• danieldk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:16
L0g0ff schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 15:20:
[...]

Sinds begin 2026 is je kanttekening niet helemaal juist. Dat het "veel" zwakker is dan chromium.

https://9to5linux.com/fir...-download-heres-whats-new

https://www.firefox.com/e...droid/147.0/releasenotes/
Firefox 147 gebruikt nog steeds niet de android:isolatedProcess API die één van de vereisten is site-isolation op het niveau van Chromium te krijgen. Ze werken er wel aan, maar dat doen ze al jaren.

https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1565196

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:59

L0g0ff

omg

BounceCloud schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 19:47:
Ik was voor eos Gboard en Swiftkey gewend. Het standaard eos toetsenbord vond ik niet fijn en de afgelopen tijd heb ik vooral gebruik gemaakt van Heliboard. Maar daar mistte ik het swipen en vond ik het woordenboek/autocorrect niet fijn werken.

Nu inmiddels over op FUTOboard (ook open source en lokaal) en die vind ik erg fijn werken. Je kunt er ook op swipen en de autocorrect/woordenboek vind ik zelf veel fijner werken.
De Engelse taal heeft ook een lokaal model die je volgende woord probeert te voorspellen op basis van je huidige woord en die dat volgende woord vervolgens als suggestie geeft, maar helaas heeft de Nederlandse taal dat nog niet.
Ik zag jouw post deze week van FUTO keyboard en ik heb die toen ook installed. Ik dacht net ik zal eens een beetje kijken wie daar achter zit dus ik ben de licentie voorwaarden gaan lezen en de projecten waar FUTO nog meer achter zit en het blijkt dat die kerel die achter FUTO zit ook achter immich zit.

Zijn statements over big tech vind ik toch ook wel sterk en toen ik net een deel van zijn interview aan het kijken was zag ik dat hij dat eigenlijk sinds zijn jonge jaren al tegen big tech (AOL destijds) aan het knokken is.

Is ben wel gecharmeerd van zijn houding en de software die hij bouwt. Dat keyboard is een blijvertje. Thanks for sharing!

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:24
prutsger schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:27:
Ik gebruik PhoneTrack om elke 5 minuten mijn locatie te pushen naar HomeAssistant zodat mijn vrouw kan controleren of ik wel echt op kantoor ben... al zou er als ik bij de buurvrouw zit gewoon 'Thuis' staan... :D

Voor de FindMy van Murena dacht ik dat je ingelogd moest zijn met een Murena-account maar dat hoeft helemaal niet (https://gitlab.e.foundation/e/os/find-my-device/-/blob/main/README.md?ref_type=heads). Ik ga dat toch ook eens instellen en uitproberen :)

Ik volg de wekelijkse development topics (https://community.e.foundation/t/week-29-development-and-testing-updates/83182/3) en in het verleden werd er veel gevraagd naar een mogelijkheid om een limiet in te kunnen stellen voor het opladen. Lang niets meer over gehoord, misschien ging het wel over de FP5 stock van Fairphone zelf, dat weet ik niet meer. Maar gisteren zag ik dat het er gewoon in zit, onder Battery -> Charging Control. Mogelijk heeft iemand hier nog iets aan.
Nu kan m'n HomeAssistant automation die de slimme stekker uitzet als telefoon > 80% batterij rapporteert ook weg...
Gaaf!
Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ga de PhoneTrack apps zeker nog eens goed bekijken.

Zou helemaal mooi zijn als ze ook een "PhoneWipe" app hebben, maar eerst maar eens deze bekijken. :)

**edit:
Dat FUTO toetsenbord moet ik dan ook maar eens gaan bekijken. Krijg het zowaar nog druk met dingen waar ik mij in eerste instantie niet druk over maakte. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Mit-46 op 15-07-2026 12:18 ]

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Mit-46 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:15:
[...]

Gaaf!
Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar ga de PhoneTrack apps zeker nog eens goed bekijken.

Zou helemaal mooi zijn als ze ook een "PhoneWipe" app hebben, maar eerst maar eens deze bekijken. :)

**edit:
Dat FUTO toetsenbord moet ik dan ook maar eens gaan bekijken. Krijg het zowaar nog druk met dingen waar ik mij in eerste instantie niet druk over maakte. :o
Haha je moet je toch ook wel ergens over druk kunnen maken :D
Maar ik denk wel dat het met alles is waar je een beetje onderzoek naar doet. Je komt er dan achter dat er nog een hele wereld achter zit en dat er altijd wel een paar schakels tussen zitten waar je het etisch toch niet helemaal mee eens bent.

Maar voor alles in het leven: choose your battles. Anders wordt je gek (of zuur) ;)

• danieldk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:16
prutsger schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:27:
Ik gebruik PhoneTrack om elke 5 minuten mijn locatie te pushen naar HomeAssistant zodat mijn vrouw kan controleren of ik wel echt op kantoor ben... al zou er als ik bij de buurvrouw zit gewoon 'Thuis' staan... :D
Ik heb ook nog even gezocht en Home Assistant lijkt ook een optie te zijn:

https://www.home-assistant.io/getting-started/presence-detection/

• JW te R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:57
Sinds deze week heb ik ook een Fairphone 6 met e/OS (voorheen een Nokia met Android). Ziet er goed uit, maar ik loop tegen een paar issues aan:
  1. Synchronisatie Contacten en Agenda. De contacten en agenda-gegevens zijn overgenomen uit mijjn Google account naar Murena Workspace, en daar zijn ze ook terug te vinden.
    Echter, de Contacten en Agenda iconen laten niks zien, en als ik word gebeld door een bekend contact herkent de telefoon het nummer niet. Ik heb ongetwijfeld iets fout gedaan, maar zou niet weten wat.
  2. Podcast Addict start op met een ad banner. Ik heb betaald voor de Ad-free/Premium versie, maar dat wordt niet herkend. Voor zover ik begreep moet je de app installeren met dezelfde account als in de Google Playstore op de oude telefoon, en dat zou voldoende moeten zijn. Helaas werkt dat niet.

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:32
JW te R schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:38:
Sinds deze week heb ik ook een Fairphone 6 met e/OS (voorheen een Nokia met Android). Ziet er goed uit, maar ik loop tegen een paar issues aan:
  1. Synchronisatie Contacten en Agenda. De contacten en agenda-gegevens zijn overgenomen uit mijjn Google account naar Murena Workspace, en daar zijn ze ook terug te vinden.
    Echter, de Contacten en Agenda iconen laten niks zien, en als ik word gebeld door een bekend contact herkent de telefoon het nummer niet. Ik heb ongetwijfeld iets fout gedaan, maar zou niet weten wat.
  2. Podcast Addict start op met een ad banner. Ik heb betaald voor de Ad-free/Premium versie, maar dat wordt niet herkend. Voor zover ik begreep moet je de app installeren met dezelfde account als in de Google Playstore op de oude telefoon, en dat zou voldoende moeten zijn. Helaas werkt dat niet.
@1, heb je de contacten ook toegevoegd onder instellingen --> accounts?

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-07 19:08

voorstad

Join the Fediverse!

JW te R schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:38:
En voor 2:

Stap over op AntennaPod. Een erg fijne open source podcast app voor Android.

https://antennapod.org/

https://joinmastodon.org/

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb PocketCasts, maar ik denk dat @JW te R gewoon wat gefrustreerd is dat hij wel heeft betaald, maar nu geen toegang krijgt.

Ik denk, gezien dat die App een 1-persoonsapp is, dat het nog de moeite waard is gewoon een mailtje te sturen: https://podcastaddict.com/contact

Geef een complimentje voor de app, als echte fan, leg uit dat je naar e/os/ bent overgestapt en vraag *vriendelijk* hoe je nu van de pro features gebruik kunt maken. Verwacht er niet te veel van, maar 1-pitters zijn soms verrassend responsief en... ze hebben alle ruimte om voor jou een specifieke oplossing te vinden.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 15:06
Ik gebruik Sygic voor mij navigatie.

Ik heb de pro met o.a functie voor Android Auto. Helaas heb ik hier problemen mee of hij wordt niet weergegeven in AA of crasht.

Ik zoek een goede vervanger voor deze navigatie software met offline kaarten.

Weet iemand een goede alternatief voor of een goede fix voor dit probleem?

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Evertt schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:51:

Ik heb de pro met o.a functie voor Android Auto. Helaas heb ik hier problemen mee of hij wordt niet weergegeven in AA of crasht.

Ik heb geen ervaring met sygic. Maar mijn pocket casts via Android auto crashte ook heel de tijd. Nu heb ik laatste alle pakketten weer een keer geupdate vanaf de 4 app lounge linkjes op onderstaande website en sindsdien is alles weer stabiel.

https://doc.e.foundation/support-topics/android-auto

• JW te R
Falco schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:38:
[...]

@1, heb je de contacten ook toegevoegd onder instellingen --> accounts?
Meerdere keren, maar dat heeft geen effect. Ook de cache van de contactenapp wissen en zelfs de hele telefoon rebooten helpt niet.
voorstad schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:57:
[...]

En voor 2:

Stap over op AntennaPod. Een erg fijne open source podcast app voor Android.

https://antennapod.org/
Goeie tip! Ik heb hem eens bekeken en dat ziet er veelbelovend uit.
Keypunchie schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 23:13:
Ik heb PocketCasts, maar ik denk dat @JW te R gewoon wat gefrustreerd is dat hij wel heeft betaald, maar nu geen toegang krijgt.

Ik denk, gezien dat die App een 1-persoonsapp is, dat het nog de moeite waard is gewoon een mailtje te sturen: https://podcastaddict.com/contact

(..)
Geen frustratie, het was gewoon een vraag.
Ik had de ontwikkelaar ook een beleefd mailtje gestuurd, maar die reageert (nog) niet.
Anyway, gratis en open source klinkt ook goed.

• WRX2.5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 08:25
Evertt schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:51:

Zelfde probleem hier; je moet eerst de route plannen in Sygic en dan pas koppelen aan AA. Als je vervolgens vanuit je AA scherm een aanpassing wil doen aan de bestaande route, of een nieuwe route plannen vanuit je AA dan crasht Sygic. De enige oplossing is dan Sygic hard killen op je telefoon en opnieuw beginnen....
Een oplossing zou mooi zijn.

Voor de rest ben ik ook nog niet super enthousiast over Sygic Pro;
  • Een route gepland van Nederland naar Portugal, 2000KM, geeft aan dat er 2 uur vertraging op de hele route is, maar onduidelijk waar die te verwachten is. Dit is uiteraard ook een momentopname op basis van actuele filemeldingen, maar aangezien ik de komende 10 uur toch nog niet bij Bordeax ben dan heb ik meer aan mogelijke vertragingen de komende 100 kilometer, en hoelang die duren.
  • Onverharde wegen kan Sygic ook niet mee omgaan.
  • Krijg regelmatig de foutmelding dat de route niet gepland kan worden, ondanks offline kaarten, een internet verbinding en een GPS signaal.

• WRX2.5
L0g0ff schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:09:
[...]

Ik heb geen ervaring met sygic. Maar mijn pocket casts via Android auto crashte ook heel de tijd. Nu heb ik laatste alle pakketten weer een keer geupdate vanaf de 4 app lounge linkjes op onderstaande website en sindsdien is alles weer stabiel.

Maar dan maak je dus gebruik van de officiele Google apps, met bijbehorende privacy zorgen, en niet de stubs?

• WRX2.5
JW te R schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:17:
[...]

Meerdere keren, maar dat heeft geen effect. Ook de cache van de contactenapp wissen en zelfs de hele telefoon rebooten helpt niet.

Zitten je contacten misschien in het werkprofiel, en is die niet gekoppeld aan je prive profiel?

• L0g0ff

L0g0ff

omg

WRX2.5 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 23:11:
[...]

Maar dan maak je dus gebruik van de officiele Google apps, met bijbehorende privacy zorgen, en niet de stubs?
Klopt, volgens mijn weten is er ook geen andere manier om Android auto werkend te krijgen zonder die officiële apps toch?

• Mit-46
L0g0ff schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 00:48:
[...]

Klopt, volgens mijn weten is er ook geen andere manier om Android auto werkend te krijgen zonder die officiële apps toch?
Jawel. Even zoeken naar stub in dit topic en je komt een aantal instructies tegen.
Stubs of stub apps zijn placeholders voor de 3 vereiste Google apps zodat jouw Android Auto app denkt dat ze geïnstalleerd zijn terwijl dit niet zo is.

Wel opletten dat je automatisch updates installeren uitschakelt in de Lounge Store, want anders gaat het de stub apps updaten met de officiële Google apps wanneer er voor één van die apps een update wordt uitgerold.

Verder werkt het prima zonder de 3 Google apps.

Android Auto updates worden vaak ook niet getoond tenzij je in de Lounge Store zoekt naar Android Auto en vervolgens dan ook Android Auto aanklikt in de zoekresultaten. Dan pas verschijnt er soms de melding dat er een update beschikbaar is. Wellicht ook de moeite om te controleren.

**edit:
Ik heb dat nu toevallig. :)

Als ik zoek naar Android Auto staat er in de zoekresultaten "Open".

Wanneer ik vervolgens op Android Auto druk (dus niet op "Open") dan verandert "Open" in "Update".
Heb er geen notificatie over ontvangen. De enige of één van weinige apps die dit niet doet. :-(

[ Voor 28% gewijzigd door Mit-46 op 17-07-2026 11:22 ]

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Mit-46 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:16:
[...]

Jawel. Even zoeken naar stub in dit topic en je komt een aantal instructies tegen.
Stubs of stub apps zijn placeholders voor de 3 vereiste Google apps zodat jouw Android Auto app denkt dat ze geïnstalleerd zijn terwijl dit niet zo is.

Wel opletten dat je automatisch updates installeren uitschakelt in de Lounge Store, want anders gaat het de stub apps updaten met de officiële Google apps wanneer er voor één van die apps een update wordt uitgerold.

Verder werkt het prima zonder de 3 Google apps.

Android Auto updates worden vaak ook niet getoond tenzij je in de Lounge Store zoekt naar Android Auto en vervolgens dan ook Android Auto aanklikt in de zoekresultaten. Dan pas verschijnt er soms de melding dat er een update beschikbaar is. Wellicht ook de moeite om te controleren.

**edit:
Ik heb dat nu toevallig. :)

Als ik zoek naar Android Auto staat er in de zoekresultaten "Open".

Wanneer ik vervolgens op Android Auto druk (dus niet op "Open") dan verandert "Open" in "Update".
Heb er geen notificatie over ontvangen. De enige of één van weinige apps die dit niet doet. :-(
Ah dat wist ik niet. Ik heb even in dit topic gezocht naar stubs en dat ziet er behoorlijk werkbaar uit.
Wat is de reden dat /e/OS zelf geen stubs aanbied? Want ik ben ook niet perse voorstander op dit nieuwe allemaal vage apk's te installeren waarvan ik zo de maintainers niet ken. Verder moet het wel echt werken. Als mijn navigatie niet werkt en ik sta ergens in de middle of nowhere dan krijg ik wel een beetje error.
Zo had ik begin dit jaar een paar weken de TomTom Go app getest. Ik had een begrafenis en moest van zuid Brabant naar Flevoland. Ruim op tijd vertrokken maar bleek de drukste file dag qua files van 2026 vanwege dikke mist. TomTom stuurde me binnendoor en ik stond ineens op een pontje te wachten.
Nou dan heb ik wel een beetje error. Privacy is me heel groot goed maar dingen als navigatie moeten gewoon werken. Altijd. Ik ben toen via de tel van mij zus geswitched naar maps en ondanks dat we 10 min te laat waren liepen we binnen toen de deuren dicht gingen.

Tldr; sommige dingen moeten gewoon werken. Altijd.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07 15:06
L0g0ff schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:09:
[...]

Helaas lukt deze update niet. De Sygic is niet te zien heb geprobeerd Hero maar deze is ook niet te zien in AA.

• Mit-46
L0g0ff schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 19:36:
[...]

Ah dat wist ik niet. Ik heb even in dit topic gezocht naar stubs en dat ziet er behoorlijk werkbaar uit.
Wat is de reden dat /e/OS zelf geen stubs aanbied? Want ik ben ook niet perse voorstander op dit nieuwe allemaal vage apk's te installeren waarvan ik zo de maintainers niet ken. Verder moet het wel echt werken. Als mijn navigatie niet werkt en ik sta ergens in de middle of nowhere dan krijg ik wel een beetje error.
Zo had ik begin dit jaar een paar weken de TomTom Go app getest. Ik had een begrafenis en moest van zuid Brabant naar Flevoland. Ruim op tijd vertrokken maar bleek de drukste file dag qua files van 2026 vanwege dikke mist. TomTom stuurde me binnendoor en ik stond ineens op een pontje te wachten.
Nou dan heb ik wel een beetje error. Privacy is me heel groot goed maar dingen als navigatie moeten gewoon werken. Altijd. Ik ben toen via de tel van mij zus geswitched naar maps en ondanks dat we 10 min te laat waren liepen we binnen toen de deuren dicht gingen.

Tldr; sommige dingen moeten gewoon werken. Altijd.
Geen idee waarom het er standaard niet in zit. Dit is de bekende oplossing wanneer je geen apps van Google wilt gebruiken. Ik heb het nooit anders gebruikt.

Ik gebruik de TomTom app ook en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Echter navigeer ik zelden, maar de paar keer dat ik het nodig had werkte het gewoon.
In geval van nood zou ik terugvallen op de ingebouwde navigatie van mijn auto.

Ik gebruik het meer voor de meldingen als vervanger van Waze en dat doet het naar mijn mening ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 17-07-2026 21:18 ]

• JW te R
De contacten zitten in de Murena Workspace, en zouden automatisch moeten synchroniseren met de contacten app, maar dat gebeurt niet. Ik snap het nog niet.

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39
Aangezien onze oudste zoon van 6 het leuk vindt om foto's te maken en ik hier nog een OnePlus Nord had liggen /e/os geïnstalleerd.

Moet toegeven met de online installer een fluitje van een cent, uurtje werk en alles ie afgerond.

Een mooie kale telefoon met alleen een camera app, goedkoper dan een of andere kinderen camera😅

• Rodeappell
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:11
FP6 heeft nu Android 16 in versie 4.1.1!

De release notes: https://gitlab.e.foundation/e/os/releases/-/releases/v4.1.1-a16

• Keypunchie
  • Niet online
Niet dat ik niet ook een grote fan ben van "number go up", maar wat merk je als e/os gebruiker van Android 16?

• Falco
Ben benieuwd, ik krijg deze update vooralsnog niet aangeboden in mijn FP6 met /e/OS

• Rodeappell
Falco schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:26:
[...]

Ben benieuwd, ik krijg deze update vooralsnog niet aangeboden in mijn FP6 met /e/OS
Ze rollen de updates gefaseerd uit, het kan dagen tot weken duren.

• Falco
Ik heb een Samsung A52 4G met daarop /e/OS. Helaas heeft mijn zoon die laten vallen en nu lijkt de verbinding met de mobiele provider (KPN) niet meer te werken.

Had al even getest met mijn eigen (KPN) sim in de A52, maar de telefoon kan geen verbinding maken.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen om te bevestigen dat het inderdaad hardware falen is?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Falco schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:44:
Ik heb een Samsung A52 4G met daarop /e/OS. Helaas heeft mijn zoon die laten vallen en nu lijkt de verbinding met de mobiele provider (KPN) niet meer te werken.

Had al even getest met mijn eigen (KPN) sim in de A52, maar de telefoon kan geen verbinding maken.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen om te bevestigen dat het inderdaad hardware falen is?
Herkent de telefoon wel de sim kaart? Dan zal de antenne oid overleden zijn ben ik bang. Anders, als ie esim ondersteund zou je dat kunnen proberen

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Falco
franssie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:58:
[...]

Herkent de telefoon wel de sim kaart? Dan zal de antenne oid overleden zijn ben ik bang. Anders, als ie esim ondersteund zou je dat kunnen proberen
Nope, daarom had ik even getest met mijn eigen sim, maar helaas. Sim wordt dus niet herkend

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Falco schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:16:
[...]

Nope, daarom had ik even getest met mijn eigen sim, maar helaas. Sim wordt dus niet herkend
Dan zal de simkaart houder defect zijn. Aangezien dit toestel geen eSim lijkt te ondersteunen is ie denk ik totall loss.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Falco
franssie schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:23:
[...]

Dan zal de simkaart houder defect zijn. Aangezien dit toestel geen eSim lijkt te ondersteunen is ie denk ik totall loss.
Ik heb net het andere sim kaart slot nog wel even geprobeerd, maar helaas ook nada noppes.... |:(

• Mit-46
To be sure... de standaard dingen heb je gecontroleerd?

Staat de simkaart niet uitgeschakeld onder Instellingen - Netwerk - Sims?

Airplane mode staat uit?
Wifi doet het bijvoorbeeld wel?

"Just checking" :)

• Falco
Mit-46 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 19:31:
To be sure... de standaard dingen heb je gecontroleerd?

Staat de simkaart niet uitgeschakeld onder Instellingen - Netwerk - Sims?

Airplane mode staat uit?
Wifi doet het bijvoorbeeld wel?

"Just checking" :)
Dat heb ik gecheckt, wifi doet het gewoon, sim is ingeschakeld.

Het is geen ramp, maar is de eerste keer dat een telefoon op deze manier heen gaat...

• Rodeappell
Falco schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:26:
[...]

Ergens tussen 20-27 juli als het goed is https://community.e.foundation/t/feedback-for-v4-1-1/83339#:~:text=Staggered%20Release%3A%2020%20July%20to%2027%20July

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17
Slecht nieuws van mijn kant. Ik tik dit op bij iPhone.

for some reason wil de gigaset niet roamen. Netwerk geeft gastprovider + KPN. Roaming staat aan in de netwerkinstellingen.

iemand énig idee?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Keypunchie
  • Niet online
Netwerk met de hand geselecteerd of automatisch?
APN settings gecontroleerd?
Prive DNS gooit misschien roet in het eten?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zowel data als bellen/sms? Opmerkelijk.

• DiedX
Keypunchie schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:17:
Netwerk met de hand geselecteerd of automatisch?
APN settings gecontroleerd?
Prive DNS gooit misschien roet in het eten?
Sms werkt. That is: kpn meld thuis. Netwerk automatisch. Apn niet veranderd, kan ik nog naar kijken. Privé DNS staat uit.

ik ga kijken naar de apn. Eerst maar eens vinden. En dat wordt vanavond of later, nu eerst de ferry naar Dover afmaken 🤫

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

DiedX schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:26:
[...]

<> nu eerst de ferry naar Dover afmaken 🤫
ehh, als je daar wel netwerk zou oplikken kon dat wel eens duur zijn - je zit nu op de Noordzee? Of werkte het in FR ook al niet?

• DiedX
franssie schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:29:
[...]

ehh, als je daar wel netwerk zou oplikken kon dat wel eens duur zijn - je zit nu op de Noordzee? Of werkte het in FR ook al niet?
Nee, vanaf de ring Antwerpen al niet :)

• joucek
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:35
Toen ik pas in Frankrijk was met mijn A52 met e/OS vers geïnstalleerd daarop, kreeg ik ook geen roaming verbinding.

Ik heb het kunnen fixen via de eigenschappen van de mobiele internetverbinding / toegangspuntnamen / optie in menu rechtsboven 'Standaardinstellingen herstellen' en dan een volledige herstart.

Heel vreemd dat het out-of-the-box niet werkte.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste