Het grote Leapmotor B10 & B05 topic

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

• Nice Monkey
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 11:42
FrankoNL schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 10:01:
[...]

Ja oké maar dat zijn dan ook wel echt de perfecte omstandigheden. Ik weet ook niet op welke banden dit is? Dat scheelt natuurlijk ook :)
De mijne staat op de standaard geleverde Hankook ION bandjes.

• Erwtje59
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 13:03
Nice Monkey schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:40:
[...]

De mijne staat op de standaard geleverde Hankook ION bandjes.
De mijne is ook afgeleverd op de Hankook ION EV banden en die lijken echt wel het verschil te maken. Zijn ook heel stil, ben er zeer tevreden over.

• Melfice
  • Laatst online: 14:10
Vandaag voor het eerst een Leapmotor T03 in het wild tegengekomen.
De B10 en C10 had ik eerder al wel een keer gezien.

Ik had hem in de showroom van Wassink al wel een keer zien staan, maar zo in het wild ziet hij er eigenlijk nóg kleiner uit. Maar wel een leuk auto'tje.
Wel héél anders dan de rest van de (in Nederland beschikbare) vloot. Maar het heeft wel wat. Oprecht, als ik niet elke dag snelweg reed, dan was ik misschien wel voor de T03 gegaan, inplaats van de B05. Misschien.

(Ik weet dat diet niet per sé in dit topic hoort, maar... goed. Om nou willekeurig het T03 topic binnen te vallen met "ik hebt er één gezien! Heuj!!!" leek me ook niet nodig.)

[ Voor 10% gewijzigd door Melfice op 19-09-2026 13:57 ]

• Melfice
  • Laatst online: 14:10
Ik denk dat ik nog wat meer moet gaan spelen met de Android Auto instellingen, overigens.
Het werkt nog steeds niet helemaal soepel, ondanks dat ik elke keer ontkoppel.

Misschien dat ik als volgende "duct-tape oplossing" het automatisch verbinden uitschakel.

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36
Melfice schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:56:
Ik denk dat ik nog wat meer moet gaan spelen met de Android Auto instellingen, overigens.
Het werkt nog steeds niet helemaal soepel, ondanks dat ik elke keer ontkoppel.

Misschien dat ik als volgende "duct-tape oplossing" het automatisch verbinden uitschakel.
Ik heb gelukkig niet veel problemen met Android auto. 1 rit wilde hij niet koppelen, maar verder tot nu toe geen problemen. En ik ben al weer 550km verder in een week...

• BlueFlame
Ik heb net Leapmotor Mate in Home Assistant geconfigureerd en dat ziet er best goed uit trouwens.

• BlueFlame
Verder, algemene indruk na een week en 550km:
De wettelijke "hulp" systemen zijn helemaal prut.
De nood LCC grijpt soms in op momenten dat je werkelijk overvallen wordt door de stuur correctie (en stuurde me zelfs een keer bijna een verkeersheuvel op, waar ik netjes omheen probeerde te sturen...)
De vermoeidheid detectie slaat al helemaal nergens op. Overdag met zon, 20 keer een melding in een stuk van een km of 30... Terwijl 's avonds in het donker, geen melding over een stuk van 50 km, waar ik toch wel vermoeider was dan overdag...
De normale LCC werkt eigenlijk best oké, alleen heb ik gemerkt dat ik net een fractie eerder instuur dan dat ik mijn knipperlicht aan zet wat resulteert in een correctie. Dat is een questie van wennen.
Goed, zover de imho grotendeels nutteloze en in sommige situaties gevaarlijke verplichte "hulp" rij systemen.

De acc:
Acc is schokkerig, hij houd veel te veel afstand van je voorligger (wettelijk bepaald, maar Tesla hoeft daar niet aan te voldoen?), als er iemand tussen kruipt, remt hij best fors af (niet fijn voor degene achter je en naar mijn gevoel niet echt veilig). Schakelt uit als het hem te moeilijk wordt zonder geluidssignaal (overal plingelt hij voor, maar zoiets waar hij wat mij betreft juist voor zou mogen waarschuwen, dan weer alleen een kleine melding op het instrumentenpaneel).

De auto zelf:
Prima. Ruim, comfortabel, stoelen zitten prima en de electrische verstelling is fijn.
Rijd fijn. Genoeg vermogen als je even wat sneller wil, en ook heerlijk soepel als je wat rustiger rijd.
De radio is nog steeds een radio (ik gebruik alleen DAB), rij je onder een viaduct of door een tunnel dan is er geen signaal.
Bellen is best zacht. Vooral op de snelweg heb ik zo af en toe moeite om de ander te verstaan. Volume staat al op zijn hardst. Als iemand hier nog iets voor weet, houd ik me aanbevolen. (Ik heb de equalizer settings gebruikt die @Bschnitz eerder heeft gedeeld)
Het niet hebben van een key fob went, maar is zo af en toe niet praktisch als je wat achterin wilt leggen (eerst naar bestuurdersportier lopen om te ontgrendelen)
Voorlopige conclusie: enorm blij mee. Rijd goed, maar die verplichte rij hulp systemen zijn drama.

[ Voor 6% gewijzigd door BlueFlame op 19-09-2026 14:35 ]

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:19
DaanB10 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:10:
[...]

update is geïnstalleerd, want bluetooth/app werkte niet en card wel. Na 2x starten opgelost ( zie mail) Ik heb alles nagelopen bij instelling maar kan geen wijziging opmerken. Geen idee wat er is gewijzigd.
Ik heb deze ook geïnstalleerd en zie wel degelijk nieuwe features zoals profielen, camera die bij parkeren altijd aan blijft als je van drive naar reverse schakelt, dit is ook uit te schakelen in instellingen. Stuurverwarming heeft meerdere standen. Emergency lane assist die uit blijft, acc die niet meer schokt en zo zijn er nog meer. Heb ook het idee dat de auto stand van de AC beter z'n werk doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Crunkjuice op 19-09-2026 15:03 ]

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ppb_afLfZQstZmhHHUQ1yy3-L4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fp753tHz8EpRPrpxNr7uBYMw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xoJjFQafEn_x5xohWT3JyRqfJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vXavkQpSgqjCvqrOIqMqeWr.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THUEjhaXzQ277yUKjMYM4W0wfuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anuswKjYSsnziiiNFgPkagrh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBFXHd57ItYLVqH0FDKU9mce6gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZfdhXvYBudbtFr2Pohe1ovv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oz5eNEhxcX_cruu8fZWf265pNII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzqdAYoFVI7obAdtD2r9CVDV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Crunkjuice op 19-09-2026 15:18 ]

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
In België nog geen update helaas. Ben vooral benieuwd naar het emergency lane keep gedoe
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste