Ben blij dat ik je heb kunnen helpen met (eindelijk) inspiratie opdoen voor een meme.
Jaa want dat werkt feilloos.Wispe schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:28:
[...]
Autocorrect inschakelen een idee?
Zomaar een tip hoor.
Stuurde vandaag een berichtje "heb jij nog toetjes?" Waar de autocorrect het veranderde naar "heb jij nog tietjes?"
Dan liever zelf de fout maken
Kwarktoetjes?Waah schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:10:
[...]
Jaa want dat werkt feilloos.
Stuurde vandaag een berichtje "heb jij nog toetjes?" Waar de autocorrect het veranderde naar "heb jij nog tietjes?"
We gaan het meemaken!FrambozenTaart schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:06:
Onder de 69k wordt het voor mij gewoon weer periodiek bijkopen. Maar het is idd echt een saaie geitenrange momenteel. Ik verwacht ergens wel dat we weer een trede naar beneden gaan zakken op termijn. Als het niet goed stijgen wil, dan wil het vast wel goed dalen tenslotte.
Ik ga daar ook niets mee doen verder, gewoon een onderbuik gevoel gebaseerd op geen ene fuck.
Lange termijn zie ik weinig veranderen voor Bitcoin, de fiat ponzi wordt er allemaal niet beter op. In US wordt de situatie steeds vreemder en de wereld kijkt toe hoe het vertrouwen in de Dollar langzaam in het moeras van greed wegzinkt. Plannen waren om dat moeras te drainen geloof ik maar dat lijkt nog niet echt te lukken allemaal.
En dan kom je toch weer tot de conclusie: hoe je het ook wendt of keert blijft Bitcoin een digitaal waarde transport vehikel dat enigszins betrouwbaar functioneert zonder tussenkomst van derden, en zonder inmenging van (dubieuze) overheden.
Dusja. Ik blijf maar gewoon doorgaan met accumulatie op het hogere tijdframe met geld wat ik kan missen.
Kijken of het ooit wat wordt. Zakt het uiteindelijk toch naar 6 cent dan was het in ieder geval op zijn minst een interessante ervaring die mij veel inzicht heeft gegeven in ons aparte monetaire systeem.
Ondertussen een beetje chillen, meer kan je niet doen.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
"Fout"Waah schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:10:
[...]
Jaa want dat werkt feilloos.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Nieuwe poging ZEC, onderkant range succesvol getest, nu hopelijk eindelijk door de bovenste lijn heen:
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Wat is Zec? Is dat een groente?Taro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:29:
Nieuwe poging ZEC, onderkant range succesvol getest, nu hopelijk eindelijk door de bovenste lijn heen:
[Afbeelding]
Zucht, wat een niveau hier weer.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Het is meer dat ik het zie als een soort van een shill. Net zoals dat OpSec debacle.
Dan moet je dat zeggen. Maar waarom een shill, ik post toch een chart en ik zit er zelf niet in op het moment.Moiety schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:05:
Het is meer dat ik het zie als een soort van een shill. Net zoals dat OpSec debacle.
Maar waarom dan perse deze chart?Taro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:09:
[...]
Dan moet je dat zeggen. Maar waarom een shill, ik post toch een chart en ik zit er zelf niet in op het moment.
Dat licht ik in dat bericht zelf al toe.
Zit je ergens mee dat je zo reageert?Moiety schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:14:
[...]
Nieuwe poging van een willekeurige altcoin?
Haha, van alles. Maar ben gewoon teleurgesteld dat het hier zo rustig is geworden
Trekt wel weer bij als BTC mooie moves laat zien. En heerlijk rustig, koester het, laten we die lege ruimte vooral niet opvullen met lage kwaliteit berichten, er is meer in het leven dan dit topic.Moiety schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:18:
[...]
Haha, van alles. Maar ben gewoon teleurgesteld dat het hier zo rustig is geworden
Wijze woorden en je advies volg ik op. Toch vind ik het wel interessant om te weten waarom je deze chart hebt uitgekozen om hier te laten zien. Er zijn momenteel honderden alts die een soortgelijke poging doen.Taro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:20:
[...]
Trekt wel weer bij als BTC mooie moves laat zien. En heerlijk rustig, koester het, laten we die lege ruimte vooral niet opvullen met lage kwaliteit berichten, er is meer in het leven dan dit topic.
Omdat ik ZEC de afgelopen periode al vaker heb gedeeld en ik dat al eerder/vaker heb toegelicht.Moiety schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:26:
[...]
Wijze woorden en je advies volg ik op. Toch vind ik het wel interessant om te weten waarom je deze chart hebt uitgekozen om hier te laten zien. Er zijn momenteel honderden alts die een soortgelijke poging doen.
Maar het staat je vrij om ook iets nuttigs bij te dragen.
En ook relatief sterk. Volgens mij ook mooi te traden geen idee?Taro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:30:
[...]
Omdat ik ZEC de afgelopen periode al vaker heb gedeeld en ik dat al eerder/vaker heb toegelicht.
En de twins die blijven kopen wat ook de nodige kopers meetrekt natuurlijk.
https://finance.yahoo.com...down-zcash-110216837.html
Helder. Ik ga op zoek…Taro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:30:
[...]
Omdat ik ZEC de afgelopen periode al vaker heb gedeeld en ik dat al eerder/vaker heb toegelicht.
Zou zomaar kunnen maar het zou me ook niks verbazen als we daar geeneens komen en dat het ergens tussen 60 en 70k ligt.Bushalte schreef op donderdag 11 december 2025 @ 15:10:
Ben benieuwd wat de 16k van nu dan wordt; ik denk rond de 50k. Gebaseerd op saus overigens, gewoon de vorige ATH en dan daaronder.
Deze lurker komt ook weer even onder zijn steen vandaan (op de 1 of andere manier voel ik mij door de leegte hier wat eerder geneigd om uit die passieve modus te komen). Niet dat ik inhoudelijk nou zoveel bij te dragen heb maar dan benut ik deze ruimte maar om te zeggen dat ik de inhoudelijke post erg waardeer. Zeker als de onderliggende gedachte niet is "zie mij eens even de toptrader zijn" maar om een ander te laten zien wat je doet omdat de lezer daar mogelijk iets van kan lerenTaro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:20:
[...]
Trekt wel weer bij als BTC mooie moves laat zien. En heerlijk rustig, koester het, laten we die lege ruimte vooral niet opvullen met lage kwaliteit berichten, er is meer in het leven dan dit topic.
Zonder steeds weer over "de club van afvalligen" te beginnen hoop ik toch stiekem dat de meerderheid snel weer terugkeert, want het sfeertje was wel hier wel uniek. En online werkt het net als in je stamkroeg: hoe meer vermakelijke stamgasten er rondlopen, hoe minder die ongewenste dronkenlap opvalt die zo nu en dan binnenvalt om de rest te ergeren met zijn flauwekul. Enfin vul zelf maar in
Agora schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:39:
[...]
Deze lurker komt ook weer even onder zijn steen vandaan (op de 1 of andere manier voel ik mij door de leegte hier wat eerder geneigd om uit die passieve modus te komen). Niet dat ik inhoudelijk nou zoveel bij te dragen heb maar dan benut ik deze ruimte maar om te zeggen dat ik de inhoudelijke post erg waardeer. Zeker als de onderliggende gedachte niet is "zie mij eens even de toptrader zijn" maar om een ander te laten zien wat je doet omdat de lezer daar mogelijk iets van kan leren. Dat wordt niet altijd door iedereen gezien, het zij zo.
Zonder steeds weer over "de club van afvalligen" te beginnen hoop ik toch stiekem dat de meerderheid snel weer terugkeert, want het sfeertje was wel hier wel uniek. En online werkt het net als in je stamkroeg: hoe meer vermakelijke stamgasten er rondlopen, hoe minder die ongewenste dronkenlap opvalt die zo nu en dan binnenvalt om de rest te ergeren met zijn flauwekul. Enfin vul zelf maar in
@Guere meme
Yo Kennedy, you know what else is hard? I haven't seen anything harder than this. It is the hardest I have ever seen!

Assets by Marketcap met een groene BTC terwijl bijna alle andere top10 in het rood staan? Ik ga alvast de Bruna reserveren. Lets go.
Yo Kennedy, you know what else is hard? I haven't seen anything harder than this. It is the hardest I have ever seen!

Assets by Marketcap met een groene BTC terwijl bijna alle andere top10 in het rood staan? Ik ga alvast de Bruna reserveren. Lets go.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
hahaha iemand komt uit lurkstand spreekt waardering uit meteen mand om zijn oren.
Nee flaphark, JIJ bent hier degene die een duidelijke bias liet doorschemeren in o.a. je video's.I say what's on my mind without apology, knowing it will often challenge a follower's deep bias. Most don't want to hear changing views, but I'm not here to capture audience.
— Bob Loukas 🗽 (@BobLoukas) 11 december 2025
I do it because I don't want to be allocated from a position of bias. Happy to be wrong, not to be REKT.
It's not me, it's you. Daarnaast klopt "I'm not here to capture audience" ook bewijsbaar niet omdat hij z'n luxe bedrijfsruimte direct en indirect loopt te promoten.
Ik denk dat ik op het punt sta om hem uit m'n favo's te gooien. Wat een treurwilg zeg.
Dat zit wel Schnorr.
Had het gevoel al na zijn laatste video, zeker de eerste 10min, en dan ook de comments nog uitzetten voor het eerst in 5 jaar. Dat je fout zit prima, zit ik ook vaak zat, ook met mijn werk/prive. Maar dan niet de boel verdraaien, maar wees een volwassen vent en zeg gewoon dat je fout zat.Stukfruit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 09:39:
[X]
Nee flaphark, JIJ bent hier degene die een duidelijke bias liet doorschemeren in o.a. je video's.
It's not me, it's you. Daarnaast klopt "I'm not here to capture audience" ook bewijsbaar niet omdat hij z'n luxe bedrijfsruimte direct en indirect loopt te promoten.
Ik denk dat ik op het punt sta om hem uit m'n favo's te gooien. Wat een treurwilg zeg.
Dit soort berichten vallen me echt zwaar van hem tegen. Grote kans dat ook bob op de schroothoop gaat, net als cowen paar jaar terug
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Precies, het geeft niet dat iemand fout zit. Het draait vooral om hoe ermee wordt omgegaan.
Blijkbaar ook te veel in zichzelf gaan geloven door alle positieve feedback
Blijkbaar ook te veel in zichzelf gaan geloven door alle positieve feedback
Dat zit wel Schnorr.
Ja maar ik sta nu mijn zelfgemaakte limoncello te maken, dus ik kan helemaal niks posten nu. Af en toe proeven.Agora schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:39:
[...]
Zonder steeds weer over "de club van afvalligen" te beginnen hoop ik toch stiekem dat de meerderheid snel weer terugkeert.
Het is 11u34 en ik voel me nu al de Jaapio van de Aldi.
We zitten in een saaie range. De kroeg is half leeg. Maar vooral; het niveau was al een tijd gekelderd.
Voor mij voldoende redenen om juist van actief naar lurk-mode over te schakelen.
Maktub
Ik zou nu een ONE OF US gifje kunnen posten, maar wij lurkers doen dat niet.MrMrq schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:34:
[...]
Voor mij voldoende redenen om juist van actief naar lurk-mode over te schakelen.
Kut. Alsnog iets gepost.
Ik snap niet zo goed waar dat beeld van mij vandaan komt dat ik een alcoholist ben die chronisch Aldi bier zit te tikkenMrMrq schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:34:
[...]
Ja maar ik sta nu mijn zelfgemaakte limoncello te maken, dus ik kan helemaal niks posten nu. Af en toe proeven.
Het is 11u34 en ik voel me nu al de Jaapio van de Aldi.
We zitten in een saaie range. De kroeg is half leeg. Maar vooral; het niveau was al een tijd gekelderd.
Heb nu al 2 dagen geen alcohol gedronken.
Trillende handjes, dat wel.
Maar komt goed.
Ik ken mensen die met 6 bier achter het stuur gaan zitten.
In mijn jongere jaren heb ik ooit wel eens gereden met teveel alcohol op maar dat is wel 20 jaar geleden ofzo. Daarna ben ik uit pure noodzaak getrouwd met een BOB.Kneepie schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:51:
Maar serieus, mij de eventuele ellende niet waard. Als je moet blazen is 1 ding maar je zou maar iemand op je motorkap scheppen...
Ongeluk zit in een klein hoekje maar zoiets maakt echt zoveel leed op zoveel vlakken...
FrambozenTaart schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:46:
[...]
Ik snap niet zo goed waar dat beeld van mij vandaan komt dat ik een alcoholist ben die chronisch Aldi bier zit te tikken![]()
Heb nu al 2 dagen geen alcohol gedronken.
Trillende handjes, dat wel.
Maar komt goed.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik hoop voor je dat die mensen niet anderen doodrijden en als dat wel zo is, je kan leven met het idee dat je dat hebt laten gebeuren.Kneepie schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:51:
Anyway… Onder retail is de interesse uitgestorven en hintten we op einde 4-year-cycle.
Tegelijktijd staat de fear&greed dieprood en wordt er met veel en veel meer geld gewoon geDCAd in plaats van geYOLOd.
Wat mij betreft kan het dus echt alle, alle kanten op hier. Zo saai als de range is, zo spannend vind ik de richting die we kiezen.
Ik merk dat ik stilaan weer wat positiever word. Want ongewijzigde fundamentals en geen weken van -10% op BTC.
Tegelijktijd staat de fear&greed dieprood en wordt er met veel en veel meer geld gewoon geDCAd in plaats van geYOLOd.
Wat mij betreft kan het dus echt alle, alle kanten op hier. Zo saai als de range is, zo spannend vind ik de richting die we kiezen.
Ik merk dat ik stilaan weer wat positiever word. Want ongewijzigde fundamentals en geen weken van -10% op BTC.
Maktub
Je hebt toch Bitcoin EN edelmetaal?MrMrq schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 13:48:
Anyway… Onder retail is de interesse uitgestorven en hintten we op einde 4-year-cycle.
Sit back and enjoy the ride.
Goud gaat ervandoor, die zie ik gerust de 5k aantikken de komende maanden, BTC is aan het opladen voor de big move naar boven zegt mijn gevoel, het liefst zie ik het eerst rekt gaan naar 50k om in te slaan, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren.
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
In 5 dagen tijd, de halve market cap van BTC erbij. Peter Schiff blij.Q_7 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:09:
Goud gaat ervandoor, die zie ik gerust de 5k aantikken de komende maanden,
Jij bent ook een Brigitte Bardot fan?FrambozenTaart schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:00:
[...]
Daarna ben ik uit pure noodzaak getrouwd met een BOB.
Jaapio is bekend met dat fenomeen. Had 'ie in 2024 zelfs nog z'n eigen meme overDarrell schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:28:
Jij bent ook een Brigitte Bardot fan?
[YouTube: Jiskefet (19960102) - Brigitte Bardot mop - Jos & Edgar - Debiteuren Crediteuren]
De frontpage heeft weer eens een negatief crypto bericht, maar ome Do moet toch even zitten: nieuws: TerraUSD-bedenker is veroordeeld tot 15 jaar cel wegens fraude met st....
Moet bij die extra "O" helaas direct denken aan iemand die mij afgelopen week tijdens een paar dagen weg met werk ging uitleggen dat er een soortgelijk product als inktvis- en uienringen bestaat, maar dat dan wordt gemaakt van iets van de achterkant van een varken. Ach ja, zo leer je nog eens watGuere schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 15:56:
[...]
Jaapio is bekend met dat fenomeen. Had 'ie in 2024 zelfs nog z'n eigen meme over
[Afbeelding]
Fijn weekend allemaal
REKT.
Hadden we net weer wat niveau in dit topic ...Taro schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:39:
[...]
Moet bij die extra "O" helaas direct denken aan iets van de achterkant van een varken.
Fijn weekend allemaal![]()
![]()
Proost! Met deze saaie koers kon je ook beter niet nuchter zijn.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Pareltjes die je normaal alleen op nu.nl vindt.Taro schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 16:34:
De frontpage heeft weer eens een negatief crypto bericht, maar ome Do moet toch even zitten: nieuws: TerraUSD-bedenker is veroordeeld tot 15 jaar cel wegens fraude met st....
Valt nog mee dat die op de frontpage niet inmiddels al een +3 heeft.knakworst schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:18:
[...]
Pareltjes die je normaal alleen op nu.nl vindt.
[Afbeelding]
.
[ Voor 27% gewijzigd door MrMrq op 12-12-2025 17:57 ]
Maktub
Een paar honderdjes boete is nog tot daaraan toe en verdien je wel weer terug met obscure internet muntjes maar iemand gehandicapt of dood rijden vergeef je jezelf nooit meer…FrambozenTaart schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 12:00:
[...]
In mijn jongere jaren heb ik ooit wel eens gereden met teveel alcohol op maar dat is wel 20 jaar geleden ofzo. Daarna ben ik uit pure noodzaak getrouwd met een BOB.
Maar serieus, mij de eventuele ellende niet waard. Als je moet blazen is 1 ding maar je zou maar iemand op je motorkap scheppen...
Ongeluk zit in een klein hoekje maar zoiets maakt echt zoveel leed op zoveel vlakken...
Bullish.Taro schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:19:
[...]
Valt nog mee dat die op de frontpage niet inmiddels al een +3 heeft.
Sinds wanneer is het hier zo stil ? Bear confirmed ?
Je begeeft je op glad ijs.Deman23 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:09:
Sinds wanneer is het hier zo stil ? Bear confirmed ?
Ik verlang wel naar een horror winter. Noren aan, kilometers maken, warme chocolademelk met drank erin en een kop snert. Tevens rode koersen om mijn fiat te kunnen lozen.
Ik heb een e-mail ontvangen van Kraken:
Ik zie niet dat ik negatief sta, althans ik kan het niet vinden, ik begrijp überhaupt niet hoe dat mogelijk is. Herkent iemand dit?We’ve reviewed your account and noted that a negative balance is still present, with no recent action taken to resolve it.
Because you currently hold other assets, it may be possible to trade a portion of those assets to fully or partially cover the outstanding balance. Alternatively, you may deposit funds to resolve the negative balance.
If no action is taken within the next 5 days, we may move forward with liquidating other assets in your account to settle the balance owed.
Please note: Kraken cannot guarantee the exact rate at which assets will be exchanged if liquidation occurs.
EU DNS: 86.54.11.100
Je kunt toch gewoon support contacten? Die zijn altijd erg behulpzaam en reageren snel.c-nan schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 13:40:
[...]
Ik zie niet dat ik negatief sta, althans ik kan het niet vinden, ik begrijp überhaupt niet hoe dat mogelijk is. Herkent iemand dit?
Dan weet je hoe het zit.
[ Voor 6% gewijzigd door shovelhead1340 op 13-12-2025 15:23 ]
Ik lul ook zomaar wat
Heb je een leverage postitie open staan?
Anders zou dit niet mogelijk moeten zijn.
Of is het miss een scam mail?
Hij zal wel ethereum in portefeuille hebben.
Nee, niet eens.
Alleen een beetje BTC nog.
100% scamc-nan schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 13:40:
[...]
Ik zie niet dat ik negatief sta, althans ik kan het niet vinden, ik begrijp überhaupt niet hoe dat mogelijk is. Herkent iemand dit?
onder trading > positions kan je openstaande margin/future positions zien.
Tegenwoordig heb jij er vooral andere dingen inzitten!Laurens1970 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 16:15:
Nee, niet eens.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/e3RuWA36EEMKU8zuOvrFyECi.jpg?f=user_large)
Duimpjes zijn uit.
Leverage nooit gedaan, dus nee.Laurens1970 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 15:23:
Heb je een leverage postitie open staan?
Scam lijkt het ook niet te zijn, want alle hyperlinks zijn gewoon naar kraken.com.
Nog een keer goed gekeken, mijn USDC staat negatief (-0,000002 USDC). Geen idee hoe, mogelijk te maken met de USD/EUR koers?c-nan schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 19:06:
[...]
Leverage nooit gedaan, dus nee.
Scam lijkt het ook niet te zijn, want alle hyperlinks zijn gewoon naar kraken.com.
Zou kunnen, miss zelf even aanvullen zo dat het weer 0 is?
Is ook geen wereldschokkend bedrag gelukkig 😅
Volgens de laatste meme van @Guere moet daar ‘😂’ staan.Laurens1970 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 19:57:
Zou kunnen, miss zelf even aanvullen zo dat het weer 0 is?
[ Voor 52% gewijzigd door Bushalte op 13-12-2025 20:42 ]
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
👍🏼👍👍🏼👍👍🏼👍👍🏼👍👍🏼👍👍🏼👍
Insert Oprah, you get a thumb, you get a thumb enz
😅
Insert Oprah, you get a thumb, you get a thumb enz
😅
:gifsicle():strip_exif()/f/image/44eX5GZYhn1JPxQ0t09xJX5C.gif?f=user_large)
aangezien iedereen hier 'gets the D' ben ik maar lekker aan het lurken en de vakantie aan het plannen. Die munten doen voorlopig weinig en wacht nog steeds op de laatste piek
[ Voor 22% gewijzigd door S.McDuck op 14-12-2025 01:09 ]
Vandaag mijn wekelijkse VCA inleg gedaan.
Ingesteld te realiseren rendament : 50%
Inleg : 50 van 522
Op schema om doel te halen : Ja
Bijzonderheden : Nee
Ingesteld te realiseren rendament : 50%
Inleg : 50 van 522
Op schema om doel te halen : Ja
Bijzonderheden : Nee
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Ik lees hier al jaren mee, maar post zelf nooit. Laatste tijd natuurlijk wel wat gedoe geweest hier, maar het lijkt me nu wel eens een goed moment om wat gedachten te delen en te horen hoe anderen erin staan. Jammer dat een aantal forumleden met goede content meer op de achtergrond zijn geraakt, maar wel fijn dat Taro nog steeds zijn visie blijft posten, die ik hoog heb zitten!
Ik hodl Bitcoin inmiddels al meerdere jaren, dus geen trader. Eind 2024 heb ik een deel verkocht, maar de afgelopen maanden heb ik sterk in dubio gezeten over verdere verkoop. Dat gevoel is eigenlijk nog steeds niet weg. Enerzijds zie ik genoeg redenen om gewoon langer aan te houden en te wachten op een mogelijke parabolische fase, anderzijds voelt de markt al een tijd onzeker en vermoeiend aan.
De 4-jaars-cycle-gedachte leeft natuurlijk nog steeds. Tegelijkertijd is de markt volwassener geworden en is de diversiteit groter dan ooit wat de markt heeft veranderd. Deze geluiden waren er in 2021 ook, maar nu zie ik echt wel een andere markt met het wegblijven van retail.
Wat mij daarnaast steeds meer bezighoudt is MicroStrategy (Strategy). Ook uitgebreid besproken bij Satoshi Radio (overigens aanrader!). Persoonlijk zie ik dit toch als een reëel risico voor de markt, om meerdere redenen. De hoeveelheid bitcoin die zij bezitten en de mogelijke verwijdering uit de MSCI-index wat nog steeds als een soort zwaard van Damocles boven de markt hangt. Dit lijkt mij niet iets wat beleggers (zeker institutionele) makkelijk naast zich kunnen/mogen neerleggen. Uitspraak rond 15 januari. Mocht MSCI daadwerkelijk besluiten Strategy te verwijderen, dan kan dat volgens mij best grote gevolgen hebben qua sentiment richting Bitcoin en mogelijk gedwongen verkoop van posities. Positief is wel dat ik dit weekend heb vernomen dat Strategy genoteerd blijft op de Nasdaq 100 (Reuters).
Ik ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken:
- In hoeverre hechten jullie nog waarde aan de 4-jaars cycle in deze markt?
- Zien jullie MicroStrategy als een structureel risico of juist als iets wat wordt overdreven?
Benieuwd naar jullie visie.
Ik hodl Bitcoin inmiddels al meerdere jaren, dus geen trader. Eind 2024 heb ik een deel verkocht, maar de afgelopen maanden heb ik sterk in dubio gezeten over verdere verkoop. Dat gevoel is eigenlijk nog steeds niet weg. Enerzijds zie ik genoeg redenen om gewoon langer aan te houden en te wachten op een mogelijke parabolische fase, anderzijds voelt de markt al een tijd onzeker en vermoeiend aan.
De 4-jaars-cycle-gedachte leeft natuurlijk nog steeds. Tegelijkertijd is de markt volwassener geworden en is de diversiteit groter dan ooit wat de markt heeft veranderd. Deze geluiden waren er in 2021 ook, maar nu zie ik echt wel een andere markt met het wegblijven van retail.
Wat mij daarnaast steeds meer bezighoudt is MicroStrategy (Strategy). Ook uitgebreid besproken bij Satoshi Radio (overigens aanrader!). Persoonlijk zie ik dit toch als een reëel risico voor de markt, om meerdere redenen. De hoeveelheid bitcoin die zij bezitten en de mogelijke verwijdering uit de MSCI-index wat nog steeds als een soort zwaard van Damocles boven de markt hangt. Dit lijkt mij niet iets wat beleggers (zeker institutionele) makkelijk naast zich kunnen/mogen neerleggen. Uitspraak rond 15 januari. Mocht MSCI daadwerkelijk besluiten Strategy te verwijderen, dan kan dat volgens mij best grote gevolgen hebben qua sentiment richting Bitcoin en mogelijk gedwongen verkoop van posities. Positief is wel dat ik dit weekend heb vernomen dat Strategy genoteerd blijft op de Nasdaq 100 (Reuters).
- Zien jullie MicroStrategy als een structureel risico of juist als iets wat wordt overdreven?
“Ik lees hier al jaren mee, maar post zelf nooit.”
Lijkt me trouwens lastig/irritant, jarenlang een slowchat meelezen en niet kunnen posten zonder een account te hebben.
Lijkt me trouwens lastig/irritant, jarenlang een slowchat meelezen en niet kunnen posten zonder een account te hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Wispe op 14-12-2025 10:31 ]
Om wat minder lullig te doen: welkom bij de zure hodl-club 
En Michael Saylor heeft een verleden met busts en gaat met Donald om, dus de kans dat hij een grifter met goede ellebogen is is redelijk aanwezig.
Aan ons als nederig hodlvokl de taak om op tijd uit te stappen. Wanneer dat gaat zijn? Ja, als we dat hier wisten dan waren we allemaal gillend rijk geweest of hadden we Siewert geheten
En Michael Saylor heeft een verleden met busts en gaat met Donald om, dus de kans dat hij een grifter met goede ellebogen is is redelijk aanwezig.
Aan ons als nederig hodlvokl de taak om op tijd uit te stappen. Wanneer dat gaat zijn? Ja, als we dat hier wisten dan waren we allemaal gillend rijk geweest of hadden we Siewert geheten
Dat zit wel Schnorr.
Het grootste probleem met dit soort vraagstukken is voor mij wel een beetje de directe koppeling die je maakt met de belangrijke beslissing die je wilt nemen. Je stelt dat je overweegt uit te stappen: dat insinueert dus dat wanneer wij nu heel negatief op jouw twee vragen reageren, dat je dan bevestiging ziet en daardoor uitstapt. Op die manier hebben mensen die reageren behoorlijk wat (indirecte) invloed op jouw handelen.Heyoka schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:15:
Ik lees hier al jaren mee, maar post zelf nooit. Laatste tijd natuurlijk wel wat gedoe geweest hier, maar het lijkt me nu wel eens een goed moment om wat gedachten te delen en te horen hoe anderen erin staan. Jammer dat een aantal forumleden met goede content meer op de achtergrond zijn geraakt, maar wel fijn dat Taro nog steeds zijn visie blijft posten, die ik hoog heb zitten!
Uiteindelijk weet niemand het zeker. Je geeft aan al lang mee te lezen, dus dan heb je afgelopen maanden vaak genoeg de discussie gezien over precies deze twee punten, toch?
Echter, het voelt wel een beetje alsof je naar de bekende weg vraagt. Over de eerste vraag weet jij ook wel dat niemand het 100% zeker weet. De ene helft denkt dat de 4-year cycle nu voorbij is, de andere helft denkt dat we het verhaaltje gewoon weer herhalen. Niemand kent de toekomst, je zult helaas echt je eigen mening moeten vormen en daarop handelen.
Wat betreft MSTR als risico: tsja, ook die discussie is vaak gevoerd en moeilijk om een eenduidig antwoord op te geven. Er gaan zoveel FUD verhalen rond dat het soms lastig is om de wel realistische scenario's eruit te vissen. In mijn optiek is MSTR inderdaad een risico geworden, maar niet alleen omdat ze potentieel uit de indexes worden gegooid. Het maakt ook eigenlijk niet uit wat de reden is als MSTR ooit Bitcoin moet verkopen: dat doet er niet toe. Het gaat erom dat de markt compleet zal flippen als MSTR ook maar een paar BTC verkoopt. Dat event zal de prijs extreem hard omlaag duwen en kan een cascade effect veroorzaken waardoor MSTR waarschijnlijk nog meer moet verkopen.
Naar mijn idee zijn partijen als MSTR en Wintermute zeer schadelijk voor het algemeen vertrouwen in BTC, als ik een miljardair zou zijn, waarom zou ik in BTC investeren wetende dat een partij als Saylor 660k BTC bezitten en bij een eventuele (gedwongen) verkoop de prijs helemaal rekt gaat.
Bezit ook nog een beetje BTC, maar merendeel verkocht, ben nog niet van plan om terug in te stappen voordat die 74k geraakt is, tot die tijd negeer ik BTC gewoon om verleiding te voorkomen
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
In mijn ogen is de 4 jaars cycle op dit moment nog in tact. De tijd zal het leren of er nog een echte bear gaat komen of dat BTC in 2026 alsnog stiekem omhoog gaat. Als dat laatste gebeurt dan lijkt de 4 jaars cycle het toch te begeven. Aan de andere kant kan hij zelfs bij een blowoff top in Q1 2026 alsnog in tact blijven als die vervolgens gelijk in een bear stort.Heyoka schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:15:
Wat betreft microstrategy, het merendeel van de BTC hebben een lage kostprijs dus ja, hij moet misschien wel wat verkopen bij een eventuele bear maar het gros kan die gewoon houden. Kan in dat geval alsnog flink wat rood veroorzaken maar niet meer dan we de afgelopen jaren met verschillende events hebben gezien van grote partijen die moesten verkopen..
Eens dat niemand hier de toekomst kan voorspellen, en mijn intentie is ook niet om op basis van één draadje blind een beslissing te nemen. Om mijn mening te vormen en bij te stellen vind ik het fijn om inhoudelijk te kunnen discussiëren. De reacties die ik tot mu toe lees zullen hier zeker aan bijdragen. Dank hiervoor, allen!Guere schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:43:
[...]
Het grootste probleem met dit soort vraagstukken is voor mij wel een beetje de directe koppeling die je maakt met de belangrijke beslissing die je wilt nemen. Je stelt dat je overweegt uit te stappen: dat insinueert dus dat wanneer wij nu heel negatief op jouw twee vragen reageren, dat je dan bevestiging ziet en daardoor uitstapt. Op die manier hebben mensen die reageren behoorlijk wat (indirecte) invloed op jouw handelen.
Uiteindelijk weet niemand het zeker. Je geeft aan al lang mee te lezen, dus dan heb je afgelopen maanden vaak genoeg de discussie gezien over precies deze twee punten, toch?Ik besef mij dat het wat flauw klinkt om wederom te 'dit is al besproken' te roepen, zeker nu er een exodus naar Discord is geweest en dit topic voor dood wordt verklaard. Iedere vorm van nieuwe activiteit zou je moeten koesteren.
Echter, het voelt wel een beetje alsof je naar de bekende weg vraagt. Over de eerste vraag weet jij ook wel dat niemand het 100% zeker weet. De ene helft denkt dat de 4-year cycle nu voorbij is, de andere helft denkt dat we het verhaaltje gewoon weer herhalen. Niemand kent de toekomst, je zult helaas echt je eigen mening moeten vormen en daarop handelen.
Wat betreft MSTR als risico: tsja, ook die discussie is vaak gevoerd en moeilijk om een eenduidig antwoord op te geven. Er gaan zoveel FUD verhalen rond dat het soms lastig is om de wel realistische scenario's eruit te vissen. In mijn optiek is MSTR inderdaad een risico geworden, maar niet alleen omdat ze potentieel uit de indexes worden gegooid. Het maakt ook eigenlijk niet uit wat de reden is als MSTR ooit Bitcoin moet verkopen: dat doet er niet toe. Het gaat erom dat de markt compleet zal flippen als MSTR ook maar een paar BTC verkoopt. Dat event zal de prijs extreem hard omlaag duwen en kan een cascade effect veroorzaken waardoor MSTR waarschijnlijk nog meer moet verkopen.
Met name je punt over het psychologische effect van zelfs een kleine MSTR-verkoop vind ik terecht. Los van fundamentals kan zo’n event inderdaad een flinke reflexreactie veroorzaken, zeker in combinatie met leverage.
Nog erger. geen duimpjes kunnen geven aan mijn briljante posts.Wispe schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:29:
“Ik lees hier al jaren mee, maar post zelf nooit.”
Haha, inderdaad. Zo ook bij andere briljante posts van Jaapio (die inmiddels meerdere keren van naam is veranderd, vaste stamgast Anti Elppa, maar ook Glenn Hoddle (briljante naam), niet te vergeten A87 (of was het een ander cijfer A...?), maar ook vele anderen; te veel om op te noemen!knakworst schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:21:
[...]
Nog erger. geen duimpjes kunnen geven aan mijn briljante posts.
Welkom!Heyoka schreef op zondag 14 december 2025 @ 10:15:
Vergelijkbaar sentiment, hier.
Ik hecht waarde aan de cyclus, maar daarbinnen zie je, denk ik, de komende jaren niet meer de extremen
Deze extremen waren gepusht door retail.
Wat nu in de markt zit en blijft lijkt me minder gedreven door extreme fear/greed op korte termijn, maar is wat meer van de DCA of de lange termijn.
MicroStrategy…. Ik heb deze Satoshi Radio niet gehoord, en heb er waarschijnlijk ook geen beter verhaal bij dan zij. Al wat ik denk ik; misschien komt er een tijdelijke verkoopgolf, maar digitaal goud blijft digitaal goud.
Dus nee, ik maak me daar nog niet druk om.
Maktub
Nette reply, zou het zelf niet beter kunnen verwoorden
Enige wat ik er nog aan toe zou kunnen voegen:
- bepaal zelf het risico dat je wil lopen. Als je niet goed slaapt van dit soort nieuws, haal dan hetgeen waar je je zorgen om maakt eruit.
Gaat het toch als een raket omhoog, wacht dan gewoon op de retrace, want ja, er is altijd een retrace.
Never ever financial advice...
Thanks voor je reactie! Helemaal mee eens: de markt voelt volwassener aan, en ik verwacht dat de swings minder extreem worden, zelfs als retail nog instapt. De markt zal denk ik meer en meer geleid worden door institutionele spelers. Bitcoin blijft digitaal goud en gedecentraliseerd qua technologie, maar qua marktdynamiek is het deels afhankelijk geworden van grote, gecentraliseerde spelers.MrMrq schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:46:
[...]
Welkom!
Vergelijkbaar sentiment, hier.
Ik hecht waarde aan de cyclus, maar daarbinnen zie je, denk ik, de komende jaren niet meer de extremen
Deze extremen waren gepusht door retail.
Wat nu in de markt zit en blijft lijkt me minder gedreven door extreme fear/greed op korte termijn, maar is wat meer van de DCA of de lange termijn.
MicroStrategy…. Ik heb deze Satoshi Radio niet gehoord, en heb er waarschijnlijk ook geen beter verhaal bij dan zij. Al wat ik denk ik; misschien komt er een tijdelijke verkoopgolf, maar digitaal goud blijft digitaal goud.
Dus nee, ik maak me daar nog niet druk om.
Helemaal mee eens. Ik ben zelf al sinds 2018 actief in Bitcoin, dus heb genoeg meegemaakt om rustig te blijven. Ik slaap er goed bij, maar ik let wel op het beschermen van mijn opgebouwde vermogen.kazzzdafke schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:47:
[...]
Nette reply, zou het zelf niet beter kunnen verwoorden![]()
Enige wat ik er nog aan toe zou kunnen voegen:
- bepaal zelf het risico dat je wil lopen. Als je niet goed slaapt van dit soort nieuws, haal dan hetgeen waar je je zorgen om maakt eruit.
Gaat het toch als een raket omhoog, wacht dan gewoon op de retrace, want ja, er is altijd een retrace.
Als je gewoon een beetje boerenverstand gebruikt dan snapt iedereen dat Strategy een absolute shitshow is, er komt een punt dat het daar helemaal mis gaat lopen.
En dan is een prominent figuur als Saylor natuurlijk direct en onlosmakelijk gelinkt aan Bitcoin. Ik vermoed dat de koers daar echt wel op gaat reageren.
Long term gezien zijn dit gewoon zaken die Bitcoin moet kunnen doorstaan als het zich wil bewijzen als betrouwbare en aantrekkelijke assetclass.
Persoonlijk geloof ik wel dat dit gaat lukken omdat Bitcoin zeer aantrekkelijke fundamenten heeft die los staan van wat durfkapitaal met rare fratsen. Maar als het niet lukt dan is het op een gegeven moment gewoon game over. Het draait in mijn optiek niet alleen om de koers maar bijvoorbeeld ook om gegarandeerde veiligheid van het netwerk. Al zijn die twee wel verbonden aan elkaar.
Het zou kunnen falen als de koers dusdanig langdurig beschadigd dat miners massaal gedwongen worden te capituleren bijvoorbeeld. De hashrate van het netwerk wordt dan dusdanig laag dat een 51% attack realiteit zou kunnen worden. Als een dergelijk scenario uit zou komen dan is het gewoon einde oefening imo. Dat vertrouwen win je nooit meer terug.
En dan is een prominent figuur als Saylor natuurlijk direct en onlosmakelijk gelinkt aan Bitcoin. Ik vermoed dat de koers daar echt wel op gaat reageren.
Long term gezien zijn dit gewoon zaken die Bitcoin moet kunnen doorstaan als het zich wil bewijzen als betrouwbare en aantrekkelijke assetclass.
Persoonlijk geloof ik wel dat dit gaat lukken omdat Bitcoin zeer aantrekkelijke fundamenten heeft die los staan van wat durfkapitaal met rare fratsen. Maar als het niet lukt dan is het op een gegeven moment gewoon game over. Het draait in mijn optiek niet alleen om de koers maar bijvoorbeeld ook om gegarandeerde veiligheid van het netwerk. Al zijn die twee wel verbonden aan elkaar.
Het zou kunnen falen als de koers dusdanig langdurig beschadigd dat miners massaal gedwongen worden te capituleren bijvoorbeeld. De hashrate van het netwerk wordt dan dusdanig laag dat een 51% attack realiteit zou kunnen worden. Als een dergelijk scenario uit zou komen dan is het gewoon einde oefening imo. Dat vertrouwen win je nooit meer terug.
Tijdens die 51% attack worden dan ook even de Bitcoins van MSTR naar een andere wallet overgemaakt en daarmee is de shitshow compleet.FrambozenTaart schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:50:
Maar je moet echt wel met heel veel apparatuur aankomen om een 51% op BTC te kunnen doen en dan is dus de vraag of dat op dat moment nog de moeite waard is tegen die lage koers + het feit dat je er daarna geen reet meer aan hebt.
Wut? Wacht!Heyoka schreef op zondag 14 december 2025 @ 11:41:
[...]
Haha, inderdaad. Zo ook bij andere briljante posts van Jaapio (die inmiddels meerdere keren van naam is veranderd, vaste stamgast Anti Elppa, maar ook Glenn Hoddle (briljante naam), niet te vergeten A87 (of was het een ander cijfer A...?), maar ook vele anderen; te veel om op te noemen!
Had A87 ook briljante posts??!?
Die heb ik gemist, ik ga teruglezen, doei!
Ik lul ook zomaar wat
Als Strategy echt onderuit zou gaan, dan kan dat zonder twijfel brandstof zijn voor een diepe bear market. Dat risico is reëel. Dat kan volgende maand gebeuren, maar ook over 3 jaar. Tegelijkertijd zou het me ook niet verbazen als de grote meneren van Wall Street in zo’n scenario met allerlei constructies achter de schermen komen — overnames, herfinancieringen, creatieve oplossingen — om het kapitaal uiteindelijk naar zich toe te trekken voor eigen gewin. Dat spel wordt al decennia gespeeld.FrambozenTaart schreef op zondag 14 december 2025 @ 14:50:
Als je gewoon een beetje boerenverstand gebruikt dan snapt iedereen dat Strategy een absolute shitshow is, er komt een punt dat het daar helemaal mis gaat lopen.
Je ziet dat bitcoin steeds verder verweven raakt met systemen waar het ooit een alternatief voor wilde zijn. Dat hoeft niet per se verkeerd uit te pakken, maar voor mij haalt het wel een deel van de charme weg.
Jaja, gekte en genialiteit liggen dicht bij elkaarshovelhead1340 schreef op zondag 14 december 2025 @ 23:30:
[...]
Wut? Wacht!
Had A87 ook briljante posts??!?
Die heb ik gemist, ik ga teruglezen, doei!
Hoeft niet, want...Taro schreef op zondag 14 december 2025 @ 15:39:
[...]
Tijdens die 51% attack worden dan ook even de Bitcoins van MSTR naar een andere wallet overgemaakt en daarmee is de shitshow compleet.
Maar je moet echt wel met heel veel apparatuur aankomen om een 51% op BTC te kunnen doen en dan is dus de vraag of dat op dat moment nog de moeite waard is tegen die lage koers + het feit dat je er daarna geen reet meer aan hebt.
Een bedreiging (voor de compute van BTC) die veel mensen niet zien is: AI. Het wordt voor miners lucratiever om hun farms in te zetten voor (of te verkopen aan) AI-doeleinden. Hier wordt namelijk NU grof geld mee verdiend, terwijl het nog maar te bezien valt wat je uit BTC kan halen.
Veel miners kiezen er daarom voor om hun compute in te zetten voor AI, wat een direct gevolg heeft voor de inzet van compute voor BTC. Deze verschuiving zie ik de komende maanden nog wel doorgaan. Er hoeft dus steeds minder compute ingezet te worden voor een eventuele 51% op BTC.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal, zonnepanelen & aandelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump, Elon Musk en aandelen zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen, om invites vragen is ook niet toegestaan
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/4NnVJPKkdBiol2gSBmwd7KTK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/tCzmH8dCmVPJEumeKWabvt1q.png?f=fotoalbum_large)