Mijn vraag
Gisteren een hoop nieuwe HW in ontvangst genomen om een game-pc te bouwen, hardwarematig zit alles snor maar ik krijg met geen stokken Windows 11 op een juiste manier geïnstalleerd. Kan er iemand toelichten welke settings er nodig zijn (EUFI/Bios) om vanop een USB stick Win11 te installeren op een NVMe. Het is een blanco machine dus alles kan/mag/is meermaals gewist.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 7
Asus X870 Max mobo
Samsung 9100 Pro NVMe
Win11 Pro via USB stick.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meermaals pogingen vanaf scratch om Win11 geinstalleerd te krijgen
- Legacy mode / Secure boot mode
- MBR record landt op USB stick in plaats van NVMe
- Na verplaatsen MBR naar disk boot Win11 van de disk maar kan ik geen drivers installeren / security updates worden automatisch terug gerold. Zelfs de Geforce Experience krijgt 'Download failed'.
Gisteren een hoop nieuwe HW in ontvangst genomen om een game-pc te bouwen, hardwarematig zit alles snor maar ik krijg met geen stokken Windows 11 op een juiste manier geïnstalleerd. Kan er iemand toelichten welke settings er nodig zijn (EUFI/Bios) om vanop een USB stick Win11 te installeren op een NVMe. Het is een blanco machine dus alles kan/mag/is meermaals gewist.
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 7
Asus X870 Max mobo
Samsung 9100 Pro NVMe
Win11 Pro via USB stick.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meermaals pogingen vanaf scratch om Win11 geinstalleerd te krijgen
- Legacy mode / Secure boot mode
- MBR record landt op USB stick in plaats van NVMe
- Na verplaatsen MBR naar disk boot Win11 van de disk maar kan ik geen drivers installeren / security updates worden automatisch terug gerold. Zelfs de Geforce Experience krijgt 'Download failed'.
This space intentionally left blank.