[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
Taro schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:26:
[...]

Het is een cryptocurrency topic.
Haha, dit heb ik zo vaak gezegd dit jaar. En toen was het steeds shitcoin dit, shitcoin dat. Of "theres no second best". Ik vind het helemaal prima hoor, blij dat ik eindelijk wat gelijkgezinden heb 👍🏻

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
bsmpower schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:38:
[...]

Haha, dit heb ik zo vaak gezegd dit jaar. En toen was het steeds shitcoin dit, shitcoin dat. Of "theres no second best". Ik vind het helemaal prima hoor, blij dat ik eindelijk wat gelijkgezinden heb 👍🏻
Je haalt verschillende dingen door elkaar. En daar laat ik het bij, ik krijg er RSI (=ontopic) van.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:26:
[...]

Het is een cryptocurrency topic.
Huh echt? :?

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04
John245 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:17:
[...]

SOL staat bij mij (en ik denk velen) op het lijstje.
Hier ook, ik denk niet dat we de 25$ gaan zien maar misschien wel $50, zou een mooie x5 of meer kunnen worden :9

Verwacht ook dat BNB ongeveer hetzelfde gaat presteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinsa op 08-11-2025 20:58 ]

• Wispe
  • Niet online
Pinsa schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:52:
[...]

Hier ook, ik denk niet dat we de 25$ gaan zien maar misschien wel $50, zou een mooie x5 of meer kunnen worden :9

Ik heb je laatste tijd vaker horen zeggen ‘btc is king’, en nu ga je alsnog nadenken over en gokken op alts?

• Pinsa
Wispe schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:05:
[...]

Ik heb je laatste tijd vaker horen zeggen ‘btc is king’, en nu ga je alsnog nadenken over en gokken op alts?
BTC is zeker king en zal het hoofd PF worden, als je daarnaast een zakje uit de top 5 haalt who cares? Moet de prijs wel goed zijn he ;)

• Wispe
  • Niet online
Pinsa schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:08:
[...]

BTC is zeker king en zal het hoofd PF worden, als je daarnaast een zakje uit de top 5 haalt who cares? Moet de prijs wel goed zijn he ;)
Doe maar, dan blijven meer sats over voor mij en de rest van de maxi’s hier.

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:12
Wispe schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:10:
[...]

Ik ga morgen heel veel sats inslaan voor mijn VCA PF :P

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• Pinsa
Wispe schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:10:
[...]

Blijf een degen he, ik ga je wel taggen als het uit komt met SOL of BNB

Als ik een gedeeld door 5 krijg mag je mij taggen _O-

• Wispe
  • Niet online
Knip, offtopic. Ik heb bedacht dat ik daarmee mezelf dwing indirect te sparen zodat om de zoveel tijd de opbrengsten in Bitcoin gaan.
Knip, offtopic

Daarnaast natuurlijk maandelijkse DCA na de bull, maandelijkse €50 cashback bij Bybit waarmee ik sats koop en de eventuele cadeautjes die zij periodiek strooien.

Hopelijk na volgende cycle al met pensioen.

[ Voor 27% gewijzigd door Taro op 08-11-2025 22:05 ]

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:14
[...]

Zeker, BNB is exact t zelfde verhaal, al ben ik bang dat je die niet onder de $500 kunt gaan oppikken, maar we gaan het zien. Zit zo’n sterke club achter dat deze in een nieuwe ronde bijna gegarandeerd gaat knallen. Vraag is wel of ie ook een nieuwe ATH vs BTC gaat laten zien, maar goed, in t kader van diversificatie moet t kunnen.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:17
Tijd voor een bearish stoout, sante !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-6MVlvg_7nV2OHd3jiLffByq3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODS5BcZzenfzqf3KGiLb19Jp.jpg?f=fotoalbum_large

• Pinsa
Don Guacamole schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:22:
[...]

Zeker, BNB is exact t zelfde verhaal, al ben ik bang dat je die niet onder de $500 kunt gaan oppikken, maar we gaan het zien. Zit zo’n sterke club achter dat deze in een nieuwe ronde bijna gegarandeerd gaat knallen. Vraag is wel of ie ook een nieuwe ATH vs BTC gaat laten zien, maar goed, in t kader van diversificatie moet t kunnen.
Ik had gehoopt op €200 maar kan ik dus wel vergeten, SOL geeft dan misschien meer kans, maar je weet het nooit als we eens een dikke black swan krijgen gaan al die alts door het putje.

Moet ik natuurlijk wel klaar zitten of buy orders erin zetten…

Achja duurt nog wel even :>

• bsmpower
Knip, offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 08-11-2025 22:05 ]

• John245
Knip, offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 08-11-2025 22:06 ]

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dat wordt een lange topicwaarschuwing als we zelfs koopzegels moeten gaan toevoegen.

Het eerste bericht hoeft niet offtopic te zijn, maar de reacties zijn dat vervolgens wel. Graag zelf ook alert op blijven.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• bsmpower
Tja, dat krijg je als nagenoeg alles een beter rendament geeft dan crypto op dit moment 😅

https://www.crypto-inside...verlies-dit-betekent-het/

Nog veel erger als je alts meeneemt.

[ Voor 53% gewijzigd door bsmpower op 08-11-2025 22:38 ]

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:14
Pinsa schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:27:
[...]

Ik had gehoopt op €200 maar kan ik dus wel vergeten, SOL geeft dan misschien meer kans, maar je weet het nooit als we eens een dikke black swan krijgen gaan al die alts door het putje.

Moet ik natuurlijk wel klaar zitten of buy orders erin zetten…

Achja duurt nog wel even :>
BNB ging vorige keer van een $700 naar $200. Dus dan zou nu een koers rond de $400 moeten kunnen. Maar goed t verleden zegt natuurlijk geen reet over de toekomstige tijd.

• zwembroek
  • Laatst online: 21:43
bsmpower schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:35:
[...]

Binnenkort dan maar weer all-in op SUI
En dan komt de beer en gaat SUI naar 0,10.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
zwembroek schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 22:47:
[...]

En dan komt de beer en gaat SUI naar 0,10.
Wilde zeggen: Word je hard van, maar in dit topic...

• zwembroek
Denk niet dat hij dat mentaal overleefd. Maar je kan de FOMO alweer voelen. Instappen op basis van hopium. Snel doen.

• zwembroek
[...]

Sol gaat ook gewoon naar 25 in de beer.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:31

Darrell

Fiat moonboy

Taro schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 22:49:
[...]

Wilde zeggen: Word je hard van, maar in dit topic...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfKLAeJ1_-f6TAQQRLrtqXFZLpQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/YFEKBNvv5c1XvAdoKBrP8t3G.gif?f=user_large

• zwembroek
Snap niet dat sommige mensen de vorige beer alweer zijn vergeten. Die alts gaan helemaal kapot rekt. Koop 100 keer liever COIN voor 50 dollar dan Solana voor 50 dollar. In mijn ogen een makkelijke x5 vanaf dat bedrag. Solana moet je maar weer afwachten.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Dat is een goed teken :9B

• Pinsa
Don Guacamole schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 22:16:
[...]

BNB ging vorige keer van een $700 naar $200. Dus dan zou nu een koers rond de $400 moeten kunnen. Maar goed t verleden zegt natuurlijk geen reet over de toekomstige tijd.
We gaan het in de gaten houden, buiten BNB en SOL durf ik eigenlijk geen andere alts naast BTC op te pakken. Èèn ding stoort mij wel nog een beetje aan SOL en dat is dat het geen hardcap is ook voor ETF beleggers kan dit een dealbreaker worden lijkt mij? BNB en LTC daar en tegen hebben wel een max supply.

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tq4_iwUSalrzCI5wOj377zz7xQs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fvcm5d9YtYerZcxrjV4SLLAz.png?f=fotoalbum_large

Deze stond niet op mijn lijstje.

• Pinsa
zwembroek schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:06:
Snap niet dat sommige mensen de vorige beer alweer zijn vergeten. Die alts gaan helemaal kapot rekt. Koop 100 keer liever COIN voor 50 dollar dan Solana voor 50 dollar. In mijn ogen een makkelijke x5 vanaf dat bedrag. Solana moet je maar weer afwachten.
COIN zou idd een veiligere optie zijn, gelijk even op de watchlist gooien :)

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Wat is uberhaupt ook het nut van SOL anders dan wat coinmemmerij? Ik snap die obsessie met SOL totaal niet.

• zwembroek
Dacht dat we met Vitalik alles al gezien hadden. REKT.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Heb rond de 10 EUR 200 SOL gekocht in de vorige bear. Natuurlijk weer veel te vroeg weggedaan, maar een x20 was daarmee haalbaar geweest als ik ze niet te vroeg buiten de deur had gezet. Een makkelijke x5 is leuk, maar meer is zeker haalbaar :)

Ik DCA al een tijdje geen crypto meer, maar ga daar vanaf midden 2026 wel weer mee starten, inclusief extra inleg die nu al een paar weken op de bankrekening staat. BTC, SOL en een paar nieuwe alts.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:20

Vis

Moet Coinbase natuurlijk wel zien te overleven ;)

Allemaal FTX vergeten?

Zelfs een grote exchange als Coinbase kan insolvent worden of buiten hun lijntjes kleuren en in combinatie met het in bewaring houden van de ETF's kan dit een kettingreactie veroorzaken die zijn weerga niet kent.

Black swan 3.0

Dat overleeft COIN dan niet ;)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:29
In de volgende bear market zijn de aandelen van de bedrijven, die iets met crypto doen de nieuwe alts om in te slaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rg0o-lfRg5ZGNl0si5UAnP_DlAw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p3h700ds0VOJLaEjFPKZe2fs.png?f=fotoalbum_large

• zwembroek
Taro schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:12:
[...]

Heb rond de 10 EUR 200 SOL gekocht in de vorige bear. Natuurlijk weer veel te vroeg weggedaan, maar een x20 was daarmee haalbaar geweest als ik ze niet te vroeg buiten de deur had gezet. Een makkelijke x5 is leuk, maar meer is zeker haalbaar :)

Ik DCA al een tijdje geen crypto meer, maar ga daar vanaf midden 2026 wel weer mee starten, inclusief extra inleg die nu al een paar weken op de bankrekening staat. BTC, SOL en een paar nieuwe alts.
Dat zijn mooie prijsjes. Destijds wel een flinke gok. Had ook naar zero kunnen gaan.

• Pinsa
@zwembroek Vergeet TBA ook niet Coinbase eigen token, word ws pas verwacht in begin 2026.

Helaas weten we nog niet waar de bodem dan ligt en zitten we in de bear, maar dat lijkt me ook geen verkeerde altcoin.

• zwembroek
Vis schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:13:
[...]

Moet Coinbase natuurlijk wel zien te overleven ;)

Allemaal FTX vergeten?

Zelfs een grote exchange als Coinbase kan insolvent worden of buiten hun lijntjes kleuren en in combinatie met het in bewaring houden van de ETF's kan dit een kettingreactie veroorzaken die zijn weerga niet kent.

Black swan 3.0

Dat overleeft COIN dan niet ;)
Zo kan je bij alles wel iets bedenken. Niets is zonder risico. Maar als ik moet kiezen tussen 50 dollar voor SOL of COIN dan wist ik het wel.

• zwembroek
Pinsa schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:16:
@zwembroek Vergeet TBA ook niet Coinbase eigen token, word ws pas verwacht in begin 2026.

Helaas weten we nog niet waar de bodem dan ligt en zitten we in de bear, maar dat lijkt me ook geen verkeerde altcoin.
Als het een BNB gaat doen niet nee. Hangt helemaal van de tokenomics af.

• zwembroek
jvel92 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:14:
In de volgende bear market zijn de aandelen van de bedrijven, die iets met crypto doen de nieuwe alts om in te slaan:

[Afbeelding]
Precies. Ik ben klaar met alts. Voor mij aandelen en een jaar na de top.Bitcoin.

• zwembroek
jvel92 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:14:

[Afbeelding]
Bijzonder dat Iren er niet bij staat.

• Vis

Vis

zwembroek schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:18:
[...]

Zo kan je bij alles wel iets bedenken. Niets is zonder risico. Maar als ik moet kiezen tussen 50 dollar voor SOL of COIN dan wist ik het wel.
Hoogmoed komt voor de val.

Ik roep dit al sinds de livegang van de Bitcoin ETF's, vrijwel alles is in handen van Coinbase.

Dat gaat echt een keer mis.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
zwembroek schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:21:
[...]

Precies. Ik ben klaar met alts. Voor mij aandelen en een jaar na de top.Bitcoin.
4 jaar na de vorige bodem, niet een jaar na de top :)

• zwembroek
Taro schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:26:
[...]

4 jaar na de vorige bodem, niet een jaar na de top :)
Ook prima. :) Ik mag de vraag hier eigenlijk niet stellen maar verwacht jij ook een lange beer voor de aandelen markt? Zie jij de bubbel barsten? Ben benieuwd naar jou kijk hierop.

• Alpina
zwembroek schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:28:
[...]

Ook prima. :) Ik mag de vraag hier eigenlijk niet stellen maar verwacht jij ook een lange beer voor de aandelen markt? Zie jij de bubbel barsten? Ben benieuwd naar jou kijk hierop.
Deze knakker is overtuigd. 2027

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2CbGII0G-4HbsP3-MQIsBsAHmgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkg4SdfFwgmJm0ovVf1g5laR.jpg?f=fotoalbum_large

• zwembroek
Dan hebben we nog even dus. Vraag me wel af wat er dan met Bitcoin gaat gebeuren als dat zou gaan gebeuren in 2027.

• Alpina
zwembroek schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:45:
[...]

Dan hebben we nog even dus. Vraag me wel af wat er dan met Bitcoin gaat gebeuren als dat zou gaan gebeuren in 2027.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aVy2RtZZrEM1RNCQANKDdhI6QQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3hE6XjvPcRR0gmKa6KHVIWS.jpg?f=fotoalbum_large

Haha nee ik weet het niet, maar we gaan het vast meemaken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
zwembroek schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:28:
[...]

Ook.prima. :) Ik mag de vraag hier eogenlijk niet stellen maar verwacht jij ookk een lange beer voor de aandelen markt? Zie jij de bubbel barsten? Ben benieuwd naar jou kijk hierop.
Ik heb +-2 jaar geleden mijn hele aandelenpot in Bitcoin geknald (en dat hier ook gedeeld) omdat ik daar niet zoveel meer van verwachte ;) Normaal gesproken was er +- iedere 8 jaar een crisis, die is al lang overtijd en ik zie zoveel mensen om mij heen DCA'en, VCA'en én iedere dip opkopen bij BTC en aandelen dat ik bijna het gevoel heb dat alles up only is. Verwacht wel grote verschuivingen van de ene naar de andere markt/regio. En in de AI markt, je ziet dat bedrijven als Microsoft, OpenAI, Oracle, Nvidia, xAI, Mistral, Nebius, Coreweave, Intel, Meta, Google, etc. onderling miljarden zitten door te schuiven om het geld te laten rollen, maar daar is echt een enorme bubble aan het ontstaan waarbij ze dat allemaal als omzet noteren. Nvidia profiteert daarvan en daarmee ook de crypto scene. Op een gegeven moment klapt daar een bedrijf, ze hebben allemaal aandelen/investeringen van/in elkaar en dan zal er veel verlies genomen moeten worden.

De koers van AI alts is gekoppeld aan de prestaties van Nvidia en de AI markt, maar Bitcoin leunt er naar mijn idee ook enorm op. AI is here to stay, maar niet per se de huidige spelers, niets is voor de eeuwigheid. Als die markt inzakt gaat crypto ook een duikvlucht maken.

Verder zal ik mij hier niet specifiek uitlaten over de aandelenmarkt, maar de onderlinge verwevenheid is groot en veel mensen hebben een euforisch gevoel, dat kan niet oneindig doorgaan.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
JDB is altijd kritisch richting Bitcoin en roept al lange tijd dat het einde dichtbij is. Hecht daar niet zoveel waarde meer aan.

• jvel92
zwembroek schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:22:
[...]

Bijzonder dat Iren er niet bij staat.
Volgens mij ligt bij IREN de focus niet meer op Bitcoin en is de focus verlegt richting AI data centers. Als je hun website bezoekt krijg je ook niet het idee dat ze nog iets met Bitcoin doen.

Volgens https://bitcointreasuries.net/ bezitten ze zelfs ook geen Bitcoin?

• Alpina
Taro schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:54:
[...]

JDB is altijd kritisch richting Bitcoin en roept al lange tijd dat het einde dichtbij is. Hecht daar niet zoveel waarde meer aan.
Bitcoin niet. Aandelen toch wel een ander verhaal. Goud zat ook aardig goed de laatste keer. Maar het is inderdaad maar een visie zoals alle anderen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
jvel92 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:59:
[...]

Volgens mij ligt bij IREN de focus niet meer op Bitcoin en is de focus verlegt richting AI data centers. Als je hun website bezoekt krijg je ook niet het idee dat ze nog iets met Bitcoin doen.

Volgens https://bitcointreasuries.net/ bezitten ze zelfs ook geen Bitcoin?
Klopt, dat is hier eerder besproken en IREN wordt daarom ook niet gezien als een crypto aandeel.

• jvel92
Taro schreef op zondag 9 november 2025 @ 00:03:
[...]

Klopt, dat is hier eerder besproken en IREN wordt daarom ook niet gezien als een crypto aandeel.
Toch wel bijzonder hoe ze een reputatie hebben weten te verwerven als het Bitcoin miner aandeel. Ook in diverse headlines wordt het aangehaald als een Bitcoin Miner bedrijf.

Dit is niet om een discussie te starten of het wel of geen crypto aandeel is. Maar meer om mijn verbazing uit te spreken, dat de algemene consensus lijkt te zijn dat het wel een Bitcoin miner is. Ben dan toch wel benieuwd hoe het nu precies zit en waarom de algemene consensus zo is :P

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-11 13:44

knakworst

Get more sats!

Kom op btc we willen een mooie weekly close.

• John245
Vandaag mijn wekelijkse VCA inleg gedaan.
Ingesteld te realiseren rendament : 50%
Inleg : 45 van 522
Op schema om doel te halen : Ja
Bijzonderheden : Grootste inleg sinds start

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
ZEC zit onder de VWAP en boven de 1D MA7:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JptFApC-phYAC9ZRLWRoatIB4_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jEuhiNoPRQ9KxjMrI5saL8cm.png?f=fotoalbum_large

Oftewel: Uitbraak naar beneden of naar boven incoming.

• Guere
  • Laatst online: 22:51
John245 schreef op zondag 9 november 2025 @ 06:44:
Vandaag mijn wekelijkse VCA inleg gedaan.
Ingesteld te realiseren rendament : 50%
Inleg : 45 van 522
Op schema om doel te halen : Ja
Bijzonderheden : Grootste inleg sinds start
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iYwGQcrB_ydQa-72NnAtyfM0Ik=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qm7WUElE2kDxTX6EA7HkP2j3.jpg?f=user_large

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:17
'Gaf je mij maar eens je grootste inleg ooit...'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNMb4N4duZ7ayl45POLYcMhvTak=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/sVO2WgDA0YAn6s89UbwD1b9M.gif?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Taro schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:54:
[...]

Klopt maar met aandelen en indices zit die wel heel vaak goed.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
audiojunk schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:59:
[...]
Klopt maar met aandelen en indices zit die wel heel vaak goed.
Zeker, heeft veel ervaring.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IU7DT-amdyvyUzEIV2RKpF0YhvU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/gTzTfYnU8eTbHrIQTCUOVJ0Y.gif?f=fotoalbum_large

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:33
jvel92 schreef op zondag 9 november 2025 @ 00:15:
[...]

Toch wel bijzonder hoe ze een reputatie hebben weten te verwerven als het Bitcoin miner aandeel. Ook in diverse headlines wordt het aangehaald als een Bitcoin Miner bedrijf.

Dit is niet om een discussie te starten of het wel of geen crypto aandeel is. Maar meer om mijn verbazing uit te spreken, dat de algemene consensus lijkt te zijn dat het wel een Bitcoin miner is. Ben dan toch wel benieuwd hoe het nu precies zit en waarom de algemene consensus zo is :P
Ben ik ff weg, gaat het alsnog over IREN. Als een fictieve horecazaak genaamd ‘(ijs)koffie’ voor meer dan 90 procent van zijn omzet afhankelijk is van ijs en ze verkopen ook koffie. Is het dan een ijs of een koffiezaak?

IREN is voor meer dan 90% afhankelijk van mining inkomsten en een klein deel AI datacenter. Antwoord lijkt me helder

• zwembroek
Taro schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:52:
[...]

Ik heb +-2 jaar geleden mijn hele aandelenpot in Bitcoin geknald (en dat hier ook gedeeld) omdat ik daar niet zoveel meer van verwachte ;) Normaal gesproken was er +- iedere 8 jaar een crisis, die is al lang overtijd en ik zie zoveel mensen om mij heen DCA'en, VCA'en én iedere dip opkopen bij BTC en aandelen dat ik bijna het gevoel heb dat alles up only is. Verwacht wel grote verschuivingen van de ene naar de andere markt/regio. En in de AI markt, je ziet dat bedrijven als Microsoft, OpenAI, Oracle, Nvidia, xAI, Mistral, Nebius, Coreweave, Intel, Meta, Google, etc. onderling miljarden zitten door te schuiven om het geld te laten rollen, maar daar is echt een enorme bubble aan het ontstaan waarbij ze dat allemaal als omzet noteren. Nvidia profiteert daarvan en daarmee ook de crypto scene. Op een gegeven moment klapt daar een bedrijf, ze hebben allemaal aandelen/investeringen van/in elkaar en dan zal er veel verlies genomen moeten worden.

De koers van AI alts is gekoppeld aan de prestaties van Nvidia en de AI markt, maar Bitcoin leunt er naar mijn idee ook enorm op. AI is here to stay, maar niet per se de huidige spelers, niets is voor de eeuwigheid. Als die markt inzakt gaat crypto ook een duikvlucht maken.

Verder zal ik mij hier niet specifiek uitlaten over de aandelenmarkt, maar de onderlinge verwevenheid is groot en veel mensen hebben een euforisch gevoel, dat kan niet oneindig doorgaan.
d:)b Dank.

• zwembroek
Taro schreef op zondag 9 november 2025 @ 00:03:
[...]

Effectieve kosten voor IREN om 1 Bitcoin te minen: US$ 40.000–41.000. Dit betekent grofweg dat de Bitcoin-prijs boven die drempel moet liggen voor winstgevendheid (tenzij andere kosten, zoals afschrijvingen, overhead of netwerkkosten, sterk oplopen). IREN een totaalomzet van US$ 148,1 miljoen:
Hiervan kwam US$ 141,2 miljoen uit Bitcoin-mining (≈ 95,3 % van de omzet). En US$ 3,6 miljoen uit de AI-cloud services (≈ 2,4 % van de omzet). IREN gaf aan dat de AI-cloud services slechts een klein bedrag genereerden — bv. US$ 2,2 miljoen in één maand. IREN zelf geeft aan dat het AI-segment potentieel heeft voor US$ 200-250 miljoen per jaar (annualised run-rate) zodra AI/data-center capaciteit volledig operationeel is. Op dit moment (Q3 FY25) is IREN sterk afhankelijk van Bitcoin-mining; ~95 % van de omzet komt daaruit. Het AI/data-center segment is nog klein in absolute termen (< 5 % van de omzet) maar met groot groeipotentieel. De bedoeling is dat de AI/data-center tak in de toekomst een veel groter aandeel krijgt (zie doelstelling US$ 200-250 m).

Met andere woorden Iren is nog steeds voornamelijk een crypto bedrijf in transitie. Hoog risico door afhankelijkheid van de Bitcoin koers.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25
Waar blijft die weekend bounce?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:33
En wat betreft IREN, aangezien ze nog vooral BTC doen, had een zeer interessante earningscall waar werd genoemd dat er gesprekken waren met verschillende ‘hyperscalers’ voor meer GW dan de msoft deal. Zou me niks verbazen als we voor eind 2025 hier nog wat over gaan horen

• Guere
Ik snap werkelijk niet wat er nou zo ingewikkeld aan is. Als je IREN nieuws hebt dat daadwerkelijk met crypto te maken heeft - dus extra investering in mining capaciteit, of groene stroom deal, of whatever - dan is het helemaal on-topic. Prima. Earnings wellicht zelfs ook, zeker als er relevante opmerkingen over BTC mining bijzitten.

Maar: als er nieuws is over een MSFT deal die 0,0 te maken heeft met crypto is het offtopic. Hetzelfde geldt toch voor alle andere onderwerpen? Als Michael Saylor een broodje bapao koopt dan is dat hier ook niet relevant. Als hij een Bitcoin aankoop doet wel.

• Alpina

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Alpina schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:45:
[...]

Officieel community member.
In it for the tech :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkJb7HB_YNTv01uQUODs1RnosOE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/j0z6f8acyMkTjlgwIraCWRdt.gif?f=user_large

• zwembroek

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:20
Hier is geen hol te beleven en op mijn werk ook al niet 8)7

• zwembroek

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:07

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

elektriekert schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:27:
Even achter het station kijken. Met deze koers staan er weer genoeg satjes bij elkaar te schrapen. :>

XMR ook weer bijna op een nieuwe ATH. Ben benieuwd. Wel een flufje veilig gesteld. Wen Bitcoin? :O

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Wispe
  • Niet online
elektriekert schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:27:
Er is altijd wat te beleven met shitcoins. Rekt gaan bijvoorbeeld.

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6678Lk0B3fPT5Or4R3aYVY8veK8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8vvmQMXln2FcdiYNUldAyW4H.png?f=user_large

• BTC100K2021
  • Laatst online: 19:11

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Waar zit die 50WMA nu precies?

Iemand van de trading garde die daar antwoord op kan geven?

102.184 volgens mijn eigen geknutselde indicator op Binance.

• Guere
BTC100K2021 schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:49:
Waar zit die 50WMA nu precies?

Iemand van de trading garde die daar antwoord op kan geven?

102.184 volgens mijn eigen geknutselde indicator op Binance.
Haha, ik ben niet van de trading garde maar kan je wel verzekeren dat daar inderdaad de 50w ligt ;) Op andere exchanges zal het net wat verschillen maar rond de $102k is accuraat genoeg.

• Alpina
sh4d0wman schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:32:
[...]

Even achter het station kijken. Met deze koers staan er weer genoeg satjes bij elkaar te schrapen. :>

XMR ook weer bijna op een nieuwe ATH. Ben benieuwd. Wel een flufje veilig gesteld. Wen Bitcoin? :O
Weer die dino coins he. Ook maar wat chicken opgepikt @Vis dat lijkt nu eenmaal het spel.

Even hogere krachten aanspreken voor een god candle. Fijne zondag

• Vis

Vis

Alpina schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:58:
[...]

Weer die dino coins he. Ook maar wat chicken opgepikt @Vis dat lijkt nu eenmaal het spel.

Even hogere krachten aanspreken voor een god candle. Fijne zondag

[Video: Celtic Woman -- Orinoco Flow [[ Official Live Video ]] HD At Slane Castle]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9TXIkHFQrxk4EhbcxLpZSHBkFM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TEpKxBCHeGYvBHar4UjDprLu.jpg?f=user_large

• BTC100K2021

BTC100K2021

When LTC pomp? Als die Zcash en Dash drek pompen verdient digitaal zilver ook een pompje

• bsmpower
Wispe schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:36:
[...]

Er is altijd wat te beleven met shitcoins. Rekt gaan bijvoorbeeld.
Die hebben net een 20%+ achter de rug. Paar procent er af lijkt me logisch. Hoe doet Bitcoin het de laatste tijd? Vandaag ook nauwelijks in het groen.

• Alpina
BTC100K2021 schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:34:
When LTC pomp? Als die Zcash en Dash drek pompen verdient digitaal zilver ook een pompje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joCsdlNQb7d5jgU5ZT_mP-WLA2w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/IsNgFJmraRTdZ5wkOSTtNfp0.gif?f=user_large

• Pinsa
Pfoe gaat lekker boys

• BTC100K2021

BTC100K2021

Nu even doorzetten, die lower high structuur doorbreken op de lage tijdframes.

Dus voorbij 104K, liefst 104.5K+ nu.

Beuk hem door de panty

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60tpJXgJVlc562nM8RCHmaM_RAk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9oJ9LUXuumPzBcgltiPxKiy4.png?f=user_large

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:35

Chaes

#HODL

Never fade a Sunday pump.

Maar zal morgen toch wel weer retracen. }:|

• Pinsa
bsmpower schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:39:
[...]

Die hebben net een 20%+ achter de rug. Paar procent er af lijkt me logisch. Hoe doet Bitcoin het de laatste tijd? Vandaag ook nauwelijks in het groen.
Nog wat ingeslagen?

• BTC100K2021

BTC100K2021

BTC100K2021 schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:25:
Nu even doorzetten, die lower high structuur doorbreken op de lage tijdframes.

Dus voorbij 104K, liefst 104.5K+ nu.

Beuk hem door de panty
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFAEgbpdv21KafjXvudsVK3iOPaDgO971-qQ&s

• Wispe
  • Niet online
ETH gaat wel lekker vandaag.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:21
wat is LTC toch een lekkere he :)

nothing stops this train

• bsmpower
Was ik dat van plan dan?

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:40
Mwa, echte brute actie omhoog mist nog. Zie hem graag verdubbelen. :9

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• bsmpower
Wat gaat lekker?

• BTC100K2021

BTC100K2021

Nog maar x4 tot een nieuwe ATH, wereld muntje inderdaad.

• Wispe
  • Niet online
BTC100K2021 schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:55:
[...]

_O-

• Pinsa

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:21
BTC100K2021 schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:55:
[...]

dat hoeft niet perse, maar verwachting is zeker $180-$240

nothing stops this train

• BTC100K2021

BTC100K2021

Kol Nedra schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:04:
[...]

dat hoeft niet perse, maar verwachting is zeker $180-$240
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqrermdY2GtPyW6sDidx1N1h75A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zI62X30EazbTFY5CaLYMwpYK.jpg?f=user_large

• bsmpower
Komt er dan toch nog een (klein/kort) altseizoen net als vorig jaar rond deze tijd...

• BTC100K2021

BTC100K2021

bsmpower schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:13:
[...]

Komt er dan toch nog een (klein/kort) altseizoen net als vorig jaar rond deze tijd...
Die gedachte is precies wat ze nu willen dat veel mensen krijgen. Even wat flinterdunne orderboekjes pompen en de FOMO is weer aangewakkerd bij de mensen die nog niet "geslaagd" zijn deze cycle.

Zolang BTC geen richting kiest rond de 50WMA gaan alts als geheel geen grove move omhoog maken.

Los van het feit dat dat sowieso eigenlijk niet mogelijk is met 26 miljoen muntjes. Het DAGELIJKSE aantal nieuwe muntjes is momenteel 2x zo hoog als het totaal de alts in 2021. 40.000 per dag versus 20.000 totaal in 2021.

[ Voor 18% gewijzigd door BTC100K2021 op 09-11-2025 16:22 ]

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal, zonnepanelen & aandelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump, Elon Musk en aandelen zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!