• Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:42
Jotyjo schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:58:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb 16.0.10.500 als laatste update. Al heeft India voor de OnePlus 15 nog geen 16.0.10.501 (zover ik weet)
Enkel voor OnePlus en niet voor oppo

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 19:31

Deathchant

Don't intend. Do!

Jotyjo schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 16:58:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik heb 16.0.10.500 als laatste update. Al heeft India voor de OnePlus 15 nog geen 16.0.10.501 (zover ik weet)
Nog effe wachten op een nieuwe update dus. Op zich wil ik dat wel, want ik vind, en dat is mijn persoonlijke mening, dat een telefoonfabrikant enkele apps toch wel uit eigen fabriek moet hebben en niet afhankelijk moet zijn van google. Uiteraard kan een klant zelf kiezen welke app te installeren vanuit de playstore. Maar dialer/clock/contacts/Gallery/camera/recorder/notes vind ik toch wel apps die een fabrikant zelf moet aanbieden, het liefste natuurlijk los te downloaden en niet onderdeel te maken van het OS.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:53
Deathchant schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 17:07:
[...]

Nog effe wachten op een nieuwe update dus. Op zich wil ik dat wel, want ik vind, en dat is mijn persoonlijke mening, dat een telefoonfabrikant enkele apps toch wel uit eigen fabriek moet hebben en niet afhankelijk moet zijn van google. Uiteraard kan een klant zelf kiezen welke app te installeren vanuit de playstore. Maar dialer/clock/contacts/Gallery/camera/recorder/notes vind ik toch wel apps die een fabrikant zelf moet aanbieden, het liefste natuurlijk los te downloaden en niet onderdeel te maken van het OS.
Mij maakt het minder uit, maar het is goed als een fabrikant de keuze geeft om hun eigen apps te gebruiken of die van Google. De van OnePlus dialer lijkt extra opties te hebben, wat altijd nice is

• DF92
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-09 12:18
Vraag over de x9 ultra, als ik de pro video modus gebruik met de 1x lens trilt het beeld best wel. OIS aan of uit zetten lijkt niet (veel) uit te maken. Met de 3X en 10X lens zie ik wel verschil als ik OIS uit of aan zet. De normale video modus heeft heeft hier geen last van want zie zoomt iets in standaard om ook zo een stabiel beeld te krijgen.

Geen idee of dit vanaf het begin zo is en met de black magic camera app als ik de 1x lens forceer en stabilisation uit heb ik het probleem ook niet.

Had al even gegoogled maar dan kom je bij van alles en nog wat, tot kapotte OIS of dat het juist de bedoeling is maar dat lijkt mij niet.

Iemand die dat eens zou kunnen testen in de pro video modus?
edit:
Nog even zitten testen in de master mode voor foto's, daar lijkt het wel gewoon stabiel met de 1x lens... Als iemand het zou kunnen bevestigen graag. Helaas toch een keer laten vallen al....

[ Voor 13% gewijzigd door DF92 op 13-09-2026 19:48 ]

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:11
Hallo allemaal,

Hoe is jullie ervaring met de Oppo Find X9 Pro? Zit nu met een Pixel 7 Pro, maar ben niet onder de indruk van de Pixel 11. Dus ben verder aan het kijken en kwam toen bij deze uit. Ben alleen nog wat huiverig voor Color os. Updatebeleid lijkt wel positief?

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:25
B-Art schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:03:
Hallo allemaal,

Hoe is jullie ervaring met de Oppo Find X9 Pro? Zit nu met een Pixel 7 Pro, maar ben niet onder de indruk van de Pixel 11. Dus ben verder aan het kijken en kwam toen bij deze uit. Ben alleen nog wat huiverig voor Color os. Updatebeleid lijkt wel positief?
Mijn persoonlijke ervaring is gewoon goed.

Ik had een pixel 10 pro XL, ben overgestapt naar een Oneplus 15 omdat ik af en toe graag game en vond de batterij van de Pixel ronduit ondermaats.

De Oneplus was fantastisch op elk vlak, snelheid, batterij en Oxygen OS ( Color OS ) werkte gewoon goed, snel en veel costumize instellingen.

Maar ik ergerde mij aan de ondermaatse camera, ik ben geen Instagram fotograaf of wat dan ook maar vond mooie pics belangrijk.

Toen heb ik een S26 Ultra gekocht maar dat ding was enorm groot en lomp, batterij was ok maar weer een stap terug dus maar een poging gemaakt op tweakers en een ruil gemaakt voor een Find X9 Pro.

Nu twee maanden verder ben ik nog steeds zeer blij met de ruil, snelheid, fantastische batterij zoals de Oneplus 15, prachtige foto's en Color OS is eigenlijk identiek aan Oxygen OS.

Over Color OS moet je je niet teveel zorgen maken, er zijn apps meegeleverd zoals Linkedin etc... Maar die kan je gewoon verwijderen.

Verder is het allemaal ordelijk en vindt je alles makkelijk terug, de instellingen zijn duidelijk en uitgebreid.

Ik hoop dat mijn 2cent ervaring je kan helpen.

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:39
B-Art schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:03:
Hallo allemaal,

Echt een verademing. Ik kom van de pixel 9pro af en werd gek van die slechte accuduur. Nu helemaal blij en ook het os is top. Daar was ik ook huiverig voor. Alleen de fotos met slecht licht zijn echt ondermaats. Ook met de pro instellingen kom ik er nog niet helemaal uit. Het iets grotere formaat moest ik ook aan wennen maar dat is een paar dagen.

• Fascinerend
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17:39
En de p9p nog kunnen verkopen voor 500 en een mooie tweede kans van CB gekocht die helemaal goed is dus niet gek veel bijgelegd.

• B-Art
LeStef schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:25:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring is gewoon goed.

Ik had een pixel 10 pro XL, ben overgestapt naar een Oneplus 15 omdat ik af en toe graag game en vond de batterij van de Pixel ronduit ondermaats.

De Oneplus was fantastisch op elk vlak, snelheid, batterij en Oxygen OS ( Color OS ) werkte gewoon goed, snel en veel costumize instellingen.

Maar ik ergerde mij aan de ondermaatse camera, ik ben geen Instagram fotograaf of wat dan ook maar vond mooie pics belangrijk.

Toen heb ik een S26 Ultra gekocht maar dat ding was enorm groot en lomp, batterij was ok maar weer een stap terug dus maar een poging gemaakt op tweakers en een ruil gemaakt voor een Find X9 Pro.

Nu twee maanden verder ben ik nog steeds zeer blij met de ruil, snelheid, fantastische batterij zoals de Oneplus 15, prachtige foto's en Color OS is eigenlijk identiek aan Oxygen OS.

Over Color OS moet je je niet teveel zorgen maken, er zijn apps meegeleverd zoals Linkedin etc... Maar die kan je gewoon verwijderen.

Verder is het allemaal ordelijk en vindt je alles makkelijk terug, de instellingen zijn duidelijk en uitgebreid.

Ik hoop dat mijn 2cent ervaring je kan helpen.
Dankje! Dit helpt zeker. Vroeger ook een OnePlus gehad, maar inderdaad de foto kwaliteit is altijd minder. En de accu van de pixels is voor mij ook een dealbreaker.

Goed om te horen dat Color OS fijn werkt. Jammer dat het zo op Apple lijkt, maar daar kan ik wel overheen stappen.

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:36
Fascinerend schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:48:
[...]

Echt een verademing. Ik kom van de pixel 9pro af en werd gek van die slechte accuduur. Nu helemaal blij en ook het os is top. Daar was ik ook huiverig voor. Alleen de fotos met slecht licht zijn echt ondermaats. Ook met de pro instellingen kom ik er nog niet helemaal uit. Het iets grotere formaat moest ik ook aan wennen maar dat is een paar dagen.
Fotos bij slecht licht ondermaats.... Niet bruikbaar of gewoon minder dan bij daglicht? Zijn die van de ultra beter dat je weet? Twijfel nl tussen die 2... Veel voors en tegens. Om gek van te worden

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:03

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik heb ook altijd pixels gehad, ik vind de Pixel UI fijner en de Pixel net wat meer premium qua look and feel. Mijn vrouw heeft een Pixel 11 Pro. Foto's zijn grauw op de Pixel vergeleken met mijn X9 Pro. Video is ook veel beter op de X9 Pro. Verder is de Pixel altijd een goed toestel voor foto's uiteraard. Alleen die accuduur, als je van een Pixel komt, dan is het verschil echt gigantisch.

• LeStef
wari42 schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:30:
[...]

Fotos bij slecht licht ondermaats.... Niet bruikbaar of gewoon minder dan bij daglicht? Zijn die van de ultra beter dat je weet? Twijfel nl tussen die 2... Veel voors en tegens. Om gek van te worden
Bwa slecht is subjectief, in Master mode kan je nog steeds zeer mooie foto's trekken bij slecht licht of in het donker hoor.

Voor mij persoonlijk is dit wel DE fotosmartphone van het moment naast de Ultra.

• Jotyjo
Vandaag de Oppo Bubble ontvangen! Heb de Chinese versie gekocht, want die is een stuk goedkoper :p. Werkt ook met de OnePlus 15

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAymRuEEXSSWTGRm2iN2miCN920=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yn5svZI2gztNALWBiwTCaHMV.jpg?f=fotoalbum_large

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 11:40
Ik heb een vreemde en goed reproduceerbare bug met Instagram op mijn telefoon en ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

Wanneer Instagram volledig is afgesloten en ik een nieuwe DM ontvang, krijg ik gewoon een notificatie. Als ik vervolgens op die notificatie tik om Instagram en het gesprek direct te openen, verdwijnen de nieuwste berichten uit het gesprek.

Doe ik precies hetzelfde, maar negeer ik de notificatie en open ik Instagram gewoon via het app-icoon, dan blijven de berichten wél gewoon zichtbaar. Ook wanneer ik daarna handmatig hetzelfde gesprek open, is er niets aan de hand.

Het probleem lijkt dus specifiek op te treden wanneer Instagram vanuit een DM-notificatie wordt geopend terwijl de app daarvoor volledig afgesloten was.

Voor de duidelijkheid: het gaat niet om disappearing messages, Vanish Mode of andere tijdgebonden berichten. De systeemdatum, tijd en tijdzone van mijn telefoon staan ook correct.

Het probleem is bij mij reproduceerbaar.

Zijn er hier meer mensen die dit gedrag bij Instagram hebben? En heeft iemand toevallig een oplossing of workaround gevonden, anders dan Instagram niet via de notificatie openen?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 00:03

• B-Art
Lijkt mij ook vrij overdreven, we gaan zien hoe de reviews zijn! Begreep dat alleen de X10 Pro Max naar Europa komt?

Zal wel een best prijskaartje aan komen te hangen 🤐

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:48
B-Art schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 22:11:
Lijkt mij ook vrij overdreven, we gaan zien hoe de reviews zijn! Begreep dat alleen de X10 Pro Max naar Europa komt?

Zal wel een best prijskaartje aan komen te hangen 🤐
Twee modellen (X10 en X10 Pro Max) komen naar Europa. De pre-orderactie (koop uw korting) is reeds live in de grotere buurlanden:

https://www.oppo.com/de/store/events/launch/find-x10-launch-event

Launch event is op 21 oktober (release dus eind oktober/begin november). Qua adviesprijs gaan we wellicht richting de €1500 (of meer) voor de X10 Pro Max variant.

Yaha!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:13
Zag ook al bij oppo.com/uk deals voorbij komen. Ben benieuwd wanneer oppo.com/nl met deals gaat komen.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 19:31

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat mij vooral opvalt, is dat Oppo nu door een 2e Pro-toestel in de Find X reeks te introduceren, het eerdere Pro model nu laat vervangen door de Pro Max en dus flink duurder maakt, en dus richting Ultra prijzen gaat. Dat betekent dat het nieuwe Pro-model dus minder wordt dan het oude Pro-model: kleinere camerasensoren en minder optische zoom.

Verder valt op dat de nieuwe Pro Max dus een IETSJE kleinere maincamerasensor heeft dan de oude Pro, maar dan wel 200MPix (en waarschijnlijk LOFIC, maar dat weet ik niet zeker):
Find X9 Pro: 50 MP, 1/1.28"
Find X10 Pro: 200 MP, 1/1.3"

Het kan aan mij liggen, maar ik zie zelf geen reden om een Find X10 Pro(Max) te kopen zolang de Find X9 Pro nog te krijgen is. Weinig/geen verbeteringen als je het mij vraagt...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Jotyjo
wari42 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:26:
Vervangen van standaard phone app

Kwam dit artikel vanmorgen tegen... Mss interessant voor iemand..

Zelf nog niet in bezit van een Oppo want kan volgende week pas abbo verlengen met nieuwe foon... Nog steeds twijfel over de X9 ultra of de pro of anders toch beter nog ff wachten op de X10 🤔🤔
Ik heb het weer geprobeerd met de nieuwe september update (16.0.10.601), maar het werkt nog steeds niet. Ik gok dat dit alleen met de India ROM werkt en niet met global of Europa

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 00:03
Fettel schreef op woensdag 23 september 2026 @ 10:00:
[...]

Twee modellen (X10 en X10 Pro Max) komen naar Europa. De pre-orderactie (koop uw korting) is reeds live in de grotere buurlanden:

https://www.oppo.com/de/store/events/launch/find-x10-launch-event

Launch event is op 21 oktober (release dus eind oktober/begin november). Qua adviesprijs gaan we wellicht richting de €1500 (of meer) voor de X10 Pro Max variant.
Die aanbetaling van 49 euro krijg je niet terug wanneer je besluit om de X10 (Pro Max) niet te kopen toch?

Ben zelf meer benieuwd naar de reviews van de Pro varianten (van Oppo, Vivo, Honor en Xiaomi) omdat die relatief compact zijn. Heb nu een S23. Verwacht niet dat ik op de telefoons zelf heel veel verschil zal zien tov de Pro Max varianten. Het zullen vast geen schappelijke prijzen worden.

• Jillesvdv
  • Laatst online: 03-10 21:56
Momenteel in het bezit van een S24 maar ik ga na het lezen van alle reviews ook over naar de X9 Pro.

Vanaf de Galaxy 1 al bij Samsung maar de laatste paar jaar valt het me toch wat tegen qua vernieuwing. Met name qua accu en camera.

Nu alleen nog even een goed moment af wachten om het toestel te kopen / abonnement af te sluiten. Vind de huidige prijs vrij stevig na bijna een jaar. Ik hoop dat de nieuwe X10 voor een wat lagere prijs gaat zorgen en anders misschien wachten tot Black Friday.

• B-Art
iawees schreef op woensdag 23 september 2026 @ 22:52:
[...]

Het zullen vast geen schappelijke prijzen worden.
Nope....

https://www.androidplanet.nl/nieuws/oppo-find-x10-serie-prijzen-gerucht/

Ga wel voor de 9 😂

• LeStef
Ik zou die website met een korrel zout nemen, is niet de eerste keer dat ze de mist in gaan en er staat nergens een bron gemeld.

Dat ze duurder gaan worden twijfel ik niet aan maar aan de juistheid van deze cijfers enorm wel.

• Vince_1319
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:42
LeStef schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 12:14:
[...]

Ik zou die website met een korrel zout nemen, is niet de eerste keer dat ze de mist in gaan en er staat nergens een bron gemeld.

Dat ze duurder gaan worden twijfel ik niet aan maar aan de juistheid van deze cijfers enorm wel.
https://www.gsmarena.com/...e_shocking-news-74878.php

• LeStef
Er staat:

This is a rumor. Hopefully a wrong one. Anyway, according to a new report, the Find X10 will cost €1,399 with 256GB of storage and €1,599 with 512GB, while the Find X10 Pro Max will be offered in a single version with 512GB of storage for €1,799.

• Jotyjo
In China kost de OPPO Find X10 Pro Max (12GB+512GB) ¥7499 (€994). De 16GB+512GB versie kost omgerekend €1060

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
De X9 pro kostte bij release 1300. De X10 pro zal niet voor minder dan 1500 verkocht gaan worden verwacht ik. Nog een weekje dan zullen we het weten. Hoe dan ook de prijs zal belachelijk hoog zijn. Op deze manier krijgt Oppo hier geen voet aan de grond. Ik ben bang dat ze het Europese toneel snel zullen verlaten.

• LeStef
Niet enkel Oppo, andere merken volgen of zijn al stilaan bezig met prijsverhoging, pixels, Samsung enzo...

Wat een slechte tijd om maar iets van tech te kopen zeg.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik heb door deze berichten toch maar een x9pro op de kop getikt voor 800, leek me een betere deal. Morgen wordt ie geleverd. Ben benieuwd wat ik ervan vind na jaren een pixel te hebben gehad. Was vroeger altijd te spreken over mijn OnePlus telefoons, dus hopelijk weer eenzelfde gevoel hierbij.

To dare is to do

• LeStef
De mijn gaat ook de verkoop in, wil de Motorola Signature 27 eens proberen.

Weet enkel niet wanneer die uitkomt 8)7

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ja, de prijzen waren wel een beetje te verwachten. Alle flagships zullen van de meeste merken wel minstens 100-200 duurder worden dit jaar. Naar verwachting in combinatie met een marginale spec upgrade. Of zelfs een downgrade qua RAM.

Ik denk dat in vergelijking met de andere merken dat Oppo nog wel gaat groeien in Europa. Zeker qua camerasensoren en accucapaciteit blijven de Chinezen vooruit lopen op de concurrentie. Hoewel de gemiddelde consument nog steeds voor de veilige bekende merken kiest. Zeker in deze prijsklasse.

Mijn 9 pro komt uit de pre order aanbieding, met kpn het toestel voor 600 euro met 2 jarig abbonement. Dat mocht toen zelfs het goedkoopste abonnement van hun zijn.

Zelfs als je de 2 jaar abbonements kosten meerekent heb ik maar 960 euro voor mijn toestel betaald. Dat gaat deze keer absoluut niet meer gebeuren met de x10 serie.

Maar voor iedereen die de x9 serie heeft: je hebt nogsteeds een top toestel die nog jaren mee kan. Zelfs met de nieuwe topmodellen van dit jaar. Zowel qua snelheid, camera en accucapaciteit. Gewoon even de RAMpocalypse afwachten. Dan verder kijken.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste