• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Willen jullie even checken of jullie goed in de spelerslijst staan? Ik heb net een grote update gedaan en omdat sommigen zowel PC als Xbox hebben ingevuld, was het soms lastig bepalen waar ze precies moesten staan

[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 16-05-2026 14:51 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-05 15:39

rekeewt

Petrolhead

Voor mij is de porsche 917 LH Forza Edition (snelheids skill boost) echt fantastisch. Heb hem op X class. Ding gaat offroad 435 km/u met veel grip. Gek genoeg krijg je meer grip van gas geven dan remmen in/ voor de bocht. Ding zal vast generfed worden maar enorm OP op het moment.

Daily: S60v6, Zomer: DB11v12. Sparen: DB13 in… 2030?

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
G_Dragon schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:08:
Wil iedereen nog even de TS willen controleren of ze goed staan in de spelerslijst? Heb er namelijk zojuist een grote update aangegeven en aangezien sommigen PC & Xbox hebben aangegeven, was het een beetje lastig om te bepalen waar ze moesten staan.
Je mag mij wel naar het xbox kamp verhuizen , Series X it is hier :) niet aangegeven ook eerder.

Gamertag: timmie271

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
timmie271 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:12:
[...]

Je mag mij wel naar het xbox kamp verhuizen , Series X it is hier :) niet aangegeven ook eerder.
Heb het direct aangepast :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:25

geert_s

Gamertag: Brulbak

Jordy8 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:12:
[...]

Thanks, ik ga het proberen. Heb er ook last van met mijn 5700x3d en 9070 xt. Nieuwste driver hielp al wel wat, maar nog steeds teveel last van.

Hopen dat dit bij mij ook helpt.
Bij mij was het Vsync uit dat wonderen deed

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:46
Ik heb blijkbaar een goede auto gekregen uit de spins... De 2012 Nissan GT-R Black Edition (R35) Forza Edition *O*

Een vriend van me die de oudere Forza Horizons games had gespeeld was jaloers })

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-05 15:39

rekeewt

Petrolhead

RobinNL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:58:
Ik heb blijkbaar een goede auto gekregen uit de spins... De 2012 Nissan GT-R Black Edition (R35) Forza Edition *O*

Een vriend van me die de oudere Forza Horizons games had gespeeld was jaloers })
YouTube: 2790 HP Monster Car in Forza Horizon 6 & How to Get It | Nissan GT-R Black Edition (R35)

Do it!

Daily: S60v6, Zomer: DB11v12. Sparen: DB13 in… 2030?

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:31

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• RobinNL
Bij de Festival Leap danger sign (bij de airstrip boven Tokyo) zit ik op 686,6m. Op dit moment is dat plek 1087.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-05 15:29
Het spel is echt super! Graphics zijn echt een enorm verschil met FH5! Vooral de begroeiing ziet er erg realistisch uit.

Het model van de R33 is prachtig! R34 en RX-7 ook! Nu alleen de NSX nog _/-\o_

• RobinNL
RobinNL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:20:
[...]

Bij de Festival Leap danger sign (bij de airstrip boven Tokyo) zit ik op 686,6m. Op dit moment is dat plek 1087.
En verbeterd! #291

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyWvlXAM9B4FV_puhjDixNUK4LE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S025ftB2IUWtO7AgrG4nU2D9.png?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:40

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Velen al lekker aan het spelen dus! :P ik zit echt op die rand om het te kopen maar ik probeer mezelf de hele tijd tegen te spreken dat 120€ voor mij nu op dit moment belachelijk is om aan een game uit te geven.

Er zit nu echt een engeltje en een duiveltje op beide schouders te bekvechten waarom ik het wel en niet moet doen..

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:57
Ricmaniac schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:03:
Velen al lekker aan het spelen dus! :P ik zit echt op die rand om het te kopen maar ik probeer mezelf de hele tijd tegen te spreken dat 120€ voor mij nu op dit moment belachelijk is om aan een game uit te geven.

Er zit nu echt een engeltje en een duiveltje op beide schouders te bekvechten waarom ik het wel en niet moet doen..
Die anderhalve dag overleef je nu ook nog wel toch?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25
Ricmaniac schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:03:

Ik zou lekker wachten tot het mogelijk is, de meerprijs niet waard (daar kan je een andere game van kopen). Deze game blijft nog tijden leuk!

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 16-05-2026 16:10 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Corporate_Greed
  • Registratie: April 2026
  • Nu online
Hmm, graka vervangen door een 5090, haal nu 70-80 FPS met DLSS Quality in 6K en alles op max + RT...maar wat is toch mis met FH6? Ik heb ruim een uur rondgereden en het spel voelt enorm slomo, de auto zijn niet responief, alsof je met een klont koud boter op asfalt rijdt. Werkelijk, alsof ik FH4/5 op 24FPS zou spelen, zo voelt FH6.
Ik heb bij elkaar ruim 1000 uur zitten in FH4 en FH5 maar dit heb ik nog nooit meegemaakt in de serie.
Alsof je van GTA naar RDR2 schakelt, die heb ik ook geprobeerd en was vrij snel ermee gestopt omdat ik gestoord werd omdat alles zo stroperig aanvoelde.

Tot nu toe 1 rally race geprobeerd, op hoogste moeilijkheidsgraag en de Celica inderdaad helemaal kansloos / onverslaanbaar. Niet voor stock auto's dus >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Corporate_Greed op 16-05-2026 16:14 ]

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Corporate_Greed schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:11:
Hmm, graka vervangen door een 5090, haal nu 70-80 FPS met DLSS Quality in 6K en alles op max + RT...maar wat is toch mis met FH6? Ik heb ruim een uur rondgereden en het spel voelt enorm slomo, de auto zijn niet responief, alsof je met een klont koud boter op asfalt rijdt. Werkelijk, alsof ik FH4/5 op 24FPS zou spelen, zo voelt FH6.
Ik heb bij elkaar ruim 1000 uur zitten in FH4 en FH5 maar dit heb ik nog nooit meegemaakt in de serie.
Alsof je van GTA naar RDR2 overstap, dat heb ik ook geprobeerd en was ermee gestopt omdat ik mesjogge werd omdat alles zo stroperig aanvoelde.

Tot nu toe 1 rally race geprobeerd, op hoogste moeilijkheidsgraag en de Celica inderdaad helemaal kansloos / onverslaanbaar.
Misschien maakt die 6K alles wel super non responsief en sloom! Maar wel haarsxherp!

Maar voelt het dan anders nu dan met je andere grafische kaart?

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-05-2026 16:18 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik dacht dat je Gamepass had en hem "gratis" kan spelen?

How bad is it on a scale from one to Spurs

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Slasher schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:17:
[...]

Ik dacht dat je Gamepass had en hem "gratis" kan spelen?
De “upgrade” is niet gratis. :)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:23:
[...]

De “upgrade” is niet gratis. :)
Okay maar hoe kan je hem dan upgraden? Ik zie prijzen van 60 euro in de Store voor de upgrade versie dat is dan toch behoorlijk duur om hem een paar dagen eerder te kunnen spelen.

Via Eneba 44 euro maar dat is dan nog wel vrij duur.

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 16-05-2026 16:28 ]

• timmie271
Slasher schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:26:
[...]

Okay maar hoe kan je hem dan upgraden? Ik zie prijzen van 60 euro voor de upgrade versie dat is dan toch behoorlijk duur om hem een paar dagen eerder te kunnen spelen.
Dat is de upgrade, inclusief car packs en de toekomstige uitbreidingen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

timmie271 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:28:
[...]

Dat is de upgrade, inclusief car packs en de toekomstige uitbreidingen.
Welke moet je dan hebben?

• Corporate_Greed
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:15:
[...]

Misschien maakt die 6K alles wel super non responsief en sloom! Maar wel haarsxherp!

Maar voelt het dan anders nu dan met je andere grafische kaart?
Nou, de 5090 is veel sneller maar dat is het probleem niet, in 1080p voelt de besturing net zo log ondanks netjes locked op 117 FPS VRR. Als je langs bomen rijdt en vanaf de zijkant kijkt, ziet het eruit alsof het spel continue heel lichtjes aan het frameskippen is, is in ieder geval niet vloeiend.
Ik heb een soortgelijk effect in TDU2 gezien, jaren terug alweer.

Heel apart dit, ik merk ook dat boven ~150-180km/u de auto's juist te nerveus worden.

Heb ook even FH5 opgestart en daar zie ik niks van dit terug.

[ Voor 19% gewijzigd door Corporate_Greed op 16-05-2026 16:33 ]

• timmie271

• Slasher
  • Niet online

Slasher

• timmie271
Slasher schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:35:
[...]

Dan kom ik op de door mij genoemde 60 euro :)
Meer smaken zijn er ook niet? Ja de normale versie die speelbaar is op 19 mei zonder premium versie.

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:12

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Vraagje voor XSX spelers. Ik speel met een headset op, audio setting op car focussed en radio op off. Ik vind het geluid heel erg anders (zachter) dan FH5. Is iemand die ook opgevallen?

Drivatars staan nu op expert level, die zijn een stuk agressiever dan in FH5, ik word afentoe van achteren aangetikt en verlies daardoor mn lijn.

Heerlijk spel, grafisch toch echt wel mooier dan FH5. Wat me ook opviel is dat als je offroad rijdt veel meer door bomen heen kunt rijden.

XBL: theArthurrrr

• Complexity
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-05 18:01
Wie heeft er nog het probleem, bij Rivals, dat soms bij de start, de ronde direct als "Dirty" wordt gemarkeerd - Enig idee wat hiervoor de reden is? Bug?

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:03
Zijn de aftermarket auto's auto's die andere spelers verkopen of random vanuit het spel?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Corporate_Greed schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:30:
[...]

Nou, de 5090 is veel sneller maar dat is het probleem niet, in 1080p voelt de besturing net zo log ondanks netjes locked op 117 FPS VRR. Als je langs bomen rijdt en vanaf de zijkant kijkt, ziet het eruit alsof het spel continue heel lichtjes aan het frameskippen is, is in ieder geval niet vloeiend.
Ik heb een soortgelijk effect in TDU2 gezien, jaren terug alweer.

Heel apart dit, ik merk ook dat boven ~150-180km/u de auto's juist te nerveus worden.

Heb ook even FH5 opgestart en daar zie ik niks van dit terug.
Ik gok dat er wat mis is met je instellingen ingame dan wel pc.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:42
DeWaanzin schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:40:
Vraagje voor XSX spelers. Ik speel met een headset op, audio setting op car focussed en radio op off. Ik vind het geluid heel erg anders (zachter) dan FH5. Is iemand die ook opgevallen?

Drivatars staan nu op expert level, die zijn een stuk agressiever dan in FH5, ik word afentoe van achteren aangetikt en verlies daardoor mn lijn.

Heerlijk spel, grafisch toch echt wel mooier dan FH5. Wat me ook opviel is dat als je offroad rijdt veel meer door bomen heen kunt rijden.
Volgens mij dempt car focussed alles. Het klinkt op mijn sonos setup wel lekker (die kan hard genoeg om het te compenseren) maar idd raar zacht op mijn headset. Als ik hem op headphones en standaard audio preset zet, is de volume normaal. Car focussed vind ik over speakers wel prettiger.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:33
Ik krijg jeuk om ook te kopen met al die enthousiaste verhalen :+ FH5 vond ik vermakelijk, maar de sfeer en map van FH4 sprak me meer aan. FH6 lijkt me ook een stuk toffer qua map ed dan FH5.

Ik lees graag nog even mee, mijn portemonnee niet :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik vind ‘m heel vet. Fijne map, goede sfeer. Ik hoop dat ze iets meer NPC’s de stad in kunnen knallen want het is echt jammerlijk leeg. Paar andere issues waar ik niet blij mee ben dat ze het nog steeds niet gefixt hebben zijn de wat slechte ultrawide support met veel zwarte balken en de slechte kwaliteit van de “rookpluimen” bij checkpoints in races ‘s nachts. Echt van die dingen die (op de PC) heel erg opvallen en vrij irritant zijn.

Draait verder top hier. Alles maxed en RT aan met DLSS Q zit ik heel stabiel boven de 100fps. Framegen werkt nu niet dus daar laat ik het ook lekker bij. 5080 + 9800X3D trouwens.

• Corporate_Greed
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:50:
[...]

Ik gok dat er wat mis is met je instellingen ingame dan wel pc.
Tot nu toe enige spel met dit probleem :( Ik heb dit dagen geleden al opgemerkt in de Youtube filmpjes, exact hetzelfde probleem. Men gaf YT-compressie de schuld, yeah right. Heb geprobeerd om hem op 60FPS te locken, houdt keurig 60FPS aan maar stottert als de malle.

[ Voor 11% gewijzigd door Corporate_Greed op 16-05-2026 17:15 ]

• timmie271
Corporate_Greed schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:15:
[...]

Tot nu toe enige spel met dit probleem :( Ik heb dit dagen geleden al opgemerkt in de Youtube filmpjes, exact hetzelfde probleem. Men gaf YT-compressie de schuld, yeah right. Heb geprobeerd om hem op 60FPS te locken, houdt keurig 60FPS aan maar stottert als de malle.
Er noemde hier iemand iets met RAM instellingen geloof ik wat ook iets met het beeld deed? Geen idee meer wat alleen...

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Die onboards van Max op de Nürburgring doen me wel verlangen om die track weer eens te racen. Project Gotham vibes _/-\o_

Enig idee of die nog naar Horizon komt?

• Exactor it
De job is wel kansloos trouwens. Als je de achievement wil mag je een uur of zes de thuisbezorgd chaffeur uithangen. Ik wil de achievement wel maar wacht wel ff op een patch / ander baantje dat minder hersenbrekend saai is. :)

• timmie271
Exactor it schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:35:
De job is wel kansloos trouwens. Als je de achievement wil mag je een uur of zes de thuisbezorgd chaffeur uithangen. Ik wil de achievement wel maar wacht wel ff op een patch / ander baantje dat minder hersenbrekend saai is. :)
Yep, 1.6 miljoen credits nodig daarvoor _O- doe het wel beetje bij beetje. Die level 100 van play horizon duren ook wel even, wacht wel tot na 19 mei dan levert het een stuk meer xp/levels op dan nu.

• Exactor it
timmie271 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:57:
[...]

Yep, 1.6 miljoen credits nodig daarvoor _O- doe het wel beetje bij beetje. Die level 100 van play horizon duren ook wel even, wacht wel tot na 19 mei dan levert het een stuk meer xp/levels op dan nu.
Waarschijnlijk moet je ook MP doen voor festival dingen enzo. Jij bent al bijna klaar zag ik. Snap ik ook wel als ik zag hoe je mij eruit reed gisteren!

• timmie271
Exactor it schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:02:
[...]

Waarschijnlijk moet je ook MP doen voor festival dingen enzo. Jij bent al bijna klaar zag ik. Snap ik ook wel als ik zag hoe je mij eruit reed gisteren!
Yep, festival dingen en de levels nog voor MP. Daarnaast stories en the job, dan staat ie qua gamerscore op 1000 idd :+

Enne Warthog voor de win hè! :9

[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 16-05-2026 18:04 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

IRL rijd ik automaat, des te leuker om in een McLaren F1 uit de jaren 90 met handmatige zesbak een eindje te tuffen. Toeren maken in z'n 1 en dan de koppeling laten opkomen voelt best natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6W450_Fcn66nSKatJydFlRT5r8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNgY1U0UThmoiZYJvzOEB29V.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 52% gewijzigd door JJ Le Funk op 16-05-2026 19:17 ]

d:)b :henk d:)b

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:24

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Arjan90 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:59:
Ik krijg jeuk om ook te kopen met al die enthousiaste verhalen :+ FH5 vond ik vermakelijk, maar de sfeer en map van FH4 sprak me meer aan. FH6 lijkt me ook een stuk toffer qua map ed dan FH5.

Ik lees graag nog even mee, mijn portemonnee niet :+
Ik ga ook eerst spelen via game pass.

Vraagje overall. Zit die in de "goedkopere" game pass of alleen in de dure?

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
@G_Dragon heeft de TS weer mooi geupdate :D

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• timmie271
AlwaysNick schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:26:
[...]

Ik ga ook eerst spelen via game pass.

Vraagje overall. Zit die in de "goedkopere" game pass of alleen in de dure?
Alleen in Ultimate en PC game pass idd. Zal over een jaar in een tier lager komen.

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
timmie271 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:31:
[...]

Alleen in Ultimate en PC game pass idd. Zal over een jaar in een tier lager komen.
U bent dankbaar :)

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:06
geert_s schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:50:
[...]

Bij mij was het Vsync uit dat wonderen deed
Helaas voor mij niet. Heb ook rebar uit geprobeerd, maar dat maakte alles alleen maar erger :-(

Ik had gelukkig nog m'n vorige nvidia kaart liggen en die geïnstalleerd. Daarmee draait alles eigenlijk volledig soepel, zelfs met de hoogste instellingen. Dan die maar weer gebruiken voor een tijdje.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:40

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

DutchOwnage schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:05:
[...]

Die anderhalve dag overleef je nu ook nog wel toch?
Klopt gaat niet per se om die dagen maar ook dat je de DLC erbij krijgt enzo. en dan het feit dat je dit weekend kan beginnen is natuurlijk mooi meegenomen :P

Maar idd hoor. Ik doe het niet.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

timmie271 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:57:
[...]

Hoezo krijg je dan meer XP? :)

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:58
Ricmaniac schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:01:
[...]

Klopt gaat niet per se om die dagen maar ook dat je de DLC erbij krijgt enzo. en dan het feit dat je dit weekend kan beginnen is natuurlijk mooi meegenomen :P

Maar idd hoor. Ik doe het niet.
De uitbreidingen kosten al 50 euro samen. En dan krijg je nog extra auto's, vip, pre order auto etc. Dus zeker niet alleen betalen voor 4 dagen eerder racen :)

• timmie271
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:11:
[...]

Hoezo krijg je dan meer XP? :)
Toen ik een race alleen reed (toch knap) kreeg ik 6k xp voor winnen, en daarna met 12 man oid 11k xp voor de 6e plek. Dan wacht ik wel even tot de races iedere keer vol zitten :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

timmie271 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:23:
[...]

Toen ik een race alleen reed (toch knap) kreeg ik 6k xp voor winnen, en daarna met 12 man oid 11k xp voor de 6e plek. Dan wacht ik wel even tot de races iedere keer vol zitten :)
Ah volle lobbies. Op die fiets :) Thanks.

• ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:56
Ik heb last van fps drops in FH6. En ik heb van alles geprobeert maar krijg het niet voor elkaar om dit eruit te krijgen. Online lees ik ook dat veel AMD gebruikers hier last van hebben. Is hier iemand met de gouden tip om het steady te krijgen op 60fps?

Mijn pc heeft de volgende specs en ik speel op 4K:
9700 XT 16gb
I7 11700 2.5ghz
32gb DDR4 3200mt/s

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik heb flink wat uren gespeeld vandaag, maar wat mijn persoonlijk misschien nog wel het meest tegenvalt zijn de opties om je auto visueel te tunen. Dit was bij de vorige Horizon spellen ook al niet geweldig, maar ik begreep juist dat ze daar nu meer tijd en moeite in hadden gestoken.

Maar zie nog steeds 1 tot maximaal 3 bumpers die niet eens mooi zijn, dit is bij elk Forza Horizon spel wel een gemiste kans als ik eerlijk ben. En dat de progressie zo onzettend makkelijk en snel gaat, heb nu alweer bijna 2 miljoen...

Maar voor de rest speelt het heerlijk weg, makkelijke handeling. Zelfs als je de assists wat aanpast, gewoon lekker achterover zitten en de wereld verkennen + lekker racen :)

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 16-05-2026 20:06 ]

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:26
ThaFishy schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:03:
Ik heb last van fps drops in FH6. En ik heb van alles geprobeert maar krijg het niet voor elkaar om dit eruit te krijgen. Online lees ik ook dat veel AMD gebruikers hier last van hebben. Is hier iemand met de gouden tip om het steady te krijgen op 60fps?

9700 XT 16gb
I7 11700 2.5ghz
32gb DDR4 3200mt/s
Zijn dat 3200 microtransactions/second? In dat geval zou ik proberen die te beperken. Anders geen idee.

• timmie271
G_Dragon schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:05:
En dat de progressie zo onzettend makkelijk en snel gaat, heb nu alweer bijna 2 miljoen...
Ik had heel even 5 miljoen, kocht 1 auto en 2 huizen en zat weer op 1 mil... van mij gaat het nog best lamgzaam gezien ik vrijwel geen auto's koop maar nu heb ik dus 2 miljoen over en heb ik de gold wristband en stamps, 130 auto's en alle huizen. Persoonlijk vind ik het wel meevallen dus met snel veel geld.

In 3 en 4 had je die forza app nog wat je 300k (of meer?) per dag of week gaf. Toen zat ik al idd heel snel op tientallen miljoenen op de bank, maar ach je krijgt de auto's ook zat gratis met wheelspins of bepaalde events.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
timmie271 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:14:
[...]

Ik had heel even 5 miljoen, kocht 1 auto en 2 huizen en zat weer op 1 mil... van mij gaat het nog best lamgzaam gezien ik vrijwel geen auto's koop maar nu heb ik dus 2 miljoen over en heb ik de gold wristband en stamps, 130 auto's en alle huizen. Persoonlijk vind ik het wel meevallen dus met snel veel geld.

In 3 en 4 had je die forza app nog wat je 300k (of meer?) per dag of week gaf. Toen zat ik al idd heel snel op tientallen miljoenen op de bank, maar ach je krijgt de auto's ook zat gratis met wheelspins of bepaalde events.
What? Nu al de golden wirstband? Nee joh, hoeveel heb je gespeeld haha :p

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:06
ThaFishy schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:03:

9700 XT 16gb
I7 11700 2.5ghz
32gb DDR4 3200mt/s
Er zijn meer mensen met AMD kaarten die dit probleem hebben. Ik heb het ook op m'n 9070 xt. Ik heb het vandaag geprobeerd met mijn vorige videokaart (nvidia) en daarmee heb ik geen problemen.

Weet niet of het gewoon weer een amd driver ding of er een patch moet komen voor horizon.

• timmie271
G_Dragon schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:17:
[...]

What? Nu al de golden wirstband? Nee joh, hoeveel heb je gespeeld haha :p
Vanmorgen gehaald idd :P 25u volgens de xbox app, gisteren gewoon heerlijk bezig geweest oOo

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
timmie271 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:23:
[...]

Vanmorgen gehaald idd :P 25u volgens de xbox app, gisteren gewoon heerlijk bezig geweest oOo
25 uur? Dat is echt ontzettend snel of is de story zo kort? :9

• timmie271
G_Dragon schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:24:
[...]

25 uur? Dat is echt ontzettend snel of is de story zo kort? :9
Is inclusief alle smashables halen in ieder geval :P beetje flink doorrijden met races dan gaat het ergens best snel. Maar als je ook de gold wristband and stamp wil competen ben je nog wel even zoet overigens, soort van platina dan eigenlijk _O-

• RobinNL
Ik moest hier gewoon even een fotootje van maken _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kfsv_r4NAVTnkUuMJKCka08sm2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84rnMktjDwUXIRiaTBJFcDJm.jpg?f=fotoalbum_large

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17

Canis Lupus

Vosbot

Erg positief tot nu toe, weinig grote verrassingen, maar wel wat zaken die game beter maken dan vorige deel. In de +/- 4 uur die ik nu gespeeld heb vallen me deze dingen (positief) op ten opzichte van FH5:
spoiler:
  • Veel grotere map (en dan heb ik nog maar klein deel gezien)
  • Fast Travel (vrijwel) direct beschikbaar
  • Rush events
  • Auto's direct in-game langs de kant van de weg kopen
  • ANNA Auto Driving mode + Cinematic camera
  • Aantal 'echte' circuits op de map voor Time Attack - deze voelen toch echt heel anders aan dan een de stratencircuits
  • Hoogbouw en 'echte stad' Tokyo
  • Persoonlijk vind ik de Smashables heel cute om te verzamelen
Wel valt op dat progressie inderdaad niet al te lastig is, maar dat compenseer ik door in bv Class A/B/C auto's te rijden. Ook krijg je "ongevraagd" een aantal extra's bij de Premium die daar ook bij helpen (car packs, gratis player house ter waarde van 3M, treasure map (bewust niet gebruikt).

Daarbij ben ik ook overgestapt van Xbox Series S naar X, dus dat maakt ook wel verschil ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Canis Lupus op 16-05-2026 20:52 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• timmie271
Canis Lupus schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:43:
Erg positief tot nu toe, weinig grote verrassingen, maar wel wat zaken die game beter maken dan vorige deel. In de +/- 4 uur die ik nu gespeeld heb vallen me deze dingen (positief) op ten opzichte van FH5:
spoiler:
Veel grotere map (en dan heb ik
Fast Travel (vrijwel) direct beschikbaar
Auto's direct in-game langs de kant van de weg kopen
ANNA Auto Driving mode + Cinematic camera
Aantal 'echte' circuits op de map voor Time Attack - deze voelen toch echt heel anders aan dan een de stratencircuits
Hoogbouw en 'echte stad' Tokyo
Persoonlijk vind ik de Smashables heel cute om te verzamelen
Wel valt op dat progressie inderdaad niet al te lastig is, maar dat compenseer ik door in bv Class A/B/C auto's te rijden. Ook krijg je "ongevraagd" een aantal extra's bij de Premium die daar ook bij helpen (car packs, gratis player house ter waarde van 3M, treasure map (bewust niet gebruikt).

Daarbij ben ik ook overgestapt van Xbox Series S naar X, dus dat maakt ook wel verschil ;)
Fast travel is weliswaar vanaf begin beschikbaar maar alleen op die plekken waar je gereden hebt, vind ik wel een betere toevoeging dan dat je letterlijk maar overal kon spawnen.

In die races viel het mij überhaupt op dat ik alleen maar A/B/C/D auto's kon kiezen, of ik had gewoon geen betere voor die races :P

In de wereld zelf was ik wel blij met de snellere auto's want het is een best flinke map inderdaad :) en inderdaad Tokyo langzaam maar zeker groter zien worden is ook een mooi beeld!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

RobinNL schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:31:
Ik moest hier gewoon even een fotootje van maken _/-\o_
[Afbeelding]
Gok dat veel mensen even gestopt zijn in het straatje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKbWGZgQa9pI3A9acSBvWErUYKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NyrLxlHBfN3ITyiYocW4J3je.png?f=fotoalbum_large

• sigmundfreund
4:03.348 op Rush. Dit is niet leuk meer :+

[ Voor 6% gewijzigd door sigmundfreund op 16-05-2026 21:34 ]

• timmie271
sigmundfreund schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:34:
4:03.348 op Rush. Dit is niet leuk meer :+
Dat klinkt als de eerste waar je 4:00 moet scoren voor 3 sterren? :+ die heb ik ook wel vervloekt ja :P

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16
Die eerste rush had ik ook moeite mee ja, gelukkig de vierde keer gescoord met 3:58 en een beetje. Snel verder gegaan :+

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• sigmundfreund
timmie271 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:35:
[...]

Dat klinkt als de eerste waar je 4:00 moet scoren voor 3 sterren? :+ die heb ik ook wel vervloekt ja :P
Ok, nu snap ik iets niet. De eerste inderdaad! Ik rijd dus met assists uit behalve ABS, die wel aan. Manual with clutch, kom ik niet onder 4:03. Nu zojuist manual naar auto omgezet en zonder al te veel moeite gehaald met 03:55.927.

Ik zweer dat ik normaal sneller met ben met manual.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap