[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #31 - Blow-off top editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:04

HollovVpo1nt

I like gadgets

FrambozenTaart schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 01:41:
[...]

Europa zou er goed aan doen die vergunning niet af te geven, Binance is echt een poort naar dubieus zwart geld, corrupte lobby en allerlei duistere zaakjes. Uit zowat ieder serieus onderzoek die er naar ze gedaan wordt komen er weer dubieuze geldstromen naar voren.

O.a. financiering van terroristische organisaties, omzeilen van internationale sancties, geldstromen naar internationale hacking organisaties, geldstromen naar organisaties van mensenhandel en drugs kartels etc. Etc.

Die *knip * Zao is ook persoonlijk gepardoneerd door Trump, dan weet je eigenlijk wel genoeg.

Hier enkele bronnen:

https://www.nytimes.com/2026/02/23/technology/binance-employees-iran-firings.html

https://www.icij.org/inve...x-money-laundering-crime/

En helaas er zijn genoeg van dit soort schimmige toko's de verderf van moraal niet schuwen voor wat extra omzet. Je zet natuurlijk hiermee als continent ook je financiële voordeur naar hybride oorlogsvoering wagenwijd open. Want waar stopt deze corruptie?

Hebben we echt niet nodig, oprotten met die meuk.
Dan mag je de halve cryptomarkt en financiële instellingen opdoeken.

*knip*

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 23-06-2026 08:51 ]

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 15:45

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Voor het eerst weer spot BTC limit orders ingelegd.

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/0qjZKs3N204AAAAe/what-year-is-this.png

• Vis
  • Laatst online: 09:41

Vis

Reminder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7ZzY_LgQsZjbrtzq7xjy3pOe-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvSyFuVqC7HYRKMA5PWehqWK.jpg?f=fotoalbum_large

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:40
Nog 3 maandjes doorbijten boys dan gaan we weer up!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16:55
sonnypiek schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:55:
Nog 3 maandjes doorbijten boys dan gaan we weer up!
Haha mooi die naïviteit van veel cryptoliefhebbers... het adagium "in het verleden behaalde resultaten enz..." geldt voor alle markten behalve voor crypte. De wereld is compleet anders in vergelijking met vorige keren... ETF's, grote institutionele spelers, maar nee... de cycle om de zoveel jaar blijft zo want zo gaat het altijd 7(8)7

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:40
voorlopig liggen we nog redelijk op schema lijkt me...

maar goed ieder z'n idee

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
tjubbie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:42:
[...]

Haha mooi die naïviteit van veel cryptoliefhebbers... het adagium "in het verleden behaalde resultaten enz..." geldt voor alle markten behalve voor crypte. De wereld is compleet anders in vergelijking met vorige keren... ETF's, grote institutionele spelers, maar nee... de cycle om de zoveel jaar blijft zo want zo gaat het altijd 7(8)7
Hoe is de wereld compleet anders dan?

17 jaar geleden waren mensen net zo greedy :+

Ander jasje, zelfde effect.

Dat zit wel Schnorr.

• Vis

Vis

Stukfruit schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:15:
[...]

Hoe is de wereld compleet anders dan?

17 jaar geleden waren mensen net zo greedy :+

Ander jasje, zelfde effect.
Je weet toch, AI en quantum computing gaan cryptografie ontcijferen!!1!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsjonge, de 60k geslecht. Mooie mijlpaal.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
tjubbie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:42:
[...]

Effectief: This time, this time it will be different.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:06

knakworst

Get more sats!

DatraxZ schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:52:
[...]

Wat bedoel je precies met "geleend geld"?

STRC is een aandeel wat wordt uitgegeven. Je krijgt er geen stukje Bitcoin voor in de plaats. Je koopt er ook geen ownership mee op de BTC die Strategy reeds heeft.
Je koopt gewoon een high-yield financieel instrument.

In basis werkt het zo : Strategy wenst de prijs op 100USD par te houden. Het dividend (eigenlijk return of capital) wat wordt uitgekeerd is 11.5% jaarlijks,op een aandeelprijs van 100USD, en wordt maandelijks uitbetaald. De rate is variabel en kan iedere maand worden aangepast.

Is er een grote vraag naar dit aandeel,dan stijgt de aandeel prijs. Waarop Strategy weer nieuwe aandelen uitgeeft zodat de prijs weer daalt naar 100USD.
Is er een grote verkoop gaande op de markt, waardoor de prijs van het aandeel daalt, dan gaat de effective yield naar omhoog. immers, die 11.5% is berekend op een aandeelprijs van 100USD. Je krijgt dan voor je aandeel van bvb 90USD 12.7% dividend. Dit drijft de vraag naar omhoog, tot het aandeel weer op 100USD staat (of hoger), waarna weer meer aandelen kunnen uitgegeven worden.

De dividenden kunnen betaalt worden door uitgifte van meer STRC aandelen, MSTR aandelen of opbrengsten uit de andere prefs. Met de overschot worden BTC aangekocht. Die BTC zijn overigens ook de backing van het bedrijf. Mocht het ooit failliet gaan, staan de STRC aandeelhouders op plaats 3 bij de uitbetaling, achter de schuldeisers van de corporate debt (plaats 1, ong. 12% van de market cap op dit moment) en de STRF aandeelhouders (ong. 2% van de market cap)

Waarom wordt dit aandeel zo massaal gekocht dan, vraag je je mischien af?

Daar zijn 3 redenen voor :
De yield (11.5%) is erg hoog in vergelijking met andere gelijkaardige prefs. En veel hoger dan wat in de private credit markt gangbaar is.In de US is het ook a non-taxable event, dus die 11.5% is netto. Hier in Belgïe blijft er nog ong. 6.5% over na belastingen...

De uitkering is maandelijks, wat het aantrekkelijk maakt voor o.a. retail, die liever niet wachten op kwartaal uitkeringen, maar liever maandelijks inkomen wensen.

Het aandeel is zeer liquide. Je kan er dus makkelijk vanaf, ook als je een erg grote positie hebt. Dit is voor de private capital/credit markt extreem interessant. In die markt is het gangbaar dat maar een beperkt % van je exposure liquide is, wat in een market downturn ervoor zorgt dat je je positie niet volledig kan liquideren.

De private credit markt is gigantisch (nog los van retail, die STRC ook beginnen te kennen), en dat is precies de markt waar Strategy op mikt om een goed stuk van het kapitaal vanaf te snoepen.

Die uitgifte van STRC aandelen begint overigens goed te lopen. Vorige week is 1 miljard USD aan nieuwe aandelen uitgegeven, en de aandeelprijs is extreem dicht bij de 100USD gebleven.
Vandaag is de ex-div date, het is mogelijk dat vandaag alleen al voor 1 miljard USD nieuwe aandelen zullen uitgegeven worden.

TLDR : de uitgifte van STRC aandelen is geen 'geld lenen' om BTC mee te kopen. Corporate debt aangaan om BTC mee te kunnen kopen is dat wel. Maar dat doet Strategy al even niet meer. Ze dienen tussen 2028 en 2032 in totaal 8 miljard schuld terug te betalen. Dat lijkt veel, maar valt wel mee als je beseft dat ze een miljard kunnen ophalen in 1 week(!), met slechts 1 van hun aandelen (en ze hebben er 5...).
Ik ben benieuwd hoe je er nu naar kijkt nu de prijs ver verwijderd is van de 100.

• Stukfruit
  • Niet online
Nou, op naar de 48k dan maar?

Dat zit wel Schnorr.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:25
Jake schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:37:
Effectief: This time, this time it will be different.
Vroeg of laat komt het moment waarop het "this time was different" zal zijn; dat is een zekerheid. Het probleem is dat je niet weet of dat nu, over een maand, jaar decennium of 50 jaar is (dat laatste lijkt me nog minder waarschijnlijk dan dat het nu al het geval is).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Vis

Vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bliAN2ac3eeHkYJFlC9RAh4zYQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4zHTjEcepbRze9kJNAsf6KtV.jpg?f=user_large

Bitcoin gaat hoe dan ook naar 0, of naar 1 miljoen en verder.

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47

DatraxZ

TrueCrypts Everything

knakworst schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:53:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je er nu naar kijkt nu de prijs ver verwijderd is van de 100.
Niet anders dan toen de prijs op $100 stond. De dividenten worden gewoon uitbetaald. Vanaf volgende maand 2-wekelijks, en de APY is nu zelfs gestegen naar 14.07% als je nu zou inkopen. Hoger nog als je de maandelijke dividenten herbelegd, wat ik ook doe. Brengt nog een klein extra % op per jaar.

Ik speel het spelletje al lang genoeg om te beseffen dat volatiliteit nu eenmaal een ding is. Ik kijk niet 10x per dag naar de koersen. Mijn beleggingshorizon is zeer lang. Dat het nu, op dit moment, even lager staat, ja, dat kan, en doet me eigenlijk niks. Dit is het crypto topic, ik denk dat we er allen wel mee bekend zijn.

Zoals ik in mijn eerdere post al schreef, is $100 het streefdoel, maar geen garantie dat die prijs ook altijd op elk moment dat zal zijn. Dips komen nu eenmaal voor.

We zitten nu halfweg tussen 2 ex-div dates.. Stijgt de prijs terug naar $100 tegen de volgende ex-div datum? Ik weet het niet. We zitten midden in een bear market.

Mijn volgende DCA is begin volgende maand (zoals elke maand). Ik hoop dat de prijs dan nog steeds laag staat. 20% korting sla ik niet af. De extra yield ook niet. En de extra 20% als ie terug op par staat al zeker niet.

Voor Strategy is het natuurlijk wel wat vervelend, wat zolang de prijs niet op par staat kunnen ze geen extra shares STRC uitgeven om BTC mee te kopen. En BTC staat nu net goedkoop.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

DatraxZ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:00:
[...]

Niet anders dan toen de prijs op $100 stond. De dividenten worden gewoon uitbetaald. Vanaf volgende maand 2-wekelijks, en de APY is nu zelfs gestegen naar 14.07% als je nu zou inkopen. Hoger nog als je de maandelijke dividenten herbelegd, wat ik ook doe. Brengt nog een klein extra % op per jaar.

Ik speel het spelletje al lang genoeg om te beseffen dat volatiliteit nu eenmaal een ding is. Ik kijk niet 10x per dag naar de koersen. Mijn beleggingshorizon is zeer lang. Dat het nu, op dit moment, even lager staat, ja, dat kan, en doet me eigenlijk niks. Dit is het crypto topic, ik denk dat we er allen wel mee bekend zijn.

Zoals ik in mijn eerdere post al schreef, is $100 het streefdoel, maar geen garantie dat die prijs ook altijd op elk moment dat zal zijn. Dips komen nu eenmaal voor.

We zitten nu halfweg tussen 2 ex-div dates.. Stijgt de prijs terug naar $100 tegen de volgende ex-div datum? Ik weet het niet. We zitten midden in een bear market.

Mijn volgende DCA is begin volgende maand (zoals elke maand). Ik hoop dat de prijs dan nog steeds laag staat. 20% korting sla ik niet af. De extra yield ook niet. En de extra 20% als ie terug op par staat al zeker niet.

Voor Strategy is het natuurlijk wel wat vervelend, wat zolang de prijs niet op par staat kunnen ze geen extra shares STRC uitgeven om BTC mee te kopen. En BTC staat nu net goedkoop.
Ik kan me hierin wel vinden. Alleen is het 100% afhankelijk van btc. En als die blijft kwakkelen, gaat STRC uiteindelijk naar 0, want de dividendbetalingen lopen door, ook moeten er schulden worden afgelost. Dan kun je beter BTC hebben dan STRC.

Als btc bananas gaat doen, gaat STRC ook weer naar de 100. Maar dan kun je beter btc kopen dan STRC.

Alleen als bitcoin bijvoorbeeld 3 procent per jaar stijgt, ben je met STRC spekkoper, want dan gaan de dividenden à 11,5 procent lang door.

Dat laatste scenario lijkt me alleen niet waarschijnlijk gezien de volatiliteit van btc.

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:47

DatraxZ

TrueCrypts Everything

knakworst schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:45:
[...]

Ik kan me hierin wel vinden. Alleen is het 100% afhankelijk van btc. En als die blijft kwakkelen, gaat STRC uiteindelijk naar 0, want de dividendbetalingen lopen door, ook moeten er schulden worden afgelost. Dan kun je beter BTC hebben dan STRC.
BTC mag nog jaren kwakkelen, de (variabele rate) dividenten worden gewoon doorbetaald. En aangezien die rate , momenteel al een tijdje fixed 11.5% , altijd berekend wordt op de $100 par prijs, leidt een stevige daling van de STRC prijs tot een stevige stijging van de rate. Wat dan weer tot gevolg heeft dat meer mensen het wensen te kopen, wat de prijs dan weer omhoog duwt, en de rate naar beneden.

Dat momentum is er niet altijd direct natuurlijk. Veel FUD in de markt momenteel. En de nieuwe grote IPO's (SpaceX) trekken ook veel durfkapitaal (en retail.....) uit de markt omdat gedacht wordt daar betere rendementen te kunnen behalen.

Kort door de bocht : als de STRC prijs de 0 zou bereiken, zou de yield theoretisch oneindig worden.

Kan het ooit echt 0 worden : jazeker, als het bedrijf overkop zou gaan bij bvb een totale crash van BTC (lees : BTC die naar vrijwel 0 gaat). Dan gaat de vrijwel oneindige yield ook niemand meer aantrekken natuurlijk.

Die stevige daling van gisteren was blijbaar veroorzaakt door grote spelers die op IPO hadden ingekocht, en nu in paniek hebben verkocht om nog break-even te draaien. Dus dat gat moet nu weer gevuld worden. Mogelijks eerst nog wat verder naar beneden door panikerende retail.

In elk geval : Strategy heeft $1.4B cash apart staan, alleen al voor de divident uitbetalingen. (ong. 1 jaar bij de huidige outstanding pref share count). En verder kunnen ze prima MSTR shares bijprinten om de pref div's van te betalen als die pool op is. Ook de convertible debt lossen ze zo af in een kwakkelende BTC markt. Die is af te lossen (of the converten naar common stock) te beginnen vanaf sept. 2028.

Wat de betere keuze is , BTC kopen of STRC, is individueel. Ik heb beide, in een ong. 50/50 verhouding op dit moment.

Het loont ook om even te gaan kijken naar de financial data op de website van strategy. Die hebben echt een goed dashboard daarvoor.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De theorie ziet er allemaal goed uit. Je hebt alleen Saylor. Infinite money glitch. Never sell bitcoin. Er zijn genoeg mensen die het fijn vinden als hij van zijn voetstuk valt. En dat kan gewoon, als bitcoin doordaalt als de afgelopen maanden.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:04

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tot over een paar jaar weer, misschien gaat het ooit weer omhoog. Fml

• Stukfruit
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:35:
Tot over een paar jaar weer, misschien gaat het ooit weer omhoog. Fml
De kans dat je over een jaar te laat bent wordt nu juist steeds groter he?

Dat zit wel Schnorr.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

DatraxZ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:47:
BTC mag nog jaren kwakkelen, de (variabele rate) dividenten worden gewoon doorbetaald.
Dat lijkt me erg optimistisch. STRC handelt nu op $75, voor een effective yield van >15%. Dat betekent vooral één ding: De markt gelooft jouw statement niet.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

eamelink schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:29:
[...]

Dat lijkt me erg optimistisch. STRC handelt nu op $75, voor een effective yield van >15%. Dat betekent vooral één ding: De markt gelooft jouw statement niet.
Dat komt vooral omdat het maar 9 maanden is. Het is 30 jaar, in de veronderstelling dat Strategy alle BTC verkoopt. En dat kan natuurlijk, maar dat is ook geen goed nieuws voor de prijs.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

knakworst schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:39:
Dat komt vooral omdat het maar 9 maanden is. Het is 30 jaar, in de veronderstelling dat Strategy alle BTC verkoopt. En dat kan natuurlijk, maar dat is ook geen goed nieuws voor de prijs.
Ik kan echt geen chocola maken van wat je schrijft. Wat is 9 maanden of 30 jaar? :D

• knakworst

knakworst

Get more sats!

eamelink schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:47:
[...]

Ik kan echt geen chocola maken van wat je schrijft. Wat is 9 maanden of 30 jaar? :D
Voor de dividenden die ze moeten betalen, hebeben ze geld in kas. 9 Maanden. Ze hebben ook btc op de balans. Als ze die tegen de huidige prijs verkopen, hebben ze genoeg geld in kas voor de komende 30 jaar.

• Stukfruit
  • Niet online
knakworst schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:52:
[...]

Voor de dividenden die ze moeten betalen, hebeben ze geld in kas. 9 Maanden. Ze hebben ook btc op de balans. Als ze die tegen de huidige prijs verkopen, hebben ze genoeg geld in kas voor de komende 30 jaar.
Ik ga dit nog eens lezen zodra het weer ver onder de 30 graden is.

Dat zit wel Schnorr.

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Stukfruit schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:31:
[...]

Ik ga dit nog eens lezen zodra het weer ver onder de 30 graden is.
Heel verstandig, het zijn brein smeltende temperaturen. Strategy hebebeept zijn geld in de kas maar als retail investeerder kan je net zo goed je geld over de schutting hebeben dan in die blockchain.

Gisteren een kooporder voor Bitcoin ingeschoten op Bitvavo maar die is niet geraakt, toen kwam er plotseling iets anders interessants voorbij wat de funds op heeft geslurpt.

En zo gokken we vrolijk verder.

Volgende maand weer een poging om de dip te kopen.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:35
FrambozenTaart schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:59:
[...]

…, toen kwam er plotseling iets anders interessants voorbij wat de funds op heeft geslurpt..
En zo heb je ineens 1600 miniatuur smurfen, een 17e eeuws kaasfondue-stel én mispressed picture disk LP die eruit ziet als van Kiss, maar die de muziek speelt van Neil Diamond.

Ook mooi.

Maktub

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal, zonnepanelen & aandelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump, Elon Musk en aandelen zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen, om invites vragen is ook niet toegestaan
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!