Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:17
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:05:
[...]

Waar het m ook in zit, zolang de datasessie loopt wordt deze niet onderbroken. Het zijn blokken van... Kwartier of half uur, daarna kan een lopende sessie onderbroken worden.

Daarnaast duurt het inderdaad even voor het verwerkt is, al zal het wel wat vlotter gaan dan 10 jaar geleden toen ik nog in de telecom zat.
Nouja, als je buiten de EU gaat roamen, kunnen ze het al afkappen bij zo'n €60, wat echt supersnel gaat als je €15 per MB gaat betalen...

Waarom zou het binnen NL dan 15 minuten moeten duren?

[ Voor 4% gewijzigd door RVervuurt op 08-08-2025 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

RVervuurt schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:14:
[...]

Nouja, als je buiten de EU gaat roamen, kunnen ze het al afkappen bij zo'n €60, wat echt supersnel gaat als je €15 per MB gaat betalen...

Waarom zou het binnen NL dan 15 minuten moeten duren?
Wat het toen was (werkte toen bij een VNO aan T-Mobile gelieerd) is dat de kosten in het buitenland (toen was er nog geen EU roaming als ik het me goed herinner) gewoon doorliepen, maar er waren verschillende 'caps' ingesteld. Kosten werden vervolgens in meeste gevallen automatisch gecrediteerd naar de hoogte van die datacap. Onder water waren de kosten dus wel hoger, maar niet zichtbaar voor de klant.
Maar, dat is 10 jaar oude info. Ik weet niet of het tegenwoordig nog steeds zo werkt of dat het een update heeft gehad.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@PeacekeeperNL Volgens Simyo dus 4 tot 36 uur vertaging...
laurens0619 in "Simyo €700 buiten de bundel"

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

YellowCube schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:58:
[...]

Ik zie het als heel goedkoop vliegen.
Andere stoel? Betalen
Extra bagage? Betalen
Eten? Betalen.

De extra bagage is denk ik de beste parallel met een dataplafond.
Natuurlijk kun je zeggen dat het zuur is voor mensen die teveel inpakken dat ze nu extra moeten lappen maar ze kunnen bij het boeken en inpakken ook gewoon goed opletten, zoals TS in principe altijd goed oplet op zijn dataverbruik en dus zo’n dataplafond niet nodig heeft.

Uiteraard zit ik ook wel met de gedachte dat veel mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden en een dataplafond standaard zou moeten zijn.
Eens hoor, uiteindelijk hebben die budgetmaatschappijen ook juist betere marges.

En idd met bagage, stoelkeuze, etc kun je soms je prijs verdubbelen. Maar het gaat erom dat het hier zo exorbitant is. 50x je maandbedrag voor relatief kleine overschrijding.

Ze compenseren het ook niet voor niets bij iedereen tot het ook nog vrij hoge extra bundeltarief.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Even een korte update:

Van NPO heb ik nog niks gehoord, behalve dat ze het in behandeling hebben genomen en het zo snel mogelijk voor mij gaat uitzoeken.

Simyo heeft mij wel bericht en hebben uit coulance de extra kosten terug gebracht naar de kosten die ik zou betalen als ik extra data had aangeschaft (wat neerkomt op €50,-) en hebben mij 3Gb cadeau gedaan om de rest van de maand door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
Will_M schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 00:11:
[...]

Hoezo zou dat niet meer van deze tijd zijn? In welke tijd mocht je ooit wel 'goedkoop' buiten je contract extra data gebruiken zónder daarvoor naar ratio belast te kunnen worden.
Niet meer van deze tijd is dat je standaard niet beschermd bent hiertegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 19:21
Eppo © schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:35:
Simyo heeft mij wel bericht en hebben uit coulance de extra kosten terug gebracht naar de kosten die ik zou betalen als ik extra data had aangeschaft (wat neerkomt op €50,-) en hebben mij 3Gb cadeau gedaan om de rest van de maand door te komen.
Ja, dat is min of meer precies wat ik al verwachtte. Dat is de standaard data coulance. Aan de Simyo zijde zit er niet meer in gok ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:02

Nox

Noxiuz

Even een korte update:

Van NPO heb ik nog niks gehoord, behalve dat ze het in behandeling hebben genomen en het zo snel mogelijk voor mij gaat uitzoeken.

Nog steeds een dure bugfix, zou NPO sieren als ze die op zich nemen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Even een korte update:

Prima oplossing! Ik hoop nu ook maar meteen het plafond aangezet bij Simyo?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:35
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:05:
[...]

Waar het m ook in zit, zolang de datasessie loopt wordt deze niet onderbroken. Het zijn blokken van... Kwartier of half uur, daarna kan een lopende sessie onderbroken worden.

Daarnaast duurt het inderdaad even voor het verwerkt is, al zal het wel wat vlotter gaan dan 10 jaar geleden toen ik nog in de telecom zat.
Nee er zit gewoon een vertraging in van 4 uur. Dat is de luxe van een budget provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Ruzor schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:59:
[...]

Prima oplossing! Ik hoop nu ook maar meteen het plafond aangezet bij Simyo?
Yep, heb ik nu gedaan, maar die gaat pas in bij de nieuwe maand. Nu is het nog deze maand even met gespannen billetjes internetten, maar daarna zit ik ingedekt. Het ergste wat dan kan gebeuren is dat ik een maand zonder internet zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Bijzonder om te lezen dat zulke hoge bedragen je nog steeds kan overkomen bij Simyo.

15 a 20 jaar geleden een keer een prepaid Simyo simkaartje verkocht op Marktplaats. Echt prepaid, had deze geloof ik als promotie gekregen omdat alle prepaid klanten van Debitel werden overgezet naar Simyo, tenzij je zelf een andere provider koos als ik het me goed herinner. Ik koos een andere provider, wellicht zelfs een abonnement en het prepaid kaartje waar 5 of 10 euro beltegoed op stond ofzo op Marktplaats gezet en van de hand gedaan voor een paar euro. Hele andere tijden en als tiener was elke euro meegenomen.

Paar weken later ontving ik intimiderende brieven van een incassobureau. Het kaartje had ik blijkbaar van de hand gedaan aan iemand die donders goed wist dat het systeem niet deugde en voor 1000 euro aan kosten had gemaakt. Blijkbaar stond het kaartje bij Simyo een soort van aan mijn naam gekoppeld, en de 1000 euro probeerden ze zonder verder bericht van hun kant direct via een incassobureau bij mij te innen. Blijkbaar kon je in korte tijd zo 1000 euro aan kosten maken voordat je geblokkeerd werd, en nu blijkbaar 20 jaar later zit er nog steeds die vertraging in de systemen van Simyo en is 700 euro dus ook nog mogelijk.

Ik heb in ieder geval nooit meer Simyo genomen, je denkt met een prepaid veilig te zitten tegen onverwachte kosten, maar blijkbaar was (en misschien is) 700 / 1000 euro kosten bij Simyo nog steeds mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Emgeebee schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:04:
[...]

Leuke vergelijking, maar gaat nogal mank in deze.

Als je de bedragen op die manier bekijkt dan:
- Is de vlucht €100
- Een andere stoel €5000
- Een maaltijd aan boord €2000

Aangezien een abo bij Simpel minder dan €10 per maand is. De rekening gaat bijna 100x over de kop. 8)7
Even gecorrigeerd:

Als je de bedragen op die manier bekijkt dan:
- Is de vlucht €100
- Per ongeluk 10 seconden op de verkeerde stoel zitten €5000
- Een maaltijd aan boord ruiken €2000
:+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44

Dat is netjes opgelost zo..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOEmV63OvVTb2cL9N5EK7ZG8MfM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7bqaDTQ9qQ5aWQ13KtLLlTNM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:38
pennywiser schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Niet meer van deze tijd is dat je standaard niet beschermd bent hiertegen.
Dat wordt je wel tenzij je dat niet wilt voor een extra korting van 50 cent of zo per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
boyette schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:26:
[...]

Dat wordt je wel tenzij je dat niet wilt voor een extra korting van 50 cent of zo per maand
Nee joh, het moet helemaal geen keuze zijn en sws geen geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hugo__Boss schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:18:
Bijzonder om te lezen dat zulke hoge bedragen je nog steeds kan overkomen bij Simyo.

15 a 20 jaar geleden een keer een prepaid Simyo simkaartje verkocht op Marktplaats. Echt prepaid, had deze geloof ik als promotie gekregen omdat alle prepaid klanten van Debitel werden overgezet naar Simyo, tenzij je zelf een andere provider koos als ik het me goed herinner. Ik koos een andere provider, wellicht zelfs een abonnement en het prepaid kaartje waar 5 of 10 euro beltegoed op stond ofzo op Marktplaats gezet en van de hand gedaan voor een paar euro. Hele andere tijden en als tiener was elke euro meegenomen.

Paar weken later ontving ik intimiderende brieven van een incassobureau. Het kaartje had ik blijkbaar van de hand gedaan aan iemand die donders goed wist dat het systeem niet deugde en voor 1000 euro aan kosten had gemaakt. Blijkbaar stond het kaartje bij Simyo een soort van aan mijn naam gekoppeld, en de 1000 euro probeerden ze zonder verder bericht van hun kant direct via een incassobureau bij mij te innen. Blijkbaar kon je in korte tijd zo 1000 euro aan kosten maken voordat je geblokkeerd werd, en nu blijkbaar 20 jaar later zit er nog steeds die vertraging in de systemen van Simyo en is 700 euro dus ook nog mogelijk.

Ik heb in ieder geval nooit meer Simyo genomen, je denkt met een prepaid veilig te zitten tegen onverwachte kosten, maar blijkbaar was (en misschien is) 700 / 1000 euro kosten bij Simyo nog steeds mogelijk.
Hoe is dat toen afgelopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Eppo © schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:58:
[...]

Yep, heb ik nu gedaan, maar die gaat pas in bij de nieuwe maand. Nu is het nog deze maand even met gespannen billetjes internetten, maar daarna zit ik ingedekt. Het ergste wat dan kan gebeuren is dat ik een maand zonder internet zit.
Gaat pas in over een maand. Note to self: nooit Simyo. Hollandsnieuwe hier alle gezinsleden. Op is op daar, geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
pennywiser schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:28:
[...]

Nee joh, het moet helemaal geen keuze zijn en sws geen geld kosten.
Het is een vrije markt die alle mogelijkheden biedt . dus je kan zelf kiezen welke provider je neemt en welke opties je in of uitschakelt

Niet iedereen zit er op te wachten dat je internet opeens uitvalt..

En alle opties zijn mogelijk je moet alleen zelf de keuze maken voor de opties en provider die bij je past..

Dus wat is het probleem nou eigenlijk?

De configuratie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
boyette schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

Niet iedereen zit er op te wachten dat je internet opeens uitvalt..

En alle opties zijn mogelijk je moet alleen zelf de keuze maken voor de opties en provider die bij je past..
Dat is meer passend bij een duurder zakelijk contract, niet bij een budget Sim only welke 9/10 voor schoolgaande kinderen wordt gekozen. We hebben het hier over Simyo hè? Niet over andere providers die bij je kunnen passen.

[ Voor 16% gewijzigd door pennywiser op 10-08-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
pennywiser schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:36:
[...]

Dat is meer passend bij een duurder zakelijk contract, niet bij een budget Sim only welke 9/10 voor schoolgaande kinderen wordt gekozen. We hebben het hier over Simyo hè? Niet over andere providers die bij je kunnen passen.
Voor kinderen zijn speciale kinder abonnementen
Als je daar geen gebruik van maakt en als tweaker van afwijkt moet je het natuurlijk wel tweaken zodat het geen verassingen oplevert..

Als je dat niet doet kun je toch niet de provider de schuld geven ?

Dan kun je beter gewoon een kant en klaar geconfigureerd abonnement pakken.
Het is een beetje raar om totaal uitgekleden producten en diensten aan te schaffen en er dan opeens vanalles van te verwachten waar je niet voor betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:45
Ik was laatst in de VS. Daar kost internetten bij Hollandsnieuwe ook €4 / MB 7(8)7

Volgens mij zien ze hier de mensen die per ongeluk hun internet aan laten staan, al is het maar een paar minuten, als "prooi". Niemand gaat bewust data verbruiken met zulke prijzen.

Stel dat ze klanten databundels zouden verkopen van 2x de eSIM-prijs, zeg €60 voor een bundel van 20 GB. Dan zouden ze misschien een tientje winst maken per klant, als ze hun MBs niet strak inkopen. Maar dat doen ze niet. Stel dat 1/10 van de hoeveelheid mensen per ongeluk 100 MB verbruikt, levert dat bijna €400 winst op. Dan maken ze dus 4x zo veel winst. Ik denk echt dat ze dit bewust zo berekenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zullen we verdienmodellen en complottheorieën buiten dit topic houden? We zijn er achter wat de oorzaak was en dat had weinig met de provider te maken

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Nog een kleine update vanuit de NPO:

Ze vergoeden de €50,- extra kosten die ik heb gemaakt en geven nog een jaar NPO plus abonnement erbij. Al met al is het allemaal goed gekomen *O*

Iedereen hier bedankt voor de hulp (y)

@Hayte Ik weet niet of je dit nog wil toevoegen aan het oude artikel, maar die keus laat ik bij jou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tof om te horen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Eppo © schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:38:
Nog een kleine update vanuit de NPO:

Ze vergoeden de €50,- extra kosten die ik heb gemaakt en geven nog een jaar NPO plus abonnement erbij. Al met al is het allemaal goed gekomen *O*

Iedereen hier bedankt voor de hulp (y)

@Hayte Ik weet niet of je dit nog wil toevoegen aan het oude artikel, maar die keus laat ik bij jou liggen.
Wow, keurig!
Pagina: 1 2 Laatste