BounceCloud schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 19:47:
Ik was voor eos Gboard en Swiftkey gewend. Het standaard eos toetsenbord vond ik niet fijn en de afgelopen tijd heb ik vooral gebruik gemaakt van Heliboard. Maar daar mistte ik het swipen en vond ik het woordenboek/autocorrect niet fijn werken.
Nu inmiddels over op FUTOboard (ook open source en lokaal) en die vind ik erg fijn werken. Je kunt er ook op swipen en de autocorrect/woordenboek vind ik zelf veel fijner werken.
De Engelse taal heeft ook een lokaal model die je volgende woord probeert te voorspellen op basis van je huidige woord en die dat volgende woord vervolgens als suggestie geeft, maar helaas heeft de Nederlandse taal dat nog niet.
Ik zag jouw post deze week van FUTO keyboard en ik heb die toen ook installed. Ik dacht net ik zal eens een beetje kijken wie daar achter zit dus ik ben de licentie voorwaarden gaan lezen en de projecten waar FUTO nog meer achter zit en het blijkt dat die kerel die achter FUTO zit ook achter immich zit.
Zijn statements over big tech vind ik toch ook wel sterk en toen ik net een deel van zijn interview aan het kijken was zag ik dat hij dat eigenlijk sinds zijn jonge jaren al tegen big tech (AOL destijds) aan het knokken is.
Is ben wel gecharmeerd van zijn houding en de software die hij bouwt. Dat keyboard is een blijvertje. Thanks for sharing!