• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:30

L0g0ff

omg

durian schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:05:
[...]

Ik had verder nog niet veel geprobeerd, maar dat lijkt dus geen zin te hebben, dank voor de info!

Dat met die shell is nieuw voor mij, interesting!
Ja zo los ik vaak ook battery drains op van mensen om me heen. Toestel via adb koppelen, shell starten en start maar eens "top" en kijk maar eens wat er gebeurt. Daar haal je zo alle agressieve apps eruit.

Android is zelf vaak veel te beperkt in zijn info via de GUI. Soms zie je system als hoofd oorzaak staan van accu gebruik. Maar is de YouTube (of andere) app aantoonbaar aan het drainen.

Ik dwaal af haha.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:23
Ik heb iets geks met Android auto en /e/os.

Ik kwam erachter dat als ik verbonden ben met de auto, ik alleen de contacten met een "a" zie. Andere contacten zie ik njet en kan er ook niet naar toe scrollen.

Heeft iemand hetzelfde en wellicht een oplossing gevonden?

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52
@Falco heeft AA de contactenpermissie?
Hier geen problemen.

• Falco
FitTiv schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 08:26:
@Falco heeft AA de contactenpermissie?
Hier geen problemen.
Ja, ik heb geen rechten geweigerd. Ik heb net de telefoon nog eens verwijderd en opnieuw toegevoegd in AA, maar dat helpt niks.

als ik overigens alleen via bluetooth verbonden ben, dan werkt het wel gewoon en kan ik door alle contacten gaan via het menu in de auto.

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Falco schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 03:57:
Ik heb iets geks met Android auto en /e/os.

Ik kwam erachter dat als ik verbonden ben met de auto, ik alleen de contacten met een "a" zie. Andere contacten zie ik njet en kan er ook niet naar toe scrollen.

Heeft iemand hetzelfde en wellicht een oplossing gevonden?
Dus als je een "a" voor je contact persoon zet dan staat die er in de lijst erbij?

• Falco
L0g0ff schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 08:50:
[...]

Dus als je een "a" voor je contact persoon zet dan staat die er in de lijst erbij?
Ik heb nog geen contacten aangepast qua naam, maar relatief recent toegevoegde contacten die toevallig met een a beginnen, zie ik gewoon.

Als ik dan op A-Z klik om naar een andere begin letter te gaan, dan krijg ik het laatste contact beginnend met een a. Maar ik kan niet verder scrollen naar een b of verder...

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:49

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Ha!

Als experiment heb ik een tijdje geleden een Pixel 7 met /e/OS voorgeinstalleerd gekocht via marktplaats, van een sympathieke verkoper. Op die Pixel 7 heb ik de laatste tijd al mn apps geinstalleerd en nagenoeg alles lijkt nu te werken. Ik was van plan om deze week over te stappen, en mn Google telefoon achter te laten.

Maar: als ik mn KPN SIM-kaart in de Pixel 7 met /e/OS druk, kan ik niet meer bellen of gebeld worden. 5G data werkt wel, alleen bellen niet. Stom dat ik dat niet eerder gecheckt heb, maar het leek me zo basic dat ik er niet aan gedacht heb. Dezelfde SIM doet het in mn Google telefoon wel goed. Zojuist naar de KPN winkel gegaan, een verse fysieke SIM gekregen: zelfde probleem. Dus er is iets mis met de Pixel 7 + /e/OS combinatie.

Komt dit mensen bekend voor? Moet ik nog iets doen in de netwerkinstellingen? Of is het gewoon een defecte Pixel 7, en heeft /e/OS er niets mee te maken?

(M'n vervolgstap zou zijn om toch maar die Fairphone 6 met /e/OS te halen. Maar dan wil ik wel graag zeker weten dat die het gaat doen op het KPN netwerk)

specs

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
_fool schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 13:36:
(M'n vervolgstap zou zijn om toch maar die Fairphone 6 met /e/OS te halen. Maar dan wil ik wel graag zeker weten dat die het gaat doen op het KPN netwerk)
Ik heb een FP6 waar ik zelf /e/os op heb geïnstalleerd. Ik gebruik een fysieke sim van KPN en kan je melden dat dit gewoon werkt.

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Over de problemen met app updaten via de App Lounge. Het werkt als ik de updates start op 5G en dan switch naar Wifi. :?

• BertNL
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:01
Ha!

Als experiment heb ik een tijdje geleden een Pixel 7 met /e/OS voorgeinstalleerd gekocht via marktplaats, van een sympathieke verkoper. Op die Pixel 7 heb ik de laatste tijd al mn apps geinstalleerd en nagenoeg alles lijkt nu te werken. Ik was van plan om deze week over te stappen, en mn Google telefoon achter te laten.

Maar: als ik mn KPN SIM-kaart in de Pixel 7 met /e/OS druk, kan ik niet meer bellen of gebeld worden. 5G data werkt wel, alleen bellen niet. Stom dat ik dat niet eerder gecheckt heb, maar het leek me zo basic dat ik er niet aan gedacht heb. Dezelfde SIM doet het in mn Google telefoon wel goed. Zojuist naar de KPN winkel gegaan, een verse fysieke SIM gekregen: zelfde probleem. Dus er is iets mis met de Pixel 7 + /e/OS combinatie.

Komt dit mensen bekend voor? Moet ik nog iets doen in de netwerkinstellingen? Of is het gewoon een defecte Pixel 7, en heeft /e/OS er niets mee te maken?

Werkt bellen met een SIM van Vodafone of Odido wel? En als je bellen op 4G zet?

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Ha!

Als je voldoende technische ervaring heb zou ik /e/os gewoon even opnieuw flashen. De handleiding is best wel goed te volgen als je goed leest. Maar dit moet gewoon werken.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:49

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Dank <3 Fijn om te weten dat KPN het ondersteunt. SIM van een andere provider ga ik nog even proberen. En als het daarmee niet lukt ga ik kijken of ik de Pixel 7 nog ga reviven of dat ik voor de Fairphone ga.

specs

• danieldk
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
L0g0ff schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:05:
[...]

Als je voldoende technische ervaring heb zou ik /e/os gewoon even opnieuw flashen. De handleiding is best wel goed te volgen als je goed leest. Maar dit moet gewoon werken.
Sowieso geen slecht idee. Waarschijnlijk wil er alleen maar iemand wat bijverdienen, maar een OS geïnstalleerd door iemand op marktplaats? Ik zou er niet per sé aan beginnen.

Fairphone 6 + /e/OS + KPN werkte hier ook prima toen ik nog een FP6 had.

• BertNL
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:01
danieldk schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 15:14:
[...]

Sowieso geen slecht idee. Waarschijnlijk wil er alleen maar iemand wat bijverdienen, maar een OS geïnstalleerd door iemand op marktplaats? Ik zou er niet per sé aan beginnen.

Fairphone 6 + /e/OS + KPN werkte hier ook prima toen ik nog een FP6 had.
Idd verstandig sowieso een herinstallatie te doen bij 2e hands aankoop.

• danieldk
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
BertNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:17:
[...]

Idd verstandig sowieso een herinstallatie te doen bij 2e hands aankoop.
Ik doe het vaak ook bij nieuwkoop, ik weet het, paranoia :) .

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:26
Falco schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 08:55:
[...]

Ik heb nog geen contacten aangepast qua naam, maar relatief recent toegevoegde contacten die toevallig met een a beginnen, zie ik gewoon.

Als ik dan op A-Z klik om naar een andere begin letter te gaan, dan krijg ik het laatste contact beginnend met een a. Maar ik kan niet verder scrollen naar een b of verder...
Ik heb dat ook op mijn Fairphone 5 met stubs.

Maar alleen op Android Auto. Als ik even de USB kabel eruit haal en de contacten "gewoon" via bluetooth opzoek in het systeem van de auto staan ze er wel allemaal dus ik gebruik dat maar als workaround. Maar als je een oplossing vindt test ik hem ook graag
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste