@R.G Zoals anderen aangeven is het ding uiteindelijk gewoon een windows pc, maar dan andere vormgeving. Heb mijn MSI Claw 8ai+ via mijn Dell docking station aan mijn 4k scherm gehangen, en mijn draadloze muis+kb gekoppeld. Ervaring in desktop mode is gewoon zoals elk andere windows pc, dus weet niet of je nog iets specifieks hierover wil weten. De dock laad de Claw gewoon op en zie niet dat de batterij terugloopt. Kan altijd nog instellen dat hij de batterij moet beschermen en niet voorbij 80% moet laden enzo, maar dat is gelijk als met elke laptop.
Ook nog even Baldur's Gate 3 gespeeld, dat ging gewoon prima. De graphics settings zou ik nog wat kunnen optimaliseren, maar had niet veel tijd dus even gelaten voor wat het was.(Handheld graphics op een 4k scherm ziet er toch wat minder uit tijdens gamen, na alles op 4k gezet te hebben zag het er goed uit en ging het ook redelijk goed, maar zou wat meer tweaken aan settings nodig hebben om het soepel te laten voelen.)
Wat betreft de Ultra Core 7 is het niet een volwaardige laptop CPU, dus zou daar wat beter induiken om te vergelijken. Maar de gewone taken ervaar en zie ik geen probleem in (office, internetten, streamen). Zware taken zal een ander verhaal zijn, maar heb ik niet getest en vooralsnog niet de tijd om hier verder mee te testen.
Ook nog even Baldur's Gate 3 gespeeld, dat ging gewoon prima. De graphics settings zou ik nog wat kunnen optimaliseren, maar had niet veel tijd dus even gelaten voor wat het was.(Handheld graphics op een 4k scherm ziet er toch wat minder uit tijdens gamen, na alles op 4k gezet te hebben zag het er goed uit en ging het ook redelijk goed, maar zou wat meer tweaken aan settings nodig hebben om het soepel te laten voelen.)
Wat betreft de Ultra Core 7 is het niet een volwaardige laptop CPU, dus zou daar wat beter induiken om te vergelijken. Maar de gewone taken ervaar en zie ik geen probleem in (office, internetten, streamen). Zware taken zal een ander verhaal zijn, maar heb ik niet getest en vooralsnog niet de tijd om hier verder mee te testen.
[ Voor 8% gewijzigd door Lincor op 18-01-2026 17:34 ]
SolarEdge SE5K-RWB / 5920 Wp - 8x 370 Wp O schuin dak - 8x 370 Wp W schuin dak / HW P1 / CT003 v122 / 2x MT Venus E v3 – v144 / 1x MHI airco 3,5 kW
:strip_exif()/f/image/j3ML6ySUVgZlblnB5e8Oaaem.jpg?f=fotoalbum_large)