Ali Express is een van de grootste aanbieders ter wereld. Misschien wel de grootste...
Zij kunnen originele producten aanbieden met korting die het leven hier flink voordeliger kunnen maken.
Maar problemen zijn er inderdaad ook. De genoemde nepkortingen moet je in Azië altijd doorheen prikken.
Ook verkopen ze regelmatig gebruikte artikelen zonder dat er altijd bij te vermelden, dat is dus tricky...
Van omschrijvingen die kant nog wal raken, tot regelrechte oplichting tot betrouwbare aanbieders.
Het komt allemaal voor bij Ali Express, altijd opletten dus...
In hoeverre die nepkortingen aan te pakken zijn door controle door de overheid hier weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er aanbod is dat ver onder de prijzen hier in Nederland ligt.
Of er een Duitse MM etc. met je geld vandoor gaat of dat je gewoon veel minder betaald bij AE?
Ik ga geen linkjes plaatsen tenzij dat echt de bedoeling is maar:
Een prima Thermische Camera bij AE met Chinese high res. sensor voor een kwart van de low res EU prijs.
Een ALU mini USB 3.0 Flash Drive van 64GB voor 3 en halve euro zonder buffer drops @ 55 MB/s write.
Een Alu Mechanisch Toetsenbord met IBM Blue style keys voor 25 euro.
Een AM4 B450 Mobo voor 36 euro incl. verzenden, dwz 52% voordeliger dan alles AM4 in de PW hier.
Slechts een paar voorbeelden waar retail hier niet tegenop kan inclusief onze eigen dozenschuivers.
Misschien kan er een pop up waarschuwing bij indien ze de nep kortingen niet willen verwijderen, dat mensen daar rekening mee moeten houden. Net als niet bestaande 20 TB micro SDXC kaartjes

etc.
Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.