DedSec85 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:07:
[...]
Hester Bais is een topper!
Ik was altijd trouw FvD aanhanger maar vond dat Thierry zich een tijd behoorlijk belachelijk heeft gemaakt door zich in te laten met types als Andrew Tate, een verbande steak ging maken met Andy van der Meijden en weet ik veel wat nog meer. Trouwens prima als hij naast de partij maaltijden gaat verkopen en boeken uitgeeft want dat geeft wel aan dat ze weten waar ondernemers mee kampen maar het is een enorm goede zet geweest om hem een stap terug te laten nemen. In Lidewij zie ik wat meer kalmte. En tuurlijk moet ze nog groeien maar ze is pas 28 dacht ik dus er zit enorm veel potentie in.
Ik zou er ook voor pleiten dat de meerderheid van de kamerleden kinderen moet hebben. Dat geeft iets meer zekerheid dat ze ook beleid doorzetten dat goed uitpakt op de lange termijn en voor het land. Types zoals Rutte hebben geen nalatenschap dus het maakt hem niets uit in welke staat hij het land achter laat.
@
DedSec85 Je noemt haar kalm, iets dat ik in het algemeen een goede eigenschap vindt, maar tegelijkertijd betekent het niks wanneer er niets nuttigs uitkomt. Haar kalmte uit zich niet in zelfreflectie maar aan ontkennen van het daadwerkelijk antwoorden. Zoals @
Delerium ook al aangaf toonde ze bij dit interview twee schrijnende mogelijkheden van haar verstand:
1) Ze is onwetend
2) Ze houdt zich bewust van de domme
Meerdere zaken die een politicus zou moeten kunnen weten, of simpelweg analytisch zou moeten kunnen benaderen en een snelle conclusie zou moeten kunnen trekken, wandelt ze semantisch omheen om maar niets toe te hoeven geven. Bekijk even kritisch de volgende zaken:
Vuur uitvinden 40 jaar geleden.
Simpele vraag over of ze echt gelooft of Aboriginals 40 jaar geleden het vuur zouden hebben uitgevonden, wandelt ze gewoon in woorden omheen. In Australië, in 1985, waar mensen met afkomsten uit Europa en mensen afkomstig uit Australië (de laatste 10.000+ jaar) al honderden jaren interactie met elkaar hebben, zou deze collectieve term voor verschillende bevolkingsgroepen nog geen vuur hebben gekend? Dat betekent dat alle individuen uit al die bevolkingsgroepen samen die wij als aboriginals bestempelen, het vuur niet uit hadden gevonden? Dat je niets weet over hun complexe mythologie en de origine van het vuur (hebben ze al millennia) kan ik begrijpen, maar de simpele feiten: Australië is al eeuwen lang gekoloniseerd, aboriginals komen in aanraken met kolonisten sinds eeuwen, aboriginals is een verzamelterm. < dit zijn feiten die een politicus hoort te kennen, zeker iemand met een onderwijsachtergrond in neurowetenschappen.
Dus wat is het hier? Onwetendheid in de simpelste vorm? Waarom haar dan verkiezen?
Bewust dom houden? Waarom? Omdat er anders toegegeven moet worden aan het verdedigen van racistische opmerkingen.
Interview met Sellner
Ze "kent de details niet over Sellner". Geen punt dat ter sprake is. Van de man hoef je geen details te kennen om je van hem te kunnen distantiëren. Doe je dat niet, dan zegt dat iets over je. Heb je een interview met die man, is dat te verantwoorden (kan elke krant doen). Ga je lachend met hem op de foto als een soort selfie, wordt het al een stuk moeilijker. Vergelijk je hem met "beeldhouwers en andere mensen" dan zaai je bewust ruis in je discours.
Dus wat is het hier? Onwetendheid in de simpelste vorm? Waarom haar dan verkiezen?
Bewust dom houden? Waarom? Omdat er anders toegegeven moet worden aan het verdedigen van omgaan met racisten.
Er zijn ook veel mensen terecht opgepakt.
Het gaat slecht met een land en een leider treedt hard op. Experts in organisaties zeggen dat er veel mensen onterecht in de gevangenis zitten zonder eerlijk proces. De Vos: "Er zijn ook veel mensen terecht opgepakt. Verder ken ik de details niet". Met andere woorden ik steek even een argument ertussen dat de vraag niet beantwoordt, en dan gooi ik de deur dicht waardoor de vraag niet beantwoord wordt.
Bekijk kritisch wat hier gebeurt. Ze heeft het over mensenrechten, en dat het oké is om die te schenden omdat je er problemen mee oplost. Wat die problemen zijn is natuurlijk in te vullen door de machtshebbers. Daarom noemen we dit universele mensenrechten, ongeacht je geloof, je huidskleur, je afkomst, je voorkeuren, etc. Als je die schaadt voor anderen, kun je ook verwachten dat ze voor jou geschaad worden. Iemand die dit recht kan praten kan het ook rechtpraten wanneer het jouw beurt is om te verdwijnen zonder rechten.
Waardering voor Baudet
Ze geeft zelf aan dat ze veel waardering heeft voor hoe Baudet tien vragen tegelijk kreeg en deze kon beantwoorden (toen zij hem voor het eerst zag). Inmiddels is het welbekend dat Baudet (naar eigen zeggen ook) vol in de complot theorieën beland is. Dat maakt zijn vaardigheid om vragen te beantwoorden mijns inziens minder relevant, want ik kan ook duizend vragen beantwoorden met dingen die door wetenschappelijke consensus en/of experts in die velden als onzin bestempeld worden.
Punt twee onder dit kopje is dat zij bewonderd hoe iemand dat kan doen, maar vervolgens op weinig vragen echt inhoudelijk antwoordt.
[
Voor 3% gewijzigd door
Weltschmerz op 05-10-2025 22:58
]