Het grote LEAPMOTOR B10 topic

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:08
Hakkie schreef op maandag 23 februari 2026 @ 23:53:
Hier een Franse blik van onderen. :$ Leapmotor B10 en de nieuwe elektrische Citroën C5.

YouTube: Voiture électrique chinoise VS française - Le vrai match technique (...
Ja moet ik zeggen.

Niks wat we niet al wisten.

Het is open en goedkoop afgewerkt, maar voldoet.

We gaan het allemaal zien, als die 10-20 jaar meegaat is prima wat mij betreft.

Daar is de technologie naar en ook de prijs.

Niet alsof je elektrische auto na 10 jaar nog iets waard zou zijn 😂.

Denk dat de auto in NL weinig te doen gaat hebben en langer meer zal gaan dan in bijvoorbeeld FR.

Daar zijn er meer ruigen wegen en up en downs etc.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Xela Eyot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-03 13:28
De motor en omvormer zitten nogal bloot. :*(
Is er ergens een bodemplaat te krijgen? Niet Leapmotor of Stellantis is ook goed.

• Bschnitz
Xela Eyot schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:02:
Is er ergens een bodemplaat te krijgen? Niet Leapmotor of Stellantis is ook goed.
Ja, maar mij is afgeraden om dat te doen. Je kan ze via ali bestellen, +-€100.

In principe is de garantie ook lang genoeg mocht er wat zijn.

Er zijn meer autos die zo open zijn en daar is ook niks aan de hand. Leap is niet de eerste die dat doen en daar heb je nooit wat over gehoord.

Zoals ik zeg, wij hebben in NL niet echt wegen waar dit een issue zou moeten zijn. Vocht en een marter ofzo komen er ook met bodemplaat in.

Alles is asfalt en recht....

Nogmaals, iedereen zijn gedachtegoed moet veranderen over deze auto.

Dit is geen auto wat een oldtimer gaat worden ofzo.

Dat is ook niet nodig, daarvoor is deze auto er niet.

Dit is een computer op wielen welke over 15-20 jaar simpelweg op is om welke reden dan ook.

Deze auto gaat langer mee dan wij hem in NL willen rijden, links of rechtsom.

Alle mogelijke issues zijn voor andere eigenaren en landen, als ze er überhaupt komen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-03 20:22
Bschnitz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:26:
[...]

Er zijn meer autos die zo open zijn en daar is ook niks aan de hand. Leap is niet de eerste die dat doen en daar heb je nooit wat over gehoord.

Zoals ik zeg, wij hebben in NL niet echt wegen waar dit een issue zou moeten zijn. Vocht en een marter ofzo komen er ook met bodemplaat in.

Dit is een computer op wielen welke over 15-20 jaar simpelweg op is om welke reden dan ook.

Alle mogelijke issues zijn voor andere eigenaren en landen, als ze er überhaupt komen.
Eens, je koopt een auto van een bepaalde prijsklasse en ja dan moet je concessies doen. Linksom of rechtsom het moet wel kunnen voor deze prijs. Je kan ook een Polstar kopen van 60k

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Xela Eyot
Bschnitz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:26:
[...]

Respect voor je mening _/-\o_ .
Op 15 februari was ik :)B met mijn nagelnieuwe B10 *O* gezellig op stap, in Noordwijk, ..., en kruiste een strooiwagen. -O-
Strooizout + blote elektrische stekkers en zo? ;w

• Bschnitz
Erik1805 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:35:
[...]

Eens, je koopt een auto van een bepaalde prijsklasse en ja dan moet je concessies doen. Linksom of rechtsom het moet wel kunnen voor deze prijs. Je kan ook een Polstar kopen van 60k
Yea mensen doen hier soms alsof het een BMW of Audi is vanwege al de opties die erin zitten, dit is meer een OG Skoda en Dacia zoals 20 jaar terug.

Voor ons lijkt deze auto heel wat, maar in China is dit niet eens een merk wat je moet verglijken met een A-merk..

Dit is een allemans auto, voor mensen die een kwalitatief redelijk auto willen voor een betaalbare prijs.

BMW i3 is echt wel beter, maar ja. Ga je er 80K voor neertellen? Mij niet bellen.

• Bschnitz
Xela Eyot schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:42:
[...]

Respect voor je mening _/-\o_ .
Op 15 februari was ik :)B gezellig op stap, in Noordwijk, met mijn nagelnieuwe B10 *O* , ..., en kruiste een strooiwagen. -O-
Strooizout + blote elektrische stekkers en zo? ;w
Strooizout + blote elektrische stekkers enzo heb ik ook onderzocht.

Der is niks aan te doen, zo een bescherm coating is erg slecht voor elektrische autos en moet je absoluut niet laten doen. Al helemaal hoe de leap in elkaar zit. Zoek maar op.

Ja de bodem is niet optimaal, daar is het gewicht naar.

We moeten deze "issue" simpelweg accepteren, die hoort bij de prijs. Time will tell, of ook echt een issue is hier in NL.

Met regelmaatig onderhoud en hier en daar wat vet moet dat eigenlijk geen issue zijn.

Eerste onderhoudsbeurt ga ik daar zeker naar vragen om daar goed naar te kijken.

Voordeel is ook, omdat alles zo makkelijk en simpel en open is. Kost het ook minder tijd en spullen om iets te fixen.

• Erik1805
Bschnitz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:49:
[...]

Der is niks aan te doen, zo een bescherm coating is erg slecht voor elektrische autos en moet je absoluut niet laten doen. Al helemaal hoe de leap in elkaar zit. Zoek maar op.

We moeten deze "issue" simpelweg accepteren, die hoort bij de prijs. Time will tell, of ook echt een issue is hier in NL.

Met regelmaatig onderhoud en hier en daar wat vet moet dat eigenlijk geen issue zijn.

Eerste onderhoudsbeurt ga ik daar zeker naar vragen om daar goed naar te kijken.

Voordeel is ook, omdat alles zo makkelijk en simpel en open is. Kost het ook minder tijd en spullen om iets te fixen.
Wellicht onderkant wassen na de winter (strooien)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Xela Eyot
Bschnitz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:49:
[...]

Beste Bschnitz,
Ik heb het niet over coating, waarmee je alles dichtplakt, maar over een simpele bodemplaat; goedkoop en makkelijk af te nemen voor onderhoud.

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:21
Hakkie schreef op maandag 23 februari 2026 @ 23:53:
Hier een Franse blik van onderen. :$ Leapmotor B10 en de nieuwe elektrische Citroën C5.

YouTube: Voiture électrique chinoise VS française - Le vrai match technique (...
In deze video van Max BLD worden de elektrische Citroën C5 Aircross (Frans) en de Leapmotor B10 (Chinees) technisch met elkaar vergeleken. De presentatoren bekijken de auto's op een hefbrug om te zien hoe ze gebouwd zijn.
Hier is een samenvatting van de belangrijkste bevindingen:
Citroën C5 Aircross (De Franse aanpak)
* Bouwkwaliteit: Wordt omschreven als zeer robuust en kwalitatief hoogwaardig. Er is veel gebruikgemaakt van staal, wat de auto stevig maar ook zwaar maakt (meer dan 2 ton).
* Techniek: De motor en batterij zijn van Franse makelij (geproduceerd in Trémery en Douvrin), wat positief wordt gewaardeerd.
* Vering: Uitgerust met de kenmerkende Citroën-vering met hydraulische bumpers voor extra comfort ("Economy Plus" comfort).
* Remmen: Voorzien van zeer grote remmen om het hoge gewicht op te vangen.
Leapmotor B10 (De Chinese aanpak)
* Filosofie: Gericht op een agressieve prijsstelling en efficiëntie. De auto is lichter (onder de 2 ton) en maakt gebruik van een eenvoudiger platform.
* Aandrijving: In tegenstelling tot de voorwielaangedreven Citroën is dit een achterwielaandrijver, wat dynamische voordelen biedt.
* Kritiekpunten: De afwerking onder de auto is erg basic. Er is weinig bescherming tegen roest en bepaalde onderdelen (zoals de lader) hangen op een kwetsbare plek. Ook de keuze voor goedkope "Linglong" banden wordt bekritiseerd.
* Batterij: Gebruikt LFP-technologie van het Chinese CATL.
Conclusie
De conclusie van de video is dat Citroën technisch wint op het gebied van kwaliteit en robuustheid. De Leapmotor wordt gezien als een goede budgetoptie die "het werk doet", maar waarbij op veel zaken is bespaard om de prijs laag te houden. De presentatoren twijfelen over hoe de Chinese auto op de lange termijn (na 10 jaar) zal verouderen vergeleken met de degelijke Franse constructie.

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:45
Bedankt voor de vertaling. Uit de YouTube vertaling had ik ongeveer hetzelfde al gehaald.
Wij overwegen deze auto als nieuwe private lease. Afgelopen zaterdag een proefrit mee gereden en reed prima.
Het is inderdaad een goedkope auto. Ik heb hem al gekscherend tegen onze kinderen een aliexpress auto genoemd. Dat er goedkope onderdelen en een goedkopere afwerking op zit is logisch. Verder zijn de reviews overwegend toch behoorlijk positief.
Voor private lease met dus minder risco en 5 of 6 jaar mee rijden lijkt ons deze auto prima.
Is dat niet zo dan hoor ik dat graag.

• Erik1805
Timminator schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:47:
Bedankt voor de vertaling. Uit de YouTube vertaling had ik ongeveer hetzelfde al gehaald.
Wij overwegen deze auto als nieuwe private lease. Afgelopen zaterdag een proefrit mee gereden en reed prima.
Het is inderdaad een goedkope auto. Ik heb hem al gekscherend tegen onze kinderen een aliexpress auto genoemd. Dat er goedkope onderdelen en een goedkopere afwerking op zit is logisch. Verder zijn de reviews overwegend toch behoorlijk positief.
Voor private lease met dus minder risco en 5 of 6 jaar mee rijden lijkt ons deze auto prima.
Mijn dochter noemt het een Temu auto 🙈 😂

• Erik1805
Rode76 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:38:
[...]

In deze video van Max BLD worden de elektrische Citroën C5 Aircross (Frans) en de Leapmotor B10 (Chinees) technisch met elkaar vergeleken. De presentatoren bekijken de auto's op een hefbrug om te zien hoe ze gebouwd zijn.
Hier is een samenvatting van de belangrijkste bevindingen:
Citroën C5 Aircross (De Franse aanpak)
* Bouwkwaliteit: Wordt omschreven als zeer robuust en kwalitatief hoogwaardig. Er is veel gebruikgemaakt van staal, wat de auto stevig maar ook zwaar maakt (meer dan 2 ton).
* Techniek: De motor en batterij zijn van Franse makelij (geproduceerd in Trémery en Douvrin), wat positief wordt gewaardeerd.
* Vering: Uitgerust met de kenmerkende Citroën-vering met hydraulische bumpers voor extra comfort ("Economy Plus" comfort).
* Remmen: Voorzien van zeer grote remmen om het hoge gewicht op te vangen.
Leapmotor B10 (De Chinese aanpak)
* Filosofie: Gericht op een agressieve prijsstelling en efficiëntie. De auto is lichter (onder de 2 ton) en maakt gebruik van een eenvoudiger platform.
* Aandrijving: In tegenstelling tot de voorwielaangedreven Citroën is dit een achterwielaandrijver, wat dynamische voordelen biedt.
* Kritiekpunten: De afwerking onder de auto is erg basic. Er is weinig bescherming tegen roest en bepaalde onderdelen (zoals de lader) hangen op een kwetsbare plek. Ook de keuze voor goedkope "Linglong" banden wordt bekritiseerd.
* Batterij: Gebruikt LFP-technologie van het Chinese CATL.
Conclusie
De conclusie van de video is dat Citroën technisch wint op het gebied van kwaliteit en robuustheid. De Leapmotor wordt gezien als een goede budgetoptie die "het werk doet", maar waarbij op veel zaken is bespaard om de prijs laag te houden. De presentatoren twijfelen over hoe de Chinese auto op de lange termijn (na 10 jaar) zal verouderen vergeleken met de degelijke Franse constructie.
Banden kun je wisselen. Krijg je wel als deal bij de dealer. Ik heb er Vredestein onder laten zetten

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31
Wat voor autoverzekering hebben jullie op je B10 (voor de mensen die hem prive hebben gekocht)?

Als ik het kenteken van de proefrit auto invul op Independer komen er maar bar weinig verzekeraars uit waarvan de prijzen ook nogal uiteen lopen. Mijn huidige verzekeraar wil LeapMotor sowieso niet eens verzekeren.

De Stellantis verzekering ziet er wmb het meest interessante uit, aangezien je daar bij eventuele reparaties bij Stellantis zelf terecht kan (en dus ook je eigen dealer?) ipv bij een random garage/herstelbedrijf waarmee de verzekeraar afspraken heeft.

• Erik1805
Sypher schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:56:
Wat voor autoverzekering hebben jullie op je B10 (voor de mensen die hem prive hebben gekocht)?

Als ik het kenteken van de proefrit auto invul op Independer komen er maar bar weinig verzekeraars uit waarvan de prijzen ook nogal uiteen lopen. Mijn huidige verzekeraar wil LeapMotor sowieso niet eens verzekeren.

De Stellantis verzekering ziet er wmb het meest interessante uit, aangezien je daar bij eventuele reparaties bij Stellantis zelf terecht kan (en dus ook je eigen dealer?) ipv bij een random garage/herstelbedrijf waarmee de verzekeraar afspraken heeft.
Ik heb hem verzekerd bij Centraal Beheer. Mijn huidige verzekeraar wilde de auto ook niet verzekeren

• Bschnitz

Stellantis 3 sterren.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Klaverblad, WA + volledig casco. Ik heb wel relatief veel schadevrije jaren.
Incl. schade inzittenden en assurantiebelasting: € 80,82 p/mnd

Geregeld via ons vaste verzekeringstussenpersoon.

Verzekeren was geen enkel probleem. Heb zelfs een andere offerte afgewezen van een andere verzekeraar.

[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 24-02-2026 11:08 ]

• Xela Eyot

In het verre België :)B kwam Yuzzu als beste uit de test. Let wel: mijn eigen test.
Was voor mijn Dacia Sandero verzekerd bij AG via BNP Paribas voor BA en rechtsbijstand.
Nu de B10 bij Yuzzu, voor BA, rechtsbijstand en full omnium met Engelse vrijstelling van € 500, betaal ik € 10/jaar minder. oOo *O*. Per maand €47.
Tip voor de Nederlandse vrienden:
In de EU kan je je verzekering ook in een lidstaat nemen.

• Bschnitz
Xela Eyot schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:17:
[...]

In het verre België :)B kwam Yuzzu als beste uit de test. Let wel: mijn eigen test.
Was voor mijn Dacia Sandero verzekerd bij AG via BNP Paribas voor BA en rechtsbijstand.
Nu de B10 bij Yuzzu, voor BA, rechtsbijstand en full omnium met Engelse vrijstelling van € 500, betaal ik € 10/jaar minder. oOo *O*. Per maand €47.
Tip voor de Nederlandse vrienden:
In de EU kan je je verzekering ook in een lidstaat nemen.
Oh dat wist ik niet.

Dus ik kan een NL auto bij een Belgische verzekering zetten?

En wtf is een Engelse vrijstelling....

• Xela Eyot
Bschnitz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:52:
[...]

Oh dat wist ik niet.

Dus ik kan een NL auto bij een Belgische verzekering zetten?

En wtf is een Engelse vrijstelling....
EU = vrije markt in alle lidstaten.
Zoek een Belgische verzekeraar met wie je in zee wilt en vraag hoe je het administratief moet aanpakken.

Engelse vrijstelling bij omnium verzekering:
Als je schade heb die kleiner is dan dan het bedrag van de Engelse vrijstelling betaal je het zelf. In mijn geval is dat €500,00.
Als je schade hebt die hoger is dan de Engelse vrijstelling, betaalt de verzekering alles; dus ook die €500,00.
Tip: voor je een schadegeval aangeeft, vraag eerst hoeveel het gaat kosten aan de garagist. Een aangegeven schadegeval wordt geregistreerd bij de verzekering; dus ook als de schade < €500,00 is.
Een listig man }) zei: "Als je een krasje hebt, zet er dan eens je knie tegen."
Foei, dat doe je niet!

[ Voor 25% gewijzigd door Xela Eyot op 24-02-2026 12:12 ]

• Erik1805
Weet iemand of er al meer opties zijn voor een trekhaak, behalve die van 1700 euro bij dealer?

• Xela Eyot
Erik1805 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:25:
Weet iemand of er al meer opties zijn voor een trekhaak, behalve die van 1700 euro bij dealer?
Heb me laten vertellen:
Als je een nieuwe auto koopt waar de trekhaak origineel opzit, Moet je naar de keuring zoals bij een auto zonder trekhaak. In België :)B is dat na 4 jaar.
Als je een niet originele trekhaak monteert, mag je elk jaar opdraven /3 .
Pas op; ik heb het van 'iemand die het weet'.

• Arie O
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 12:17
Veendammer schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:47:
[...]

Bij Hedin in Assen, prima service daar.
Helemaal mee eens, wij mogen hem een dag eerder ophalen in Assen!

• Bschnitz
Wel grappig trouwens, ik merk qua verbruik geen verschil tussen 0-10c, dus ben nu zeer benieuwd naar woensdag.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Arie O schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:01:
[...]

Helemaal mee eens, wij mogen hem een dag eerder ophalen in Assen!
Even een offtopic gebbetje n.a.v. het Franse filmpje...

Maar let op, niet met je assen door de plassen 8)7

• riccard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03 00:04
Timminator schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:47:
Prima keus Private Lease. Ik rij nu 3 maanden probleemloos met mijn B10 rond. Ik zie wat negatieve dingetjes langskomen op deze site, maar ikzelf herken ze niet. Ik mis alleen sensoren aan de voorkant en een ruitenwisser aan de achterkant. Het blijft een hele fijne en zeer ruime auto om in te rijden, zeker na de laatste update.

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-03 07:52
Bschnitz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:43:
[...]

Yea mensen doen hier soms alsof het een BMW of Audi is vanwege al de opties die erin zitten, dit is meer een OG Skoda en Dacia zoals 20 jaar terug.

Voor ons lijkt deze auto heel wat, maar in China is dit niet eens een merk wat je moet verglijken met een A-merk..

Dit is een allemans auto, voor mensen die een kwalitatief redelijk auto willen voor een betaalbare prijs.

BMW i3 is echt wel beter, maar ja. Ga je er 80K voor neertellen? Mij niet bellen.
In China duurt het niet lang meer tot dat ze echt een gevestigd A-merk zijn. Ze zijn een vrij nieuwe fabrikant, die echt mega stappen aan het zetten is.

[ Voor 11% gewijzigd door Crunkjuice op 24-02-2026 15:28 ]

• Crunkjuice
Xela Eyot schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:02:
Er zit gewoon een grote bodemplaat onder de auto.. Deze is er in het filmpje al onderuit gehaald.

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 12:48
Xela Eyot schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:33:
[...]

Heb me laten vertellen:
Als je een nieuwe auto koopt waar de trekhaak origineel opzit, Moet je naar de keuring zoals bij een auto zonder trekhaak. In België :)B is dat na 4 jaar.
Als je een niet originele trekhaak monteert, mag je elk jaar opdraven /3 .
Pas op; ik heb het van 'iemand die het weet'.
Volgens mij werd je hierover verkeerd geïnformeerd.

Vorige week werd een trekhaak gemonteerd op mijn B10 en heb deze de dag nadien laten keuren. Keuringsbewijs is geldig tot 4 jaar na de datum van inschrijving van het voertuig. In mijn geval is dit 3/12/2029 (mijn B10 werd ingeschreven op 3/12/2025). Er werd nergens gewag gemaakt van een al dan niet originele trekhaak.

• Erik1805
luvan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:49:
[...]

Vorige week werd een trekhaak gemonteerd op mijn B10 en heb deze de dag nadien laten keuren. Keuringsbewijs is geldig tot 4 jaar na de datum van inschrijving van het voertuig. In mijn geval is dit 3/12/2029 (mijn B10 werd ingeschreven op 3/12/2025). Er werd nergens gewag gemaakt van een al dan niet originele trekhaak.
Bij de dealer laten doen?

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 12:53
luvan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:49:
[...]

Neem aan dat er ook een maximale kogeldruk wordt geregistreerd? Is dat (hopelijk) meer dan de 60kg die Leapmotor zelf opgeeft?

EDIT: Kwam DEZE tegen waar 74kg wordt genoemd

[ Voor 13% gewijzigd door Hakkie op 24-02-2026 19:24 ]

• luvan
Inderdaad.

Was gevraagd bij de bestelling van de B10, maar door de onbeschikbaarheid pas 2 weken geleden binnengekomen.

• luvan
Hakkie schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:08:
[...]

Neem aan dat er ook een maximale kogeldruk wordt geregistreerd? Is dat (hopelijk) meer dan de 60kg die Leapmotor zelf opgeeft?

EDIT: Kwam DEZE tegen waar 74kg wordt genoemd
Heb momenteel geen idee of de kogeldruk meer is dan 60 kg. Bij de meegeleverde handleiding wordt dit nergens gespecifieerd. Voor mij is 60 kg voldoende, maar heb voor de zekerheid aan de dealer gevraagd om navraag te doen naar de technische gegevens bij de leverancier van de trekhaak.

• morgoth924
  • Laatst online: 09:44
Toegestane kogeldruk staat op het certificaat van overeenstemming ("COC", certificate of conformity), rubriek 34 als ik mij niet vergis. Voor België: keuren is altijd verplicht, geldigheid hangt van het beoogde gebruik af: tot 750 kg trekken is geldigheid tot auto 4 jaar is, wil je > 750kg trekken, dan moet je jaarlijks (of tweejaarlijks na sept '24) naar de keuring. Originele trekhaak of aftermarket heeft hier niets mee te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door morgoth924 op 24-02-2026 20:29 ]

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

• Erik1805
luvan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:58:
[...]

Inderdaad.

Was gevraagd bij de bestelling van de B10, maar door de onbeschikbaarheid pas 2 weken geleden binnengekomen.
Ah oké. Dat is inderdaad een prijzig optie. Ik wacht wel even

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 12:53
Crunkjuice schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:38:
[...]

Er zit gewoon een grote bodemplaat onder de auto.. Deze is er in het filmpje al onderuit gehaald.
Mooi, anders spannend in een wasstraat met bodemreiniging, als je die optie kiest. :S Die dingen gaan behoorlijk tekeer.

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:48
luvan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:07:
[...]

Heb momenteel geen idee of de kogeldruk meer is dan 60 kg. Bij de meegeleverde handleiding wordt dit nergens gespecifieerd. Voor mij is 60 kg voldoende, maar heb voor de zekerheid aan de dealer gevraagd om navraag te doen naar de technische gegevens bij de leverancier van de trekhaak.
In de spec's op de website staat 60kg. Maar er is ook een 4% regel waar 30kg als veilige kogeldruk wordt gezien. Ik weet niet meer precies waar maar in een B10 forum stond een tekst dat Stellantis een herkeuring zou aanvragen m.b.t tot dit aspect

• Erik1805
Hakkie schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:30:
[...]
Mooi, anders spannend in een wasstraat met bodemreiniging, als je die optie kiest. :S Die dingen gaan behoorlijk tekeer.
Was met de hand. Anders nieuwe auto onder de krassen 😅

• Erik1805
Bschnitz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:14:
Wel grappig trouwens, ik merk qua verbruik geen verschil tussen 0-10c, dus ben nu zeer benieuwd naar woensdag.
Vandaag wel?

• Bschnitz
10% beter, zit nu +- op 18 ipv 20. Dat voor 106kmh.

Prima.

• zevenhuis010
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20-03 11:32
Iemand goede tips voor dual dashcam? Raak verdwaald in de 1000 verschillende sites met dit is de beste 😉

• Bschnitz
zevenhuis010 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:53:
Iemand goede tips voor dual dashcam? Raak verdwaald in de 1000 verschillende sites met dit is de beste 😉
Why? Je hebt dashcam in de auto...

Je hebt alleen een fatsoenlijke usb stik nodig :s

• zevenhuis010
Zit daar dan ook parkeerstand bij?

[ Voor 7% gewijzigd door zevenhuis010 op 25-02-2026 21:02 ]

• Bschnitz
Iets van 60min heb begrepen. Is genoeg over gezegd hier op het forum.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Best wel offtopic, maar ik wilde het toch even kwijt:
Mijn vorige auto was een (destijds, 11 jaar geleden nieuw gekochte) Opel Corsa en rij nu sinds een dikke week in de B10.

Iedere keer dat ik rij heb ik echt het gevoel "welcome to the future". Zo'n enorme technologische stap vooruit t.o.v. mijn vorige auto. Ben echt nog steeds superblij, best wel een genot om in te rijden.
Nu was de Corsa ook gezegend met cruise control (niet adaptive), airco, DAB+ en Bluetooth, maar toch. Dit is echt niet vergelijkbaar.

Desondanks ben ik erg benieuwd naar wat toekomstige updates ons nog kunnen brengen qua nieuwe functies en verbeteringen. ja, er is ook nog wel genoeg te verbeteren, maar het huidige niveau is m.i. al heel erg behoorlijk

• luvan
morgoth924 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:18:
Toegestane kogeldruk staat op het certificaat van overeenstemming ("COC", certificate of conformity), rubriek 34 als ik mij niet vergis. Voor België: keuren is altijd verplicht, geldigheid hangt van het beoogde gebruik af: tot 750 kg trekken is geldigheid tot auto 4 jaar is, wil je > 750kg trekken, dan moet je jaarlijks (of tweejaarlijks na sept '24) naar de keuring. Originele trekhaak of aftermarket heeft hier niets mee te maken.
De toegestane kogeldruk is volgens het COC inderdaad 60 kg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQz0_OXjT7vSu-MG4sylyau48lU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlkLqhFHH0lCnkaV7U0GCnfp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door luvan op 26-02-2026 13:09 ]

• zevenhuis010
Ja dat ga ik ook meemaken. Van een susuki splash met ze vieren naar de b10 hahahahahah

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik hoop ook binnenkort mee te kunnen praten hier. Ga mijn Peugeot E-208 eerder aan de wilgen hangen dan gedacht. Vorig weekend een proef-rit gemaakt, en woaw... wat een ervaring. Zal voor het eerst zijn dat ik zelf een grotere auto mag gaan rijden. Grootste auto die ik tot nu toe zelf hebt gehad was een Renault Megane Estate. Maar de B10 is dan toch weer een slag groter.

Signature van nature

• Bschnitz
Sircuri schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:13:
Ik hoop ook binnenkort mee te kunnen praten hier. Ga mijn Peugeot E-208 eerder aan de wilgen hangen dan gedacht. Vorig weekend een proef-rit gemaakt, en woaw... wat een ervaring. Zal voor het eerst zijn dat ik zelf een grotere auto mag gaan rijden. Grootste auto die ik tot nu toe zelf hebt gehad was een Renault Megane Estate. Maar de B10 is dan toch weer een slag groter.
Werk jij toevallig in Arnhem 😇

• Erik1805
Iets wat ik niet zo 123 kan vinden maar hoe kan ik de B10 verbinden met mijn Wifi thuisnetwerk?

• -DNA-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-03 09:24
Hi allemaal, met veel interesse heb ik de posts doorgenomen wij mogen onze b10 eind maart verwachten.
Mag ik vragen welke laadpaal jullie adviseren? (Ik heb zonnepanelen)

• Erik1805
-DNA- schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:33:
Hi allemaal, met veel interesse heb ik de posts doorgenomen wij mogen onze b10 eind maart verwachten.
Ik heb de go-e Charger Gemini flex icm Tibber dynamische en zonnepanelen. Goede, goedkope optie met veel features

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:55:
Iets wat ik niet zo 123 kan vinden maar hoe kan ik de B10 verbinden met mijn Wifi thuisnetwerk?
Rechts boven wifi aanzetten en verbinding maken.

• Erik1805
Bschnitz schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:49:
[...]

Rechts boven wifi aanzetten en verbinding maken.
Zal even kijken, zie rechtsboven alleen Bluetooth en 4G staan

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:57:
[...]

Zal even kijken, zie rechtsboven alleen Bluetooth en 4G staan
Dacht dat je ergens daarop moest klikken, dan zou daar wifi tussen moeten staan.

• Ies Korpershoek
Erik1805 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:55:
Als je het vindt zorg dat je thuis netwerk geen 192.168.1.x IP range heeft, dat blijkt niet te werken.
Vermoedelijk wordt dat intern gebruikt. 192.168.3,x schijnt feilloos te werken. Anders je telefoon hotspot, die gebruikt meestal en andere publieke range en werkt altijd volgens alle berichten

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:25
-DNA- schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:33:
Ik kan je geen merk adviseren maar van belang is dat hij compliant is met de regeling voor ERE certificaten. Google zelf even hoe dit precies werkt.

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:25:
[...]

Als je het vindt zorg dat je thuis netwerk geen 192.168.1.x IP range heeft, dat blijkt niet te werken.
Vermoedelijk wordt dat intern gebruikt. 192.168.3,x schijnt feilloos te werken. Anders je telefoon hotspot, die gebruikt meestal en andere publieke range en werkt altijd volgens alle berichten
Geen probleem. Verbind direct. Ook met 192.168.1. X

• Bschnitz
Chinese techniek moet Stellantis gaan redden - Autoblog.nl https://share.google/U9FcylYmtfUMT3NLX

Ja uhm, duh.

Als je de dezelfde klasse auto laat zien in je showroom die slechter is voor 15K meer.

Niet gek hè.

• Erik1805
Zo in april een tripje naar zuid Duitsland gepland. Ben benieuwd met de standaard navigatie

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:48:
Zo in april een tripje naar zuid Duitsland gepland. Ben benieuwd met de standaard navigatie
Als je de grens overgaat, kan het zijn dat die door de wissel van providers de route effe kwijt is. 9/10 keer doet die het wel goed en loopt die snel weer door.

Maar mocht dat gebeuren, zit er een refresh knop op de routeplanning. Dat werkt goed, anders helpt ook rechts boven effe de 4G uit te doen en na 60sec ofzo weer aan te zetten.

• Ies Korpershoek
Erik1805 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:42:
[...]

Geen probleem. Verbind direct. Ook met 192.168.1. X
Erik geweldig, vele berichten waar het niet werkte. Weer een LM verrassing

• Bschnitz
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:26:
[...]

Erik geweldig, vele berichten waar het niet werkte. Weer een LM verrassing
Dat was een bug die ze al in de C10 hadden gevonden. Is inderdaad al eenige tijd opgelost.

• Erik1805
Valt niet mee een grote auto met de hand wassen. Maar weer schoon 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBfH68wHVLhsVZErTjcA6gm9EEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnpDahv0D575HgiZKuFnSsvj.jpg?f=fotoalbum_large

• Ies Korpershoek
Erik1805 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:09:
Valt niet mee een grote auto met de hand wassen. Maar weer schoon 😎

[Afbeelding]
Erik, even iets heel anders. Kan je de zonnehemel ook met de handbedienen ? Ik meen mij te herinneren dat ik dat tijdens mijn proefrit een knop had gezien boven de spiegel naast de alarm knop.

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:14:
[...]

Erik, even iets heel anders. Kan je de zonnehemel ook met de handbedienen ? Ik meen mij te herinneren dat ik dat tijdens mijn proefrit een knop had gezien boven de spiegel naast de alarm knop.
Nee zit er niet.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 18:57
Vanmiddag een proefrit gemaakt in de B10. In mijn zoektocht naar een geschikte leaseauto reed ik vorige week voor het eerst in een Chinese wagen: de MGS6. Die beviel mij echt heel goed, maar ik ben nu toch echt wederom weggeblazen en dit keer door de B10!

Ik ben enorm zoekende naar een geschikt formaat auto, daar ik nu in de Hyundai Tucson rij als voorloper en ondanks dat het een prima auto is vind ik hem nog altijd heel groot voor de kleine jongen die ik ben. Ik heb hiervoor altijd hatchback wagens gereden en weet niet of de SUV hype voor mij is.....

De B10 lijkt een goede tussenmaat, geen groot schip maar alsnog heel veel ruimte. En over de opties die er op zitten hoeven we het niet meer te hebben denk ik. Heeeeeel veel auto voor een hele bijzondere prijs. Wat ik minder vond aan de MG (infotainment slecht vertaald en slechte speakers) had ik in de B10 veel minder last van. Het systeem was retesnel en handig. Audiokwaliteit beter dan MG maar nog steeds geen super hoogvlieger. Ik kan er wel beter mee leven dan het systeem van MG.

Mevrouw Mandera had bij de vorige modellen die ik heb getest een nogal eenzijdige analyse: "Hij is zo groot". Ben benieuwd hoe ze over deze variant denkt. :)
Hij staat op de shortlist hier!

• Bschnitz
Mandera schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 16:07:
Vanmiddag een proefrit gemaakt in de B10. In mijn zoektocht naar een geschikte leaseauto reed ik vorige week voor het eerst in een Chinese wagen: de MGS6. Die beviel mij echt heel goed, maar ik ben nu toch echt wederom weggeblazen en dit keer door de B10!

Ik ben enorm zoekende naar een geschikt formaat auto, daar ik nu in de Hyundai Tucson rij als voorloper en ondanks dat het een prima auto is vind ik hem nog altijd heel groot voor de kleine jongen die ik ben. Ik heb hiervoor altijd hatchback wagens gereden en weet niet of de SUV hype voor mij is.....

De B10 lijkt een goede tussenmaat, geen groot schip maar alsnog heel veel ruimte. En over de opties die er op zitten hoeven we het niet meer te hebben denk ik. Heeeeeel veel auto voor een hele bijzondere prijs. Wat ik minder vond aan de MG (infotainment slecht vertaald en slechte speakers) had ik in de B10 veel minder last van. Het systeem was retesnel en handig. Audiokwaliteit beter dan MG maar nog steeds geen super hoogvlieger. Ik kan er wel beter mee leven dan het systeem van MG.

Mevrouw Mandera had bij de vorige modellen die ik heb getest een nogal eenzijdige analyse: "Hij is zo groot". Ben benieuwd hoe ze over deze variant denkt. :)
Hij staat op de shortlist hier!
Wij zijn er al maanden heel blij mee, vandaag voor het eerst een andere B10 gezien. Als gekken gingen we zwaaien en we kregen dezelfde reactie terug xD.

Het is heel veel auto, voor dat geld.

Mensen vergelijken hem nog wel eens fout hier.

Je moet deze auto zetten tegenover een Inster geüpgraded. Pas dan zie je hoeveel meer je ervoor krijgt. Die kost dan namelijk net zoveel.

Als je gaat kijken naar een auto van 50K, dat is niet helemaal eerlijk. Hij komt er wel in de buurt van, maar niet helemaal.

• Erik1805
Vandaag even gereden in een BMW i4 van een vriend van mij. Vind mijn B10 toch echt lekkerder rijden 🫣

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-03 01:38
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 13:14:
[...]

In de T03 zit die wel, mocht je daar toevallig ook in gereden hebben.

• Uhmazing
Voor de mensen de B10 recent hebben: zitten er 1 of 2 draadloze telefoonladers ingebouwd?
In vrijwel elk review filmpje zie ik er maar 1 en in de auto van onze proefrit idem, maar op de Leapmotor website staat onderstaande.
Niet dat het belangrijk is, maar vroeg het me gewoon af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSIMuC2OpF3t9Bup5ykC5MjaYSw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BS5Zf2Y2RbrVifMw4XEEPJag.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Uhmazing op 28-02-2026 20:10 ]

• Bschnitz
Uhmazing schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:09:
Voor de mensen de B10 recent hebben: zitten er 1 of 2 draadloze telefoonladers ingebouwd?
In vrijwel elk review filmpje zie ik er maar 1 en in de auto van onze proefrit idem, maar op de Leapmotor website staat onderstaande.

[Afbeelding]
1, links.

• Uhmazing
Wel vreemd dat ze er 2 adverteren dan op hun website.

• Bschnitz
Uhmazing schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:17:
[...]

Wel vreemd dat ze er 2 adverteren dan op hun website.
Yup. Maar is toch maar paar w, alleen zinvol als je uuren in de auto zit.

Met 30min krijg je precies niks xD.

• Crunkjuice
Uhmazing schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:09:

[Afbeelding]
Dit heb ik toen ik mijn auto ging ophalen bij de dealer ook aangekaart. De dealer vertelde mij dat dat zonder bekende reden voor de EU markt toch is geschrapt maar daar idd wel mee geadverteerd werd. Misschien eruit gehaald om kosten te drukken, zoals meer andere 'opties'. Denk aan lidar, parkeersensoren voor en volgens mij ook zijkant, lightbar voor en stoelgeheugen. En een hoop softwarematige functies die er uit gesloopt zijn maar dit kan uiteraard altijd weer toegevoegd worden adhv updates maar toch apart.

• Ies Korpershoek
Crunkjuice schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:10:
[...]

Dit heb ik toen ik mijn auto ging ophalen bij de dealer ook aangekaart. De dealer vertelde mij dat dat zonder bekende reden voor de EU markt toch is geschrapt maar daar idd wel mee geadverteerd werd. Misschien eruit gehaald om kosten te drukken, zoals meer andere 'opties'. Denk aan lidar, parkeersensoren voor en volgens mij ook zijkant, lightbar voor en stoelgeheugen. En een hoop softwarematige functies die er uit gesloopt zijn maar dit kan uiteraard altijd weer toegevoegd worden adhv updates maar toch apart.
Mogelijk kan alleen het stoelgeheugen worden teruggezet via software. Alle overige zaken die je noemt ontbreekt de hardware voor.

• Crunkjuice
Ies Korpershoek schreef op zondag 1 maart 2026 @ 06:41:
[...]

Mogelijk kan alleen het stoelgeheugen worden teruggezet via software. Alle overige zaken die je noemt ontbreekt de hardware voor.
Nee stoelgeheugen is niet aanwezig. Bij de C10 is dit wel het geval. Bij de C10 kan je de stoelen bijvoorbeeld wel met je scherm bedienen (ook aan de zijkant van de stoel) maar hebben ze het geheugen uitgezet voor nu. De B10 heeft heel het geheugen niet erin zitten en is deze alleen elektrisch te bedienen via de stoel.

Uiteraard wat ik verder nog benoem is allemaal hardware wat er uit gesloopt is. Maar ook softwarematige functies zoals parkeer assistant met parking memory of volledig automatisch inparkeren (wat ook gewoon mogelijk moet zijn zonder lidar maar ivm wetgeving dat voor nu is uitgeschakeld). Het gaat ook niet meer lang duren voordat je de lightbar kan kopen en deze zelf kan gaan monteren, het zelfde geld voor de parkeersensoren, want de aansluiting zitten er gewoon. Uiteraard zou dit dat waarschijnlijk wel via software ingeschakeld moeten worden.

• Erik1805
Weet iemand of je de B10 kan koppelen met ABRP ?

• Sypher
Erik1805 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:51:
Er helaas is (nog?) geen openbare API voor Leapmotor. Conform de EU Data Act (Verordening (EU) 2023/2854) zou men dit waarschijnlijk wel moeten aanbieden, aangezien je "recht hebt op je eigen voertuigdata". Stellantis heeft wel een API voor endusers voor andere voertuigen (zoals Opel, Citroen) maar LM ontbreekt daar (nog).

Ik heb een kleine analyse gedaan op de LM app en hoe deze met de API communiceert. Hieruit heb ik o.a. gevonden dat men mTLS met een encrypted certificaat in de app en MQTT gebruikt en de API omgeving binnen AWS in Frankfurt draait.

Ik heb mogelijk nog wel een andere route gevonden icm de LM app (anders dan die houtje-touwtje MacroDroid "oplossing"), maar dit alles kan ik helaas niet verder testen/uitwerken aangezien ik mijn B10 nog niet heb.

Ik kwam wel een open "feature request" tegen hier: https://leapmotor-ota-features.sleekplan.app/feedback/254087/ maar ik weet niet of dat officieel is?

[ Voor 18% gewijzigd door Sypher op 02-03-2026 11:46 ]

• Bschnitz
Sypher schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:47:
[...]

Er helaas is (nog?) geen openbare API voor Leapmotor. Conform de EU Data Act (Verordening (EU) 2023/2854) zou men dit echter wel moeten aanbieden, aangezien je "recht hebt op je eigen voertuigdata". Stellantis heeft wel een API voor endusers voor andere voertuigen (zoals Opel, Citroen) maar LM ontbreekt daar (nog).

Ik heb een kleine analyse gedaan op de LM app en hoe deze met de API communiceert. Hieruit heb ik o.a. gevonden dat men mTLS met een encrypted certificaat in de app en MQTT gebruikt en de API omgeving binnen AWS in Frankfurt draait.

Helaas kan ik verder weinig meer uittesten aangezien ik mijn B10 nog niet heb.
Er is een repo op git die het een of ander omschrijft voor HA, maar behoorlijk houtje touwtje. Ga er niet aan beginnen zo.

• Ies Korpershoek
Erik1805 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:51:
Er zijn volgens mij twee opties: direct vanuit de system info zoals Tesla doet. Maar het kan ook via een OBD dongle. Heb geen idee of dat in de B10 werkt of al getest is. Zo'n dongle heb ik liggen, Alleen nog geen auto :)

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:06:
[...]

Er zijn volgens mij twee opties: direct vanuit de system info zoals Tesla doet. Maar het kan ook via een OBD dongle. Heb geen idee of dat in de B10 werkt of al getest is. Zo'n dongle heb ik liggen, Alleen nog geen auto :)
Heeft de B10 wel een OBD poort?

• Sypher
Ies Korpershoek schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:06:
[...]

Op de T03 kon men alleen de waarde van de 12V accu uitlezen: https://www.leapmotorforum.com/threads/obd-port-connection.417/. Hopelijk is dat voor de B10 wel uitgebreider.
Erik1805 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:05:
[...]

De OBD poort zit linksonder je stuur.

• Erik1805
Kreeg vanochtend even heel kort deze 2 errors maar verdwenen ook weer 🤷‍♂️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_A9J6ktO2Pd2FAmHX1fKL98lFU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2j842AoxomVp1yMfh6667W7f.jpg?f=user_large

1ste = Indicatielampje fout rijassistentiefunctie

2de = AEB storingsindicatorlampje

[ Voor 13% gewijzigd door Erik1805 op 02-03-2026 15:25 ]

• Ies Korpershoek
Erik1805 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:05:
[...]

Volgens eigenaren op forums en discussies bevindt deze zich onder het stuur, aan de bestuurderszijde, net boven of rond het voetruimte-gebied. En volgens Chatgpt zou batterij data beschikbaar zijn, maar kan ik geen bevestigigng voor vinden. ABRP heeft de optie om via odb een bluetooth BLE dongle realtime data te lezen en verwerken.

[ Voor 10% gewijzigd door Ies Korpershoek op 02-03-2026 15:41 ]

• Ies Korpershoek
Erik1805 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:23:
Kreeg vanochtend even heel kort deze 2 errors maar verdwenen ook weer 🤷‍♂️

[Afbeelding]

1ste = Indicatielampje fout rijassistentiefunctie

2de = AEB storingsindicatorlampje
Deze heb ik al vaker op andere fora gezien.

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:42:
[...]

Deze heb ik al vaker op andere fora gezien.
Ah oké. Merkte geen verandering in rijgedrag. Hou het wel even in de gaten

Vandaag op de terugweg geen last meer van

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 02-03-2026 18:05 ]

• Greenforty
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 00:32
In wat voor opzicht is die abrp connectie anders dan wat je via bijvoorbeeld de abrp app in Android auto over de auto krijgt?

• Erik1805
Greenforty schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:41:
In wat voor opzicht is die abrp connectie anders dan wat je via bijvoorbeeld de abrp app in Android auto over de auto krijgt?
Je krijgt realtime accu informatie en zo weet abrp hoe ver je nog kan. Hoef je dus niet handmatig in te vullen

• Greenforty
Maar dat doet mijn abrp al via Android auto?

• Greenforty
Via CarPlay niet?

• Greenforty
Vind het wel irritant dat ik dan abrp moet gebruiken voor navigatie, zou liever Waze gebruiken en toch de data verzamelen

• Bschnitz
Erik1805 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:58:
[...]

Je krijgt realtime accu informatie en zo weet abrp hoe ver je nog kan. Hoef je dus niet handmatig in te vullen
Dat hoef je toch ook niet met de ingebouwde routeplanner?

• Erik1805
Bschnitz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:19:
[...]

Dat hoef je toch ook niet met de ingebouwde routeplanner?
Kun je daar ook een voorkeur leverancier invullen ?

• Bschnitz
Erik1805 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:36:
[...]

Kun je daar ook een voorkeur leverancier invullen ?
Je kan toch filter instellen en dan die toevoegen die je wilt...

Doe je op basis van kW en naam....

Dan verwijder je die hij heeft uitgezocht en klaar...

Dus ja, alleen niet direct tijdens het maken, maar wel met het aanpassen.

• Erik1805
Bschnitz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:43:
[...]

Je kan toch filter instellen en dan die toevoegen die je wilt...

Doe je op basis van kW en naam....

Dan verwijder je die hij heeft uitgezocht en klaar...

Dus ja, alleen niet direct tijdens het maken, maar wel met het aanpassen.
Ga ik dat eens proberen. Bedankt

• Bschnitz
Erik1805 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:02:
[...]

Ga ik dat eens proberen. Bedankt
Daarom zei ik laatst ook tegen jou, plan eens die reis in je auto naar Duitsland en doe dan laden toevoegen en ga eens spelen ermee, dan kom en er wel uit!

• Callahan
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 18-03 20:18
Hallo. Ben van plan B10 te gaan bestellen. Welke lader zouden jullie adviseren , slim laden i.c.m. zonnepanelen ?

• Bschnitz
Callahan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:05:
Hallo. Ben van plan B10 te gaan bestellen. Welke lader zouden jullie adviseren , slim laden i.c.m. zonnepanelen ?
Kijk eens op lekkerladen welke type werkt. Zaptec ofzo?

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:45
Callahan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:05:
Morgen wordt er bij ons een Zaptec Go2 geïnstalleerd. We moeten de B10 nog gaan bestellen (private lease) dat gaan we komende zaterdag doen. We hebben daar even mee gewacht omdat we niet zeker wisten of het maken van een laadpaal bij ons te doen was. Gelukkig dus wel en de (lokale) installateur komt die dus al veel eerder installeren dan dat de B10 er is.
Bij twee partijen een offerte laten maken en die kwamen beide met de Zaptec Go2. Wij hebben er niet heel veel onderzoek naar gedaan maar de Zaptec Go2 lijkt ons een goede op de toekomst voorbereide keuze.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste