• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
JayPe schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 21:48:
[...]

Maar maar Gmail app en outlook app zijn echt niet nodig (noch de oplossing) om thunderbird te laten werken.
Dat klopt maar op de WiFi van mij werk werkt Thunderbird niet omdat waarschijnlijk poorten daar dicht staan. Maar dit heb ik verholpen door Gmail en Outlook app te installeren.

Blijkbaar wordt de mails account doorgelust met Thunderbird.

Daarna werkt weer alles.

• danieldk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-05 16:52
Evertt schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 22:17:
[...]

Dat klopt maar op de WiFi van mij werk werkt Thunderbird niet omdat waarschijnlijk poorten daar dicht staan. Maar dit heb ik verholpen door Gmail en Outlook app te installeren.

Blijkbaar wordt de mails account doorgelust met Thunderbird.

Daarna werkt weer alles.
Ik moet zeggen dat ik nogal verbaast ben dat dit helpt. Apps zijn in principe sandboxed en het lijkt me toch niet dat Thunderbird via IPC met Gmail/Outlook zit te praten. Weet je toevallig welke van de twee apps dit oplost?

(Ik vraag me nu af of jullie netwerkfirewall iets vreemds doet waardoor bepaalde poorten gedeblokkeerd worden na authenticatie door bijvoorbeeld Outlook?).

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
danieldk schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:02:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nogal verbaast ben dat dit helpt. Apps zijn in principe sandboxed en het lijkt me toch niet dat Thunderbird via IPC met Gmail/Outlook zit te praten. Weet je toevallig welke van de twee apps dit oplost?

(Ik vraag me nu af of jullie netwerkfirewall iets vreemds doet waardoor bepaalde poorten gedeblokkeerd worden na authenticatie door bijvoorbeeld Outlook?).
Voor de Gmail account moet ik Gmail app voor hebben en voor Outlook is dit hetzelfde.

Ik heb niet met anders mails account geprobeerd.

Welke mail poorten gebruikt Thunderbird?

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Nieuwe update voor Fairphone 6.

Resolved an issue causing no internet connectivity over Wi-Fi and mobile data after an update.

Hoop dat dit werkt want daar had ik geregeld last van.

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:26
Evertt schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:25:
[...]

Voor de Gmail account moet ik Gmail app voor hebben en voor Outlook is dit hetzelfde.

Ik heb niet met anders mails account geprobeerd.

Welke mail poorten gebruikt Thunderbird?
waarom zou je voor een gmail mailbox de gmail app gebruiken? volgens mij kan je dat prima in een andere mailclient invoeren. Hetzelfde geldt voor outlook. Ik moet er niet aan denken om voor elke mailbox een losse client te installeren.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Maarten69 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 08:48:
Nieuwe update voor Fairphone 6.

Resolved an issue causing no internet connectivity over Wi-Fi and mobile data after an update.

Hoop dat dit werkt want daar had ik geregeld last van.
https://gitlab.e.foundation/e/os/releases/-/releases

Die opmerking betreft de OnePlus Nord, specifiek. En voor de A16. En de community release (denk ik?). Volgens mij heeft Murena nog geen official Android 16 release voor Fairphone?

Ik ben nu namelijk voor mijn Fairphone die 3.7.3 aan het downloaden, maar dat is nog wel A15. Of moet ik even iets doen om naar de A16 te switchen? https://gitlab.e.foundati...ses/-/releases/v3.7.3-a15

[ Voor 5% gewijzigd door Keypunchie op 14-05-2026 10:11 ]

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:13
Keypunchie schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:09:
[...]

https://gitlab.e.foundation/e/os/releases/-/releases

Die opmerking betreft de OnePlus Nord, specifiek. En voor de A16. En de community release (denk ik?). Volgens mij heeft Murena nog geen official Android 16 release voor Fairphone?

Ik ben nu namelijk voor mijn Fairphone die 3.7.3 aan het downloaden, maar dat is nog wel A15. Of moet ik even iets doen om naar de A16 te switchen? https://gitlab.e.foundati...ses/-/releases/v3.7.3-a15
Ik had gemist dat er al sinds 6 mei een update staat te wachten.
Ga die nu ook maar installeren. (y)

Merkte wel de afgelopen dagen dat er veel updates voor apps waren.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb twee Motorola Edge 20 liggen en daar de community versie 16 op geïnstalleerd. Problemen met wifi op beide telefoon.

Vorige versie stond er op; gisteren een factory reset op beiden gedaan en daarna de nieuwste versie geïnstalleerd

op zich werkt het prima en vlot, maar wifi blijft een dingetje blijkbaar.

Het lukt me niet om verbinding te maken met de Fritz box 5530.

Soms wel, bijvoorbeeld als ik op de FB wifi 2/3 omzet naar wifi 2.

als ik het dan weer terugzet naar 2/3 dan gaat het weer mis.

Nog geen daily driver dus helaas.

Te koop....

• Mit-46
Ik heb geen ervaring met een community build dus mijn mening is biased, maar voor een daily lijkt het mij dat je een official build wilt. Al is het maar om de bootloader na installatie weer te kunnen locken.

Als ik de verschillen tussen beide varianten lees dan zou je ook minder kans hebben op bugs met een official build.
https://doc.e.foundation/build-status

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:25
Ik heb nog een OnePlus 5 liggen waar momenteel LineageOS op draait.

Ik wil deze eigenlijk omzetten naar e/os/, kan dat gewoon of zou ik dan eerst terug naar stock rom moeten?

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:20
Falco schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:53:
Ik heb nog een OnePlus 5 liggen waar momenteel LineageOS op draait.

Ik wil deze eigenlijk omzetten naar e/os/, kan dat gewoon of zou ik dan eerst terug naar stock rom moeten?
Dat moet kunnen, als je de andere aanwijzingen maar in acht neemt. Ik heb ook wel eens een e/os/ versie over een een andere geinstalleerd, waar stond dat het op een stock Android geinstalleerd moest worden.

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:25
voorstad schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:45:
[...]

Dat moet kunnen, als je de andere aanwijzingen maar in acht neemt. Ik heb ook wel eens een e/os/ versie over een een andere geinstalleerd, waar stond dat het op een stock Android geinstalleerd moest worden.
Net maar gewoon even geprobeerd, daarbij het unlocken van de bootloader gewoon overgeslagen omdat dat al gedaan was. https://doc.e.foundation/devices/cheeseburger/install

Ging heel erg makkelijk, veel makkelijker dan de Samsung A52 wat ik eerder heb gedaan, de telefoon boot nu e/OS/

Update: hmmmm, gaat toch nog niet helemaal goed met booten. Ik zie een e met een dansende punt eronder, maar het boot niet door.... Nog maar even wachten en anders een harde reboot.

[ Voor 11% gewijzigd door Falco op 14-05-2026 22:27 ]

• Keypunchie
  • Niet online
Zojuist op mijn Fairphone eindelijk de bootloader weer gelocked. Wel zo veilig.

Seedvault gebruikt om dingen terug te zetten en het meeste is terug, niet alles (vooral login dingetjes enzo *niet*) en bijvoorbeeld Signal was ook uitgesloten (maar daar was expliciet voor gewaarschuwd) en ik kon daar gewoon de 30 dagen chat-backup terugzetten (goed genoeg voor mij).

Ook waren al mijn apps random georganiseerd geraakt, maar gelukkig had ik daar screenshots van "voor" genomen.

Meteen de kans gebruikt om zowel werk als prive-mail nu via FairMail te laten lopen (zien hoe dat bevalt).

Al met al: geen slechte ervaring, maar duidelijk niet zo soepel als een restore van Apple. Als ik 1 tip mag geven, dan is het wel de bootloader zo snel mogelijk na installatie weer te vergrendelen.

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Sinds de update naar /e/OS v3.7.3 herstart mijn FP6 om de paar uur. Ik wil graag even polsen of dat aan mijn telefoon ligt of dat anderen daar ook last van hebben. Als anderen er ook last van hebben, heeft iemand wellicht een oplossing gevonden? De "algeme" trucs om herstart-problemen van de FP6 te voorkomen heb ik al uitgevoerd.

• Tostiee
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Mijn telefoon was aan vervanging toe en heb nu een Fairphone gekocht. Ik zit sterk te overwegen om hier e/OS op te draaien.

Ik zit echter nog wel met een paar apps waar ik niet zeker van weet of die gaan werken op e/OS, die ik eigenlijk wel graag zou willen blijven gebruiken. Een van jullie die onderstaande apps gebruikt en/of werkend heeft?
  • Rabobank
  • Monash University FODMAP (betaalde app)
  • Mijn eetmeter
  • Makkelijke Moestuin
  • clever-tanken
  • Tado
  • Eufy
  • HomeWizard
  • Lidl Plus
Over de Rabobank app lees ik dat dit niet meer zou werken op custom roms door de Integrity-api. Echter lees ik ook dat mensen het desondanks wel werkend hebben gekregen.

Alvast bedankt!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
-Elmer- schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:11:
Sinds de update naar /e/OS v3.7.3 herstart mijn FP6 om de paar uur. Ik wil graag even polsen of dat aan mijn telefoon ligt of dat anderen daar ook last van hebben. Als anderen er ook last van hebben, heeft iemand wellicht een oplossing gevonden? De "algeme" trucs om herstart-problemen van de FP6 te voorkomen heb ik al uitgevoerd.
Ik zit sinds 2 dagen op 3.7.3 en heb nog geen problemen ondervonden.

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
Tostiee schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:16:
Mijn telefoon was aan vervanging toe en heb nu een Fairphone gekocht. Ik zit sterk te overwegen om hier e/OS op te draaien.

Ik zit echter nog wel met een paar apps waar ik niet zeker van weet of die gaan werken op e/OS, die ik eigenlijk wel graag zou willen blijven gebruiken. Een van jullie die onderstaande apps gebruikt en/of werkend heeft?
  • Rabobank
  • Monash University FODMAP (betaalde app)
  • Mijn eetmeter
  • Makkelijke Moestuin
  • clever-tanken
  • Tado
  • Eufy
  • HomeWizard
  • Lidl Plus
Over de Rabobank app lees ik dat dit niet meer zou werken op custom roms door de Integrity-api. Echter lees ik ook dat mensen het desondanks wel werkend hebben gekregen.

Alvast bedankt!
Rabobank en HomeWizard werken op versie 3.7.3.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:57
-Elmer- schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:11:
Ik heb 3.7.3, maar geen herstartproblemen.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:46

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Keypunchie
  • Niet online
@Tostiee Lidl plus voor je getest. Hij start op. Wel een app met een 0/10 privacy-rating...

Eigenlijk denk ik dat al.die apps werken. Alleen die betaalde app kan lastig zijn op e/os. Als het een abonnement is dat je ook buiten Google Play Store kan afsluiten dan gaat het wel werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Keypunchie op 16-05-2026 12:17 ]

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16:12
Keypunchie schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:16:
@Tostiee Lidl plus voor je getest. Hij start op. Wel een app met een 0/10 privacy-rating...

Eigenlijk denk ik dat al.die apps werken. Alleen die betaalde app kan lastig zijn op e/os. Als het een abonnement is dat je ook buiten Google Play Store kan afsluiten dan gaat het wel werken.
Wb de Lidl plus app: Maak gewoon een schermafbeelding van de qr-code. Heb je heel die lidl plus app niet nodig. Bij de kassa scan je dan de afbeelding van de qr-code.

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:20
Of nog beter, toon bij Lidl deze: https://randompluskaart.nl/

en bij Appie: https://randombonuskaart.nl/

en bij Jumbo: https://randomextrapas.nl/

Goed voor je privacy en goed voor je portemonnee..

• Keypunchie
  • Niet online
@voorstad Dat werkt prima als je alleen de bonus wilt, helaas heb ik ook mijn ziel verkocht voor kooppunten...

(Maar we dwalen af).

[ Voor 9% gewijzigd door Keypunchie op 16-05-2026 16:56 ]

• Tostiee
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Keypunchie schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:16:

Eigenlijk denk ik dat al.die apps werken. Alleen die betaalde app kan lastig zijn op e/os. Als het een abonnement is dat je ook buiten Google Play Store kan afsluiten dan gaat het wel werken
Dank voor het testen. Hoe kom je zo bij die privacy rating?

• Mit-46
voorstad schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:20:

Nooit geweten dat dit bestond. Daar gaat mijn AH bonuskaart. d:)b _/-\o_

• TopHop
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:31
voorstad schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:20:

Vwb die van de AH, besef dat dit een bestaande bonuskaart van iemand is. Die daarmee dus ook jouw bonnetjes kan inzien. Dus je privacy zou ik niet perse beter noemen. En als hij slim is heeft hij ook nog een airmiles kaart gekoppeld. Lekker sparen op jullie boodschappen!

• Mit-46
TopHop schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:04:
[...]

Vwb die van de AH, besef dat dit een bestaande bonuskaart van iemand is. Die daarmee dus ook jouw bonnetjes kan inzien. Dus je privacy zou ik niet perse beter noemen. En als hij slim is heeft hij ook nog een airmiles kaart gekoppeld. Lekker sparen op jullie boodschappen!
Als dat zo is dan is het is naar mijn mening toch beter om jouw eigen fysieke, die niet gekoppeld is aan een account, te gebruiken.

Ik vind geen info op de website wat bij nader inzien niet erg motiverend is. :o

• Keypunchie
  • Niet online
De App Lounge geeft ook een (automatische) privacy rating.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjoWwWIwOY8-jQgOuUdk2xde0kQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WCGtIKEu2RROjf8K1UhqZsfs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMHzeQOkDYFQtmXcpQ7li2pvfQc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UqMn1nDqn1Wf77mhrHTFNs5m.png?f=fotoalbum_tile

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23
@Tostiee Tado doet het.

Wel ben ik er vandaag achter gekomen dat diverse apps onder /e/ niet kunnen casten naar mijn LG soundbar, al zien ze 'm wel...

• BertNL
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:50
TopHop schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:04:
[...]

Het zijn inderdaad bestaande nummers. Het lijkt het er echter op dat de makers van deze site er niet van profiteren gezien de grote hoeveelheid bonus kaart nummers die gegenereerd kunnen worden. Neemt niet weg dat je kassabon in iemand anders zijn account kan terechtkomen. Die persoon kan daar overigens weinig mee en kan niet zomaar achterhalen wie je bent.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:52
reinouts schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:09:
@Tostiee Tado doet het.

Wel ben ik er vandaag achter gekomen dat diverse apps onder /e/ niet kunnen casten naar mijn LG soundbar, al zien ze 'm wel...
Casten werkt niet onder /e/OS. Is al verschillende malen in MicroG geprobeerd te implementeren, maar helaas niet gelukt.

• Mit-46
Eigenwijs dat ik ben heb ik net geprobeerd te verbinden met mijn Samsung soundbar en dat werkt via bluetooth. Ik kan muziek afspelen.

Tenzij jullie met casten wat anders bedoelen zoals video's oid, maar omdat het over een soundbar gaat ben ik uitgegaan van muziek afspelen.

In mijn auto heb ik ook wel eens via Mirrorlink (oid) het beeld van telefoon kunnen projecteren op het scherm van mijn auto. Verder vrij nutteloos, maar het werkt wel.

Ik heb geen Netflix oid dus dat kan ik niet testen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mit-46 op 17-05-2026 00:13 ]

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23
@Mit-46 Casten gaat over wifi. Bluetooth doet het inderdaad wel.

Apart dat implementeren in MicroG blijkbaar lastig is. Audioplayers onder Linux kunnen zonder problemen casten naar mijn soundbar.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste