Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:53
tomtom901 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:22:
Goede discussie, complimenten. Topic lijkt in zijn geheel wel wat opgeknapt tov de hersenloze posts van een tijdje terug. Algehele markt heeft wat mij betreft ook raakvlak met onze muntjes.
Dat heb je altijd in de bearmarkt, dan gaat het vaak weer ergens over. Oh wacht bearmarkt??

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:11

tomtom901

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:25:
[...]

Dat heb je altijd in de bearmarkt, dan gaat het vaak weer ergens over. Oh wacht bearmarkt??
Mwa het was wel een dieptepunt recentelijk met die meme van die gast die net wakker is enzo :'(

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
tomtom901 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:26:
[...]

Mwa het was wel een dieptepunt recentelijk met die meme van die gast die net wakker is enzo :'(
Die rode gloed klopt helaas wel en die kop erbij ook :X

Dan maar op naar de bearnarkt, "Nieuwe ronde, nieuwe kansen"

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• kazzzdafke
  • Laatst online: 10:29
S.McDuck schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:24:
Internet was vroeger ook een bubbel. Ik denk dat AI dezelfde kant opgaat. Er komt straks een grote crash en heirna komt alles weer op en is het niet meer weg te denken.
Persoonlijk ook een aandachtspuntje: jonge ik is niet ingestapt in internet en btc. Ik had andere prioriteiten met mijn geld. Beleggen, sparen en dat soort zaken waren nooit belangrijk. Nu is kijken of ik toch een beetje aan de voorkant kan zitten :)
Klopt, maar na zo een crach worden de investeringen anders gespreid.

Nu weet niemand nog hoeveel “het internet” precies opbrengt. Het wordt gezien als een algemeen goed dat in de algemene kosten valt.
Je hebt netwerkkosten en abonnementskosten, maar aparte “internetkosten” zie je niet meer zo duidelijk binnen bedrijven buiten een abbokost, maar wat is de opbrengt?

Dat kan met AI ook gebeuren. Dat het common sense wordt en verwerkt zit in allerhande toepassingen. Maar dan ziet de geplande omzet er wel heel anders uit dan wat men nu verwacht, net zoals tijdens de internetbubbel.

Op zich niets mis mee, al zijn er vandaag wel veel meer middelen en complexe constructies mee gemoeid.

Never ever financial advice...

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:45
Kol Nedra schreef op donderdag 20 november 2025 @ 07:10:
geitenbende, moet de auto krabben.

als bitcoin gewoon op $750k stond hoefde dit soort onzin niet
Hier hoef ik ook de auto niet meer te krabben.

Lekker op 21 graden als ik instap om 6 uur in de ochtend.

• elektriekert
Numbers schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:08:
In full disclosure, ik heb de kleine opleving van vannacht gebruikt om volledig uit te stappen.

Ondanks alle ruimte bij "de top indicatoren" waar ik erg sterk in geloofde kreeg ik teveel stress van de dalingen. Met in het achterhoofd dat het gerust nog verder kan zakken, heb ik eieren voor mijn geld gekozen.

Waarschijnlijk gaat de trein nu dus verder, maar dan zonder mij. In de komende bear hoop ik weer in te stappen. Voor nu even crypto rust.
Mijn idee was om gisterenmiddag een zwik te VERkopen maar vanwege ziekte thuis had ik er niet echt tijd voor.
Toen maar een paar uur later voor 3-5% minder 8)7

• anti elppa
[...]

ja die kwam me ook extreem de strot uit ja. WAren er nog een paar. In die weken ook amper wat gepost hier. Die troep icm de PA en druk op het werk ff geen behoefte aan dit topic gehad

• MrFX
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S9dvavCVdPUO2GLKeBmLKhgYOg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/linXJGTWdXtT5KF13X2My7qy.jpg?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Aeronaut
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10:44

Aeronaut

PF sinds TOP '24

[...]

JA HALLO, IK ZIT NOG IN EEN NACHTMERRIE.

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
[...]

Heel eerlijk. Ik moest er wel om lachen. Maar prima zo. Als we niet te krampachtig over wat crypto gerelateerde aandelen doen dan ben ik ontzettend tevreden. En we weten allemaal wel wat deze zijn. Maar we gaan een Discord opzetten waar alle stocks besproken mogen worden. Iedereen is welkom. Dus dat zou dit topic moeten ontlasten.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
anti elppa schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:34:
[...]

In die weken ook amper wat gepost hier.
Ik zie een patroon.

• MrFX
  • Nu online
zwembroek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:38:
[...]

Heel eerlijk. Ik moest er wel om lachen. Maar prima zo. Als we niet te krampachtig over wat crypto gerelateerde aandelen doen dan ben ik ontzettend tevreden. En we weten allemaal wel wat deze zijn. Maar we gaan een Discord opzetten waar alle stocks besproken mogen worden. Iedereen is welkom. Dus dat zou dit topic moeten ontlasten.
count me in

• Wispe
  • Niet online
[...]

Is die Discord er al?

• ByteMe_
  • Niet online
[...]

"we"?

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

shit, moet ik een nieuwe discord account maken.. broeders niet doen

Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Kol Nedra schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:17:
@Numbers ik begrijp je keuze wel, maar echt 100% eruit? ben benieuwd hoe je nu verder gaat, is het bijv 1 jaar in fiat hodlen en dan weer instappen in de markt?
Dat is over het algemeen wel een goede optie. Alleen kan Bitcoin binnen enkele weken weer prima boven de 100k staan, ergens volgend jaar even dippen naar 83k en dat dat dan de bearmarket was voor BTC. Van de alts gaat er dan waarschijnlijk wel iets meer af totdat we vanaf okt/nov 2026 weer up gaan. Volgens de cycle begint eind volgend jaar de nieuwe bullrun alweer he :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• zwembroek
  • Nu online
Initiatief van @jvel92, @John245, @Pinsa en mij. We komen er op terug. Weinig tijd nu door de week.

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
kazzzdafke schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:30:
[...]

Klopt, maar na zo een crach worden de investeringen anders gespreid.

Nu weet niemand nog hoeveel “het internet” precies opbrengt. Het wordt gezien als een algemeen goed dat in de algemene kosten valt.
Je hebt netwerkkosten en abonnementskosten, maar aparte “internetkosten” zie je niet meer zo duidelijk binnen bedrijven buiten een abbokost, maar wat is de opbrengt?

Dat kan met AI ook gebeuren. Dat het common sense wordt en verwerkt zit in allerhande toepassingen. Maar dan ziet de geplande omzet er wel heel anders uit dan wat men nu verwacht, net zoals tijdens de internetbubbel.

Op zich niets mis mee, al zijn er vandaag wel veel meer middelen en complexe constructies mee gemoeid.
Internet is een 1e levensbehoefte geworden. Je kan niet meer meekomen of functioneren zonder. Mensen die offgrid gaan en zich onttrekken aan even daar gelaten, die maken een bewuste keuze. Maar er is niks meer wat zonder internet functioneerd. Dus wat het opbrengt? Dat is hetzelfde als vragen wat de handel of economie nou eigenlijk opbrengt. AI gaat precies dezelfde kant op: het is straks verweven en een integraal onderdeel van alles: het staat aan de basis van alles. Het zal de verandering van internet nog verder doorzetten en alles veranderen.

Wat voor mij het bruggetje naar crypto is: ook dit sluit naadloos aan in de nieuwe manier van leven/samenleving. Het is nu nog voornamelijk een manier van verrijken, maar ik denk echt dat het de richting is van een wereldwijde eenheid van geld. Als we straks echt op quantumtechnologie komen wordt het pas echt grappig.

Toch nog even aluhoedje:ook met alle enge dingen uit het verleden die nu weer voorbij gaan komen.

• elektriekert
elektriekert schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:33:
[...]

Mijn idee was om gisterenmiddag een zwik te VERkopen maar vanwege ziekte thuis had ik er niet echt tijd voor.
Toen maar een paar uur later voor 3-5% minder 8)7
Fixed that for me

• elektriekert
_O- , tjoeketjoek

Tegenwoordig is de trein duurder dan met de auto reizen.
Dus de mensen die met de trein gaan, daar zit het echte geld B)

• zwembroek
  • Nu online
elektriekert schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:45:
[...]

_O- , tjoeketjoek

Werkgever betaald eerste klas maar als ik met de eigen auto ga en vraag om een hoge km vergoeding kan ik het vergeten. Maar ik stap toch in de auto. Parkeerkaartje in Utrecht ook zelf betalen. Fuck de trein.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:52:
[...]
Damn. Nvidia zelf is nog geen bubbel zo te zien.
Nvidia is een slechte indicator om te bepalen of er een bubbel is. Zolang bedrijven als openAI gratis geld blijven krijgen kopen ze chips. Het word spannend op het moment dat ze geen geld meer kunnen ophalen. Beetje zoals MSTR

• zwembroek
  • Nu online
R.van.M schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:49:
[...]

Nvidia is een slechte indicator om te bepalen of er een bubbel is. Zolang bedrijven als openAI gratis geld blijven krijgen kopen ze chips. Het word spannend op het moment dat ze geen geld meer kunnen ophalen. Beetje zoals MSTR
Maar kan lang duren voordat het spannend wordt. En de vergelijking met MSTR is heel erg scheef. MSTR is gewoon een ponzi.

• ByteMe_
  • Niet online
Grappig eigenlijk. Zwaar populair chat medium, ik heb er werkelijk nog nooit gebruik van gemaakt

* ByteMe_ gaat weer onder z'n steen liggen

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Bitcoin Amsterdam wel wel leuk om eens bij te wonen. Wel geinig om Jack Mallers, Adam Back en natuurlijk de Satoshi boys eens in het echt te zien :)

Het nadeel aan zo'n event is dat het voelt als een cult. Alles is positief aan Bitcoin. Ik luister ook graag naar de risico's, daarom was voor mij was de korte talk van Bart het meest interessant.
Ik heb net ook een kaartje gekregen voor "The Future of Gold".
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wNPpXQG9/312652626.png
Daar vind ik Edin het meest boeiend. Ik denk dat ik een mooie Bitcoin pet op ga zetten bij de presentatie van Peter :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Gelukszoekr op 20-11-2025 09:55 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

S.McDuck schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:43:
[...]

Internet is een 1e levensbehoefte geworden. Je kan niet meer meekomen of functioneren zonder. Mensen die offgrid gaan en zich onttrekken aan even daar gelaten, die maken een bewuste keuze. Maar er is niks meer wat zonder internet functioneerd. Dus wat het opbrengt? Dat is hetzelfde als vragen wat de handel of economie nou eigenlijk opbrengt. AI gaat precies dezelfde kant op: het is straks verweven en een integraal onderdeel van alles: het staat aan de basis van alles. Het zal de verandering van internet nog verder doorzetten en alles veranderen.

Wat voor mij het bruggetje naar crypto is: ook dit sluit naadloos aan in de nieuwe manier van leven/samenleving. Het is nu nog voornamelijk een manier van verrijken, maar ik denk echt dat het de richting is van een wereldwijde eenheid van geld. Als we straks echt op quantumtechnologie komen wordt het pas echt grappig.

Toch nog even aluhoedje:ook met alle enge dingen uit het verleden die nu weer voorbij gaan komen.
AI gaat zelfs voor de uitroeiing van de mensheid zorgen uiteindelijk.. wellicht nog wat verder in de toekomst, maar als straks alles wordt beslist door AI prompts en geautomatiseerde autonome systemen in de breedste zin van het woord, in alle sectoren, oorlogen alleen nog maar digitaal en via robots in de lucht wordt uitgevoerd.

Wat doen wij hier dan nog?

Tijd om als mensheid daar een stok voor te steken. Maar de mensheid is opgegroeid met de greed puist en rat race, en wilt alleen maar stupid dingen doen met macht.
Kijk naar de top 10 rijkste mensen op aarde, het zijn allemaal mafketels, van Musk tot Bezos. Ze kunnen het voor de armste mensen op aarde beter maken, maar kiezen voor hun eigen belang.

Offtopic? Wellicht.. maar met crypto als freedom money en be your own bank, blijft in dit toekomst scenario wel nog iets van soevereiniteit. Tenzij internet platligt.. Oh wacht, dat kunnen de machthebbers ook nog bepalen ja.. we are fucked 😆

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• R.van.M
  • Nu online
zwembroek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:52:
[...]

Maar kan lang duren voordat het spannend wordt. En de vergelijking met MSTR is heel erg scheef. MSTR is gewoon een ponzi.
Mee eens, maar ik bedoel maar te zeggen dat het spelletje doorgaat zolang de AI bedrijven genoeg kunnen lenen. Net zoals MSTR spelletje doorgaat zolang Saylor genoeg geld kan lenen

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
elektriekert schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:45:
[...]

_O- , tjoeketjoek

4 jaar geleden nog een keer met de trein geweest, wat een drama! ik pak liever de auto, goedkoper en sneller

nothing stops this train

• R.van.M
  • Nu online
Nog mooie grafiek op FT.com. Overlap van BTC prijs met NASDAQ.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsy0-zSifNQRCCLKGltgCDgpZrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZdujYi42PmA4Di9YysgJ2c2.jpg?f=fotoalbum_large

de quote op t einde van t artikel:
It is worth remembering how far the picture just sketched is from the original promise of Bitcoin. It was the future of money; it was digital gold; it was an alternative to what the analogue financial system had to offer. Now, it looks like another leveraged financial asset, intertwined with the fate of the tech sector. But, producing no cash flows, it is unusually dependent on the vicissitudes of market liquidity and market mood.

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:15
ByteMe_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:54:
[...]

Grappig eigenlijk. Zwaar populair chat medium, ik heb er werkelijk nog nooit gebruik van gemaakt

Ik ook niet. Ook nog nooit Instagram of TikTok gebruikt. Mijn hersenen rotten al genoeg via andere wegen. :+

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• FrambozenTaart
  • Niet online
ByteMe_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:54:
[...]

Ik zit in meerdere Discords maar heb er nooit aan kunnen wennen. Kunnen weken voorbij gaan voor ik weer eens kijk.

Het is verder gewoon een prima medium waar je ook keurig overzicht en nette sub categorieën kan creëren maar op 1 of andere manier werkt het voor mij gewoon niet.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• zwembroek
  • Nu online
Vis schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:56:
[...]

AI gaat zelfs voor de uitroeiing van de mensheid zorgen uiteindelijk.. wellicht nog wat verder in de toekomst, maar als straks alles wordt beslist door AI prompts en geautomatiseerde autonome systemen in de breedste zin van het woord, in alle sectoren, oorlogen alleen nog maar digitaal en via robots in de lucht wordt uitgevoerd.

Tijd om als mensheid daar een stok voor te steken. Maar de mensheid is opgegroeid met de greed puist en rat race, en wilt alleen maar stupid dingen doen met macht.
Kijk naar de top 10 rijkste mensen op aarde, het zijn allemaal mafketels, van Musk tot Bezos. Ze kunnen het voor de armste mensen op aarde beter maken, maar kiezen voor hun eigen belang.

Offtopic? Wellicht.. maar met crypto als freedom money en be your own bank, blijft in dit toekomst scenario wel nog iets van soevereiniteit. Tenzij internet platligt.. Oh wacht, dat kunnen de machthebbers ook nog bepalen ja.. we are fucked 😆
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/03/f5/5e/03f55ede70741f09855a87309384ca24.gif

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

FrambozenTaart schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:59:
[...]

Ik zit in meerdere Discords maar heb er nooit aan kunnen wennen. Kunnen weken voorbij gaan voor ik weer eens kijk.

Het is verder gewoon een prima medium waar je ook keurig overzicht en nette sub categorieën kan creëren maar op 1 of andere manier werkt het voor mij gewoon niet.
het leent zich uit om te "spammen" waardoor gespreken gewoon niet lopen zoals op een fora.

het werkt alleen goed om te zenden, maar niet echt om in contact te blijven in een onderwerp. Open chat loopt gewoon te snel dan over alles en nog wat.

boomer

• Wispe
  • Niet online
Lekkere pre-markt voor NVDA.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Th1x4nG schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:59:
[...]

Ik ook niet. Ook nog nooit Instagram of TikTok gebruikt. Mijn hersenen rotten al genoeg via andere wegen. :+
Instagram en Tiktok werken met een gepushte feed, dat heeft Discord niet. Is meer WhatsApp/Telegram achtig, met een soort sub kanalen/onderwerpen binnen een groepchat.

• Moiety
  • Registratie: September 2012

• ByteMe_
  • Niet online
Al die apps vallen in het niet bij die ByBit inrichting (als we de content even achterwege laten :+ ). Ik heb nog steeds niet meer gekeken naar cashback eigenlijk.

Zou ik wel moeten doen, want in het begin heb ik daar mooi van geprofiteerd. Volgens mij heb ik er nog USDT op.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Kom nog best goed weg, thanks

• Vis
  • Nu online

Vis

Maar echt.. het is gewoon de evolutietheorie wat aan het uitspelen is.

Van vis naar aap, naar holbewoner, naar moderne mens, naar cyborg, naar robot.

Het is zo logisch allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vQtHHMODgmWEDCPzPIMHTbMf8M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/JrQraoHHfasXhPbTRdxk5uBm.gif?f=user_large

• Guere
  • Laatst online: 11:14
Ja, probeerde het uiteraard wel een klein beetje te matchen met de persona's hier! Bij die MrFX geloof je wel dat hij thuis een uitgebreide collectie vieze plaatjes heeft. John245 de classic '70s geek met mooie baard. En zwembroek die prachtige Ron Burgundy-achtige porno acteur look :+

• anti elppa
Guere schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:14:
[...]

Ja, probeerde het uiteraard wel een klein beetje te matchen met de persona's hier! Bij die MrFX geloof je wel dat hij thuis een uitgebreide collectie vieze plaatjes heeft. John245 de classic '70s geek met mooie baard. En zwembroek die prachtige Ron Burgundy-achtige porno acteur look :+
ahahaha prachtig. Die jvel92 ziet er uit als een seriemoordenaar. Kan zo in fargo

• FrambozenTaart
  • Niet online
Vis schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:56:
[...]

Denk dat op de middellange termijn eerst betrouwbare informatie vrij schaars wordt. Het hele internet gaat volgespamd worden met mis- en desinformatie, in proporties waarbij de huidige verbleken.

Op de lange termijn zal AI een boel arbeid overnemen maar dat zal komen met de nodige uitdaging in de economie. In het begin zullen marges groter worden voor bedrijven maar uiteindelijk zal er geconsumeerd moeten worden en als mensen niet meer verdienen wie gaat er dan zorgen voor omzet?

Denk wel dat dit uiteindelijk een balans zal vinden en je kunt ook prima menselijk contact daar houden waar gewenst, zoals in bijvoorbeeld de zorg of het onderwijs.

Er zijn genoeg horror scenario's te bedenken maar ook genoeg scenario's waarin AI de mensheid naar een volgende evolutie sprong kan helpen.

Dusja interessante tijden, en niet alleen op het vlak 'hoe wordt ik hier zelf rijker van'.

• zwembroek
  • Nu online
Guere schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:14:
[...]

_O-

• zwembroek
  • Nu online
anti elppa schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:16:
[...]

ahahaha prachtig. Die jvel92 ziet er uit als een seriemoordenaar. Kan zo in fargo
Jeffrey Dahmer is er niets bij.

• anti elppa
zwembroek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:30:
[...]

Jeffrey Dahmer is er niets bij.
ahhaha ook die ging direct door mijn hoofd

• Vis
  • Nu online

Vis

FrambozenTaart schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:27:
[...]

Denk dat op de middellange termijn eerst betrouwbare informatie vrij schaars wordt. Het hele internet gaat volgespamd worden met mis- en desinformatie, in proporties waarbij de huidige verbleken.

Op de lange termijn zal AI een boel arbeid overnemen maar dat zal komen met de nodige uitdaging in de economie. In het begin zullen marges groter worden voor bedrijven maar uiteindelijk zal er geconsumeerd moeten worden en als mensen niet meer verdienen wie gaat er dan zorgen voor omzet?

Denk wel dat dit uiteindelijk een balans zal vinden en je kunt ook prima menselijk contact daar houden waar gewenst, zoals in bijvoorbeeld de zorg of het onderwijs.

Er zijn genoeg horror scenario's te bedenken maar ook genoeg scenario's waarin AI de mensheid naar een volgende evolutie sprong kan helpen.

Dusja interessante tijden, en niet alleen op het vlak 'hoe wordt ik hier zelf rijker van'.
Eens.

We gaan eerst een jarenlange fase in waarin we in combinatie met mensheid en robot samen gaan werken ja.
Maar dat samenwerken is ook weer enkel en alleen gebaseerd op het "wie heeft de grootste" principe. De beste machines gaan naar de meest welvarende landen.
De kloof wordt mijns inziens groter, en niet kleiner. Dat geldt niet alleen voor de westerse samenleving, maar ook daarbuiten.
Met idioten als Trump en andere rechtse partijen aan het hoofd zal daar niet gauw verandering in komen.

• Wispe
  • Niet online
In het FO-topic wordt nu over crypto gesproken.

• Aeronaut

Aeronaut

PF sinds TOP '24

Wispe schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:43:
dat rendament slecht is?

• ByteMe_
  • Niet online
Wen ban?

• Wispe
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60LxvIKQ97MPvjrmBBKoO-oTkNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lp0XyWqbAPYtEZuvZaw3qsD3.jpg?f=fotoalbum_large

En de waarde van fiat dan? :?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:49
Gaat gewoon weer een keiharde donderdag dipdag worden vandaag!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Fordjah
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:57
Gelukszoekr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:52:
[...]
Damn. Nvidia zelf is nog geen bubbel zo te zien.
Voorbeurs nu al weer 5%. Zotjes

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:13
Matige btc bounce tot nu toe. Wen higher?

Of toch maar weer verder dippen, 't is tenslotte donderdag.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Vis schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:34:
[...]

Eens.

We gaan eerst een jarenlange fase in waarin we in combinatie met mensheid en robot samen gaan werken ja.
Maar dat samenwerken is ook weer enkel en alleen gebaseerd op het "wie heeft de grootste" principe. De beste machines gaan naar de meest welvarende landen.
De kloof wordt mijns inziens groter, en niet kleiner. Dat geldt niet alleen voor de westerse samenleving, maar ook daarbuiten.
Met idioten als Trump en andere rechtse partijen aan het hoofd zal daar niet gauw verandering in komen.
Wie weet is dankzij AI over 200 jaar de wereldeconomie wel een achterhaald experiment en leven we als mensheid meer als collectief met een gemeenschappelijk doel. Je weet het niet.

Het kan natuurlijk ook prima zijn dat we over 30 jaar in onze slaap vermoord worden door onze AI broodroosters door een Nvidia powered dominante super intelligentie die de mensheid als onnodig ziet.

Blijft allemaal gissen.

Het meest verontrustende is dat momenteel alles in sneltreinvaart wordt ontwikkeld in een race naar de top, en gezonde regulatie en ingebouwde veiligheidsmechanismen daarbij eigenlijk geen ruimte hebben.

• FrambozenTaart
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/293aUjL4voCV1RWgm9ExPtiqPto=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/mNngDiPhrvScQ6CvzjSfE30J.gif?f=user_large

• R.van.M
  • Nu online
Waarde van fiat gaat ook langzaam omlaag (inflatie).

Daarom dat het ook geen verstandige keuze is om euros/dollars cash te bewaren want het verliest langzaam zn waarde. Zelfs op een spaarrekening waar je rente krijgt word het (iets) langzamer minder waard

• zwembroek
  • Nu online
Fordjah schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:49:
[...]

Dit gaat dan weer net over die grens

[ Voor 24% gewijzigd door tomtom901 op 20-11-2025 10:56 ]

• S.McDuck
  • Nu online
FrambozenTaart schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:50:
[...]

Wie weet is dankzij AI over 200 jaar de wereldeconomie wel een achterhaald experiment en leven we als mensheid meer als collectief met een gemeenschappelijk doel. Je weet het niet.

Het kan natuurlijk ook prima zijn dat we over 30 jaar in onze slaap vermoord worden door onze AI broodroosters door een Nvidia powered dominante super intelligentie die de mensheid als onnodig ziet.

Blijft allemaal gissen.

Het meest verontrustende is dat momenteel alles in sneltreinvaart wordt ontwikkeld in een race naar de top, en gezonde regulatie en ingebouwde veiligheidsmechanismen daarbij eigenlijk geen ruimte hebben.
Ik ben zelf ook heel benieuwd welke invloed quantumcomputing gaat hebben op al deze zaken. Wat betekend dit voor minen en oontwikkelen van crypto, AI en andere zaken. Als je kijkt naar de rekenkracht van de datacenters en supercomputers en dan deze ontwikkeling kan het wel eens zijn dat over 20 jaar we een sprong gaan maken die niemand zich voor kan stellen. '
Aangezien we hier allemaal voor de technologie erin zitten moet iedereen hier wel een mening over hebben los van de fiat waarde toch? :P

• S.McDuck
  • Nu online
R.van.M schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:52:
[...]

Daarom dat het ook geen verstandige keuze is om euros/dollars cash te bewaren want het verliest langzaam zn waarde. Zelfs op een spaarrekening waar je rente krijgt word het (iets) langzamer minder waard
Fiat bewaren? Met de blackfriday FOMO blijft er hier weinig over :+

• FrambozenTaart
  • Niet online
R.van.M schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:52:
[...]

Totdat de stroom 5 dagen landelijk uitvalt en je toch blij bent met die stapel cash onder je matras.

Zal toch ff wat langer duren dan een week tot de Appie Umicore of Chafner baren accepteert voor een pak melk.

• Fordjah
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:57
zwembroek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:55:
[...]

[mbr]Dit gaat dan weer net over die grens [/mbr]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfyVLZie4jJhZXfDy_mDvHap7Wo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/1BAcyFJJzQwLYSBYusydwmVs.gif?f=user_large

• Gelukszoekr
  • Nu online
Fordjah schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:49:
[...]

De winst steeg met 65 procent, de omzet met 62 procent. Dan lijkt me een +5% in de waardering niet heel bijzonder toch?

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:13
Gelukszoekr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:11:
[...]

De winst steeg met 65 procent, de omzet met 62 procent. Dan lijkt me een +5% in de waardering niet heel bijzonder toch?
Inderdaad, geitenbende markt.

Ik schaal gewoon extra alts in.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

• MrFX
  • Nu online

• zwembroek
  • Nu online
Hier hoor je bijna niemand over maar dit is wel een serieus probleem.

• MrFX
  • Nu online

• Gelukszoekr
  • Nu online
FrambozenTaart schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:57:
[...]
Totdat de stroom 5 dagen landelijk uitvalt en je toch blij bent met die stapel cash onder je matras.
Ik vind dit altijd maar een matig argument. Zonder elektriciteit staat de wereld stil.

De meeste kassières zullen met moeite het wisselgeld kunnen berekenen. Niet dat dit uitmaakt. De kassa gaat überhaupt niet open zonder stroom. En wat wil je kopen? Na 2 dagen zijn alle schappen leeg. Zonder elektriciteit is er ook geen logistiek om de boel weer aan te vullen. En ga zo maar door. Zonder stroom zitten we heel snel weer in de middeleeuwen.

Gelukkig is het ook een doomscenario dat niet heel erg waarschijnlijk is. In Nederland heeft zich nooit een landelijke stroomstoring voorgedaan die dagen duurde (voor zover ik heb ik kunnen vinden). Hooguit een aantal uren in een beperkte regio.

• Vis
  • Nu online

Vis

Gelukszoekr schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:20:
[...]

Ik vind dit altijd maar een matig argument.

De kassa gaat überhaupt niet open zonder stroom.
Zelfde slechte argument. Er is gewoon een sleutel om de kassa te openen hoor ;) of anders wel een koevoet.

• S.McDuck
  • Nu online
zwembroek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:19:
[...]

Maar dit is toch ook wat china doet? Op deze manier gooien ze toch de hele 'oude orde' overhoop en krijgen ze zelf de overhand.

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
zwembroek schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:19:
[...]

Ik denk met name als de rente verder stijgt dan dit. Dit lijkt me nog geen enorme kapitaalvluchten te genereren

• R.van.M
  • Nu online
FrambozenTaart schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:57:
[...]

Zal toch ff wat langer duren dan een week tot de Appie Umicore of Chafner baren accepteert voor een pak melk.
Dat is het verschil tussen geld als betaalmiddel en geld as spaarmiddel. Op het moment dat je zegt fiat gaat naar 0 heb je het over de lange termijn, dus als spaarmiddel
Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal, zonnepanelen & aandelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump, Elon Musk en aandelen zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!