor reparatie in NL terecht?

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:22
Heeft iemand al geprobeerd de tablet en lader te bestellen die je de ultra krijgt? Ik probeerde het gisteren en toen kreeg ik de melding dat ze niet beschikbaar waren?

• Aggressor
Met hoesjes moet je wel oppassen.

De umber model (zwart) is wat dikker door het leer?

• st1v xtr1m
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 23:07
rsint schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:48:
Heeft iemand al geprobeerd de tablet en lader te bestellen die je de ultra krijgt? Ik probeerde het gisteren en toen kreeg ik de melding dat ze niet beschikbaar waren?
Waar doe je dat? Ik kan het niet finden on the X9 Ultra pagina...

https://oppo-nederland.store/en/products/oppo-find-x9-ultra-5g

• st1v xtr1m
Gefonden.

Ook hetzelfde
No gift stock available for this promotion right now.

• st1v xtr1m
Als ik een identiteitscontrole probeer uit te voeren in de Digid-app met X9 Ultra, krijg ik de melding "ID-controle niet mogelijk, apparaat voldoet niet aan de beveiligingsvereisten".

Is dit normaal voor Oppo-apparaten? Zo niet, hoe kan ik dit oplossen?

• rsint
Ja, hier liep ik ook tegen aan, Ik heb het nog niet op kunnen lossen. Ik las dat je een certificaat van logius moet installeren maar dat heeft niet geholpen. Ik zie wel dat gebruikers van een Samsung A56 na een update in april hetzelfde probleem hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door rsint op 10-05-2026 20:55 ]

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 09:27
rsint schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:48:
Ja, hier liep ik ook tegen aan, Ik heb het nog niet op kunnen lossen. Ik las dat je een certificaat van logius moet installeren maar dat heeft niet geholpen. Ik zie wel dat gebruikers van een Samsung A56 na een update in april hetzelfde probleem hebben.
Balen man!
ik ben erg geintersseerd in de Ultra

Weet iemand of de Pro deze issue ook heeft?

• st1v xtr1m
JaySparda schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:28:
[...]

Balen man!
ik ben erg geintersseerd in de Ultra

Weet iemand of de Pro deze issue ook heeft?
Mijn vrouw kocht de Pro tegelijk met mij de Ultra en zij heeft hetzelfde probleem.

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:47
Heeft een update nodig, soms heb je dat met nieuwe telefoons. Dat de pro het heeft begrijp ik niet. Nooit last van gehad zelf.

• Aggressor
st1v xtr1m schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:08:
Als ik een identiteitscontrole probeer uit te voeren in de Digid-app met X9 Ultra, krijg ik de melding "ID-controle niet mogelijk, apparaat voldoet niet aan de beveiligingsvereisten".

Is dit normaal voor Oppo-apparaten? Zo niet, hoe kan ik dit oplossen?
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-a-series/a56-geen-id-check-mogelijk/td-p/14450092

Dit kwam ik tegen

• cassiekai
Zou niet zo mooi zijn als DigiD niet gaat werken op de Oppo. Ik gebruk deze zeer regelmatig om mijn mobiel. Maar even afwachten of dit opgelost gaat worden.

• st1v xtr1m
Ik heb het net even nagekeken en het lijkt erop dat Digid helemaal offline is? Mogelijk komt er een upgrade aan? :D

• Cursed Guardian
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:35
Ik heb de DigiD app wel op mijn Find X9 Pro kunnen activeren anderhalve maand geleden maar krijg nu een "DigiD app temporarily unavailable" melding, de app is up-to-date.

Volgens DigiD status is er niks aan de hand. :D

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:07

WhateverSuitsU

PSN: WhateverSuitsU

Topicstarter
DigiD heeft altijd gewerkt op mijn Pro. Sinds vandaag kan ik inderdaad ook niet meer inloggen. CJIB site geeft wel aan dat er een storing is. Alleen inloggen in de DigiD app geeft bij mij de melding dat ik geen internet heb...probleem zal wel ergens anders zitten dan Oppo zelf.

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:07
Hier exact hetzelfde. X9 Pro gebruiker waar DigiD heeft gewerkt, tot vandaag kennelijk.

• st1v xtr1m
Let op: de Digid-app werkte wel voor mij met X9U, maar het probleem was dat ik geen identiteitsverificatie (via rijbewijs) kon toevoegen.

• Cursed Guardian
Tweakers benoemd net een DigiD storing :D

DigiD lijdt onder storing: gebruikers kunnen niet inloggen

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• st1v xtr1m
Interessante update over DigiD op OnePlus-telefoons. Nu DigiD weer online is, heb ik een aantal dingen kunnen testen.

Mijn DigiD-account was eerder al geverifieerd met een identiteitsbewijs op mijn vorige Samsung-toestel. De DigiD-app op mijn X9U heeft nog steeds een groen vinkje voor identiteitsverificatie en ik kan normaal inloggen.

Het DigiD-account van mijn vrouw was NIET geverifieerd met een identiteitsbewijs, en de DigiD-app op haar X9 Pro staat standaard geen identiteitsverificatie toe (zoals gisteren al gemeld). Maar, en dit is vreemd, als ze probeert in te loggen op een plek waar DigiD met identiteitsverificatie vereist is (bijvoorbeeld het MyOLVG-ziekenhuissysteem), slaat de DigiD-app blijkbaar direct het scherm 'rijbewijs registreren' over en omzeilt de beveiligingsbeperking. Ze kon haar rijbewijs registreren en nu is haar DigiD-account ook geverifieerd met een identiteitsbewijs.

Vreemd, en mogelijk een bug in de DigiD-app, maar het werkte voor haar en nu werkt haar DigiD-app weer volledig op haar Oppo X9 Pro.

Een kleine update: het lijkt erop dat de DigiD-account van mijn vrouw OOK al eerder geverifieerd was op haar oude Samsung, maar dat is niet overgezet naar DigiD op haar Oppo.

Nu vraag ik me af of dat bij mij (Samsung -> Oppo) per ongeluk is gebeurd, of dat dit mogelijk een gevolg is van de DigiD-storing van gisteren...

[ Voor 13% gewijzigd door st1v xtr1m op 12-05-2026 10:38 ]

• st1v xtr1m
rsint schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:48:
Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd en nu is het gelukt.

• rsint
st1v xtr1m schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:53:
[...]

Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd en nu is het gelukt.
Ja, het is mij zojuist ook gelukt. Wat heb jij als bewijs voor je serial geupload? Ik heb gewoon een foto van de doos met het nummer erop gestuurd.

• st1v xtr1m
rsint schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:11:
[...]

Ja, het is mij zojuist ook gelukt. Wat heb jij als bewijs voor je serial geupload? Ik heb gewoon een foto van de doos met het nummer erop gestuurd.
Ja, hetzelfde.

• 1993jjohan
Belsimpel heeft de ultra nu voor 1549. Maar ook de 1tb variant voor 1999. Zal dat dan wel de Europese versie zijn die ze verkopen?

• st1v xtr1m
Er bestaat geen Europese versie met 1 TB.

• cassiekai
Ik heb de mijne ook binnen. Moet nog beginnen met ingebruik nemen. Heb nooit zoveel haast. Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

• rsint
Welk hoesje hebben jullie erbij. Ik heb nu de officiële van oppo,past goed maar geeft niet heel veel bescherming voor mijn gevoel.

• cassiekai
rsint schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:48:
Welk hoesje hebben jullie erbij. Ik heb nu de officiële van oppo,past goed maar geeft niet heel veel bescherming voor mijn gevoel.
Die krijg ik morgen binnen en wat om de camera's te beschermen. Wil in eerste instantie toch wat hebben. Op Amazon Duitsland hebben we wat meer keuze. Ga daar nog kijken en natuurlijk bij de Chinese shops.

• Aggressor
rsint schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:48:
Welk hoesje heb je? de amarid?

Ik krijg deze volgende week binnen https://www.oppo.com/de/product/oppo-find-x9-ultra-quicksand-shimmer-magnetic-case.P.P1100335
Welke kleur telefoon heb je? Je moet specifiek hoesjes hebben voor de zwarte variant..

• rsint
ja, de aramid. Die is veel opener aan de zijkant. Is wel bruibaar voor beide kleurvarianten omdat er een inlay inzit die je er uit kan halen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rGovciZCIjB24dcVEjUcg_YQSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnApFIjW2g1zZp8J1JFSnfoF.jpg?f=fotoalbum_large

• st1v xtr1m
cassiekai schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:04:
Ik heb de mijne ook binnen. Moet nog beginnen met ingebruik nemen. Heb nooit zoveel haast. Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?
Mij post op reddit: https://www.reddit.com/r/Oppo/comments/1tb05od/i_had_some_concerns_about_x9_ultra_battery/

Een paar dagen later - ik ben er nog steeds dol op, de batterijduur is nog steeds geweldig. Ik laad hem niet meer 's nachts op, maar af en toe een uurtje en dan gaat de batterij 1,5 tot 2 dagen mee. Net zoals ik ben overgestapt op het opladen van mijn smartwatch toen ik de OnePlus Watch 2 kocht, die een batterijduur van 5 dagen heeft.

Ik wacht nog steeds op mijn hoesje, ik heb het besteld via AliExpress. Er is nu veel meer keuze op Amazon.nl en Amazon.de. Ik ga daar kijken als mijn huidige hoesje niet bevalt.

• rsint
st1v xtr1m schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 00:10:
[...]

Mij post op reddit: https://www.reddit.com/r/Oppo/comments/1tb05od/i_had_some_concerns_about_x9_ultra_battery/

Een paar dagen later - ik ben er nog steeds dol op, de batterijduur is nog steeds geweldig. Ik laad hem niet meer 's nachts op, maar af en toe een uurtje en dan gaat de batterij 1,5 tot 2 dagen mee. Net zoals ik ben overgestapt op het opladen van mijn smartwatch toen ik de OnePlus Watch 2 kocht, die een batterijduur van 5 dagen heeft.

Ik wacht nog steeds op mijn hoesje, ik heb het besteld via AliExpress. Er is nu veel meer keuze op Amazon.nl en Amazon.de. Ik ga daar kijken als mijn huidige hoesje niet bevalt.
welke versie heb je? de oranje of de zwarte? en welk hoesje heb je besteld?

• cassiekai
st1v xtr1m schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 00:10:
[...]

Top, heb ik gelezen👍. Ik heb gisterenavond laat op Amazon(NL) nog snel een case besteld. Er staan er idd heel wat meer op. De orignele van aramid heb ik er nu omheen zitten. Best wel mooi, maar weinig bescherming en een vlekken magneet. Had dit kunnen weten want heb voor mijn S24 ultra 1 van het merk Mous gekocht en die zag er altijd vettig uit. Ik vind de alu ring op de Oppo aramid case er ook goedkoop uitzien. Ik had een ribbel in de rand gemaakt. Dan lijkt het net of je eraan kunt draaien en ziet er sjiek uit.

Het is nog niet zo druk in dit topic. Denk dat het toestel niet echt veel verkocht wordt. Heeft waarschijnlijk met de huidige prijs te maken en dat Oppo vrij onbekend is. Ik heb er in ieder geval tot nu toe geen spijt van. Het OS vind ik tot nu toe ook niet verkeerd en vrij makkelijk te doorgronden. Moet nog wel veel ontdekken.

[ Voor 10% gewijzigd door cassiekai op 16-05-2026 14:21 ]

• Aggressor
X9 Ultra komt met een screenprotector erop geplakt toch?

Laten jullie deze zitten of vervang je hem voor een glazen protector?

• cassiekai
Aggressor schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:26:
X9 Ultra komt met een screenprotector erop geplakt toch?

Laten jullie deze zitten of vervang je hem voor een glazen protector?
Yep, zit een screenprotector op en ik laat deze nog even zitten. Ik ga wel binnenkort 1 van glas kopen. Voor het camera eiland heb ik vandaag binnen gekregen.

• Aggressor
Welke heb je van de camera eiland?

• rsint
cassiekai schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:17:
[...]

Top, heb ik gelezen👍. Ik heb gisterenavond laat op Amazon(NL) nog snel een case besteld. Er staan er idd heel wat meer op. De orignele van aramid heb ik er nu omheen zitten. Best wel mooi, maar weinig bescherming en een vlekken magneet. Had dit kunnen weten want heb voor mijn S24 ultra 1 van het merk Mous gekocht en die zag er altijd vettig uit. Ik vind de alu ring op de Oppo aramid case er ook goedkoop uitzien. Ik had een ribbel in de rand gemaakt. Dan lijkt het net of je eraan kunt draaien en ziet er sjiek uit.

Het is nog niet zo druk in dit topic. Denk dat het toestel niet echt veel verkocht wordt. Heeft waarschijnlijk met de huidige prijs te maken en dat Oppo vrij onbekend is. Ik heb er in ieder geval tot nu toe geen spijt van. Het OS vind ik tot nu toe ook niet verkeerd en vrij makkelijk te doorgronden. Moet nog wel veel ontdekken.
welke heb je besteld? Ik begrijp dat niet alle cases werken met de Tundra Umbre versie.

• st1v xtr1m
rsint schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:40:
[...]

welke versie heb je? de oranje of de zwarte? en welk hoesje heb je besteld?
Ik heb er een paar besteld, sommige via AliExpress en een paar vandaag via Amazon.

https://nl.aliexpress.com/item/1005012149261818.html

https://www.amazon.nl/dp/B0GVMTXXBX

https://www.amazon.nl/dp/B0GRJ69PC8?th=1

• rsint
Dit is wel grappig. Blijkbaar past en werkt de Xiaomi cameragrip (van de 15 ultra denk ik) met de Oppo ultra. https://www.reddit.com/r/Oppo/comments/1teprf9/oppo_x9_ultra_works_with_xiaomi_15u_camera_kit/

[ Voor 4% gewijzigd door rsint op 16-05-2026 22:14 ]

• cassiekai
rsint schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:47:
[...]

welke heb je besteld? Ik begrijp dat niet alle cases werken met de Tundra Umbre versie.
Ik heb deze erbij besteld: Beschermhoesje voor OPPO Find X9 Ultra, magnetische 360° draaibare ring, krasbestendig, schokbestendig, beschermhoes, zwart https://amzn.eu/d/01FcBstw

Voor het camera eiland deze: https://amzn.eu/d/0d2z9IBO. Weet alleen niet of de foto's er minder door worden🤔.

[ Voor 15% gewijzigd door cassiekai op 17-05-2026 10:59 ]

• rsint
cassiekai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:57:
[...]

Ik heb deze erbij besteld: Beschermhoesje voor OPPO Find X9 Ultra, magnetische 360° draaibare ring, krasbestendig, schokbestendig, beschermhoes, zwart https://amzn.eu/d/01FcBstw

Voor het camera eiland deze: https://amzn.eu/d/0d2z9IBO. Weet alleen niet of de foto's er minder door worden🤔.
Dan heb jij de oranje versie van de Oppo zeker? Deze is helaas niet compatibel met de donkere versie

• cassiekai
rsint schreef op zondag 17 mei 2026 @ 11:10:
[...]

Dan heb jij de oranje versie van de Oppo zeker? Deze is helaas niet compatibel met de donkere versie
Nope, de Tundra versie. Snap ook even niet wat je bedoelt.

• rsint
cassiekai schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:42:
[...]

Nope, de Tundra versie. Snap ook even niet wat je bedoelt.
Als je naar beneden scrollt op de pagina van dat hoesje zie je dit. Dat komt doordat de Tundra versie net even dikker is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc-q1yb3lJBXtdsPEOZRlKBI4wI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CQ63BcI23pLPl8YDaD1luVIm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door rsint op 17-05-2026 17:37 ]

• Aggressor
Ja wel balen dat er zo weinig hoesjes geschikt zijn....

Zijn er überhaupt wel geschikte hoesjes?

• st1v xtr1m
Op Reddit wordt Nillkin genoemd als een degelijk merk dat hoesjes maakt voor Oppo-telefoons.

• Aggressor
st1v xtr1m schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:04:
Op Reddit wordt Nillkin genoemd als een degelijk merk dat hoesjes maakt voor Oppo-telefoons.
Ka maar deze zijn volgens mij ook niet voor de zwarte variant.

• st1v xtr1m
Ik heb deze net ontvangen en hij ziet er mooi uit en voelt prettig aan. Hij past goed op de zwarte model, met mooie opstaande randen aan de voorkant. De draaibare magneetstandaard aan de achterkant voelt stevig aan - ik was bang dat hij fragiel zou zijn.

https://www.amazon.nl/dp/B0GVMTXXBX?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title

• rsint
ik vind vooral die zwarte camera cover zo lelijk bij dit soort hoesjes. Ik vraag me af of daar geen broekzaktroep tussen gaat zitten "grinden".

• Aggressor
rsint schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:19:
ik vind vooral die zwarte camera cover zo lelijk bij dit soort hoesjes. Ik vraag me af of daar geen broekzaktroep tussen gaat zitten "grinden".
Als ik reddit moet geloven dan wel...

Ik heb nu het oringle hoesje uit Duitsland binnen.

https://www.oppo.com/de/p...-magnetic-case.P.P1100335

• rsint
Aggressor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:59:
[...]

Als ik reddit moet geloven dan wel...

Ik heb nu het oringle hoesje uit Duitsland binnen.

https://www.oppo.com/de/p...-magnetic-case.P.P1100335
Hoe heb je die besteld? Ze leveren niet naar NL toch?

• Aggressor
rsint schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:10:
[...]

Hoe heb je die besteld? Ze leveren niet naar NL toch?
Naar mailboxde. Hun sturen het weer door naar jou. (Was iets van 11 euro)

Dit hiesje is tenminste geschikt voor de umber versie. (Zit een inlay in wat je eruit kunt halen)

• rsint
Aggressor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:14:
[...]

Dit hiesje is tenminste geschikt voor de umber versie. (Zit een inlay in wat je eruit kunt halen)
en? Hoe bevalt deze?

• Aggressor
Weekend ga ik alles instellen

• Fonzerelli
Heb de Ultra nu iets meer dan een week, en moet zeggen dat het een fijn ding is!

Had als eerst een Abeel Hybrid case met een losse ringstand van Nillkin. Vond die losse stand bij nader inzien toch niet zo handig. De kwaliteit van het hoesje viel ook wat tegen. Het was na een paar dagen al ingedeukt en je zag de vorm van de ringstand al helemaal zitten. Ook is het camera-eiland niet beschermd en heb wel het idee dat het kwetsbaar is door het glas (zag ook wat verhalen op Reddit dat het glas snel zou breken).

Nu voor de Xundd case gegaan (met magnetic ringstand). Case bevalt tot nu toe super.
Past ook goed op de Tundra Umber-versie! Deze geeft wel het gevoel dat hij beter beschermd is (vooral het camera-eiland).
Van zo'n camera-cover moet je wel houden. Ik vind het bij deze iig prima staan. De ringstand klapt goed dicht. Wel het idee dat je hier wat voorzichtig mee moet zijn omdat het natuurlijk vrij dun is. Maar deze blijft er dus voorlopig op zitten 🙂.

Verder nog een tempered glass met anti-reflectie besteld van Blueo op Giztop. Iemand ervaring met dit merk/tempered glass?

Verder zoek ik een goede draadloze oplader voor op mijn nachtkastje (liefst met een extra usb-poort). Iemand een tip?
Een mat gaat denk ik niet werken met dat grote camera-eiland.

• 1993jjohan
Er is zojuist een update genomen voor de 9 pro ieder geval. Ook wat visuele ui elementen zijn net wat anders. En de camera app heeft een flinke update gekregen. Of de kwaliteit van de fotos ook beter is heb ik niet geprobeerd.

• Aggressor
@Fonzerelli nu geeft je camera eiland een veilig gevoel, tot er stof of ander spul tussen komt.

• Fonzerelli
Aggressor schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 14:21:
@Fonzerelli nu geeft je camera eiland een veilig gevoel, tot er stof of ander spul tussen komt.
Ach ja, alles heeft zo z'n voor- en nadelen.
Ik heb op Reddit ook gebarsten camera-eilanden gezien van mensen die er naar eigen zeggen niets bijzonders mee deden, terwijl het toestel gewoon in hun broekzak zat.
Krassen kunnen ook ontstaan als een toestel zonder bescherming ergens langs schuurt. Als het toestel valt of ergens tegenaan stoot, denk ik dat die cover wel zal helpen.
Er zal inderdaad wel stof en zo tussen komen, maar je moet het af en toe gewoon schoonmaken. Dat geldt eigenlijk zowel met als zonder camera-cover.

• Cursed Guardian
1993jjohan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:51:
Er is zojuist een update genomen voor de 9 pro ieder geval. Ook wat visuele ui elementen zijn net wat anders. En de camera app heeft een flinke update gekregen. Of de kwaliteit van de fotos ook beter is heb ik niet geprobeerd.
Ik zie nog geen update klaarstaan op mijn X9 Pro.

Weet iemand of de updates een beetje consistent binnenkomen?
Ik heb de mijne vanaf eind maart maar die zit nog steeds op versie CPH2791_16.0.5.701(EX01B40P02) met de maart security patch.
Beetje op het web gezocht, heb het gevoel dat Europa wat achterloopt in het uitrol proces. Weet ook niet of providers hier een rol in spelen.

• Fonzerelli
Is dit 16.1?
Nog niks op de Ultra hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Fonzerelli op 21-05-2026 16:02 ]

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:29
Cursed Guardian schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:12:
[...]

Ik heb de mijne vanaf eind maart maar die zit nog steeds op versie CPH2791_16.0.5.701(EX01B40P02) met de maart security patch.
Beetje op het web gezocht, heb het gevoel dat Europa wat achterloopt in het uitrol proces. Weet ook niet of providers hier een rol in spelen.
Je kan altijd de beta checken of het installeren en handmatig installeren met de app OS Updater

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:12
Ik heb nog geen update binnen. Heb je de globale versie, of de chinese?

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:49
Fonzerelli schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:01:
[...]

Is dit 16.1?
Nog niks op de Ultra hier.
16.07.205. Ik heb hem zelf via OS Updater lokaal geïnstalleerd.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:51

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Cursed Guardian schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:12:
[...]

OPPO is imho erg consistent met uitbrengen van updates. Uitrol zal ongetwijfeld gefaseerd gaan om netwerk/server spikes te voorkomen

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• rsint
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDSIvX5TXCKuO3lMjoX5DXQ40cE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/meL6RqJ14uEY91Namr1y0hgX.jpg?f=fotoalbum_large

Krijg hem net binnen via de reguliere manier, dus de uitrol is hier ook begonnen.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Gisteren de x9 pro besteld. De maat was vol qua batterij van de Pixel 7pro. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog binnen :o

Ik ben erg benieuwd!

• rsint
vinpower schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 08:06:
Gisteren de x9 pro besteld. De maat was vol qua batterij van de Pixel 7pro. Hopelijk krijg ik hem vandaag nog binnen :o

Ik ben erg benieuwd!
De ultra heeft voor mij al een enorme accuduur. Ik haal lachend de twee dagen met 15% aan het einde van de dag. De pro heeft nog eens 500 mAh meer.

• Cursed Guardian

Ik ben erg benieuwd!
Ga je geen spijt van krijgen! En zoals @rsint al aangeeft, de batterijduur is top. Op rustige dagen zoals werkdagen gaat mijn X9 Pro zelfs 3 dagen mee op één lading.

@Jotyjo , dank voor de tip. Ik heb besloten toch op de reguliere release te wachten.

@FooLsKi , dat is goed om te horen. Ik kom van een Samsung (S23+) af dus was maandelijkse updates gewend.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:29
Cursed Guardian schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:49:
@Jotyjo , dank voor de tip. Ik heb besloten toch op de reguliere release te wachten
Is helemaal goed! Uiteindelijk komt de update vanzelf :3

• cassiekai
Gebruiken jullie de screenprotector die erop zit bij levering of hebben jullie al een andere geplaatst? Zo ja, welke? Die er standeerd op zit is wel een vlekken(vette vingers) magneet.

• Wes1987
cassiekai schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:33:
Gebruiken jullie de screenprotector die erop zit bij levering of hebben jullie al een andere geplaatst? Zo ja, welke? Die er standeerd op zit is wel een vlekken(vette vingers) magneet.
Ik heb ongeveer 5 maanden met de screenprotector die uit de doos mee kwam gedaan. Daarna een glazen screenprotector geplakt, maar daar zat snel een barst in. Dus nu weer een folie besteld online. Bevalt prima (9 pro)

• st1v xtr1m
cassiekai schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 19:33:
Opnieuw, volgens aanbevelingen op Reddit (/r/oppo), zeggen ze dat de beste screenprotectors voor Oppo van het merk SmartDevil zijn en te vinden zijn op AliExpress.

Ze zijn duur, maar ik heb er een besteld op basis van de vele aanbevelingen en mijn ervaring met slechte screenprotectors. Bovendien maakt Spigen nog geen screenprotectors voor Oppo, dus als je kwaliteit wilt, moet je betalen, zelfs op AliExpress.

Ik heb hem een ​​paar dagen geleden ontvangen voor mijn X9 Ultra en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Hij wordt geleverd in een stevige kartonnen doos, waardoor hij supergemakkelijk te installeren is zonder problemen met de uitlijning. Ik had slechts twee kleine luchtbelletjes die ik binnen een paar minuten kon verwijderen.

Hij is veel beter dan de voorgeïnstalleerde screenprotector, die inderdaad enorm veel stof aantrekt en ook ruw is aan de randen. Deze heeft geen van die problemen en glijdt ook nog eens heel soepel over het scherm.

Het enige wat me opviel, is dat de vingerafdrukscanner nu IETS minder betrouwbaar is, maar niet zo erg dat ik mijn vingers opnieuw wil registreren. Ik weet zeker dat dat het probleem daarmee wel oplost.

Zeker een aanrader, hier is de link naar het product dat ik besteld heb: https://nl.aliexpress.com/item/1005012181063489.html

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:50
Wes1987 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:46:
[...]

Ik heb ongeveer 5 maanden met de screenprotector die uit de doos mee kwam gedaan. Daarna een glazen screenprotector geplakt, maar daar zat snel een barst in. Dus nu weer een folie besteld online. Bevalt prima (9 pro)
Welke folie heb je besteld als ik vragen mag?

• Wes1987

• vinpower

Ik ben erg benieuwd!
Nu een paar daagjes mee aan het spelen. Wat een ding de pro! Lekkere batterij, veel details in de foto. Dat zal bij de Ultra nog meer zijn _/-\o_

Alleen 1 nadeeltje wat ik niet opgelost krijg, en dat is dat ik Outlook heb ik de werkomgeving en dat ik jammer genoeg niet de Outlook calendar als een widget kan toevoegen aan mijn homescreen.. :-(

• rsint
vinpower schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:14:
[...]

Nu een paar daagjes mee aan het spelen. Wat een ding de pro! Lekkere batterij, veel details in de foto. Dat zal bij de Ultra nog meer zijn _/-\o_

Alleen 1 nadeeltje wat ik niet opgelost krijg, en dat is dat ik Outlook heb ik de werkomgeving en dat ik jammer genoeg niet de Outlook calendar als een widget kan toevoegen aan mijn homescreen.. :-(
Ik vond dit:

1. Are you using a Work Profile?

If your Outlook is managed by your company (an IT Work Profile) and the widget is missing from the list, the ColorOS Shelf app is likely hiding it.

The Fix: Go to Settings > Apps > App Management. Tap the three dots in the top right and select Show System Apps. Search for Shelf, select it, and tap Disable. Go back to your home screen, and your work widgets will now appear in the list. You can re-enable Shelf afterward if you use it.

• vinpower
rsint schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:06:
[...]

Ik vond dit:

1. Are you using a Work Profile?

If your Outlook is managed by your company (an IT Work Profile) and the widget is missing from the list, the ColorOS Shelf app is likely hiding it.

The Fix: Go to Settings > Apps > App Management. Tap the three dots in the top right and select Show System Apps. Search for Shelf, select it, and tap Disable. Go back to your home screen, and your work widgets will now appear in the list. You can re-enable Shelf afterward if you use it.
Topper ik kwam alleen maar met Google/Gemini uit op dat IT het blokkeert om widgets te gebruiken vanwege veiligheidsredenen. Maar dit heeft het opgelost. Wel grappig, er zijn ontzettend veel widgets bijgekomen waar ik nu uit kan kiezen!

• rsint
vinpower schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 07:59:
[...]

Topper ik kwam alleen maar met Google/Gemini uit op dat IT het blokkeert om widgets te gebruiken vanwege veiligheidsredenen. Maar dit heeft het opgelost. Wel grappig, er zijn ontzettend veel widgets bijgekomen waar ik nu uit kan kiezen!
Ja, dat viel mij ook al op. Ik denk dat ik dit ook fijner vindt werken dan die lijst zonder voorbeelden.

• rsint
Aggressor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:14:
[...]

Ik ben dat nu ook aan het proberen maar ik snap niet helemaal wat ik waar moet invullen?

Waar heb jij je id ingevuld die je van mailboxde krijgt en wat heb je met telefoonnummer gedaan?

• Aggressor
rsint schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:53:
[...]

Ik ben dat nu ook aan het proberen maar ik snap niet helemaal wat ik waar moet invullen?

Waar heb jij je id ingevuld die je van mailboxde krijgt en wat heb je met telefoonnummer gedaan?
Thank you for your email.

Please, put your name in the First name field, your surname in the Last name field and the Mailboxde.com GmbH, your ID XXXXX in the "Wohnung, Suite, Gebaude" field.

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:07
Gisteren even bij Coolblue gepasseerd en ik zag dat de Oppo Find X9 Ultra er nu ook lag.

Yaha!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste