YJB schreef op woensdag 17 december 2025 @ 07:28:
...
Waarom is er voor gekozen om niet alle qube sensoren met qube_ te laten prefixen, nu zie ik bijvoorbeeld sensor.flow, terwijl ik zelf sensor.qube_flow zou hebben gekozen, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Wat heb je ingesteld bij de opties voor de integratie? Is "Add hub label to entity IDs" in- of uitgeschakeld?
/f/image/z5YRgP4woJ28ZoyGNKqyZBwv.png?f=fotoalbum_large)
code:
1
2
3
4
5
| Ik mis de volgende sensoren:
sensor.qube_total_energy_incl_standby
sensor.qube_standby_power
sensor.qube_standby_energy
sensor.qube_driewegklep_dhw_cv_status |
Deze entities komen niet rechtstreeks vanuit de Modbus data, maar worden gegenereerd. Wellicht gaat er iets mis met de naamgeving van de entiteiten. Heb je bijv. helemaal geen sensor die de status van de driewegklep aangeeft of heeft deze een andere naam (bijv. threeway valve)?
[/quote]
Zou mooi zijn als het versie nummer via modbus zou worden gerapporteerd.
Dat is een verzoek voor @
HR_support. Als dat beschikbaar is, zorg ik dat het in de integratie terechtkomt.
is sensor.bldc_evd_powerplus_info_pump echt in RPM? Volgens de modbus documentatie in RPS, dus dat klinkt meer als rotations per second, dus dan moet deze waarde in HA met 60 worden vermenigvuldigd om RPM te krijgen.
Scherp! Ik ga het aanpassen.
En meer algemeen:
Is sensor.heatsetp_1 (cv setpoint) nu de gewenste retour temperatuur op basis van de stooklijn?
Op basis van de Modbus documentatie:
Dit is het gewenste Heat setpoint, indien er geen gebruik gemaakt wordt van de stooklijn.
sensor.generalmng_cop is de huidige cop. Is de scop uitgesplitst naar WW en CV ook beschikbaar, of moeten we die berekenen?
Niet beschikbaar op dit moment. Mocht je ideeën hebben hoe dit op een goede manier geïmplementeerd kan worden aan de hand van de beschikbare data, dan ga ik kijken hoe ik dit kan verwerken.
Het lijkt er op dat het aantal bedrijfsuren in increments van 3 uur wordt gedaan, klopt dat?
Dat klopt! Af en toe zit er bij mij een dip in naar 0 uur. Dat kan uiteraard niet bij een cumulatieve waarde, dus ik ga zorgen dat deze waardes genegeerd worden.
Update
Pre-release versie 2025.12.1 beschikbaar waarin de waardes voor bedrijfsuren niet kunnen dalen (want cumulatief) en de RPS is aangepast naar RPM. En kleine update in translations.
[
Voor 3% gewijzigd door
MattMax op 17-12-2025 21:57
]