Interessante update over DigiD op OnePlus-telefoons. Nu DigiD weer online is, heb ik een aantal dingen kunnen testen.
Mijn DigiD-account was eerder al geverifieerd met een identiteitsbewijs op mijn vorige Samsung-toestel. De DigiD-app op mijn X9U heeft nog steeds een groen vinkje voor identiteitsverificatie en ik kan normaal inloggen.
Het DigiD-account van mijn vrouw was NIET geverifieerd met een identiteitsbewijs, en de DigiD-app op haar X9 Pro staat standaard geen identiteitsverificatie toe (zoals gisteren al gemeld). Maar, en dit is vreemd, als ze probeert in te loggen op een plek waar DigiD met identiteitsverificatie vereist is (bijvoorbeeld het MyOLVG-ziekenhuissysteem), slaat de DigiD-app blijkbaar direct het scherm 'rijbewijs registreren' over en omzeilt de beveiligingsbeperking. Ze kon haar rijbewijs registreren en nu is haar DigiD-account ook geverifieerd met een identiteitsbewijs.
Vreemd, en mogelijk een bug in de DigiD-app, maar het werkte voor haar en nu werkt haar DigiD-app weer volledig op haar Oppo X9 Pro.
Een kleine update: het lijkt erop dat de DigiD-account van mijn vrouw OOK al eerder geverifieerd was op haar oude Samsung, maar dat is niet overgezet naar DigiD op haar Oppo.
Nu vraag ik me af of dat bij mij (Samsung -> Oppo) per ongeluk is gebeurd, of dat dit mogelijk een gevolg is van de DigiD-storing van gisteren...
[
Voor 13% gewijzigd door
st1v xtr1m op 12-05-2026 10:38
]