ryanator schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:49:
[...]
Ik heb mijn Thor gisteren binnen gekregen en ben oprecht verbaasd over de kwaliteit van dit apparaat. Oogt en voelt echt goed van kwaliteit en de schermen zijn super. Ik ben benieuwd of ik hem veel zal gebruiken, al vind ik het tweaken en dingen draaiend krijgen soms leuker dan het spelen.
Heel erg herkenbaar dit, en heel vervelend want hierdoor blijf ik nieuwe handhelds kopen
Vrij recent (enigszins offtopic) een Retroid Pocket Mini V2 gekocht, uren bezig geweest met alles in te stellen en speel er nu eigenlijk nauwelijks op..
Zo heb ik wel meer (non PC) handhelds liggen..
Om ontopic te blijven, een aantal weken geleden een Xbox Ally X gekocht die me heel erg goed bevalt!
Ook hier best wel wat uurtjes ingestoken, optimaliseren en emulatie, maar hier game ook ook daadwerkelijk op en heeft m’n Steam Deck OLED eigenlijk overbodig gemaakt.
Ik trok met name de lagere resolutie van de Steam Deck niet meer zo goed, maar ook qua performance en ergonomics vind ik hem fijner.
Al blijft Windows op een handheld behelpen, maar ik gebruik hem met name voor gamepass games en anti cheat games, dus uiteindelijk de beste keuze, dual booten hoeft ook echt niet.
Maar ergens mis ik het OLED scherm wel en vind ik het scherm sowieso niet geweldig, iets te klein en lelijke bezels.
Ik heb eindelijk het streamen (via Moonlight) kunnen optimaliseren, na eerder tegenvallende resultaten maar wat een geweldige ervaring is dat nu zeg!
Helemaal omdat ik hem nu met een USB-C naar Ethernet adapter gebruik. Gewoon een native ervaring nu, met alles op max settings, host is een 4090.
Het heeft zelfs de ‘zin’ in een 395 device (Win5 of Apex) weggenomen
Toch blijft de Legion Go 2 nog wel kriebelen, met name vanwege het (grote) OLED scherm, maakt het streamen nog beter denk ik.
De Thor blijft ook nog kriebelen, ben alleen een beetje bang voor de input lag daar ben ik helaas erg gevoelig voor.