Zaterdag is mijn vrouw betrokken geweest bij een ongeval: https://www.limburger.nl/...al-in-venlo/88622853.html
De witte auto die op de lantaarnpaal is gereden moest voor mijn vrouw uitwijken, zij gaf hier geen voorrang.
Ik heb de dashcambeelden (Tesla, linkerzijde) uit de auto gehaald en bekeken om vast te kunnen stellen hoe hard de andere auto reed. Ik zou mijn berekeningen graag willen controleren.
/f/image/n3txNyM3DyXPQvzznSoBMtxF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ROU5P6Nc2TDQ35vJF7NCN3zY.png?f=fotoalbum_large)
Vanmorgen heb ik op straat het volgende gemeten:
- Elke streep is 100cm
- De afstand tussen elke streep is 100cm
Ik stel het volgende vast:
- Frame 1506 staat rechtervoorwiel bovenop streep
- Frame 1510 is de auto de volgende streep al halverwege voorbij
Tussen frame 1506 en 1510 zit 0,115s en in die tijd is 2,5m gereden. Daarmee kom ik op een snelheid van 78km/h. Op deze weg is het limiet 50km/h.
De (jonge) bestuurders hebben overigens niets gedaan het ongeluk te voorkomen. De remmen gaat niet aan, het enige wat de bestuurder doet is aan het stuur trekken en ramt daardoor de lantaarnpaal.
Autopilot van de Tesla greep wel direct in en zetten de auto van mijn vrouw met kinderen er in direct stil. Gelukkig is er alleen blikschade en is er niemand gewond geraakt. De witte polo is wel total-loss denk ik.
Kloppen mijn berekeningen een beetje of zit ik er heel erg naast?
De witte auto die op de lantaarnpaal is gereden moest voor mijn vrouw uitwijken, zij gaf hier geen voorrang.
Ik heb de dashcambeelden (Tesla, linkerzijde) uit de auto gehaald en bekeken om vast te kunnen stellen hoe hard de andere auto reed. Ik zou mijn berekeningen graag willen controleren.
/f/image/n3txNyM3DyXPQvzznSoBMtxF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ROU5P6Nc2TDQ35vJF7NCN3zY.png?f=fotoalbum_large)
Vanmorgen heb ik op straat het volgende gemeten:
- Elke streep is 100cm
- De afstand tussen elke streep is 100cm
Ik stel het volgende vast:
- Frame 1506 staat rechtervoorwiel bovenop streep
- Frame 1510 is de auto de volgende streep al halverwege voorbij
Tussen frame 1506 en 1510 zit 0,115s en in die tijd is 2,5m gereden. Daarmee kom ik op een snelheid van 78km/h. Op deze weg is het limiet 50km/h.
De (jonge) bestuurders hebben overigens niets gedaan het ongeluk te voorkomen. De remmen gaat niet aan, het enige wat de bestuurder doet is aan het stuur trekken en ramt daardoor de lantaarnpaal.
Autopilot van de Tesla greep wel direct in en zetten de auto van mijn vrouw met kinderen er in direct stil. Gelukkig is er alleen blikschade en is er niemand gewond geraakt. De witte polo is wel total-loss denk ik.
Kloppen mijn berekeningen een beetje of zit ik er heel erg naast?