Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04:41
Avioto schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:28:
Heeft iemand enig idee of de Lenovo Legion Go 2 al ergens te bestellen is? Ben al een week aan het zoeken haha. Reddit is vol met mensen die het al hebben.
Any luck? Ik zoek ook een Legion Go 2 :/

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 09:48
Fuku-San schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:25:
[...]

Any luck? Ik zoek ook een Legion Go 2 :/
Nope. Lijkt onmogelijk in Nederland ;( 31 oktober is de officiële launch, dus hopelijk word het dan makkelijker.

Steam/XBL: Avioto

• Fuku-San
Avioto schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:04:
[...]

Nope. Lijkt onmogelijk in Nederland ;( 31 oktober is de officiële launch, dus hopelijk word het dan makkelijker.
Ik hoop het! Het voelt een beetje als vreemdgaan, maar mijn steamdeck gaat de deur uit.. Ik kan toch echt niet om dat scherm van de go 2 heen O+

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:17

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik dacht dat de Legion Go 2 allang released was? Een maand geleden al

• Fuku-San
Ik heb Lenovo gecontact. Halverwege november als het goed is weer stock voor de Go 2.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Fuku-San schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:06:
Ik heb Lenovo gecontact. Halverwege november als het goed is weer stock voor de Go 2.
sterkte met lenovo :X :+ shop: Lenovo
ik blijf er heden dag ver weg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Alain_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:25
Iemand die de ROG ally in bestelling heeft staan al iets opgevangen van levertermijn?
Bij Mediamarkt weten ze van niets als ik er naar vraag. :|

Misschien toch maar eens naar een Claw zien :+

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:08
Alain_ schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:34:
Iemand die de ROG ally in bestelling heeft staan al iets opgevangen van levertermijn?

Ik heb de Ally vorige week donderdag binnengekregen via Asus.

• Twinflame82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-11 18:17
Ik wacht ook vol spanning tot de ROG xbox ally x ergens op voorraad komt.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Alain_ schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 07:34:

bij asus krijg je m met paar werkdagen

• NoNickOne
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:01
Twinflame82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:20:
Ik wacht ook vol spanning tot de ROG xbox ally x ergens op voorraad komt.
Nu bij Bol.com :-) Voor 896

• Twinflame82
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-11 18:17
NoNickOne schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:06:
[...]

Nu bij Bol.com :-) Voor 896
Bedankt voor de tip, gelijk besteld! 🍻

• Alain_
Twinflame82 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:50:
[...]

Bedankt voor de tip, gelijk besteld! 🍻
Hier ook, bedankt! :)

• x360junkie
  • Laatst online: 14:04
bingo, had er een gekocht bij release en weer via marktplaats verkocht voor normale prijs. toch wel spijt van dus nu wee een keertje besteld. dacht ik ga voor de legion go s steamOS. maar toch maar voor de ROG ally Xbox X. toch allemaal wat nieuwer.

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Ik heb mijne van Mediamarkt (flut service) maar wil hem toch liever bij Bol hebben... Twijfel om er eentje te bestellen en mijne te retourneren.

[ Voor 5% gewijzigd door ryanator op 04-11-2025 16:41 ]

• hotymoty
ryanator schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:40:
Ik heb mijne van Mediamarkt (flut service) maar wil hem toch liever bij Bol hebben... Twijfel om er eentje te bestellen en mijne te retourneren.
Als de huidige gewoon werkt, dan zou ik hem niet snel vervangen. Ik had een defect model via BOL én Mediamarkt. Eentje zat de rechtertrigger niet goed waardoor die zwaarder voelde en andere kraakte aan alle kanten…

• ryanator

ryanator

Wilt een PS5 op launch

hotymoty schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:15:
[...]

Als de huidige gewoon werkt, dan zou ik hem niet snel vervangen. Ik had een defect model via BOL én Mediamarkt. Eentje zat de rechtertrigger niet goed waardoor die zwaarder voelde en andere kraakte aan alle kanten…
Mijne is ook niet 100% door de QC heen gekomen haha. De rechterkant van de behuizing kraakt, als je de ''split'' tussen de panelen hebt, zit daar ruimte tussen waardoor hij elke keer een soort klik geluid maakt als ik hem oppak of tijdens het gamen. Alsof die panelen net niet lekker op elkaar aansluiten. Daarnaast heb ik nog 25 euro tegoed op Bol staan, dus heb hem maar gewoon besteld.

• hotymoty
En allemaal al jullie nieuwe Ally binnen? En hoe is jullie ervaring tot nu toe?

• NoNickOne
  • Laatst online: 15:01
hotymoty schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:40:
Gisteren ontvangen via bol.com. Na een dag merk ik dat het scherm voor mij net te klein is en dat Windows me toch wat storend blijft. Daarom bied ik ’m ter overname aan voor dezelfde prijs als mijn aankoop. Zo niet, dan retourneer ik ’m over 13 dagen.

Interesse in een Xbox Ally X van 1 dag oud (ca. 2 uur gebruikt) met factuur en garantie van bol.com? Stuur gerust een DM. 🙂

Edit: Inmiddels verkocht.

[ Voor 32% gewijzigd door NoNickOne op 07-11-2025 20:28 ]

• Avioto
Fuku-San schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:06:
Check jij dan deze pagina https://www.lenovo.com/nl...gion-go-gen-2/len106g0004? Of ergens anders.
Beetje verwarrend de site van Lenovo.

• Fuku-San
Avioto schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:05:
[...]

Check jij dan deze pagina https://www.lenovo.com/nl...gion-go-gen-2/len106g0004? Of ergens anders.
Ik heb ze gebeld. Uiteindelijk maar opgegeven, heb een legion Go 1 gekocht en steamOS er opgezet. Tot dusver redelijk weggeblazen, ik kom van een steam deck OLED, maar dit is echt wel een upgrade voor me. Wat en geweldig ding is de Go! Zeker met Steam OS, en Geforce now in QHD 120fps. Voor een derde van de prijs van een Go2.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Fuku-San schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:01:
[...]

Ik heb ze gebeld. Uiteindelijk maar opgegeven, heb een legion Go 1 gekocht en steamOS er opgezet. Tot dusver redelijk weggeblazen, ik kom van een steam deck OLED, maar dit is echt wel een upgrade voor me. Wat en geweldig ding is de Go! Zeker met Steam OS, en Geforce now in QHD 120fps. Voor een derde van de prijs van een Go2.
Welke versie heb je in bezit? Ik ben me ook aan het orienteren op een upgrade vanaf de SteamDeck. Maar zie flink wat versies van de GO1 dat ik door de bomen het bos even niet meer zie..

PSN: xMaurice93

• Fuku-San
Maurice079 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:47:
[...]

Welke versie heb je in bezit? Ik ben me ook aan het orienteren op een upgrade vanaf de SteamDeck. Maar zie flink wat versies van de GO1 dat ik door de bomen het bos even niet meer zie..
Ik heb de go z1 extreme met de detachable controllers. SteamOS er op en gaan!

• Fuku-San
Avioto schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:05:
[...]

De legion go 2 is inmiddels te koop bij alternate voor 999, maar dat is de z2 variant. De z2 is redelijk vergelijkbaar met de z1 extreme, dus tenzij je echt prat gaat op die oled blijft de Go 1 toch wel aantrekkelijk qua prijs.

Ik moet ook zeggen, hoe vet die oled ook is, QHD is dan wel weer echt heel dik met emulatie. De meeste systemen kunnen met gemak die resolutie aan, pas bij de Ps3 en 360 wordt het lastig.

Maar wat een vet ding. Ik ben echt heel blij met m'n Go 1, het is een bakbeest, maar zo veel potentie. (en zo weinig batterij 🤪)

• Alain_
hotymoty schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:40:
Ik ben er dit weekend eens wat mee aan de slag gegaan, tot hiertoe redelijk tevreden.
Setup kon wel wat vlotter verlopen, maar vanaf dat dit was afgerond gemakkelijk om de verschillende launchers te installeren etc..
Komend van een LCD steam deck geen klachten over het scherm en de ergonomie is ook zeer goed.
Ik heb tot hiertoe enkel wat oudere games en indies getest, onderhand is wat recente AAA games en emulators installeren, daarvoor heb ik hem uiteindelijk gekocht :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
heb nogal wisselende prestatie in game(s), waarvan oprecht geen idee heb waar dit vandaan komt. dat tweaken van de 101 instellignen van asus armory + windows + amd-features + game opties, vind soms lastig de jusite balans te vinden

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:22

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bij Azerty is de Legion Go 2 met Z2/32GB/512GB nu beschikbaar voor €974,69. Heb er net zelf 1 besteld, dus wees er snel bij als je deze wilt. In hun specs staat vermoedelijk foutief Z2 Extreme, terwijl bij de duurdere Z2 staat. Dit zelfde model was eerder vanochtend nog €999 bij hun, zelfde als Alternate.

ETA Prime had de Z2 versie getest en hij zit dichter bij de performance van de Z2E dan de Z1E. Dus ben benieuwd

Hoop vooral dat het gewicht te doen is. De Steam Deck OLED is een stuk lichter.

Gebruik nu met de Steam Deck OLED vooral Moonlight Streaming naar mijn desktop met RX 9070 XT voor de nieuwere games, dus de extra performance van de Z2 is leuk, maar voor mij niet het belangrijkste. Dus de Z2E vindt ik het dan niet waard.

[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 12-11-2025 10:24 ]

Gallery V&A

• Avioto
Fuku-San schreef op woensdag 12 november 2025 @ 01:04:
[...]

De legion go 2 is inmiddels te koop bij alternate voor 999, maar dat is de z2 variant. De z2 is redelijk vergelijkbaar met de z1 extreme, dus tenzij je echt prat gaat op die oled blijft de Go 1 toch wel aantrekkelijk qua prijs.
Hartelijk dank, ik heb alvast de 2TB variant besteld.
Liever even wachten bij Alternate dan kopen bij Lenovo!

• Fuku-San
BiG-GuY schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:48:
Bij Azerty is de Legion Go 2 met Z2/32GB/512GB nu beschikbaar voor €974,69. Heb er net zelf 1 besteld, dus wees er snel bij als je deze wilt. In hun specs staat vermoedelijk foutief Z2 Extreme, terwijl bij de duurdere Z2 staat. Dit zelfde model was eerder vanochtend nog €999 bij hun, zelfde als Alternate.

ETA Prime had de Z2 versie getest en hij zit dichter bij de performance van de Z2E dan de Z1E. Dus ben benieuwd

Hoop vooral dat het gewicht te doen is. De Steam Deck OLED is een stuk lichter.

Gebruik nu met de Steam Deck OLED vooral Moonlight Streaming naar mijn desktop met RX 9070 XT voor de nieuwere games, dus de extra performance van de Z2 is leuk, maar voor mij niet het belangrijkste. Dus de Z2E vindt ik het dan niet waard.
Ik lees juist dat de Z2 en Z1Extreme erg dicht bij elkaar liggen qua performance. Ik wacht zelf in elk geval even tot de Z2E beschikbaar is, en tot die tijd houd ik t wel vol met de Z1e Go 1. Maar het scherm van de 2 gaat je denk ik echt heel gelukkig maken :)

En heel eerlijk, zowel de Z1E als de Z2E zijn echt niet genoeg om AAA games te spelen op native res zonder compromises. Ik ben het wel gewend. Ik speel alsnog ARC RAiders op 60Fps op de Go1, met TAUU, er is voor elke game wel een bevredigende setting te vinden. Maar voor een 40W Z1E of Z2E blijft het gewoon ploeteren, als je het naast een 150W Halo Strix legt.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@Fuku-San welke config (windows/handheld) gebruik je? En welke instellingen in arc?

Ik heb erg wisselende fps, van 25tot60, en gfx van een ps2

• Fuku-San
himlims_ schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:15:
@Fuku-San welke config (windows/handheld) gebruik je? En welke instellingen in arc?

Ik heb erg wisselende fps, van 25tot60, en gfx van een ps2
Hey, ik gebruik TAUU in plaats van FSR, dat gaat als een speer. Verder een combinatie van medium en low. Ik zal vanavond ff de settings in dit bericht editen als ik thuis ben!

Op custom profiel. Mocht je het niet weten, met de legion knop + Y kan je on the fly van profielen wisselen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Fuku-San op 12-11-2025 13:28 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Fuku-San schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:06:
[...]

Ik lees juist dat de Z2 en Z1Extreme erg dicht bij elkaar liggen qua performance. Ik wacht zelf in elk geval even tot de Z2E beschikbaar is, en tot die tijd houd ik t wel vol met de Z1e Go 1. Maar het scherm van de 2 gaat je denk ik echt heel gelukkig maken :)

En heel eerlijk, zowel de Z1E als de Z2E zijn echt niet genoeg om AAA games te spelen op native res zonder compromises. Ik ben het wel gewend. Ik speel alsnog ARC RAiders op 60Fps op de Go1, met TAUU, er is voor elke game wel een bevredigende setting te vinden. Maar voor een 40W Z1E of Z2E blijft het gewoon ploeteren, als je het naast een 150W Halo Strix legt.
Het ging mij vooral om het scherm inderdaad, ben zo gewend aan OLED op mijn TV's, Monitor, Telefoon en Steam Deck dat ik de handhelds met LCD erin allemaal niks vind. Gemiste kans dat ze voor de ROG XBOX Ally X dezelfde oude IPS gebruikt hebben als de originele ROG Ally.

Heb een tijdje gewacht op de Zotac Zone, maar dan is dit een veel betere deal, zeker met het grotere OLED scherm. De Z2 is nog steeds een stuk sneller dan de Steam Deck, maar voor het echt zware werk blijf ik gewoon Moonlight gebruiken.

Gallery V&A

• BiG-GuY

BiG-GuY

Nou, de Legion Go 2 met Z2/32GB/512GB gaat retour. Heb hem vandaag binnen gehad maar hij maakt simpelweg teveel lawaai in Performance mode. En zonder Performance mode is het in zwaardere games niet snel genoeg. Dit zal niet uniek zijn aan deze versie verwacht ik, vermoedelijk is het bij de Z2E nog erger.

Game vaak op de bank samen met mijn partner naast me terwijl we ook iets op TV kijken, met de Steam Deck is dat prima te doen qua fan geluid.

Dan blijf ik wel bij mijn Steam Deck OLED die ook nog eens veel lekkerder vasthoud en wel bruikbare trackpads heeft. Met die op de Steam Deck heb ik vaker RTS games gespeeld, dat werkt prima. De precisie van de trackpad op de Legion Go 2 is helaas niet hetzelfde niveau, dat zelfs in Windows de muis aanwijzer overslaat. Dus RTS games kan je wel vergeten hiermee.

Gallery V&A

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
geen idee wat het volume is, maar wanneer ik met de xbox rog op max prestatie speel hoor ik m nauwelijks.
behalve wanneer geluid van de game uitschakel, mijn vrouw stoort zich er totaal niet aan.

zou het een issue/defect kunnen zijn?

• Lincor
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-11 15:48
De Legion Go Gen 1 had mega luide fans (eigen ervaring), en van wat ik lees over de Gen 2 heeft die ook luide fans.

• BiG-GuY

BiG-GuY

himlims_ schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:06:
geen idee wat het volume is, maar wanneer ik met de xbox rog op max prestatie speel hoor ik m nauwelijks.
behalve wanneer geluid van de game uitschakel, mijn vrouw stoort zich er totaal niet aan.

zou het een issue/defect kunnen zijn?
Nee, het klinkt zeker niet als een defect. Lenovo heeft gewoon een te agressief fan profiel. Hij blaast echt heel hard, terwijl de CPU 68C is, die kan een stuk meer hebben. Ja, je kan zelf het fan profiel aanpassen, maar dat zou niet nodig moeten zijn voor zo'n duur apparaat. Al geprobeerd overigens, zelfs op Quiet gaat die nog steeds als een malle blazen als je de 70C passeert...

Direct na aanzetten en bij de eerste wizard was die al constant aan blazen. Nu weet ik dat games installeren redelijk CPU intensief is en een constante 50-60% CPU load veroorzaakt, maar dit is wel erg slecht zeg.

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 13-11-2025 13:31 ]

Gallery V&A

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
⚠️ let op! Er gaat schijnbaar iets niet lekker met laatste bios update

https://www.reddit.com/r/...mcu_firmware_version_321/

Maatje van me heeft het ook met zijn xbox rog, we komen vooralsnog niet verder

// edit; naar desktop modus weten te komen, device manager driver verwijderd - herstart en update succesvol

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 13-11-2025 21:33 ]

• Fuku-San
Lincor schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:17:
De Legion Go Gen 1 had mega luide fans (eigen ervaring), en van wat ik lees over de Gen 2 heeft die ook luide fans.
Maf, ik heb een Go 1 maar die is echt super stil. Zelfs op vol vermogen. Mn GO S daarentegen was een soort F16.
Pagina: 1 2 3 Laatste