Geregeld is de Belgische winkel LA Systems (https://www.lasystems.be/nl/) in de pricewatch aangeduid als goedkoopste winkel. Het probleem is echter dat deze winkel zich voornamelijk richt op een zakelijk publiek, niet op particuliere consumenten. Dat vertaalt zich onder andere in:
Ik weet niet op welke manier de PW gebruikt wordt en door wie, maar ik vermoed dat het vooral consumenten zijn die deze gebruiken. Ik weet ook niet of er andere winkels in de PW staan die zich richten op een zakelijk publiek of dat dit de enige zakelijke winkel is. het zou goed kunnen dat andere winkels ook zich profileren als B2B.
Als consument is het tamelijk vervelend om winkels in de PW aangeduid te zien als "goedkoopste voor GEWENST_PRODUCT" waar dan achteraf blijkt dat daar kopen niet evident is. Dat is tamelijk misleidend en teleurstellend...
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik met die mening alleen sta, en dat andere mensen het wel interessant vinden op zakelijke winkels in de PW te hebben staan...
- Een "Over Ons" pagina waarbij staat dat particulieren enkel bij hun kantoor kunnen bestellen en niet online (en waar dat kantoor ligt lijkt ook niet helemaal duidelijk, want op Google Maps zie ik op de locatie van hun adres enkel een aantal cafés);
- Een account waarvoor een bedrijfsnaam nodig is, en mogelijk zelfs een BTW nummer;
- Het ontbreken van winkelgarantie bij de productvoorwaarden;
- Verschillende expliciete meldingen dat LA Systems gericht is op B2B transacties.
Ik weet niet op welke manier de PW gebruikt wordt en door wie, maar ik vermoed dat het vooral consumenten zijn die deze gebruiken. Ik weet ook niet of er andere winkels in de PW staan die zich richten op een zakelijk publiek of dat dit de enige zakelijke winkel is. het zou goed kunnen dat andere winkels ook zich profileren als B2B.
Als consument is het tamelijk vervelend om winkels in de PW aangeduid te zien als "goedkoopste voor GEWENST_PRODUCT" waar dan achteraf blijkt dat daar kopen niet evident is. Dat is tamelijk misleidend en teleurstellend...
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik met die mening alleen sta, en dat andere mensen het wel interessant vinden op zakelijke winkels in de PW te hebben staan...
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro