Twee dingen. In de post waar ik noemde dat het niet is voorgelegd ging het over een zaak rond variabele contractprijzen. Daarin is dus niet over salderen gesproken ondanks dat de Vara daarover wel in hun nieuwsbericht begint.Novax schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:13:
[...]
Omdat jij schrijft dat salderen niet eens aan de rechter is voorgelegd. Dat is het dus wel. Er zijn twee zaken, de zaak over het prijswijzigingsbeding is een bijzaak in het artikel en heeft een eigen artikel https://www.bnnvara.nl/ka...massaclaim-en-compensatie. Het artikel gaat primair over wel of niet salderen en het geval van die man in de foto en in de bijbehorende video is aan de rechter voorgelegd en daar is uitspraak over geweest.
Daarna kom jij met een ander bericht waar het wel over salderen gaat maar die is niet relevant omdat er geen inhoudelijk behandeling is geweest. Ook hier gaat de Vara weer de mist in door dit als een basis te gebruiken voor een claim dat dit voor alle gevallen van toepassing is.
Niet waar dus. Dan zal er eerst een zaak over salderen gehouden moeten worden die wel inhoudelijk behandeld wordt en dan is het maar afwachten wat het resultaat is. Ik zelf acht de kans dan het salderen dan overeind blijft laag. De mop is overigens dat zo'n inhoudelijke zaak over salderen pas ergens in 2027 gestart kan worden omdat dan pas kan blijken wat de leveranciers daadwerkelijk gaan doen.
Ik blijf mee er over verbazen dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze kunnen blijven salderen terwijl daar geen enkele basis voor is. Het is jammer dat er nieuwsorganisaties zijn die in hun honger naar kijkers dit soort verhalen levend houden.