Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Bij bol krijg ik m niet in winkelwagen

Edit: uitverkocht, dan toch maar m'n mediamarkt bestelling afhalen morgen.

[ Voor 50% gewijzigd door ryanator op 15-10-2025 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Mijne is door Bol.com verzonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• failboatz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 09:54
MediaMarkt kan hem nu opeens niet meer leveren, een heeft geen indicatie van wanneer dit wel kan. Besteld op 27 september, dus dit is heel teleurstellend. Is hij ergens nog te bestellen en op voorraad? Ik wil hem graag voor 3 december in huis hebben wegens een lange vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Post nl heeft ook vertraging… Morgen nieuwe kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

failboatz schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:23:
MediaMarkt kan hem nu opeens niet meer leveren, een heeft geen indicatie van wanneer dit wel kan. Besteld op 27 september, dus dit is heel teleurstellend. Is hij ergens nog te bestellen en op voorraad? Ik wil hem graag voor 3 december in huis hebben wegens een lange vlucht.
De release date is ook verplaatst naar 17 oktober, morgen dus. Wat voor bericht heb jij ontvangen?
Kan ook zijn dat ze teveel bestellingen hebben aangenomen en er pre-orders worden gecanceld.

[ Voor 8% gewijzigd door ryanator op 16-10-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• failboatz
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:50:
[...]

De release date is ook verplaatst naar 17 oktober, morgen dus. Wat voor bericht heb jij ontvangen?
Kan ook zijn dat ze teveel bestellingen hebben aangenomen en er pre-orders worden gecanceld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLdO8kQsgRmJN9s_lwTjMvoEWGg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/UHKkHX0t3ukvYEM7Am5nKHB3.webp?f=user_large

Ik heb er weinig vertrouwen in bij MediaMarkt, dus heb hem ook zojuist bij Bol.com besteld, waar hij weer op voorraad lijkt te zijn. Hopen dat ze hem kunnen leveren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:50:
[...]

Ik heb ook dat bericht gehad. Bij mij staat nog steeds in de bestelling op de website dat vanaf 14:00 opgehaald kan worden. Dus dat is gek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

failboatz schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:55:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb er weinig vertrouwen in bij MediaMarkt, dus heb hem ook zojuist bij Bol.com besteld, waar hij weer op voorraad lijkt te zijn. Hopen dat ze hem kunnen leveren!
Weet je het zeker dat het de juiste is? Ik houd het namelijk al de hele werkdag in de gaten en bij mij staat hij op niet leverbaar.

Mijn bestelling staat bij mediamarkt op vandaag afhalen na 14:00 uur, maar ik heb wel een mail ontvangen dat de release date naar morgen is verschoven, lekker vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:57:
[...]

Ik heb ook dat bericht gehad. Bij mij staat nog steeds in de bestelling op de website dat vanaf 14:00 opgehaald kan worden. Dus dat is gek
Na 14:00 uur zullen we het weten, ik denk dat het morgen wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• failboatz
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:58:
[...]

Weet je het zeker dat het de juiste is? Ik houd het namelijk al de hele werkdag in de gaten en bij mij staat hij op niet leverbaar.

Mijn bestelling staat bij mediamarkt op vandaag afhalen na 14:00 uur, maar ik heb wel een mail ontvangen dat de release date naar morgen is verschoven, lekker vaag.
Oh, ik zie nu dat het idd de oude ally x was op bol.com. Toch blij met een dode mus. Hopen dat MediaMarkt zijn shit op orde krijgt dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Weet niet of deze status er al bij stond, maar bij mijm account staat hij hierop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kq8isYrbRFTy98nJoonXsVe9Fsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CrDWyhTh8oZhlOTa7Lx9RAX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjrjafH70HyHxpL9pXMetdXPaL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNxqCb3JW2oO072jxkDmu8WQ.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht je nog in de markt zijn voor een lader, zorg dat je meer dan 65w doet. De anker voed hem met 95w iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCU1976
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-10 09:38
Genoeg op voorraad coolblue Arnhem.
Waarschijnlijk nog een stuk of 20 na annulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
FCU1976 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:34:
Genoeg op voorraad coolblue Arnhem.
Waarschijnlijk nog een stuk of 20 na annulering.
Beetje ver haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:27:
Weet niet of deze status er al bij stond, maar bij mijm account staat hij hierop:

[Afbeelding]
Is dit in de app?

Edit: zelf ff gechecked. Ik zie het ook in de app.

[ Voor 5% gewijzigd door hotymoty op 16-10-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:45:
[...]

Is dit in de app?

Edit: zelf ff gechecked. Ik zie het ook in de app.
Jup. Ben benieuwd of ie klaar zal liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-10 00:51
Loen schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:33:
[Afbeelding]

Mocht je nog in de markt zijn voor een lader, zorg dat je meer dan 65w doet. De anker voed hem met 95w iig.
Lader is niet meegeleverd dan?

Kennis had er interesse in dus vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Zit geen lader bij, wordt volgens mij bij iedere webshop aangegeven bij de beschrijving

//edit; had verwacht dat device wel iets aan sap zou hebben. Dat blijkt niet zo te zijn; moet eerste keer aan de oplader liggen voordat überhaupt aangaat.

Ligt wel erg lekker in de hand, heb nodige handhelds geprobeerd. Mijn conclusie toen was; specs zijn leuk - maar comfort en grip is belangrijker. Enige die ook plezierig is om langdurig in de hand te hebben is de Lenovo legions s go2.

Toch blij dat voor de Xbox ben gegaan. Comfort is aanzienlijk beter dan reguliere ally, steamdeck of nieuwe msi claw 8a.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bngG8oCVB3qv6PqCK90v1CVDLTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbJpuq2gt57ae386CoG6PDim.jpg?f=fotoalbum_large

Geen V&A op het forum

[ Voor 89% gewijzigd door BM op 17-10-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Jup. Ben benieuwd of ie klaar zal liggen
Ik heb geen update ontvangen. Vermoed dat het morgen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:02:
[...]

Ik heb geen update ontvangen. Vermoed dat het morgen wordt.
Hier ook niet. Hopelijk morgen dan, jammer zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik heb net gebeld met MediaMarkt, echt schandalig. Ze vertelden me dat er bij wijze van spreken maar 50 stuks beschikbaar waren, die allemaal al zijn vergeven aan eerdere pre-orders (ook al was ik er vanaf moment één bij). Er is bovendien nog geen nieuwe voorraad en ze weten niet wanneer die weer binnenkomt. Kortom: mijn pre-order zit er niet tussen. Best vreemd, zeker omdat ze wel zoveel pre-orders hebben aangenomen.

Oftewel, geld harken en niet leveren. Zag dat veel mensen wel een annuleringsmail kregen, ik alleen een mail dat de levering 1 dag is uitgesteld. Dus vraag me af of ik nou morgen wel of niet tussen die eerste pre-orders zit...

[ Voor 21% gewijzigd door ryanator op 16-10-2025 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:33:
Ik heb net gebeld met MediaMarkt, echt schandalig. Ze vertelden me dat er bij wijze van spreken maar 50 stuks beschikbaar waren, die allemaal al zijn vergeven aan eerdere pre-orders (ook al was ik er vanaf moment één bij). Er is bovendien nog geen nieuwe voorraad en ze weten niet wanneer die weer binnenkomt. Kortom: mijn pre-order zit er niet tussen. Best vreemd, zeker omdat ze wel zoveel pre-orders hebben aangenomen.

Oftewel, geld harken en niet leveren. Zag dat veel mensen wel een annuleringsmail kregen, ik alleen een mail dat de levering 1 dag is uitgesteld. Dus vraag me af of ik nou morgen wel of niet tussen die eerste pre-orders zit...
Bij mij ongeveer hetzelfde. Triest wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:56:
[...]

Bij mij ongeveer hetzelfde. Triest wel
Jij had ook geen mail met annulering gehad hè? Ben benieuwd of ze morgen wel levering krijgen. Misschien ga ik bij openingstijd langs de mediamarkt just in case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Jij had ook geen mail met annulering gehad hè? Ben benieuwd of ze morgen wel levering krijgen. Misschien ga ik bij openingstijd langs de mediamarkt just in case.
Ik heb inderdaad ook geen annuleringsmail ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Nu te bestellen bij mediamarkt. Wel meteen moeten betalen. Heb ik voor de zekerheid dan ook maar gelijk gedaan. Aangezien mijn aanvankelijke preorder nog op betalen bij afhalen stond. En er nu dus ineens voorraad is voor morgen(?!)

Edit: weer uitverkocht. Heb dus voor de zekerheid een extra ‘pre order’ geplaatst

[ Voor 16% gewijzigd door ryanator op 16-10-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hier een uurtje of 3 binnen. zoals hier boven al vermeld. geen oplader (maar dat is door eu wetgeving begrijp ik). apparaat is leeg. en er staat windows op dus eerst 100 updates en daarna debloaten. (office, teams, onedrive, linkedin, etc etc etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loen
mellowpimp schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:55:
hier een uurtje of 3 binnen. zoals hier boven al vermeld. geen oplader (maar dat is door eu wetgeving begrijp ik). apparaat is leeg. en er staat windows op dus eerst 100 updates en daarna debloaten. (office, teams, onedrive, linkedin, etc etc etc)
Debloaten hoeft dus in principe niet echt tenzij je de schijfruimte terug zou willen hebben. Niks daarvan zou gestart moeten worden. Wel vreemd dat het in de build er bij zit natuurlijk, misschien wordt dat nog gefixt. Ik heb alles in kunnen stellen zonder 1 moment de Windows ui te moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Loen schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:01:
[...]

Debloaten hoeft dus in principe niet echt tenzij je de schijfruimte terug zou willen hebben. Niks daarvan zou gestart moeten worden. Wel vreemd dat het in de build er bij zit natuurlijk, misschien wordt dat nog gefixt. Ik heb alles in kunnen stellen zonder 1 moment de Windows ui te moeten starten.
ja klopt idd, is op zich niet nodig, maar ik gebruik dat soort spul niet op mn game console dus weg er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Loen schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:01:
[...]

Dan mis je toch veel updates (windows update, myasus en microsoft store)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
hotymoty schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:12:
[...]

Dan mis je toch veel updates (windows update, myasus en microsoft store)?
Windows update ging tijdens booten, en daarna kon ik nog ergens update to restart doen vanuit de Xbox ui. Myasus, geen idee, dat zal vast via armory crate die je wel kan starten, maar nog niet nodig gehad. En Windows Store maakt sowieso weinig uit als je niks installeert en nooit start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Loen schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:19:
[...]

Windows update ging tijdens booten, en daarna kon ik nog ergens update to restart doen vanuit de Xbox ui. Myasus, geen idee, dat zal vast via armory crate die je wel kan starten, maar nog niet nodig gehad. En Windows Store maakt sowieso weinig uit als je niks installeert en nooit start ;)
Je mist wel veel updates op deze manier. Windows update doet maar een deel bij booten. Daarnaast wordt de Xbox-app geupdate via microsoft store, dus ook de Xbox full experience. Plus je kan daar 3 maanden gamepass oppikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Loen schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:19:
[...]

Via die armor crate heb o.a. een bios update binnen gekregen, en nieuwe chipset drivers, wifi etc. Die kwamen bij de reguliere update niet voorbij.

Verder werkt de software best aardig, merkt duidelijk dat Windows is aan alle 101 login schermpjes. Maar de desktop modus heb nog niet gebruikt (of nodig gehad)

//edit: heb nog nooit eerder Xbox cloud streaming dienst geweest, maar krijg veel “connection/ping/jitter” warnings … :? (Zat op verkeerd wifi netwerk …)

//edit2; zojuist eerste lokale game gedaan; hades ( op de switch kapot gespeeld) maar zoals hades draait en eruit ziet … lijkt verre weg niet op de switch :P lijkt bijna een nieuwe game :+

[ Voor 38% gewijzigd door himlims_ op 16-10-2025 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik doe standaard

1) Windows update tot er niks meer is
2) ArmoryCrate updates tot er niks meer is
3) eventueel MyAsus, maar dat is optioneel en meer voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Welke oplader hebben jullie gekocht? Zou een 65W charger voldoende zijn of heb je meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:58:
Welke oplader hebben jullie gekocht? Zou een 65W charger voldoende zijn of heb je meer nodig?
op de doos staat 45-65w plaatje usb pd. maar er staat ook naast voor optimale performance 65w of hoger. hierboven zei iemand dat ie wel 90w trok bij het laden.

heb deze 2 besteld. komen morgen waarschijnlijk binnen.
https://www.amazon.de/dp/B0CQN1MC42
https://www.amazon.de/dp/B0CXHM5RY2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:55:
Ik doe standaard

1) Windows update tot er niks meer is
2) ArmoryCrate updates tot er niks meer is
3) eventueel MyAsus, maar dat is optioneel en meer voor garantie.
Vergeet microsoft store niet voor de Xbox-app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dusty_
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10 15:29
mellowpimp schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:12:
[...]

op de doos staat 45-65w plaatje usb pd. maar er staat ook naast voor optimale performance 65w of hoger. hierboven zei iemand dat ie wel 90w trok bij het laden.

heb deze 2 besteld. komen morgen waarschijnlijk binnen.
https://www.amazon.de/dp/B0CQN1MC42
https://www.amazon.de/dp/B0CXHM5RY2
Bij 65w geeft hij aan dat het een "slow" charger is. Met 100w is de melding is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:58:
Hij trekt met gemak 95w als je een snellere lader hebt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Dusty_ schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:20:
[...]

Bij 65w geeft hij aan dat het een "slow" charger is. Met 100w is de melding is weg
Top, dan ga ik op zoek naar een 100W lader die niet al te duur is. De Ally mocht al flink wat kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Qua updates: armory crate had inderdaad de bios en firmware updates nog. En kreeg een popup van de Xbox app update. Nog steeds geen Windows ui hoeven starten en denk dat ik alles nu heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Dusty_ schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:20:
[...]

waar lees je dat terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
65w is toch gewoon prima? Die worden bij de Ally x en ook Xbox Ally geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Kun je met 65W charger wel op turbo spelen? De 35w turbo mode bedoel ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
ryanator schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 22:07:
Kun je met 65W charger wel op turbo spelen? De 35w turbo mode bedoel ik dan
Ja sws. Vele reviews gaven dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 22:17:
[...]

Ja sws. Vele reviews gaven dat aan.
Probleem opgelost in dat geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Ik heb bij bol.com de officiële lader gehaald van Asus voor 10tje meer : Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• failboatz
Zojuist track & trace gehad van MediaMarkt. Lijkt morgen door DHL bezorgd te gaan worden. Ik volg het niet meer, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

failboatz schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:02:
Zojuist track & trace gehad van MediaMarkt. Lijkt morgen door DHL bezorgd te gaan worden. Ik volg het niet meer, haha.
Kreeg net een melding in de app dat de bestelling is overgedragen aan de logistieke partner, terwijl ik voor ophalen in de winkel gekozen heb haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:56
Vandaag de xbox ally x binnen gekregen via Bol na preorder. Alles geupdate en aan de slag, maar de Xbox app doet wel raar, cloud gaming werkte niet (service ok volgens xbox zelf) en installeren vanuit de app gaf ook errors, installatie mislukt, games geven aan dat ik geen abonnement heb enz....

Morgen misschien wat minder pech/meer geduwd. Ben nog niet overruigd enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
ben er op zich wel tevreden mee. maar ik snap de knoppen niet goed. die 2 kleine meteen naast het scherm. vooral de onderste 2 doen niks of bijna nooit wat. en als ik ze programeer doen ze sommige commandos wel uitvoeren en andere niet.

zal wel aan mij liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
mellowpimp schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:27:
ben er op zich wel tevreden mee. maar ik snap de knoppen niet goed. die 2 kleine meteen naast het scherm. vooral de onderste 2 doen niks of bijna nooit wat. en als ik ze programeer doen ze sommige commandos wel uitvoeren en andere niet.

zal wel aan mij liggen
De onderste 2 zijn puur voor in de games als Start en Select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Tarz schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 00:15:
Vandaag de xbox ally x binnen gekregen via Bol na preorder. Alles geupdate en aan de slag, maar de Xbox app doet wel raar, cloud gaming werkte niet (service ok volgens xbox zelf) en installeren vanuit de app gaf ook errors, installatie mislukt, games geven aan dat ik geen abonnement heb enz....

Morgen misschien wat minder pech/meer geduwd. Ben nog niet overruigd enthousiast
Dat is niet fijn. Hopelijk worden veel bugs opgelost met updates de komende tijd. Dit is natuurlijk ook de eerste versie pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:11
hotymoty schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 06:48:
[...]

Dat is niet fijn. Hopelijk worden veel bugs opgelost met updates de komende tijd. Dit is natuurlijk ook de eerste versie pas.
Dat hadden ze natuurlijk voor release allemaal al gefixt en op orde moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Timothy3000 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:27:
[...]

Dat hadden ze natuurlijk voor release allemaal al gefixt en op orde moeten hebben.
Ja helemaal mee eens! Op de Xbox Ally topic op Reddit valt ook op dat veel mensen problemen hebben… Dat kan echt niet als Xbox hun naam verbindt aan hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusty_
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-10 15:29
Op mn Xbox ally X :+ Had em gister ochtend al binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Iemand iets van z’n Mediamarkt order gehoord? In mijn account staat er weer ‘morgen om 14u’. Ook de witte Ally staat leverbaar vanaf 18. Zou het weer een dag langer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
hotymoty schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:29:
[...]

Ja helemaal mee eens! Op de Xbox Ally topic op Reddit valt ook op dat veel mensen problemen hebben… Dat kan echt niet als Xbox hun naam verbindt aan hardware.
Heb je linkje? Vind dat wel interessant om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
hotymoty schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:29:
[...]

Kan het zijn dat je Windows en Xbox account verschillende zijn? Was bij mij wel het geval, hierdoor kon o.a. de 3mnd niet claimen. Dat gaf mij ook login issues

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 17-10-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
himlims_ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:21:
[...]

Kan het zijn dat je Windows en Xbox account verschillende zijn? Was bij mij wel het geval, hierdoor kon o.a. de 3mnd niet claimen. Dat gaf mij ook login issues
Nee dat is precies hetzelfde. Het is een microsoft account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubee
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-10 22:48
Net bericht gehad van Mediamarkt dat de Xbox Ally X klaar ligt voor afhalen. Besteld op 27 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Cubee schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:24:
Net bericht gehad van Mediamarkt dat de Xbox Ally X klaar ligt voor afhalen. Besteld op 27 september.
Dit geeft me nog hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Cubee schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:24:
Same here. Ik wacht die nog even af. Bol.com komt als goed is vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

2 mediamarkten hier (Den Haag en Zoetermeer) geven aan dat ze geen voorraad kregen en op korte termijn ook zeker niks krijgen. Denk dat ik m’n order annuleer als er na vandaag nog niks duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
ryanator schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:52:
2 mediamarkten hier (Den Haag en Zoetermeer) geven aan dat ze geen voorraad kregen en op korte termijn ook zeker niks krijgen. Denk dat ik m’n order annuleer als er na vandaag nog niks duidelijk is.
Jij hebt geen mail gehad dat hij klaar ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:02:
[...]

Jij hebt geen mail gehad dat hij klaar ligt?
Nee helemaal niks. Status van de één is ‘vanaf 16-10 af te halen’. En de ander staat sinds gister op ‘morgen 14u op te halen’. Dus begrijp er niks van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Holy crap - de arc-raiders playtest (epic store) draait stock/vanilla met fps van 60 op 1080 :+ dit gaat een lang weekend worden met deze game op de handheld.

User; holland#2426

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ineens bericht dat mijne klaar lag, dus heb hem toch wel kunnen ophalen na alle vage communicatie van Mediamarkt. Helemaal goed voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Veel plezier! Ik heb hem ook binnen, alle updates gedaan en bezig om met Halo MCC te beginnen, maar doet het niet. Merk best wel veel haperingen/bugs zoals meer mensen aangaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Kunnen jullie voor mij iets checken? Ik zie geen verschil in performance tussen de gameprofielen (silent, performance en turbo). Als ik Halo speel (eindelijk gelukt haha) dan blijft de fps hetzelfde. Ook zie ik in monitor dat verbruikte watt hetzelfde blijft, ongeacht welk profiel ik gebruik

[ Voor 19% gewijzigd door hotymoty op 17-10-2025 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertus78
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-10 13:02
Is er al iemand die cities skylines 2 heeft geprobeerd op de Ally xbox? Erg benieuwd of dit een beetje te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:34
Voor mensen die er nog een zoeken: Coolblue Arnhem had er vanmiddag om 13:00 nog 9 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Pfff volgens mij is mijn apparaat nu al kapot. Ik hoor steeds harde gerammel bij het trillen van rechter joystick, bijvoorbeeld bij het schieten. Volgens mij ben ik niet de enige die hier last van heeft.

Huh ik heb het apparaat helemaal uitgezet en weer aan. Nu is het probleem ineens weg. Toch gek dat het dus softwareprobleem is? Klonk juist als een hardwareprobleem

[ Voor 45% gewijzigd door hotymoty op 17-10-2025 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:20:
Pfff volgens mij is mijn apparaat nu al kapot. Ik hoor steeds harde gerammel bij het trillen van rechter joystick, bijvoorbeeld bij het schieten. Volgens mij ben ik niet de enige die hier last van heeft.

Huh ik heb het apparaat helemaal uitgezet en weer aan. Nu is het probleem ineens weg. Toch gek dat het dus softwareprobleem is? Klonk juist als een hardwareprobleem
Vreemd, heb je wel je bios update gedaan vanuit armory crate? Kan daarmee te maken hebben gehad.
Ik merk trouwens zeker wel verschil tussen de modes. Voornamelijk performance en turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
ryanator schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 23:14:
[...]

Vreemd, heb je wel je bios update gedaan vanuit armory crate? Kan daarmee te maken hebben gehad.
Ik merk trouwens zeker wel verschil tussen de modes. Voornamelijk performance en turbo
Ja uiteraard alle updates gedaan. Schijnt softwareissue te zijn. Na reboot was het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik gebruik trouwens de oplader van mijn Steam deck oled, hiermee gaat het ook prima. Ook turbo mode 35W is haalbaar gek genoeg met deze 45w oplader. Dit, terwijl de ally ook oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mksoftware
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-10 23:57
Lincor schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:58:
Dat hangt helemaal van jezelf af of het voor je waard is.

Zelf de Legion Go gen 1 verkocht en een MSI Claw 8 AI+ aangeschaft. Drijfveren waren:
  • de hoge prijs van de Legion Go Gen 2
  • de noodzaak niet hebben aan detachable controllers
  • het hoeft niet allemaal nog zwaarder te worden
  • grotere batterij en energie-efficiënt
  • stille(re) fans
  • goede driver ondersteuning
  • minimaal 8" scherm (vanwege achteruitgaande ogen...)
  • grotere opslag dan de 512 GB van de Legion Go
Heb nog maar korte tijd gehad om te testen, maar ben uitermate tevreden tot op heden met de Claw 8 AI+. Het was wel weer even een inspanning qua installeren en instellingen bestuderen en goed krijgen, maar sindsdien draait het als een zonnetje voor mij. Ben vooral te spreken over hoe stil hij is. Wel een gemis is de kickstand, maar daar zal vast wel wat op te verzinnen zijn.
Ga voor nu nog verder testen, maar als dit zo blijft denk ik niet dat ik naar iets anders overstap. Las volgens mij dat de Claw 8 AI+ zelfs PCIe Gen 5 ondersteunt voor SSD, dus nog leuke upgrade mogelijkheid wellicht in de toekomst.
(Ja de Claw 8 AI+ is nog steeds fors aan de prijs, maar er zijn altijd nog leuke tweedekans of tweedehands aanbiedingen.)
Hier zit ik ook aan te denken. Ik heb al een ROG Ally Z1E (de originele) met de 74Wh batterij-upgrade. De belangrijkste reden dat ik overweeg om voor de Claw 8 AI of Claw A8 te gaan, is het scherm. De nieuwe Xbox Ally X heeft namelijk exact hetzelfde scherm, dit voelt voor mij toch als het onderdeel van de Ally wat mij tegenstaat bij een nieuwe upgrade. Uiteindelijk is dat toch het onderdeel waar je continu naar kijkt, en die stap naar 8 inch maakt echt een groot verschil.

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
mksoftware schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:03:
[...]

Hier zit ik ook aan te denken. Ik heb al een ROG Ally Z1E (de originele) met de 74Wh batterij-upgrade. De belangrijkste reden dat ik overweeg om voor de Claw 8 AI of Claw A8 te gaan, is het scherm. De nieuwe Xbox Ally X heeft namelijk exact hetzelfde scherm, dit voelt voor mij toch als het onderdeel van de Ally wat mij tegenstaat bij een nieuwe upgrade. Uiteindelijk is dat toch het onderdeel waar je continu naar kijkt, en die stap naar 8 inch maakt echt een groot verschil.
die 8” is wel mega, zo jammer dat de dboxbgeen oled of 8” heeft. Maar de grip/comfort tozv de mai claw vind ik groot. Die laatste is vrij “clunky”(?). De legion s go2 ligt daarin tegen wel erg fijn in de hand, maar minder krachtige chipset.
Zo is het met al die krengen wel iets :+ vandaar dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-10 15:33
Heb wat langer kunnen spelen met de MSi Claw 8ai+ tot nu toe en ben heel erg tevreden. Het is wel even wennen na de Legio Go Gen 1 voor wat betreft de grip, maar dat was vrij snel gebeurd. Persoonlijk vind ik hem goed in de hand liggen, beter dan de Legion Go Gen 1 wat wellicht met de verdeling van het gewicht te maken heeft. Heb helaas de laatste tijd wel wat minder tijd gehad om er mee te spelen, dus de echte lange sessies zijn er nog niet geweest, maar wat ik zie van de batterij is dat deze lekker lang meegaat. Mijn vrouw is daarentegen wel blij dat de Claw een stuk stiller is, dus dat is een plus. Het scherm is gewoon dikke prima, maar ik ben wellicht ook niet verwend met OLED. Had geen probleem om te wennen aan het 8" scherm na de Legion Go Gen 1 ook al is deze wat kleiner, maar denk dat de 7" wel te klein zou zijn geweest persoonlijk wat vooral met mijn ogen te maken. Dus wellicht dat iemand anders hier een andere ervaring mee heeft. En de luidsprekers zijn geweldig, maar dat kan door het contrast met de luidsprekers van de Legion Go Gen 1 komen die zo erbarmelijk slecht waren. Dat is ongeveer mijn ervaring tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

MSI claw A8 nu beschikbaar bij Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:11
Die Lenovo legion 2 ook niet meer in stock gezien, heeft Asus het toch beter voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Smeldor schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:20:
Die Lenovo legion 2 ook niet meer in stock gezien, heeft Asus het toch beter voor elkaar
Ja idd. Nog niet eens alle bestellingen uit de eerste batch zijn bij iedereen binnen. Lenovo met een lekkere flop launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Asus is nu ook al tijdje uitverkocht en komt wss komende tijd ook niet in voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Heeft iemand toevallig de MSI Claw A8 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Die had ik tot 2x toe direct bij Lenovo ge-preordered; allemaal levering en andere excuses, nooit ontvangen ondanks betaling (betaling is uiteindelijk teruggestort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-10 23:50
Het valt me op dat de XBOX Ally X alleen wordt getest tegen over de STEAMDECK of de standaard ASUS X ally met teksten als : "en de winnaar is" of "Xbox Ally X does it crushed de ally X" Tuurlijk is de Z2 extreme beter dan de Z1 extreme, waarom dan zoveel vergelijkingen.

Dit is al twee weken zo en bijna geen enkele keer met de MSI claw 8ai+ en de vergelijkingen daarmee zijn op één hand te tellen. zo heb je twee games op 900P 25W ,waarbij de MSI meer frames haalt, maar er ook eentje met battlefield waarbij de MSI op 28W met 900P en de Xbox Ally op 35W en 720P en dan vertellen ze erbij dat er meer frames worden gehaald dan bij de MSI?! Een ander is call of duty black ops 1200P low/medium en 59 frames voor de MSI en zelfde instellingen voor de xbox ally X 54 frames gemiddeld.

Het lijkt erop of ik krijg het gevoel dat men reviewers die het product mochten testen en reviewen het niet mogen afzetten tegen de MSI claw 8Ai+ , maar wel tegen de ouderere versies van Asus en Steamdeck en dat allemaal om een hype te generen naar mijn idee of ze wachten nog op betere updates voor de GPU

Wat denken jullie is Asus deze handheld aan het hypen en is deze daadwerkelijk beter dan de MSI Claw 8 series.

[ Voor 28% gewijzigd door Noresponse op 22-10-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Om de MSI Claw zit sowieso wat weinig hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Noresponse schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:28:
Het valt me op dat de XBOX Ally X alleen wordt getest tegen over de STEAMDECK of de standaard ASUS X ally met teksten als : "en de winnaar is" of "Xbox Ally X does it crushed de ally X" Tuurlijk is de Z2 extreme beter dan de Z1 extreme, waarom dan zoveel vergelijkingen.

Dit is al twee weken zo en bijna geen enkele keer met de MSI claw 8ai+ en de vergelijkingen daarmee zijn op één hand te tellen. zo heb je twee games op 900P 25W ,waarbij de MSI meer frames haalt, maar er ook eentje met battlefield waarbij de MSI op 28W met 900P en de Xbox Ally op 35W en 720P en dan vertellen ze erbij dat er meer frames worden gehaald dan bij de MSI?! Een ander is call of duty black ops 1200P low/medium en 59 frames voor de MSI en zelfde instellingen voor de xbox ally X 54 frames gemiddeld.

Het lijkt erop of ik krijg het gevoel dat men reviewers die het product mochten testen en reviewen het niet mogen afzetten tegen de MSI claw 8Ai+ , maar wel tegen de ouderere versies van Asus en Steamdeck en dat allemaal om een hype te generen naar mijn idee of ze wachten nog op betere updates voor de GPU

Wat denken jullie is Asus deze handheld aan het hypen en is deze daadwerkelijk beter dan de MSI Claw 8 series.
Ik zie anders flink wat vergelijkingen, niet alleen op YouTube maar ook via Reddit met de 8AI+. Het punt van de 8AI+ is dat het Intel blijft en games niet altijd goede comptabiliteit hebben qua drivers. BF6 bijvoorbeeld, ik zag daar een test over tussen de twee en ook al behaalde de 8AI+ meer frames, was het een veel slechtere ervaring door microstuttering (Wat een bekend probleem is met de 8AI+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Timothy3000 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:53:
Om de MSI Claw zit sowieso wat weinig hype.
Klopt, slecht verkrijgbaar voor een hele lange tijd. Ik heb zelf de A8 (niet te verwarren met de 8AI) geprobeerd vandaag omdat ik toch benieuwd was naar een groter scherm icm met de Z2E. Maar wat een goedkoop product is dat zeg. Het voelt aan als een stuk licht plastic en heeft afschuwelijke rumble. Die is dus weer retour gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
ryanator schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:28:
[...]

Klopt, slecht verkrijgbaar voor een hele lange tijd. Ik heb zelf de A8 (niet te verwarren met de 8AI) geprobeerd vandaag omdat ik toch benieuwd was naar een groter scherm icm met de Z2E. Maar wat een goedkoop product is dat zeg. Het voelt aan als een stuk licht plastic en heeft afschuwelijke rumble. Die is dus weer retour gegaan.
Was aan het twijfelen over de A8, maar denk dat het beter is dat ik uiteindelijk toch voor de 8ai+ gekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubee
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-10 22:48
Performance-wise vind ik de Xbox Ally X indrukwekkend, maar de software voelt nog wel erg buggy aan. Ik zou het ook zeker geen casual gamer aanraden. Hoop dat er nog een hoop updates volgen die de boel verder stabiliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
kwam dit artikel tegen; https://www.notebookcheck...Windows-11.1144211.0.html

suggereert dat bazzite 'aanzienlijk' betere prestaties geeft dan windows (opzich best logisch)

heb de dualboot optie nog niet geavontuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lincor
himlims_ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:34:

suggereert dat bazzite 'aanzienlijk' betere prestaties geeft dan windows (opzich best logisch)

Hoezo logisch dat het 'aanzienlijk' betere prestaties geeft? Heb destijds op mijn Lenovo Legion Go Z1e ook Steam geïnstalleerd, maar ervaarde nou niet de 'aanzienlijk' betere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Lincor schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:35:
[...]

Hoezo logisch dat het 'aanzienlijk' betere prestaties geeft? Heb destijds op mijn Lenovo Legion Go Z1e ook Steam geïnstalleerd, maar ervaarde nou niet de 'aanzienlijk' betere prestaties.
heb 10jr een linux gaming website gedraaid; ja het is logisch dat de FPS hoger uit valt in linux dan in windows, omdat je in linux meer controle hebt over de achtergrond processen dan in windows. je kunt verdere optimalisatie doorvoeren dan in windows mogelijk is. neem bijvoorbeeld counterstrike, die draait aanzienlijk beter onder linux dan onder windows. dat geldt voor meer game, zeker niet allemaal.

//note; dit betreft niet -iedere- game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28
Ouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@Psyonara heb jij een werkbare instructie gevonden voor dualboot?

je komt overigens in de bios van je asus xbox door deze aan te zetten, en herhaaldelijk op volume-down te drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Denk dat het nog even tijd nodig heeft voor er duidelijkere instructies komen.

Plus zelf nog geen PC handheld ik wacht er nog een jaar of 2 op voor eventueel meer keuze e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er is wel een belangrijke uitzondering voor Linux gaming. Ray tracing werkt heel slecht, als het al werkt. Veel games crashen zodra je het aanzet. Nu is dat niet zo'n issue met deze handhelds, aangezien die niet genoeg power hebben om Ray tracing goed te kunnen gebruiken, maar wel iets om in gedachten te houden.

Op mijn desktop met RX 9070 XT is de performance met en zonder ray tracing op Windows 11 nog steeds beter, de drivers voor Linux zijn simpelweg minder volwassen voor RDNA4 GPU's.

Maar op de desktop van mijn man met een RX 7900 XT werkt Bazzite wel sneller en gezien de GPU in de nieuwe mobiele chips nog geen RDNA4 zijn, zullen die qua drivers waarschijnlijk ook prima zijn voor Linux.

Nu gebruik ik mijn desktop met Sunshine vooral met mijn Steam Deck OLED met Moonlight en dat werkt perfect via Wifi 6E. Dan maakt het desktop OS minder uit, want die draait gewoon Steam Big Picture mode. En Steam Deck met SteamOS werkt verder erg goed.

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 23-10-2025 15:23 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Vraag is wil je Raytracing uberhaupt wel aan hebben op een PC handheld.

Mijn focus met zo'n ding zou puur op battery duur zijn. Veel instellingen laag of mid instellen.
Daarnaast bij voorkeur visuele indrukwekkende games altijd op een Grote TV en of PC willen spelen voor ultieme ervaring.

On the go zou ik meer indie en andere games spelen die meer gameplay gericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
himlims_ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:34:

Die site lijkt sowieso erg kritisch op de Ally en vooral Windows.
Pagina: 1 2 3 Laatste