Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Crafter naar camper – Het grote ombouwavontuur is begonnen!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02
Het is alweer te lang geleden dat we een update hebben gegeven!
Ondertussen zijn we "bijna" klaar met de Armaflex isolatie, het moet alleen nog op onderkant van de schuifdeur en achterdeuren, maar de deuren hebben vele gekke hoekjes/gaten/plekken waardoor het lastig is om de Armaflex overal te plakken, maar Lieke is daar ondertussen expert in geworden! _/-\o_
In de tussentijd ben ik bezig geweest met de polyesterwol plaatsen/plakken waar het kan.
Ik denk/hoop dat we ergens deze maand voor 90á95% klaar zijn met isoleren, de laatste paar procent zal mogelijk pas later worden gedaan als bijv. de dakraam/ventilator erin zit, dan kunnen we die plekken afronden, en diverse plekken waar we elektra doorheen willen geleiden laten we nu nog vrij van polyesterwol zodat de kabels er nog doorheen kunnen.
Eind deze maand gaan we weer een grote bestelling doen:
- Dakraam
- Dakventilator
- Achterramen
- Schuifdeurklapraam
- Flares
En als het dan droog is (mooie timing :+ ) gaan we flinke gaten maken in de camper...

Ondertussen zijn we ons ook aan het oriënteren omrent de grijs/schoonwater tanks, en waar we die onder de bus gaan plaatsen. De grijswatertank komt onder de schuifdeur, en de schoonwatertank op de plek van het reservewiel.
In de toekomst willen we het reservewiel middels een frame op de achterdeur plaatsen, zoals deze optie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3zgjuEM400kBqqPpvqUBkUUp0E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0bbvOETRkmkQx6tAtizeUDs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8H8UThqpWUbAewB174jtineddS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VREzby8xPLDNxsjM3hoDhLiS.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 17% gewijzigd door Remy!!!! op 15-11-2025 16:39 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

franssie

Save the albatross

Met wiel achterop (wat er natuurlijk stoer uitziet, en het ook makkelijk bereikbaar is) kan wel problemen opleveren mocht je een fietsen mee willen nemen als ik zo die foto zie?
Verder prima oplossing, hoeveel liter past er in de reservewiel ruimte (ik neem dan aan dat die er speciaal voor te koop zijn of laat je wat lassen van RVS). En kan je ook eenvoudig bij de mangaten van grijs en schoon? Je zal er echt ooit eens bij moeten vanwege een verstopping of grondig schoonmaken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:02
franssie schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:50:
Met wiel achterop (wat er natuurlijk stoer uitziet, en het ook makkelijk bereikbaar is) kan wel problemen opleveren mocht je een fietsen mee willen nemen als ik zo die foto zie?
Klopt, het kan wel, maar ze komen dan wel erg hoog te zitten. De eerst komende tijd verwacht ik toch niet dat we meerdere fietsen mee gaan nemen, hooguit 1. Aangezien we 9 van de 10x met de honden op vakantie zullen gaan, en ze beide niet naast te fiets mogen/kunnen lopen. De jongste hond kan het mogelijk wel, maar is nogal lomp/enthousiast, en de ander gaat dat qua langere afstand niet trekken.
Verder prima oplossing, hoeveel liter past er in de reservewiel ruimte (ik neem dan aan dat die er speciaal voor te koop zijn of laat je wat lassen van RVS). En kan je ook eenvoudig bij de mangaten van grijs en schoon? Je zal er echt ooit eens bij moeten vanwege een verstopping of grondig schoonmaken.
De verswatertank moeten we nog even goed induiken, er zijn 'speciale' tanks beschikbaar voor onder de Crafter, maar 9 van de 10 worden in Engeland verkocht, en die zijn niet geschikt voor EU modellen. En die tanks zijn op maat gemaakt, en daardoor een heeeel stuk duurder.
Wij gaan mogelijk voor een normale tank zoals bijvoorbeeld deze, of voor een iets grotere maat, maar daarvoor moet ik binnenkort eens goed onder de camper kijken wat er mogelijk is. Tegen die tijd nog wel even kijken hoe we hem gaan ophangen, want als de tank vol is en je rijd over hobbelig terrein wil je wel dat hij goed vast zit...
En voor het grijswater gaan we voor deze, niet heel groot, maar naar ons idee hoeft die niet extreem groot te zijn.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

franssie

Save the albatross

Grijs hoeft in theorie niet groter te zijn dan schoon, afhankelijk van waar je je schone water voor gebruikt. Is het alleen tandenpoetsen dan is het bijna 1 op 1, zet je koffie, thee, etc met dat schone water, dan scheelt dat al veel. Ik zou wel 1 op 1 proberen te richten, een volle grijze tank waar je die niet kan legen is lastig. Drinkwater heb je meestal toch wel reserve in flessen oid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk voor de tanks eens bij rotterdamplastics.nl
En als je flares gaat doen, check dan ook de loop van je schuifdeur ivm eventuele aanpassingen.
En als je dus veel gaat kitten, verwen jezelf met een elektrische kitspuit.

Wat je nog kan doen is een ozongenerator in je schoonwatertank hangen https://www.tank-o3.nl/ dan heb je veel minder gedoe met reinigen en desinfecteren van je tank.

[ Voor 29% gewijzigd door teacher op 15-11-2025 23:43 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 2 3 Laatste