• Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Nu online
Jotyjo schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:58:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb 16.0.10.500 als laatste update. Al heeft India voor de OnePlus 15 nog geen 16.0.10.501 (zover ik weet)
Enkel voor OnePlus en niet voor oppo

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 21:49

Deathchant

Don't intend. Do!

Jotyjo schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:58:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb 16.0.10.500 als laatste update. Al heeft India voor de OnePlus 15 nog geen 16.0.10.501 (zover ik weet)
Nog effe wachten op een nieuwe update dus. Op zich wil ik dat wel, want ik vind, en dat is mijn persoonlijke mening, dat een telefoonfabrikant enkele apps toch wel uit eigen fabriek moet hebben en niet afhankelijk moet zijn van google. Uiteraard kan een klant zelf kiezen welke app te installeren vanuit de playstore. Maar dialer/clock/contacts/Gallery/camera/recorder/notes vind ik toch wel apps die een fabrikant zelf moet aanbieden, het liefste natuurlijk los te downloaden en niet onderdeel te maken van het OS.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13:03
Deathchant schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:07:
[...]

Nog effe wachten op een nieuwe update dus. Op zich wil ik dat wel, want ik vind, en dat is mijn persoonlijke mening, dat een telefoonfabrikant enkele apps toch wel uit eigen fabriek moet hebben en niet afhankelijk moet zijn van google. Uiteraard kan een klant zelf kiezen welke app te installeren vanuit de playstore. Maar dialer/clock/contacts/Gallery/camera/recorder/notes vind ik toch wel apps die een fabrikant zelf moet aanbieden, het liefste natuurlijk los te downloaden en niet onderdeel te maken van het OS.
Mij maakt het minder uit, maar het is goed als een fabrikant de keuze geeft om hun eigen apps te gebruiken of die van Google. De van OnePlus dialer lijkt extra opties te hebben, wat altijd nice is

• DF92
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07:20
Vraag over de x9 ultra, als ik de pro video modus gebruik met de 1x lens trilt het beeld best wel. OIS aan of uit zetten lijkt niet (veel) uit te maken. Met de 3X en 10X lens zie ik wel verschil als ik OIS uit of aan zet. De normale video modus heeft heeft hier geen last van want zie zoomt iets in standaard om ook zo een stabiel beeld te krijgen.

Geen idee of dit vanaf het begin zo is en met de black magic camera app als ik de 1x lens forceer en stabilisation uit heb ik het probleem ook niet.

Had al even gegoogled maar dan kom je bij van alles en nog wat, tot kapotte OIS of dat het juist de bedoeling is maar dat lijkt mij niet.

Iemand die dat eens zou kunnen testen in de pro video modus?
edit:
Nog even zitten testen in de master mode voor foto's, daar lijkt het wel gewoon stabiel met de 1x lens... Als iemand het zou kunnen bevestigen graag. Helaas toch een keer laten vallen al....

[ Voor 13% gewijzigd door DF92 op 13-09-2026 19:48 ]

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Hallo allemaal,

Hoe is jullie ervaring met de Oppo Find X9 Pro? Zit nu met een Pixel 7 Pro, maar ben niet onder de indruk van de Pixel 11. Dus ben verder aan het kijken en kwam toen bij deze uit. Ben alleen nog wat huiverig voor Color os. Updatebeleid lijkt wel positief?

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:27
B-Art schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:03:
Hallo allemaal,

Hoe is jullie ervaring met de Oppo Find X9 Pro? Zit nu met een Pixel 7 Pro, maar ben niet onder de indruk van de Pixel 11. Dus ben verder aan het kijken en kwam toen bij deze uit. Ben alleen nog wat huiverig voor Color os. Updatebeleid lijkt wel positief?
Mijn persoonlijke ervaring is gewoon goed.

Ik had een pixel 10 pro XL, ben overgestapt naar een Oneplus 15 omdat ik af en toe graag game en vond de batterij van de Pixel ronduit ondermaats.

De Oneplus was fantastisch op elk vlak, snelheid, batterij en Oxygen OS ( Color OS ) werkte gewoon goed, snel en veel costumize instellingen.

Maar ik ergerde mij aan de ondermaatse camera, ik ben geen Instagram fotograaf of wat dan ook maar vond mooie pics belangrijk.

Toen heb ik een S26 Ultra gekocht maar dat ding was enorm groot en lomp, batterij was ok maar weer een stap terug dus maar een poging gemaakt op tweakers en een ruil gemaakt voor een Find X9 Pro.

Nu twee maanden verder ben ik nog steeds zeer blij met de ruil, snelheid, fantastische batterij zoals de Oneplus 15, prachtige foto's en Color OS is eigenlijk identiek aan Oxygen OS.

Over Color OS moet je je niet teveel zorgen maken, er zijn apps meegeleverd zoals Linkedin etc... Maar die kan je gewoon verwijderen.

Verder is het allemaal ordelijk en vindt je alles makkelijk terug, de instellingen zijn duidelijk en uitgebreid.

Ik hoop dat mijn 2cent ervaring je kan helpen.

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:50
B-Art schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:03:
Hallo allemaal,

Echt een verademing. Ik kom van de pixel 9pro af en werd gek van die slechte accuduur. Nu helemaal blij en ook het os is top. Daar was ik ook huiverig voor. Alleen de fotos met slecht licht zijn echt ondermaats. Ook met de pro instellingen kom ik er nog niet helemaal uit. Het iets grotere formaat moest ik ook aan wennen maar dat is een paar dagen.

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:50
En de p9p nog kunnen verkopen voor 500 en een mooie tweede kans van CB gekocht die helemaal goed is dus niet gek veel bijgelegd.

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
LeStef schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:25:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring is gewoon goed.

Ik had een pixel 10 pro XL, ben overgestapt naar een Oneplus 15 omdat ik af en toe graag game en vond de batterij van de Pixel ronduit ondermaats.

De Oneplus was fantastisch op elk vlak, snelheid, batterij en Oxygen OS ( Color OS ) werkte gewoon goed, snel en veel costumize instellingen.

Maar ik ergerde mij aan de ondermaatse camera, ik ben geen Instagram fotograaf of wat dan ook maar vond mooie pics belangrijk.

Toen heb ik een S26 Ultra gekocht maar dat ding was enorm groot en lomp, batterij was ok maar weer een stap terug dus maar een poging gemaakt op tweakers en een ruil gemaakt voor een Find X9 Pro.

Nu twee maanden verder ben ik nog steeds zeer blij met de ruil, snelheid, fantastische batterij zoals de Oneplus 15, prachtige foto's en Color OS is eigenlijk identiek aan Oxygen OS.

Over Color OS moet je je niet teveel zorgen maken, er zijn apps meegeleverd zoals Linkedin etc... Maar die kan je gewoon verwijderen.

Verder is het allemaal ordelijk en vindt je alles makkelijk terug, de instellingen zijn duidelijk en uitgebreid.

Ik hoop dat mijn 2cent ervaring je kan helpen.
Dankje! Dit helpt zeker. Vroeger ook een OnePlus gehad, maar inderdaad de foto kwaliteit is altijd minder. En de accu van de pixels is voor mij ook een dealbreaker.

Goed om te horen dat Color OS fijn werkt. Jammer dat het zo op Apple lijkt, maar daar kan ik wel overheen stappen.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste