Aliexpress in de PW

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Was er nog geen topic over Aliexpress? Of zit Ali al veel langer in de PW?
€180,84
€416,12
56% korting
Ze gebruiken nog steeds fake kortingen en het lijkt niet mogelijk op een normale manier met het platform zelf in contact te komen.
En hoe zit het tegenwoordig met garantie bij Ali?

De shopreviews zijn niet allemaal even positief.

uitvoering: AMD Ryzen 5 9600X Boxed

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-03-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:36

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb wel wat ervaring met garantie via AliExpress. Ging om een bedrag van +- 1800 euro totaal. Binnen de eerste 90 dagen zit je goed, buiten de 90 dagen schuift AliExpress alle verantwoordelijkheid naar de verkoper. Dan ben je afhankelijk van de verkoper hoe snel en goed het gaat. Heeft bij mij enkele maanden gekost om de verkoper er van te overtuigen dat er toch echt iets mis was met het product. Uiteindelijk wel opgelost, maar dat ging niet eenvoudig. AliExpress zegt dat ze de verkoper aansporen het probleem op te lossen. Ik heb geen ervaring buiten de 90 dagen waarbij de verkoper net meewerkt.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Olaf van der Spek Ze staan sinds kort in de Pricewatch, als proef. Onder andere met een beperkte selectie aan producten en de eis dat producten uit een EU-land moeten komen. @BenOK kan hier meer over vertellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Kleine titelfix

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 20-03-2025 11:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barilaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-05 20:04
Ik was er ook verbaast over om ineens een heel mooie prijs te zien staan in de pricewatch, en blijkt dat dan een aliexpress-aanbieding te zijn.
Vertrouwen doe ik die niet, en al helemaal niet met 'ship from EU'. Als iets te mooi is om waar te zijn...
Ik ben recent in februari nog een site tegengekomen met grafische kaarten 'from EU' (Griekenland geloof ik in dit geval) dik onder marktwaarde, die bleek dan ook op aliexpress te zitten maar werd daar al snel geblokkeerd en uiteindelijk verwijdert. Interessant daarbij was dat als eigenaar van de site met de grafische kaarten ook een ander handelaar voor electrische fietsen - ook dik onder marktwaarde - opvindbaar was.
Voor ali ga ik naar ali, die hoef ik echt niet als verstorend element in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Er zitten ook verkopers tussen die gewoon goed zijn en idd verzenden vanuit de EU.

Bv ; uitvoering: AMD Ryzen 7 7700 Tray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:37:
Er zitten ook verkopers tussen die gewoon goed zijn en idd verzenden vanuit de EU.

Ben benieuwd, heb er zelf een paar dagen terug een 7500f gehaald die nog moet aankomen.

Maar er zijn wel tweakers die er goede ervaringen mee hebben, v&a aangeboden: AMD Ryzen 5 7500F Tray

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Gewoon goed als in dat je er na anderhalf jaar nog kunt aankloppen voor garantie?
Of gewoon goed met 56% korting vanaf een fake prijs?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 21:23
Ik kreeg vandaag ook opeens een notificatie van de PW. Tab S9 FE voor €274,57. Best een aanbieding, tot ik de toko zag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-bgXYkagPYsgOapvJFRPaOTOQo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tOwLQCO7kEmM8d16EdMWN9JG.png?f=fotoalbum_large

Volgens de reviews (meerdere) gaat het om een originele, maar Chinese versie. Verzonden uit Frankrijk. Dat betekent dat je geen Europese updates krijgt, maar de Chinese updateplanning volgt. Ook krijg je misschien uit coulance een beetje garantie van Samsung, maar verder moet je naar de Franse brievenbusfirma en dus naar China.

Ik had van Tweakers beter verwacht, want nu werkt dus ook de PW niet meer. Als de Mediamarkt hem voor €299 afprijst (stel dàt), is er geen enkele manier om mezelf daarvan te verwittigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:54
@pasop8erje je kan winkels blokkeren in de pricewatch. Dat is ook iets dat veel mensen met maxict hebben gedaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ferryzegel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-05 16:09
Glaanie schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:20:
@Olaf van der Spek Ze staan sinds kort in de Pricewatch, als proef. Onder andere met een beperkte selectie aan producten en de eis dat producten uit een EU-land moeten komen. @BenOK kan hier meer over vertellen :)
Tsja, eigenlijk zouden producten niet alleen vanaf een EU locatie verzonden worden, maar ook bestemd moeten zijn voor de Europese markt. Anders mogen ze hier helemaal niet verkocht worden.

Nog los van alles wat je je op de hals haalt qua garantie en geschiktheid voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Danny Phantom schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:43:
[...]

Ben benieuwd, heb er zelf een paar dagen terug een 7500f gehaald die nog moet aankomen.

Maar er zijn wel tweakers die er goede ervaringen mee hebben, v&a aangeboden: AMD Ryzen 5 7500F Tray
Heb die van mij gewoon binnengekregen, ingebouwd en getest. Werkt zoals je mag verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-06 20:49
Nederlandse winkel met slechte reviews er in hebben vind ik nog wat anders dan AliExpress.

Neppe aanbiedingen, dubieuze garantie, duizenden verschillende stores.

Natuurlijk gaat het vaak ook wel goed, maar extra onderzoek en acceptatie van risico vergeleken met een lokale winkel is dan wel nodig.

Persoonlijk vind ik dit meer iets voor de mensen die hier kennis van hebben en het zelf opzoeken, dan het als evenwaardig met andere winkels in de pricewatch zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:22

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Laten we het er op houden dat het geen verbetering is voor de PW. Nepprijzen van niet leverbare telefoons (zoals de Pixel 8 ). En als ik de site van die third party supplier bekijk, zou ik er nog niet eens wat van een tientje bestellen. Man, wat ziet dat er shabby uit.

Maar even uitzoeken hoe ik Ali kan blokkeren in de PW

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09
Winkels blokkeren in de PW is niet zo moeilijk, maar het probleem is dat je dat per productgroep moet doen.
Een totaalblokkering heb ik i.i.g. nog niet gevonden.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
JukeboxBill schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:20:
Winkels blokkeren in de PW is niet zo moeilijk, maar het probleem is dat je dat per productgroep moet doen.
Een totaalblokkering heb ik i.i.g. nog niet gevonden.
Het shop filter geldt voor alles.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-06 15:28
Met al die fake producten en kortingen in de PW, is de PW zijn waarde verloren.. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:38

Zijn dit wel nieuwe producten voor deze prijs?
Als ik de pagina van de verkoper bekijk dan hebben ze naast deze versie voor 173 euro ook een 'brand new 7700' voor 210 euro. Dat laatste is veel meer in lijn met de normale prijzen.

Lijkt dus een beetje op valsspelen van de verkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door jaspermeul op 26-03-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:19
barilaro schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:20:
Ik was er ook verbaast over om ineens een heel mooie prijs te zien staan in de pricewatch, en blijkt dat dan een aliexpress-aanbieding te zijn.
Vertrouwen doe ik die niet, en al helemaal niet met 'ship from EU'. Als iets te mooi is om waar te zijn...
Ik ben recent in februari nog een site tegengekomen met grafische kaarten 'from EU' (Griekenland geloof ik in dit geval) dik onder marktwaarde, die bleek dan ook op aliexpress te zitten maar werd daar al snel geblokkeerd en uiteindelijk verwijdert. Interessant daarbij was dat als eigenaar van de site met de grafische kaarten ook een ander handelaar voor electrische fietsen - ook dik onder marktwaarde - opvindbaar was.
Voor ali ga ik naar ali, die hoef ik echt niet als verstorend element in de pricewatch.
Ik heb niet al te lang geleden een Ryzen 5700X3D aangeschaft voor 123 euro. Dat was een hele prima deal en die draait als een zonnetje! Gewoon met CC betalen, zodat je aankoopverzekering hebt (meestal 180 dagen). Ik betaal dan nog met Revolut Metal en heb dan 365 dagen aankoopverzekering. Helemaal prima. :)
99ruud99 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:30:
@pasop8erje je kan winkels blokkeren in de pricewatch. Dat is ook iets dat veel mensen met maxict hebben gedaan
Je bedoelt dat met CSS uitschakelen? Want dat heeft niet echt veel met blokkeren te maken volgens mij en dan krijg je dus nog steeds laagste prijs meldingen.

[ Voor 14% gewijzigd door dehardstyler op 26-03-2025 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dehardstyler schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:15:
Je bedoelt dat met CSS uitschakelen? Want dat heeft niet echt veel met blokkeren te maken volgens mij en dan krijg je dus nog steeds laagste prijs meldingen.
Nee, via het shop filter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Ow shit, even gezocht en kwam nou de development iteratie tegen van 2021...
Blijkbaar moest ik even onder mijn steen vandaan komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
jaspermeul schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:00:
Lijkt dus een beetje op valsspelen van de verkoper.
Volgens de verkoper is de ene een 4.5 GHz CPU en de andere een 5.3 GHZ CPU.. zie de product titels.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik had toch wel beter van Tweakers verwacht dan het stimuleren van een webshop aan te bieden die momenteel onderzocht wordt i.r.t. de producten die ze aanbieden (illegaal, gevaarlijk en vaak ontbrekende keurmerken). Daarnaast is de PW hierdoor haast onbruikbaar geworden doordat ze stunten met prijzen die ze vaak niet waar kunnen maken.

Vanuit commercieel oogpunt begrijp ik het, maar maatschappelijk gezien totaal niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 18:18
Ik zie dit nu niet echt als een positive toevoeging.

Net de AMD van hierboven gechecked. Maar de prijs in PW en op Ali klopte al niet. Geen goed begin, dat mijn eerste check als niet correct is/was.

Contact persoon van verkoper is een outlook.com email adres, maar verder geen contact gegevens.
Ik ben heel benieuwd hoe de wettelijke garantie zal lopen.
Waar moet ik dit product naar toesturen, als het defect is?

Ik beschouw dit echt als een achteruit gang van PW. Ali zou er gewoon niet in moeten zitten. Kans op troep is gewoon te groot. Als serieus bedrijf zou je hier eigenlijk niet aan moeten willen beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:38
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:19:
[...]

Volgens de verkoper is de ene een 4.5 GHz CPU en de andere een 5.3 GHZ CPU.. zie de product titels.
Nog een reden waarom Ali een drama is. De 7700x is base 4.5GHz en boost 5.4GHz, de 7700 3.8Ghz base en 5.3GHz boost.

De plaatjes zeggen 7700, de titel ook. De GHz beschrijving 7700x.
Je doet mee aan een loterij wat je krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik wil ook even mijn frustratie melden. Heb al meerdere producten aangeklikt die ik daadwerkelijk wou kopen of interesse in had om erachter te komen dat het net niet is, verkeerd is, etc. Ik ga naar de PW omdat er winkels instaan die ik vertrouw en Nederlandse garantie bieden. Van mij mag Alie onder de refurb categorie ofzo. Of "China", want warehouse wordt me ook niet duidelijk, 20 pop-ups omdat ik niet ben ingelogd voor het product, andere prijzen als ik wel inlog, etc. Erg vervelend en moet je als PW en Tweaker niet willen.

Ik wou vandaag een Nintento Switch bestellen, ik denk dat is een leuke prijs. Maar als ik garantie nodig heb naar wie moet ik dan bellen? Volgens de shoppagina op Tweakers naar China 8)7 Levertijd: onbekend of 12+ dagen (we weten allemaal dat dat meer dan 12 dagen gaat wezen). Dan zie je in de reviews ook nog dat het om een Japans model gaat (via de vage translate van deze persoon uit Spanje) :
Alles perfect, verzending, product. Het is een Japanse versie, maar je kunt de regio en taal zonder problemen instellen.
uitvoering: Nintendo Switch (OLED model) Wit

Review van iemand die een kapotte doos kreeg en niet/amper kon terugsturen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmpNrNsOjwiX6qaLLTS1ZmoUEvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vkZLWsk9asdzN0QpuxFJgJfL.png?f=fotoalbum_large

Wat mij betreft mag die er helemaal uit. ;w :F

[ Voor 54% gewijzigd door Kecin op 28-03-2025 11:54 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

dehardstyler schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:15:
[...]

Ik heb niet al te lang geleden een Ryzen 5700X3D aangeschaft voor 123 euro. Dat was een hele prima deal en die draait als een zonnetje! Gewoon met CC betalen, zodat je aankoopverzekering hebt (meestal 180 dagen). Ik betaal dan nog met Revolut Metal en heb dan 365 dagen aankoopverzekering. Helemaal prima. :)
Weet je zeker dat je geen engineering sample hebt ontvangen? Ik bedoel ik geloof dat het prima werkt hoor, ze verkopen ook netwerkkaarten en ladingen Xeon's die het prima doen, maar vaak engineering samples waarvan de snelheden anders (zowel beter/slechter) kunnen zijn dan de originele "in de winkel" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Kecin schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Weet je zeker dat je geen engineering sample hebt ontvangen? Ik bedoel ik geloof dat het prima werkt hoor, ze verkopen ook netwerkkaarten en ladingen Xeon's die het prima doen, maar vaak engineering samples waarvan de snelheden anders (zowel beter/slechter) kunnen zijn dan de originele "in de winkel" versie.
Hij haalt sustained 4.1Ghz, dus denk het wel. Zijn er nog andere dingen die ik kan checken? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het fijne van de PW was juist dat er geen ALI troep in stond, als dat voordeel weg is heeft de PW amper nog meerwaarde en kan ik net zo goed google products gebruiken waarbij de zoekresultaten (helaas ook incl. ALI) veel meer en met name kleinere toko's bevat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 16:49

Kwastie

Awesomeness

Misschien kan de manager van PW @WouterdR eens toelichten waarom het een briljant idee is om de Ali toe te staan in de pricewatch?

Persoonlijk vind ik dat het de betrouwbaarheid van de pricewatch sterk verminderd.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Kwastie schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:26:
Misschien kan de manager van PW @WouterdR eens toelichten waarom het een briljant idee is om de Ali toe te staan in de pricewatch?

Persoonlijk vind ik dat het de betrouwbaarheid van de pricewatch sterk verminderd.
Next up: Teemu. Krijg je helemaal belabberde resultaten in de PW. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterdR
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15:04

WouterdR

Manager Pricewatch
Namens het pricewatch team kan ik aangeven dat we in maart en april een samenwerking testen met Aliexpress. In de test tonen we een klein van hun assortiment, waarbij levering vanuit de EU een belangrijke voorwaarde is.

De feedback die jullie hier geven is, naast de data (zijn er klikken naar en orders bij Aliexpress) en gesprekken met andere teams bij Tweakers, van grote waarde. We nemen dit mee in de besluitvorming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
WouterdR schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:35:
Namens het pricewatch team kan ik aangeven dat we in maart en april een samenwerking testen met Aliexpress.
Wat is het doel van de test, wanneer is ie geslaagd, en is Ali vanaf mei weer uit de PW?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Ik heb een prijsmelding op een Oneplus 13 staan, die kwam opeens uit op 759 euro, ik blij maar de winkel was dus via Ali. Maar vandaag is Ali opeens weer weg en de laagste prijs is weer 949, maar de prijsontwikkeling laat nog wel zien dat er een flinke dip was. Dit maakt echt de hele pricewatch onbetrouwbaar.

Ik heb geen bestelling via Ali gedaan omdat ik niet zeker wist dat het een EU/niet china model was. En ben sowiso geen voorstander om bij Ali te bestellen, vooral bij dat soort bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterdR

WouterdR

Manager Pricewatch
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:38:
[...]

Wat is het doel van de test, wanneer is ie geslaagd, en is Ali vanaf mei weer uit de PW?
We zitten nu nog in de test dus ik kan niet zeggen of ze vanaf mei nog in de PW zitten. We kijken naar een aantal zaken, onder andere;

Kiezen gebruikers van de pricewatch voor aliexpress in plaats van andere webwinkels in de pricelisting? En zien we een positieve impact op het (commerciële) resultaat van de pricewatch?
Hoe kijkt de community naar de samenwerking (op het forum, in reviews) <-- nogmaals dank voor de feedback d:)b
Wat vinden de verschillende Tweakers teams van de samenwerking & resultaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Hier dan toch een positief verhaal.

22 maart: Sony WF-1000XM5 (Zwart) besteld voor 170 EUR. Dit was ruim EUR 50 goedkoper dan de nr 2 en dat was MAX Ict (met ook niet hele beste reviews, zie ook andere topics..).

26 maart: product ontvangen

Vanuit een EU warehouse, snelle levering, juiste product, goed verpakt. Weinig op of aan te merken.

Garantie is wel een ding, volgens Ali heb je wel recht op garantie en kan zelf nu het product nog uitproberen en terug sturen, maar of dat in de praktijk ook werkt is natuurlijk een ander verhaal.

Verder lijken de prijzen bij Ali wel dagelijks te fluctueren en de Pricewatch kan dit blijkbaar niet zo snel updaten. Ofwel, de PW prijzen zijn continu out of date.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:08
dehardstyler schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:19:
[...]

Hij haalt sustained 4.1Ghz, dus denk het wel. Zijn er nog andere dingen die ik kan checken? :)
Niet nodig, die dingen waren gewoon een stuk goedkoper in China, ook via officiële AMD-kanalen, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Snowdog schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:02:
[...]

Niet nodig, die dingen waren gewoon een stuk goedkoper in China, ook via officiële AMD-kanalen, dus dat zit wel goed.
Dat zegt niets, zoek voor de grap eens op Chinese webshops (maakt niet uit welke) naar "Engineering Sample CPU". Worden er enorm veel aangeboden, vaak ook dikke prima hoor, maar wel goedkoper. Soms kan het wel voor gekke zaken zorgen zoals updaten van de chipset dat niet gaat werken, bios incompatibiliteit. Meestal verkopen ze dus chips waarvan ze weten dat ze er zo doorheen komen. Maar dat zegt nog niets over de kwaliteit van een chip gezien ze niet door een eind-productie check zijn gegaan en slechts zijn bedoeld voor (soms specifieke) testen.

https://www.intel.com/con...000056190/processors.html
These processors often include more features than production processors for customer pre-production evaluation and test purposes. ES processors:
  • Produced by Intel are the sole property of Intel.
  • Produced by Intel are Intel Confidential.
  • Are provided by Intel under nondisclosure and/or special loan agreement terms with restrictions on the recipient's handling and use.
  • Are not for sale or resale.
  • May not have passed commercial regulatory requirements.
  • Are not covered under Intel warranty and are generally not supported by Intel.
https://chris.partridge.t...ntel-engineering-samples/
dehardstyler schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:19:
[...]

Op de chip zelf (onder je koelpasta) staat meestal als het om een origineel product gaat of bijvoorbeeld een sample. Intel heeft dan ES in het serienummer, AMD ENG.

[ Voor 25% gewijzigd door Kecin op 28-03-2025 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Kecin schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:26:
[...]

Dat zegt niets, zoek voor de grap eens op Chinese webshops (maakt niet uit welke) naar "Engineering Sample CPU". Worden er enorm veel aangeboden, vaak ook dikke prima hoor, maar wel goedkoper. Soms kan het wel voor gekke zaken zorgen zoals updaten van de chipset dat niet gaat werken, bios incompatibiliteit. Meestal verkopen ze dus chips waarvan ze weten dat ze er zo doorheen komen. Maar dat zegt nog niets over de kwaliteit van een chip gezien ze niet door een eind-productie check zijn gegaan en slechts zijn bedoeld voor (soms specifieke) testen.

https://www.intel.com/con...000056190/processors.html

[...]

https://chris.partridge.t...ntel-engineering-samples/

[...]

Op de chip zelf (onder je koelpasta) staat meestal als het om een origineel product gaat of bijvoorbeeld een sample. Intel heeft dan ES in het serienummer, AMD ENG.
Helaas geen foto gemaakt, en geen zin om het uit elkaar te halen. :+

Wel gek dat die dingen zo breed verkocht worden als je dat lijstje van Intel zo leest. Onder NDA etc.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ziet er kortom naar uit dat het max-ict filter uitbreiding gaat krijgen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:26
Aliexpress gaat dus op precies dezelfde plek komen als MaxICT: uitgesloten van mijn lijst. Wel jammer dat de betrouwbaarheid van de Pricewatch zo ten grabbel gegooid wordt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Laatst online: 21:43
Vanuit een duurzaamheid oogpunt is alles wat zo ver moet komen eigelijk al ongewenst, als je daarbij de retourzendingen en garantie afhandeling meeneemt is het dus eigenlijk een uitbreiding van de wegwerpmaatschappij waarbij de betrouwbaarheid ook ver te zoeken is.

Behalve commerciële afwegingen mag ook maatschappelijke en milieu impact wel meegenomen worden door Tweakers, laat ik het voorzichtig zeggen dit valt me nogal tegen in de huidige tijd.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
MarcelGo schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:19:
Vanuit een duurzaamheid oogpunt is alles wat zo ver moet komen eigelijk al ongewenst, als je daarbij de retourzendingen en garantie afhandeling meeneemt is het dus eigenlijk een uitbreiding van de wegwerpmaatschappij waarbij de betrouwbaarheid ook ver te zoeken is.

Behalve commerciële afwegingen mag ook maatschappelijke en milieu impact wel meegenomen worden door Tweakers, laat ik het voorzichtig zeggen dit valt me nogal tegen in de huidige tijd.
Amen. Juist in de huidige geopolitieke situaties zou je dit juist niet moeten stimuleren.

Moraal betaalt echter het salaris niet van Tweakers-personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 21:23
pasop8erje schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 21:19:
(...)
Volgens de reviews (meerdere) gaat het om een originele, maar Chinese versie. Verzonden uit Frankrijk. Dat betekent dat je geen Europese updates krijgt, maar de Chinese updateplanning volgt. Ook krijg je misschien uit coulance een beetje garantie van Samsung, maar verder moet je naar de Franse brievenbusfirma en dus naar China.

Ik had van Tweakers beter verwacht, want nu werkt dus ook de PW niet meer. Als de Mediamarkt hem voor €299 afprijst (stel dàt), is er geen enkele manier om mezelf daarvan te verwittigen.
Het is inderdaad mogelijk om Ali uit te sluiten. Maar als Tweakers de laatste jaren ook radioreclames heeft, getarget op "niet-nerds", dan is een filter dat werkt als je in de goede volgorde de juiste vinkjes zet geen alternatief >:) Het werkte voor mij wel, dus dat is in ieder geval iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@WouterdR Is er met Ali gesproken over de fake vanaf prijzen / kortingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 18:18
Ik heb trouwens een flink aantal steekproeven genomen. Heel veel van de prijzen die PW heeft, klopt niet met de site. Voordeel wel, meestal was die een paar euro lager. Maar het laat wel direct de kwaliteit van de feed zijn.

Blijkbaar is deze hetzelfde als veel spullen op Ali, behoorlijk matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Nu ja, op zich fijn dat Tweakers het filter tenminste biedt. De diehard tweakers zoals die in dit topic posten hebben dergelijke winkels dan in hun filter staan. Tegelijkertijd kost dat Tweakers vermoed ik weinig, omdat veruit de meesten dit niet zullen doen, en ondertussen Ali & co netjes betalen.

Een niet onbelangrijke vraag is of je pricewatch er op den duur een slechte naam mee krijgt, als er vaak "rommel" in staat die bv. qua prijs niet blijkt te kloppen. Blijkbaar wil Tweakers dat risico wel nemen.

Qua geopolitiek en duurzaamheid, als we daar in de pricewatch op zouden kunnen filteren zeg ik prima plan - maar tegelijkertijd denk ik dat je het lijstje van electronica die niet voor 99+% in China is geproduceerd ook met de hand wel op een A4'tje kunt samenstellen. (Ik overdrijf, maar vermoedelijk niet eens zo veel). Filteren op designed/geproduceerd in werelddeel X/land Y, ik ben voor! Het veld zal alleen vaak wel lastig in te vullen zijn, omdat er soms op meerdere plaatsen geproduceerd wordt, of een deel hier en een deel ergens anders. Maar goed, wel of niet binnen de EU zou al een mooi begin zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Quantor schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:46:
Ik heb een prijsmelding op een Oneplus 13 staan, die kwam opeens uit op 759 euro, ik blij maar de winkel was dus via Ali. Maar vandaag is Ali opeens weer weg en de laagste prijs is weer 949, maar de prijsontwikkeling laat nog wel zien dat er een flinke dip was. Dit maakt echt de hele pricewatch onbetrouwbaar.
Dit is wat mij betreft erg schadelijk en nog erg onderbelicht in dit topic. De pricewatch is heel handig om een waardeoordeel te hangen aan de korting die je ziet. Je kan goed terug in de tijd kijken of het product altijd rond deze prijs aangeboden wordt, of dat het daadwerkelijk een flinke korting is. Ook zie je gelijk hoe vaak het product in de actie is en of je dus ook nog even kan wachten qua aankoop. Met de komst van Ali zijn alle historische dipjes niet meer betrouwbaar en kan het zomaar zijn dat een product bij een winkel met 10% korting als geen mooie prijs gezien wordt, terwijl dit voor het eerst in jaren is dat het product uberhaubt (naast Ali) korting krijgt.

Worden de historische prijzen van Ali ook weer verwijderd na het afronden van de test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Rolfie schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:41:
Ik heb trouwens een flink aantal steekproeven genomen. Heel veel van de prijzen die PW heeft, klopt niet met de site. Voordeel wel, meestal was die een paar euro lager. Maar het laat wel direct de kwaliteit van de feed zijn.

Blijkbaar is deze hetzelfde als veel spullen op Ali, behoorlijk matig.
Ik dacht eerst ook dat het verkeerd was, ik heb daarvoor ook een melding gemaakt bij dat product.
Echter, lijkt het erop dat de prijs wel klopt wanneer je ingelogd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Wilke schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:23:
Nu ja, op zich fijn dat Tweakers het filter tenminste biedt. De diehard tweakers zoals die in dit topic posten hebben dergelijke winkels dan in hun filter staan. Tegelijkertijd kost dat Tweakers vermoed ik weinig, omdat veruit de meesten dit niet zullen doen, en ondertussen Ali & co netjes betalen.

Een niet onbelangrijke vraag is of je pricewatch er op den duur een slechte naam mee krijgt, als er vaak "rommel" in staat die bv. qua prijs niet blijkt te kloppen. Blijkbaar wil Tweakers dat risico wel nemen.

Qua geopolitiek en duurzaamheid, als we daar in de pricewatch op zouden kunnen filteren zeg ik prima plan - maar tegelijkertijd denk ik dat je het lijstje van electronica die niet voor 99+% in China is geproduceerd ook met de hand wel op een A4'tje kunt samenstellen. (Ik overdrijf, maar vermoedelijk niet eens zo veel). Filteren op designed/geproduceerd in werelddeel X/land Y, ik ben voor! Het veld zal alleen vaak wel lastig in te vullen zijn, omdat er soms op meerdere plaatsen geproduceerd wordt, of een deel hier en een deel ergens anders. Maar goed, wel of niet binnen de EU zou al een mooi begin zijn :)
Dat laatste is uiteraard een drogredenatie. Veel van de import uit China komt met grote volumes. Nu wordt dat ene pakketje dat jij hebt besteld niet in zijn uppie op een gigantisch vrachtschip geplaatst, maar feit is wel dat door individuele bestellingen het aantal bewegingen en (kosten voor) vrachtschepen immens gestegen zijn. Daar zit de winst.

Om nog maar niet te praten over de matige kwaliteit van veel producten, als je al het juiste product ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Martinez- schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:06:
maar feit is wel dat door individuele bestellingen het aantal bewegingen en (kosten voor) vrachtschepen immens gestegen zijn.
Waarom dat? Meer overhead? Of wordt er in totaal meer besteld?

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 31-03-2025 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:52
Een ouder topic die toch nog even een kickje verdient, want de Deals sectie is ook niet echt lekker op deze manier.

uitvoering: OnePlus Pad 2 Grijs
uitvoering: Garmin Forerunner 255 Music (Zwart)

Ik heb nog maar niet verder gekeken maar er is vast meer. Denk je lekkere kortingen te zien, maar in realiteit doet AliExpress gewoon afbreuk aan de bruikbaarheid van de Pricewatch.

Niet dat dat met Amazon zo veel beter is.

uitvoering: Optoma W400+
uitvoering: HP 940XL Zwart

[ Voor 17% gewijzigd door XelaRetak op 17-04-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:10
XelaRetak schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:36:
Een ouder topic die toch nog even een kickje verdient, want de Deals sectie is ook niet echt lekker op deze manier.

Ik heb nog maar niet verder gekeken maar er is vast meer. Denk je lekkere kortingen te zien, maar in realiteit doet AliExpress gewoon afbreuk aan de bruikbaarheid van de Pricewatch.

In dit geval zijn het ook allemaal verkeerde producten, en dus geen dubieuze aanbieding.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:52
Christoxz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:39:
[...]

In dit geval zijn het ook allemaal verkeerde producten, en dus geen dubieuze aanbieding.
Ja, dat was mijn punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrPannenkoek
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-05 05:01
XelaRetak schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:36:

uitvoering: HP 940XL Zwart
Ik vermoed dat dit een exporteer-foutje van AliExpress of importeer-foutje van Tweakers is geweest. Het is nu ook al opgelost lijkt het.

Het lijkt me sterk dat AliExpress met opzet verkeerde producten gaat linken aan de Pricewatch. Daar schieten ze niks mee op qua verkoop want mensen kopen het dan toch niet, en zal Tweakers ook niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 16:49

Kwastie

Awesomeness

MrPannenkoek schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:03:
[...]

Ik vermoed dat dit een exporteer-foutje van AliExpress of importeer-foutje van Tweakers is geweest. Het is nu ook al opgelost lijkt het.

Het lijkt me sterk dat AliExpress met opzet verkeerde producten gaat linken aan de Pricewatch. Daar schieten ze niks mee op qua verkoop want mensen kopen het dan toch niet, en zal Tweakers ook niet blij mee zijn.
Als het doel is om zoveel mogelijk klanten je website op te krijgen, dan is dat toch geen vreemde gedachte?

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPannenkoek
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16-05 05:01
Ik verwacht niet dat over het algemeen met dit soort type samenwerkingen tussen een website en een webshop, het doel is om enkel en alleen bezoekers naar de website te halen. Zeker met iets zoals een Pricewatch optimaliseer je eerder op conversies.

Daarnaast is het verdienmodel voor de website die de bezoekers levert vaak ook gebaseerd op CPC (cost per click), ook voor Tweakers, wat betekent dat AliExpress in dat geval iedere keer geld betaald als iemand klikt. Als je dan een hoop kliks krijgt van een verkeerde link, waardoor mensen direct de webshop weer verlaten, kost dat alleen maar geld voor de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 30 maart 2025 @ 12:06:
@WouterdR Is er met Ali gesproken over de fake vanaf prijzen / kortingen?
@WouterdR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@WouterdR Knock knock

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-05-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterdR

WouterdR

Manager Pricewatch
@Olaf van der Spek Deze was me ontschoten, excuses. We zijn altijd in gesprek met webshops over verschillende topics zoals hun prijzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
WouterdR schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:36:
@Olaf van der Spek Deze was me ontschoten, excuses. We zijn altijd in gesprek met webshops over verschillende topics zoals hun prijzen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WroLoUY3GQQhzm-o2nrwm5N8Hmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/thD22k70floymwmIa3v1ZsAl.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij is dit op zijn zachtst gezegd misleidend en tevens verboden.

https://nl.aliexpress.com/item/1005008518366133.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
WouterdR schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:36:
En wat is de uitkomst van de proefperiode? De shopreviews gaan redelijk de kant van MaxICT op, en de feedback hier is nou ook weer niet overmatig positief. Al heb ik wel een idee welke kant het op gaat, aangezien het mei is en Ali nog steeds in de Pricewatch zit :+

Ook nog een vraag over dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ef3GV92vQkAeyxK5GWJ3Vpvsm4o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/prd7WrIDYICB1usdayWVOTpW.png?f=user_large

Er staat "Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers". Hoe moeten we dat lezen? Als in: bij Tweakers kennen we deze winkel al 10 jaar? Want ze staan nog geen 10 jaar in de Pricewatch, afgaande op dit bericht:
Die meer dan 10 jaar komt natuurlijk wel lekker betrouwbaar over, maar vertelt dan niet het hele verhaal. Ik ken AliExpress ook meer dan 10 jaar :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:49:
[...]

[Afbeelding]

Hier staan ze toch algemeen om bekend? Misleiding komt bij dergelijke sites (ook die andere oranje website) te pas en te onpas voor. Geen nieuw fenomeen, dus ik zou misschien liever een reactie zien met welke acties Tweakers dit voorkomt in de PW?

Edit: gezien de opmerking van @Olaf van der Spek ging ik ervanuit dat AliExpress nog op de PW stond. Ik kan ze nu echter niet meer vinden. Alsnog de samenwerking beëindigd vandaag?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinez- op 21-05-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
Martinez- schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:51:
[...]

Hier staan ze toch algemeen om bekend? Misleiding komt bij dergelijke sites (ook die andere oranje website) te pas en te onpas voor. Geen nieuw fenomeen, dus ik zou misschien liever een reactie zien met welke acties Tweakers dit voorkomt in de PW?

Edit: gezien de opmerking van @Olaf van der Spek ging ik ervanuit dat AliExpress nog op de PW stond. Ik kan ze nu echter niet meer vinden. Alsnog de samenwerking beëindigd vandaag?
Ze zijn er nog wel maar zonder producten..

https://tweakers.net/shopreview/9415/aliexpress/overzicht/

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat zijn de shopreviews. Daar staan veel meer winkels die geen klant zijn van Tweakers Pricewatch.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Room42 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 23:21:
[...]

Dat zijn de shopreviews. Daar staan veel meer winkels die geen klant zijn van Tweakers Pricewatch.
0 producten en 0 uitvoeringen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 23:26:
[...]

0 producten en 0 uitvoeringen.
Ik bedoel: De shop staat er voor de shopreviews. Niet alle shops in de shopreviews hebben producten in de pricewatch. Je kunt ook zelf shops toe laten voegen in de pricewatch, ook als ze geen producten hebben.

Je weet dat shops betalen om in de pricewatch te staan, toch?

edit:
Neem alleen al de eerste pagina van de shops met letter A: https://tweakers.net/shopreview/?Alpha=A. Slechts één shop heeft daar producten in de pricewatch staan. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 22-05-2025 06:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Room42 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:25:
[...]

Ik bedoel: De shop staat er voor de shopreviews. Niet alle shops in de shopreviews hebben producten in de pricewatch. Je kunt ook zelf shops toe laten voegen in de pricewatch, ook als ze geen producten hebben.

Je weet dat shops betalen om in de pricewatch te staan, toch?

edit:
Neem alleen al de eerste pagina van de shops met letter A: https://tweakers.net/shopreview/?Alpha=A. Slechts één shop heeft daar producten in de pricewatch staan. ;)
Ik denk dat je het punt mist. Ali Express stond als proef met een aantal producten/uitvoeringen in de Pricewatch. Nu met nul. En dat kun je daar op die pagina zien. Dat is het punt dat gemaakt wordt. De rest is totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:11:
[...]

Ik denk dat je het punt mist. Ali Express stond als proef met een aantal producten/uitvoeringen in de Pricewatch. Nu met nul. En dat kun je daar op die pagina zien. Dat is het punt dat gemaakt wordt. De rest is totaal irrelevant.
Ik reageer op "Ze zijn er nog wel maar zonder producten.". Het is niet dat ze uit de shopreviews verdwijnen als ze geen producten meer hebben. Ze zijn dus wel degelijk weg uit de pricewatch.

Ik denk dat ik het punt dus prima heb, dankjewel.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 22-05-2025 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Room42 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Ik reageer op "Ze zijn er nog wel maar zonder producten.". Het is niet dat ze uit de shopreviews verdwijnen als ze geen producten meer hebben. Ze zijn dus wel degelijk weg uit de pricewatch.

Ik denk dat ik het punt dus prima heb, dankjewel.
Je kunt op die pagina prima zien dat ze nu geen producten meer aanbieden, waar uit dit topic blijkt dat ze dat als proef wel deden. Dat is punt dat je mist. De rest is, zoals ik eerder al zei, totaal en volledig irrelevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterdR

WouterdR

Manager Pricewatch
  • We hebben besloten om Aliexpress in de Pricewatch te houden en blijven scherp op de producten die we doorlaten.
  • Met betrekking tot 0 producten op dit moment, we ondervinden problemen met de feed die we z.s.m. weer oplossen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@WouterdR En de fake kortingen en issues met garantieafhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:00
Olaf van der Spek schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:49:
[...]

[Afbeelding]

Ik mis vgm iets, wat is hier misleidend aan?

update: opgehelderd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56

D4NG3R

kiwi

:)

dakka schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Ik mis vgm iets, wat is hier misleidend aan?
Hoe half Ali vol staat met permanente ""korting"", iets waar het ACM tegenwoordig ook op let.

https://www.thuiswinkel.o...lgeving-van-voor-prijzen/
Kortingen mogen voortaan alleen worden gebaseerd op prijzen die in de afgelopen 30 dagen daadwerkelijk zijn gehanteerd. Dit betekent dat een doorgestreepte adviesprijs of ‘van-voor’-aanbieding alleen geldig is als de adviesprijs recent is toegepast.
Jammer dat er besloten is om toch Ali spul in de PW te tonen. Naaien ze je bij de producten welke hier [in de PW] getoond worden geen oor aan omdat jullie/wij er een blik op houden, doen ze dat elders wel. Daar moet je toch geen zaken mee willen doen?

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 23-05-2025 08:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Laatst online: 17:00
D4NG3R schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:12:
[...]

Hoe half Ali vol staat met permanente ""korting"", iets waar het ACM tegenwoordig ook op let.

https://www.thuiswinkel.o...lgeving-van-voor-prijzen/

[...]
Ah, aangezien die korting er al sinds maart erop zit dan is dat meer dan 30 dagen ja, dan snap ik het.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sito
  • Laatst online: 10:59
Ome Ali zal wel goed betalen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:15
@WouterdR Ik lees een heel aantal goede redenen om te stoppen met AliExpress (met als grootste argument de betrouwebaarhead van Tweakers zelf! Dat is JUIST het sterke punt van Tweakers!), maar er is blijkbaar besloten om door te gaan.

Het internet laat alles negatief klikken, dus alvast een "ik bedoel dit oprecht, niet passive aggressive ofzo":
Wat is jullie motivatie om, ondanks de toch wel serieuze tegenargumenten, toch door te gaan? Wat maakt het jullie toch wel waard?

Complimentje?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09
Voor de bezoekers van Tweakers heeft Ali in de PW totaal geen meerwaarde. Als je op een koopje uit bent, ga je wel gelijk bij Ali kijken.

Gelukkig is er het filter.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
WouterdR schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:49:
  • We hebben besloten om Aliexpress in de Pricewatch te houden en blijven scherp op de producten die we doorlaten.
  • Met betrekking tot 0 producten op dit moment, we ondervinden problemen met de feed die we z.s.m. weer oplossen
Mogen wij weten op basis van welke argumenten er gekozen voor is om AliExpress te behouden in de PW?

Gezien de reviews, de posts hier ('de vocale groep is doorgaans negatief' zal vast als argument worden gebruikt) en daarnaast het feit dat het oneerlijke concurrentie is i.v.m. staatssteun is het besluit om door te gaan met ze op zijn minst opmerkelijk te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Ik zou temu of banggood er ook gewoon bij zetten. Waarom stoppen bij alie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@BenOK ?

[ Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-05-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Martinez- schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 20:48:
[...]

Mogen wij weten op basis van welke argumenten er gekozen voor is om AliExpress te behouden in de PW?

Gezien de reviews, de posts hier ('de vocale groep is doorgaans negatief' zal vast als argument worden gebruikt) en daarnaast het feit dat het oneerlijke concurrentie is i.v.m. staatssteun is het besluit om door te gaan met ze op zijn minst opmerkelijk te noemen.
@WouterdR gentle reminder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterdR

WouterdR

Manager Pricewatch
We komen er later op terug, in bredere zin dan enkel Aliexpress. Geef ons grofweg een week of 3 a 4, alvast bedankt voor je geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:17

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Ali Express is een van de grootste aanbieders ter wereld. Misschien wel de grootste...
Zij kunnen originele producten aanbieden met korting die het leven hier flink voordeliger kunnen maken.

Maar problemen zijn er inderdaad ook. De genoemde nepkortingen moet je in Azië altijd doorheen prikken.
Ook verkopen ze regelmatig gebruikte artikelen zonder dat er altijd bij te vermelden, dat is dus tricky...
Van omschrijvingen die kant nog wal raken, tot regelrechte oplichting tot betrouwbare aanbieders.
Het komt allemaal voor bij Ali Express, altijd opletten dus...

In hoeverre die nepkortingen aan te pakken zijn door controle door de overheid hier weet ik niet. :?

Wat ik wel weet is dat er aanbod is dat ver onder de prijzen hier in Nederland ligt.
Of er een Duitse MM etc. met je geld vandoor gaat of dat je gewoon veel minder betaald bij AE?

Ik ga geen linkjes plaatsen tenzij dat echt de bedoeling is maar:

Een prima Thermische Camera bij AE met Chinese high res. sensor voor een kwart van de low res EU prijs.
Een ALU mini USB 3.0 Flash Drive van 64GB voor 3 en halve euro zonder buffer drops @ 55 MB/s write.
Een Alu Mechanisch Toetsenbord met IBM Blue style keys voor 25 euro.
Een AM4 B450 Mobo voor 36 euro incl. verzenden, dwz 52% voordeliger dan alles AM4 in de PW hier.

Slechts een paar voorbeelden waar retail hier niet tegenop kan inclusief onze eigen dozenschuivers.

Misschien kan er een pop up waarschuwing bij indien ze de nep kortingen niet willen verwijderen, dat mensen daar rekening mee moeten houden. Net als niet bestaande 20 TB micro SDXC kaartjes :N etc.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterdR

WouterdR

Manager Pricewatch
WouterdR schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:53:
We komen er later op terug, in bredere zin dan enkel Aliexpress. Geef ons grofweg een week of 3 a 4, alvast bedankt voor je geduld.
Goedemorgen, dit gaat door vakanties toch iets langer duren waarvoor excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
keuringsdienst schreef op maandag 23 juni 2025 @ 02:24:
Ali Express is een van de grootste aanbieders ter wereld. Misschien wel de grootste...
Zij kunnen originele producten aanbieden met korting die het leven hier flink voordeliger kunnen maken.

Maar problemen zijn er inderdaad ook. De genoemde nepkortingen moet je in Azië altijd doorheen prikken.
Ook verkopen ze regelmatig gebruikte artikelen zonder dat er altijd bij te vermelden, dat is dus tricky...
Van omschrijvingen die kant nog wal raken, tot regelrechte oplichting tot betrouwbare aanbieders.
Het komt allemaal voor bij Ali Express, altijd opletten dus...

In hoeverre die nepkortingen aan te pakken zijn door controle door de overheid hier weet ik niet. :?

Wat ik wel weet is dat er aanbod is dat ver onder de prijzen hier in Nederland ligt.
Of er een Duitse MM etc. met je geld vandoor gaat of dat je gewoon veel minder betaald bij AE?

Ik ga geen linkjes plaatsen tenzij dat echt de bedoeling is maar:

Een prima Thermische Camera bij AE met Chinese high res. sensor voor een kwart van de low res EU prijs.
Een ALU mini USB 3.0 Flash Drive van 64GB voor 3 en halve euro zonder buffer drops @ 55 MB/s write.
Een Alu Mechanisch Toetsenbord met IBM Blue style keys voor 25 euro.
Een AM4 B450 Mobo voor 36 euro incl. verzenden, dwz 52% voordeliger dan alles AM4 in de PW hier.

Slechts een paar voorbeelden waar retail hier niet tegenop kan inclusief onze eigen dozenschuivers.

Misschien kan er een pop up waarschuwing bij indien ze de nep kortingen niet willen verwijderen, dat mensen daar rekening mee moeten houden. Net als niet bestaande 20 TB micro SDXC kaartjes :N etc.
En waarom zouden de kosten zo laag zijn? Heeft dat misschien ook te maken met het feit dat Alibaba en de CCP sterk met elkaar verweven zijn? Het is erg kortzichtig om alleen te kijken naar de kosten - dit is er puur op gericht om concurrenten uit de markt te prijzen zodat er op termijn een monopolie ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Martinez- schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:07:
[...]

En waarom zouden de kosten zo laag zijn? Heeft dat misschien ook te maken met het feit dat Alibaba en de CCP sterk met elkaar verweven zijn? Het is erg kortzichtig om alleen te kijken naar de kosten - dit is er puur op gericht om concurrenten uit de markt te prijzen zodat er op termijn een monopolie ontstaat.
Met de beste wil van de wereld zou ik niet weten wie die concurrenten dan zouden moeten zijn. :?
Uiteindelijk komt bijna alles uit China, ook wat hier retail in onze dure A-merk winkels ligt.
Linksom of rechtsom dus: Made in China vs Made in China.
Maar er zijn idd wel prijsverschillen tussen CN producten.

Merk op dat het zgn. plan om concurrenten uit de markt te prijzen voor een monopolie dan wel erg lang duurt.
Welke termijn moet ik dan aan denken, 25 jaar of 50 jaar?

Merk ook op dat de meeste consumenten zich niet afvragen bij een aanschaf naar wie de winst gaat.
Of welke markt strategie er evt. achter zit. En nee, dat is niet kortzichtig dat is gewoon consumeren.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:39
keuringsdienst schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:27:
[...]

Met de beste wil van de wereld zou ik niet weten wie die concurrenten dan zouden moeten zijn. :?
Uiteindelijk komt bijna alles uit China, ook wat hier retail in onze dure A-merk winkels ligt.
Linksom of rechtsom dus: Made in China vs Made in China.
Maar er zijn idd wel prijsverschillen tussen CN producten.

Merk op dat het zgn. plan om concurrenten uit de markt te prijzen voor een monopolie dan wel erg lang duurt.
Welke termijn moet ik dan aan denken, 25 jaar of 50 jaar?

Merk ook op dat de meeste consumenten zich niet afvragen bij een aanschaf naar wie de winst gaat.
Of welke markt strategie er evt. achter zit. En nee, dat is niet kortzichtig dat is gewoon consumeren.
Het grootste probleem is dat het vaak kwalitatief minder spul is wat onder dezelfde noemer wordt verkocht. Zou het om precies dezelfde produkten maar dan goedkoper gaan zouden er niet zoveel problemen mee zijn. Maar helaas is dat zelden het geval en bovenal is het vaak heel goed zoeken voordat je ziet dat iets een chinees aftreksel is ipv het origineel.

Zouden ze alleen dat originele spul in de pricewatch zetten (met normale aanbiedingen e.d.) was dat prima. Maar je ziet nu al hetzelfde gebeuren als op hun eigen sites nl. dat het een mengelmoes is van echte en neppe aanbiedingen/produkten. En dat wil je dus niet hebben. En dat gaat dan ook om orignele produkten uit andere landen waar heel andere voorwaarden zijn. Zodat je b.v. iets krijgt dat 50 euro goedkoper is, maar welke niet meer ge-update wordt.

Oftewel, als het echt om dezelfde produkten gaat mogen ze van mij best in de PW staan. Maar als het om andere produkten gaat of waar andere voorwaarden aan vast zitten niet. Want dan ben je appels met peren aan het vergelijken. En pop-up waarschuwingen om aan te geven dat het waarschijnlijk een nep-deal is, is natuurlijk ook geen oplossing....

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

redwing schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:41:
[...]

Het grootste probleem is dat het vaak kwalitatief minder spul is wat onder dezelfde noemer wordt verkocht. Zou het om precies dezelfde produkten maar dan goedkoper gaan zouden er niet zoveel problemen mee zijn. Maar helaas is dat zelden het geval en bovenal is het vaak heel goed zoeken voordat je ziet dat iets een chinees aftreksel is ipv het origineel.

Zouden ze alleen dat originele spul in de pricewatch zetten (met normale aanbiedingen e.d.) was dat prima. Maar je ziet nu al hetzelfde gebeuren als op hun eigen sites nl. dat het een mengelmoes is van echte en neppe aanbiedingen/produkten. En dat wil je dus niet hebben. En dat gaat dan ook om orignele produkten uit andere landen waar heel andere voorwaarden zijn. Zodat je b.v. iets krijgt dat 50 euro goedkoper is, maar welke niet meer ge-update wordt.

Oftewel, als het echt om dezelfde produkten gaat mogen ze van mij best in de PW staan. Maar als het om andere produkten gaat of waar andere voorwaarden aan vast zitten niet. Want dan ben je appels met peren aan het vergelijken. En pop-up waarschuwingen om aan te geven dat het waarschijnlijk een nep-deal is, is natuurlijk ook geen oplossing....
De Warmtebeeld Camera die ik noemde is een goed voorbeeld van een markt in Nederland die al heel lang op slot zat met veel te dure VS producten met veel te lage resolutie. De Chinese nieuwe sensor prikt daar dwars doorheen met veel betere resolutie en beeldkwaliteit, voor een bizar lagere prijs dan alles hier.

Dus liever geen origineel EU / VS rommel maar Chinees wat veel beter werkt en ook veel voordeliger is.
AI gebruik ik ook Chinees, dat werkt ontzettend veel beter met veel minder moeite.

En dan schijnt het zo te zijn dat ze dat in CN doen tegen een bizar lagere klimaat impact dan VS AI,
Een factor 8 lager. Dit laatste kan ik niet controleren maar het is uitgebreid in het nieuws geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39
keuringsdienst schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:14:
[...]

De Warmtebeeld Camera die ik noemde is een goed voorbeeld van een markt in Nederland die al heel lang op slot zat met veel te dure VS producten met veel te lage resolutie. De Chinese nieuwe sensor prikt daar dwars doorheen met veel betere resolutie en beeldkwaliteit, voor een bizar lagere prijs dan alles hier.

Dus liever geen origineel EU / VS rommel maar Chinees wat veel beter werkt en ook veel voordeliger is.
AI gebruik ik ook Chinees, dat werkt ontzettend veel beter met veel minder moeite.
Er staat inderdaad ook wel goed spul op Aliexpress, als je een beetje goed zoekt :+. Ik denk dan ook dat voor tegenstanders de hoofdreden niet eens de kwaliteit van de producten is, maar meer:
  • Slechte klantenservice (is ook reviewpunt in een shopreview)
  • Levertijd (is ook reviewpunt in een shopreview)
  • Het tonen van onjuiste kortingen
En dan schijnt het zo te zijn dat ze dat in CN doen tegen een bizar lagere klimaat impact dan VS AI,
Een factor 8 lager. Dit laatste kan ik niet controleren maar het is uitgebreid in het nieuws geweest.
Dat geloof ik op zich wel, China lijkt het al een tijdje goed te doen op dit gebied.
Maar... hoe zit het qua arbeidsomstandigheden? Als die warmtebeeldcamera in China geproduceerd wordt kan ik me voorstellen dat dit (behoorlijk) wat doet met de prijs in positieve zin. Maar ook wat doet met de arbeidsomstandigheden t.o.v. Europa / Amerika in negatieve zin.

Ergens vind ik deze discussie ook iets lastiger dan die van MaxICT. Ik verwacht dat Aliexpress bij een heleboel mensen (door ervaring) bekender is dan MaxICT. Maar toch vind ik beide shops niet passen bij het niveau en kwaliteit van Tweakers. En zoals @redwing aan geeft is een pop-up, of filter, dan eigenlijk alleen maar symptoombestrijding.

Al met al: benieuwd met welk statement Tweakers binnenkort komt :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
keuringsdienst schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:14:
[...]

Maar zo'n product is het probleem dan ook helemaal niet. Dat is een ander product die los in de PW kan staan. Maar om bij de warmtebeeld-camera's te blijven, je ziet vaak ook van die warmtebeeld camera's voorbij komen die er precies hetzelfde uit zien, en met bijna dezelfde naam een heel stuk goedkoper zijn. Maar dan wel van bagger kwaliteit zijn, en/of geen service hebben. En als zoiets tussen de officiële types komen te staan (wat nu dus al gebeurd) heb je wel een probleem.

En dat is ook precies iets waarmee dit topic is begonnen en je ook de meeste replies op ziet slaan. Het lijkt me een lastig topic, omdat Aliexpress zo'n grote spreiding in kwaliteit heeft. Sommige dingen zou je juist heel graag willen zien, maar een groter deel juist totaal niet. En ik weet niet of het makkelijk is om die scheiding te maken. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaug the Great
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 19:46
Ik had een prijsalert ingesteld voor een Google Pixel 8a, en kreeg een week ofzo geleden een melding dat deze onder de ingestelde prijs was gezakt. Dit bleek dus bij AliExpress te zijn, met levering door één of andere dropshipper in Frankrijk. Er stond uiteraard een aftelklok, en de doorgestreepte prijs was nep, maar de verkoopprijs was wel ruim €80 onder de gangbare prijs bij Nederlandse webshops. Verder stond er een opmerking 'dat de verkoper een brief had ondertekend waarin deze verklaart originele merkprodukten te verkopen'. Dit heb ik bij een Nederlandse webshop nog nooit gezien, en ik krijg de indruk dat dit er alleen maar staat om meer vertrouwen te wekken. Nou, bij mij heeft het juist het averechtse effekt. Verder lees ik in dit topic dat het bij smartphones dan vaak gaat om toestellen die niet voor de EU-markt zijn bestemd, waardoor je o.a. veel minder lang updates krijgt. Voor mij voldoende reden om AliExpress uit te filteren.
Ik hoop ook dat Tweakers zijn verantwoordelijkheid neemt en dit soort verkopers niet meer opneemt in de Pricewatch. Dit zou eigenlijk ook al bij Amazon 'Marketplace' en Bol 'Plaza' moeten gebeuren, want daar zit ook veel kaf onder het koren.

[ Voor 5% gewijzigd door Smaug the Great op 23-06-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

redwing schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:46:
[...]

Maar zo'n product is het probleem dan ook helemaal niet. Dat is een ander product die los in de PW kan staan. Maar om bij de warmtebeeld-camera's te blijven, je ziet vaak ook van die warmtebeeld camera's voorbij komen die er precies hetzelfde uit zien, en met bijna dezelfde naam een heel stuk goedkoper zijn. Maar dan wel van bagger kwaliteit zijn, en/of geen service hebben. En als zoiets tussen de officiële types komen te staan (wat nu dus al gebeurd) heb je wel een probleem.

En dat is ook precies iets waarmee dit topic is begonnen en je ook de meeste replies op ziet slaan. Het lijkt me een lastig topic, omdat Aliexpress zo'n grote spreiding in kwaliteit heeft. Sommige dingen zou je juist heel graag willen zien, maar een groter deel juist totaal niet. En ik weet niet of het makkelijk is om die scheiding te maken. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe dit opgelost gaat worden :)
Ik ben nog nooit een nep warmtebeeld camera tegen gekomen die sterk moest lijken op een bekende echte.
De echte CN modellen met de nieuwe sensor zijn ook goedkoop genoeg.
Maar misschien heb je een voorbeeld?

@Denman
De arbeidsomstandigheden van eigen Chinese producten zijn niet anders dan bij "in opdracht productie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
keuringsdienst schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:36:
[...]

Ik ben nog nooit een nep warmtebeeld camera tegen gekomen die sterk moest lijken op een bekende echte.
De echte CN modellen met de nieuwe sensor zijn ook goedkoop genoeg.
Maar misschien heb je een voorbeeld?
Momenteel niet omdat ik al een tijdje geleden zo'n ding gekocht heb. Maar toen kwam ik er wel een paar tegen die toch echt niet origineel waren of in een losse zak werden geleverd. Maar eerder in dit topic staan er wel al voorbeelden van b.v. een tablet die uit een ander land komt en daardoor dus niet mee gaat met de normale updates. Waardoor het al niet te vergelijken is met de andere die in dezelfde lijst van de PW staan.

Maar als je nog nooit nep spullen bent tegen gekomen heb je ook nog nooit echt op Aliexpress gekeken. Maar dat kan ik me niet echt voorstellen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

redwing schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:39:
[...]

Momenteel niet omdat ik al een tijdje geleden zo'n ding gekocht heb. Maar toen kwam ik er wel een paar tegen die toch echt niet origineel waren of in een losse zak werden geleverd. Maar eerder in dit topic staan er wel al voorbeelden van b.v. een tablet die uit een ander land komt en daardoor dus niet mee gaat met de normale updates. Waardoor het al niet te vergelijken is met de andere die in dezelfde lijst van de PW staan.

Maar als je nog nooit nep spullen bent tegen gekomen heb je ook nog nooit echt op Aliexpress gekeken. Maar dat kan ik me niet echt voorstellen.
Dat dacht ik idd al, dat er geen nep warmtebeeld camera's waren die op A-merk echte moeten lijken.
Ook niet in het verleden. Dat is ook nergens voor nodig, die Chinese zijn beter dan A-merk en voordeliger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
keuringsdienst schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 00:49:
[...]

Dat dacht ik idd al, dat er geen nep warmtebeeld camera's waren die op A-merk echte moeten lijken.
Ook niet in het verleden. Dat is ook nergens voor nodig, die Chinese zijn beter dan A-merk en voordeliger.
Het zou je sieren als je eens in zou gaan op de echte problemen in plaats van net te doen of jouw zelf bedachte problemen toch echt geen problemen zijn. Want nogmaals, het gaat niet om producten die compleet anders zijn en los in de PW staan. Het gaat wel om de tablet die niet gelijk is aan wat de rest verkoopt en de misleiding bij hun 'aanbiedingen'. En als je het topic even doorleest vind je nog wel meer voorbeelden.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:54
ik ben dit topic vandaag tegengekomen en zag ali expres nog niet eerder voorbij komen in de pricewatch maar: Zijn we dan echt achterlijk geworden allemaal? Gaan ze serieus rommel / chinese zooi toelaten op Tweakers? En alleen maar omdat DPG media er een zak geld van ali van krijgt of ze geld ruiken?

Schandalig....dat is het enige wat ik er over kan zeggen. Tweakers wordt echt steeds slechter

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:16
Ik ben wel benieuwd over de kwaliteit van PC componenten als mensen dat bij Aliexpress kopen. })

Voor andere zaken is mijn ervaring redelijk ok. Al moet je enorm goed opletten wat je koopt, en dan nog blijft het een verassing wat je krijgt (soms degelijk, soms niet). Mijn ervaring is nu helaas dat ze bij 2 kleine refunds het niet terugboeken, omdat het retourneren duurder is dan het verzenden.

Amazon is soms al dubieus, Aliexpress meer, en Temu/banggood helemaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Harm_H op 24-06-2025 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:20
WouterdR schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:49:
[...]

Goedemorgen, dit gaat door vakanties toch iets langer duren waarvoor excuus.
Is deze ooit nog voorbij gekomen of heb ik deze geheel gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Marascon schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:24:
[...]

Is deze ooit nog voorbij gekomen of heb ik deze geheel gemist?
Bericht is van gisteren?
Pagina: 1 2 Laatste