zoals hierboven ook schreef; het is erg persoonlijk, ik ben voor de rogxboxx gegaan; puur vanwege de grip en comfort bij langere sessies. Groter scherm is altijd beter toch?, maar verschil tussen 7-8” is te verwaarlozen; beide wordt je visie inhebt scherm gezogen, idem bij mobiel of tv kijken.Finraziel schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 13:09:
[...]
Ik heb vrij grote handen en vind de Xbox ally x echt geweldig in de hand liggen. De MSI heb ik echter niet in handen gehad.
Het 7" scherm had ik ook mijn twijfels over maar dat is me 100% meegevallen. Ik vind het scherm mooi, de vrr is heel erg fijn en het formaat stoort me in de praktijk eigenlijk helemaal niet.
Wat betreft wachten... Ik heb geen glazen bol, maar heb niet echt wat gehoord en verwacht niet op korte termijn ineens grote stappen. Hooguit misschien een volgende claw met nieuwe Intel, maar geen idee hoe dat uit gaat pakken.
Deel van de reden dat ik nu echter toch voor de XAX gegaan ben na een tijdje te twijfelen is de hele situatie met ram prijzen. Ik verwacht dat zelfs als er nieuwe modellen komen dat de prijzen niet mals zullen zijn en het zou me ook helemaal niks verbazen als de huidige modellen in prijs gaan stijgen. Wat dat betreft zou het ook juist goed uit kunnen pakken door juist niet te wachten maar er nu snel een te bestellen... Maar het is allemaal koffiedik kijken.
Mijn advies;
ga naar een mediamarkt of coolblue, en kijk of je een hands on sessie kunt doen. Heeft mij erg geholpen met keuze; zo kwam snel achter dat de msi claw te hoekig vond, en de Lenovo legion onverwacht wel een optie was..
Voor jou heb mijn hand op een liniaal gelegd; 21cm van middelvinger, tot overgang pols. Mocht het je helpen. De msi vond ik zelf minder prettig in de hand liggen. Daarom getwijfeld tussen Lenovo legion (vond erg fijn) en de nieuwe z2e