@
uchiha tijntje je vroeg laatst in het Xbox topic wat ik nog aan de Xbox fullscreen experience vond schelen om het geen console ervaring te vinden... Daar al even gereageerd maar doe dit even hier want is wat off topic daar...
Maar ik heb vandaag mijn Xbox Ally X weer gepakt en hem terug naar Windows geboot. Ik wist dat ik aardig wat te updaten zou hebben want is wel 1-2 maanden geleden dat hij in Windows actief geweest is. Maar ik heb dus eerst de Xbox app moeten updaten. Dat ging vanzelf, maar duurde lang zonder echt een duidelijke indicatie dat ie ergens mee bezig was. Vervolgens in het armory crate popup menu updates geselecteerd, oa bios geupdate (met reboot uiteraard). Vervolgens handmatig settings geopend en naar Windows Update gegaan, ja daar stond nog van alles, ook geupdate, reboot... Ok, gamen? Hmm laat ik Steam openen, oh steam gaat updaten, ok, duurt ook lang... Maar uiteindelijk in Steam, maar nee toch terug naar Xbox menu. Oh laat ik eindelijk eens kijken of ik gamepass kan claimen bovenop gamepass pc wat ik al heb lopen... Ik druk op de knop om het offer te claimen en kom weer op een of ander laadscherm... En dat blijft daar vervolgens maar staan zonder iets te doen. Er staat een knop om terug te gaan maar die werkt niet. Via het popup menu geprobeerd maar als ik terug naar de Xbox app probeer te gaan dan kom ik op datzelfde laadscherm uit... Ok, reboot het ding nog maar een keer. Nieuwe poging om te claimen, ok nu gaat hij wel door (maar het lijkt er op dat ik helaas alleen los gamepass premium zou kunnen claimen en het niet als tegoed op mijn lopende gamepass pc kan krijgen, jammer).
Ok whatever... Kijk eens in gamepass, oh ja minishoot adventures! Installeren, starten... "Starting game, this might take a while". Na 3 minuten maar ding aan de kant gezet om even naar de wc te gaan en wat drinken te pakken... Kom terug en staat op 11+ minuten, dat gaat niks meer doen. Afkappen, nieuwe poging, zelfde probleem. Reboot #36 dan maar? Huh, hij is updates aan het installeren? Hadden we dat nog niet allemaal gehad? Ok, nadat dat klaar is en het systeem weer opgestart, nieuwe poging om minishoot adventures te starten, maar nu kan ik de game niet eens starten want hij lijkt niet meer te weten dat ik een lopend gamepass pc abo heb (hij staat er wel gewoon nog als ik linksboven op mijn profile klik en naar my subscriptions ga)
Ik geef het even op voor vanavond en kruip weer lekker achter mijn pc, ik wil gewoon gamen. Dit is dus wat er allemaal nog heel erg moet verbeteren willen ze dit verkopen als een 'console'.