Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NVfewSPC5Q2CpFQwcwxR5k4uN4=/2560x800/filters:max_bytes(307200):strip_icc():strip_exif()/i/2006419838.jpeg

De laatste jaren is de markt van 'handhelds' enorm geëxplodeerd. Het lijkt wel of elke dag een fabrikant denkt: 'Hé, ik bouw ook zo'n ding!' Je hebt er nu al meer dan er dagen in de maand zitten. En met zoveel opties op de markt, rijst de vraag: welke is "de beste"? Welke geeft je meeste "bang-for-bucks"

Volgens de tweakers pricewatch, zijn deze modellen het populairst:

Populair in de pricewatch
  • De ASUS ROG Ally X is de opvolger van de populaire ROG Ally en is met de nodige verbeteringen een geslaagde upgrade. Belangrijke veranderingen zijn de grote accu, sneller en meer ram. Waardoor hij in benchmarks net iets beter presteert dan de eerste Ally en de Legion Go. De ROG Ally X heeft ook een standaard M.2 2280-formaat SSD, wat upgraden makkelijker maakt.
  • De Steam Deck (en de nieuwere OLED-versie) wordt vaak gezien als de koning van de draagbaarheid en gebruiksvriendelijkheid dankzij SteamOS. Dit is de best verkochte PC-gaming handheld, ondanks dat hij op papier minder krachtig is dan de concurrentie. De chipset lijkt wat ondergeschikt aan de huidige generatie devices, maar het scherm en ondersteuning vanuit Valve maakt de steamdeck nog altijd een prima aankoop.
  • De MSI Claw onderscheidt zich door het gebruik van een Intel Core Ultra-processor in plaats van de AMD APU's die de concurrentie gebruikt. Reviews van Tweakers en andere sites geven echter aan dat de prestaties van de Claw helaas tegenvallen en niet kunnen tippen aan die van de ROG Ally en de Legion Go. Maar de prestaties zijn wel aardig verbeterd door drivers en optimalisatie vanuit Intel. Binnenkort wordt de Claw 8a verwacht, deze krijgt een Z2E-chipset.
  • De Lenovo Legion Go valt op door zijn grote 8,8-inch scherm en de afneembare controllers, vergelijkbaar met een Nintendo Switch. Dit maakt het zeer veelzijdig is even krachtig als de originele ROG Ally.

Besturingssysteem
Windows lijkt vooralsnog geen potten te breken als gaat om gaminghandhelds. SteamOS en/of Bazzite zijn vooralsnog het meest efficiënte in gametijd en prestatie. Dat gezegd hebben, Microsoft komt binnenkort met een gestripte(?) windows-11-home variant voor de nog te verschijnen Asus xbox ally (x) console - media oktober/november.

SteamOS is een linux-gebaseerd besturingssysteem, dat maakt het niet altijd mogelijk om alle games te spelen. Afgelopen periode zien we ook steeds meer 'kernel niveau anti cheat' bij multiplayer games. Of die games werken icm SteamOS lees je oa hier; https://areweanticheatyet.com/

FeatureMicrosoft WindowsValve SteamOSBazzite
Onderliggende BasisWindows NTArch LinuxFedora Linux
Primaire DoelgroepAlgemeen gebruik, inclusief gamingHandheld gaming (Steam Deck)Gaming op desktops en diverse handhelds
GebruikerservaringTraditionele desktop-ervaringConsole-achtige "Game Mode"SteamOS-achtige "Game Mode" met uitgebreide desktop
Hardware-ondersteuningZeer breed, voor vrijwel alle pc-componentenGeoptimaliseerd voor de Steam Deck, beperkter daarbuitenBreed, met specifieke images voor diverse hardware
SoftwarecompatibiliteitNative ondersteuning voor vrijwel alle Windows-softwareVoornamelijk via Steam en Flatpak, beperkter daarbuitenSteam, Flatpak, en meer; breder dan SteamOS
AanpasbaarheidBeperkt, voornamelijk via software van derdenZeer beperkt en afgeschermdZeer aanpasbaar en open
UpdatesGecontroleerd door MicrosoftGecontroleerd en uitgerold door ValveFrequent en community-gedreven
KostenVereist een betaalde licentieGratis en open sourceGratis en open source

Installeer de xbox-interface op 'alle' handhelds
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXqxbCfzgsRsnZL78nr1PFxE_TM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3HRM9YFL8vZcQpC8LmsZCVAI.avif?f=fotoalbum_large
zie himlims_ in "[Algemeen] PC Gaming Handhelds"
Bronnen
review: De ultieme gaminghandheld voor onderweg - Legion Go vs. Steam Deck vs...
uitvoering: ASUS ROG Ally X Zwart
uitvoering: Lenovo Legion Go (2023) 1TB Zwart
uitvoering: ASUS ROG Xbox Ally X Zwart
uitvoering: Lenovo Legion Go S, Z1 Extreme, 32GB ram, 1TB opslag, SteamOS Paa...
https://www.techpowerup.c...e-vs-amd-ryzen-z2-extreme
https://www.reddit.com/r/Handhelds/
https://www.reddit.com/r/PCGamingHandhelds/
https://areweanticheatyet.com/

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 01-10-2025 12:01 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-10 15:52
Misschien kan je de opening post wat aanvullen? Wat is precies het doel van dit topic? Wat is wel en niet toegestaan of de bedoeling? Voor de handhelds die je noemt zijn er namelijk al aparte topics aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Algemene discussie, ervaring delen; er zijn 101 van die devices (en topics) en zocht een plek waar die informatie en tips samen komen.

Zo begrijp dat je bijv. een MSI claw heb (intel/windows), maar via bazzite daar weer steamos op kunt draaien (en aan vullende launchers). waardoor de fps van nodige games hoger wordt dan native windows (misschien straks niet meer met de niewe 'afgeslankte' win11-handheld versie)

Bleek een chipset driver van Asus beter te werken dan de driver van Lenovo zelf. Ook support en 'after sales' lijkt enorm te verschillen tussen de fabrikanten. Zo heeft lenovo 2 updates uitgebracht op de huidige/generatie handhelds sinds 2023.

Gezien die devices en topics soms ver uit elkaar liggen, heb de modjes van hier gevraagd of er ruimte is voor een algemeen topic

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 20-08-2025 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
nieuws: ASUS brengt ROG Xbox Ally en Xbox Ally X op 16 oktober uit

Lijkt vooralsnog nog een van de eerste devices met de z2e chipset te gaan worden.

de msi claw 8a in Azië beschikbaar is ook met z2e (heb die in EU nog niet gezien). Als je deze Windows build op de msi claw8a kunt draaien lijkt me dat wel interessant. Die heeft een 8” scherm - en overige specificaties lijken nauwelijks te verschillen

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 22-08-2025 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07
Inmiddels is dus duidelijk dat de Legion Go 2 ook de Xbox schil gaat krijgen, maar pas vanaf 2026. Lijkt erop dat er een exclusieve periode afgesproken is voor de ROG Xbox.

Ondertussen zijn er nog steeds geen officiele (euro) prijzen uitgelekt of bekend gemaakt voor de Asus ROG Xbox Ally (X). Ik ben erg benieuwd, hopelijk volgen ze max de prijzen voor de huidige ROG Ally's (de namen zijn niet heel onderscheidend he...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ongetwijfeld dat Windows 11 met gameschil “overal” op geïnstalleerd kan worden (mits juiste chipset)

Verwacht (100% speculaas) dat de Asus variant misschien wat standaard optimalisatie en/of support krijgt tozv een “generieke” handheld. (Misschien dat we die Xbox quick button niet overal terug gaan zien)

Maar dat de Windows gameschil enkel voorbehouden is aan de Asus lijkt me erg klein.

Iemand iets gevonden over mogelijke bestel/pre-order datums?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
Schijnbaar is de fullscreen Windows Xbox gameschil al beschikbaar (link naar Reddit). Hiervoor moet je op je handheld Windows 25H2 beta installeren en meedoen aan het insider programma op de Xbox app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
This worked for me - I have it back again now - I didn't need to do step 7

(Windows 11 25H2 only, guide for installing it)

Check if you have the Full screen experience option in Settings -> Gaming. If you don't, you can manually force it to be enabled. Note that this isn't supported in any way and if used incorrectly can probably break your Windows installation. At your own risk, here's how to use it:
1. Download ViVeTool https://github.com/thebookisclosed/ViVe/releases
2. Extract into any folder
3. Run a Command Prompt (CMD) as admin
4. cd C:\Folder\You\Used\For\ViVeTool
5. ViVeTool.exe /enable /id:52580392
6. ViVeTool.exe /enable /id:50902630
7. Open Registry Editor (regedit), go to Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\OEM, double click on DeviceForm, and set the value to 2e hexadecimal or 46 decimal. This should already be set on most handhelds but it's better to check.
8. Restart Windows and check settings again.

[bron]

zelf nog niet kunnen testen, maar men lijkt aardig positief.

Zie hier een post over MSI Claw 8 met multiboot; https://www.reddit.com/r/...8_booted_straight_into_a/
wordt gebruik gemaakt van; https://github.com/toonymak1993/GameConsoleMode/releases

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 19-09-2025 20:34 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Twijfel ernstig tussen de nieuw rog-xbox-x handheld (z2e) en de huidige generatie met (z1e)

Inmiddels nodige benchmarks gezien waarbij de msi claw 8 (z2e) tegen een asus ally x (z1e) getest wordt; de verschillen lijken zeer minimaal (5-10fps). maar deze gaan wel langer mee omdat ze efficienter omgaan met de energie - echter levert dat niet bijzonder veel fps op...

begin steeds meer te twijfelen of een 'oude' z1e-handheld niet een betere aankoop is. Bedoel die paar fps en langere batterij duur, Is dat een prijsverschil van 300euro waard? (of komt dat omdat de z1e inmiddels na aantal jaar ontwikkeling zo ver geoptimaliseerd is? De z2e is pas net uitgebracht, deze heeft nog weinig optimalisatie/drivers gezien.)

[ Voor 45% gewijzigd door himlims_ op 25-09-2025 14:06 ]

• Lincor
Dat hangt helemaal van jezelf af of het voor je waard is.

Zelf de Legion Go gen 1 verkocht en een MSI Claw 8 AI+ aangeschaft. Drijfveren waren:
  • de hoge prijs van de Legion Go Gen 2
  • de noodzaak niet hebben aan detachable controllers
  • het hoeft niet allemaal nog zwaarder te worden
  • grotere batterij en energie-efficiënt
  • stille(re) fans
  • goede driver ondersteuning
  • minimaal 8" scherm (vanwege achteruitgaande ogen...)
  • grotere opslag dan de 512 GB van de Legion Go
Heb nog maar korte tijd gehad om te testen, maar ben uitermate tevreden tot op heden met de Claw 8 AI+. Het was wel weer even een inspanning qua installeren en instellingen bestuderen en goed krijgen, maar sindsdien draait het als een zonnetje voor mij. Ben vooral te spreken over hoe stil hij is. Wel een gemis is de kickstand, maar daar zal vast wel wat op te verzinnen zijn.
Ga voor nu nog verder testen, maar als dit zo blijft denk ik niet dat ik naar iets anders overstap. Las volgens mij dat de Claw 8 AI+ zelfs PCIe Gen 5 ondersteunt voor SSD, dus nog leuke upgrade mogelijkheid wellicht in de toekomst.
(Ja de Claw 8 AI+ is nog steeds fors aan de prijs, maar er zijn altijd nog leuke tweedekans of tweedehands aanbiedingen.)

[ Voor 3% gewijzigd door Lincor op 25-09-2025 13:59 ]

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 23:10

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Lincor schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:58:
Dat hangt helemaal van jezelf af of het voor je waard is.

Zelf de Legion Go gen 1 verkocht en een MSI Claw 8 AI+ aangeschaft. Drijfveren waren:
  • de hoge prijs van de Legion Go Gen 2
  • de noodzaak niet hebben aan detachable controllers
  • het hoeft niet allemaal nog zwaarder te worden
  • grotere batterij en energie-efficiënt
  • stille(re) fans
  • goede driver ondersteuning
  • minimaal 8" scherm (vanwege achteruitgaande ogen...)
  • grotere opslag dan de 512 GB van de Legion Go
Heb nog maar korte tijd gehad om te testen, maar ben uitermate tevreden tot op heden met de Claw 8 AI+. Het was wel weer even een inspanning qua installeren en instellingen bestuderen en goed krijgen, maar sindsdien draait het als een zonnetje voor mij. Ben vooral te spreken over hoe stil hij is. Wel een gemis is de kickstand, maar daar zal vast wel wat op te verzinnen zijn.
Ga voor nu nog verder testen, maar als dit zo blijft denk ik niet dat ik naar iets anders overstap. Las volgens mij dat de Claw 8 AI+ zelfs PCIe Gen 5 ondersteunt voor SSD, dus nog leuke upgrade mogelijkheid wellicht in de toekomst.
(Ja de Claw 8 AI+ is nog steeds fors aan de prijs, maar er zijn altijd nog leuke tweedekans of tweedehands aanbiedingen.)
Ben laatste tijd ook naar het kijken naar de 8AI. Twijfel wel erg omdat er een nieuwe versie op de horizon ligt in de vorm van de A8.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ryanator schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:28:
[...]

Ben laatste tijd ook naar het kijken naar de 8AI. Twijfel wel erg omdat er een nieuwe versie op de horizon ligt in de vorm van de A8.
De nieuwe claw lijkt nogal een hoekig design te hebben als handgreep. Wat zinio Reddit lees is dat niet meest ergonomische of comfortabele grip….

• Lincor
ryanator schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:28:
[...]

De A8 zag ik ook, maar was niet helemaal overtuigd. Geloof dat hij in Azië al beschikbaar is, maar is het van wat ik heb kunnen beoordelen qua prestaties t.o.v. de 8 AI+ gelijkwaardig.
In veel opzichten zijn de 2 ook gelijk, behalve dus de CPU (en dus ook GPU) en dat de A8 slechts 24 GB ram heeft t.o.v. de 32 GB van de 8AI+.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:04
Ik ga alleen al voor de ergonomie voor de Xbox Ally X. Dat is zó fijn bij een handheld

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:44:
Ik ga alleen al voor de ergonomie voor de Xbox Ally X. Dat is zó fijn bij een handheld
Pre orders zullen morgen vast openen. In US zijn ze al geopend volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
Vind het jammer dat de Xbox Ally X een 7 inch scherm heeft, vind ik persoonlijk net te klein. Anders was ik er zeer geïnteresseerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
De prijzen zijn bekend van de Rog Xbox Ally (x). 1000 euro vind ik wel pittig hoor. Veel mensen gaan hierdoor afhaken en lekker voor een Steam Deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
De non-x staat nu op de Asus site voor 599. Leaks hadden het over 599 voor de non-x en 899 voor de x, maar van de laatste kan ik geen officiële aankondiging vinden nog. Alleen een Deens nieuwsbericht, daar is de X omgerekend 930 euro.
999 dollar is hij wel in de US, maar die hogere prijs kan ingegeven zijn door tariffs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
De Xbox Ally X is 899 euro. Alleen wordt ie wel zonder lader geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Veel te duur. Die skip ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Waar kun je hem allemaal pre orderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
ryanator schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:21:
Waar kun je hem allemaal pre orderen?
Voor zover ik kan zien enkel via de ASUS estore, zie link in mijn eerdere post.

ETA:
Als ik zie dat de Xbox Ally X zonder lader wordt geleverd, dan wordt het verschil met de Claw 8 AI+ wel klein en nagenoeg verwaarloosbaar, waarbij je bij de laatstgenoemde een groter scherm hebt. Dus denk voor mezelf dat ik het bij de 8 AI+ laat. Mochten er straks benchmarks komen waarbij de AI chip in de Xbox Ally X grote voordelen heeft, dan wil ik die eventueel nog overwegen tegen die tijd.

[ Voor 46% gewijzigd door Lincor op 26-09-2025 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Lincor schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:06:
De Xbox Ally X is 899 euro. Alleen wordt ie wel zonder lader geleverd.
Dank je wel voor de correctie. Zonder lader is wel achterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
hotymoty schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:24:
[...]

Dank je wel voor de correctie. Zonder lader is wel achterlijk...
Liever 899 zonder lader dan 999. Heb genoeg 65w+ laders thuis. Qua prijs/kwaliteit lijkt de Asus met Z2 Extreme mij beter dan de duurdere MSI Claw (scherm daar gelaten, 7 of 8" maakt mij persoonlijk voor een handheld echt niet zoveel uit). Maar ben benieuwd of we binnenkort benchmarks kunnen zien ergens

Edit: ah wacht, foutje, ik vergeleek met de 8 AI+ met Intel processor. Die naamgeving ook. Ben benieuwd of de AI chip in de Asus idd real world voordelen biedt

[ Voor 14% gewijzigd door Loen op 26-09-2025 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
Loen schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:53:
[...]

Liever 899 zonder lader dan 999. Heb genoeg 65w+ laders thuis. Qua prijs/kwaliteit lijkt de Asus met Z2 Extreme mij beter dan de duurdere MSI Claw (scherm daar gelaten, 7 of 8" maakt mij persoonlijk voor een handheld echt niet zoveel uit). Maar ben benieuwd of we binnenkort benchmarks kunnen zien ergens

Edit: ah wacht, foutje, ik vergeleek met de 8 AI+ met Intel processor. Die naamgeving ook. Ben benieuwd of de AI chip in de Asus idd real world voordelen biedt
De AI van AMD heeft vooral als voordeel dat je op windows niveau kan upscalen, dus niet binnen games zoals FSR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Lincor schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:21:
[...]

Voor zover ik kan zien enkel via de ASUS estore, zie link in mijn eerdere post.

ETA:
Als ik zie dat de Xbox Ally X zonder lader wordt geleverd, dan wordt het verschil met de Claw 8 AI+ wel klein en nagenoeg verwaarloosbaar, waarbij je bij de laatstgenoemde een groter scherm hebt. Dus denk voor mezelf dat ik het bij de 8 AI+ laat. Mochten er straks benchmarks komen waarbij de AI chip in de Xbox Ally X grote voordelen heeft, dan wil ik die eventueel nog overwegen tegen die tijd.
Claw 8AI+ is inderdaad een klein stukje duurder, maar volgens mij presteert de Z2E wel iets beter dan de Intel chip in de claw? Ik moet zeggen dat het inderdaad verleidelijk is, al zouden er bij intel driver issues zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
ryanator schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:58:
[...]

Claw 8AI+ is inderdaad een klein stukje duurder, maar volgens mij presteert de Z2E wel iets beter dan de Intel chip in de claw? Ik moet zeggen dat het inderdaad verleidelijk is, al zouden er bij intel driver issues zijn.
Het is nog wachten op echte benchmarks, maar van wat er al op youtube circuleert presteren ze gelijk. Of dat is de huidige consensus online. Over het algemeen heerst er toch een teleurstelling over de AMD Z2E chip, want men had meer van de chip verwacht. De grootste winst lijkt in de prestaties op lagere TDP te zijn, maar ik verwacht dat je als je vooral AAA games speelt daar juist niet zoveel aan hebt.

Voor mij is op dit moment de doorslag dat de Claw 8AI+ stil en energiezuinig is, dat laatste waarschijnlijk omdat de chip op 3nm technologie is gemaakt tegenover de 4nm technologie van de AMD Z2e.

Qua drivers kom ik van de Legion Go Gen 1 af, en dat was erbarmelijk qua driver updates. Tot nu toe meer updates op de Claw gezien in deze korte periode als op de Legion Go Gen 1 het afgelopen jaar. Voordeel op de Claw is dat de updates direct van Intel komen. Hoewel ik verwacht dat het voor de Legion Go Gen 2 nu ook een ander verhaal wordt waarschijnlijk, want dacht dat nu de driver updates ook direct van AMD komen. (De Gen 1 had een raar iets met scherm in portrait stand, dus moest Lenove de drivers altijd nog zelf aanpassen.) Van wat ik begrepen heb zijn de prestaties van de Claw 8AI+ juist heel erg verbeterd sinds release vanwege de vele goede en snelle updates vanuit Intel. Maar dat kan ook betekenen dat er voor de Z2e nog verbeteringen op gebied van drivers komen...

Dus al met al, nog veel onduidelijk. Zoals eerder gezegd, maar even de benchmarks afwachten. Voor mij persoonlijk is nu de Claw 8AI+ een gewenste upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Lincor schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:27:
[...]

Het is nog wachten op echte benchmarks, maar van wat er al op youtube circuleert presteren ze gelijk. Of dat is de huidige consensus online. Over het algemeen heerst er toch een teleurstelling over de AMD Z2E chip, want men had meer van de chip verwacht. De grootste winst lijkt in de prestaties op lagere TDP te zijn, maar ik verwacht dat je als je vooral AAA games speelt daar juist niet zoveel aan hebt.

Voor mij is op dit moment de doorslag dat de Claw 8AI+ stil en energiezuinig is, dat laatste waarschijnlijk omdat de chip op 3nm technologie is gemaakt tegenover de 4nm technologie van de AMD Z2e.

Qua drivers kom ik van de Legion Go Gen 1 af, en dat was erbarmelijk qua driver updates. Tot nu toe meer updates op de Claw gezien in deze korte periode als op de Legion Go Gen 1 het afgelopen jaar. Voordeel op de Claw is dat de updates direct van Intel komen. Hoewel ik verwacht dat het voor de Legion Go Gen 2 nu ook een ander verhaal wordt waarschijnlijk, want dacht dat nu de driver updates ook direct van AMD komen. (De Gen 1 had een raar iets met scherm in portrait stand, dus moest Lenove de drivers altijd nog zelf aanpassen.) Van wat ik begrepen heb zijn de prestaties van de Claw 8AI+ juist heel erg verbeterd sinds release vanwege de vele goede en snelle updates vanuit Intel. Maar dat kan ook betekenen dat er voor de Z2e nog verbeteringen op gebied van drivers komen...

Dus al met al, nog veel onduidelijk. Zoals eerder gezegd, maar even de benchmarks afwachten. Voor mij persoonlijk is nu de Claw 8AI+ een gewenste upgrade.
Ben wel nieuwsgierig hoe dit met verloop van tijd zal ontwikkelen. De Z2E is natuurlijk net uit (of bijna voor ons)

De Z1E heeft al een mooie historie aan optimalisatie meegemaakt over de jaren heen, wellicht dat het gat tussen de Intel en Z2E groter wordt over een paar maanden met meer doorontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Ik ben benieuwd of de gebruikelijke retailers (coolblue, bol.com, megekko etc.) ook meedoen met de preorders.

Overigens is de Ally X van vorig jaar ook echt heel stil. Ik bleef me verbazen hoe stil die was tijdens het gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
ryanator schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:34:
[...]

Ben wel nieuwsgierig hoe dit met verloop van tijd zal ontwikkelen. De Z2E is natuurlijk net uit (of bijna voor ons)

De Z1E heeft al een mooie historie aan optimalisatie meegemaakt over de jaren heen, wellicht dat het gat tussen de Intel en Z2E groter wordt over een paar maanden met meer doorontwikkeling.
Vraag me af of er nog veel te ontwikkelen is op de Z2E, want volgens mij is de CPU toch grotendeels gelijk en gewoon een doorontwikkeling van de Z1E? Beide zijn meen ik met dezelfde 4nm technologie gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Lincor schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:05:
[...]

Vraag me af of er nog veel te ontwikkelen is op de Z2E, want volgens mij is de CPU toch grotendeels gelijk en gewoon een doorontwikkeling van de Z1E? Beide zijn meen ik met dezelfde 4nm technologie gemaakt.
Vooralsnog lijkt het prestatie verschil minimaal, en is deze vooral zuiniger/efficienter. 5-10fps… is minimaal, maar dat kan per game toch behoorlijk verschil maken. Daarlangs is deze chipset pas net beschikbaar. Benieuwd hoe dit over een (doorontwikkeling/drivers) jaar is.

Begreep dat de z2e door amd geupdate wordt, de z1e door ieder bedrijf zelf (Asus, msi, Lenovo). Die laatste was echt minimaal, 1 update ofzo afgelopen jaar.

Hopelijk gaat met de z2e beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:53:
Ik ben benieuwd of de gebruikelijke retailers (coolblue, bol.com, megekko etc.) ook meedoen met de preorders.

Overigens is de Ally X van vorig jaar ook echt heel stil. Ik bleef me verbazen hoe stil die was tijdens het gamen
Zit ook te wachten op de NL retailers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 09:52
ryanator schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:50:
[...]

Net via bol besteld, staat gewoon bij de pricewatch prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Tarz schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:57:
[...]

Cool ik zie het! Gek dat je gelijk moet betalen. Had laatst een game gepre ordered en hoefde niet meteen te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ryanator schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:50:
[...]

Hoe is dat anders dan bij Asus zelf?

Staat inmiddels ook bij bol

Bekijk ASUS ROG Xbox Ally X - 1TB - Wifi - 17,8 cm - Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

[ Voor 35% gewijzigd door himlims_ op 26-09-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Net telaat, op. Dan hadden ze er ook weinig zeg jeetje. Dacht ff snel naar huis rijden en preorder plaatsen

[ Voor 80% gewijzigd door ryanator op 26-09-2025 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Tarz schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:57:
[...]

Pff niet meer leverbaar helaas…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:57
In mijn mening is de koning Steam deck (oled) zoals je in de tabel aangeeft een console achige ervaring. Daarvoor de rog Ally gehad en me maanden lopen ergeren door Windows, dat werk gewoon niet of iniedergeval voor mij. SteamOs is perfect voor handheld . Als ik ook een opvolger zou nemen voor mijn sd oled voor bv een z2 extreme chip zou ik Windows er gelijk af pleuren en SteamOs of bazzite installeren.
Verder gebruik ik de native app van geforce now voor de spellen met anti cheat ( Fortnite en bo6 ) en dat werkt perfect . Ook andere games die wel wat zwaar zijn voor de deck draai ik daarmee.

Wat betreft de aanpasbaarheid ; Zeer beperkt en afgeschermd vind ik totaal niet kloppen je kan juist enorm veel aanpassen mocht je dat willen met verschillende apps die je kan installeren

[ Voor 18% gewijzigd door Cyberw00d op 26-09-2025 18:04 ]

Nintendo Switch 2 | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:54:
[...]

Pff niet meer leverbaar helaas…
Ik gok dat bol wel een hele 5 stuks had 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie313
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-09 19:11
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Matsie313 op 26-09-2025 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Matsie313 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:53:
Ik heb er een besteld en van wat ik zie zit er gewoon een oplader bij:

[Afbeelding]
Staat letterlijk op de productpagina dat oplader niet word meegeleverd

[ Voor 13% gewijzigd door hotymoty op 26-09-2025 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Bij ASUS zelf nog te bestellen. Ik wacht op Mediamarkt/Coolblue/Bol restock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
ryanator schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:08:
Bij ASUS zelf nog te bestellen. Ik wacht op Mediamarkt/Coolblue/Bol restock
Ik ook. Vermoed dat dat nog lang gaat duren haha. Ik ga dit topic goed volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door hotymoty op 26-09-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:14:
[...]

Ik ook. Vermoed dat dat nog lang gaat duren haha. Ik ga dit topic goed volgen.
Denk dat het wel mee valt. Mediamarkt Duitsland heeft ze al op de website staan dus wie weet. En anders ff 3 weken wachten tot launch

• hotymoty
Je kan bij Mediamarkt preorderen. Betrouwbaar genoeg?

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 07:49:
Je kan bij Mediamarkt preorderen. Betrouwbaar genoeg?
Gelukt! Als je afhalen doet hoef je niet meteen te betalen. Pas in de winkel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hotymoty
Ik wacht nog liever op andere retailers. Te vaak slechte ervaringen met Mediamarkt gehad… Vooral met garantie

[ Voor 9% gewijzigd door hotymoty op 27-09-2025 09:59 ]

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:59:
Ik wacht nog liever op andere retailers. Te vaak slechte ervaringen met Mediamarkt gehad… Vooral met garantie
Het is gewoon een ballentent, klopt. Heb de afhaal pre order maar even als vangnet. Zodra Bol of Coolblue heeft bestel ik hem daar

• hotymoty
ryanator schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:01:
[...]

Het is gewoon een ballentent, klopt. Heb de afhaal pre order maar even als vangnet. Zodra Bol of Coolblue heeft bestel ik hem daar
Kan je dat zo makkelijk annuleren ja?

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:53
Is ondertussen Win11 al ge-optimaliseerd voor PC handhelds?
Gezien je enkele maand terug dit in het nieuws had.

https://www.xda-developer...the-receipts-to-prove-it/

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ryanator schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:01:
[...]

Wat is nadeel van bij Asus zelf?

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:40:
[...]

Kan je dat zo makkelijk annuleren ja?
Ja zeker. Heb gewoon voor afhalen gekozen. Betaal je pas bij ophalen. Dus annuleren kan elk moment nog

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

himlims_ schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:59:
[...]

Wat is nadeel van bij Asus zelf?
Voor mij onbekendheid. Ik koop vrijwel nooit direct van de fabrikant. Klantenservice, bereikbaarheid, beetje dat. Als ik hem bij een winkel kan kopen waar ik (eventueel fysiek) nog naar terug kan heeft dat altijd m’n voorkeur. Plus, goede ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
Psyonara schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:53:
Is ondertussen Win11 al ge-optimaliseerd voor PC handhelds?
Gezien je enkele maand terug dit in het nieuws had.

https://www.xda-developer...the-receipts-to-prove-it/
Windows liefhebbers zullen ja zeggen . SteamOs liefhebbers nee.
Ik heb beide gehad en zou nooit meer een handheld met Windows willen . Alleen al de quick resumé functie is geweldig met een handheld . Verder loopt alles bij SteamOs als een tiet zonder ooit problemen . En Windows ….. tja dat weet je misschien zelf wel

Nintendo Switch 2 | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Cyberw00d schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:25:
[...]

Ik heb beide gehad en zou nooit meer een handheld met Windows willen . Alleen al de quick resumé functie is geweldig met een handheld . Verder loopt alles bij SteamOs als een tiet zonder ooit problemen . En Windows ….. tja dat weet je misschien zelf wel
Half mee eens.

Dat SteamOS beter is op een handheld in UI en gebruiksgemak is een feit, ik heb een Steam Deck en had later de MSI Claw bij genomen (A1M, want bepaalde games werken niet op Linux maar wel op Windows, en ik wou absoluut geen Windows op mijn Deck).

Maar door de jaren heen (mijn Deck is al bijna 3 jaar oud) heb ik gemixte ervaringen met SteamOS, het is bij lange na niet altijd zo super positief als bepaalde mensen anderen (vooral op Reddit) doen denken.

Resume in games is hit and mis voor mij in SteamOS, de ene game kan er prima mee om, met andere games krijg je bugs (meest voorkomende, audio issues, performance issues, alle andere bugs zijn zeldzamer).

Spel herstarten lost dat in 99,99% van de gevallen op, maar daardoor neem ik de gok met in slaap zetten van mijn Deck met een game aan niet meer, als het goed werkt dan werkt dat goed, als niet dan heb je pech.

Ook qua algemene problemen in SteamOS valt het mij op dat veel mensen dat onder de tapijt vegen, misschien omdat net als met Windows niet iedereen last heeft van zelfde bugs, maar ze zijn er wel.

Audio issues (crackling, de 100% volume bug (recent opgelost), wifi issues (wifi die verbreekt of moeilijk doet met opnieuw verbinden), de "400Mhz CPU and 200Mhz GPU Lock Bug" (zogenaamd opgelost, mijn partner had er nog gisteren last van in 3.7.15 stable) en de lijst gaat door.

en voordat iemand begint over "ligt aan je wifi" of "formatteer de deck eens", been there, done that dus het ligt in zo'n geval aan SteamOS

Ik zeg ook bewust SteamOS, voor mij de meest stabiele en betrouwbare SteamOS versie was bijvoorbeeld 3.4.11, en de allerergste 3.7.8 (wij draaien alleen stable thuis op beide Decks).

Maar bugs blijven bugs en niet iedereen heeft er altijd last van, ik heb nooit de "400Mhz CPU and 200Mhz GPU Lock Bug" meegemaakt, maar wel andere dingen en problemen, en datzelfde geldt voor mijn partner die nooit problemen had met wifi (beide Decks zijn LCD model).

Nogmaals want er zullen vast wel mensen zijn die het verkeerd begrijpen, SteamOS is veel beter geschikt voor handhelds dan Windows, the end.

Maar zelfde ervaring als consoles, daar heeft SteamOS nog een lange weg te gaan en dat zeg ik als PC gamer first.

Maar... dat vind ik niet erg, ik vind het juist fijn dat Steam Deck gewoon een PC is, en dat SteamOS een normaal OS is en niet een gesloten systeem waar je niks mee kan.

De vrijheid die een PC biedt is de reden waarom SteamOS gewoon werkt, maar dan met een UI geschikt voor PC handhelds.

En wat Windows betreft, ik denk dat die hele "nieuwe" interface die op de Xbox Ally komt niet veel zal helpen, het doet mij meer denken aan Big Picture mode inschakelen in Steam op Windows, dan een echt OS zoals dat met SteamOS het geval is.

En Big Picture werkt prima op mijn MSI Claw, dus hoeveel waarde Microsoft hun oplossing zal bieden weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 27-09-2025 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
Mizgala28 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:00:
[...]

Half mee eens.

Dat SteamOS beter is op een handheld in UI en gebruiksgemak is een feit, ik heb een Steam Deck en had later de MSI Claw bij genomen (A1M, want bepaalde games werken niet op Linux maar wel op Windows, en ik wou absoluut geen Windows op mijn Deck).

Maar door de jaren heen (mijn Deck is al bijna 3 jaar oud) heb ik gemixte ervaringen met SteamOS, het is bij lange na niet altijd zo super positief als bepaalde mensen anderen (vooral op Reddit) doen denken.

Resume in games is hit and mis voor mij in SteamOS, de ene game kan er prima mee om, met andere games krijg je bugs (meest voorkomende, audio issues, performance issues, alle andere bugs zijn zeldzamer).

Spel herstarten lost dat in 99,99% van de gevallen op, maar daardoor neem ik de gok met in slaap zetten van mijn Deck met een game aan niet meer, als het goed werkt dan werkt dat goed, als niet dan heb je pech.

Ook qua algemene problemen in SteamOS valt het mij op dat veel mensen dat onder de tapijt vegen, misschien omdat net als met Windows niet iedereen last heeft van zelfde bugs, maar ze zijn er wel.

Audio issues (crackling, de 100% volume bug (recent opgelost), wifi issues (wifi die verbreekt of moeilijk doet met opnieuw verbinden), de "400Mhz CPU and 200Mhz GPU Lock Bug" (zogenaamd opgelost, mijn partner had er nog gisteren last van in 3.7.15 stable) en de lijst gaat door.

en voordat iemand begint over "ligt aan je wifi" of "formatteer de deck eens", been there, done that dus het ligt in zo'n geval aan SteamOS

Ik zeg ook bewust SteamOS, voor mij de meest stabiele en betrouwbare SteamOS versie was bijvoorbeeld 3.4.11, en de allerergste 3.7.8 (wij draaien alleen stable thuis op beide Decks).

Maar bugs blijven bugs en niet iedereen heeft er altijd last van, ik heb nooit de "400Mhz CPU and 200Mhz GPU Lock Bug" meegemaakt, maar wel andere dingen en problemen, en datzelfde geldt voor mijn partner die nooit problemen had met wifi (beide Decks zijn LCD model).

Nogmaals want er zullen vast wel mensen zijn die het verkeerd begrijpen, SteamOS is veel beter geschikt voor handhelds dan Windows, the end.

Maar zelfde ervaring als consoles, daar heeft SteamOS nog een lange weg te gaan en dat zeg ik als PC gamer first.

Maar... dat vind ik niet erg, ik vind het juist fijn dat Steam Deck gewoon een PC is, en dat SteamOS een normaal OS is en niet een gesloten systeem waar je niks mee kan.

De vrijheid die een PC biedt is de reden waarom SteamOS gewoon werkt, maar dan met een UI geschikt voor PC handhelds.

En wat Windows betreft, ik denk dat die hele "nieuwe" interface die op de Xbox Ally komt niet veel zal helpen, het doet mij meer denken aan Big Picture mode inschakelen in Steam op Windows, dan een echt OS zoals dat met SteamOS het geval is.

En Big Picture werkt prima op mijn MSI Claw, dus hoeveel waarde Microsoft hun oplossing zal bieden weet ik niet.
De cpu en gpu lock heb ik bij 1 game last van gehad en dat was red dead 2 idd . Was super vervelend want dan was je lekker aan het spelen en ging die tijdens aan sessie ineens compleet stotteren met een crash als gevolg. Die is met een update later ( een maand of 2 volgens mij ) verholpen gelukkig .

Ik vind zelf het wel erg jammer dat de anti cheat software niet werkt met Linux daardoor was ik wel genoodzaakt om geforce now te gebruiken bij de games die ik speelde en dat gebruikte .
Zelf heel even ( ongeeer 10 min 🤪) eraan gedacht om dual boot op de deck te zetten maar daarna dacht ik weer aan de ellende die ik had met rog Ally en toen maar voor de maandelijkse kosten gekozen om via die weg bo6 te kunnen spelen .
Ik ben nog steeds onder de indruk hoe dat werkt en voelt het lijkt gewoon alsof je native speelt .
1 maaaaar wat ik heb en vraag me af als meerdere dat probleem hebben ; als ik een controller gebruik met geforce now en dus docked speel op tv heb ik enorme input lag . Ik gebruik een Xbox series controller en als ik echt een game native speel docked op tv heeft die dat niet maar echt puur via de geforce now app.
Ik speel dus geforce now alleen echt handheld daardoor

• Psyonara
Valve moet denk ik zelf wat nieuwe games ontwikkelen en dan met als richtlijn SteamOS of dat op een PC handheld is of op de mogelijke nieuwe Steam machine opvolgers zijn.

Games die een dedicated focus hebben op SteamOS optimalisatie. Dat zou dan mogelik ook een merkbaar verschil zijn.
Geen idee of Valve daarmee bezig is op moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
Cyberw00d schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:25:
[...]

Ik heb het juist andersom, heb SteamOS geïnstalleerd maar uiteindelijk toch weer terug naar Windows. De quick resume e.d. zijn leuke functies, maar ik maak daar persoonlijk geen gebruik van. Wellicht zit dat er ook van 'vroeger' ingebakken... beter gewoon saven en afsluiten, omdat je anders mogelijk een hoop voortgang verloren ben.
Maar uiteindelijk is het voornamelijk dat ik over meerdere verschillende stores / platforms verspreid ben met mijn games en hun historie, en het niet zie zitten om alles nog een keer op Steam aan te schaffen. Wat dat betreft ben ik juist blij met Windows.
Gelukkig is er wat dat betreft voor ieder wat wils, en dat is mooi en hoop dat dat ook zo blijft.
Heb overigens zelf geen ellende ervaren met zowel Windows als SteamOS, het enige wat ik bij Windows wel heb is dat de intiële installatie en in gebruik name wat meer tijd kost als SteamOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Psyonara schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 17:32:
Valve moet denk ik zelf wat nieuwe games ontwikkelen en dan met als richtlijn SteamOS of dat op een PC handheld is of op de mogelijke nieuwe Steam machine opvolgers zijn.

Games die een dedicated focus hebben op SteamOS optimalisatie. Dat zou dan mogelik ook een merkbaar verschil zijn.
Geen idee of Valve daarmee bezig is op moment.
Ik zie valve er ook wel vooraan, geen SD2 te maken nu er meer/eerste steamos devices zijn. Waardoor valve steamos als dienst/licentie aanbied. En dus andere fabrikanten een valve-certified handheld op de markt brengen.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Onderaan de streep verdient Valve toch aan alle handheld pc’s want Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
ryanator schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:51:
Onderaan de streep verdient Valve toch aan alle handheld pc’s want Steam
Verkijk je er niet op, Roblox heeft meer actieve gebruikers dan Steam, daarnaast is het eigenlijk ook bad business als je niet een eigen portofolio update houd. Okay ze brengen nu Hardware uit en eigen OS maar het is wel een inhaal of beter gezegt een paar stappen achter games die met doel in Windows OS worden ontwikkelt.

In dat opzicht blijven ze wel achter de feiten lopen. Voor het zelfde geld zegt Epic straks dat UE games straks verplicht extra licentie kosten hebbena ls het naar Valve moet etc. Beetje extreme scenario..... Maar als je kijkt naar de CC/Paypal drama waar Steam op moment weinig aan kan doen.

Is het wel de eerste steen die valt.

Snap dat Steam het Platform is voor Pc gamers. en ze hebben veel dingen gewonnen door goeie consumer services. Maar vind Valve wel wat complacent op bepaalde vlakken. En dat voelen ze nu wel.
We weten niet wat de Toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Bij Mediamarkt is het alweer niet meer mogelijk om te preorderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
hotymoty schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:52:
Bij Mediamarkt is het alweer niet meer mogelijk om te preorderen.
die bolle heeft m zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Dank je wel voor de heads-up! Ik heb hem snel daar gereserveerd.

[ Voor 58% gewijzigd door hotymoty op 29-09-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Edit: Ik hoorde in een youtube item dat de preorders al op zijn en volgende batch pas in december komt.
Ook MeGekko gaf aan dat zij pas in december voorraad krijgen. Hopelijk houdt Bolcom aan zijn woord.

Voor de zekerheid hou ik mijn preorder van Mediamarkt nog aan. Stel ik kan hem ophalen bij MM (heb nog niet betaald), en bol levert wel gewoon, dan zijn er toch geen consequenties bij MM? Ik heb nog nooit iets gepreorderd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hotymoty schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:11:
Edit: Ik hoorde in een youtube item dat de preorders al op zijn en volgende batch pas in december komt.
Ook MeGekko gaf aan dat zij pas in december voorraad krijgen. Hopelijk houdt Bolcom aan zijn woord.

Voor de zekerheid hou ik mijn preorder van Mediamarkt nog aan. Stel ik kan hem ophalen bij MM (heb nog niet betaald), en bol levert wel gewoon, dan zijn er toch geen consequenties bij MM? Ik heb nog nooit iets gepreorderd haha
oof. nou hopen dat bol dan maar wel levert, had meteen een mailtje gestuurd naar mediamarkt dat ze de preorder mogen annuleren.

zou niet weten waarom ze moeilijk gaan doen.

edit: coolblue heeft hem nu ook beschikbaar. bol weer uitverkocht

[ Voor 4% gewijzigd door mellowpimp op 29-09-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Coolblue alweer uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
mellowpimp schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:55:
[...]

oof. nou hopen dat bol dan maar wel levert, had meteen een mailtje gestuurd naar mediamarkt dat ze de preorder mogen annuleren.

zou niet weten waarom ze moeilijk gaan doen.

edit: coolblue heeft hem nu ook beschikbaar. bol weer uitverkocht
Ik zou erachteraan bellen dat ze niet moeten annuleren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
hotymoty schreef op maandag 29 september 2025 @ 20:25:
[...]

Ik zou erachteraan bellen dat ze niet moeten annuleren haha
hehe. inmiddels al geannuleerd. ik gok gewoon op bol. zag dat ze weer nieuwe reserveringen aannemen. zal vast eel goed komen en anders maar even wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Shit. Even druk afgelopen dagen en geen Bol melding gehad. Ook Coolblue niet. Hopelijk houdt mediamarkt zich aan de leverdatum. Wil hem toch echt het minst graag daar kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
De Xbox 'fullscreen experience' is nu ook breder uit te rollen (kan ook op je desktop).

Artikel op reddit: https://www.reddit.com/r/...ull_screen_experience_on/

Je hebt win11 25H2 nodig. zie; https://pureinfotech.com/install-windows-11-25h2/
After installing, if you're lucky, you can go to Settings -> Gaming and you will see the Full screen experience option.

Go into it and select "Xbox" under Choose home app and enable Enter Full screen experience on start-up. In related settings, you can see "Start-up Apps", which will allow you to configure which apps start in Desktop and Full screen experience. After configuring, restart your console and it should enter the Xbox Full screen experience.
Aanvullend, mocht het bovenstaande niet direct lukken:
If you weren't as lucky and the option isn't there in Settings, you can still manually force it to be enabled with a third-party tool called ViVe. Note that this isn't supported in any way and if used incorrectly can probably break your Windows installation. At your own risk, here's how to use it:

Download the ViVeTool IntelAmd version from https://github.com/thebookisclosed/ViVe/releases
Extract into any folder
Run a Command Prompt (CMD) as admin
cd C:\Folder\You\Used\For\ViVeTool
ViVeTool.exe /enable /id:52580392
ViVeTool.exe /enable /id:50902630Open Registry Editor (regedit), go to Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\OEM, double click on DeviceForm, and set the value to 2e hexadecimal or 46 decimal. This should already be set on most handhelds but it's better to check. If DeviceForm doesn't exist, right click on the empty space, select New -> DWord (32-bit) Value and give it the name DeviceForm. Then double click and set the value to hexadecimal 2e.
Restart Windows and check settings again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
Zal eens kijken of ik hem kan activeren, maar ga niet met de Vive tool aan de gang. Geen zin in Windows die kapot gaat en opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Lincor schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:28:
Zal eens kijken of ik hem kan activeren, maar ga niet met de Vive tool aan de gang. Geen zin in Windows die kapot gaat en opnieuw moeten installeren.
Wat zo lees, gaat het vooralsnog via die vive-tool.
Of moest insiders programma hebben en de “dev”-branche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
.geek: Modders krijgen FSR 4 ook werkend op RDNA 2-gpu's

dat is wel interresant nieuws, zeker voor alle handhelds die er tegenwoordig zijn. upscale op laag resolutie scherm ziet er dan soms nog best strak uit. heb de indruk dat op een hoog resolutie scherm, de blur 'erger' wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Ik wacht wel op de case van Skull & Co