[iPad Pro M5, 2025] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb nu een iPad Pro M4, zijn de hoesjes hetzelfde gebleven?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:47
Slasher schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:19:
Ik heb nu een iPad Pro M4, zijn de hoesjes hetzelfde gebleven?
Vergelijking M5 iPad Pro en M4 iPad Pro

Zelfde maat, dus zal wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 15-10-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

iPad 11 512GB aan het bestellen, lijkt erop dat hoesje een levertijd heeft van een week of 3-4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Delerium schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:52:
Dus, de hele dure iPad Pro M4 modellen gaan straks in de aanbieding. Modellen met 1 of 2 TB met 50% korting.

[edit]
De afgelopen jaren zijn bij de introductie van nieuwe modellen de oude natuurlijk afgeschreven. Aangezien kapitaalkrachtige mensen alleen het beste kopen, is bij een update het 1 TB model opeens 'oud' en dus onverkoopbaar voor de genoemde groep. En te duur voor veel andere focusgroepen.
Daarom heb ik gezien dat bij het nieuwe model de oude gedumpt worden... relatief gezien. Een fenomeen dat al minstens 5 jaar gaat.
Maar let op, als de instapper M4 1100 euro kost (formeel) en de 1 TB modellen (met 16 GB werkgeheugen) 2200 kan bij de dump de instapper zeg 1000 euro worden, maar het 1 TB model zal dan zeg 1200 euro doen. Je betaald in feite nog steeds veel, maar je krijgt er significant meer voor terug (1 TB+16 GB werkgeheugen).

Dit soort shit bij Amazon en coolblue begint vaak ongeveer een week na aankondiging, alhoewel het vorig jaar pas na een maand of zo ging.
bijvoorbeeld: uitvoering: Apple iPad Pro (2022) 12,9" Wi-Fi 2TB Grijs en de prijsgrafiek.
50% korting op een 1TB of 2TB m4 model gaat absoluut niet gebeuren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hmm, geen super upgrade vanaf een M4, dat was wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Tortelli schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:29:
iPad 11 512GB aan het bestellen, lijkt erop dat hoesje een levertijd heeft van een week of 3-4 8)7
Ajoh, Apple Care :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:14
Maximus schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:33:
Net met studentenkorting - hail to the PhD - een iPad Pro 13" M5 met toetsenbord gekocht. Was 250 euro minder dan ik had verwacht. Wel gek dat ze de levering van het toetsenbord en de iPad opknippen... De iPad komt volgende week, het toetsenbord half november.
Hoe zit het met controle op het “student” zijnde vooraf en/of achteraf?

Ik leer nog elke dag, maar heb geen studentnummer meer O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:05
B-Real schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 07:41:
[...]

spoiler:
Niet.
Denk dat ik m'n 2020 11" iPad Pro ook maar eens ga upgraden. Is er nog één met A12Z processor.
Merk nu met iPadOS 26 dat het daarmee wel erg veel moeite heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 16-10-2025 07:54 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Doe het al jaren, nooit controle gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Zit te twijfelen, wat zouden jullie doen? Ik heb mijn MacBook Pro voor mijn voornaamste workload (14inch). Gaan voor een 13 inch iPad Pro of voor wat handzamer gaan en de 11 inch kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-10 09:09
[...]

Begin dit jaar nog een Mac Mini M4 gehaald, geen controle.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:19
mprkooij schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:54:
Zit te twijfelen, wat zouden jullie doen? Ik heb mijn MacBook Pro voor mijn voornaamste workload (14inch). Gaan voor een 13 inch iPad Pro of voor wat handzamer gaan en de 11 inch kiezen :)
11 inch is ideaal en handzamer inderdaad... zou niet anders willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ga je de iPad vaak in de hand houden? Of staat de iPad voornamelijk in een stand naast de MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
souljah1h schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:36:
[...]

Ga je de iPad vaak in de hand houden? Of staat de iPad voornamelijk in een stand naast de MBP?
Beide! Idee is om hem ook wel in de hand te gebruiken, maar ook gedeelte van de tijd onder mijn ultrawide monitor in een stand/magnetische houder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb een 13" Pro en een 15" Air, en vind het fijn aan de 15" dat ik die kan pakken als ik "wat groter" nodig heb. Dat heb je met 13" en 14" natuurlijk niet/nauwelijks. Dus dan is een 11" misschien wel wat beter te rechtvaardigen.

Voor mij persoonlijk, waar jij niets aan hebt, is een 11" echt te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Voor mij altijd de 11" iPad Pro naast mijn huidige 14" MacBook Pro.
De iPad is voor mij consumptie device. Dus moet enigszins handzaam zijn.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rino
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40
Donstil schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:43:
[...]

Ik heb een 13" Pro en een 15" Air, en vind het fijn aan de 15" dat ik die kan pakken als ik "wat groter" nodig heb. Dat heb je met 13" en 14" natuurlijk niet/nauwelijks. Dus dan is een 11" misschien wel wat beter te rechtvaardigen.

Voor mij persoonlijk, waar jij niets aan hebt, is een 11" echt te klein.
ik denk dat het keyboard dan ook te klein wordt ?
Daarom zou ik kiezen voor een 13"..

Ik heb zelf de MacBook m4 16" voor op het werk. Voor thuis is een 13" iPad wel fijn. Pro is wat overkill, maar goed ;)..

Mijn huidige pro uit 2018 is wat trager en batterij ook niet meer top (gaat relatief snel leeg).

M4 of M5 iPad is mijn om het even. Even kijken hoe t met de prijzen van de M4 gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Nu ben ik ook niet van plan om een Magic Keyboard eraan te koppelen, hiervoor heb ik dan echt primair mijn MacBook. Het is ook meer consumptie, mee in het vliegtuig, en voor onder mijn monitor :) Denk dan toch dat 11 inch beter te rechtvaardigen is :) thanks all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:59
mprkooij schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:36:
[...]

Niet zo heel snel, maar na verloop van tijd (denk na een aantal maanden) dan is hij vast te koop bij iBood voor 30-40-50% minder :) Vaak gaat het dan idd om de modellen met hoge capaciteit.
oh serieus? was dit dan een hardwarematige beperking? Lijkt me nu juist software-matig beperkt. De IP2024 heeft toch ook al TB4 die dat moet ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb ook een MacBook Pro 14”. De iPad is aanvullend daarop, maar wordt ook gebruikt bij het bankhangen dan is 11” toch een handiger formaat.

Mijn vader heeft recent een iPad Air 13” gekocht, wel mooi zo’n groot scherm maar voor mijn gebruik een te groot apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
WouterL schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

oh serieus? was dit dan een hardwarematige beperking? Lijkt me nu juist software-matig beperkt. De IP2024 heeft toch ook al TB4 die dat moet ondersteunen?
Toen probeerde ik al 120hz voor elkaar te krijgen op een externe monitor, want de MacBook Air met een M4 kon dat wel, maar de iPad niet!? Alles afgestruind, van ChatGPT tot verschillende fora, maar de iPad Pro 2024 kon geen 120hz display aansturen, het was gelimiteerd tot 60hz. Zal wel een reden voor zijn geweest.

Wat ChatGPT nu zegt:

"Het verschil in ondersteuning voor externe schermen tussen de MacBook Air M4 en de iPad Pro M4 uit 2024 komt vooral door hoe Apple de software en het gebruiksdoel van beide apparaten heeft ingericht, ondanks dat ze qua hardware veel overeenkomsten hebben.
De MacBook Air M4 draait op macOS, een besturingssysteem dat volledig is ontworpen voor desktopgebruik. macOS ondersteunt geavanceerde functies zoals meerdere externe schermen, hoge resoluties en verversingssnelheden tot 240Hz. Dit komt doordat macOS optimaal gebruikmaakt van de Thunderbolt/USB4-poort en de DisplayPort 1.4-standaard, waardoor de volledige bandbreedte beschikbaar is voor externe schermen.

De iPad Pro M4 heeft dezelfde krachtige M4-chip en ook Thunderbolt 4, maar draait op iPadOS. En daar zit het verschil: iPadOS beperkt de output naar externe schermen tot 60Hz, zelfs als je een scherm aansluit dat 120Hz of meer aankan. Dit is geen hardwarebeperking, maar een softwarematige keuze van Apple. Mogelijk doet Apple dit om batterijverbruik te beperken, compatibiliteit te waarborgen of omdat extern schermgebruik op een iPad nog steeds als een secundaire functie wordt gezien.
Kort gezegd: de MacBook Air M4 kan hogere verversingssnelheden aansturen omdat macOS dat toelaat en erop is ingericht. De iPad Pro M4 zou het technisch gezien ook kunnen, maar iPadOS legt daar een limiet op. Het is dus vooral een kwestie van softwarebeleid en productpositionering, niet van hardwarecapaciteit."

Lijkt mij dat met een iPadOS update dit ook zou moeten kunnen op de M4 + eerdere modellen, maar misschien is dit volgens Apple een reden om voor de M5 te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 16-10-2025 10:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49

Maximus

There is no substitute

[...]

Ze controleren niet; of het ethisch is, dat moet je voor jezelf bepalen. Heb zelf een employee kaart, dus met controle kom ik er ook wel ;)
Ga zelf een andere beweging doen. Heb nu nog geen iPad, ben voor de 13" gegaan, want ik wil hem ook voor werk gebruiken en dan is het fijn dat er een volledig toetsenbord bij zit. Ik vind het toetsenbord van de 11" niet fijn werken met die kleine toetsen.

Qua MBP, ik had de hoop voor een M5 Pro die nu ook al uit kwam. Helaas. Als die er wel is, maak ik juist de sprong van 14" naar 16". Aanleiding; ik werk op de uni twee dagen in de week, en de systemen aldaar zijn .... niet wat ik verwacht. Dus neem nu zelf een grotere workstation die ik in de auto meeneem en kan daar mooi op een groter scherm werken. Die leesbril blijft toch wel nodig ;) iets met leeftijd.

[ Voor 54% gewijzigd door Maximus op 16-10-2025 11:03 ]

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maximus schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:00:
[...]

Ze controleren niet; of het ethisch is, dat moet je voor jezelf bepalen. Heb zelf een employee kaart, dus met controle kom ik er ook wel ;)

[...]

Ga zelf een andere beweging doen. Heb nu nog geen iPad, ben voor de 13" gegaan, want ik wil hem ook voor werk gebruiken en dan is het fijn dat er een volledig toetsenbord bij zit. Ik vind het toetsenbord van de 11" niet fijn werken met die kleine toetsen.

Qua MBP, ik had de hoop voor een M5 Pro die nu ook al uit kwam. Helaas. Als die er wel is, maak ik juist de sprong van 14" naar 16". Aanleiding; ik werk op de uni twee dagen in de week, en de systemen aldaar zijn .... niet wat ik verwacht. Dus neem nu zelf een grotere workstation die ik in de auto meeneem en kan daar mooi op een groter scherm werken. Die leesbril blijft toch wel nodig ;) iets met leeftijd.
Verwachting is wel dat die 16" heel snel komt hoor, misschien wel vandaag.
Alleen gisteren is de normale M5 uitgekomen, en omdat de M5 Pro release nog niet uit is heeft de 16" nog geen upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:29:
[...]

Verwachting is wel dat die 16" heel snel komt hoor, misschien wel vandaag.
Alleen gisteren is de normale M5 uitgekomen, en omdat de M5 Pro release nog niet uit is heeft de 16" nog geen upgrade.
Huh, zouden ze dat dan niet direct samen met de M5 aankondigen? Sowieso apart dat heel de 16 inch nu ook geen upgrade heeft gehad :) Meestal is het tegelijkertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Met studentenkorting is de m11 pro nu met Magic Keyboard voor 1179 te krijgen. Das toch best een dealtje :-) nog tot 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Zijn er Tweakers met tips voor een screen protector voor de iPad Pro 13" die mattering doet in de stijl van de nanotex? Lees veel verschillende verhalen, en 1000-en-1 aanbieders. Maar wat is nu echt makkelijk te bevestigen en die echt de mattering biedt die je anders zou hebben via de nanotex?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
iPad Pro 11" besteld. Feitelijk het instapmodel, maar ik kom van een iPad Air 3 dus sowieso is het een flinke upgrade ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Bananeman schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:25:
iPad Pro 11" besteld. Feitelijk het instapmodel, maar ik kom van een iPad Air 3 dus sowieso is het een flinke upgrade ;)
Wel met de studentenkorting ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
WouterL schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:45:
[...]

Wel met de studentenkorting ;)?
Yep :) Met dank aan dit topic :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Welke extra heb je erbij gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
@WouterL De pencil. Benieuwd of ik hem in de praktijk ga gebruik maar let's see. Wat heb jij gekozen, toetsenbord?

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Bananeman schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:29:
@WouterL De pencil. Benieuwd of ik hem in de praktijk ga gebruik maar let's see. Wat heb jij gekozen, toetsenbord?
Twijfel nog tussen de AirPods Pro of het Magic Keyboard. Pencil wordt sowieso niet gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Als je nog geen AirPods Pro hebt is dat sowieso een aanrader. Ik heb de Pro 2 al anders had ik de Pro 3 erbij genomen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Magic Keyboard van de M4 en M5 zijn identiek toch? Mijn keyboard voor de 11" M5 wordt door Apple pas geleverd tussen 17 Nov - 25 Nov. uitvoering: Apple iPad Pro (2024/2025) 11" Magic Keyboard, Nederlands, Zwart is identiek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Tortelli schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:18:
Magic Keyboard van de M4 en M5 zijn identiek toch? Mijn keyboard voor de 11" M5 wordt door Apple pas geleverd tussen 17 Nov - 25 Nov. uitvoering: Apple iPad Pro (2024/2025) 11" Magic Keyboard, Nederlands, Zwart is identiek toch?
Das wel gek. Mijn VS versie is op voorraad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

WouterL schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:24:
[...]

Das wel gek. Mijn VS versie is op voorraad :-)
Ik heb de NL versie gekocht idd, wat is het verschil eigenlijk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Tortelli schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

Ik heb de NL versie gekocht idd, wat is het verschil eigenlijk? 8)7
De korte of de lange enter. Dollar en euro teken. Voornamelijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Tortelli schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:18:
Als ik de nl versie selecteer, zegt die dat die ook op voorraad is trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
11” iPad Pro 256GB WiFi besteld. Inclusief gratis Pencil Pro.
Vervangt m'n 11" iPad Pro 2020 (2nd Generation).

Woensdag binnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 20-10-2025 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ook een 11" iPad Pro instappertje gekocht.
Heb de AirPods 3 erbij genomen. Pencil verwacht ik niet/amper te gebruiken.

Toetsenbord zou ik wel willen hebben, maar:
- Gebruik deze te weinig
- Vind tablets incl toetsenbord vaak al te zwaar/lomp, voor als ik gewoon wat op de bank hang
- Daarmee vind ik het Magic Keyboard te duur voor mijn gebruik
- En, tot slot, de AirPods 3 stonden toch al op het wensenlijstje

Als het goed is, woensdag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
AirPods 3 heb ik al. En heb bij mijn huidige iPad ook de Pencil en Magic Keyboard. Keyboard gebruikte ik nauwelijks, Pencil ook niet heel vaak.. maarja, gratis erbij als Student. ;)
En de nieuwe functies van de Pencil Pro zijn wel nice om te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 20-10-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeo_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 23:17
Ik ga van een iPad4 naar een M5 iPad Pro 13" ( 😱 )
Onder werktijd zal het gebruikt worden aan de LG monitor met TB4 aansluiting (voor de KVM switch voor muis/toetsenbord etc)

Buiten werktijd als binge/browse machine maar ook als second screen zodat ik mijn Mac kan volgen als ik naar de woonkamer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Embargo is verlopen

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 21-10-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zoals verwacht. Verwaarloosbare upgrade als je M4 hebt. Heb je M1 of ouder dan is het een top upgrade. Mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

The Legend

*Plop*

Rivanov schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:00:
Zoals verwacht. Verwaarloosbare upgrade als je M4 hebt. Heb je M1 of ouder dan is het een top upgrade. Mooi. :)
Ik heb nu een Pro 11” 2018 en zat juist te denken om voor een M4 te gaan, gezien de marginale verschillen. Die is nu te krijgen voor 949, en ik hoop dat er richting BF nog wat van die prijs af gaat.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Voor vier tientjes meer heb je de M5 via studentenkorting. :)
En een gratis Apple Pencil Pro erbij (of AirPods 4).

[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 22-10-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Maxow

Hidden Sound System

Dat laatste helaas niet meer, die actie is gisteren afgelopen namelijk. Maar de studentenkorting blijft wel natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Maxow schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:39:
Dat laatste helaas niet meer, die actie is gisteren afgelopen namelijk. Maar de studentenkorting blijft wel natuurlijk :)
My bad, je hebt gelijk. Die actie liep tot en met gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ah die actie had ik gemist idd. Nou ja, even kijken wat de aanbiedingen voor de M4 gaan doen. De kans dat daar nog een scherpe actie voor komt bij een reseller is natuurlijk groter dan op de M5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maxow schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:39:
En jullie zijn zeker allemaal student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat de Pro M4 nog wat gaat dalen in prijs lijkt mij wel logisch, het verschil is nu idd vier tientjes. Denk dat velen voor dat verschil wel het nieuwste model pakken.
Wanneer de M4 dan goedkoper wordt? Tsja, dat is afwachten. Black Friday staat bijna voor de deur, dus dat afwachten kan geen kwaad al is het Apple spul niet vaak in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:28:
[...]

En jullie zijn zeker allemaal student?
Iedere dag leer ik weer bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Rivanov schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Iedere dag leer ik weer bij.
Ik studeer aan de universiteit van het leven telt dat ook? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 22-10-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Ik studeer aan de universiteit van het leven telt dat ook? :+
Bij Apple telt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Zit je dan. Met je nieuwe M5 13” en een toetsenbord die pas over vier! weken komt….

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Maximus schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:58:
Zit je dan. Met je nieuwe M5 13” en een toetsenbord die pas over vier! weken komt….
Hoe dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik zit hier ook sinds 10 minuten met mijn M5 11", de AirPods Pro3 komen pas volgende week. Je zou toch denken dat laatstgenoemde al even uit is en beter leverbaar is.

Naja, ik red het wel zonder. Nu eerst maar eens alles overzetten van mijn oude iPad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:07
Vandaag krijg ik de airpods 4 ANC.
En morgen de ipad pro 13" - dat overleef ik wel denk ik 😃

Ik had 2 schermen open om te bezien of een ander kleur/configuratie sneller komt en zo.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:34
Gewoon eerste levering uit de bulk die is opgebouwd om op de initiële intro dag te kunnen leveren….de accessoires komen uit het reguliere traject. In de winkels vaak gewoon op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro_meo
Ik wacht wel even of haal hem in de winkel tzt.
Tot die tijd - als troost - kan ik de ipad gebruiken met de BT mechanische toetsenbord op mijn bureau.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ben blij dat het niet andersom is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpgbjMGkae7pnPZIdBglvu22jDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3tmrSyem5Uqhd98dN8FLj5c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Gebruiken jullie een screen protector icm het Magic Keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

WouterL schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:35:
Gebruiken jullie een screen protector icm het Magic Keyboard?
Nee dat niet. Gewoon ‘zo’. Alleen zo is pas over drie week met een toetsenbord. Hoe ze dit logistiek zo hebben kunnen verprutsen is mij een raadsel.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Wel een beetje gierig dat ze geen nieuwe doos voor de M5 hebben gemaakt en ook de Pencil Pro heeft nog een oude verpakking aangezien de M5 daar ook niet op wordt vermeld.

Welke Case hebben jullie trouwens gehaald? Die Smart Folio’s zijn al lange tijd niet meer in de aanbieding geweest volgens Pepper en tot Black Friday wachten lijkt me een beetje risicovol qua mogelijke krassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@Greatsword Mijn 11” iPad Pro M4 gebruik ik icm deze folio case van Pitaka. Dat bevalt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 22-10-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
syltheboy schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:11:
@Greatsword Mijn 11” iPad Pro M4 gebruik ik icm deze folio case van Pitaka. Dat bevalt prima.
Zelf net onderstaande maar even besteld, grote kans dat ik er al weer snel op ben uitgekeken en de iPad toch weer verkoop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWC4uc7-oXoM78tefCup4QyWDQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSM3aoN9Yjuq6Bq5A1GkDngH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 13:53

Nik

Ik kom van een eerste generatie iPad Pro 11-inch (2018 geloof ik). Dus dit is echt wel een fijne upgrade, ook al gebruik ik ‘m voornamelijk voor het consumeren. En zo nu en dan fotobewerking via Lightroom. Ik twijfelde vorig jaar al of ik moest upgraden. Ondanks dat het geen grote update is, ben ik toch voor de M5 gegaan. Vorige week dus meteen besteld.

En vandaag… Mijn bestelling is dus mooi kwijt. Volgens DHL geleverd bij het afhaalpunt, maar het afhaalpunt zegt dat ze niets hebben ontvangen. DHL zegt dat ze zien dat het pakket op de locatie langs de scanner gegaan is. Ze starten een onderzoek. Of nou ja, Apple. Kan 7-14 dagen duren. Helemaal top.

En fin, voor de gelukkigen, geniet van jullie nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Greatsword schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:06:
Wel een beetje gierig dat ze geen nieuwe doos voor de M5 hebben gemaakt en ook de Pencil Pro heeft nog een oude verpakking aangezien de M5 daar ook niet op wordt vermeld.

Welke Case hebben jullie trouwens gehaald? Die Smart Folio’s zijn al lange tijd niet meer in de aanbieding geweest volgens Pepper en tot Black Friday wachten lijkt me een beetje risicovol qua mogelijke krassen.
Deze van ESR: https://www.amazon.nl/ESR...h%252Caps%252C100&sr=8-18

Beter en goedkoper dan de Apple Smart Folio case volgens diverse YouTube reviews. Pasvorm is in elk geval perfect en magneet zit erg stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Greatsword schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:44:
[...]

Zelf net onderstaande maar even besteld, grote kans dat ik er al weer snel op ben uitgekeken en de iPad toch weer verkoop.

[Afbeelding]
Die heeft mijn moeder ook voor haar iPad (10e generatie). Goedkope keuze, maar dat merk je ook aan het materiaalgebruik (goedkoop hardplastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Zugu cases zijn fatsoenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 09:29

Quakie

quakelen

Nik schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:45:
Ik kom van een eerste generatie iPad Pro 11-inch (2018 geloof ik). Dus dit is echt wel een fijne upgrade, ook al gebruik ik ‘m voornamelijk voor het consumeren. En zo nu en dan fotobewerking via Lightroom. Ik twijfelde vorig jaar al of ik moest upgraden. Ondanks dat het geen grote update is, ben ik toch voor de M5 gegaan. Vorige week dus meteen besteld.

En vandaag… Mijn bestelling is dus mooi kwijt. Volgens DHL geleverd bij het afhaalpunt, maar het afhaalpunt zegt dat ze niets hebben ontvangen. DHL zegt dat ze zien dat het pakket op de locatie langs de scanner gegaan is. Ze starten een onderzoek. Of nou ja, Apple. Kan 7-14 dagen duren. Helemaal top.

En fin, voor de gelukkigen, geniet van jullie nieuwe iPad.
Heel kut voor je, maar is de afhaalpunt ook niet jouw redding!? Als het op jouw woonadres is wordt het lastig om te bewijzen dat je niks ontvangen hebt toch?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
B-Real schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:57:
[...]

Beter en goedkoper dan de Apple Smart Folio case volgens diverse YouTube reviews. Pasvorm is in elk geval perfect en magneet zit erg stevig.
Deze heb ik nu ook voor m’n nieuwe iPad Pro, in het zwart. Erg mooie kwaliteit. En de “lip” die om de Pencil heengaat is ook erg handig.

M’n vorige iPad had de Smart Folio van Apple, maar was wel gecharmeerd van de ESR. En hij bevalt goed so far. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 22-10-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:57:
[...]

Die had ik ook bij mijn voorgaande iPad maar volgens mij waren ze toen een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik vind 26 euro nog niet duur voor zo’n hoes. Mocht mijn Pitaka slechter worden, dan probeer ik deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Greatsword schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:43:
[...]

Die had ik ook bij mijn voorgaande iPad maar volgens mij waren ze toen een stuk goedkoper.
Toen waren ze misschien nog niet zo populair. ;)
En oja. Tariffs!! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Hier wat foto's van de ESR case.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRLExYhZVx1cKvRNy-noOfg8dM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1XpCX5qKnGx5NfdDDMFCSBX.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xb4abf-TfWRxgKaQ_YvtelNTD5M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbowqIHZNmDoRk0MqO5SllRZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTfjmYHs5j-eF9AXh8bR14rp2iU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vASoUhxzLIKnmJgyTuCd1Td9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwfpppU-SK6tKc7HL_rze1eLEjg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXqJbhJYL45PPZJKitufon9B.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rk3h7k8USVGXMygj_tdqzsgUAtA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9ZwJxlumBA00tjqAypaspQ9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXH8euoegwX287xAxmhRNO1_aHM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEGgIqAMu7Aow9sJXXnCnvGd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rBU4wy-KSJxM8nsLNluLCsxTak=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qmnd73oQB6CGOZ0RZWumrd9M.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10 09:29

Quakie

quakelen

@Rivanov staat het een beetje stevig of wiebelt het zoals de Smart Folio van Apple? Ik vind dat z’n een onding.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Quakie schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:50:
@Rivanov staat het een beetje stevig of wiebelt het zoals de Smart Folio van Apple? Ik vind dat z’n een onding.
Heel stevig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Rivanov schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:31:
[...]

Deze heb ik nu ook voor m’n nieuwe iPad Pro, in het zwart. Erg mooie kwaliteit. En de “lip” die om de Pencil heengaat is ook erg handig.

M’n vorige iPad had de Smart Folio van Apple, maar was wel gecharmeerd van de ESR. En hij bevalt goed so far. :)
De lip moet ik juist nog even aan wennen bij gebrek aan een Pencil, want ook de magneet in die lip is best krachtig en is dus soms even peuteren cq handigheid krijgen om hem te openen.
Greatsword schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:43:
[...]

Ik gebruik hem nu een halve dag en vind hem vooralsnog perfect, zeker voor het geld.
De Smartfolio van Apple is 89eu, ik zou niet weten hoe deze het circa 3x zo goed zou moeten doen en/of kwalitatief 3x zo goed is.

Heb op mijn vorige iPad eentje van JTech gehad. Nog iets goedkoper, dat zie en merk je ook wel. Afgezien daarvan houd ook die het al een jaar of vier prima uit zonder dat ik een vorm van slijtage zie, dus ook dat is een prima keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik twijfelde tussen donkerblauw of deze groene kleur, het is die laatste geworden. Niet zulke knappe foto's als van Rivanov, gewoon even vlot uit de losse pols onder brak kunstlicht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRWqEbHpjaIFLf7htW_Authowkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TyeUHXsW9Qgbl9sVs73nrq6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GERR652xSrbtStUnW_ZkFc4W_GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37F8PBe00I8G2jvnDiIHhDLD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 01:09

JB

Cédric roelt!

Niemand issues met Teams? Camera "upside down" issues.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Echt jammer dat er geen Always on Display in de iPad zit, is juist een scherm dat gezien moet worden toch, al helemaal met het nieuwe lockscreen, klok en diepte effect.

Klopt het trouwens dat het lockscreen na enkele seconde al helemaal uit gaat? Heb bij Instellingen > Scherm en Helderheid > Automatisch Slot op nooit ingesteld, maar volgens mij heeft dat alleen effect op het homescreen.

Dacht nou dan laat ik het homescreen maar aan staan, maar dan zit die dock weer in de weg, die hide blijkbaar alleen bij full screen apps 8)7

Voorlopig maar albums afspelen in de foto's app, maar wat mij betreft is er nog veel ruimte voor verbetering.

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 23-10-2025 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Greatsword schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:45:
Echt jammer dat er geen Always on Display in de iPad zit, is juist een scherm dat gezien moet worden toch, al helemaal met het nieuwe lockscreen, klok en diepte effect.

Klopt het trouwens dat het lockscreen na enkele seconde al helemaal uit gaat? Heb bij Instellingen > Scherm en Helderheid > Automatisch Slot op nooit ingesteld, maar volgens mij heeft dat alleen effect op het homescreen.

Dacht nou dan laat ik het homescreen maar aan staan, maar dan zit die dock weer in de weg, die hide blijkbaar alleen bij full screen apps 8)7

Voorlopig maar albums afspelen in de foto's app, maar wat mij betreft is er nog veel ruimte voor verbetering.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb mijn 11" 256GB net binnen als vervanger van een 10.5" 64" uit begin 2017. Bloedjesnel natuurlijk en het design is er op vooruit gegaan. Die hoekige modellen heb ik bij de iPhones ook altijd mooier gevonden :) Nu nog een mooie backcover. Voor de iPhone 17 Pro heb ik een Pitaka Ultra Slim. Voor de iPad Pro heeft Pitaka ook wel iets wat er op lijkt, maar helaas is 1 zijkant dan helemaal onbeschermd. Jammer. Ik wil iets lichts/duns dat wel helemaal rondom beschermt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro_meo
Ik heb nu de M5 ipad Pro 13" binnen. Zowel aan de LG monitor via TB4 en KVM aangesloten alswel via continuity ipad gekoppeld aan de m4 mac mini..

Op deze manier heb ik geen behoefte aan smart keyboard en is mijn bureau lekker opgeruimd.

iOS N3rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Exirion schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 19:19:
Ik wil iets lichts/duns dat wel helemaal rondom beschermt.
Niet heel licht maar wel goed beschermd…..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiNGc2oXijWWYERVsL9Scm4ZQfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TJCr8Djoru3JGjOB2FMuLKq2.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Greatsword schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:44:
[...]

[Afbeelding]
Zojuist binnengekomen, qua design en materiaal verdient het uiteraard geen schoonheidsprijs maar functioneel lijkt hij prima in orde.

https://www.amazon.nl/gp/..._pt2_dt_b_prod_image&th=1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3WtR4Ql9lI_LeKmzaqsQ8-VQH8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/42dJQL6aTBMVcTw1rr66qb3c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAywMxdDh1HsOf_a_KtV244KPxY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7vZtAkZ8uzQIhBDDXci0R1R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rz9C95Qzj1dgyNMyTYpKQWKBqww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofPA5kKHfVMLNMu4XpkBu9cq.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik zweer nog steeds bij Moshi Versacover. Ideaal om hem op schoot te kunnen zetten zonder om te vallen. Met name voor de bank-gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TweakGP schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 19:56:
Niet heel licht maar wel goed beschermd…..

[Afbeelding]
Veel te lomp. Dit is wat ik voor de iPad zoek: https://www.ipitaka.com/collections/ultra-slim-cases

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:57:
Ik zweer nog steeds bij Moshi Versacover. Ideaal om hem op schoot te kunnen zetten zonder om te vallen. Met name voor de bank-gebruikers :)
Die had ik ook voor mijn 11” iPad Pro 2018 en mijn moeder had hem voor haar 10.5” iPad Air 2019. Ik kon hem niet bestellen in NL voor mijn 11” iPad Pro 2024, maar anders was ik zeker weer voor die gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

syltheboy schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:20:
[...]

Die had ik ook voor mijn 11” iPad Pro 2018 en mijn moeder had hem voor haar 10.5” iPad Air 2019. Ik kon hem niet bestellen in NL voor mijn 11” iPad Pro 2024, maar anders was ik zeker weer voor die gegaan.
Hij is te krijgen via Amazon.com, daar heb ik ‘m besteld. Wel relatief prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Kan iemand bevestigen dat de iPad Pro M5 met een iPad Pro M4 toetsenbord werkt? Ik wil niet wachten op het M5 toetsenbord, wetende dat het M4 toetsenbord op 't oog exact hetzelfde is.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Maximus schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:53:
Ik wil niet wachten op het M5 toetsenbord, wetende dat het M4 toetsenbord op 't oog exact hetzelfde is.
Kan je ook heel lang op wachten..... ander chipje in de iPad maakt nog geen nieuw Magic Keyboard :-).
Er Is dus maar 1 versie die werkt met zowel M4 als M5.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakGP op 24-10-2025 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

TweakGP schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:58:
[...]

Kan je ook heel lang op wachten..... ander chipje in de iPad maakt nog geen nieuw Magic Keyboard :-).
Er Is dus maar 1 versie die werkt met zowel M4 als M5.
Nee snap ik; als iemand het hier al getest heeft, dan graag de conclusie.

Haal ik morgen zo'n M4 iPad Pro toetsenbord. Dat Apple niet een iPad launch weet samen te laten lopen met de accessoires. Ongelofelijk.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Volgens mij snap je me niet…. Het MKB voor de M4 (en M5) is al meer dan een jaar beschikbaar, wellicht online bij Apple zelf even niet gelljk leverbaar…. Maar op genoeg andere plekken is er gewoon voorraad.

[ Voor 7% gewijzigd door TweakGP op 24-10-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Maximus schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:02:
Haal ik morgen zo'n M4 iPad Pro toetsenbord. Dat Apple niet een iPad launch weet samen te laten lopen met de accessoires. Ongelofelijk.
Wat is nou het probleem? Apple heeft een website: https://www.apple.com/nl/ipad-keyboards/

Zoals je ziet is dat ding compatible met de M4 en M5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Exirion schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:19:
[...]

Wat is nou het probleem? Apple heeft een website: https://www.apple.com/nl/ipad-keyboards/

Zoals je ziet is dat ding compatible met de M4 en M5.
Wat fijn. Bedankt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Vandaag voor het eerst de iPad aan de lader gehangen, als het scherm uit was zat het rond de 35 W en tijdens film kijken op volledige helderheid tikte hij op piekmomenten de 60 W aan.

Mocht oplaad snelheid dus belangrijk zijn dan is een 60 W oplader wel aan te raden ;)
Pagina: 1 2 Laatste