Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Die 999 is zonder taxes, omdat het verschilt in statennDirect090 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:16:
[...]
Pfooeeee dat is duur vergeleken met de 999dolar
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:17:
[...]
Ja weet je gelijk weer wie die consumenten tariffs voor de US rechten betaald
Haters everywhere but I don’t really care
Voor de miljoen-miljardste keer:
- BTW/VAT wordt niet getoond in de Dollars
- Invoerrechten / heffingen
- etc.. etc..
[ Voor 36% gewijzigd door renegrunn op 09-09-2025 20:18 ]
7. Most boring Apple event I've ever seen.Deepvault schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:17:
Pick one or more of the following:
1. Apple is doomed
2. Courage
3. Tim must go.
4. Steve wouldn't have done this.
5. Apple stock already down.
6. This video is so cringe.
7. Most boring Apple event I've ever seen.
8. Newly upgraded/announced product ABC sucks because XYZ.
9. This Apple presenter is [ugly, hot, cringe, annoying, tall, short, etc]
Enige waardoor ik blijf kijken is dit draadje

Die dikke batterij die je er optioneel bij kunt krijgen (niet gekeken, gok minstens +150 euro) voor 119 euro kreeg ook niet voor niets zoveel aandacht.Cass Casey schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:17:
Ik zou maar oppassen met het bestellen van die Air. Ziet er leuk uit, maar die batterij… “Up to one day”. Ze geven geen uren, maar “day”. Dat hoeft geen etmaal te zijn, maar kan ook een werkdag zijn. Of 12 uur. Loop je dus standaard met een accu op zak.
Nee, voor mij waarschijnlijk toch weer de Pro Max. Ik vind fotografie belangrijk, dus sowieso een pro.
Niet duurder dan voorgaande jaren toch? Betaalde hetzelfde voor de 15 pro max
Tja, hij ziet er in ieder geval robuuster uit, meer "pro"?
Poe das wel prijzig.TNSN schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:16:
Air vanaf 1229,-
Elect a clown, expect a circus.
Nu 249
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat is wel nog zonder de btw. Maar dan nog.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ondersteuning voor dual eSIM16
Bij de pro
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Geen idee hem voor de 15 pro 999 betaald maar toen was die ook al wel 5 maanden uit.nDirect090 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:19:
[...]
Niet duurder dan voorgaande jaren toch? Betaalde hetzelfde voor de 15 pro max
Mja ik kan pas volgend jaar verlengen, dus zie wel wat de 18 Pro Max wordt
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Tsja, 'The thinnest and most expensive phone per square inch we've ever made!'
De genoemde prijzen zijn excl. btw omdat die per staat verschillen.renegrunn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:18:
De jaarlijkse, “huh, maar waarom is het in Euro’s zoveel duurder, ligt weer aan de EU of” in 3… 2… 1…
- etc.. etc..
Edit: 3149 niet echt slecht
[ Voor 11% gewijzigd door Cannondale op 09-09-2025 20:25 ]
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
De Apple Watch Ultra 3 krijgt volgens Apple een groter ltpo-display dan zijn voorganger. Volgens geruchten zou het beeldscherm 50mm groot zijn , waar de Ultra 2 een 49mm-scherm heeft._AN schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:21:
Ik ben wel benieuwd hoeveel groter het scherm van de AWU 3 is. Lijkt minimaal te zijn.
1mm verschil, dat is zelfs iets waar een man niet meer over opschept.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Meen je niet….Jeuvie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:21:
[...]
De genoemde prijzen zijn excl. btw omdat die per staat verschillen.
In de specificaties van de website geven ze video tot 27 uur en video streamen tot 22 uur, dat is gelijk aan de iPhone 16 Pro. Dat vind ik eigenlijk best netjes gezien de form factor.Cass Casey schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:17:
Ik zou maar oppassen met het bestellen van die Air. Ziet er leuk uit, maar die batterij… “Up to one day”. Ze geven geen uren, maar “day”. Dat hoeft geen etmaal te zijn, maar kan ook een werkdag zijn. Of 12 uur. Loop je dus standaard met een accu op zak.
Nee, voor mij waarschijnlijk toch weer de Pro Max. Ik vind fotografie belangrijk, dus sowieso een pro.
Camera'scarpebios schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:22:
Wat is er nu echt nieuw aan die 17 pro? Behalve de buitenkant zeg maar. Dat AI is hier nog steeds niet, en ze maken niet echt duidelijk wanneer dat dan wel komt. Voor de rest lijkt het wel allemaal mee te vallen toch? Moet zeggen dat ik stiekem die oranje versie wel mooi vindt, blauw is wat meer zakelijker en ook zeer mooi.
Haters everywhere but I don’t really care
Moet je nagaan dat ik dat al vond van de 15 pro naar de 16. Pro Je zou de 16 maar hebben gekocht vanwege de achteraf niet komen AI functies. Brrrrr…turkeyhakan schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:19:
Waar gaat het met die prijzen naar toe? Echt wow. Ik vind de 17 Pro ook niets vernieuwends hebben tov de 16 Pro. Jammer.
En Vapor chamber en bouwkwaliteit.
Waarom is het ook niet gewoon de iPhone 17 Air. Ze gooien net heel iOS om naar een gelijkend nummer voor alle OS versies, heb je weer 1 iPhone zonder aanduiding...
Eerste keynote ook waar er geen woord gerept is over iOS zelf.
Als je lang genoeg iPhone hebt weet je dat features vele jaren later komen naar Europa, en nog jaren later naar Nederlands. Gewoon het merk leren kennen.Jeuvie schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:23:
[...]
Moet je nagaan dat ik dat al vond van de 15 naar de 16. Je zou de 16 maar hebben gekocht vanwege de achteraf niet komen AI functies. Brrrrr…
Nou, van titanium naar aluminium is toch niet bepaald beter te noemen inzake de bouwkwaliteit?BiaggioLuciano schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:23:
[...]
En Vapor chamber en bouwkwaliteit.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik zou het doen!
Gucci tasje?rammes schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:24:
69 euro voor een keykord
En dat is positief?
Mijn boefje is liev!
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Daarom switch ik eens in de zoveel jaar naar het andere kampwokkelz schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:24:
Tsja tegenwoordig zit er sowieso weinig rek in de telfoons qua vooruitgang toch.

Dan is dat volledig vernieuwend en zie je ineens veel dingen die veel beter in elkaar zitten. (Beide kanten op)
Zal te maken hebben met ruimte en gewichtCass Casey schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:25:
Waarom krijgt de Pro voor de hitte-afvoer zo’n speciale Vapor chamber en de Air niet? Die heeft toch dezelfde chip? Of wordt de geknepen?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
[ Voor 17% gewijzigd door TNSN op 09-09-2025 20:26 ]
Helaas ben ik gevendorlocked in icloud 🫣xoniq schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:25:
[...]
Daarom switch ik eens in de zoveel jaar naar het andere kamp![]()
Dan is dat volledig vernieuwend en zie je ineens veel dingen die veel beter in elkaar zitten. (Beide kanten op)
Ja klopt. 3 jaar terug heb ik ook gelijk 299 afgetikt.Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:19:
Zijn de AirPods Pro 3 nou zoveel goedkoper geworden. Ik heb voor mijn Pro2 299 betaald.
Nu 249
©2004
wowzers wat een prijzenTNSN schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:25:
Magsafe battery 115 euro!!!!
Air precies andersom.
Mijn boefje is liev!
Tot over enkele dagen tijdens de pre-order .
Dat die er meteen bij komt, zegt ook iets?TNSN schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:25:
Magsafe battery 115 euro!!!!
Mijn boefje is liev!
Ja hier ook hoor! Wordt lastig dit jaar.JB schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:26:
Spagaat. Kleuren meh, camera jeej, behuizing meh…
Air precies andersom.
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
carpebios schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:24:
[...]
Nou, van titanium naar aluminium is toch niet bepaald beter te noemen inzake de bouwkwaliteit?
Ik heb ik ook niet gezegd dat het beter is. Ik zeg dat het anders is. Misschien breekt de telefoon bij de eerste aanraking
[ Voor 16% gewijzigd door BiaggioLuciano op 09-09-2025 20:28 ]
Is een keuze. Had ik ook, sinds kort heb ik iCloud leeggehaald op mijn NAS, uitgezocht wat ik niet meer nodig had, Immich geinstallerd op mijn server, iCloud foto's daarin geleegd, en weg is de vendor lock.Secsytime schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:26:
[...]
Helaas ben ik gevendorlocked in icloud 🫣
2 dagen wachten en je kunt em voor 2 euro kopen op Ali.rammes schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:24:
69 euro voor een keykord
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Ik vind die 256GB eigenlijk best royaal en de instap 17 heeft dat nu ook. Ik heb jaren lang de upgrade naar 256GB gedaan en nu hoef ik die "upgrade" niet te doen en dan heb ik nog altijd 128GB over. 128GB standaard, dat zou karig zijn ja.cj1181 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:26:
Bizar dat de pro Max nog steeds standaard met slechts 256gb komt, dat kan toch eigenlijk al heel lang niet meer. 250 euro extra rekenen voor 512 is ook echt misdadig 😂
THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:27:
Op de website van Apple kun je de Air niet eens vergelijken met de 16 Pro. Dat zegt genoeg.
/f/image/fccqJGZGk6785xhWtX4oykFq.png?f=fotoalbum_large)
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
In volgende event verwacht ik, oktober / november. Waar ook iPads in zitten. Ik wacht er met smart op.wokkelz schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:27:
Geen nieuwe speakers of apple tv?
Ik heb nog een iPhone 15 liggen met 128GB die ik nog nooit vol heb gehad in de afgelopen 2 jaar.Fab1Man schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:28:
[...]
Ik vind die 256GB eigenlijk best royaal en de instap 17 heeft dat nu ook. Ik heb jaren lang de upgrade naar 256GB gedaan en nu hoef ik die "upgrade" niet te doen en dan heb ik nog altijd 128GB over. 128GB standaard, dat zou karig zijn ja.
Besteld…wauw, levertijden liepen al op naar de week van 19-24 september.
Blijft over, betere camera's, maar goed daarvoor heb ik mijn Sony a7iv. En dan 4 uur extra batterij, dat is wel lekker, zeker bij concerten en zo. ..... maar dan weer dat aluminium.
Hmm eerst zien dan geloven. Maar juist die 0.5x gebruik ik persoonlijk best wel veelTHE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:17:
[...]
Men zegt toch dat de camera net zo goed is als de Pro alleen de 0.5x mist?
je mag pas een nieuwe als de oude vol is hexoniq schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:29:
[...]
Ik heb nog een iPhone 15 liggen met 128GB die ik nog nooit vol heb gehad in de afgelopen 2 jaar.
Zou dat een beetje kunstmatig zijn ook? "KOOP DAN! WEES SNEL WANT GAAT ALLEEN MAAR ERGEN WORDEN!" - AppleTheVMaster schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:29:
[...]
Benieuwd naar de reviews. Overtuigden me ook totaal niet.TheVMaster schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:29:
[...]
Air is enige toffe.
Mijn boefje is liev!
Dan nog steeds is het nu, vanwege de gunstige dollarkoers, behoorlijk veel duurder in de EU.renegrunn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:18:
De jaarlijkse, “huh, maar waarom is het in Euro’s zoveel duurder, ligt weer aan de EU of” in 3… 2… 1…
- etc.. etc..
$1 = €0,85
Dus als we de $999 omzetten in euro + 21% BTW komen we uit op €1.027,47.
Die €302 zijn echt geen invoerrechten, heffingen, etc. maar gewoon weer dikke winst voor Apple.
Apple wint gewoon altijd. Is de dollar laag dan hebben ze meer winst en als de dollar hoog dan verhogen ze de EU prijs en hebben ze nog steeds meer winst. We zouden eigenlijk gewoon een standaard potje glijmiddel erbij moeten krijgen zodat het wat minder pijn doet....

Los daarvan ga ik wel de 17 pro max in het blauw kopen. De oranje vind ik te fel (op basis van de foto's) en de grijze ziet er op 1 of andere manier heel goedkoop uit. Het is dat mijn vrouw mijn huidige 16 pro max krijgt anders was het voor mij geen upgrade. Ik vind het eigenlijk behoorlijk karig en ik weet nog niet wat ik van het nieuwe design moet vinden. Ik vind het eigenlijk behoorlijk druk aan de achterkant.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik neem geen nieuwe iPhone...SirLenncelot schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:30:
[...]
je mag pas een nieuwe als de oude vol is he

Heb nu een van een ander merk. Maar ik heb wel gewoon mn Mac Mini M4, M4 MacBook Pro 2024, M1 MacBook Air, 4 Apple TV's, enz
Maar iPhone is voor mij even klaar. Zie over paar jaar wel weer. Misschien is er dan ook iets van Apple Intelligence te vinden.
Mijn boefje is liev!
Mijn 16 Pro Max is ook al doorgeschoven anders ging ik ook niet upgraden denk ik. Ik vind persoonlijk de kleur keuze nog best moeilijk. Ik vind geen van de kleuren wat, misschien toch maar blauw of zilverMazeWing schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:30:
[...]
Los daarvan ga ik wel de 17 pro max in het blauw kopen. De oranje vind ik te fel (op basis van de foto's) en de grijze ziet er op 1 of andere manier heel goedkoop uit. Het is dat mijn vrouw mijn huidige 16 pro max krijgt anders was het voor mij geen upgrade. Ik vind het eigenlijk behoorlijk karig en ik weet nog niet wat ik van het nieuwe design moet vinden. Ik vind het eigenlijk behoorlijk druk aan de achterkant.
[ Voor 10% gewijzigd door Kakaroto op 09-09-2025 20:35 ]
Volgens ChatGTP moet je aan minimaal EUR 245, denken aan heffingen.MazeWing schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:30:
[...]
Dan nog steeds is het nu, vanwege de gunstige dollarkoers, behoorlijk veel duurder in de EU.
$1 = €0,85
Dus als we de $999 omzetten in euro + 21% BTW komen we uit op €1.027,47.
Die €302 zijn echt geen invoerrechten, heffingen, etc. maar gewoon weer dikke winst voor Apple.
Apple wint gewoon altijd. Is de dollar laag dan hebben ze meer winst en als de dollar hoog dan verhogen ze de EU prijs en hebben ze nog steeds meer winst. We zouden eigenlijk gewoon een standaard potje glijmiddel erbij moeten krijgen zodat het wat minder pijn doet....![]()

Ik denk daarom ook dat de gewone iPhone 17 erg goed zal verkopenKakaroto schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:34:
Ik vind de gewone 17 eigenlijk een van de betere keuze (voor mij dan). Het is slechts 12 gram zwaarder dan de air maar heeft wel ProMotion en groothoek (0,5x). De accu duur is ook beter dan de 16 Pro met 3 uur langere video afspeeltijd.
Buy me a river zo ondertussen
I don't have dreams, I have goals!!
ben nu de verschillens naast elkaar aan het zetten, maar is enkel nog de camera en een tikje accu extra in de pro. Nu beedlscherm gelijk is.wjb033 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:35:
[...]
Ik denk daarom ook dat de gewone iPhone 17 erg goed zal verkopen
Heeft de air geen promotion?Kakaroto schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:34:
Ik vind de gewone 17 eigenlijk een van de betere keuze (voor mij dan). Het is slechts 12 gram zwaarder dan de air maar heeft wel ProMotion en groothoek (0,5x). De accu duur is ook beter dan de 16 Pro met 3 uur langere video afspeeltijd. Ik kom van een 13 pro en zoek nog een waardige upgrade!
Edit: Ik schrok even maar de Air heeft gewoon pro motion
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 09-09-2025 20:37 ]
Denk meer upsell. Net als ProMotion 120Hz bij voorgaande jaren. En ook daarvoor was de Pro die gewoon USB 3 had, en de gewone iPhone USB 2.BiaggioLuciano schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:35:
iPhone air is helaas USB 2 itt USB 3 van 16Pro. Waarschijnlijk om hitte te beperken maar wel jammer
De Air toch niet?PWA777 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:32:
De Nederlandse modellen lijken dus wel met nano-sim (fysiek slot voor de simkaart) te komen; volgens de KeyNote hebben de modellen zonder sim-slot nog eens 2 uur extra batterijduur. Dat is wel een gemiste kans, aangezien alle Nederlandse providers eSIM ondersteunen.
Elect a clown, expect a circus.
Net besteld en gewoon leverdatum de 19e. Het worden mijn eerst AirPods. Gebruik nu nog steeds de Galaxy Buds Pro 2 en heb bewust gewacht op de 3 omdat ik het zonde vond €200+ uit te geven voor een versie die al een paar jaar op de markt was en binnen afzienbare tijd een upgrade zou krijgen.TheVMaster schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:29:
[...]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Eerder de 8810, meest iconische model ooit. Je kon er niet mee bellen, maar de looks voor die tijdiMode schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:04:
@Donstil Die Air geeft mij wel een Nokia 8800 gevoel😜
iPhone Air dan, prachtig om te zien, maar de kleuren vallen me tegen en zeker ook de prijs in vergelijking met de dollar. 1.229,- euro. Daar kocht ik 2 jaar geleden nog gewoon een echte Pro voor met een sterkere dollar ten opzichte van de euro.
Het helpt er ook niet bij dat ik hier nog een hele fijne 16 Pro heb liggen en eigenlijk wacht op een Fold.
Puur voor de heb, daar upgrade ik meestal voorTHE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:38:
De iPhone 17 is de beste upgrade in dit hele verhaal, ik zou niet weten waarom je van een 15 Pro of 16 Pro (en misschien zelfs nog een 14 Pro) naar een 17 Pro zou willen.
iPhone Air dan, prachtig om te zien, maar de kleuren vallen me tegen en zeker ook de prijs in vergelijking met de dollar. 1.229,- euro. Daar kocht ik 2 jaar geleden nog gewoon een echte Pro voor met een sterkere dollar ten opzichte van de euro.
Het helpt er ook niet bij dat ik hier nog een hele fijne 16 Pro heb liggen en eigenlijk wacht op een Fold.
Welke kleur(en) had je wel graag willen zien?THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:38:
De iPhone 17 is de beste upgrade in dit hele verhaal, ik zou niet weten waarom je van een 15 Pro of 16 Pro (en misschien zelfs nog een 14 Pro) naar een 17 Pro zou willen.
De iPhone 17 heeft inderdaad echt een flinke upgrade gekregen en is denk ik voor het overgrote deel van de mensen echt meer dan geschikt. Het verschil tussen de pro en non-pro is nu wel een flink stuk kleiner geworden. De pro moet het nu echt van zijn "pro" features hebben gericht op video en content creators (of mensen die gewoon het beste van het beste willen).THE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:38:
Ik bedoelde eigenlijk - ook - PromotionDonstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:36:
[...]
Heeft de air geen promotion?
Edit: Ik schrok even maar de Air heeft gewoon pro motion
Die lijkt mij spec wise de betere keus. Met name het ontbreken van Promotion op de 16 was voor mij altijd een dealbreaker geweest, dus dat is wel fijn nu het over de hele linie eindelijk is toegevoegd.
Anders tot 2027 wachten, iPhone 20 jaarCordon schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:32:
Ik vind de prijzen echt bizar eigenlijk, en vergeleken met een 15PM is het nou niet super fantastisch qua update imho. Goed over nadenken iig, maar denk dat ik nog een jaartje oversla.
Maar zelfs die tijd is hier wel voorbij.Redondo1982 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:39:
[...]
Puur voor de heb, daar upgrade ik meestal voor
Ja, het gaat er beetje af naarmate je ouder wordtTHE_BASE schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:41:
[...]
Maar zelfs die tijd is hier wel voorbij.
Dit topic is gesloten.
Voor slowchat kun je ook terecht in #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Mocht je een reactie zien die niet door de beugel kan, maak dan een topic report aan en reageer hier niet op.