-2k (iets meer zelfs) in bitcoin is niet speciaal, maar het ziet er allemaal erg fragiel uit. Lelijke wick, gelukkig gisteren helemaal uitgestapt en euro’s op de bank.
We kijken het een tijdje aan en anders volgend jaar weer kansen.
-2k (iets meer zelfs) in bitcoin is niet speciaal, maar het ziet er allemaal erg fragiel uit. Lelijke wick, gelukkig gisteren helemaal uitgestapt en euro’s op de bank.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
serieus? Dan kan je beter gewoon ff kappen met crypto. Dit hoort er gewoon bij. In 2017 bullrun hadden we 7 drops van 30-35%, en die gingen nog veel harder dan deze drop.AlterBridge schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:12:
Ik ben hier echt kapot van.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik denk dat het probleem meer is dat hij weinig tot niks heeft verkocht.anti elppa schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:16:
[...]
serieus? Dan kan je beter gewoon ff kappen met crypto. Dit hoort er gewoon bij. In 2017 bullrun hadden we 7 drops van 30-35%, en die gingen nog veel harder dan deze drop.
Als je hier echt niet goed van word is het gezonder om er echt gewoon mee te kappen
Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen
Wispe schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:02:
[Afbeelding]
Signs dat het nog goedkoper wordt, wel zeker tot 70%. Ik wacht even met kopen.
/f/image/HChVKbxYkFK52OOAFigGQw2e.png?f=fotoalbum_large)
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Stonks kopen?kbuntu schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:22:
Verplaats je eens in een ETF boomer met een relatief kleine allocatie in risk assets wat voor jonkies een grote allocatie zou zijn. Wat zou die voor het einde van het jaar gaan doen met in zijn achterhoofd dat crypto eigenlijk toch wel kut was, zoals ze op verjaardagen samen vaststelden, maar dat ze voor de leuk het advies van het speculerende neefje wel eens wilden proberen?
Nee, amsterdammers krijgen gewoon minder korting. (Terecht overigens)Th1x4nG schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:22:
[...]
[Afbeelding]
Tradingview heeft door dat ik niet veel reserve meer heb.
Hater.Darrell schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:23:
[...]
Nee, amsterdammers krijgen gewoon minder korting. (Terecht overigens)
Sorry, ik volg hem totaal niet. Wat probeer je te zeggen?kbuntu schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:22:
Verplaats je eens in een ETF boomer met een relatief kleine allocatie in risk assets wat voor jonkies een grote allocatie zou zijn. Wat zou die voor het einde van het jaar gaan doen met in zijn achterhoofd dat crypto eigenlijk toch wel kut was, zoals ze op verjaardagen samen vaststelden, maar dat ze voor de leuk het advies van het speculerende neefje wel eens wilden proberen?
van het weekend wordt het voor mij Arc RaidersWhySoSerious schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:23:
Op dit soort dagen kan je beter niet naar de koersen staren. Van zowel crypto als stonks niet.
*Slingert Anno 117 aan.
nothing stops this train
Taro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:15:
ZEC, SOL, FIRO en BTC in the pocket. Nog wel fiat achter de hand voor een extra en evt. diepere dip.
Market dumping, whales accumulating
— Look On Sol (@lookonsol_) 21 november 2025
$43k DCA into $AVICI
$173 every 2 minutes
54% filled in 4 hours
While retail panics, smart money positions
This is how conviction looks on-chain pic.twitter.com/gUYEjC7D1U
Ik denk eerlijk gezegd niet dat zij op basis van een speculerend neefje in Bitcoin zijn gestaptkbuntu schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:22:
exact, wat ik al schreef toen ie verscheen...eindelijk. In 13 jaar btc, vaak did soort naalden nodig om de boel (tijdelijk) om te keren.tomtom901 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:18:
Die naald is het eerste teken van een bodem, vaak als dat soort dingen gebeuren stopt het in elk geval tijdelijk die slowbleed.
Alles vorige week verkocht, ga mezelf denk ik trakteren op Anno 117 als beloning voor de gemaakte winstWhySoSerious schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:23:
Op dit soort dagen kan je beter niet naar de koersen staren. Van zowel crypto als stonks niet.
*Slingert Anno 117 aan.
Het is vooral een teken van een dun orderboek. Kan voor beide kanten op een versnelling gevenanti elppa schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:25:
[...]
exact, wat ik al schreef toen ie verscheen...eindelijk. In 13 jaar btc, vaak did soort naalden nodig om de boel (tijdelijk) om te keren.
Niet helemaal eens, vaak duwen dat soort naalden de boel in het extreme oversold en dan kun je in elk geval makkelijker een short term bounce spelen. Je had al bijna 5% kunnen pakken.R.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:27:
[...]
Het is vooral een teken van een dun orderboek. Kan voor beide kanten op een versnelling geven
hahahah dan lag het dus niet aan mij. Ik ging net ff een extra bakkie halen om het wellicht daarna nog een keer te proberentomtom901 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:24:
[...]
Sorry, ik volg hem totaal niet. Wat probeer je te zeggen?
ETH onder de 10k is pas een blackfriday! Je hebt nu gewoon 83% korting!!Nubtrix schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:30:
Send it back above 90k with haste please. En ETH > $3000.
ETF houders zijn geen echte believers, want anders zouden ze het niet kopen via een ETF. Het is vooral een instrument om risico mee te nemen, dus op het moment dat er angst heerst (zoals nu) worden ze gedumptGuere schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:25:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat zij op basis van een speculerend neefje in Bitcoin zijn gestaptDie mensen - of hun PF beheerders - zijn prima in staat om zelf risky assets te vinden met hoge upside potential.
De grote vraag is nu al weken wat de ETF houders nu gaan doen. Gisteren $903 miljoen outflow, maar dat zijn nog niet de miljarden van absolute paniek. Waarschijnlijk hebben die ETF houders wel een langere outlook dan een paar maanden, maar ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk bij sommigen wel zal knagen dat het niet verder dan $126k is gegaan deze ronde.
Ik ben ook blij om eindelijk een wick te zien. Maar vooralsnog prima op schema om de bounce aan te vatten. Als we 2025 nog groen (in dollar) willen afsluiten moet ie stilaan wel komenanti elppa schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:25:
[...]
exact, wat ik al schreef toen ie verscheen...eindelijk. In 13 jaar btc, vaak did soort naalden nodig om de boel (tijdelijk) om te keren.
The only easy day is yesterday.
Vermogens beheerder raden aan ongeveer 2-4% van je portfolio in Bitcoin te alloceren. Daar ga je 's nachts niet wakker van liggen en panic sellen.kbuntu schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:22:
Nubtrix schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:30:
Send it back above 90k with haste please. En ETH > $3000.
Ook wat SOL opgepikt voor hopelijk een 10% ritje.Taro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:15:
ZEC, SOL, FIRO en BTC in the pocket. Nog wel fiat achter de hand voor een extra en evt. diepere dip.
Voldoende valide redenen om je Bitcoin via een ETF aan te kopen. Ook als je er echt in gelooft.R.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:31:
[...]
ETF houders zijn geen echte believers, want anders zouden ze het niet kopen via een ETF. Het is vooral een instrument om risico mee te nemen, dus op het moment dat er angst heerst (zoals nu) worden ze gedumpt
We gaan het zien vanmiddag hoe rustig iedereen er nog onder isjvel92 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:33:
[...]
Vermogens beheerder raden aan ongeveer 2-4% van je portfolio in Bitcoin te alloceren. Daar ga je 's nachts niet wakker van liggen en panic sellen.
De gemiddelde ETF boomer zal ook niet zo obsessief bezig zijn met de prijsactie van Bitcoin. Grote kans dat hij niet eens weet wat de prijs van Bitcoin is op dit moment. Ik kijk ook nauwelijks naar de koers van mijn world ETFs bijvoorbeeld.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Klote man. Ik herken dat wel. Tijd heel alle wonden, het hoort er wel een beetje bij. Je weet dat dit soort dingen gebeuren. Het blijft een spelletje van vraag en aanbod. Zolang je met geld gespeeld hebt dat je niet nodig hebt in het dagelijkse leven is het vervelend, maar niet iets wat je niet zal overwinnen. Sterker nog, dit soort ervaringen leer je van. Geld komt wel weer, en de volgende keer ga je beter voorbereid aan de slag.AlterBridge schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:12:
Ik ben hier echt kapot van.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Want beleggers staan bekend vanwege hun rationele handelenjvel92 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:33:
[...]
Vermogens beheerder raden aan ongeveer 2-4% van je portfolio in Bitcoin te alloceren. Daar ga je 's nachts niet wakker van liggen en panic sellen.
De gemiddelde ETF boomer zal ook niet zo obsessief bezig zijn met de prijsactie van Bitcoin. Grote kans dat hij niet eens weet wat de prijs van Bitcoin is op dit moment. Ik kijk ook nauwelijks naar de koers van mijn world ETFs bijvoorbeeld.
Momenteel enkel 1X shorts op de shitcoin uitschieters.
Nee, ik het algemeen denk ik niet dat het "echte" BTC believers zijn. Echter: er zijn zeker uitzonderingen. Er zijn genoeg investeerders die het voor de ETFs allemaal veel te eng en riskant vonden: niet vanwege Bitcoin maar vanwege de benodigde kennis. Boomers aan de slag met exchanges, wallets, seed phrases... allemaal teveel gedoe. Risico op kwijtraken van je investering. Er zullen dus zeker investeerders zijn die in BTC geloofden als asset, maar er niet durfden in te investeren totdat de ETFs kwamen.R.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:31:
ETF houders zijn geen echte believers, want anders zouden ze het niet kopen via een ETF. Het is vooral een instrument om risico mee te nemen, dus op het moment dat er angst heerst (zoals nu) worden ze gedumpt
Waardeer het dat je het nog een kans wilde geven. Ik wilde er dus mee zeggen dat ze gaan dumpen op de USA openanti elppa schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:31:
[...]
hahahah dan lag het dus niet aan mij. Ik ging net ff een extra bakkie halen om het wellicht daarna nog een keer te proberen
2 faceR.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:35:
[...]
Want beleggers staan bekend vanwege hun rationele handelen![]()
Ik zie het constant dat mensen reageren op alles. Zelfs een aantal mensen op het indexfonds beleggen forum gingen van hun strategie afwijken doordat Trump tarieven invoerde door te tilten naar buiten USA.
Het is niet voor niets dat we nu outflows zien uit de bitcoin-ETFs
Denk dat het meevalt. We gaan het zien.kbuntu schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:38:
[...]
Waardeer het dat je het nog een kans wilde geven. Ik wilde er dus mee zeggen dat ze gaan dumpen op de USA open
Dat zit wel Schnorr.
Makkelijk weer… Ik was op een verkeerd moment in april/mei 2021 begonnen waardoor ik met heel veel eigen geld ruime tijd onder water heb gestaan. Veel meegemaakt hier met z’n allen, ik ken de klappen van de zweep… Diamond hands, ik geloof in BTC! Je verliest in deze markt alleen wel alle grip op de realiteit.anti elppa schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:16:
[...]
serieus? Dan kan je beter gewoon ff kappen met crypto. Dit hoort er gewoon bij. In 2017 bullrun hadden we 7 drops van 30-35%, en die gingen nog veel harder dan deze drop.
Als je hier echt niet goed van word is het gezonder om er echt gewoon mee te kappen
Klopt. Maar je hebt het nu wel over een groep mensen zie actief zijn op fora en dus actief zelf hun portfolio beheren. Die daarop volgens rationeel of irrationeel op handelen.R.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:35:
[...]
Want beleggers staan bekend vanwege hun rationele handelen![]()
Ik zie het constant dat mensen reageren op alles. Zelfs een aantal mensen op het indexfonds beleggen forum gingen van hun strategie afwijken doordat Trump tarieven invoerde door te tilten naar buiten USA.
Het is niet voor niets dat we nu outflows zien uit de bitcoin-ETFs
Is inderdaad weer een tijdje geleden, maar ook weer niet zo lang: begin 2025. Tevens kan het nog nèt iets lager. Onderaan staat een grafiek, het is wel eens tot 5 gekomen:Stukfruit schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:43:
Fear en greed index: 11 en 14.
https://coinmarketcap.com/charts/fear-and-greed-index/
https://alternative.me/crypto/
Maar volgens die laatste was het gisteren ook 11.
Eigenlijk toch wel een hoogtepunt. Zo laag zijn we lang (if ever?) niet gegaan.
Dat is het helemaal. Het is leuk om met 30k beetje te gokken maar op het moment dat het om 300k gaat dan komen de swings toch anders aanAlterBridge schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:44:
[...]
Makkelijk weer… Ik was op een verkeerd moment in april/mei 2021 begonnen waardoor ik met heel veel eigen geld ruime tijd onder water heb gestaan. Veel meegemaakt hier met z’n allen, ik ken de klappen van de zweep… Diamond hands, ik geloof in BTC! Je verliest in deze markt alleen wel alle grip op de realiteit.
Ik weet dat jij er dikker in zit, maar serieus. Mijn losses van de all time high tot de low vanmorgen… Daarmee stop ik makkelijk twee jaar eerder met werken. Of verlaag mijn hypotheek aanzienlijk. Ik ben gelukkig met een mooi nieuw huis en een lieve dochter, maar wtf ik ben een kneus. Een 16 jarige mag hier 7000 uur voor vakkenvullen en de doorsnee Nederlander spaart dit nooit bij elkaar. Leg dat eens uit….
"Wat is het weer druk, zo kunnen we pas over een uur bestellen"
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Daarom mochten we geen een stonks-SC. Raar hè?R.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:49:
[...]
Ik moet wel zeggen, geweldige humor hebben jullie in dit topic
Bah, dat geeft me omgekeerde fomo om nog even te wachten met m'n buys...Guere schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:46:
[...]
Is inderdaad weer een tijdje geleden, maar ook weer niet zo lang: begin 2025. Tevens kan het nog nèt iets lager. Onderaan staat een grafiek, het is wel eens tot 5 gekomen:
[Afbeelding]
Dat zit wel Schnorr.
Probleem is niet zozeer of ik het geld kan missen, het was ondertussen zo een hoop geld dat ik er goed zuur van zou zijn als het ineens foetsie was.Gelukszoekr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:35:
[...]
Klote man. Ik herken dat wel. Tijd heel alle wonden, het hoort er wel een beetje bij. Je weet dat dit soort dingen gebeuren. Het blijft een spelletje van vraag en aanbod. Zolang je met geld gespeeld hebt dat je niet nodig hebt in het dagelijkse leven is het vervelend, maar niet iets wat je niet zal overwinnen. Sterker nog, dit soort ervaringen leer je van. Geld komt wel weer, en de volgende keer ga je beter voorbereid aan de slag.
Welkom bij de support groep. We doen dit samen.AlterBridge schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:44:
[...]
Ik was op een verkeerd moment in april/mei 2021 begonnen … maar wtf ik ben een kneus. …. Leg dat eens uit….
Maktub
Wel mooi dat iemand uit FO er nu zelf achterkomt dat we toch eigenlijk niet zo gemeen zijn en dat het hier eigenlijk hartstikke gezellig isR.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:49:
Ik heb een tijdje geleden (door anderen aangemerkt als een emotionele actie, blij dat ik daar niet zo gevoelig meer voor ben en voet bij stuk heb gehouden. Mijn oprechte deelname aan die moonboys.) alles verkocht en toen het overgrote deel naar de bankrekening overgemaakt. Dat staat daar nog steeds volledig en blijft daar tot +-aug/sept 2026 staan, dan gaat het weer in BTC en paar kansrijke alts.Nubtrix schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:35:
[...]
Ook wat SOL opgepikt voor hopelijk een 10% ritje.
Wat ik me nu wel afvraag. Ga jij nu all-in met de cash die je hebt? Je zegt dan wel nog wat achter de hand te hebben, maar hoeveel is dat dan juist?
Of werk je met een cash hodl pot en een cash trading pot?
Zit je spot of leveraged?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Heb ook nooit gezegd dat het niet gezellig is hier, maar ging meer om on/off topic discussies. Als ik hier nu begin over rheinmetall of Siemens Energy dan wordt mijn post ook verwijderdGuere schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:52:
[...]
Wel mooi dat iemand uit FO er nu zelf achterkomt dat we toch eigenlijk niet zo gemeen zijn en dat het hier eigenlijk hartstikke gezellig is
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kdHZ8gzyo8itglht0jxjBVPJ.jpg?f=user_large)
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
snap ik als geen ander uiteraard. Maar de zon schijnt vandaag, gewoon andere dingen doen. Ik laat er mijn leven niet door verkloten. Vroeger ook vaak zat op dit soort moment een panic sell gedaan, uiteraard telkens precies de bodem. Ik doe dat niet meer. Baal ik er van dat ik niet meer verkocht heb op de top, tuurlijk.AlterBridge schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:44:
[...]
Makkelijk weer… Ik was op een verkeerd moment in april/mei 2021 begonnen waardoor ik met heel veel eigen geld ruime tijd onder water heb gestaan. Veel meegemaakt hier met z’n allen, ik ken de klappen van de zweep… Diamond hands, ik geloof in BTC! Je verliest in deze markt alleen wel alle grip op de realiteit.
Ik weet dat jij er dikker in zit, maar serieus. Mijn losses van de all time high tot de low vanmorgen… Daarmee stop ik makkelijk twee jaar eerder met werken. Of verlaag mijn hypotheek aanzienlijk. Ik ben gelukkig met een mooi nieuw huis en een lieve dochter, maar wtf ik ben een kneus. Een 16 jarige mag hier 7000 uur voor vakkenvullen en de doorsnee Nederlander spaart dit nooit bij elkaar. Leg dat eens uit….
Heb jij ook gelijk in. En laten we hier niet de topic-discussie overnieuw gaan voeren.R.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:58:
[...]
Heb ook nooit gezegd dat het niet gezellig is hier, maar ging meer om on/off topic discussies. Als ik hier nu begin over rheinmetall of Siemens Energy dan wordt mijn post ook verwijderd
Maktub
Nee hoor, behalve als je er winst mee gaat maken t.o.v. cryptoR.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:58:
[...]
Heb ook nooit gezegd dat het niet gezellig is hier, maar ging meer om on/off topic discussies. Als ik hier nu begin over rheinmetall of Siemens Energy dan wordt mijn post ook verwijderd
Je moet hier eens in de bull komen. Allemaal leuke memmen, erhh memes, of memes van memmen.R.van.M schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:49:
[...]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Helder, gewoon nog wat spielerij nu dusTaro schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:55:
[...]
Ik heb een tijdje geleden (door anderen aangemerkt als een emotionele actie, blij dat ik daar niet zo gevoelig meer voor ben en voet bij stuk heb gehouden. Mijn oprechte deelname aan die moonboys.) alles verkocht en toen het overgrote deel naar de bankrekening overgemaakt. Dat staat daar nog steeds volledig en blijft daar tot +-aug/sept 2026 staan, dan gaat het weer in BTC en paar kansrijke alts.
Met de rest: Kraken tradepot (stond in USD, dus kon het niet withdrawen) & restantje op Bitvavo heb ik het volgende gedaan:
Bitvavo:Kraken:
- Staat nog in EUR
- Afgelopen week een flufje naar MEXC gestuurd voor FIRO.
MEXC:
- BTC Spot gekocht, nog een paar lagere buy orders staan
- SOL Spot gekocht, nog een paar lagere buy orders staan
- ZEC Spot gekocht
- Nog EUR & USD achter de hand. Note to self: Deze keer alleen naar EUR uitstappen ipv USD & EUR.
Heb dus eigenlijk alleen op MEXC een super kleine leverage positie, de rest is spot, of nog fiat (exchange/bankrekening).
- FIRO afgelopen week met winst verkocht zoals hier gedeeld, vanochtend weer wat buy orders gehit.
- Nog fiat resterend
- BTC Short al deels omgezet in BTC long
Dat is juist het moment dat de verbroedering hier weer ontstaat en we elkaar vol blijven stoken met hopium op donkere dagen als deze..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 21-11-2025 10:27 ]
Never ever financial advice...
Haha, ik heb een collega met zes BTC (zelf gezien) twee BTC gekocht voor ~€300,00 en vier gekocht voor ~€600,00 en die geeft al jaren geen fuck. Doet zijn werk en kijkt nooit naar crypto. Eén van de succesvolste crypto beleggers die ik ken.Gelukszoekr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:17:
Een stukje mindset om deze donkere dagen door te komen.
Veel mensen zullen dit scenario herkennen. Je bent ergens in 2021 ingestapt en hebt in totaal €5.000 geïnvesteerd. Een paar goede trades gedaan, de tijd zijn werk laten doen, en op de ATH van afgelopen maand tikte je portfolio zelfs de €50.000 aan.
HODL was het motto. Dat werkt altijd, toch? Je had immers maar €5.000 ingelegd, dus verliezen kon je eigenlijk niet… Maar dat is een gedachte die je beter snel kunt loslaten.
Want elke ochtend dat je wakker werd, had je €50.000 in crypto. Elke dag maakte je bewust de keuze om dat bedrag in de markt te laten staan. Het was allang geen €5.000 meer — het was €50.000.
Dat besef komt pas echt binnen nu het minder gaat. Stel dat de waarde een kwart daalt. Dan voelt het niet alsof je €1.250 kwijt bent, maar alsof je €12.500 hebt verloren. Dat steekt. Maar juist daar zit de les. Laat dus los wat je ooit hebt geïnvesteerd. Elke dag word je opnieuw gedwongen een keuze te maken met wat je portfolio op dat moment waard is.
Blijf dit voor jezelf herhalen: Is het bedrag inmiddels groot genoeg om je doelen mee te bereiken? Dan is het misschien tijd om die doelen waar te maken.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Daarom moet je unrealized profit niet zien als profit en niet denken aan doelen binnen de 4 jaar.Gelukszoekr schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:17:
Een stukje mindset om deze donkere dagen door te komen.
Veel mensen zullen dit scenario herkennen. Je bent ergens in 2021 ingestapt en hebt in totaal €5.000 geïnvesteerd. Een paar goede trades gedaan, de tijd zijn werk laten doen, en op de ATH van afgelopen maand tikte je portfolio zelfs de €50.000 aan.
HODL was het motto. Dat werkt altijd, toch? Je had immers maar €5.000 ingelegd, dus verliezen kon je eigenlijk niet… Maar dat is een gedachte die je beter snel kunt loslaten.
Want elke ochtend dat je wakker werd, had je €50.000 in crypto. Elke dag maakte je bewust de keuze om dat bedrag in de markt te laten staan. Het was allang geen €5.000 meer — het was €50.000.
Dat besef komt pas echt binnen nu het minder gaat. Stel dat de waarde een kwart daalt. Dan voelt het niet alsof je €1.250 kwijt bent, maar alsof je €12.500 hebt verloren. Dat steekt. Maar juist daar zit de les. Laat dus los wat je ooit hebt geïnvesteerd. Elke dag word je opnieuw gedwongen een keuze te maken met wat je portfolio op dat moment waard is.
Blijf dit voor jezelf herhalen: Is het bedrag inmiddels groot genoeg om je doelen mee te bereiken? Dan is het misschien tijd om die doelen waar te maken.
Dat zit wel Schnorr.
hahaha prachtig, ik deed dat oa ook tussen 2014 en begin 2017. Gewoon totaal vergeten. Baalde er wel van, want veel te laat in de 2017 cycle weer wakker gewordenJumpman schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:22:
[...]
Haha, ik heb een collega met zes BTC (zelf gezien) twee BTC gekocht voor ~€300,00 en vier gekocht voor ~€600,00 en die geeft al jaren geen fuck. Doet zijn werk en kijkt nooit naar crypto. Eén van de succesvolste crypto beleggers die ik ken.
Als je het geld niet nodig hebt op korte termijn, zou ik het lekker in BTC laten staan als hedge op je fiat.
The Coinbase #Bitcoin Premium Index has been negative for 21 straight days — the longest sell streak of this cycle. https://t.co/Pra5NGfrXQ pic.twitter.com/VkW8EPw9ka
— CoinGlass (@coinglass_com) 21 november 2025
BTC €94.837,08
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Precies.koelebobes schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:29:
Ik verkoop niet want ik realiseer de loss pas op het moment dat ik verkoop
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 21-11-2025 10:40 ]
Duurt wel lang ja, lekker slowbleed weer zo op deze manier
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Gaan we nu eens echt rekt, ben je weer niet tevreden.sjorremans schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:36:
Is corona 2.0 uitgebroken of wat?🤓
Hier denken mensen dat dat niet kan, want Saylor zegt dat.Gretzkyus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:48:
Onder welke bedrag gaat het dhr Saylor een beetje pijn doen, 77k ongeveer?
eth, The world's computer
Waarom denk je dat het hem überhaupt pijn kan doen?Gretzkyus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:48:
Wispe schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:50:
[...]
Waarom denk je dat het hem überhaupt pijn kan doen?
eth, The world's computer
Volgens Saylor zelf ligt de liquidatieprijs nog wel een stuk lager. Blijkbaar was de mNAV wel even onder de 1. Dat is wel bijzonderGretzkyus schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:48:
nothing stops this train
Hier ook december 2017 de grootste winst gepakt. Daarna weer op inkopen gezet op $5200, wat lukt precies op de dip in maart 2020 (drie jaar niets gedaan). Op 20% winst toen verkocht (grootste fout ooit, maar onervaren). Daarna winst laten verdampen aan alts. Nu BTC HODL'er en spot trader de laatste jaren. Maar had alles in 2021 moeten laten staan en nu in passief inkomen moeten omzetten. Stekking van het verhaal, laat je nooit maar ook nooit verleiden door het sentiment op korte termijn.anti elppa schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:27:
[...]
hahaha prachtig, ik deed dat oa ook tussen 2014 en begin 2017. Gewoon totaal vergeten. Baalde er wel van, want veel te laat in de 2017 cycle weer wakker geworden
Daarom je investeringsbudget verdelen over verschillende assets en ja ook een percentage spaargeld of korlopende desposito's (al dan niet in het buitenland tegen DGS), dan kan je sneller schakelen en op dalingen inkopen door te schuiven met je investeringsbudget. Nooit alles wegzetten in één markt.Kol Nedra schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:52:
probleem van rode momenten is dat je altijd te weinig fiat hebt, zoveel keuze om nu te kopen eigenlijk. BTC en aandelen heb ik het over, niet altcoins..... (oke LTC wel)
Don Guacamole schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:53:
En wij ook als ie weer in alts stapt, maar dat terzijde.
nothing stops this train
Ik vond 1 maand al erg lang. En dan moest ik nog wachten tot de USDC/EUR-koers dezelfde was als de koers waarvoor ik kocht. Nu gewoon weer in fiat.TalentedMrRiple schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:54:
Ik heb mijn USDC voor 3 maanden vastgezet, da's toch wel even balen want ik had wel weer een eerste inkoop willen doen. Misschiend dat het over 2,5 maand een gouden zet blijkt....
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq