Na jaren mijn Samsung laptop te hebben gebruikt (een paar jaar met Windows 8 en nu ook al een aantal jaar met Windows 10) stoppen de updates voor Windows 10. Nu wilde ik een nieuwe laptop kopen (liefst weer Samsung) maar hij moet wel minstens 5 jaar of langer ondersteund worden. Nu las ik tot mijn grote schrik dat Windows 11 maar 2 jaar (?!) ondersteund wordt, en dat het al bijna tijd is voor Windows 12.
Mijn vragen zijn: Heeft het nu wel nut om een nieuwe laptop te kopen.
Welke moet ik dan hebben (ik wil dus lange ondersteuning, en ik wil hem voornamelijk gebruiken voor internetten, series en films streamen, youtube en npostart programma's kijken, emailen en internet-bankieren/online dingen bestellen). Ik wil niet meer dan 800 Euro uitgeven.
En als ik gewoon met mijn oude laptop doorga, is dat dan gevaarlijk?
Kan ik dan met Windows 11 straks gratis overstappen op Windows 12, en hoelang gaat die dan mee?
Is er een andere manier om alles up-to-date te houden voor Windows 10 (bijvoorbeeld een betrouwbare hobby-site die gewoon gratis updates blijft leveren).
Moet ik overstappen op een heel ander systeem die wel lang ondersteund wordt?
Kan mijn virusscanner de virussen blijven tegenhouden?
En raden jullie mij een gratis, goede, vpn aan om alles extra veilig te houden (zolang het mijn internet niet vertraagd, ik heb een slechte internet-verbinding).
Mijn vragen zijn: Heeft het nu wel nut om een nieuwe laptop te kopen.
Welke moet ik dan hebben (ik wil dus lange ondersteuning, en ik wil hem voornamelijk gebruiken voor internetten, series en films streamen, youtube en npostart programma's kijken, emailen en internet-bankieren/online dingen bestellen). Ik wil niet meer dan 800 Euro uitgeven.
En als ik gewoon met mijn oude laptop doorga, is dat dan gevaarlijk?
Kan ik dan met Windows 11 straks gratis overstappen op Windows 12, en hoelang gaat die dan mee?
Is er een andere manier om alles up-to-date te houden voor Windows 10 (bijvoorbeeld een betrouwbare hobby-site die gewoon gratis updates blijft leveren).
Moet ik overstappen op een heel ander systeem die wel lang ondersteund wordt?
Kan mijn virusscanner de virussen blijven tegenhouden?
En raden jullie mij een gratis, goede, vpn aan om alles extra veilig te houden (zolang het mijn internet niet vertraagd, ik heb een slechte internet-verbinding).