Finraziel schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 13:10:
Microsoft snapt het echt niet he...
Start na een aantal weken Windows weer eens op mijn Xbox Ally X, eerst natuurlijk een hele tijd bezig met weet ik hoeveel updates, en dan volgende reboot bam fullscreen advertentie voor je neus:
[Afbeelding]
Reden voor het terugkeren naar Windows was helaas dat Bazzite een update doorgevoerd heeft die een heleboel kapot gemaakt heeft, dus daar is het ook niet rozengeur en maneschijn, maar dat is nou precies het moment dat je je gebruikers terug kunt winnen... Ze direct er op allerlei manieren aan herinneren waarom ze ook weer weg van Windows wilden is gewoon dom.
Ik vraag me af of ze nou echt genoeg winst halen uit zulke domme advertenties om de gillend weg rennende gebruikers te compenseren... Of dat ze zich totaal niet bewust zijn van dat ze een deel van hun gebruikers hier mee weg jagen.
Dit soort “in game product” advertenties vind ik storend, maar ergens begrijp ik dat sommige uitgevers dit toepassen. Zodra ik advertenties van producten (shampoo ofzo) zie ben ik wel weg.
Meer benieuwd hoe/wat/waar met bazzite verkeerd gegaan is. Onderaan de streep is het gewoon Linux, daarmee heb je alle vrijheid en documentatie beschikbaar.
Gaat iets stuk, is dat vervelend maar 9 van de 10 keer kun je het ook weer oplossen. Zo niet, kun je meestal wel een oorzaak vinden in de logs, dumps etc. Gaat iets stuk in Windows, vind ik het vaak maar gissen. En oplossen is “herinstalleren”
Finraziel schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:16:
[...]
Steam OS ondersteunt geloof ik nog steeds geen dual boot... Ik wil toch af en toe op zijn minst even kunnen kijken of Microsoft nog vorderingen maakt met Xbox mode. En ik heb een 4 TB ssd er in zitten dus dat past ook makkelijk.
Heb een 2TB schijf in mijn Ally xox gezet, schijf doormidden gedeeld.
Windows 11 vanuit Asus bios geïnstalleerd, en bazzite met usb stick. En kan beide systemen kiezen bij opstarten , incl secure boot (en encryptie als je wilt)
bazzite webiste staat de instructie uitgelegd. Eerst goed doorlezen voordat je begint. Want de stappen zijn niet altijd even logisch en chronologisch gedocumenteerd.
Wil je functie X? Dan had je bij stap 2 voor optie B moeten kiezen. Maar dat wordt bij stap 2 niet uitgelegd.
Of dat halverwege de handleiding ineens naar andere procedure wordt verwezen als je functie Y wilt toepassend
[
Voor 21% gewijzigd door
himlims_ op 23-08-2026 17:27
]