Ik heb inmiddels mijn iPhone 17 Pro binnen, evenals de hoesjes die ik had besteld. Te weten:
- Pitaka Ultra Slim Case in blauw/zwart.
- Wiiuka lettercase in cognac
- Nudient Thin case in Pine Green
Eerste indrukken.
Pasvorm van allemaal is subliem. Ze zijn allemaal goed stevig, je moet ook echt wel wat moeite doen om het hoesje van je telefoon te krijgen. Alle hoesjes zorgen er voor dat het scherm vrij ligt van de ondergrond (telefoon op z'n kop), al is het bij de Pitaka minimaal!
Je kunt ze allemaal blind kopen, kwalitatief gewoon echt prima (obv eerste indruk dus). De rest komt neer op persoonlijke voorkeur wat mij betreft.
Pitaka
Super dun, super licht en toch super stevig. Zit maar weinig flex in als je hem met je handen probeert te buigen. Grip is goed. Vind de blauw/zwarte kleuren ook mooi (persoonlijk).
Pitaka levert nog extra spacers die je aan de binnenkant kan plakken voor de action button mocht deze niet goed werken, ik heb daar nog geen last van gehad.
Wiiuka
Ik heb altijd een beetje een zwak voor de cognac kleur, dus die keuze was eenvoudig.
Hoesje is logischerwijs door het leer wat dikker, maar voelt daardoor ook luxe aan. Heb daarentegen niet het gevoel dat de telefoon onnodig lomp is. Ondanks de dikkere hoes werkt Magsafe prima.
Hetzelfde geld voor de knoppen die werken allemaal net zo goed als op een kale iPhone.
Nudient
Ik denk dat deze terug gaat. Ik vind hem niet zo mooi, beetje saai. Dat is persoonlijk natuurlijk.
Vind het hoesje ook niet zo prettig in de hand liggen doordat er voor alle knoppen uitsparingen inzitten. Kwestie van gewenning denk ik voordat je de knoppen goed indrukt, vind het voor nu vooral nog irritant. Pluspunt is wel dat je de action button ook wat minder vlot indrukt, daar heb ik met de andere (en zonder hoesje) juist weer meer last van bij deze telefoon. Even goed gewenning.
Foto's, in chronologische volgorde: